aspa
Member
- Μηνύματα
- 585
- Likes
- 1.576
- Επόμενο Ταξίδι
- Κολομβία
- Ταξίδι-Όνειρο
- Γυρος του κοσμου
Περιεχόμενα
Μέχρι να φτάσουμε στο Πούνο είχε βραδιάσει. Πήραμε ταξί μέχρι το ξενοδοχείο Hasienta de Pouno στο κέντρο κοντά στην κεντρική πλατεία. Καλό ξενοδοχείο με υπέροχο πρωινό στον τελευταίο όροφο με θέα όλη την πόλη από την μια μεριά και την λίμνη από την άλλη. Το ξενοδοχείο το είχα κλείσει για μία νύχτα 35ε. Όταν ζήτησα να κάτσουμε άλλη μία νύχτα μου είπαν από την ρεσεψιόν να το κλείσω από το ίντερνετ για να πετύχω την ίδια τιμή, στο ξενοδοχείο θα πλήρωνα την διπλάσια. Αυτό έκανα.
Αμέσως μετά τα διαδικαστικά βόλτα στην πόλη. Το Πούνο δεν λέει πολλά πράγματα σαν πόλη. Όλοι το επισκέπτονται για να δουν την λίμνη. Όλη η ζωή του επικεντρώνεται σε μια πλατεία και έναν πεζόδρομο. Στην πλατεία ομάδες νεαρών με όργανα έπαιζαν και τραγουδούσαν. Εκεί είχε ξεκινήσει το καρναβάλι , 2 εβδομάδες νωρίτερα αρχίζουν τις γιορτές και τα πανηγύρια. Το κρύο ήταν τσουχτερό. Καταλήξαμε σε ένα από τα πολλά μαγαζιά που είχε για φαγητό.
Τι χώρα κι αυτή. Την ίδια εποχή του χρόνου στην μια πόλη να είσαι με το μαγιό και στην άλλη με μάλλινα και χοντρό μπουφάν !!!!! και ήταν καλοκαίρι. Χρειάζεσαι να έχεις μαζί σου ρούχα για όλες τις εποχές .
Περιμέναμε με ανυπομονησία την επόμενη μέρα, αλίμονο δεν ξέραμε τι μας ξημερώνει . Ήταν οι δύο χειρότερες μέρες του ταξιδιού μας.
Η λίμνη Τιτικάκα βρίσκεται στη Νότιο Αμερική σε οροπέδιο των Άνδεων, στα σύνορα της Βολιβίας και του Περού και σε υψόμετρο 3.812 μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Είναι η σε μεγαλύτερο υψόμετρο πλεύσιμη λίμνη του κόσμου.
Η Τιτικάκα στα 3.900 μέτρα, είναι η πλωτή λίμνη στο κόσμο με το μεγαλύτερο υψόμετρο. Φροντίστε να έχετε ισχυρό αντηλιακό μαζί σας τουλάχιστον για την κρουαζιέρα. Λόγω του μεγάλου υψομέτρου οι ακτινοβολία του ηλίου δεν φιλτράρεται ακόμα και σε μια συννεφιασμένη μέρα.
Το πρωί στις 7,30 μας πήρε ταξί να μας πάει στην αποβάθρα στο πλοιάριο για την εκδρομή στην λίμνη. Την ημερήσια αυτή βόλτα στα νησιά Ούρος και Τακίλε είχαμε κλείσει από την Αρεκίπα στην τιμή 75sol.
Τα νησιά Ούρος είναι κάτι το εξαιρετικό. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν αλλού στην γη. Το αρχαιότερο είναι 160 ετών.
Κάτοικοι έφυγαν από την πόλη και έφτιαξαν τα σπίτια τους σε νησάκια πάνω στην λίμνη. Η Τιτικάκα είναι αξιοσημείωτη για τα Ούρος, μια ομάδα 44 τεχνητών νησιών, που είναι κατασκευασμένα από Τotora ένα είδος καλαμιού που φυτρώνει στην λίμνη και τους χρησιμεύει για όλα. Το χρησιμοποιούν να πλέξουν την τεχνητή πλατφόρμα όπου μετά ακουμπούν τα σπίτια τους, φτιαγμένα και αυτά από το καλάμι. Το ίδιο χρησιμεύει σαν καύσιμη ύλη για να ζεσταθούν και να μαγειρεύουν. Τέλος το εσωτερικό του το τρώνε σαν τροφή.
Οι άνθρωποι της φυλής των Ούρος προϋπήρχαν των Ίνκας. Είναι ο παλαιότερος πολιτισμός των Άνδεων, έχουν επιζήσει περισσότερο από 4000 χρόνια. Ο θρύλος λέει ότι υπήρχαν πριν από τον ήλιο, τότε που στη γη υπήρχε σκοτάδι και κρύο. Μιλούν τη γλώσσα των Aymara.
Εξακολουθούν να τηρούν τους τρεις κανόνες της αυτοκρατορίας των Ίνκας. “Να μην κλέβεις, να μην αδρανείς και να μην λες ποτέ ψέματα.” Έλεγαν ότι είχαν “μαύρο αίμα” επειδή δεν αισθάνονται το κρύο. Αυτοαποκαλούνται “Lupihagues” που σημαίνει “Γιοί του Ήλιου”.
Ο σκοπός που οι Ούρος έφτιαξαν τα πλωτά νησιά ήταν αμυντικός. Όταν δέχονταν απειλή να μπορούν να μετακινηθούν. Το μεγαλύτερο νησί έχει παρατηρητήριο.
Στα νησιά ζουν σήμερα 2000 άνθρωποι της φυλής Ούρος.
Πήγαμε σε ένα τέτοιο νησί. Είχε 5 σπίτια του ενός δωματίου δηλ ήταν πέντε οικογένειες που ζούσαν εκεί. Ψαρεύουν οι άντρες και οι γυναίκες πλέκουν και κεντούν. Τα περισσότερα από τα έσοδα τους είναι από τον τουρισμό.
Μας έκαναν μια βόλτα με μια παραδοσιακή βάρκα ( καμπαλίτος) πλεγμένη και αυτή από καλάμια αντί 10 sol. Ζωή πολύ δύσκολη μέσα στην υγρασία, το κρύο το χειμώνα, χωρίς τα είδη πρώτης ανάγκης, χωρίς περίθαλψη και βοήθεια από το κράτος. Ακόμη για να πάνε τα παιδιά σχολείο πρέπει κάθε μέρα να κάνουν 20λεπτά με την βάρκα για να τα πάνε. Βέβαια όχι ότι σε άλλα σημεία της χώρας ήταν καλύτερα.
Η όλη επίσκεψη άκρως τουριστική. Στην βόλτα με την βάρκα το παιδάκι να τραγουδά ένα γαλλικό τραγούδι και να ζητά φιλοδώρημα, οι γυναίκες να σου πουλούν αναμνηστικά και πλεκτά, να φωτογραφίζονται μαζί μας, ενώ παράλληλα να βιάζονται να σε ξαποστείλουν γιατί έρχεται το επόμενο πλοίο.
Τόσα χρόνια που διάβαζα για το Περού, είχα διάφορες εικόνες για τα νησιά της λίμνης Τιτικάκα που έχουν όριο ζωής, που αναγκάζουν τους κατοίκους τους να αλλάζουν νησί, να αλλάζουν σπίτι.
Οι εικόνες που είχα στο μυαλό μου αναμείχθηκαν με τις πραγματικές. Είμαι πολύ ευχαριστημένη που τα είδα από κοντά. Ονειρεμένο ταξίδι. Δεν πειράζει το τουριστικό του πράγματος.
Στην συνέχεια το πλοίο συνέχισε για το νησί Τακίλε. Πήγαινε πολύ αργά σαν σταματημένο. Έκανε να φθάσει 2,30ώρες. Τα πρώτα συμπτώματα με το στομάχι άρχισαν να εμφανίζονται, κυρίως στην φίλη μου. Πόνοι στο στομάχι και στην κοιλιά, ανακατωσούρα, κλπ. Ένας δυνατός πόνος στο στομάχι, περνούσε με βαθιές ανάσες και ξανάρχιζε πάλι. Όσο πήγαινε και χειρότερα. Όταν φθάσαμε στο νησί αποφασίσαμε να μην ανέβουμε επάνω. Βλέπαμε τα σκαλιά που έπρεπε να ανέβεις και αισθανόμαστε χειρότερα, ο ήλιος έκαιγε απίστευτα. Μείναμε στο πλοίο όπου περιμέναμε τους άλλους να γυρίσουν. Το νησί είχε ωραίους όρμους, παραλίες, μερικοί τολμηροί κολύμπησαν. Το νερό πεντακάθαρο, έβλεπες τον πυθμένα της λίμνης.
Η επιστροφή μας φάνηκε ατελείωτη. Το κρεβάτι μας μας κράτησε συντροφιά μέχρι την άλλη μέρα το πρωί .
Την επόμενη μέρα κάναμε μια βόλτα στην πόλη. Αναμειχθήκαμε με τους κατοίκους,
πήγαμε στις λαϊκές αγορές τους, σε κάθε τετράγωνο και μια . Πουλούσαν φρούτα, κρέατα, λαχανικά και παράλληλα ρούχα καπέλα είδη σπιτιού κλπ. Πολλές πατάτες στην χώρα της πατάτας, καλαμπόκια με πολύ χοντρούς καρπούς, άσπρα, κίτρινα, κόκκινα, μαύρα.
Τα φρούτα και τα λαχανικά βασικό στοιχεία της διατροφής τους. Πωλούν πολύ φρέσκους χυμούς στους δρόμους. Πίναμε χυμούς από μάνγκο, ανανά, φράουλες, πορτοκάλι. Κάθε ένας έφερνε το προϊόν του και το πουλούσε.
Εξαιρετική η φιγούρα μιας κυρίας με το χαρακτηριστικό καπέλο, που είχε στην ποδιά της ένα σφαχτό, το τεμάχιζε με ένα μαχαίρι και το πουλούσε. Στο δρόμο για το ξενοδοχείο βρήκαμε και κιόσκια που πουλούσαν αναμνηστικά και κεντήματα. Οι τιμές ήταν οι πιο χαμηλές που βρήκαμε σε όλο το ταξίδι μας. Η κατάσταση όμως της κοιλιάς μας μας έκοψε την βόλτα στη μέση. Την υπόλοιπη ημέρα την περάσαμε στο σαλόνι του ξενοδοχείου, .....κοντά στο μπάνιο, είχαμε αφήσει το δωμάτιο γιατί θα φεύγαμε για το Κούσκο και τη βγάλαμε στο σαλόνι του ξενοδοχείου.
Πριν φύγουμε τολμήσαμε μια βόλτα στην πλατεία της πόλης.
Ήταν οι εκδηλώσεις της Fiesta de Candelaria.
Μπάντες οι Sicu-Μορένος (όπως ονομάζονται) με πολλά όργανα έπαιζαν διαδοχικά η μια μετά την άλλη, ενώ κορίτσια με έξωμα και αγόρια αψηφώντας το κρύο, χόρευαν σε σχήματα γύρω από την πλατεία. Οι Sicu-Μορένος παίζουν με sicus, bombos, τύμπανα, κύμβαλα, και τρίγωνα, χορεύουν Ηuaynos ενώ συνοδεύονται από Caporales , Diablas , γέρους, νέγρους, Apache, ντυμένοι σαν λιοντάρια με ρόπαλα, κόνδορες, αρκούδες, γορίλες, καμηλοπαρδάλεις Αυτοί οι χαρακτήρες, μαζί με τις επιδόσεις των χορευτών του διαβόλου και του αρχαγγέλου Μιχαήλ, κάνουν το Diablada Puneña χορό της Fiesta de la Candelaria. Τα κοστούμια τους λαμπερά, οι γιορτές αναφέρονται στην νίκη του καλού απέναντι στο κακό.
Ανάβουν φωτιές καίνε το κακό, διασκεδάζουν. Ο χορός τους είναι ο διασημότερος χορός του Πούνο. Το αποτέλεσμα είναι πολύχρωμο , δημιουργώντας μια πανέμορφη παράσταση .
Στο Φεστιβάλ La Candelaria συμμετέχουν πάνω από 100.000 χορευτές και 40.000 μουσικοί.
Γιορτάζεται κάθε Φεβρουάριο από Aymara, Κέτσουα, και μιγαδικές ομάδες του υψιπέδου του Περού. Είναι ένα φεστιβάλ κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων του Φεβρουαρίου προς τιμήν της Παρθένου Μαρίας της Candelaria.
Σε μια εντυπωσιακή επίδειξη της πίστης και της αφοσίωσης, η πόλη ξεκινά μια ζωντανή επίδειξη σε κοστούμια, μουσική και χορό. Επάξια η φήμη της πόλης ως η Λαογραφική πρωτεύουσα του Περού.
Ένα δεύτερο, σημαντικό μέρος των εκδηλώσεων Candelaria είναι η μεγάλη λαϊκή παρέλαση. Αυτή η παρέλαση λαμβάνει χώρα στους δρόμους του Πούνο. Δεν είναι μόνο ο χορός και η μουσική, αλλά και οι μάσκες και τα έθιμα είναι πολύ σημαντικό εδώ. Τα έθιμα και οι χοροί εκφράζουν τις πτυχές της καθημερινής ζωής των Άνδεων λαό του Νότιου Περού, όπως η υφαντική, η συγκομιδή, φύτευση ή το κυνήγι, καθώς και τις μεταλλευτικές δραστηριότητες στην περιοχή Pouno. Κατά τη διάρκεια των Paredes στους δρόμους βλέπεις όχι μόνο επαγγελματίες χορευτές αλλά και πολλές ντόπιους , που συμμετέχουν και χορεύουν για να δείξουν την αφοσίωσή τους και να τιμήσουν τη Virgen τους. Καθώς οι ντόπιοι λένε πάντα: κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, είμαστε όλοι ίσοι.
Όλοι πιστεύουν στην Virgen και χορεύουν για να την τιμήσουν και να την ευχαριστήσουν για τις ευλογίες της.
Το φεστιβάλ έχει πλέον περιληφθεί στον κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας. Έτσι είναι η βολιβιανή έκδοση του φεστιβάλ. Η La Candelaria δεν γιορτάζεται μόνο στο Περού, αλλά και στη Βολιβία - κυρίως στην πόλη της Copacabana - και στη Χιλή, τη Βενεζουέλα και την Ουρουγουάη.
Σχετικά με την ταυτότητα του Diablada, οργανώσεις προτείνουν ότι αφού αυτός ο χορός εμπνέεται από τους πολιτισμούς των Άνδεων πριν από το σχηματισμό των σημερινών εθνικών συνόρων, θα πρέπει να ανήκουν εξίσου στα έθνη όπως Περού, Αργεντινή, Βολιβία και Εκουαδόρ.
Είμαστε πολύ τυχερές που πετύχαμε αυτές τις γιορτές στο Πούνο. Είδαμε πολλά από τις παραδόσεις τους.
Έφθασε όμως η ώρα για την καλύτερη στιγμή του ταξιδιού, αυτή που ονειρεύεται κάθε ταξιδιώτης που πάει στο Περού. Το προσκύνημα στο Μάτσου Πίτσου.
Βραδινό λεωφορείο λοιπόν για το Κούσκο. Πρώτη σειρά στο δεύτερο όροφο η καλύτερη θέση (τα μάθαμε πια). Κόστος 55sol.
Το πρωί 5,30 φθάσαμε στο Κούσκο αγουροξυπνημένοι. Η πόλη κοιμάται. Φθάσαμε με ταξί στο ξενοδοχείο, ένα καταπληκτικό Cusco Β&Β στο κέντρο της πόλης. Η φιλόξενη ξενοδόχος μας έδωσε πρόχειρα ένα δωμάτιο και συνεχίσαμε και εμείς και αυτοί τον ύπνο μας αρκετή ώρα ακόμη. Η τοποθεσία καταπληκτική, δίπλα στην αγορά της πόλης. Τα δωμάτια πεντακάθαρα,με θέρμανση και το πρωινό τέλειο σε ένα χώρο στη σοφίτα απ όπου έβλεπες όλη την πόλη. Μας φέρθηκαν τόσο καλά , δεν μας χρέωσαν την νύχτα που λείψαμε για το ΜΠ παρόλο που είχαμε κάνει κράτηση.
Στην πόλη είχε αρχίσει να βρέχει. Το κρύο, το βράδυ κυρίως ήταν τσουχτερό.
Όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε ξεκινήσαμε να εξερευνήσουμε την πόλη. Ομολογουμένως ήταν η πιο όμορφη του ταξιδιού μας. Οι ισπανικές αψίδες, οι πλατείες και τα ξύλινα μπαλκόνια που εξέχουν πάνω από τους στενούς πλακόστρωτους δρόμους της δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα, ενώ ο τρόπος λιθοδομής των τοίχων υπενθυμίζει ότι εκείνοι που έχτισαν την πόλη ήταν οι Ίνκας. Όλα εκεί πιστοποιούν την παρουσία τους.
Η πλατεία που την εποχή των Ίνκας χρησίμευε για τελετές περιστοιχίζεται από τον Καθεδρικό, την εκκλησία Λα Κομπάνια και από πανέμορφα κτήρια και μουσεία. Στο κέντρο της κυματίζουν δύο σημαίες η μία η εθνική του Περού και η άλλη με τα χρώματα του ουράνιου τόξου που λέγεται ότι ήταν το λάβαρο των Ίνκας. Τα στενά σοκάκια σφύζουν από ζωή, τα βράδια τουρίστες κυρίως παίζουν μουσικές απ όλο το κόσμο.
Η πόλη περιστοιχίζεται από λόφους κατάφυτους που σε καλούν να τους εξερευνήσεις. Το υψόμετρο
σε εμποδίζει λίγο στις ανηφόρες γιαυτό θέλει σιγά σιγά. Έχει πολλά πράγματα να δεις, καλό να αφιερώσεις μέρες.
Μετά την κατάκτηση των Ίνκας οι Ισπανοί στην προσπάθειά τους να προσηλυτίσουν τους ντόπιους
εισήγαγαν πολλούς θρησκευτικούς και αναγεννησιακούς πίνακες, γκραβούρες και εικόνες. Η ζήτηση αυτή προσέλκυσε πολλούς ζωγράφους και έτσι δημιουργήθηκε η σχολή του Κούσκο. Οι περισσότεροι ανώνυμοι. Πολλά έργα υπάρχουν στα μουσεία και στις εκκλησίες.
Από το Κούσκο κανονίσαμε και την επίσκεψη στο ΜΠ. Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος και κλείσαμε μετά από μεγάλο ψάξιμο, την επίσκεψη με ένα πρακτορείο αντί 200δολλαρίων η κάθε μία.
Περιελάμβανε διήμερο ως εξής επίσκεψη στην Ιερή κοιλάδα Πίσακ, Ουλαταγιάμπο, Ναό του Ήλιου, μετάβαση με τραίνο στο Άκουας Καλλιέντες, διανυκτέρευση εκεί, μεταφορά το πρωί με λεωφορείο στον αρχαιολογικό χώρο με επιστροφή, και μετά πίσω με τραίνο στο Ουλαταγιάμπο και από εκεί στο Κούσκο με βανάκι.
Να σημειώσω ότι το εισιτήριο για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο το έκλεισα στην Αθήνα από το ίντερνετ. Το έκλεισα από αυτή την σελίδαhttp://www.machupicchuterra.com/. Το επίσημο σάιτ δεν δούλευε και φοβήθηκα ότι δεν θα έβρισκα, η τιμή του 75δολλάρια (κανονικά έχει 50δολ).
Η οργάνωση με οποιονδήποτε άλλο τρόπο θέλει πολλές ημέρες.
Εμείς καταφέραμε να είμαστε πολύ πρωί στο ΜΠ και παράλληλα να δούμε και την ιερή κοιλάδα.
Εδώ θέλω να αναφέρω μερικά στοιχεία για την επίσκεψη στο ΜΠ. Στον αρχαιολογικό χώρο πηγαίνεις
1. Με τραίνο από έναν σταθμό λίγο πιο έξω από το Κούσκο (εκεί φθάνεις με ταξί πρωί-πρωί).
Δαπανηρός τρόπος, το εισιτήριο αρκετά ακριβό (68-80δολ. η κάθε διαδρομή). Το τραίνο σε
αφήνει στο Άκουας Καλιέντες ανάλογα το δρομολόγιο από τις 10-11πμ. Από εκεί παίρνεις το
λεωφορείο για ΜΠ (έχει πολύ συχνά) 24δολ. Με επιστροφή. Έχεις την δυνατότητα να ανέβεις με
τα πόδια μέχρι το ΠΜ (ανηφόρα 1.30 ώρες).Με αυτό τον τρόπο έχεις πολύ λίγο
χρόνο για το ΜΠ.
2. Με λεωφορείο στο Ολαταγιάμπο, μπορείς να πάρεις και βανάκι, διανυκτέρευση στην πόλη
και από εκεί με τραίνο στο Άκουας Καλιέντες και μετά στο ΜΠ.
3. Το ίδιο με το προηγούμενο με διανυκτέρευση στο Άκουας Καλιέντες και πρωί πρωί στο ΜΠ.
4. Να γλυτώσεις το τραίνο πηγαίνοντας πεζός από το μονοπάτι (2.30 ώρες), αφού πρώτα φτάσεις με
λεωφορείο στον ηδροηλεκτρικό σταθμό (6 ώρες).
5. Με τραίνο από Πούνο , το Inka rail. Το ακριβότερο.
6. Το μονοπάτι των Ίνκας 3 ημέρες πεζοπορία.
Αμέσως μετά τα διαδικαστικά βόλτα στην πόλη. Το Πούνο δεν λέει πολλά πράγματα σαν πόλη. Όλοι το επισκέπτονται για να δουν την λίμνη. Όλη η ζωή του επικεντρώνεται σε μια πλατεία και έναν πεζόδρομο. Στην πλατεία ομάδες νεαρών με όργανα έπαιζαν και τραγουδούσαν. Εκεί είχε ξεκινήσει το καρναβάλι , 2 εβδομάδες νωρίτερα αρχίζουν τις γιορτές και τα πανηγύρια. Το κρύο ήταν τσουχτερό. Καταλήξαμε σε ένα από τα πολλά μαγαζιά που είχε για φαγητό.
Τι χώρα κι αυτή. Την ίδια εποχή του χρόνου στην μια πόλη να είσαι με το μαγιό και στην άλλη με μάλλινα και χοντρό μπουφάν !!!!! και ήταν καλοκαίρι. Χρειάζεσαι να έχεις μαζί σου ρούχα για όλες τις εποχές .
Περιμέναμε με ανυπομονησία την επόμενη μέρα, αλίμονο δεν ξέραμε τι μας ξημερώνει . Ήταν οι δύο χειρότερες μέρες του ταξιδιού μας.

Η λίμνη Τιτικάκα βρίσκεται στη Νότιο Αμερική σε οροπέδιο των Άνδεων, στα σύνορα της Βολιβίας και του Περού και σε υψόμετρο 3.812 μέτρων πάνω από τη θάλασσα. Είναι η σε μεγαλύτερο υψόμετρο πλεύσιμη λίμνη του κόσμου.
Η Τιτικάκα στα 3.900 μέτρα, είναι η πλωτή λίμνη στο κόσμο με το μεγαλύτερο υψόμετρο. Φροντίστε να έχετε ισχυρό αντηλιακό μαζί σας τουλάχιστον για την κρουαζιέρα. Λόγω του μεγάλου υψομέτρου οι ακτινοβολία του ηλίου δεν φιλτράρεται ακόμα και σε μια συννεφιασμένη μέρα.

Το πρωί στις 7,30 μας πήρε ταξί να μας πάει στην αποβάθρα στο πλοιάριο για την εκδρομή στην λίμνη. Την ημερήσια αυτή βόλτα στα νησιά Ούρος και Τακίλε είχαμε κλείσει από την Αρεκίπα στην τιμή 75sol.

Τα νησιά Ούρος είναι κάτι το εξαιρετικό. Δεν νομίζω ότι υπάρχουν αλλού στην γη. Το αρχαιότερο είναι 160 ετών.

Οι άνθρωποι της φυλής των Ούρος προϋπήρχαν των Ίνκας. Είναι ο παλαιότερος πολιτισμός των Άνδεων, έχουν επιζήσει περισσότερο από 4000 χρόνια. Ο θρύλος λέει ότι υπήρχαν πριν από τον ήλιο, τότε που στη γη υπήρχε σκοτάδι και κρύο. Μιλούν τη γλώσσα των Aymara.
Εξακολουθούν να τηρούν τους τρεις κανόνες της αυτοκρατορίας των Ίνκας. “Να μην κλέβεις, να μην αδρανείς και να μην λες ποτέ ψέματα.” Έλεγαν ότι είχαν “μαύρο αίμα” επειδή δεν αισθάνονται το κρύο. Αυτοαποκαλούνται “Lupihagues” που σημαίνει “Γιοί του Ήλιου”.
Ο σκοπός που οι Ούρος έφτιαξαν τα πλωτά νησιά ήταν αμυντικός. Όταν δέχονταν απειλή να μπορούν να μετακινηθούν. Το μεγαλύτερο νησί έχει παρατηρητήριο.
Στα νησιά ζουν σήμερα 2000 άνθρωποι της φυλής Ούρος.
Πήγαμε σε ένα τέτοιο νησί. Είχε 5 σπίτια του ενός δωματίου δηλ ήταν πέντε οικογένειες που ζούσαν εκεί. Ψαρεύουν οι άντρες και οι γυναίκες πλέκουν και κεντούν. Τα περισσότερα από τα έσοδα τους είναι από τον τουρισμό.

Μας έκαναν μια βόλτα με μια παραδοσιακή βάρκα ( καμπαλίτος) πλεγμένη και αυτή από καλάμια αντί 10 sol. Ζωή πολύ δύσκολη μέσα στην υγρασία, το κρύο το χειμώνα, χωρίς τα είδη πρώτης ανάγκης, χωρίς περίθαλψη και βοήθεια από το κράτος. Ακόμη για να πάνε τα παιδιά σχολείο πρέπει κάθε μέρα να κάνουν 20λεπτά με την βάρκα για να τα πάνε. Βέβαια όχι ότι σε άλλα σημεία της χώρας ήταν καλύτερα.
Η όλη επίσκεψη άκρως τουριστική. Στην βόλτα με την βάρκα το παιδάκι να τραγουδά ένα γαλλικό τραγούδι και να ζητά φιλοδώρημα, οι γυναίκες να σου πουλούν αναμνηστικά και πλεκτά, να φωτογραφίζονται μαζί μας, ενώ παράλληλα να βιάζονται να σε ξαποστείλουν γιατί έρχεται το επόμενο πλοίο.
Τόσα χρόνια που διάβαζα για το Περού, είχα διάφορες εικόνες για τα νησιά της λίμνης Τιτικάκα που έχουν όριο ζωής, που αναγκάζουν τους κατοίκους τους να αλλάζουν νησί, να αλλάζουν σπίτι.
Οι εικόνες που είχα στο μυαλό μου αναμείχθηκαν με τις πραγματικές. Είμαι πολύ ευχαριστημένη που τα είδα από κοντά. Ονειρεμένο ταξίδι. Δεν πειράζει το τουριστικό του πράγματος.

Στην συνέχεια το πλοίο συνέχισε για το νησί Τακίλε. Πήγαινε πολύ αργά σαν σταματημένο. Έκανε να φθάσει 2,30ώρες. Τα πρώτα συμπτώματα με το στομάχι άρχισαν να εμφανίζονται, κυρίως στην φίλη μου. Πόνοι στο στομάχι και στην κοιλιά, ανακατωσούρα, κλπ. Ένας δυνατός πόνος στο στομάχι, περνούσε με βαθιές ανάσες και ξανάρχιζε πάλι. Όσο πήγαινε και χειρότερα. Όταν φθάσαμε στο νησί αποφασίσαμε να μην ανέβουμε επάνω. Βλέπαμε τα σκαλιά που έπρεπε να ανέβεις και αισθανόμαστε χειρότερα, ο ήλιος έκαιγε απίστευτα. Μείναμε στο πλοίο όπου περιμέναμε τους άλλους να γυρίσουν. Το νησί είχε ωραίους όρμους, παραλίες, μερικοί τολμηροί κολύμπησαν. Το νερό πεντακάθαρο, έβλεπες τον πυθμένα της λίμνης.
Η επιστροφή μας φάνηκε ατελείωτη. Το κρεβάτι μας μας κράτησε συντροφιά μέχρι την άλλη μέρα το πρωί .
Την επόμενη μέρα κάναμε μια βόλτα στην πόλη. Αναμειχθήκαμε με τους κατοίκους,



Πριν φύγουμε τολμήσαμε μια βόλτα στην πλατεία της πόλης.

Ήταν οι εκδηλώσεις της Fiesta de Candelaria.


Στο Φεστιβάλ La Candelaria συμμετέχουν πάνω από 100.000 χορευτές και 40.000 μουσικοί.
Γιορτάζεται κάθε Φεβρουάριο από Aymara, Κέτσουα, και μιγαδικές ομάδες του υψιπέδου του Περού. Είναι ένα φεστιβάλ κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων του Φεβρουαρίου προς τιμήν της Παρθένου Μαρίας της Candelaria.
Σε μια εντυπωσιακή επίδειξη της πίστης και της αφοσίωσης, η πόλη ξεκινά μια ζωντανή επίδειξη σε κοστούμια, μουσική και χορό. Επάξια η φήμη της πόλης ως η Λαογραφική πρωτεύουσα του Περού.
Ένα δεύτερο, σημαντικό μέρος των εκδηλώσεων Candelaria είναι η μεγάλη λαϊκή παρέλαση. Αυτή η παρέλαση λαμβάνει χώρα στους δρόμους του Πούνο. Δεν είναι μόνο ο χορός και η μουσική, αλλά και οι μάσκες και τα έθιμα είναι πολύ σημαντικό εδώ. Τα έθιμα και οι χοροί εκφράζουν τις πτυχές της καθημερινής ζωής των Άνδεων λαό του Νότιου Περού, όπως η υφαντική, η συγκομιδή, φύτευση ή το κυνήγι, καθώς και τις μεταλλευτικές δραστηριότητες στην περιοχή Pouno. Κατά τη διάρκεια των Paredes στους δρόμους βλέπεις όχι μόνο επαγγελματίες χορευτές αλλά και πολλές ντόπιους , που συμμετέχουν και χορεύουν για να δείξουν την αφοσίωσή τους και να τιμήσουν τη Virgen τους. Καθώς οι ντόπιοι λένε πάντα: κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, είμαστε όλοι ίσοι.
Όλοι πιστεύουν στην Virgen και χορεύουν για να την τιμήσουν και να την ευχαριστήσουν για τις ευλογίες της.
Το φεστιβάλ έχει πλέον περιληφθεί στον κατάλογο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας. Έτσι είναι η βολιβιανή έκδοση του φεστιβάλ. Η La Candelaria δεν γιορτάζεται μόνο στο Περού, αλλά και στη Βολιβία - κυρίως στην πόλη της Copacabana - και στη Χιλή, τη Βενεζουέλα και την Ουρουγουάη.
Σχετικά με την ταυτότητα του Diablada, οργανώσεις προτείνουν ότι αφού αυτός ο χορός εμπνέεται από τους πολιτισμούς των Άνδεων πριν από το σχηματισμό των σημερινών εθνικών συνόρων, θα πρέπει να ανήκουν εξίσου στα έθνη όπως Περού, Αργεντινή, Βολιβία και Εκουαδόρ.
Είμαστε πολύ τυχερές που πετύχαμε αυτές τις γιορτές στο Πούνο. Είδαμε πολλά από τις παραδόσεις τους.
Έφθασε όμως η ώρα για την καλύτερη στιγμή του ταξιδιού, αυτή που ονειρεύεται κάθε ταξιδιώτης που πάει στο Περού. Το προσκύνημα στο Μάτσου Πίτσου.
Βραδινό λεωφορείο λοιπόν για το Κούσκο. Πρώτη σειρά στο δεύτερο όροφο η καλύτερη θέση (τα μάθαμε πια). Κόστος 55sol.
Το πρωί 5,30 φθάσαμε στο Κούσκο αγουροξυπνημένοι. Η πόλη κοιμάται. Φθάσαμε με ταξί στο ξενοδοχείο, ένα καταπληκτικό Cusco Β&Β στο κέντρο της πόλης. Η φιλόξενη ξενοδόχος μας έδωσε πρόχειρα ένα δωμάτιο και συνεχίσαμε και εμείς και αυτοί τον ύπνο μας αρκετή ώρα ακόμη. Η τοποθεσία καταπληκτική, δίπλα στην αγορά της πόλης. Τα δωμάτια πεντακάθαρα,με θέρμανση και το πρωινό τέλειο σε ένα χώρο στη σοφίτα απ όπου έβλεπες όλη την πόλη. Μας φέρθηκαν τόσο καλά , δεν μας χρέωσαν την νύχτα που λείψαμε για το ΜΠ παρόλο που είχαμε κάνει κράτηση.
Στην πόλη είχε αρχίσει να βρέχει. Το κρύο, το βράδυ κυρίως ήταν τσουχτερό.
Όσο πιο γρήγορα μπορούσαμε ξεκινήσαμε να εξερευνήσουμε την πόλη. Ομολογουμένως ήταν η πιο όμορφη του ταξιδιού μας. Οι ισπανικές αψίδες, οι πλατείες και τα ξύλινα μπαλκόνια που εξέχουν πάνω από τους στενούς πλακόστρωτους δρόμους της δίνουν ένα ιδιαίτερο χρώμα, ενώ ο τρόπος λιθοδομής των τοίχων υπενθυμίζει ότι εκείνοι που έχτισαν την πόλη ήταν οι Ίνκας. Όλα εκεί πιστοποιούν την παρουσία τους.
Η πλατεία που την εποχή των Ίνκας χρησίμευε για τελετές περιστοιχίζεται από τον Καθεδρικό, την εκκλησία Λα Κομπάνια και από πανέμορφα κτήρια και μουσεία. Στο κέντρο της κυματίζουν δύο σημαίες η μία η εθνική του Περού και η άλλη με τα χρώματα του ουράνιου τόξου που λέγεται ότι ήταν το λάβαρο των Ίνκας. Τα στενά σοκάκια σφύζουν από ζωή, τα βράδια τουρίστες κυρίως παίζουν μουσικές απ όλο το κόσμο.
Η πόλη περιστοιχίζεται από λόφους κατάφυτους που σε καλούν να τους εξερευνήσεις. Το υψόμετρο
σε εμποδίζει λίγο στις ανηφόρες γιαυτό θέλει σιγά σιγά. Έχει πολλά πράγματα να δεις, καλό να αφιερώσεις μέρες.
Μετά την κατάκτηση των Ίνκας οι Ισπανοί στην προσπάθειά τους να προσηλυτίσουν τους ντόπιους
εισήγαγαν πολλούς θρησκευτικούς και αναγεννησιακούς πίνακες, γκραβούρες και εικόνες. Η ζήτηση αυτή προσέλκυσε πολλούς ζωγράφους και έτσι δημιουργήθηκε η σχολή του Κούσκο. Οι περισσότεροι ανώνυμοι. Πολλά έργα υπάρχουν στα μουσεία και στις εκκλησίες.
Από το Κούσκο κανονίσαμε και την επίσκεψη στο ΜΠ. Ο χρόνος μας ήταν περιορισμένος και κλείσαμε μετά από μεγάλο ψάξιμο, την επίσκεψη με ένα πρακτορείο αντί 200δολλαρίων η κάθε μία.
Περιελάμβανε διήμερο ως εξής επίσκεψη στην Ιερή κοιλάδα Πίσακ, Ουλαταγιάμπο, Ναό του Ήλιου, μετάβαση με τραίνο στο Άκουας Καλλιέντες, διανυκτέρευση εκεί, μεταφορά το πρωί με λεωφορείο στον αρχαιολογικό χώρο με επιστροφή, και μετά πίσω με τραίνο στο Ουλαταγιάμπο και από εκεί στο Κούσκο με βανάκι.
Να σημειώσω ότι το εισιτήριο για την είσοδο στον αρχαιολογικό χώρο το έκλεισα στην Αθήνα από το ίντερνετ. Το έκλεισα από αυτή την σελίδαhttp://www.machupicchuterra.com/. Το επίσημο σάιτ δεν δούλευε και φοβήθηκα ότι δεν θα έβρισκα, η τιμή του 75δολλάρια (κανονικά έχει 50δολ).
Η οργάνωση με οποιονδήποτε άλλο τρόπο θέλει πολλές ημέρες.
Εμείς καταφέραμε να είμαστε πολύ πρωί στο ΜΠ και παράλληλα να δούμε και την ιερή κοιλάδα.
Εδώ θέλω να αναφέρω μερικά στοιχεία για την επίσκεψη στο ΜΠ. Στον αρχαιολογικό χώρο πηγαίνεις
1. Με τραίνο από έναν σταθμό λίγο πιο έξω από το Κούσκο (εκεί φθάνεις με ταξί πρωί-πρωί).
Δαπανηρός τρόπος, το εισιτήριο αρκετά ακριβό (68-80δολ. η κάθε διαδρομή). Το τραίνο σε
αφήνει στο Άκουας Καλιέντες ανάλογα το δρομολόγιο από τις 10-11πμ. Από εκεί παίρνεις το
λεωφορείο για ΜΠ (έχει πολύ συχνά) 24δολ. Με επιστροφή. Έχεις την δυνατότητα να ανέβεις με
τα πόδια μέχρι το ΠΜ (ανηφόρα 1.30 ώρες).Με αυτό τον τρόπο έχεις πολύ λίγο
χρόνο για το ΜΠ.
2. Με λεωφορείο στο Ολαταγιάμπο, μπορείς να πάρεις και βανάκι, διανυκτέρευση στην πόλη
και από εκεί με τραίνο στο Άκουας Καλιέντες και μετά στο ΜΠ.
3. Το ίδιο με το προηγούμενο με διανυκτέρευση στο Άκουας Καλιέντες και πρωί πρωί στο ΜΠ.
4. Να γλυτώσεις το τραίνο πηγαίνοντας πεζός από το μονοπάτι (2.30 ώρες), αφού πρώτα φτάσεις με
λεωφορείο στον ηδροηλεκτρικό σταθμό (6 ώρες).
5. Με τραίνο από Πούνο , το Inka rail. Το ακριβότερο.
6. Το μονοπάτι των Ίνκας 3 ημέρες πεζοπορία.