panius
Member
- Μηνύματα
- 671
- Likes
- 2.762
Ημέρα 5η: Οδηγώντας προς Fethiye
Η διαδρομή από την Αττάλεια προς το Fethiye είναι ίσως από τις πιο ενδιαφέρουσες σε όλη την Τουρκία, τόσο από άποψη φύσης και όμορφων τοπίων, όσο και από ιστορική και πολιτιστική σκοπιά.
Σχεδόν όλη η διαδρομή απλώνεται κατά μήκος μιας πανέμορφης ακτογραμμής με πολύ πράσινο, ωραίες παραλίες και ιστορικά αξιοθέατα, το ένα πιο ενδιαφέρον από το άλλο.
Έχοντας οδηγήσει περίπου 1 ώρα από την Αττάλεια, κάνω την πρώτη μου στάση στην παραλία Cirali. Άγνωστο όνομα, που όμως δεν πρέπει κανείς να προσπεράσει χωρίς επίσκεψη, ή ακόμα και διανυκτέρευση. Η παραλία είναι από τις κορυφαίες σε όλη την Τουρκία. Το τοπίο πανέμορφο! Η διαδρομή μέσα στο δάσος, χάρμα οφθαλμών! Έκανα ένα απολαυστικό μπανάκι στη δροσερή θάλασσα, χαζεύοντας τα πεύκα να γλύφουν τα κύματα και τα αρχαία τείχη της πόλης του Ολύμπου της Λυκίας να φτάνουν μέχρι τα βότσαλα της παραλίας.
Από αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινάει και το μονοπάτι για ένα από τα πιο αξιοπερίεργα φυσικά φαινόμενα: τις φλόγες της Χίμαιρας: οπές στο έδαφος που αναδύουν μεθάνιο, οι οποίες καίνε αδιάκοπα από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα. Ακόμα βλαστημάω τον εαυτό μου που δεν πήγα μέχρι εκεί!
Συνεχίζω να οδηγάω μέσα στα πεύκα και στάση στον σημαντικότατο αρχαιολογικό χώρο των Μύρων, πατρίδα του Αγίου Νικολάου.
Στην πλατεία του χωριού, σώζεται μια παμπάλαια βασιλική αφιερωμένη στο όνομά του (ήταν κλειστή όταν πήγα) και τριγύρω δεκάδες πινακίδες και πληροφορίες στα Ρώσικα, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλο αριθμό προσκυνητών από τη Ρωσία. Ένα χιλιόμετρο πιο βόρεια, ανάμεσα σε χωράφια με εκατοντάδες θερμοκήπια, μπήκα στον αρχαιολογικό χώρο που συνίσταται σε ένα εντυπωσιακό ρωμαϊκό θέατρο και μια ολόκληρη πλαγιά παραδίπλα γεμάτη με δεκάδες λυκιακούς τάφους, λαξευμένους μέσα στα βράχια!
Με τη θερμοκρασία να έχει φτάσει τους 40 βαθμούς και εγώ να έχω ήδη αποκτήσει το πιο βαθύ μαύρισμα της ζωής μου (με έλεγες και αραπάκι) συνεχίζω την οδήγηση προς την πόλη του Κας. Μόλις ένα μήνα πριν, ήμουν στο Καστελόριζο και έβλεπα τα σπίτια και τους δρόμους του Κας σε απόσταση αναπνοής. Να 'μαι τώρα από την απέναντι πλευρά, να βλέπω το νησί του Καστελόριζου τόσο κοντά, που ένιωθα ότι έτσι και άπλωνα το χέρι μου σχεδόν θα το άγγιζα. Σουρεαλιστική αίσθηση, να βρίσκεσαι στην καρδιά της Τουρκίας και ακριβώς απέναντι να βλέπεις ελληνική γη! Το κινητό μου έπιασε αμέσως σήμα από την ελληνική εταιρία κινητής τηλεφωνίας, και φυσικά το εκμεταλλεύτηκα: τους πήρα όλους τηλέφωνο και μίλαγα τουλάχιστον μια ώρα!
Συνέχισα την οδήγηση σε τοπία πιο γυμνά και ξερά. Ένιωθα ότι οδηγούσα στην Ελλάδα. Πλησιάζω σε μια άλλη γνωστή παραλία και αρχαιολογικό χώρο. Πάταρα. Τα ερείπια εμφανίστηκαν δίπλα στον δρόμο που οδηγούσα. Σαρκοφάγοι, κολώνες, εντυπωσιακές πύλες και μαντέψτε... άλλο ένα θέατρο! (Πόσα είδα σε όλο το ταξίδι, ούτε που θυμάμαι... έχασα τον λογαριασμό).
Η παραλία, απλωμένη, με λευκή άμμο, σκέτη πούδρα. Μια τεραστίων διαστάσεων τουρκική σημαία στην άκρη της θάλασσας, ήταν έτοιμη να την πάρει ο δυνατός αέρας. Ωραία παραλία, αλλά έτσι ανοιχτή όπως ήταν, είχε πολύ κύμα και δεν χάρηκα το μπάνιο μου. Ίσα μια βουτιά, λίγο ηλιοθεραπεία να στεγνώσω και συνέχισα την οδήγηση για τον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μου, όπου και θα διανυκτέρευα.
Είχε πια σχεδόν σουρουπώσει όταν έμπαινα στην πόλη Fethiye. Ένας τεράστιος λυκιακός τάφος με υποδέχθηκε καταμεσής στο δρόμο γεμάτος γκράφιτι. Τι γίνεται, λέω, δεν τα προσέχουν τα μνημεία τους εδώ; Όπως θα διαπίστωνα την επόμενη μέρα, τους έχουν τόσους πολλούς τους τάφους και εδώ, που δεν χάθηκε ο κόσμος να ζωγραφιστούν και μερικοί από την ατίθαση νεολαία.

Η διαδρομή από την Αττάλεια προς το Fethiye είναι ίσως από τις πιο ενδιαφέρουσες σε όλη την Τουρκία, τόσο από άποψη φύσης και όμορφων τοπίων, όσο και από ιστορική και πολιτιστική σκοπιά.
Σχεδόν όλη η διαδρομή απλώνεται κατά μήκος μιας πανέμορφης ακτογραμμής με πολύ πράσινο, ωραίες παραλίες και ιστορικά αξιοθέατα, το ένα πιο ενδιαφέρον από το άλλο.

Έχοντας οδηγήσει περίπου 1 ώρα από την Αττάλεια, κάνω την πρώτη μου στάση στην παραλία Cirali. Άγνωστο όνομα, που όμως δεν πρέπει κανείς να προσπεράσει χωρίς επίσκεψη, ή ακόμα και διανυκτέρευση. Η παραλία είναι από τις κορυφαίες σε όλη την Τουρκία. Το τοπίο πανέμορφο! Η διαδρομή μέσα στο δάσος, χάρμα οφθαλμών! Έκανα ένα απολαυστικό μπανάκι στη δροσερή θάλασσα, χαζεύοντας τα πεύκα να γλύφουν τα κύματα και τα αρχαία τείχη της πόλης του Ολύμπου της Λυκίας να φτάνουν μέχρι τα βότσαλα της παραλίας.


Από αυτό ακριβώς το σημείο ξεκινάει και το μονοπάτι για ένα από τα πιο αξιοπερίεργα φυσικά φαινόμενα: τις φλόγες της Χίμαιρας: οπές στο έδαφος που αναδύουν μεθάνιο, οι οποίες καίνε αδιάκοπα από τα αρχαία χρόνια μέχρι και σήμερα. Ακόμα βλαστημάω τον εαυτό μου που δεν πήγα μέχρι εκεί!

Συνεχίζω να οδηγάω μέσα στα πεύκα και στάση στον σημαντικότατο αρχαιολογικό χώρο των Μύρων, πατρίδα του Αγίου Νικολάου.

Στην πλατεία του χωριού, σώζεται μια παμπάλαια βασιλική αφιερωμένη στο όνομά του (ήταν κλειστή όταν πήγα) και τριγύρω δεκάδες πινακίδες και πληροφορίες στα Ρώσικα, γεγονός που υποδηλώνει μεγάλο αριθμό προσκυνητών από τη Ρωσία. Ένα χιλιόμετρο πιο βόρεια, ανάμεσα σε χωράφια με εκατοντάδες θερμοκήπια, μπήκα στον αρχαιολογικό χώρο που συνίσταται σε ένα εντυπωσιακό ρωμαϊκό θέατρο και μια ολόκληρη πλαγιά παραδίπλα γεμάτη με δεκάδες λυκιακούς τάφους, λαξευμένους μέσα στα βράχια!


Με τη θερμοκρασία να έχει φτάσει τους 40 βαθμούς και εγώ να έχω ήδη αποκτήσει το πιο βαθύ μαύρισμα της ζωής μου (με έλεγες και αραπάκι) συνεχίζω την οδήγηση προς την πόλη του Κας. Μόλις ένα μήνα πριν, ήμουν στο Καστελόριζο και έβλεπα τα σπίτια και τους δρόμους του Κας σε απόσταση αναπνοής. Να 'μαι τώρα από την απέναντι πλευρά, να βλέπω το νησί του Καστελόριζου τόσο κοντά, που ένιωθα ότι έτσι και άπλωνα το χέρι μου σχεδόν θα το άγγιζα. Σουρεαλιστική αίσθηση, να βρίσκεσαι στην καρδιά της Τουρκίας και ακριβώς απέναντι να βλέπεις ελληνική γη! Το κινητό μου έπιασε αμέσως σήμα από την ελληνική εταιρία κινητής τηλεφωνίας, και φυσικά το εκμεταλλεύτηκα: τους πήρα όλους τηλέφωνο και μίλαγα τουλάχιστον μια ώρα!

Συνέχισα την οδήγηση σε τοπία πιο γυμνά και ξερά. Ένιωθα ότι οδηγούσα στην Ελλάδα. Πλησιάζω σε μια άλλη γνωστή παραλία και αρχαιολογικό χώρο. Πάταρα. Τα ερείπια εμφανίστηκαν δίπλα στον δρόμο που οδηγούσα. Σαρκοφάγοι, κολώνες, εντυπωσιακές πύλες και μαντέψτε... άλλο ένα θέατρο! (Πόσα είδα σε όλο το ταξίδι, ούτε που θυμάμαι... έχασα τον λογαριασμό).

Η παραλία, απλωμένη, με λευκή άμμο, σκέτη πούδρα. Μια τεραστίων διαστάσεων τουρκική σημαία στην άκρη της θάλασσας, ήταν έτοιμη να την πάρει ο δυνατός αέρας. Ωραία παραλία, αλλά έτσι ανοιχτή όπως ήταν, είχε πολύ κύμα και δεν χάρηκα το μπάνιο μου. Ίσα μια βουτιά, λίγο ηλιοθεραπεία να στεγνώσω και συνέχισα την οδήγηση για τον τελευταίο σταθμό του ταξιδιού μου, όπου και θα διανυκτέρευα.

Είχε πια σχεδόν σουρουπώσει όταν έμπαινα στην πόλη Fethiye. Ένας τεράστιος λυκιακός τάφος με υποδέχθηκε καταμεσής στο δρόμο γεμάτος γκράφιτι. Τι γίνεται, λέω, δεν τα προσέχουν τα μνημεία τους εδώ; Όπως θα διαπίστωνα την επόμενη μέρα, τους έχουν τόσους πολλούς τους τάφους και εδώ, που δεν χάθηκε ο κόσμος να ζωγραφιστούν και μερικοί από την ατίθαση νεολαία.

Attachments
-
144,7 KB Προβολές: 38