panius
Member
- Μηνύματα
- 671
- Likes
- 2.762
Ημέρα 4η: Αττάλεια
Είχα βάλει το ξυπνητήρι 5,30 χαράματα να ανέβω πάλι στο Παμούκαλε, να δω την ανατολή του ήλιου. Ούτε που πήρα χαμπάρι αν χτύπησε ή όχι. Ξυπνάω από μόνος μου γύρω στις 8. Ήλιος με δόντια έξω. Πάει η ανατολή! Απογοητεύτηκα λίγο αλλά δεν έκλαψα κιόλας! Είχα χορτάσει ύπνο και ήξερα ότι μπροστά μου είχα ταξίδι 300 χιλιομέτρων μέχρι την πρωτεύουσα της τουρκικής ριβιέρας, τη διάσημη για τα τεράστια ξενοδοχεία της, Αττάλεια.
Διάλεξα τη μακρύτερη, κατά 30 χιλιόμετρα διαδρομή, για το ενδεχόμενο να επισκεφτώ τον εξαιρετικό αρχαιολογικό χώρο της Θερμεσσού: μια μυστηριακή πόλη κρυμμένη μέσα στα δάση της οροσειράς του Ταύρου σε 1000 μέτρα υψόμετρο. (δεν την είδα τελικά
).
Το αυτοκίνητο κατάπινε άπληστα τα χιλιόμετρα της Εθνικής οδού Ντενιζλί – Ισπάρτα κινούμενο ανατολικά. Στεπώδη τοπία, έρημα και μια μεγάλη λίμνη με μάλλον αλμυρό νερό, γιατί οι όχθες της ήταν άσπρες και λαμπύριζαν στον ήλιο. Ο δρόμος άδειος! Μόνο τεράστια φορτηγά και βυτιοφόρα με συνόδευαν. Στα δεξιά μου, προσπερνούσα αργόσυρτες εμπορικές αμαξοστοιχίες.
Ένιωθα ότι έπαιρνα μέρος σε αμερικάνικο road movie! Άρχιζαν να εμφανίζονται πινακίδες για Άγκυρα και Ικόνιο! Ονόματα από το σχολείο ήρθαν στο μυαλό μου: Εσκί Σεχίρ, Κιουτάχια, Αφιόν Καραχισάρ, Σαγγάριος ποταμός! «Τι στο καλό ήθελε ο ελληνικός στρατός σ’ αυτά τα γεωγραφικά πλάτη!» σκεφτόμουν! Τώρα καταλαβαίνω γιατί οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης και των παραλίων τρέμουν σύγκορμοι στο ενδεχόμενο να μετοικήσουν σε μια από αυτές τις άθλιες πόλεις της τουρκικής ενδοχώρας, που προσπερνούσα χωρίς να τους ρίξω δεύτερη ματιά. Μπρρρρ!
Πριν μπω για τα καλά στα βάθη της Ανατολίας, στρίβω νότια προς την ξακουστή οροσειρά του Ταύρου με κατεύθυνση τα παράλια της Αττάλειας. Ήθελα να γνωρίσω τι εστί μαζικός, βιομηχανικός τουρισμός turkish style.
Η διαδρομή, άρχισε πάλι να ομορφαίνει. Ψηλές κορυφές και πράσινες πλαγιές. Ο δρόμος στένεψε αρκετά και άρχισαν οι στροφές. Πέρασα ένα διάσελο στα 1000+ μέτρα υψόμετρο και άρχισα να κατηφορίζω.
Η εισαγωγή στην Αττάλεια, οδηγώντας από τα βόρεια, είναι, αν μη τι άλλο, πολύ εντυπωσιακή! Υπερπαραγωγή σκέτη!Κατάφυτες πλαγιές, καταρράκτες, τεράστιες τούρκικες σημαίες και ένα κολοσσιαίο κεφάλι του Κεμάλ Ατατούρκ στα πρότυπα των λαξευμένων Αμερικανών προέδρων του Όρους Rushmore!
Η θέα της πόλης από κάτω δεν προδιέθετε καθόλου σε τουριστικό θέρετρο! Μια μεγαλούπολη 2 και βάλε εκατομμυρίων ψυχών με ψηλά κτήρια, πυκνή δόμηση και φαρδιές οδικές αρτηρίες να την διατρέχουν.
Προς την παλιά πόλη το σκηνικό άλλαξε! Ο παράλληλος στα τείχη δρόμος ήταν όμορφος και γεμάτος πανύψηλους φοίνικες. Μπήκα στην παλιά πόλη με το αυτοκίνητο. Δεν είναι εύκολο να το κάνεις αυτό γιατί υπάρχουν μπάρες που εμποδίζουν την είσοδο των οχημάτων.
Ευτυχώς είχα συνεννοηθεί τηλεφωνικά με τον ιδιοκτήτη της πανσιόν που θα κατέλυα και με περίμενε στην πύλη. Έκανε τα κουμάντα του και με οδήγησε στο ξενοδοχείο. Ninova Pension λεγόταν και ήταν με διαφορά το πιο όμορφο κατάλυμα του ταξιδιού μου! Δωρεάν χώρος πάρκινγκ μέσα στην παλιά την πόλη! Ποιος τη χάρη μου! Υπέροχος κήπος, όπου πήρα το πρωινό μου την επομένη (English breakfast σε σερβίτσια βικτοριανού στυλ- more tea my dear?) Έπιπλα αντίκες και ένα κουκλίστικο δωμάτιο στον πάνω όροφο. Και το καλύτερο απ’ όλα; Μόλις 15€ breakfast included! Μισή ωρίτσα ξεκούραση να ξεπιαστώ απ’ το ταξίδι, ντουζάκι και αναζωογονημένος βγήκα για περατζάδα στην παλιά πόλη της Αττάλειας.
Πανέμορφη! Το λιμανάκι με τα βράχια, τη μικρή παραλία, τις ψαρόβαρκες και τον παλιό μιναρέ Σελτζουκικής τεχνοτροπίας, - σύμβολο της πόλης - ήταν απλά κουκλίστικο! Τα δρομάκια με τις ταβερνούλες και τα μαγαζάκια παρέπεμπαν απευθείας σε ελληνικό νησί! Σε ορισμένα σημεία μάλιστα ελληνικές μελωδίες (Αλεξίου) ακούγονταν απ’ τα μεγάφωνα!
Κόσμο δεν είχε πολύ. Χαλαρά πράγματα! Καμία σχέση με τον πανζουρλισμό της Ρόδου, που άφησα πίσω μου 5 ημέρες νωρίτερα. Όλη η παλιά η πόλη σου έβγαζε μια ποιότητα. Στην ακροθαλασσιά έκατσα αρκετή ώρα να απολαύσω τον ήλιο να χάνεται πίσω από τα τεράστια ξενοδοχεία.
Πήγα στο ιστορικό Ulu Camii, ένα από τα παλιότερα σε όλη την Ανατολία, ψώνισα δωράκια και ήπια μπόλικο τσάι, κερασμένο από τους καταστηματάρχες, που φάνηκαν να χαίρονται που ήμουν Έλληνας και άρχισαν να μου λένε πόσο αρκαντάσια είναι οι Έλληνες και τι καλοί που είναι οι Έλληνες... Μες στη γλύκα σας λέω... σαν τους Ροδίτες όταν πλακώνουν οι Τούρκοι από απέναντι. Ο τουρισμός γλυκαίνει τους ανθρώπους.
Είδα και το σημαντικότερο ρωμαϊκό μνημείο της πόλης, την Πύλη του Αδριανού, που εφάπτεται στα παλιά τείχη.
Μ’ άρεσε πάρα πολύ η Αττάλεια! (πάρα πολύ όμως!) Δεν το είχα σκοπό, αλλά νομίζω θα κάτσω μια μέρα ακόμα!!!
Είχα βάλει το ξυπνητήρι 5,30 χαράματα να ανέβω πάλι στο Παμούκαλε, να δω την ανατολή του ήλιου. Ούτε που πήρα χαμπάρι αν χτύπησε ή όχι. Ξυπνάω από μόνος μου γύρω στις 8. Ήλιος με δόντια έξω. Πάει η ανατολή! Απογοητεύτηκα λίγο αλλά δεν έκλαψα κιόλας! Είχα χορτάσει ύπνο και ήξερα ότι μπροστά μου είχα ταξίδι 300 χιλιομέτρων μέχρι την πρωτεύουσα της τουρκικής ριβιέρας, τη διάσημη για τα τεράστια ξενοδοχεία της, Αττάλεια.
Διάλεξα τη μακρύτερη, κατά 30 χιλιόμετρα διαδρομή, για το ενδεχόμενο να επισκεφτώ τον εξαιρετικό αρχαιολογικό χώρο της Θερμεσσού: μια μυστηριακή πόλη κρυμμένη μέσα στα δάση της οροσειράς του Ταύρου σε 1000 μέτρα υψόμετρο. (δεν την είδα τελικά

Το αυτοκίνητο κατάπινε άπληστα τα χιλιόμετρα της Εθνικής οδού Ντενιζλί – Ισπάρτα κινούμενο ανατολικά. Στεπώδη τοπία, έρημα και μια μεγάλη λίμνη με μάλλον αλμυρό νερό, γιατί οι όχθες της ήταν άσπρες και λαμπύριζαν στον ήλιο. Ο δρόμος άδειος! Μόνο τεράστια φορτηγά και βυτιοφόρα με συνόδευαν. Στα δεξιά μου, προσπερνούσα αργόσυρτες εμπορικές αμαξοστοιχίες.

Ένιωθα ότι έπαιρνα μέρος σε αμερικάνικο road movie! Άρχιζαν να εμφανίζονται πινακίδες για Άγκυρα και Ικόνιο! Ονόματα από το σχολείο ήρθαν στο μυαλό μου: Εσκί Σεχίρ, Κιουτάχια, Αφιόν Καραχισάρ, Σαγγάριος ποταμός! «Τι στο καλό ήθελε ο ελληνικός στρατός σ’ αυτά τα γεωγραφικά πλάτη!» σκεφτόμουν! Τώρα καταλαβαίνω γιατί οι κάτοικοι της Κωνσταντινούπολης και των παραλίων τρέμουν σύγκορμοι στο ενδεχόμενο να μετοικήσουν σε μια από αυτές τις άθλιες πόλεις της τουρκικής ενδοχώρας, που προσπερνούσα χωρίς να τους ρίξω δεύτερη ματιά. Μπρρρρ!

Πριν μπω για τα καλά στα βάθη της Ανατολίας, στρίβω νότια προς την ξακουστή οροσειρά του Ταύρου με κατεύθυνση τα παράλια της Αττάλειας. Ήθελα να γνωρίσω τι εστί μαζικός, βιομηχανικός τουρισμός turkish style.

Η διαδρομή, άρχισε πάλι να ομορφαίνει. Ψηλές κορυφές και πράσινες πλαγιές. Ο δρόμος στένεψε αρκετά και άρχισαν οι στροφές. Πέρασα ένα διάσελο στα 1000+ μέτρα υψόμετρο και άρχισα να κατηφορίζω.
Η εισαγωγή στην Αττάλεια, οδηγώντας από τα βόρεια, είναι, αν μη τι άλλο, πολύ εντυπωσιακή! Υπερπαραγωγή σκέτη!Κατάφυτες πλαγιές, καταρράκτες, τεράστιες τούρκικες σημαίες και ένα κολοσσιαίο κεφάλι του Κεμάλ Ατατούρκ στα πρότυπα των λαξευμένων Αμερικανών προέδρων του Όρους Rushmore!

Η θέα της πόλης από κάτω δεν προδιέθετε καθόλου σε τουριστικό θέρετρο! Μια μεγαλούπολη 2 και βάλε εκατομμυρίων ψυχών με ψηλά κτήρια, πυκνή δόμηση και φαρδιές οδικές αρτηρίες να την διατρέχουν.

Προς την παλιά πόλη το σκηνικό άλλαξε! Ο παράλληλος στα τείχη δρόμος ήταν όμορφος και γεμάτος πανύψηλους φοίνικες. Μπήκα στην παλιά πόλη με το αυτοκίνητο. Δεν είναι εύκολο να το κάνεις αυτό γιατί υπάρχουν μπάρες που εμποδίζουν την είσοδο των οχημάτων.

Ευτυχώς είχα συνεννοηθεί τηλεφωνικά με τον ιδιοκτήτη της πανσιόν που θα κατέλυα και με περίμενε στην πύλη. Έκανε τα κουμάντα του και με οδήγησε στο ξενοδοχείο. Ninova Pension λεγόταν και ήταν με διαφορά το πιο όμορφο κατάλυμα του ταξιδιού μου! Δωρεάν χώρος πάρκινγκ μέσα στην παλιά την πόλη! Ποιος τη χάρη μου! Υπέροχος κήπος, όπου πήρα το πρωινό μου την επομένη (English breakfast σε σερβίτσια βικτοριανού στυλ- more tea my dear?) Έπιπλα αντίκες και ένα κουκλίστικο δωμάτιο στον πάνω όροφο. Και το καλύτερο απ’ όλα; Μόλις 15€ breakfast included! Μισή ωρίτσα ξεκούραση να ξεπιαστώ απ’ το ταξίδι, ντουζάκι και αναζωογονημένος βγήκα για περατζάδα στην παλιά πόλη της Αττάλειας.

Πανέμορφη! Το λιμανάκι με τα βράχια, τη μικρή παραλία, τις ψαρόβαρκες και τον παλιό μιναρέ Σελτζουκικής τεχνοτροπίας, - σύμβολο της πόλης - ήταν απλά κουκλίστικο! Τα δρομάκια με τις ταβερνούλες και τα μαγαζάκια παρέπεμπαν απευθείας σε ελληνικό νησί! Σε ορισμένα σημεία μάλιστα ελληνικές μελωδίες (Αλεξίου) ακούγονταν απ’ τα μεγάφωνα!

Κόσμο δεν είχε πολύ. Χαλαρά πράγματα! Καμία σχέση με τον πανζουρλισμό της Ρόδου, που άφησα πίσω μου 5 ημέρες νωρίτερα. Όλη η παλιά η πόλη σου έβγαζε μια ποιότητα. Στην ακροθαλασσιά έκατσα αρκετή ώρα να απολαύσω τον ήλιο να χάνεται πίσω από τα τεράστια ξενοδοχεία.

Πήγα στο ιστορικό Ulu Camii, ένα από τα παλιότερα σε όλη την Ανατολία, ψώνισα δωράκια και ήπια μπόλικο τσάι, κερασμένο από τους καταστηματάρχες, που φάνηκαν να χαίρονται που ήμουν Έλληνας και άρχισαν να μου λένε πόσο αρκαντάσια είναι οι Έλληνες και τι καλοί που είναι οι Έλληνες... Μες στη γλύκα σας λέω... σαν τους Ροδίτες όταν πλακώνουν οι Τούρκοι από απέναντι. Ο τουρισμός γλυκαίνει τους ανθρώπους.

Είδα και το σημαντικότερο ρωμαϊκό μνημείο της πόλης, την Πύλη του Αδριανού, που εφάπτεται στα παλιά τείχη.

Μ’ άρεσε πάρα πολύ η Αττάλεια! (πάρα πολύ όμως!) Δεν το είχα σκοπό, αλλά νομίζω θα κάτσω μια μέρα ακόμα!!!

Attachments
-
144,7 KB Προβολές: 38