silversurfer
Moderator
- Μηνύματα
- 2.425
- Likes
- 3.964
- Επόμενο Ταξίδι
- Δυτικά Βαλκάνια
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γύρος Του Κόσμου
Atlas Studios - Telouet
Μετά απο μόλις μια ώρα οδήγηση κάναμε την πρώτη στάση στα κινηματογραφικά studio Atlas στα οποία έχουν γυριστεί σκηνές απο πολλές επικές κ ιστορικές ταινίες. Ενδεικτικά αναφέρω : Ιησους της Ναζαρέτ, Ο Μονομάχος, Αστεριξ & Κλεοπάτρα, Λώρενς της Αραβίας, Αλέξανδρος, Prince of Persia, Βαβέλ κλπ. Στην περιοχή (σχεδόν δίπλα μάλιστα) υπάρχει κ ενα ιταλικό studio όπου εκεί έγιναν γυρίσματα για το Game of Thrones. Ήταν τόσο κοντά που μπορούσαμε άνετα να δουμε τις κατασκευές μέσα στην έρημο. Πληρώνεις εισητήριο κ περιμένεις να συγκεντρωθεί ενας ικανοποιητικός αριθμός επισκεπτών ώστε να σχηματιστεί γκρουπάκι , την ξενάγηση του οποίου αναλαμβάνει υπάλληλος του studio.
Σίγουρα δεν είναι σαν τα διάσημα studios στην Καλιφόρνια άλλα αξίζει την επίσκεψη του ταξιδιώτη. Κάναμε μια αρκετά μεγάλη βόλτα όπου βλέπαμε σκηνικά που κατασκευάστηκαν για ταινίες τις οποίες λίγο πολύ έχουμε δει. Είχε φάση να βλέπεις πόσο ψεύτικα, πλαστικά κ ελαφριά είναι τα αντικείμενα που βλέπεις στις ταινίες όπως κ το πόσα χρήματα, χρόνος κ custom design χρειάζεται για να βγεί μια σκηνή που σε real time αντιστοιχεί σε περίπου 5’ στην ταινία !! Μάθαμε κ άλλα gossip όπως ας πουμε το γεγονός οτι για το Βαβέλ πχ ο Brad Pitt με την Cate Blanchett πηγαινοέρχονταν με το ελικόπτερο καθημερινά στο Μαρακές όπου κ διέμεναν (καθώς 5* ξενοδοχεία δεν υπάρχουν πουθενά εκεί γύρω).
Η ξενάγηση ήταν κ λίγο «ώρα του παιδιού» καθώς κάναμε διάφορες χαζομάρες πχ σηκώναμε κ καλά αγκομαχώντας τα μενίρ του Οβελιξ (αφρολέξ)
, φωτογραφηθήκαμε σε θρόνους ως βασιλιάδες της Αιγύπτου κρατώντας κ τα αντίστοιχα σκήπτρα
κ βγάλαμε λόγο μπροστά στο υποτιθέμενο κοινό ως άλλοι αυτοκράτορες απο την είσοδο του «παλατιού».
Λαέ της Αιγύπτουυυυυ ....
Συνεχίσαμε στρίβοντας προς το Ait Benhaddou με σκοπό όχι βέβαια να το επισκεφθούμε ξανά, άλλα να συνεχίσουμε στο δρόμο που έβγαζε σε άλλη μια διάσημη Kasbah , αυτην του Telouet. O δρόμος μετά το Ait Benhaddou γίνεται ανηφορικός με αρκετές στροφές κ αρκετά στενός όμως η ομορφιά των βερβέρικων χωριών αποζωμιώνει αυτους που θα ακολουθήσουν τη διαδρομή αυτη.
Απίστευτοι οικισμοί ξεχασμένοι στο χρόνο, με γυναίκες να πλένουν στα ποταμάκια, λίγο πράσινο κ το χαρακτηριστικό κεραμιδί χρώμα των κτηρίων.
Δυστυχώς η Μ. είχε επηρρεαστεί απο τον δυνατό ήλιο στα studios κ δεν ήταν σε θέση να φωτογραφίζει το τοπίο οσο εγώ οδηγούσα. Στο δρόμο βλέπαμε συνέχεια νοικιασμένα αυτοκίνητα στην άκρη με τους οδηγούς να απολαμβάνουν τη θέα. Αυτο κάναμε κ εμείς κάποια στιγμή ώστε να την χτυπήσει το αεράκι μπας κ συνέλθει. Ο δρόμος ακολουθεί το παλιό μονοπάτι των καραβανιών, εξου κ τα πολλά χωριά κατα μήκος του.
Φτάνοντας στο Telouet εντοπίσαμε ενα μεγάλο καφε/εστιατόριο με τραπεζάκια έξω όπου σταματούσαν τα γκρουπ για φαγητό. Κάναμε μια στάση για να ανακτήσουμε δυνάμεις κ να τσιμπήσουμε κατι ελαφρύ κ πήραμε το δρόμο για την Kasbah. Προς μεγάλη μας έκπληξη, εξωτερικά έμοιαζε για μισογκρεμισμένη κ γενικά δεν σε προϊδέαζε για το εσωτερικό της.
Παρόλ’αυτά, μόλις πατήσεις το πόδι σου εντος εντυπωσιάζεσαι απο τους πανέμορφους διάκοσμους σε τοίχους κ ταβάνια.
Η Kasbah χτίστηκε απο μια πολύ ισχυρή οικογένεια (El Glaoui) το 1860 - η οικογένεια παρείχε στήριξη στους γάλλους κατα την αποικιοκρατεία κ ετσι απολάμβανε πολλά προνόμια.
Ο θρύλος λέει οτι χρειάστηκαν 3 χρόνια κ 300 εργάτες για να ολοκληρώσουν τις εργασίες κ τη διακοσμηση του εσωτερικού χώρου κ πραγματικά κάναν φανταστική δουλειά.
Απο την «ταράτσα» μπορούσες να δεις την εκπληκτική θέα με τις χιονισμένες πλαγιές του Άτλαντα στον ορίζοντα.
(Χιονισμένες είπα ?? Μα καλά μέσα Απριλίου είναι κ είμαστε σε αφρικανικό έδαφος .. λες να φάμε καμιά ήττα στο γυρισμό !!
)
Ήταν η ομορφότερη Kasbah που είδαμε στο Μαρόκο κ η τελευταία καθώς το οδοιπορικό μας έφτανε στο τέλος του. Δυστυχώς μετά το χωριό Telouet η άσφαλτος τελειώνει κ χωματόδρομος κ κοτρόνια παίρνουν τη θέση της. Η οδήγηση ζόρικη, αργή κ πολυ προσεκτική για να μη κάνουμε καμιά ζημιά στο νοικιασμένο όχημα.
Ελάχιστα οχήματα πετύχαμε στο δρόμο μας ώσπου να βγούμε επιτέλους στην άσφαλτο. Η μέρα παρέμενε ηλιόλουστη κ τα χιόνια ήταν εκεί στις άκρες του δρόμου. Δε θα ήθελα να μου είχε τύχει οδήγηση σε αυτον τον δρόμο υπο χιονόπτωση.
Αργήσαμε να φτάσουμε στο Μαρακές καθώς αντιμετωπίσαμε αρκετή κίνηση με πολλές νταλίκες στο δρόμο μας. Για το τελευταίο βράδυ μας στο Μαρόκο επιλέξαμε ξενοδοχείο στo Gueliz, μοντέρνα περιοχή της πόλης. Κ καλά το ξενοδοχείο θα είχε πισίνα κ σπα άλλα σε τέτοιο χάλι που ήταν θα έπρεπε να με πληρώσουν για να τα χρησιμοποιήσω
Το δωμάτιο εξίσου χάλια άλλα ο λόγος που το επιλέξαμε ήταν η ύπαρξη παρκινγκ για το αυτοκίνητο (είχαμε κανονίσει να έρθουν απτο γραφείο να το παραλάβουν) κ η άμεση πρόσβαση στο highway για το αεροδρόμιο.
Ίσα ισα κάναμε ενα ντουζάκι κ ετοιμάσαμε τις χειραποσκευές μας για την επομένη – έπρεπε να κάνουμε ειδική διαρρύθμιση για να χωρέσουμε κ όλα οσα είχαμε αγοράσει. Βγήκαμε για ενα περίπατο στην κεντρική πλατεία όπου είδαμε ενα άλλο Μαρόκο. Μοντερνίλες, κυρίλες, γκόμενες βαμμένες μέχρι αηδίας (οτι κ να κάνουν το πράγμα δε σώζεται – άσχημα γονίδια οι μαροκινές γυναίκες
) , πράσινο, εστιατόρια γκουρμε όπου ένα χαμπουργκερ κόστιζε 15 Ε !!! κ McDonalds. Ε εκεί κάτσαμε κ μεις να φάμε κάτι το τελευταίο βράδυ μας κ ήταν εντυπωσιακό πόσο κόσμο είχε το συγκεκριμένο μαγαζί. Τελικά μόνον στην Ελλάδα πάτωσαν. Εκεί ήταν κ το ένα απ’τα μόλις 3 σημεία στη διαδρομή μας στο Μαρόκο όπου δεχόντουσαν πληρωμή με κάρτα.
Η πτήση της επιστροφής σε βάρβαρη ώρα στις 06:30 το πρωι οπότε κανόνισα ταξι αποβραδύς μέσω του ξενοδοχείου. Ήξερα οτι τα 150 dirham ήταν πολλά κ οτι αν έβγαινα στο δρόμο θα έβρισκα κ με 100 άλλα στις 04:15 το πρωί δεν ήθελα να έχω αυτο το άγχος. Η διαδρομή πολύ μικρή τελικά κ σε 15 λεπτά είμασταν εκεί. Το αεροδρόμιο όμορφο εξωτερικά, οι Μαροκινοί ρίχνουν χρήμα στις υποδομές με απώτερο σκοπό να πάρουν το χρήσμα για το mundial 2026 --- το οποίο δυστυχώς κέρδισε η κοινοπραξία ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικού. Λέω δυστυχώς διοτι θα ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα να προσελκύσει επενδύσεις κ να βελτιώσει κ άλλο τις υποδομές κ την εικόνα της.
By the way στα αεροδρόμια οφείλεις να παρουσιαστείς στα γκισέ των check-in ακόμα κ αν έχεις μονον χειραποσκευή οπότε ετοιμαστείτε για τεράστιες ουρές – πίστεψα ότι θα μας τσεκάρουν τα διαβατήρια άλλα τελικά δεν ήταν αυτός ο λόγος καθώς αυτος ο έλεγχος γινόταν πιο κάτω … αυτή είναι κ η αιτία που ακόμη δεν δέχονται mobile boarding pass άλλα πρέπει να το έχεις εκτυπωμένο.
Anyway το υπέροχο αυτό μικρό οδοιπορικό μας έφτανε στο τέλος του. Θα ακολουθήσει ένας μικρός επίλογος με εντυπώσεις
Μετά απο μόλις μια ώρα οδήγηση κάναμε την πρώτη στάση στα κινηματογραφικά studio Atlas στα οποία έχουν γυριστεί σκηνές απο πολλές επικές κ ιστορικές ταινίες. Ενδεικτικά αναφέρω : Ιησους της Ναζαρέτ, Ο Μονομάχος, Αστεριξ & Κλεοπάτρα, Λώρενς της Αραβίας, Αλέξανδρος, Prince of Persia, Βαβέλ κλπ. Στην περιοχή (σχεδόν δίπλα μάλιστα) υπάρχει κ ενα ιταλικό studio όπου εκεί έγιναν γυρίσματα για το Game of Thrones. Ήταν τόσο κοντά που μπορούσαμε άνετα να δουμε τις κατασκευές μέσα στην έρημο. Πληρώνεις εισητήριο κ περιμένεις να συγκεντρωθεί ενας ικανοποιητικός αριθμός επισκεπτών ώστε να σχηματιστεί γκρουπάκι , την ξενάγηση του οποίου αναλαμβάνει υπάλληλος του studio.
Σίγουρα δεν είναι σαν τα διάσημα studios στην Καλιφόρνια άλλα αξίζει την επίσκεψη του ταξιδιώτη. Κάναμε μια αρκετά μεγάλη βόλτα όπου βλέπαμε σκηνικά που κατασκευάστηκαν για ταινίες τις οποίες λίγο πολύ έχουμε δει. Είχε φάση να βλέπεις πόσο ψεύτικα, πλαστικά κ ελαφριά είναι τα αντικείμενα που βλέπεις στις ταινίες όπως κ το πόσα χρήματα, χρόνος κ custom design χρειάζεται για να βγεί μια σκηνή που σε real time αντιστοιχεί σε περίπου 5’ στην ταινία !! Μάθαμε κ άλλα gossip όπως ας πουμε το γεγονός οτι για το Βαβέλ πχ ο Brad Pitt με την Cate Blanchett πηγαινοέρχονταν με το ελικόπτερο καθημερινά στο Μαρακές όπου κ διέμεναν (καθώς 5* ξενοδοχεία δεν υπάρχουν πουθενά εκεί γύρω).
Η ξενάγηση ήταν κ λίγο «ώρα του παιδιού» καθώς κάναμε διάφορες χαζομάρες πχ σηκώναμε κ καλά αγκομαχώντας τα μενίρ του Οβελιξ (αφρολέξ)

κ βγάλαμε λόγο μπροστά στο υποτιθέμενο κοινό ως άλλοι αυτοκράτορες απο την είσοδο του «παλατιού».
Λαέ της Αιγύπτουυυυυ ....
Συνεχίσαμε στρίβοντας προς το Ait Benhaddou με σκοπό όχι βέβαια να το επισκεφθούμε ξανά, άλλα να συνεχίσουμε στο δρόμο που έβγαζε σε άλλη μια διάσημη Kasbah , αυτην του Telouet. O δρόμος μετά το Ait Benhaddou γίνεται ανηφορικός με αρκετές στροφές κ αρκετά στενός όμως η ομορφιά των βερβέρικων χωριών αποζωμιώνει αυτους που θα ακολουθήσουν τη διαδρομή αυτη.
Απίστευτοι οικισμοί ξεχασμένοι στο χρόνο, με γυναίκες να πλένουν στα ποταμάκια, λίγο πράσινο κ το χαρακτηριστικό κεραμιδί χρώμα των κτηρίων.
Δυστυχώς η Μ. είχε επηρρεαστεί απο τον δυνατό ήλιο στα studios κ δεν ήταν σε θέση να φωτογραφίζει το τοπίο οσο εγώ οδηγούσα. Στο δρόμο βλέπαμε συνέχεια νοικιασμένα αυτοκίνητα στην άκρη με τους οδηγούς να απολαμβάνουν τη θέα. Αυτο κάναμε κ εμείς κάποια στιγμή ώστε να την χτυπήσει το αεράκι μπας κ συνέλθει. Ο δρόμος ακολουθεί το παλιό μονοπάτι των καραβανιών, εξου κ τα πολλά χωριά κατα μήκος του.
Φτάνοντας στο Telouet εντοπίσαμε ενα μεγάλο καφε/εστιατόριο με τραπεζάκια έξω όπου σταματούσαν τα γκρουπ για φαγητό. Κάναμε μια στάση για να ανακτήσουμε δυνάμεις κ να τσιμπήσουμε κατι ελαφρύ κ πήραμε το δρόμο για την Kasbah. Προς μεγάλη μας έκπληξη, εξωτερικά έμοιαζε για μισογκρεμισμένη κ γενικά δεν σε προϊδέαζε για το εσωτερικό της.

Παρόλ’αυτά, μόλις πατήσεις το πόδι σου εντος εντυπωσιάζεσαι απο τους πανέμορφους διάκοσμους σε τοίχους κ ταβάνια.
Η Kasbah χτίστηκε απο μια πολύ ισχυρή οικογένεια (El Glaoui) το 1860 - η οικογένεια παρείχε στήριξη στους γάλλους κατα την αποικιοκρατεία κ ετσι απολάμβανε πολλά προνόμια.
Ο θρύλος λέει οτι χρειάστηκαν 3 χρόνια κ 300 εργάτες για να ολοκληρώσουν τις εργασίες κ τη διακοσμηση του εσωτερικού χώρου κ πραγματικά κάναν φανταστική δουλειά.
Απο την «ταράτσα» μπορούσες να δεις την εκπληκτική θέα με τις χιονισμένες πλαγιές του Άτλαντα στον ορίζοντα.
(Χιονισμένες είπα ?? Μα καλά μέσα Απριλίου είναι κ είμαστε σε αφρικανικό έδαφος .. λες να φάμε καμιά ήττα στο γυρισμό !!
Ήταν η ομορφότερη Kasbah που είδαμε στο Μαρόκο κ η τελευταία καθώς το οδοιπορικό μας έφτανε στο τέλος του. Δυστυχώς μετά το χωριό Telouet η άσφαλτος τελειώνει κ χωματόδρομος κ κοτρόνια παίρνουν τη θέση της. Η οδήγηση ζόρικη, αργή κ πολυ προσεκτική για να μη κάνουμε καμιά ζημιά στο νοικιασμένο όχημα.
Ελάχιστα οχήματα πετύχαμε στο δρόμο μας ώσπου να βγούμε επιτέλους στην άσφαλτο. Η μέρα παρέμενε ηλιόλουστη κ τα χιόνια ήταν εκεί στις άκρες του δρόμου. Δε θα ήθελα να μου είχε τύχει οδήγηση σε αυτον τον δρόμο υπο χιονόπτωση.
Αργήσαμε να φτάσουμε στο Μαρακές καθώς αντιμετωπίσαμε αρκετή κίνηση με πολλές νταλίκες στο δρόμο μας. Για το τελευταίο βράδυ μας στο Μαρόκο επιλέξαμε ξενοδοχείο στo Gueliz, μοντέρνα περιοχή της πόλης. Κ καλά το ξενοδοχείο θα είχε πισίνα κ σπα άλλα σε τέτοιο χάλι που ήταν θα έπρεπε να με πληρώσουν για να τα χρησιμοποιήσω
Ίσα ισα κάναμε ενα ντουζάκι κ ετοιμάσαμε τις χειραποσκευές μας για την επομένη – έπρεπε να κάνουμε ειδική διαρρύθμιση για να χωρέσουμε κ όλα οσα είχαμε αγοράσει. Βγήκαμε για ενα περίπατο στην κεντρική πλατεία όπου είδαμε ενα άλλο Μαρόκο. Μοντερνίλες, κυρίλες, γκόμενες βαμμένες μέχρι αηδίας (οτι κ να κάνουν το πράγμα δε σώζεται – άσχημα γονίδια οι μαροκινές γυναίκες

Η πτήση της επιστροφής σε βάρβαρη ώρα στις 06:30 το πρωι οπότε κανόνισα ταξι αποβραδύς μέσω του ξενοδοχείου. Ήξερα οτι τα 150 dirham ήταν πολλά κ οτι αν έβγαινα στο δρόμο θα έβρισκα κ με 100 άλλα στις 04:15 το πρωί δεν ήθελα να έχω αυτο το άγχος. Η διαδρομή πολύ μικρή τελικά κ σε 15 λεπτά είμασταν εκεί. Το αεροδρόμιο όμορφο εξωτερικά, οι Μαροκινοί ρίχνουν χρήμα στις υποδομές με απώτερο σκοπό να πάρουν το χρήσμα για το mundial 2026 --- το οποίο δυστυχώς κέρδισε η κοινοπραξία ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικού. Λέω δυστυχώς διοτι θα ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για τη χώρα να προσελκύσει επενδύσεις κ να βελτιώσει κ άλλο τις υποδομές κ την εικόνα της.
By the way στα αεροδρόμια οφείλεις να παρουσιαστείς στα γκισέ των check-in ακόμα κ αν έχεις μονον χειραποσκευή οπότε ετοιμαστείτε για τεράστιες ουρές – πίστεψα ότι θα μας τσεκάρουν τα διαβατήρια άλλα τελικά δεν ήταν αυτός ο λόγος καθώς αυτος ο έλεγχος γινόταν πιο κάτω … αυτή είναι κ η αιτία που ακόμη δεν δέχονται mobile boarding pass άλλα πρέπει να το έχεις εκτυπωμένο.
Anyway το υπέροχο αυτό μικρό οδοιπορικό μας έφτανε στο τέλος του. Θα ακολουθήσει ένας μικρός επίλογος με εντυπώσεις