silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Merzouga - Sahara Desert
Σχετικά πρωινό ξύπνημα για να βγούμε νωρίς στο δρόμο καθώς η Merzouga σύμφωνα με το google maps ήταν τουλάχιστον 4ώρες οπότε εμείς υπολογίσαμε 5, 5μιση με τις στάσεις. Προς στιγμήν πέρασε απ’το μυαλό μας να κάνουμε στάση στο έτερο φαράγγι της περιοχής (Todra gorge) άλλα ρε παιδί μου πόσα φαράγγια πια να αντέξουμε σε 24ώρες
Συνεχίσαμε λοιπόν κ μετά την πόλη Tinghir όπου φουλάραμε με diesel κ ήπιαμε ενα καφέ, είμασταν στο δρόμο σχεδόν μόνοι μας. Ατελείωτος δρόμος, ατελείωτη έρημος, πρωτόγνωρα τοπία για μας, μια τεράστια ευθεία.
Παρότι δεν είμαι fan της πολύωρης οδήγησης, η διαδρομή μου φάνηκε απολαυστική κ διόλου κουραστική. Κάθε τόσο όλο κ κάποιο μικρό χωριό ή κάποια μικρή όαση με φοινικόδεντρα έσπαγαν τη μονοτονία του ξερού τοπίου. Σε κάποια σημεία απλά σταματούσαμε για ξεμούδιασμα κ φωτογραφίες με την προοπτική του δρόμου.
Φτάσαμε σχετικά νωρίς στη Μερζούγκα όπου μόλις παρκάραμε στην κεντρική πλατειούλα μας τη πέσανε για να κλείσουμε εκδρομή ή να αγοράσουμε απ’το μαγαζί τους. Η πλάκα είναι οτι ενω τους λέγαμε οτι έχουμε κάνει κράτηση, αυτοι εκεί συνέχιζαν το βιολί τους μέχρι που σταματούσαμε απλά να τους μιλάμε μπας κ ξεκουμπιστούν. Είχαμε μπόλικη ώρα μέχρι να ξεκινήσουμε για την έρημο καθώς ήταν Απρίλιος κ η μέρα μεγαλύτερη. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος κ έτσι αράξαμε για καφεδάκι.
Για τη διαμονή μας στην έρημο σταθήκαμε τυχεροί. Πετύχαμε μια απίστευτη τιμή για luxury τέντα (το λεγόμενο glamping) διότι όπως μας εξήγησε αργότερα ο ιδιοκτήτης, είχε δεν είχε 2 μήνες λειτουργίας κ ήθελε να είναι γεμάτος στην αρχή κ να παίρνει άριστα reviews ώστε σταδιακά να αυξάνει την τιμή μέχρι τα επίπεδα των ανταγωνιστών του. 5 μήνες μετά που κοίταξα για πλάκα στο booking η τιμή ήταν υπερδιπλάσια οπότε αυτο που ήθελε προφανώς το πέτυχε.
Φάγαμε οτι βρήκαμε σε ενα μικρό supermarket καθώς τα εστιατόρια δε μας γέμιζαν το μάτι κ δε θέλαμε να βαρύνουμε πριν τη καμηλάδα. Αγοράσαμε κ τα απαραίτητα μαντίλια για προστασία απτην άμμο, παρκάραμε το αυτοκίνητο σε ένα εστιατόριο που μας υπέδειξε ο «τεντάρχης» αρκετά έξω απ’το κέντρο κ γνωρίσαμε το ζευγάρι με το οποίο θα κάναμε το κονβόι. Δε θα τους έλεγα κ ιδιαίτερα ομιλητικούς, μπορεί κ να είχαν μαλώσει μεταξύ τους, δε πειράζει λέμε αρκεί που δεν είναι τπτ κινέζοι (λέμε οι αφελείς
)
Ξεκινάμε λοιπόν τη πορεία με τη καμήλα οι τέσσερις μας κ όπως έχει αναφερθεί κ απο άλλους συμφορουμίτες, η βόλτα αυτή κάθε άλλο απο άνετη είναι
Απορώ πως τα καραβάνια στο παρελθόν ταξιδεύανε για μέρες με αυτον το τρόπο. Βέβαια το μεγαλύτερο ζόρι το δεχόμασταν στους αμμόλοφους όταν έκανε το ζώο απότομες κινήσεις.Τέλος πάντων αν αποδεχθείς το γεγονός οτι τα οπίσθιά σου θα υποφέρουν λιγάκι, θα απολαύσεις την έρημο κ τους αμμόλοφους, τον ουρανό, κ το τοπίο. Όσο έπεφτε ο ήλιος τόσο σηκωνόταν ένα ελαφρύ αεράκι κ πάλι καλά που φορέσαμε τα αντιανεμικά μας. Κάναμε κ μια μεγάλη στάση κατα τη δύση για φωτογράφιση του ηλιοβασιλέματος κ την «ώρα του παιδιού» (πάνω κάτω τους αμμόλοφους).
Μόλις κρύφτηκε ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του το κρύο κ ο αέρας άλλα πλέον είμασταν πολύ κοντά στο camp μας. Εκεί διαπιστώσαμε οτι υπήρχαν μόνον 4 σκηνές κ μια μεγάλη κοινή, οτι τα παιδιά που ηταν μαζί μας στις καμήλες μέναν σε ενα παραδιπλανό καμπ κ οτι οι ένοικοι των 3 υπόλοιπων τεντών ήταν ....
.... καλά μαντέψατε, ήταν κινέζοι !!!!
Τουλάχιστον οι 2 απο αυτούς ήταν μεγαλωμένοι στη Γαλλία κ ήταν ομιλητικοί, περισσότερο απτο ζευγαράκι της αγιας παρασκευής που δε μιλούσε δε λαλούσε. Όταν μπήκαμε στην τέντα μας πάθαμε πλάκα --- ήταν σα να μετέφεραν ενα πεντάστερο δωμάτιο στην έρημο. Ακριβά έπιπλα, απίστευτα άνετο κρεβάτι, φωτισμός, καναπέδες, κυριλέ μπάνιο, μέχρι κ WiFi είχανε οι αθεόφοβοι !!! (Κ συ που ρωτάς τι να το κάνω το WiFi στην έρημο, ε να μην ανεβάσουμε καμιά φωτο απο Σαχάρα στα social δλδ
)
O αέρας έξω όμως είχε δυναμώσει κ έτσι η επιλογή για δείπνο υπο το φώς των αστεριών εγκαταλείφθηκε. Δειπνήσαμε λοιπόν στην μεγάλη κοινή τέντα κ εκεί που περιμέναμε κανα κλασικό tajine σκάνε μύτη κάτι γκουρμεδιές κ γουστάραμε (καθώς καλό κ το tajine άλλα ποσο να φάς ρε παιδί μου). Φέρανε κ ένα συγκρότημα με παραδοσιακή μουσική κ είχε το χάζι του καθώς οι κινέζοι αποδείχτηκαν αρκετά εκδηλωτικοί κ δε βγάζαν μόνο φωτογραφίες. Με τα πολλά κατέληξα να χορεύω μαζί με τους μουσικούς/χορευτές σε αφρικανικούς ρυθμούς κ να παίζω μαζί τους μουσική (μου δώσανε ένα όργανο σαν 2 μικρά ντράμς στο μέγεθος της παλάμης όπου οταν ανοιγόκλεινες το χέρι σου, παράγοταν θόρυβος).
Κρίμα που δεν είχαν καμιά μπύρα να το βρέξουμε λίγο. Στο τέλος επιχειρήσαμε με την Μ. να κάνουμε μια βόλτα στην έρημο κάτω απ’τα αστέρια άλλα ο άερας μας πήρε κ μας σήκωσε οπότε είπαμε να απολάυσουμε τη luxury τέντα μας. Το πρωί ο καιρός ήταν ιδανικός – φάγαμε γρήγορα πρωινό, ήπιαμε κ ένα καφέ με τον ιδιοκτήτη που μας εξήγησε πως, τι κ γιατί κ μετά ξεχυθήκαμε στην έρημο για παιχνίδι κ photoshooting. Οι καμηλιέρηδες γκρίνιαζαν, θέλανε να φύγουμε γιατί οι καμήλες πεινούσαν, εν τέλει πείσαμε τον δικό μας να μας δώσει μια ώρα αβάντσο καθώς «μια φορά έρχομαι στη Σαχάρα ρε μπάρμπα».
Στο κομβόι ήμασταν μόνον οι 2 μας (prive) γιατί οι χθεσινοί ξενέρωτοι επέλεξαν να επιστρέψουν με το τζιπ του ιδιοκτήτη ---- δε μας χάλασε καθόλου. Είχαμε μαζί μας κ ενα νεαρό βερβεροπαλικάρι ο οποίος μας έβγαλε κάθε πιθανή κ απίθανη πόζα , video κ μακρυνές λήψεις με το κινητό ενω είμασταν εν κινήσει κ στο τέλος πήρε άξια το εξτρα χαρτζιλίκι του.
Η διαμονή στην έρημο μας είχε μείνει αμανάτι καθώς μερικούς μήνες πριν στην Ιορδανία επηρρεαστήκαμε απ’τον καιρό κ δεν μείναμε βράδυ στο Wadi Rum κ το μετανιώσαμε. Απολαύσαμε οχι μόνο την βραδυά στην τέντα κ την καμηλάδα άλλα κ την οδήγηση μέχρι εκεί. Σίγουρα θα μπορούσε να μας τύχει νηνεμία κ να φάμε έξω κάτω απ’τα αστέρια άλλα θα μπορούσε να έχει κ καμιά αμμοθύελλα κ να βλαστημούσαμε την ώρα κ τη στιγμή συνεπώς η έκβαση της επίσκεψης στη Σαχάρα έγκειται εν πολλοίς στον αέρα κ τις καιρικές συνθήκες.
Σχετικά πρωινό ξύπνημα για να βγούμε νωρίς στο δρόμο καθώς η Merzouga σύμφωνα με το google maps ήταν τουλάχιστον 4ώρες οπότε εμείς υπολογίσαμε 5, 5μιση με τις στάσεις. Προς στιγμήν πέρασε απ’το μυαλό μας να κάνουμε στάση στο έτερο φαράγγι της περιοχής (Todra gorge) άλλα ρε παιδί μου πόσα φαράγγια πια να αντέξουμε σε 24ώρες
Παρότι δεν είμαι fan της πολύωρης οδήγησης, η διαδρομή μου φάνηκε απολαυστική κ διόλου κουραστική. Κάθε τόσο όλο κ κάποιο μικρό χωριό ή κάποια μικρή όαση με φοινικόδεντρα έσπαγαν τη μονοτονία του ξερού τοπίου. Σε κάποια σημεία απλά σταματούσαμε για ξεμούδιασμα κ φωτογραφίες με την προοπτική του δρόμου.

Φτάσαμε σχετικά νωρίς στη Μερζούγκα όπου μόλις παρκάραμε στην κεντρική πλατειούλα μας τη πέσανε για να κλείσουμε εκδρομή ή να αγοράσουμε απ’το μαγαζί τους. Η πλάκα είναι οτι ενω τους λέγαμε οτι έχουμε κάνει κράτηση, αυτοι εκεί συνέχιζαν το βιολί τους μέχρι που σταματούσαμε απλά να τους μιλάμε μπας κ ξεκουμπιστούν. Είχαμε μπόλικη ώρα μέχρι να ξεκινήσουμε για την έρημο καθώς ήταν Απρίλιος κ η μέρα μεγαλύτερη. Ο καιρός ήταν θαυμάσιος κ έτσι αράξαμε για καφεδάκι.

Για τη διαμονή μας στην έρημο σταθήκαμε τυχεροί. Πετύχαμε μια απίστευτη τιμή για luxury τέντα (το λεγόμενο glamping) διότι όπως μας εξήγησε αργότερα ο ιδιοκτήτης, είχε δεν είχε 2 μήνες λειτουργίας κ ήθελε να είναι γεμάτος στην αρχή κ να παίρνει άριστα reviews ώστε σταδιακά να αυξάνει την τιμή μέχρι τα επίπεδα των ανταγωνιστών του. 5 μήνες μετά που κοίταξα για πλάκα στο booking η τιμή ήταν υπερδιπλάσια οπότε αυτο που ήθελε προφανώς το πέτυχε.
Φάγαμε οτι βρήκαμε σε ενα μικρό supermarket καθώς τα εστιατόρια δε μας γέμιζαν το μάτι κ δε θέλαμε να βαρύνουμε πριν τη καμηλάδα. Αγοράσαμε κ τα απαραίτητα μαντίλια για προστασία απτην άμμο, παρκάραμε το αυτοκίνητο σε ένα εστιατόριο που μας υπέδειξε ο «τεντάρχης» αρκετά έξω απ’το κέντρο κ γνωρίσαμε το ζευγάρι με το οποίο θα κάναμε το κονβόι. Δε θα τους έλεγα κ ιδιαίτερα ομιλητικούς, μπορεί κ να είχαν μαλώσει μεταξύ τους, δε πειράζει λέμε αρκεί που δεν είναι τπτ κινέζοι (λέμε οι αφελείς
Ξεκινάμε λοιπόν τη πορεία με τη καμήλα οι τέσσερις μας κ όπως έχει αναφερθεί κ απο άλλους συμφορουμίτες, η βόλτα αυτή κάθε άλλο απο άνετη είναι

Μόλις κρύφτηκε ο ήλιος έκανε την εμφάνισή του το κρύο κ ο αέρας άλλα πλέον είμασταν πολύ κοντά στο camp μας. Εκεί διαπιστώσαμε οτι υπήρχαν μόνον 4 σκηνές κ μια μεγάλη κοινή, οτι τα παιδιά που ηταν μαζί μας στις καμήλες μέναν σε ενα παραδιπλανό καμπ κ οτι οι ένοικοι των 3 υπόλοιπων τεντών ήταν ....

.... καλά μαντέψατε, ήταν κινέζοι !!!!


O αέρας έξω όμως είχε δυναμώσει κ έτσι η επιλογή για δείπνο υπο το φώς των αστεριών εγκαταλείφθηκε. Δειπνήσαμε λοιπόν στην μεγάλη κοινή τέντα κ εκεί που περιμέναμε κανα κλασικό tajine σκάνε μύτη κάτι γκουρμεδιές κ γουστάραμε (καθώς καλό κ το tajine άλλα ποσο να φάς ρε παιδί μου). Φέρανε κ ένα συγκρότημα με παραδοσιακή μουσική κ είχε το χάζι του καθώς οι κινέζοι αποδείχτηκαν αρκετά εκδηλωτικοί κ δε βγάζαν μόνο φωτογραφίες. Με τα πολλά κατέληξα να χορεύω μαζί με τους μουσικούς/χορευτές σε αφρικανικούς ρυθμούς κ να παίζω μαζί τους μουσική (μου δώσανε ένα όργανο σαν 2 μικρά ντράμς στο μέγεθος της παλάμης όπου οταν ανοιγόκλεινες το χέρι σου, παράγοταν θόρυβος).

Κρίμα που δεν είχαν καμιά μπύρα να το βρέξουμε λίγο. Στο τέλος επιχειρήσαμε με την Μ. να κάνουμε μια βόλτα στην έρημο κάτω απ’τα αστέρια άλλα ο άερας μας πήρε κ μας σήκωσε οπότε είπαμε να απολάυσουμε τη luxury τέντα μας. Το πρωί ο καιρός ήταν ιδανικός – φάγαμε γρήγορα πρωινό, ήπιαμε κ ένα καφέ με τον ιδιοκτήτη που μας εξήγησε πως, τι κ γιατί κ μετά ξεχυθήκαμε στην έρημο για παιχνίδι κ photoshooting. Οι καμηλιέρηδες γκρίνιαζαν, θέλανε να φύγουμε γιατί οι καμήλες πεινούσαν, εν τέλει πείσαμε τον δικό μας να μας δώσει μια ώρα αβάντσο καθώς «μια φορά έρχομαι στη Σαχάρα ρε μπάρμπα».

Στο κομβόι ήμασταν μόνον οι 2 μας (prive) γιατί οι χθεσινοί ξενέρωτοι επέλεξαν να επιστρέψουν με το τζιπ του ιδιοκτήτη ---- δε μας χάλασε καθόλου. Είχαμε μαζί μας κ ενα νεαρό βερβεροπαλικάρι ο οποίος μας έβγαλε κάθε πιθανή κ απίθανη πόζα , video κ μακρυνές λήψεις με το κινητό ενω είμασταν εν κινήσει κ στο τέλος πήρε άξια το εξτρα χαρτζιλίκι του.

Η διαμονή στην έρημο μας είχε μείνει αμανάτι καθώς μερικούς μήνες πριν στην Ιορδανία επηρρεαστήκαμε απ’τον καιρό κ δεν μείναμε βράδυ στο Wadi Rum κ το μετανιώσαμε. Απολαύσαμε οχι μόνο την βραδυά στην τέντα κ την καμηλάδα άλλα κ την οδήγηση μέχρι εκεί. Σίγουρα θα μπορούσε να μας τύχει νηνεμία κ να φάμε έξω κάτω απ’τα αστέρια άλλα θα μπορούσε να έχει κ καμιά αμμοθύελλα κ να βλαστημούσαμε την ώρα κ τη στιγμή συνεπώς η έκβαση της επίσκεψης στη Σαχάρα έγκειται εν πολλοίς στον αέρα κ τις καιρικές συνθήκες.
