silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Marrakech
Το τρένο έφτασε στο Μαρακές γύρω στις 10:15 το πρωί ... λίγο να συνέλθουμε κ να πιουμε κανα καφέ, λιγο να παζαρέψουμε με τον ταρίφα που επέμενε να ζητάει οτι ναναι για να μας πάει στη μεδίνα, λίγο το μπέρδεway με το ξενοδοχείο --- «είμαστε στο ταδε σημειο – μα κ γω στο ταδε σημειο ειμαι --- αααα, οχι σε αυτο το σημείο, στο παράλλο που είναι πιο κάτω (άλλα έχει το ίδιο όνομα βεβαίως βεβαίως
)» .. φτάσαμε καλές 12 στο δωμάτιο. Το Riad Adika είναι ενα μοντέρνο riad σε μινιμαλ διακόσμηση κ μια mini πισινούλα στο κέντρο ισα ισα να βρέχεις τα πόδια σου --- το δε ντους ήταν σαν σκαμένο σε βράχο -- μας ενθουσίασε.
Αφου τα είπαμε εκεί με τη κοπελίτσα/manager η οποία μας έδωσε 2-3 συμβουλές ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Στο Μαρακές το GPS έπιανε παντού κ έτσι με το maps.me δεν είχαμε αντίστοιχο πρόβλημα όπως στη Φεζ. Για να φτάσουμε απτο riad στην πλατεία Djemma-El-Fna κάναμε άπειρη ώρα ... οχι γιατί ήταν μακριά άλλα γιατί ο δρόμος μας περνούσε μεσα απ’τα παζάρια κ η Μ. δε ξεκολλούσε με τπτ !!!
(μπάλες ποδοσφαίρου Luis Vuitton -- έτσι για να παίζεις με στυλ
)
Εντάξει να πω την αλήθεια κ μενα μου καρφώθηκε ένα φοβερό χειροποίητο αυγοειδές περίβλημα επιτραπέζιας λάμπας για το οποίο ο μαγαζάτορας ήταν ανένδοτος πως ... «δε κατέβαινω κάτω απο 1200 dirham γιατί ειναι μοναδικό κομμάτι» -- μμμ ναι οκ είχε ενα μαγαζί γεμάτο με τέτοια --- κ τελικά το πήραμε με 600 κ πάλι πιστεύω οτι πολλά δώσαμε καθώς αν το πίεζα λίγο ακόμα θα έπεφτε κ άλλο η τιμή.
Πήραμε κ άλλα όμορφα πράγματα όπως ενα δερμάτινο κάλυμμα για πουφ, κάτι σανδάλια για την Μ. κ κατι μπιχλιμπίδια δώρα. Ευτυχώς που ταξιδεύαμε με χειραποσκευή γιατι αν είχαμε παραδοτέα βαλίτσα ακόμα εκεί θα ήμασταν να παζαρεύουμε
Αφού καταλάγιασε η καταναλωτική μανία μέσα μας ήρθε η ώρα να πιούμε καφεδάκι στην περιβόητη πλατεία στο μπαλκόνι ενος εστιατορίου, έτσι για να έχουμε κ λίγο θέα. Πολύς ντόρος για την εν λόγω πλατεία κ ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το λόγο. Δεν έχει καποια αρχιτεκτονική, κάποιο κτήριο, κάποια ομορφιά τέλος πάντων, είναι απλά ένας μεγάλος κενός χώρος στη μεδίνα όπου γεμίζει με λογιών λογιών τελάληδες, πωλητές, ταχυδακτυλουργούς της κακιάς ώρας, ταλαιπωρημένα αλυσοδεμένα ζωάκια που βγάζαν πανάκριβες φωτος με χαζοτουρίστες κ άπειρες καντινες που πουλούσαν φαγητό κ χυμούς, οι ιδιοκτήτες των οποίων κυριολεκτικά τσίριζαν, κ που όπως μας προειδοποίησε η κοπελίτσα απτο riad, εμφανίζουν κρυφές χρεώσεις απ’το πουθενά κ το φαγητό έχει τη χαμηλότερη ποιότητα που υπάρχει.
Επισκεφθήκαμε τη Ben Youssef Madrasa η οποία ήταν ισλαμικό κολλέγιο και η οποία είναι η μεγαλύτερη madrasa στο Μαρόκο. Όμορφο εσωτερικό με εντυπωσιακούς γύψινους διάκοσμους σε τοίχους κ ταβάνια κ φωτογενείς παραδοσιακές πόρτες κ tilework.
Με τα πολλά η ώρα πέρασε κ ήρθε η ώρα για φαγητό. Είχαμε προνοήσει να κάνουμε κράτηση σε ένα υπέροχο εστιατόριο κοντά στο riad μας , το dar cherifa, χωμένο σε κατι στενά σοκάκια, αδύνατον να το βρείς απο μόνος σου. Έξω απ’την πόρτα ενα βρώμικο στενό, μέσα ένας άλλος κόσμος. Καλαίσθητο εστιατόριο με παραδοσιακή διακόσμηση, φοβερό σερβις, πολυ καλό φαγητό άλλα δυστυχώς χωρίς να σερβίρει αλκοολ.
Γυρίσαμε γεμάτοι εικόνες, ψώνια κ φαγητό στο riad κ αράξαμε για ενα ποτό περιμετρικά της πισίνας.
Το επόμενο πρωί ξεκίνησε με ενα prive χαμάμ σε ειδικό δωμάτιο του riad. Ομολογουμένως ηταν λίγο στριμόκωλα κ υπήρχε κ μια μικρή αμηχανία με τη κοπελίτσα άλλα στο τέλος μετά απο τόσο ατμό, λάδια κ τρίψιμο με το .. γυαλόχαρτο όπως το βάφτισα εγώ, βγήκαμε «κούκλοι»
απο μέσα κ έτοιμοι για ατελείωτο ποδαρόδρομο.
Περάσαμε απ’το Bahia Palace και μετά στο διπλανό μουσείο Dar-Si-Said. Και τα δυο αποτελούν κατάλοιπα παλατιών σημαντικών προσωπικοτήτων με φωτογενές εσωτερικό, μεγάλους κήπους κ περίτεχνα έργα τέχνης.
Ήταν ώρα για καφε όμως κ είπαμε να περάσουμε μια βόλτα απ’το πιο διάσημο πολυτελές ξενοδοχείο του Μαρακές, το LaMamounia απ’το οποίο πήρε το όνομα του γνωστό μπουζουξίδικο της Σαλονίκης
Το εσωτερικό lobby εντυπωσιακό όπως αναμενόταν, εμεις επιλέξαμε να κάνουμε μια βόλτα στους τεράστιους εξωτερικούς χώρους του με τις πισίνες, τους κήπους κ τα καφε.
Καφέ είπα, κάτσε να ξαποστάσουμε να χτυπήσουμε κ ενα latte. Ανοίγουμε το κατάλογο, αντικρύζουμε τις τιμές, κλείνουμε το κατάλογο, χασκογελάμε κ νταξει μωρε, δε βιαζόμαστε ας πάμε κάπου καλύτερα (κ φθηνότερα
)
Περάσαμε ενα παρκάκι κ φτάσαμε στο μιναρέ Koutoubia, σήμα κατατεθέν της πόλης, οπου βέβαια ως μη μουσουλμάνοι δεν είχαμε πρόσβαση κ αρκεστήκαμε σε μερικές φωτο απο έξω. Βρήκαμε πάντως μοντέρνο καφε με θέα το εν λόγω όπου χτυπήσαμε κ ενα παγωτάκι. Ο καιρός ήταν έτσι κ έτσι κ κυκλοφορούσαμε με μακρυμάνικα κ με ενα ελαφρύ μπουφανάκι στο σακίδιο πλάτης, σχετικά κρύος για τα δεδομένα της εποχής (μέσα Απριλίου).
Επιστρέψαμε στο riad ξεθεωμένοι απ’το περπάτημα κ αφού ανακτήσαμε δυνάμεις ξεκινήσαμε ξανα για το dar cherifa με το οποίο οπως έγραψα παραπάνω ειχαμε ενθουσιαστεί την πρώτη βραδυά άλλα κ γιατί ήταν αρκετά κοντά στο riad μας. Άλλο ένα υπέροχο δείπνο με διαφορετικές επιλογές κ για τους δυο μας κ βόλτα για να χαζέψουμε τη Djemma-El-Fna το βράδυ. Πολλοί τουρίστες, τελάληδες να φωνάζουν, κατι τύποι να κάνουν αποτυχημένα show με φωτιές κ φίδια κ ξάφνου η Μ. κοντοστέκεται σε 2 θείες που έκαναν henna. Ε λοιπόν ουτε 10 δευτερόλεπτα δεν πέρασαν κ εμφανίστηκαν άλλες 2 οι οποίες μας κάθισαν
κ μας έβαζαν να διαλέξουμε απο εναν κατάλογο με εντυπωσιακές φωτογραφίες.
Οι τιμές όμως ηταν εξωφρενικές κ ξεκινήσαμε να φύγουμε όταν οι θείες τρέξαν ξωπίσω μας, μας άρπαξαν στην κυριολεξία κ μας κάθισαν ξανα λέγοντας μας μια τιμή 50% χαμηλότερη. Τελος παντων ας πάει το παλιάμπελο ... το θέμα ειναι οτι ενω εμεις διαλέξαμε κατι εντελως διαφορετικό απτον κατάλογο, οι θείες χωρις να κοιτάνε καν μας ζωγράφισαν το μοναδικό (προφανώς) σχέδιο το οποίο γνώριζαν.
«Κρατήστε το μια ώρα έτσι» μας είπαν. Ε λοιπόν την άλλη μέρα το πρωί κ αφού το είχα καλύψει με νάιλον ωστε να μπορέσω να κοιμηθώ, αυτο ακόμα έβγαζε !!! Κ δυστυχώς ακούμπησα καταλάθος στο τζιν μου κ έμεινε μόνιμος λεκές
Η κοπελίτσα στο riad μας ειπε οτι η ποιότητα ήταν η χειρότερη (καλά αυτο το υποπτευόμασταν) κ γενικά μας χάλασε τη βραδυά αφου μας έκανε να αισθανόμαστε ΤΡΑΝΑ κορόιδα. 
Συμβουλή : Πηγαίνετε στην πλατεία για το χάζι άλλα ΜΗΝ φάτε, αγοράσετε, δείξετε το παραμικρό ενδιαφέρον για οτιδήποτε – οτι υπάρχει εκεί είναι χείριστης ποιότητας, κ μεσα σε αυτο βάζω κ τους ανθρώπους
Τελοσπάντων αν εξαιρέσουμε αυτο το γεγονός της τελευταίας νύχτας, το Μαρακές το απολαύσαμε ---- ξοδέψαμε περισσότερα χρήματα σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, ψώνια αλλά αν είναι να βγείτε λίγο εκτος προϋπολογιμού σε ενα ταξίδι στο Μαρόκο, το Μαρακές είναι το μέρος που αξίζει να το κάνετε.
Το τρένο έφτασε στο Μαρακές γύρω στις 10:15 το πρωί ... λίγο να συνέλθουμε κ να πιουμε κανα καφέ, λιγο να παζαρέψουμε με τον ταρίφα που επέμενε να ζητάει οτι ναναι για να μας πάει στη μεδίνα, λίγο το μπέρδεway με το ξενοδοχείο --- «είμαστε στο ταδε σημειο – μα κ γω στο ταδε σημειο ειμαι --- αααα, οχι σε αυτο το σημείο, στο παράλλο που είναι πιο κάτω (άλλα έχει το ίδιο όνομα βεβαίως βεβαίως

Αφου τα είπαμε εκεί με τη κοπελίτσα/manager η οποία μας έδωσε 2-3 συμβουλές ξεκινήσαμε τη βόλτα μας. Στο Μαρακές το GPS έπιανε παντού κ έτσι με το maps.me δεν είχαμε αντίστοιχο πρόβλημα όπως στη Φεζ. Για να φτάσουμε απτο riad στην πλατεία Djemma-El-Fna κάναμε άπειρη ώρα ... οχι γιατί ήταν μακριά άλλα γιατί ο δρόμος μας περνούσε μεσα απ’τα παζάρια κ η Μ. δε ξεκολλούσε με τπτ !!!


(μπάλες ποδοσφαίρου Luis Vuitton -- έτσι για να παίζεις με στυλ
Εντάξει να πω την αλήθεια κ μενα μου καρφώθηκε ένα φοβερό χειροποίητο αυγοειδές περίβλημα επιτραπέζιας λάμπας για το οποίο ο μαγαζάτορας ήταν ανένδοτος πως ... «δε κατέβαινω κάτω απο 1200 dirham γιατί ειναι μοναδικό κομμάτι» -- μμμ ναι οκ είχε ενα μαγαζί γεμάτο με τέτοια --- κ τελικά το πήραμε με 600 κ πάλι πιστεύω οτι πολλά δώσαμε καθώς αν το πίεζα λίγο ακόμα θα έπεφτε κ άλλο η τιμή.

Πήραμε κ άλλα όμορφα πράγματα όπως ενα δερμάτινο κάλυμμα για πουφ, κάτι σανδάλια για την Μ. κ κατι μπιχλιμπίδια δώρα. Ευτυχώς που ταξιδεύαμε με χειραποσκευή γιατι αν είχαμε παραδοτέα βαλίτσα ακόμα εκεί θα ήμασταν να παζαρεύουμε
Αφού καταλάγιασε η καταναλωτική μανία μέσα μας ήρθε η ώρα να πιούμε καφεδάκι στην περιβόητη πλατεία στο μπαλκόνι ενος εστιατορίου, έτσι για να έχουμε κ λίγο θέα. Πολύς ντόρος για την εν λόγω πλατεία κ ειλικρινά δεν καταλαβαίνω το λόγο. Δεν έχει καποια αρχιτεκτονική, κάποιο κτήριο, κάποια ομορφιά τέλος πάντων, είναι απλά ένας μεγάλος κενός χώρος στη μεδίνα όπου γεμίζει με λογιών λογιών τελάληδες, πωλητές, ταχυδακτυλουργούς της κακιάς ώρας, ταλαιπωρημένα αλυσοδεμένα ζωάκια που βγάζαν πανάκριβες φωτος με χαζοτουρίστες κ άπειρες καντινες που πουλούσαν φαγητό κ χυμούς, οι ιδιοκτήτες των οποίων κυριολεκτικά τσίριζαν, κ που όπως μας προειδοποίησε η κοπελίτσα απτο riad, εμφανίζουν κρυφές χρεώσεις απ’το πουθενά κ το φαγητό έχει τη χαμηλότερη ποιότητα που υπάρχει.

Επισκεφθήκαμε τη Ben Youssef Madrasa η οποία ήταν ισλαμικό κολλέγιο και η οποία είναι η μεγαλύτερη madrasa στο Μαρόκο. Όμορφο εσωτερικό με εντυπωσιακούς γύψινους διάκοσμους σε τοίχους κ ταβάνια κ φωτογενείς παραδοσιακές πόρτες κ tilework.

Με τα πολλά η ώρα πέρασε κ ήρθε η ώρα για φαγητό. Είχαμε προνοήσει να κάνουμε κράτηση σε ένα υπέροχο εστιατόριο κοντά στο riad μας , το dar cherifa, χωμένο σε κατι στενά σοκάκια, αδύνατον να το βρείς απο μόνος σου. Έξω απ’την πόρτα ενα βρώμικο στενό, μέσα ένας άλλος κόσμος. Καλαίσθητο εστιατόριο με παραδοσιακή διακόσμηση, φοβερό σερβις, πολυ καλό φαγητό άλλα δυστυχώς χωρίς να σερβίρει αλκοολ.

Γυρίσαμε γεμάτοι εικόνες, ψώνια κ φαγητό στο riad κ αράξαμε για ενα ποτό περιμετρικά της πισίνας.
Το επόμενο πρωί ξεκίνησε με ενα prive χαμάμ σε ειδικό δωμάτιο του riad. Ομολογουμένως ηταν λίγο στριμόκωλα κ υπήρχε κ μια μικρή αμηχανία με τη κοπελίτσα άλλα στο τέλος μετά απο τόσο ατμό, λάδια κ τρίψιμο με το .. γυαλόχαρτο όπως το βάφτισα εγώ, βγήκαμε «κούκλοι»
Περάσαμε απ’το Bahia Palace και μετά στο διπλανό μουσείο Dar-Si-Said. Και τα δυο αποτελούν κατάλοιπα παλατιών σημαντικών προσωπικοτήτων με φωτογενές εσωτερικό, μεγάλους κήπους κ περίτεχνα έργα τέχνης.
Ήταν ώρα για καφε όμως κ είπαμε να περάσουμε μια βόλτα απ’το πιο διάσημο πολυτελές ξενοδοχείο του Μαρακές, το LaMamounia απ’το οποίο πήρε το όνομα του γνωστό μπουζουξίδικο της Σαλονίκης

Καφέ είπα, κάτσε να ξαποστάσουμε να χτυπήσουμε κ ενα latte. Ανοίγουμε το κατάλογο, αντικρύζουμε τις τιμές, κλείνουμε το κατάλογο, χασκογελάμε κ νταξει μωρε, δε βιαζόμαστε ας πάμε κάπου καλύτερα (κ φθηνότερα
Περάσαμε ενα παρκάκι κ φτάσαμε στο μιναρέ Koutoubia, σήμα κατατεθέν της πόλης, οπου βέβαια ως μη μουσουλμάνοι δεν είχαμε πρόσβαση κ αρκεστήκαμε σε μερικές φωτο απο έξω. Βρήκαμε πάντως μοντέρνο καφε με θέα το εν λόγω όπου χτυπήσαμε κ ενα παγωτάκι. Ο καιρός ήταν έτσι κ έτσι κ κυκλοφορούσαμε με μακρυμάνικα κ με ενα ελαφρύ μπουφανάκι στο σακίδιο πλάτης, σχετικά κρύος για τα δεδομένα της εποχής (μέσα Απριλίου).

Επιστρέψαμε στο riad ξεθεωμένοι απ’το περπάτημα κ αφού ανακτήσαμε δυνάμεις ξεκινήσαμε ξανα για το dar cherifa με το οποίο οπως έγραψα παραπάνω ειχαμε ενθουσιαστεί την πρώτη βραδυά άλλα κ γιατί ήταν αρκετά κοντά στο riad μας. Άλλο ένα υπέροχο δείπνο με διαφορετικές επιλογές κ για τους δυο μας κ βόλτα για να χαζέψουμε τη Djemma-El-Fna το βράδυ. Πολλοί τουρίστες, τελάληδες να φωνάζουν, κατι τύποι να κάνουν αποτυχημένα show με φωτιές κ φίδια κ ξάφνου η Μ. κοντοστέκεται σε 2 θείες που έκαναν henna. Ε λοιπόν ουτε 10 δευτερόλεπτα δεν πέρασαν κ εμφανίστηκαν άλλες 2 οι οποίες μας κάθισαν
Οι τιμές όμως ηταν εξωφρενικές κ ξεκινήσαμε να φύγουμε όταν οι θείες τρέξαν ξωπίσω μας, μας άρπαξαν στην κυριολεξία κ μας κάθισαν ξανα λέγοντας μας μια τιμή 50% χαμηλότερη. Τελος παντων ας πάει το παλιάμπελο ... το θέμα ειναι οτι ενω εμεις διαλέξαμε κατι εντελως διαφορετικό απτον κατάλογο, οι θείες χωρις να κοιτάνε καν μας ζωγράφισαν το μοναδικό (προφανώς) σχέδιο το οποίο γνώριζαν.

Συμβουλή : Πηγαίνετε στην πλατεία για το χάζι άλλα ΜΗΝ φάτε, αγοράσετε, δείξετε το παραμικρό ενδιαφέρον για οτιδήποτε – οτι υπάρχει εκεί είναι χείριστης ποιότητας, κ μεσα σε αυτο βάζω κ τους ανθρώπους
Τελοσπάντων αν εξαιρέσουμε αυτο το γεγονός της τελευταίας νύχτας, το Μαρακές το απολαύσαμε ---- ξοδέψαμε περισσότερα χρήματα σε ξενοδοχεία, εστιατόρια, ψώνια αλλά αν είναι να βγείτε λίγο εκτος προϋπολογιμού σε ενα ταξίδι στο Μαρόκο, το Μαρακές είναι το μέρος που αξίζει να το κάνετε.