vasiliss
Member
- Μηνύματα
- 984
- Likes
- 9.107
- Επόμενο Ταξίδι
- ;;;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Ρωσία -Ισλανδία - Περού
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη – Βέλικο Τάρνοβο.
- Ημέρα 2η: Βέλικο Τάρνοβο – Μπρασόβ.
- Ημέρα 3η: Μπρασόβ – Σινάια- Peles – κάστρο Bran - Moieciu de Sus – Μπρασόβ
- Ημέρα 4η: Ποιάνα Μπρασόβ – Ρασνόβ – Μπρασόβ
- Ημέρα 5η: Fortified Church Prejmer – Μπρασόβ – Σιγκισοάρα
- Ημέρα 6η: Σιγκισοάρα – ορυχεία αλατιού Τούρντα- Σιμπίου
- Ημέρα 7η: Σιμπίου
- Ημέρα 8η: Paltinis – Adventure Park - μουσείο Astra - Sibiu
- 9η ημέρα: Βουκουρέστι.
- 10η ημέρα: Βουκουρέστι.
- 11η ημέρα: Επιστροφή.
- Επίλογος.
Ημέρα 1η: Θεσσαλονίκη – Βέλικο Τάρνοβο.
Το να έχουμε φίλους και συγγενείς στη βόρεια Ελλάδα, μας δίνει μία βάση από όπου συνήθως ξεκινάμε τα οδικά μας στο εξωτερικό. Και αυτή τη φορά λοιπόν θα ξεκινήσουμε από την Θεσσαλονίκη.
Έπειτα από συμβουλή του μέλους villi που εκείνη την εποχή μένει στην Ρουμανία, ακολουθούμε τη διαδρομή από Κομοτηνή – Συν. Σταθμός Νυμφαίας – Κατζαρλί – Στάρα Ζαγόρα – Γκάμπροβο – Βέλικο Τάρνοβο, ώστε να αποφύγουμε τα έργα που γίνονταν τότε στον δρόμο για Σόφια αλλά και την κίνηση και τα μπλόκα. Σήμερα βέβαια που νομίζω ότι έχει τελειώσει όλος ο αυτοκινητόδρομος έως τη Σόφια, σίγουρα το πήγαινε ή την επιστροφή θα την έκανα μέσω Σόφιας, καθώς κερδίζεις αρκετό χρόνο.
Στα σύνορα περνάμε γρήγορα και στο κιόσκι προμηθευόμαστε την αυτοκόλλητη βινιέτα των 5€(τότε) που ισχύει για μία εβδομάδα. Ο δρόμος είναι καινούριος και το Gps μας δεν τον έχει, όμως εύκολα φτάνουμε έως την πρώτη πόλη, το Κατζαρλί, όπου και κάνουμε τις πρώτες προμήθειες για τσιμπολόγημα στο αυτοκίνητο. Το τοπίο μέχρι εδώ είναι ορεινό, μην ξεχνάμε ότι διασχίζουμε την Ροδόπη, οι εικόνες όμως από τα χωριά και τις πόλεις που περνάμε είναι εντελώς απογοητευτικές. Σπίτια ασοβάτιστα, σοβιετικά μπλοκ ( που ήταν η πρώτη φορά που αντικρίζαμε) και γενικότερα τίποτα που να σε τραβάει να σταματήσεις. Επόμενη μεγάλη πόλη το Χάσκοβο όπου βρίσκουμε ένα συμπαθητικό πάρκο με παιδική χαρά και σταματάμε για να ξεκουραστούμε λίγο και να παίξουν τα παιδιά.
Φτάνοντας στη Στάρα Ζαγόρα το GPS αρνείται πεισματικά να πιάσει δορυφόρο και χανόμαστε. Αργότερα ανακάλυψα ότι αυτό γινόταν κάθε φορά που το έβαζα να φορτίσει από τον αναπτήρα του αυτοκινήτου, οπότε φρόντιζα να το κάνω αυτό όσο βρισκόμασταν εκτός πόλεων και σε εύκολους δρόμους και το έβγαζα από τον φορτιστή στα δύσκολα, όπου δια μαγείας ξαναέπιανε δορυφόρο!!!
Ευτυχώς τα παιδιά σε ένα βενζινάδικο μιλούσαν κάτι κουτσοαγγλικά και μας κατεύθυναν πως θα βγούμε από την πόλη και θα πάρουμε τον σωστό δρόμο.
Μέχρι την πόλη Καζανλούκ το τοπίο που κυρίως επαναλαμβάνεται είναι οι καλλιέργειες με τους ήλιους και τα καλαμπόκια, χωρίς κάποιο ενδιαφέρον. Όταν όμως περνάμε την πόλη και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τον ιδιαίτερα φιδογυριστό δρόμο που σκαρφαλώνει στο βουνό, το τοπίο αλλάζει ευχάριστα, πανύψηλα δέντρα καλύπτουν τον ουρανό και μία ευχάριστη ψύχρα μας κάνει να κλείσουμε το air condition που δουλεύει συνεχώς από την αρχή του ταξιδιού μας. Αυτό το κομμάτι της διαδρομής είχε δυο - τρία σημεία με ενδιαφέρον, όμως είπαμε είμαστε σχεδόν απροετοίμαστοι και έτσι τα προσπεράσαμε και τα αφήσαμε εν αγνοία μας για το μέλλον.
Στο Βέλικο Τάρνοβο φτάσαμε γύρω στις 5 το απόγευμα αρκετά κουρασμένοι, βρήκαμε σχετικά εύκολα το κατάλυμά μας που ήταν κεντρικότατο και ξεκουραστήκαμε κανένα 2ωρο πριν βγούμε στην πόλη. Ο ιδιοκτήτης του ξενώνα, ο οποίος μιλά καλά ελληνικά καθώς έχει κάνει αρκετά χρόνια στην Κύπρο, μας πρότεινε να πάμε στο φρούριο Tsarevets, το οποίο φυσικά και δεν είχαμε υπόψη μας, αλλά το αφήσαμε για την επόμενη ημέρα το πρωί.
Το Βελίκο Τάρνοβο βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Γιάντρα και είναι γνωστό ως η ιστορική πρωτεύουσα της δεύτερης Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας. Η παλιά πόλη είναι χτισμένη πάνω σε 3 λόφους που υψώνονται πάνω από τους μαιάνδρους του ποταμού Γιάντρα. Κάνουμε μια μεγάλη βόλτα στην ενδιαφέρουσα παλιά πόλη, έτσι χωρίς πρόγραμμα, που να το βρούμε αυτό βέβαια.
Η πείνα έχει αρχίσει να χτυπάει κόκκινο, οπότε μετά από μία σύντομη έρευνα καταλήγουμε εντελώς τυχαία στο εστιατόριο Ego, με την ωραία θέα από το μπαλκόνι του, τα εξαιρετικά φαγητά του και τις επίσης εξαιρετικές τιμές του. Δυστυχώς στο υπόλοιπο του ταξιδιού μας δεν ευτυχήσαμε να φάμε κάπου πολύ καλά, οπότε το Ego αναφερόταν συχνά πυκνά όλες τις επόμενες ημέρες ως μέτρο σύγκρισης. Στον γυρισμό μας με ξαφνική απόφαση της στιγμής κάναμε μία παράκαμψη προς το Βέλικο Τάρνοβο, μόνο και μόνο για να ξαναφάμε σε αυτό το εστιατόριο και δεν το μετανιώσαμε.

Σχετικά νωρίς λοιπόν επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, στέλνουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες στην κουμπάρα ( το οποίο επαναλαμβάνεται καθημερινά) ώστε να ζηλέψει και να μετανιώσει που έκανε το λάθος να μην μας ακολουθήσει. Νομίζω ότι πετύχαμε τον σκοπό μας, γιατί από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει ξανά το ίδιο λάθος.
Το να έχουμε φίλους και συγγενείς στη βόρεια Ελλάδα, μας δίνει μία βάση από όπου συνήθως ξεκινάμε τα οδικά μας στο εξωτερικό. Και αυτή τη φορά λοιπόν θα ξεκινήσουμε από την Θεσσαλονίκη.
Έπειτα από συμβουλή του μέλους villi που εκείνη την εποχή μένει στην Ρουμανία, ακολουθούμε τη διαδρομή από Κομοτηνή – Συν. Σταθμός Νυμφαίας – Κατζαρλί – Στάρα Ζαγόρα – Γκάμπροβο – Βέλικο Τάρνοβο, ώστε να αποφύγουμε τα έργα που γίνονταν τότε στον δρόμο για Σόφια αλλά και την κίνηση και τα μπλόκα. Σήμερα βέβαια που νομίζω ότι έχει τελειώσει όλος ο αυτοκινητόδρομος έως τη Σόφια, σίγουρα το πήγαινε ή την επιστροφή θα την έκανα μέσω Σόφιας, καθώς κερδίζεις αρκετό χρόνο.
Στα σύνορα περνάμε γρήγορα και στο κιόσκι προμηθευόμαστε την αυτοκόλλητη βινιέτα των 5€(τότε) που ισχύει για μία εβδομάδα. Ο δρόμος είναι καινούριος και το Gps μας δεν τον έχει, όμως εύκολα φτάνουμε έως την πρώτη πόλη, το Κατζαρλί, όπου και κάνουμε τις πρώτες προμήθειες για τσιμπολόγημα στο αυτοκίνητο. Το τοπίο μέχρι εδώ είναι ορεινό, μην ξεχνάμε ότι διασχίζουμε την Ροδόπη, οι εικόνες όμως από τα χωριά και τις πόλεις που περνάμε είναι εντελώς απογοητευτικές. Σπίτια ασοβάτιστα, σοβιετικά μπλοκ ( που ήταν η πρώτη φορά που αντικρίζαμε) και γενικότερα τίποτα που να σε τραβάει να σταματήσεις. Επόμενη μεγάλη πόλη το Χάσκοβο όπου βρίσκουμε ένα συμπαθητικό πάρκο με παιδική χαρά και σταματάμε για να ξεκουραστούμε λίγο και να παίξουν τα παιδιά.
Φτάνοντας στη Στάρα Ζαγόρα το GPS αρνείται πεισματικά να πιάσει δορυφόρο και χανόμαστε. Αργότερα ανακάλυψα ότι αυτό γινόταν κάθε φορά που το έβαζα να φορτίσει από τον αναπτήρα του αυτοκινήτου, οπότε φρόντιζα να το κάνω αυτό όσο βρισκόμασταν εκτός πόλεων και σε εύκολους δρόμους και το έβγαζα από τον φορτιστή στα δύσκολα, όπου δια μαγείας ξαναέπιανε δορυφόρο!!!

Ευτυχώς τα παιδιά σε ένα βενζινάδικο μιλούσαν κάτι κουτσοαγγλικά και μας κατεύθυναν πως θα βγούμε από την πόλη και θα πάρουμε τον σωστό δρόμο.
Μέχρι την πόλη Καζανλούκ το τοπίο που κυρίως επαναλαμβάνεται είναι οι καλλιέργειες με τους ήλιους και τα καλαμπόκια, χωρίς κάποιο ενδιαφέρον. Όταν όμως περνάμε την πόλη και αρχίζουμε να ανηφορίζουμε τον ιδιαίτερα φιδογυριστό δρόμο που σκαρφαλώνει στο βουνό, το τοπίο αλλάζει ευχάριστα, πανύψηλα δέντρα καλύπτουν τον ουρανό και μία ευχάριστη ψύχρα μας κάνει να κλείσουμε το air condition που δουλεύει συνεχώς από την αρχή του ταξιδιού μας. Αυτό το κομμάτι της διαδρομής είχε δυο - τρία σημεία με ενδιαφέρον, όμως είπαμε είμαστε σχεδόν απροετοίμαστοι και έτσι τα προσπεράσαμε και τα αφήσαμε εν αγνοία μας για το μέλλον.
Στο Βέλικο Τάρνοβο φτάσαμε γύρω στις 5 το απόγευμα αρκετά κουρασμένοι, βρήκαμε σχετικά εύκολα το κατάλυμά μας που ήταν κεντρικότατο και ξεκουραστήκαμε κανένα 2ωρο πριν βγούμε στην πόλη. Ο ιδιοκτήτης του ξενώνα, ο οποίος μιλά καλά ελληνικά καθώς έχει κάνει αρκετά χρόνια στην Κύπρο, μας πρότεινε να πάμε στο φρούριο Tsarevets, το οποίο φυσικά και δεν είχαμε υπόψη μας, αλλά το αφήσαμε για την επόμενη ημέρα το πρωί.



Το Βελίκο Τάρνοβο βρίσκεται δίπλα στον ποταμό Γιάντρα και είναι γνωστό ως η ιστορική πρωτεύουσα της δεύτερης Βουλγαρικής Αυτοκρατορίας. Η παλιά πόλη είναι χτισμένη πάνω σε 3 λόφους που υψώνονται πάνω από τους μαιάνδρους του ποταμού Γιάντρα. Κάνουμε μια μεγάλη βόλτα στην ενδιαφέρουσα παλιά πόλη, έτσι χωρίς πρόγραμμα, που να το βρούμε αυτό βέβαια.



Η πείνα έχει αρχίσει να χτυπάει κόκκινο, οπότε μετά από μία σύντομη έρευνα καταλήγουμε εντελώς τυχαία στο εστιατόριο Ego, με την ωραία θέα από το μπαλκόνι του, τα εξαιρετικά φαγητά του και τις επίσης εξαιρετικές τιμές του. Δυστυχώς στο υπόλοιπο του ταξιδιού μας δεν ευτυχήσαμε να φάμε κάπου πολύ καλά, οπότε το Ego αναφερόταν συχνά πυκνά όλες τις επόμενες ημέρες ως μέτρο σύγκρισης. Στον γυρισμό μας με ξαφνική απόφαση της στιγμής κάναμε μία παράκαμψη προς το Βέλικο Τάρνοβο, μόνο και μόνο για να ξαναφάμε σε αυτό το εστιατόριο και δεν το μετανιώσαμε.




Σχετικά νωρίς λοιπόν επιστρέφουμε στο δωμάτιο μας, στέλνουμε τις απαραίτητες φωτογραφίες στην κουμπάρα ( το οποίο επαναλαμβάνεται καθημερινά) ώστε να ζηλέψει και να μετανιώσει που έκανε το λάθος να μην μας ακολουθήσει. Νομίζω ότι πετύχαμε τον σκοπό μας, γιατί από τότε μέχρι σήμερα δεν έχει κάνει ξανά το ίδιο λάθος.



