Μολδαβία Πέρα από το Δνείστερο: Ταξίδι στη χώρα που δεν είναι χώρα!

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.373
Likes
25.288
Επόμενο Ταξίδι
Αίγυπτος
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Θα με στείλεις δεύτερη φορά, την πάτησα σαν άβγαλτος το παραδεχομαι, εγώ που ψάχνω και καλά αρκετά πριν από κάθε ταξίδι, χάνοντας πολύ σημαντικό αξιοθέατο. Περισσότερα προσεχώς.:)
Θα σου πω στο τέλος! Γράψε πρώτα την ιστορία σου με το καλό και μετά θα το συζητήσουμε! Λογικά έκανες ότι θα έκανα και εγώ με το χρόνο που διέθετες. Αλλά επειδή με εκπλήσσεις μερικές φορές περιμένω να διαβάσω την ιστορία πρώτα :)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.532
Likes
60.439
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μολδαβία μετ’ εμποδίων…



Ξημερώματα κι εγώ ακόμα μία φορά μέσα σε λίγες μέρες ανέβαινα τις σκάλες του αεροπλάνου αρχικά για την Αθήνα:

DSC_0259a.jpg

Μετά από μια σχετική καθυστέρηση, επιβίβαση, αποβίβαση και ξανά επιβίβαση σε άλλο αεροσκάφος της Aegean γιατί το πρώτο χάλασε, φτάναμε μετά κόπων στο αεροδρόμιο της Βιέννης αφού από εκεί μας έστειλε τελικά η εταιρεία ως εναλλακτική. Δεν ήξερα ότι το VIE είναι τόσο μεγάλο, τουλάχιστον δε το θυμόμουν, βλέποντας επί της ευκαιρίας αρκετές απευθείας συνδέσεις προς την Ασία στο εκτός Σέγκεν πεδίο του. Καλό αυτό, το κρατάμε, δε κρατάμε σίγουρα όμως το θλιβερό του Lounge που είναι από τα χειρότερα που ‘χω πάει...

DSC_0259c.jpg


Όπως και να ‘χει η εικόνα του Δούναβη από ψηλά είναι πάντα ευχάριστη, όσο τουλάχιστον θυμόμαστε μιας και σε όλη τη διάρκεια της πτήσης ήμασταν μεταξύ ύπνου και ξύπνιου λόγω της ταλαιπωρίας.

DSC_0259e.jpg


Η διαδικασία του διαβατηριακού ελέγχου ευτυχώς δε μας καθυστέρησε πολύ, παίρνοντας άλλη μία σφραγίδα για τη συλλογή μας. Εξίσου γρήγορα διαπιστώσαμε πως η ισοτιμία του αεροδρομίου ήταν εξαιρετική χαλώντας μερικά Leu για να έχουμε να κινούμαστε, αγοράζοντας επίσης και κάρτα SIM, με εξευτελιστικό κόστος 5€ κι απεριόριστα δεδομένα για διάρκεια μιας εβδομάδας. Τα ταξί του αεροδρομίου δεν ήταν ακριβά, όμως θέλαμε να το ζήσουμε παίρνοντας το λεωφορείο νο 30 που οδηγεί στο κέντρο της πόλης:

DSC_0259g.jpg


- Τι είναι αυτό το ημιυπόγειο εκεί απέναντι φίλε;
- Κάτι που μοιάζει με ταβερνομπάρ
- Ε πάμε να πιούμε ένα και μετά στο ξενοδοχείο, μας κυνηγάει κανένας;

DSC_0259i.jpg


Με παραπάνω από τη μισή μέρα να αποτελεί ήδη παρελθόν κρίναμε πως δε μας παίρνει για καθυστερήσεις. Είχαμε κάποια διαδικαστικά ακόμη να ολοκληρώσουμε, καθώς και να δούμε ορισμένα κοντινά αξιοθέατα που δε ξέραμε αν θα προλάβουμε με το σφιχτό πρόγραμμα που συναποφασίσαμε. Η αρχή έγινε με το διπλανό στο ξενοδοχείο μας μνημείο της αιωνιότητας ή «Complexul Memorial Eternitate» αν το προτιμάτε στα Ρουμάνικα:

DSC_0279.JPG

DSC_0270.JPG


Το εντυπωσιακό «Μνημείο Νίκης» όπως λεγόταν κατά τη Σοβιετική περίοδο είναι αφιερωμένο στους στρατιώτες του κόκκινου στρατού που έχασαν τη ζωή τους κατά τον μεγάλο πατριωτικό πόλεμο, ένα ακόμη εκ των πολλών που υπάρχουν σ’ Ευρωπαϊκό έδαφος:

DSC_0264.JPG

DSC_0271.JPG


Σύμβολο φυσικά του μνημείου είναι τα 25μετρα πέτρινα τουφέκια που πρακτικά σκεπάζουν το πεντάκτινο αστέρι με την άσβεστη φλόγα που βρίσκεται στη βάση του, ένα μέρος που ακόμα και σήμερα αξιοποιείται για εθνικές τελετές:

DSC_0272.JPG
DSC_0275.JPG


Κι αφού η εισαγωγή μας στην πόλη του Κισινάου ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο προϊδεάζοντας την υπόλοιπη εκδρομή, είπαμε να κατηφορίσουμε την Strada Ismail για τη συνέχεια, αντικρίζοντας κάποια μέτρα μετά το ιστορικό κτήριο του «Hotelul Național» βαμμένο πλέον στα χρώματα της Μολδαβικής σημαίας, ένα κτήριο ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής που φιλοξένησε πολλές διασημότητες από τη δεκαετία του 70 όπου λειτουργούσε, αποτελώντας σήμερα ένα άλυτο πρόβλημα της κυβέρνησης:

DSC_0283.JPG
DSC_0288.JPG


Όλα αυτά δίπλα ακριβώς από την πλατεία «Națiunilor Unite» με το ομώνυμο μνημείο της αλλά και το διάσημο Hotel Chisinau, που βλέπαμε έχοντας περάσει πρωτίστως από το σύστημα των υπόγειων διαβάσεων, κάτι σύνηθες σε τέτοιες χώρες:

DSC_0291.JPG
DSC_0293.JPG


Μέσω της λεωφόρου Ștefan cel Mare κατευθυνθήκαμε γρήγορα – γρήγορα προς την κλειστή εκείνη των ώρα κεντρική αγορά της πόλης και τον διπλανό σταθμό λεωφορείων. Αφενός για να βρούμε το σημείο αναχώρησης και να εκδώσουμε εισιτήριο κόστους περίπου 3€ κατ’ άτομο για την επομένη με προορισμό το Τιρασπόλ:

DSC_0296.JPG
DSC_0301.JPG


Αφετέρου για να δούμε ένα σημαντικό έργο τέχνης τη σοβιετικής εποχής, το ψηφιδωτό με το όνομα «η πόλη χτίζεται» που φιλοξενείται στον κλειστό χώρο του σταθμού:

DSC_0299.JPG


Έχοντας κλείσει πλέον τις εκκρεμότητες και με το πλάνο στο 100% καταρτισμένο, ανηφορίσαμε χωρίς βιασύνη προς την περιοχή του ξενοδοχείου μας, περνώντας από το κτήριο της κεντρικής εισαγγελίας αλλά και άλλες, περισσότερο ήσυχες γειτονιές του αρκετά πράσινου οφείλω να τονίσω κέντρου της πόλης:

DSC_0304.JPG

DSC_0317.JPG


Κι όταν δε βιάζεσαι συνήθως ανταμείβεσαι, με μια ωραία παγωμένη ΙΡΑ στο «Wild Fox» ένα υπόγειο μπαρ-ρεστοραν που βρέθηκε για καλή μας τύχη στο δρόμο μας, κατάλληλο για διάλειμμα πριν την επιστροφή μας:

DSC_0321.JPG

DSC_0326.JPG
DSC_0330.JPG


Ήταν περασμένες εννιά όταν ξαναβγαίναμε στο δρόμο, νωρίς ως οφείλαμε γιατί με την αυπνία που είχαμε δε θα ήμασταν για πολλά, λέμε τώρα. Πάνω που περπατούσαμε κι ελέγχαμε τις περιπτώσεις στα ραντάρ μας, το χαρακτηριστικό σύμβολο με το τριφύλλι δε μας άφησε ουδεμία αμφιβολία. Ξεκίνημα για τα πρώτα στην «Brothers Pub» που εννοείται μπήκαμε αμέσως, ένα κατάστημα που μας έκανε και τρομερή εντύπωση το ωράριο λειτουργείας του, καθώς κλείνει μόνο για μια ώρα μεταξύ 6-7 το πρωί!

DSC_0330b (2).jpg
DSC_0330b (4).jpg


Θέλαμε όμως να τσιμπήσουμε και κάτι, γι’ αυτό κατευθυνθήκαμε αμέσως μετά προς το «Rockovoy Bar» ευρισκόμενο στον ίδιο δρόμο λίγο πιο κάτω, τη Strada București

DSC_0330b (6).jpg


Υπέροχος χώρος, απολαυστικό φαγητό και αρκετή ζωντανή μουσική, σ’ ένα από τα διαφορετικά επίπεδα που συνέθεταν το μαγαζί:

DSC_0330b (7).jpg
DSC_0330b (8).jpg


Τι άλλο να θέλουμε από τη βραδιά και τις πρώτες ώρες μας στη Μολδαβία;

DSC_0330b (10).jpg


Όλα καλά! :) ✌
 

adiaforos

Member
Μηνύματα
1.320
Likes
2.057
Θα με στείλεις δεύτερη φορά, την πάτησα σαν άβγαλτος το παραδεχομαι, εγώ που ψάχνω και καλά αρκετά πριν από κάθε ταξίδι, χάνοντας πολύ σημαντικό αξιοθέατο. Περισσότερα προσεχώς.:)
Άσε το ίδιο ατόπημα νομίζω ότι έκανα κι εγώ, που είναι τρεις φορές βαρύτερο γιατί δεν είχε πέρα από τον Δνείστερο το πρόγραμμα (αλλά τώρα που το σκέφτομαι, έχω δύο λόγους να ξαναβρεθώ εκεί!) Περισσότερα -ίσως- όταν έρθει η ώρα. Κατά τα άλλα, το Κισινάου πολύ πράσινο, πέρα από τα πάρκα εντυπωσιάστηκα από τα τεράστια δέντρα σε όλη την πόλη.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.532
Likes
60.439
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Τιρασπολ και Κισιναου, ονόματα για να ονειρεύεσαι!
Αρκούν και μόνο αυτά για να ξεκινήσεις ταξίδι! :)

το ίδιο ατόπημα νομίζω ότι έκανα κι εγώ
Ακόμα δε το χω χωνέψει, ευτυχώς που έβαλα στόχο να ξαναπάω μόνο και μόνο γι' αυτό!
το Κισινάου πολύ πράσινο, πέρα από τα πάρκα εντυπωσιάστηκα από τα τεράστια δέντρα σε όλη την πόλη.
Πράσινο, φιλικό, ήσυχο με μεγάλα πάρκα - στολίδια, τα οποία εκτιμούσε πολύ ο κόσμος. Πόσο μακριά από τη δική μας πραγματικότητα...
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.532
Likes
60.439
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ώρα Υπερδνειστερίας!



Η μέρα που περιμέναμε για πολύ καιρό είχε φτάσει. Φορώντας τα λεπτά μπουφανάκια μας μιας και ο καιρός είχε κάνει γύρισμα και λίγο μετά τις 9:00 ήμασταν στο δρόμο, περνώντας μπροστά από το στάδιο «Respublikinis Stadionas» που χτίστηκε το 1951 στη Μολδαβική πρωτεύουσα, δυστυχώς με τις εικόνες της εγκατάλειψης πλέον να το συνοδεύουν:

DSC_0335.JPG


Μέχρι εκείνη τη στιγμή είχα ακούσει πολλές φορές τη λέξη «Μαρσρούτκα» (ή маршрутка αν προτιμάτε στα Ρωσικά) που ποτέ μάλιστα δε την πρόφερα σωστά γιατί μου φαίνεται γλωσσοδέτης με τα δύο συνεχόμενα ρο. Να που είχε έρθει πλέον η ιστορική στιγμή να επιβιβαστώ σ’ αυτήν, καθισμένος στο μονό άβολο κάθισμα της πλάι σε αρκετούς τουρίστες σαν εμάς, κάτι που δε περίμενα είναι η αλήθεια:

DSC_0349.JPG
DSC_0349b.jpg


Μία ώρα και σαράντα λεπτά μετά, συνυπολογίζοντας την κίνηση αλλά και μερικά σταμάτα ξεκίνα της маршрутка για να πάρει και να αποβιβάσει κόσμο σε άκυρα σημεία ο ηλεκτρονικός χάρτης έδειχνε πως πλησιάζαμε τα σύνορα της χώρας στην πόλη του Bender, μ’ εμένα να εύχομαι φωναχτά να σταματήσουμε, κάτι που για καλή μας τύχη συνέβη.

DSC_0349f.jpg


Έπρεπε να περάσουμε έλεγχο διαβατηρίων και να λάβουμε την πολυπόθητη βίζα της Υπερδνειστερίας, για περισσότερο χρόνο από τους υπόλοιπους συνεπιβάτες καθώς δηλώσαμε τόπο (κατάλυμα) διαμονής:

Visa.JPG


Η αίσθηση μου από τη στιγμή που περάσαμε τα σύνορα ήταν πως όντως αλλάξαμε μέρος πηγαίνοντας σε διαφορετική χώρα, κάτι που ίσως προέρχεται από αυθυποβολή, ίσως φαντάζει περίεργο, στα μάτια μου όμως δεν ήταν. Ούτε καταλάβαμε πως πέρασαν τα 15 χιλιόμετρα που μας χώριζαν από το Τιρασπόλ, με την άφιξη μας να γίνεται στην κεντρική λαϊκή αγορά της πόλης:

DSC_0350.JPG


Με μεγάλη χαρά θα περπατούσαμε την απόσταση των δύο χιλιομέτρων που μας χώριζαν μέχρι το ξενοδοχείο καθώς ήταν σίγουρα ο καλύτερος τρόπος για την εισαγωγή μας σ’ ένα μέρος που δεν είχαμε δει όμοιο του έως τώρα:

DSC_0357.JPG
DSC_0359.JPG


Οι εικόνες που αντικρύζαμε ήταν πολύ ιδιαίτερες και χαρακτηριστικές. Ορισμένα παλιά οχήματα, οι υπαίθριοι πωλητές λαχανικών, τα τρόλεϊ επίσης από τις περασμένες εποχές, η πασίγνωστη αλυσίδα σούπερ μάρκετ κ.α.

DSC_0363.JPG
DSC_0362.JPG


Αυτό που επιβεβαιώναμε από τα πρώτα κιόλας βήματα μας στους μεγάλους δρόμους και τα αντίστοιχα μεγάλα κατάφυτα πεζοδρόμια της πόλης, ήταν η τάξη της, η αρμονία και μια διαφορετικού τύπου ομορφιά που δε μπορούσα ακόμη να προσδιορίσω:

DSC_0367.JPG
DSC_0376.JPG


Κινούμενοι εδώ και ώρα στην λεωφόρο «25th October» θα περνούσαμε αρχικά και από τα κεντρικά γραφεία της Sheriff, αλλά και το περίφημο δημαρχείο – σύμβολο της, που θύμιζε κι αυτό εικόνες από μέρη της Ρωσίας, που δεν τυγχάνει ακόμη να έχουμε επισκεφτεί:

DSC_0381.JPG
DSC_0382.JPG


Το ξενοδοχείο «Russia» που είχαμε επιλέξει ήταν λίγα μέτρα μακριά στο κάθετο στενάκι και πιστέψτε με, ήταν όντως εντυπωσιακό για τα χρήματα που δώσαμε. Φυσικά όταν πήγα να πληρώσω με Μολδαβικά Leu με παρέπεμψαν ευγενικά στο διπλανό ανταλλακτήριο προκειμένου να χαλάσω και να πιάσω για πρώτη φορά στα χέρια μου τοπικά ρούβλια, καθώς ήταν τα μόνα που γινόντουσαν δεκτά, όπως και κάποιες -εγχώριες ή Ρωσικές υποθέτω- κάρτες:

DSC_0390.JPG


Χωρίς καμία κωλυσιεργία παραλάβαμε το δωμάτιο και ξεχυθήκαμε σχεδόν αμέσως έξω καθώς οι ώρες μας ήταν μετρημένες, ξεκινώντας από τον διπλανό διπλό δρόμο με το όμορφο παρκάκι ενδιάμεσα αλλά και το μνημείο – τοιχογραφία «Mural de Yuri Gagarin» ,αφιερωμένο στον σπουδαίο Σοβιετικό κοσμοναύτη, όπως άλλωστε και ο δρόμος που έφερε το όνομα του:

DSC_0393.JPG
DSC_0394.JPG


Προσπερνώντας στο δεξί μας χέρι το θέατρο δράματος και κωμωδίας «Nadejda Aronețkaia» περάσαμε και πάλι από το δημαρχείο με σκοπό να το δούμε καλύτερα αλλά και να βγούμε την αναμνηστική φωτογραφία του προλόγου, κάτι για το οποίο μας βοήθησε ένας Ασιάτης από το Χονγκ Κονγκ, ενθουσιασμένος απ’ ότι μας είχε πει από την έως τώρα βόλτα του:

DSC_0397.JPG
DSC_0399.JPG


Όπως κατεβαίναμε την οδό Lenin λίγη ώρα νωρίτερα, είχαμε σταμπάρει κάτι πολύ ωραίο και ήταν η στιγμή να επισκεφτούμε, ερχόμενοι για πρώτη φορά σε επαφή με τις λεγόμενες Σοβιετικές καντίνες που υπάρχουν στη χώρα, όπως η «Cantina URSS» στην οποία αναφέρομαι.
Κατεβήκαμε τα σκαλιά προς το υπόγειο με τη σημαία της Μολδάβικης ΣΔ (και πλέον της Υπερδνειστερίας), φτάνοντας σ’ ένα χώρο που ήταν φτιαγμένος ώστε να σε παραπέμπει στις δεκαετίες του 70 και του 80, με αρκετά μαγειρεμένα διαθέσιμα φαγητά για τον κόσμο:

DSC_0406c.jpg

DSC_0409.JPG


Επειδή όμως ήταν ακόμη νωρίς και δεν είχαμε πεινάσει, δώσαμε ραντεβού για επιστροφή πριν τις 18:00 που κλείνει και συνεχίσαμε το πρόγραμμα μας, περνώντας από εργατικές κατοικίες και τους μεγάλους δρόμους του Τιρασπόλ, με την πεποίθηση που είχαμε από τις λίγες ώρες μας στην πόλη να ενισχύεται.

DSC_0412.JPG


Όσο κι αν προσπαθήσαμε, μια φορά με τη συγκεκριμένη ταμπέλα δε βγάλαμε άκρη…

DSC_0411.JPG


Μπορεί να μη πεινούσαμε όπως είπα, πάντα όμως διψάμε, και τι καλύτερο από μια ακόμη επιβεβλημένη στάση σ’ ένα διάσημο μέρος που περίμενα πως και πως:

DSC_0423b.jpg


Το ρεστοράν «Back in the USSR» είναι ακόμα ένα από κείνα τα μέρη που προσπαθούν να σε βάλουν στο παιχνίδι και στο κλίμα περασμένων δεκαετιών, πολύ περισσότερο όμως απευθυνόμενο στους τουρίστες (όχι πως το βρίσκω κακό, τουναντίον), με αρκετά κειμήλια της τότε εποχής στο εξωτερικό και το εσωτερικό του:

DSC_0425.JPG

DSC_0426c.jpg


Με τις μπυρίτσες να είναι αυτό ακριβώς που χρειαζόμασταν κινηθήκαμε ανανεωμένοι και πάλι μέσω της 25ης Οκτωβρίου από την αντίθετη κατεύθυνση αυτή τη φορά περνώντας και το ιατρικό κέντρο, με σκοπό περισσότερα από τα αξιοθέατα της πόλης:

DSC_0435.JPG

DSC_0437.JPG


Δε μπορώ να γνωρίζω τα κριτήρια του καθενός σχετικά με την εκδρομή, ωστόσο γεγονός ήταν πως σε ‘μας το Τιρασπόλ λειτουργούσε ήδη πολύ θετικά με όσα βλέπαμε:

DSC_0442.JPG
DSC_0443.JPG


Ίσως ήταν κάποια πράγματα διαφορετικά, ίσως πιο αγνά σε σχέση με όσα είχαμε κατά νου, δεδομένο είναι πως οι εικόνες δεν έπαυαν να είναι πολύ ωραίες ακόμα και στο κεντρικό αυτό σημείο με το σιντριβάνι «Fântânile din Tiraspol» αλλά και το κτήριο του κινηματογράφου «Cinematograful» που άνοιξε πρώτη φορά τις πύλες του το 1983:

DSC_0447.JPG
DSC_0444.JPG


Τα σημαντικότερα όμως ήταν μπροστά μας, με τη 25ης να μετατρέπεται σε λεωφόρο αστεριών λίγο μετά, απεικονίζοντας μάλιστα σημαντικές μορφές της ιστορίας του τόπου:

DSC_0448.JPG


Ενός τόπου που οφείλει και την ύπαρξη του στον Ρώσο στρατηγό Αλεξάντερ Σουβόροφ, του οποίου το μνημείο βρισκόταν στο δεξί μας χέρι πάνω στο μικρό λοφίσκο και κεντρική πλατεία που φέρουν το όνομα του. Προφανώς το «Памятник Суворову» που ανεγέρθηκε το 1979 αποτελεί ένα από τα διάσημα σύμβολα της πόλης και ολόκληρης της Υπερδνειστερίας, εικονιζόμενο μάλιστα και σε πολλά από τα χαρτονομίσματα της:

DSC_0450.JPG
DSC_0459.JPG


Ίσως εκεί να καταλαβαίνει κανείς καλύτερα που βρίσκεται και ποιο κομμάτι γης πατάει, αντίκρυ από τις τρεις τεράστιες σημαίες που κοσμούν μεταξύ άλλων το σημείο:

DSC_0453.JPG


Τις γνωρίζετε; Πιθανώς όχι.
Αμπχαζία, Υπερδνειστερία, Νότια Οσσετία, με κοινό παρονομαστή και οι τρεις…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.140
Μηνύματα
934.045
Μέλη
39.897
Νεότερο μέλος
dimigogr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom