aspa
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 1.576
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Περιεχόμενα
Πρωί πρωί λοιπόν ήρθαν και μας πήραν από το ξενοδοχείο να πάμε στην πλατεία απ όπου το βανάκι μάζευε τουρίστες για την εκδρομή στην Ιερή κοιλάδα. Μόλις μαζεύτηκαν όλοι ξεκινήσαμε.
Η πρώτη εικόνα ήταν η πόλη από ψηλά, εκεί όπου είναι το άγαλμα του Χριστού, εντυπωσιακή θέα. Από τον καταπράσινο λόφο έβλεπες όλη την πόλη. Η διαδρομή περνάει από ένα προστατευόμενο καταπράσινο πάρκο, όπου και μια μεγάλη εκκλησία.
Συνεχίσαμε για την Ιερή κοιλάδα. Αυτήν οι Ίνκας θεωρούσαν ως απεικόνιση του παραδείσου πάνω στην γη. Έχει πλούσια βλάστηση, αρχαία ιστορία , ναούς και φρούρια από την εποχή των Ίνκας.
Περάσαμε από τη τοποθεσία Πούκα Πουκάρα, στα Κέτσουα σημαίνει “κόκκινο φρούριο”, ήταν μάλλον σταθμός ανάπαυσης και περιλάμβανε δωμάτια πλατείες μονοπάτια, στην συνέχεια από το σταθμό ώστε να πάρουμε το bolleto turistiko (70 cuc) για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο. Ο πρώτος μας σταθμός το Πίσακ, μια μικρή πολιτεία, σημαντική επαρχιακή πρωτεύουσα όταν έφθασαν οι Ίνκας.
Η θέση της στρατηγική, οπό που παρατηρούσες όλη την κοιλάδα.
Τα κτήρια, άλλα για τους εργάτες γης και άλλα για τα αφεντικά, αναβαθμίδες για τις καλλιέργειες φτιαγμένες αριστοτεχνικά πάνω στο λόφο,που χρησιμοποιούσαν για γεωργικές έρευνες , υδραγωγείο, εξαιρετικά μελετημένο για την συλλογή των υδάτων, φρούριο, στρατιωτικά και θρησκευτικά κτήρια. Κεντρικό ρόλο έπαιζαν ο Ναός του Ήλιου η Τέμπλο ντε σολ, ένα αστρονομικό παρατηρητήριο , ο Ναός της Σελήνης, ένα συγκρότημα λουτρών και το Ιντιουατάνα, απ όπου παρακολουθούσαν την κίνηση του ήλιου.
Αυτά στον αρχαιολογικό χώρο. Όσον αφορά το χωριό διαθέτει την πιο πλούσια και πιο φθηνή αγορά προϊόντων λαϊκής τέχνης.
Η επόμενη πόλη ένα μικρό χωριό που σταματήσαμε για φαγητό.
Μικρά σπιτάκια αριστερά και δεξιά ενός μεγάλου δρόμου, βαμμένα με πολλά έντονα χρώματα. Περπατήσαμε στο χωριό, μπήκαμε στο φούρνο,
μπήκαμε στο μικρό ζαχαροπλαστείο με τις τεράστιες τούρτες.
Παρατηρήσαμε τον τρόπο ζωής τους.
Συνεχίσαμε για το περίφημο Ολαταγιάμπο, που έχει χαρακτηριστεί η πιο ζωντανή πόλη των Ίνκας. Εδώ οι κάτοικοι προσπαθούν να διατηρήσουν τις αρχαίες παραδόσεις σχετικά με τις καλλιέργειες με το ποδόφτυαρο.
Η πόλη πήρε το όνομά της από τον Ογιάντα στρατηγό των Ίνκας που ερωτεύτηκε την κόρη του ηγέτη Πασακούτι. Εκδιώχθηκε από την πόλη και ξαναγύρισε όταν πέθανε ο ηγέτης.
Σε αυτήν την πόλη έγινε η μεγαλύτερη νίκη των Ίνκας εναντίον των Ισπανών. Δυστυχώς όμως κατακτήθηκε από τους Ισπανούς το 1537.
Πλακόστρωτοι δρόμοι ενώνουν τις ξεχωριστές αυλές που κατοικούνται από τον 13 αιώνα. Περπατώντας την πόλη νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε εκείνη την εποχή. Λουλούδια κυρίως βουκαμβίλιες και γεράνια ανάμεσα από τις πέτρες ζωγραφίζουν τους πιο απίθανους πίνακες, που μόνο η φύση μπορεί να δημιουργήσει.
Στην άκρη του χωριού είναι και ο Ναός του Ήλιου. Αποτελείται από τεράστιες πέτρινες αναβαθμίδες, φτιαγμένες με μεγάλους ογκόλιθους, που κουβαλούσαν από το γειτονικό λόφο. Τις κατέβαζαν από το βουνό και τις ξανανέβαζαν με ράμπες.
Έξι ροζ μονόλιθοι είναι τόσο ταιριασμένο ι μεταξύ τους, ώστε να λάμπουν όταν οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν επάνω τους. Εκεί είναι η βασιλική αίθουσα ή Μανιακαράι, τα λουτρά της Πριγκίπισσας ή Μπάνιος δε λα Πρινσέσα και το Ιντιουατάνα με το οποίο παρακολουθούσαν την πορεία του ήλιου.
Απέναντι από το ναό δεσπόζει η φιγούρα του θεού, σμιλευμένη στο βράχο. Οι Ίνκας ασχολούνταν με την μελέτη των φυσικών φαινομένων, διάβαζαν τα άστρα και τα χρησιμοποιούσαν για να βελτιώσουν τις καλλιέργειες και την ζωή τους.
Μετά την επίσκεψη στον Ναό του Ήλιου το πούλμαν μας άφησε στο χωριό από όπου θα παίρναμε το τραίνο για την συνέχεια του ταξιδιού μας.
Κάναμε μια πανέμορφη βόλτα στα πετρόκτιστα σοκάκια,
περπατήσαμε δίπλα στον ορμητικό χείμαρρο, καθίσαμε στα παγκάκια της πλατείας παρακολουθώντας τους κατοίκους στις καθημερινές τους δραστηριότητες. Η πιο ωραία ώρα ήταν όταν τα πούλμαν με τους πολλούς τουρίστες έφυγαν και το χωριό ησύχασε. Φάγαμε σε ένα ωραίο μαγαζί, που είχε ένα ξυλόφουρνο δίπλα στα τραπέζια που καθόμαστε. Εκεί έφαγα αλπάκα. Είναι το πρόβατο του Περού. Το κρέας του μοιάζει πολύ με κυνήγι.
Το τραίνο θα περνούσε στις 8,30μμ. Σε μιάμιση ώρα φθάσαμε στο Άκουας Καλιέντες. Εκεί μας περίμενε κάποιος που μας πήγε στο ξενοδοχείο και μας έδωσε τα βάουτσερ για το λεωφορείο και τον ξεναγό στον αρχαιολογικό χώρο.
Το χωριό που το όνομά του σημαίνει “Θερμές πηγές” δεν λέει και πολλά πράγματα. Είναι ένας μεγάλος ανηφορικός δρόμος με εστιατόρια και χόστελς, μαγαζιά με είδη δώρων και μια αγορά με σουβενίρ αρκετά τσουχτερή. Διαθέτει και θερμές πηγές, λίγο πιο έξω από το χωριό. Πολύ τουριστικό, χρησιμεύει σαν σταθμός για την επίσκεψη στο Μάτσου Πίκτσου. Το βρήκαμε εξαιρετικά ακριβό.
Εμείς όμως είμαστε αναστατωμένες, περιμέναμε την επόμενη μέρα με χαρά ,περιέργεια ανυπομονησία. Μια μικρή αναγνωριστική βόλτα και κατευθείαν για ύπνο, έπρεπε να ξυπνήσουμε νωρίς την επομένη.
Ήρθε επιτέλους η μεγάλη μέρα, ένα γρήγορο πρωινό και κατευθείαν στο λεωφορείο. Σε 20 λεπτά είμαστε έξω από τον αρχαιολογικό χώρο. Στην είσοδο μας περίμενε ο ξεναγός, τον οποίο θεωρώ απαραίτητο για να καταλάβεις και να έχεις μια ολοκληρωμένη άποψη του χώρου. Πουθενά δεν έχει ταμπέλες και πρέπει να σου εξηγήσουν για να καταλάβεις.
Επιτέλους η χαμένη πόλη των Ίνκας είναι μπροστά μας. Το διασημότερο αξιοθέατο της Νότιας Αμερικής αλλά και από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Αποκαλύφθηκε μόλις το 1911 Η ακρόπολη είναι κτισμένη σε υψόμετρο 2350μ στην ράχη ενός βουνού που περιβάλλεται από γκρεμούς μέχρι την κοιλάδα Ουρουμπάμπα. Οι Ισπανοί δεν την λεηλάτησαν ποτέ γιατί δεν την βρήκαν. Πιθανότατα το χρησιμοποιούσαν σαν τόπο λατρείας. Τα κτήρια που βλέπουμε μπροστά μας είναι εκπληκτικής αρχιτεκτονικής μελέτης. Επιδέξια και μαστορικά χέρια ταίριαζαν άψογα πολυγωνικούς ογκόλιθους σαν κομμάτια ενός παζλ, χωρίς ασβεστοκονίαμα κάνοντας όλα αυτά τα εκπληκτικά δημιουργήματα.
Η Ιερή πλατεία,το Ιντιουατάνα (το αστεροσκοπείο),
Ο Ναός του Ήλιου (το μοναδικό κυκλικό κτίσμα) είναι τα κυριότερα αξιοθέατα.
Άλλα είναι η Καλύβα του επιστάτη, οι κρήνες, ο Ταφικός Βράχος, ο Βασιλικός Τομέας, ο Ναός των Τριών Παραθύρων,
ο Ναός του Κόνδορα.
Απέναντι μεγαλοπρεπής ο βράχος του Γουιάνα Πίκτσου απ όπου βλέπεις , αν έχεις το κουράγιο της τρίωρης ανάβασης και κατάβασης, όλο αυτό το μεγαλείο από ψηλά.
Εμείς είχαμε εισιτήριο αλλά δεν ανεβήκαμε. Θεωρήσαμε ότι θα χάναμε πολύτιμο χρόνο από την επίσκεψη στον ιερό χώρο.
Η επίσκεψη μας κράτησε σχεδόν όλη την μέρα. Βλέπαμε και ξαναβλέπαμε και δεν το χορταίναμε. Αργά το απόγευμα γυρίσαμε πίσω στο χωριό.
Πήραμε το τραίνο των 6.30 για το Ολαταγιάμπο και από εκεί με βανάκι φθάσαμε στο Κούσκο κατά τις 10.30μμ.
Αν έχω μετανοιώσει για κάτι σχετικό με το πρόγραμμα είναι ότι δεν αφιέρωσα περισσότερες μέρες στο Κούσκο.
Το Κούσκο είναι μια πανέμορφη πόλη, όπως ανέφερα και πριν στο κείμενο. Ομολογουμένως δεν την είδαμε καλά. Η πόλη που ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 1983, κρύβει πολλά μικρά μυστικά για τους επισκέπτες της. Δρομάκια , πλατείες, εκκλησίες, λόφοι, συνοικίες όπως η Σαν Πλας, αλλά περισσότερο απ όλα η μαγεία που εκπέμπει, η μαγεία που άφησε ο λαός των Ίνκας , ο πολιτισμός τους, το αδούλωτο και επαναστατικόπνεύμα τους.
Μύθοι πολλοί αναφέρονται στην ίδρυση της πόλης. Λέγεται ότι ο Μάνκο Κάπακ και η Μάμα Όκγιο τα παιδιά του Ήλιου και της Σελήνης αναζητώντας το κατάλληλο μέρος για το βασίλειό τους έφθασαν στην κοιλάδα του Ρίο Ουαντανάι. Εκεί ο Μάνκο Κάπακέμπηξε το ραβδί του στο έδαφος και αυτό εξαφανίστηκε. Θεϊκό θεωρήθηκε το σημάδι, και έτσι ιδρύθηκε το Κούσκο, η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ίνκας. Επί της εποχής των Ίνκας η πόλη έφθασε στο ζενίθ ως διοικητικό, θρησκευτικό και στρατιωτικό κέντρο.
Σύμφωνα με καταγραφές στην αυτοκρατορία βασίλεψαν συνολικά 13 αυτοκράτορες σε λιγότερο από έναν αιώνα. Επεκτάθηκε πρώτα στις κεντρικές Άνδεις, αργότερα από το Κίτο του Ισημερινού μέχρι το Σαντιάγο της Χιλής και ακόμη βορειότερα μέχρι την Κολομβία. Στην ακμή του το1493 η χώρα κάλυπτε έκταση 4800 χιλιόμετρα.
Όπου πέρναγαν δημιουργούσαν πολιτισμό. Αυτό δεν τους δικαιολογεί. Ήταν κατακτητές. Δημιούργησαν εκτεταμένο οδικό δίκτυο, πέτρινα μονοπάτια για πεζούς αλλά και για καραβάνια από λάμα. Κρεμαστές γέφυρες φτιαγμένες από χορτάρι ένωναν τις όχθες των ποταμών, καθώς και σκάλες και ράμπες ένωναν μεταξύ τους τις απότομες πλαγιές. Κορυφαίο το μονοπάτι των Ίνκας που συνδέει το Μάτσου Πίκτσου με την Ιερή Κοιλάδα. Περνά από μεγάλη ποικιλία τοπίων σε περισσότερες από 30 τοποθεσίες. Η πεζοπορία σε αυτό διαρκεί 4 ημέρες. Γίνεται πάντα με οδηγό και θέλει μέρες και πόδια...Το ψηλότερο σημείο φθάνει τα 4200 μέτρα. Εκεί η αναπνοή δυσκολεύει αρκετά.
Πληροφοριακά πρέπει να γίνονται έγκαιρα κρατήσεις. Μόνο 500 άτομα επιτρέπεται να πηγαίνουν κάθε μέρα. Το μονοπάτι κλείνει για 2 εβδομάδες τον Φεβρουάριο, ανάλογα την ποσότητα των βροχών. Πολλοί τουρίστες εγκλωβίζονται εκεί την περίοδο των βροχών. Είμαστε πολύ τυχερές σε αυτό το θέμα. Έβρεξε ελάχιστα σε όλο το ταξίδι.
Η πρώτη εικόνα ήταν η πόλη από ψηλά, εκεί όπου είναι το άγαλμα του Χριστού, εντυπωσιακή θέα. Από τον καταπράσινο λόφο έβλεπες όλη την πόλη. Η διαδρομή περνάει από ένα προστατευόμενο καταπράσινο πάρκο, όπου και μια μεγάλη εκκλησία.
Συνεχίσαμε για την Ιερή κοιλάδα. Αυτήν οι Ίνκας θεωρούσαν ως απεικόνιση του παραδείσου πάνω στην γη. Έχει πλούσια βλάστηση, αρχαία ιστορία , ναούς και φρούρια από την εποχή των Ίνκας.
Περάσαμε από τη τοποθεσία Πούκα Πουκάρα, στα Κέτσουα σημαίνει “κόκκινο φρούριο”, ήταν μάλλον σταθμός ανάπαυσης και περιλάμβανε δωμάτια πλατείες μονοπάτια, στην συνέχεια από το σταθμό ώστε να πάρουμε το bolleto turistiko (70 cuc) για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο. Ο πρώτος μας σταθμός το Πίσακ, μια μικρή πολιτεία, σημαντική επαρχιακή πρωτεύουσα όταν έφθασαν οι Ίνκας.

Η θέση της στρατηγική, οπό που παρατηρούσες όλη την κοιλάδα.

Τα κτήρια, άλλα για τους εργάτες γης και άλλα για τα αφεντικά, αναβαθμίδες για τις καλλιέργειες φτιαγμένες αριστοτεχνικά πάνω στο λόφο,που χρησιμοποιούσαν για γεωργικές έρευνες , υδραγωγείο, εξαιρετικά μελετημένο για την συλλογή των υδάτων, φρούριο, στρατιωτικά και θρησκευτικά κτήρια. Κεντρικό ρόλο έπαιζαν ο Ναός του Ήλιου η Τέμπλο ντε σολ, ένα αστρονομικό παρατηρητήριο , ο Ναός της Σελήνης, ένα συγκρότημα λουτρών και το Ιντιουατάνα, απ όπου παρακολουθούσαν την κίνηση του ήλιου.
Αυτά στον αρχαιολογικό χώρο. Όσον αφορά το χωριό διαθέτει την πιο πλούσια και πιο φθηνή αγορά προϊόντων λαϊκής τέχνης.

Η επόμενη πόλη ένα μικρό χωριό που σταματήσαμε για φαγητό.

Μικρά σπιτάκια αριστερά και δεξιά ενός μεγάλου δρόμου, βαμμένα με πολλά έντονα χρώματα. Περπατήσαμε στο χωριό, μπήκαμε στο φούρνο,

Παρατηρήσαμε τον τρόπο ζωής τους.
Συνεχίσαμε για το περίφημο Ολαταγιάμπο, που έχει χαρακτηριστεί η πιο ζωντανή πόλη των Ίνκας. Εδώ οι κάτοικοι προσπαθούν να διατηρήσουν τις αρχαίες παραδόσεις σχετικά με τις καλλιέργειες με το ποδόφτυαρο.
Η πόλη πήρε το όνομά της από τον Ογιάντα στρατηγό των Ίνκας που ερωτεύτηκε την κόρη του ηγέτη Πασακούτι. Εκδιώχθηκε από την πόλη και ξαναγύρισε όταν πέθανε ο ηγέτης.
Σε αυτήν την πόλη έγινε η μεγαλύτερη νίκη των Ίνκας εναντίον των Ισπανών. Δυστυχώς όμως κατακτήθηκε από τους Ισπανούς το 1537.


Πλακόστρωτοι δρόμοι ενώνουν τις ξεχωριστές αυλές που κατοικούνται από τον 13 αιώνα. Περπατώντας την πόλη νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε εκείνη την εποχή. Λουλούδια κυρίως βουκαμβίλιες και γεράνια ανάμεσα από τις πέτρες ζωγραφίζουν τους πιο απίθανους πίνακες, που μόνο η φύση μπορεί να δημιουργήσει.

Στην άκρη του χωριού είναι και ο Ναός του Ήλιου. Αποτελείται από τεράστιες πέτρινες αναβαθμίδες, φτιαγμένες με μεγάλους ογκόλιθους, που κουβαλούσαν από το γειτονικό λόφο. Τις κατέβαζαν από το βουνό και τις ξανανέβαζαν με ράμπες.

Έξι ροζ μονόλιθοι είναι τόσο ταιριασμένο ι μεταξύ τους, ώστε να λάμπουν όταν οι ακτίνες του ήλιου πέφτουν επάνω τους. Εκεί είναι η βασιλική αίθουσα ή Μανιακαράι, τα λουτρά της Πριγκίπισσας ή Μπάνιος δε λα Πρινσέσα και το Ιντιουατάνα με το οποίο παρακολουθούσαν την πορεία του ήλιου.

Μετά την επίσκεψη στον Ναό του Ήλιου το πούλμαν μας άφησε στο χωριό από όπου θα παίρναμε το τραίνο για την συνέχεια του ταξιδιού μας.
Κάναμε μια πανέμορφη βόλτα στα πετρόκτιστα σοκάκια,


Το τραίνο θα περνούσε στις 8,30μμ. Σε μιάμιση ώρα φθάσαμε στο Άκουας Καλιέντες. Εκεί μας περίμενε κάποιος που μας πήγε στο ξενοδοχείο και μας έδωσε τα βάουτσερ για το λεωφορείο και τον ξεναγό στον αρχαιολογικό χώρο.
Το χωριό που το όνομά του σημαίνει “Θερμές πηγές” δεν λέει και πολλά πράγματα. Είναι ένας μεγάλος ανηφορικός δρόμος με εστιατόρια και χόστελς, μαγαζιά με είδη δώρων και μια αγορά με σουβενίρ αρκετά τσουχτερή. Διαθέτει και θερμές πηγές, λίγο πιο έξω από το χωριό. Πολύ τουριστικό, χρησιμεύει σαν σταθμός για την επίσκεψη στο Μάτσου Πίκτσου. Το βρήκαμε εξαιρετικά ακριβό.
Εμείς όμως είμαστε αναστατωμένες, περιμέναμε την επόμενη μέρα με χαρά ,περιέργεια ανυπομονησία. Μια μικρή αναγνωριστική βόλτα και κατευθείαν για ύπνο, έπρεπε να ξυπνήσουμε νωρίς την επομένη.
Ήρθε επιτέλους η μεγάλη μέρα, ένα γρήγορο πρωινό και κατευθείαν στο λεωφορείο. Σε 20 λεπτά είμαστε έξω από τον αρχαιολογικό χώρο. Στην είσοδο μας περίμενε ο ξεναγός, τον οποίο θεωρώ απαραίτητο για να καταλάβεις και να έχεις μια ολοκληρωμένη άποψη του χώρου. Πουθενά δεν έχει ταμπέλες και πρέπει να σου εξηγήσουν για να καταλάβεις.



Η Ιερή πλατεία,το Ιντιουατάνα (το αστεροσκοπείο),

Ο Ναός του Ήλιου (το μοναδικό κυκλικό κτίσμα) είναι τα κυριότερα αξιοθέατα.

Άλλα είναι η Καλύβα του επιστάτη, οι κρήνες, ο Ταφικός Βράχος, ο Βασιλικός Τομέας, ο Ναός των Τριών Παραθύρων,

ο Ναός του Κόνδορα.
Απέναντι μεγαλοπρεπής ο βράχος του Γουιάνα Πίκτσου απ όπου βλέπεις , αν έχεις το κουράγιο της τρίωρης ανάβασης και κατάβασης, όλο αυτό το μεγαλείο από ψηλά.
Εμείς είχαμε εισιτήριο αλλά δεν ανεβήκαμε. Θεωρήσαμε ότι θα χάναμε πολύτιμο χρόνο από την επίσκεψη στον ιερό χώρο.

Η επίσκεψη μας κράτησε σχεδόν όλη την μέρα. Βλέπαμε και ξαναβλέπαμε και δεν το χορταίναμε. Αργά το απόγευμα γυρίσαμε πίσω στο χωριό.
Πήραμε το τραίνο των 6.30 για το Ολαταγιάμπο και από εκεί με βανάκι φθάσαμε στο Κούσκο κατά τις 10.30μμ.
Αν έχω μετανοιώσει για κάτι σχετικό με το πρόγραμμα είναι ότι δεν αφιέρωσα περισσότερες μέρες στο Κούσκο.
Το Κούσκο είναι μια πανέμορφη πόλη, όπως ανέφερα και πριν στο κείμενο. Ομολογουμένως δεν την είδαμε καλά. Η πόλη που ανακηρύχθηκε Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς το 1983, κρύβει πολλά μικρά μυστικά για τους επισκέπτες της. Δρομάκια , πλατείες, εκκλησίες, λόφοι, συνοικίες όπως η Σαν Πλας, αλλά περισσότερο απ όλα η μαγεία που εκπέμπει, η μαγεία που άφησε ο λαός των Ίνκας , ο πολιτισμός τους, το αδούλωτο και επαναστατικόπνεύμα τους.
Μύθοι πολλοί αναφέρονται στην ίδρυση της πόλης. Λέγεται ότι ο Μάνκο Κάπακ και η Μάμα Όκγιο τα παιδιά του Ήλιου και της Σελήνης αναζητώντας το κατάλληλο μέρος για το βασίλειό τους έφθασαν στην κοιλάδα του Ρίο Ουαντανάι. Εκεί ο Μάνκο Κάπακέμπηξε το ραβδί του στο έδαφος και αυτό εξαφανίστηκε. Θεϊκό θεωρήθηκε το σημάδι, και έτσι ιδρύθηκε το Κούσκο, η πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας των Ίνκας. Επί της εποχής των Ίνκας η πόλη έφθασε στο ζενίθ ως διοικητικό, θρησκευτικό και στρατιωτικό κέντρο.
Σύμφωνα με καταγραφές στην αυτοκρατορία βασίλεψαν συνολικά 13 αυτοκράτορες σε λιγότερο από έναν αιώνα. Επεκτάθηκε πρώτα στις κεντρικές Άνδεις, αργότερα από το Κίτο του Ισημερινού μέχρι το Σαντιάγο της Χιλής και ακόμη βορειότερα μέχρι την Κολομβία. Στην ακμή του το1493 η χώρα κάλυπτε έκταση 4800 χιλιόμετρα.
Όπου πέρναγαν δημιουργούσαν πολιτισμό. Αυτό δεν τους δικαιολογεί. Ήταν κατακτητές. Δημιούργησαν εκτεταμένο οδικό δίκτυο, πέτρινα μονοπάτια για πεζούς αλλά και για καραβάνια από λάμα. Κρεμαστές γέφυρες φτιαγμένες από χορτάρι ένωναν τις όχθες των ποταμών, καθώς και σκάλες και ράμπες ένωναν μεταξύ τους τις απότομες πλαγιές. Κορυφαίο το μονοπάτι των Ίνκας που συνδέει το Μάτσου Πίκτσου με την Ιερή Κοιλάδα. Περνά από μεγάλη ποικιλία τοπίων σε περισσότερες από 30 τοποθεσίες. Η πεζοπορία σε αυτό διαρκεί 4 ημέρες. Γίνεται πάντα με οδηγό και θέλει μέρες και πόδια...Το ψηλότερο σημείο φθάνει τα 4200 μέτρα. Εκεί η αναπνοή δυσκολεύει αρκετά.
Πληροφοριακά πρέπει να γίνονται έγκαιρα κρατήσεις. Μόνο 500 άτομα επιτρέπεται να πηγαίνουν κάθε μέρα. Το μονοπάτι κλείνει για 2 εβδομάδες τον Φεβρουάριο, ανάλογα την ποσότητα των βροχών. Πολλοί τουρίστες εγκλωβίζονται εκεί την περίοδο των βροχών. Είμαστε πολύ τυχερές σε αυτό το θέμα. Έβρεξε ελάχιστα σε όλο το ταξίδι.