travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ρουμανία 1981. Περιπέτειες για ένα μονόκλινο.
- Λίγες μέρες στην Ισπανία, 1984.
- Μαρόκο. Δε θέλουμε χασίσι ρε φίλε!
- Ο αθώος Μάικ στο Ισραήλ, 1985
- Οι γιαπωνέζοι όρθιοι, εμείς καθιστοί, Βιέννη 1989
- Οι σπαστικοί Κινέζοι, Πεκίνο 1998
- Αίγυπτος, οι περιπέτειες ενός πατέρα με τα δυο του παιδιά, 2002.
- Κάποιες κυρίες στην Ινδία, 2001.
Τρίτη ιστορία
Μαρόκο. Δε θέλουμε χασίσι ρε φίλε!
Μετά τη Γρανάδα κατευθυνθήκαμε νοτιοδυτικά στην πόλη Algeciras για να πάρουμε πλοίο να πάμε στο αφρικάνικο τμήμα της Ισπανίας, την Ceuta. Δε μείναμε ούτε στο Algeciras ούτε στη Ceuta καθόλου, γιατί θέλαμε την ίδια μέρα να φτάσουμε στη Ταγγέρη. Γι αυτό βγαίνοντας από το πλοίο στη Ceuta πήραμε λεωφορείο να μας πάει στα σύνορα με το Μαρόκο, απόγευμα πια. Εκεί βλέπουμε εκατοντάδες ανθρώπους να περιμένουν για να μπουν στη χώρα. Οι περισσότεροι Μαροκινοί και κάποιοι τουρίστες. Εγώ τρόμαξα. Αυτά τα λεφούσια που φωνάζουν και τρέχουν να σου πάρουν τη σειρά δεν τα μπορώ. Στηνόμαστε στην ουρά και περιμέναμε να έρθει η σειρά μας. Εμείς περιμέναμε, οι άλλοι όχι. Ήμουν απογοητευμένος και τρομαγμένος θα έλεγα. Εντάξει, ας πούμε ότι καταφέρνουμε και περνάμε. Εκεί τι μας περιμένει; Ο Θεός και η μοίρα μας.
Μέσα στην απογοήτευσή μου ακούω δίπλα μου μια φωνή στα αγγλικά να με παρακαλά να δώσω μαζί με τα δικά μας διαβατήρια και άλλα δύο. Κοιτάω και βλέπω ένα ζευγάρι ηλικιωμένων Νορβηγών. Είχα εγώ τα δικά μου, ήθελαν να μου φορτώσουν και τα δικά τους. Δε μπορούσα όμως να τους αρνηθώ γιατί θα έμεναν εκεί, είμαι και λίγο ευγενικός. Παίρνω τα τέσσερα διαβατήρια στα χέρια και ως δια μαγείας αποκτώ τρομερή αποφασιστικότητα. Ένιωθα υπεύθυνος για όλους μας και αυτό μου έδωσε δύναμη. Αυτή την αλλαγή διάθεσης τη θυμάμαι πάντα. Σε πέντε λεπτά είχα βρεθεί μπροστά στο γκισέ και πήρα όλες τις σφραγίδες. Μπήκαμε στο Μαρόκο. Τους Νορβηγούς τους έχασα εκεί. Ούτε ξέρω τι απόγιναν αλλά δε θα χάθηκαν.
Και τώρα τι κάνουμε; Άλλος χαμός εδώ. Ψάχνω για κάποιο μεταφορικό μέσον. Μόνο ταξί έβλεπα. Κι εκεί που άρχισα πάλι να απογοητεύομαι, έρχεται ένας ντόπιος νεαρός και μου λέει αν θέλουμε να μοιραστούμε όλοι ένα ταξί για να πάμε στην Τετουάν (Tetouan). Του λέω: εμείς πάμε Ταγγέρη. Εντάξει, μου λέει, από εκεί έχει λεωφορεία για Ταγγέρη.
Συμφωνήσαμε να πάμε αφού μας λέει ότι η Τετουάν έχει 100 χιλιάδες κατοίκους και έχει σταθμό λεωφορείων. Κι εκεί που μπήκαμε τρεις, ξαφνικά στο ταξί βρεθήκαμε ούτε κι εγώ ξέρω πόσοι. Να εξυπηρετήσουμε και τους φίλους του. Πάντως φαινόταν ευγενικοί και νιώθαμε ασφαλείς. Όταν φτάναμε στην πόλη (35 χλμ από τα σύνορα) κόντευε να βραδιάσει, αλλά από ψηλά είδα μόνο χαμόσπιτα. Σκέφτομαι ότι είναι αδύνατον να έχει τόσο πληθυσμό. Κι όμως τον είχε. Σήμερα έχει κοντά στους 400 χιλιάδες.
Ο αρχικός Μαροκινός, στη διαδρομή άρχισε να ρωτά για χασίσι και τα τοιαύτα.
─ Όχι φίλε, δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση.
Το κατάλαβε πολύ γρήγορα και δεν το ξανασυζητήσαμε. Μετά μας λέει ότι η αδερφή του έχει ξενοδοχείο στην Τετουάν, πολύ φτηνό, για να μείνουμε. Όταν όμως είδαμε ότι η πόλη έμοιαζε με χωριό πιο πολύ, δε θέλαμε με τίποτα να μείνουμε εκεί.
─ Πάμε στο σταθμό των λεωφορείων, μάγκες.
Όλοι μαζί η παρέα μας συνόδεψαν και πήγαμε στο σταθμό. Εκεί μόλις φτάσαμε μας λένε ότι είναι αργά και δεν έχει άλλο λεωφορείο για τη Ταγγέρη. Δεν τους πίστεψα και πήγα μόνος μου να ρωτήσω. Αγόρασα δυο εισιτήρια και σε λίγο αφού τους ευχαρίστησα τους αποχαιρέτησα. Πολύ σύντομα στριμωχτήκαμε στο λεωφορείο με τα πράγματά μας και πηγαίναμε στον προορισμό μας. Ευτυχώς ούτε κορωνοϊοί υπήρχαν τότε ούτε τις αρρώστιες φοβόμασταν. Τι μικρόβιο να αντέξει τη βρώμα των ανθρώπων; Και των πουλερικών και των τσιγάρων τους; Η Ντίνα μου άρεσε που δεν ήθελε ο διπλανός της να την ακουμπά. Τον αγριοκοίταζε, αλλά δε νομίζω να κατάφερε και πολλά. Ήθελε να ανοίξει και λίγο το παράθυρο, αλλά δεν την άφηναν μη και κρυώσουν οι άνθρωποι. Αυτοί που δεν είχαν τσιγάρα έκαναν τσάμπα τσιγάρο ρουφώντας τον καπνό που φυσούσαν οι γύρω τους. Δεν ξέρω αν στο τέλος ζήτησαν οι καπνιστές και πληρωμή γι αυτό. Εμένα δε μου ζήτησαν γιατί κάπνιζα.
Φτάσαμε νύχτα στη Ταγγέρη, βρήκαμε ένα ξενοδοχείο στην παραλία και μείναμε δυο βράδια. Την άλλη μέρα που πήγαμε στο σταθμό των τρένων είδαμε τις ομορφιές των τρένων τους και απορρίψαμε τη μετάβαση στην Καζαμπλάνκα. Δεν ήταν μόνο αυτό. Όπου και αν πηγαίναμε μας πλησίαζαν ντόπιοι για μας πουλήσουν το χασίσι τους. Ανυπόφορη κατάσταση. Υποψιαστήκαμε ότι έτσι θα ήταν σε όλη τη χώρα και την κάναμε για Ισπανία. Την τρίτη μέρα πήραμε πλοίο από την Ταγγέρη για την Ευρωπαϊκή Ισπανία και συνεχίσαμε το ταξίδι μας.
Στη Ταγγέρη:
Σύνορα Γαλλίας – Ιταλίας.
Έχουν περάσει μια 15ριά μέρες και επιστρέφουμε στην Ελλάδα περνώντας από τη νότια Γαλλία. Έχουμε πάει Ισπανία , Πορτογαλία, ξανά Ισπανία και είμαστε στη Γαλλία στα σύνορα με την Ιταλία. Χαλαροί σε ένα γεμάτο κουπέ των οκτώ. Οι υπόλοιποι ήταν Γάλλοι και Ιταλοί. Σταματά το τρένο στα σύνορα και οι Γάλλοι ζητάνε διαβατήρια. Τα δείχνουμε τελείως αδιάφορα αλλά αυτοί τα κοιτάνε καλά-καλά και διατάζουν όλους τους άλλους να πάρουν τα πράγματά τους και να μείνουν μέσα μόνο τα δικά μας. Είχαν δει τις σφραγίδες από το Μαρόκο και πίστεψαν ότι είχαν πιάσει λαβράκι. Οι άλλοι ταξιδιώτες μας κοίταζαν λες και ήμασταν δολοφόνοι. Είχα εγώ τα μούσια και τις αρβύλες, είχε και η Ντίνα τα ινδικά, ήταν πεπεισμένοι ότι τα σακίδια ήταν γεμάτα ναρκωτικά.
Δεν είχε νόημα να διαμαρτυρηθούμε. Το μπελά μας θα βρίσκαμε. Όταν άδειασε το κουπέ έφεραν και το σκυλί να βρει τα ενοχοποιητικά στοιχεία. Μύριζε το καημένο τα πράγματα, μύριζε κι εμάς, αλλά ευτυχώς τα άπλυτα ρούχα (στα σακίδια) δεν μυρίζουν χασίσι. Μας ζήτησαν συγγνώμη, μας ευχαρίστησαν για τη συνεργασία, πήραν το σκυλί τους και έφυγαν, μάλλον απογοητευμένοι που καθυστέρησαν ολόκληρο τρένο αδίκως. Επέστρεψαν και οι άλλοι επιβάτες και τοποθέτησαν ξανά τα πράγματά τους στη θέση τους. Αυτή τη φορά ήταν πιο συγκαταβατικοί απέναντί μας, αφού αθωωθήκαμε παμψηφεί.
Σε λίγο καταφτάνουν και οι Ιταλοί ελεγκτές. Κοιτάνε κι αυτοί τα διαβατήρια: μια από τα ίδια. ─ ─ Να φύγουν όλοι με τα πράγματά τους και να μείνουμε μόνο εμείς οι δυο.
Οι άλλοι συνταξιδιώτες τους παρακαλούσαν να μας αφήσουν ήσυχους, αφού μας είχαν ελέγξει οι Γάλλοι. Τίποτα αυτοί. Φέρανε το σκυλάκι τους. Τι χαριτωμένο! Δε βρήκε τίποτα. Του έδωσα συγχαρητήρια. Ξανάρθαν οι ταξιδιώτες πίσω και πάλι μας εξέφρασαν την ειλικρινή τους συμπαράσταση. Δε βοηθάει όμως σε τίποτα.
Μαρόκο. Δε θέλουμε χασίσι ρε φίλε!
Μετά τη Γρανάδα κατευθυνθήκαμε νοτιοδυτικά στην πόλη Algeciras για να πάρουμε πλοίο να πάμε στο αφρικάνικο τμήμα της Ισπανίας, την Ceuta. Δε μείναμε ούτε στο Algeciras ούτε στη Ceuta καθόλου, γιατί θέλαμε την ίδια μέρα να φτάσουμε στη Ταγγέρη. Γι αυτό βγαίνοντας από το πλοίο στη Ceuta πήραμε λεωφορείο να μας πάει στα σύνορα με το Μαρόκο, απόγευμα πια. Εκεί βλέπουμε εκατοντάδες ανθρώπους να περιμένουν για να μπουν στη χώρα. Οι περισσότεροι Μαροκινοί και κάποιοι τουρίστες. Εγώ τρόμαξα. Αυτά τα λεφούσια που φωνάζουν και τρέχουν να σου πάρουν τη σειρά δεν τα μπορώ. Στηνόμαστε στην ουρά και περιμέναμε να έρθει η σειρά μας. Εμείς περιμέναμε, οι άλλοι όχι. Ήμουν απογοητευμένος και τρομαγμένος θα έλεγα. Εντάξει, ας πούμε ότι καταφέρνουμε και περνάμε. Εκεί τι μας περιμένει; Ο Θεός και η μοίρα μας.
Μέσα στην απογοήτευσή μου ακούω δίπλα μου μια φωνή στα αγγλικά να με παρακαλά να δώσω μαζί με τα δικά μας διαβατήρια και άλλα δύο. Κοιτάω και βλέπω ένα ζευγάρι ηλικιωμένων Νορβηγών. Είχα εγώ τα δικά μου, ήθελαν να μου φορτώσουν και τα δικά τους. Δε μπορούσα όμως να τους αρνηθώ γιατί θα έμεναν εκεί, είμαι και λίγο ευγενικός. Παίρνω τα τέσσερα διαβατήρια στα χέρια και ως δια μαγείας αποκτώ τρομερή αποφασιστικότητα. Ένιωθα υπεύθυνος για όλους μας και αυτό μου έδωσε δύναμη. Αυτή την αλλαγή διάθεσης τη θυμάμαι πάντα. Σε πέντε λεπτά είχα βρεθεί μπροστά στο γκισέ και πήρα όλες τις σφραγίδες. Μπήκαμε στο Μαρόκο. Τους Νορβηγούς τους έχασα εκεί. Ούτε ξέρω τι απόγιναν αλλά δε θα χάθηκαν.
Και τώρα τι κάνουμε; Άλλος χαμός εδώ. Ψάχνω για κάποιο μεταφορικό μέσον. Μόνο ταξί έβλεπα. Κι εκεί που άρχισα πάλι να απογοητεύομαι, έρχεται ένας ντόπιος νεαρός και μου λέει αν θέλουμε να μοιραστούμε όλοι ένα ταξί για να πάμε στην Τετουάν (Tetouan). Του λέω: εμείς πάμε Ταγγέρη. Εντάξει, μου λέει, από εκεί έχει λεωφορεία για Ταγγέρη.
Συμφωνήσαμε να πάμε αφού μας λέει ότι η Τετουάν έχει 100 χιλιάδες κατοίκους και έχει σταθμό λεωφορείων. Κι εκεί που μπήκαμε τρεις, ξαφνικά στο ταξί βρεθήκαμε ούτε κι εγώ ξέρω πόσοι. Να εξυπηρετήσουμε και τους φίλους του. Πάντως φαινόταν ευγενικοί και νιώθαμε ασφαλείς. Όταν φτάναμε στην πόλη (35 χλμ από τα σύνορα) κόντευε να βραδιάσει, αλλά από ψηλά είδα μόνο χαμόσπιτα. Σκέφτομαι ότι είναι αδύνατον να έχει τόσο πληθυσμό. Κι όμως τον είχε. Σήμερα έχει κοντά στους 400 χιλιάδες.
Ο αρχικός Μαροκινός, στη διαδρομή άρχισε να ρωτά για χασίσι και τα τοιαύτα.
─ Όχι φίλε, δεν θέλουμε να έχουμε καμία σχέση.
Το κατάλαβε πολύ γρήγορα και δεν το ξανασυζητήσαμε. Μετά μας λέει ότι η αδερφή του έχει ξενοδοχείο στην Τετουάν, πολύ φτηνό, για να μείνουμε. Όταν όμως είδαμε ότι η πόλη έμοιαζε με χωριό πιο πολύ, δε θέλαμε με τίποτα να μείνουμε εκεί.
─ Πάμε στο σταθμό των λεωφορείων, μάγκες.
Όλοι μαζί η παρέα μας συνόδεψαν και πήγαμε στο σταθμό. Εκεί μόλις φτάσαμε μας λένε ότι είναι αργά και δεν έχει άλλο λεωφορείο για τη Ταγγέρη. Δεν τους πίστεψα και πήγα μόνος μου να ρωτήσω. Αγόρασα δυο εισιτήρια και σε λίγο αφού τους ευχαρίστησα τους αποχαιρέτησα. Πολύ σύντομα στριμωχτήκαμε στο λεωφορείο με τα πράγματά μας και πηγαίναμε στον προορισμό μας. Ευτυχώς ούτε κορωνοϊοί υπήρχαν τότε ούτε τις αρρώστιες φοβόμασταν. Τι μικρόβιο να αντέξει τη βρώμα των ανθρώπων; Και των πουλερικών και των τσιγάρων τους; Η Ντίνα μου άρεσε που δεν ήθελε ο διπλανός της να την ακουμπά. Τον αγριοκοίταζε, αλλά δε νομίζω να κατάφερε και πολλά. Ήθελε να ανοίξει και λίγο το παράθυρο, αλλά δεν την άφηναν μη και κρυώσουν οι άνθρωποι. Αυτοί που δεν είχαν τσιγάρα έκαναν τσάμπα τσιγάρο ρουφώντας τον καπνό που φυσούσαν οι γύρω τους. Δεν ξέρω αν στο τέλος ζήτησαν οι καπνιστές και πληρωμή γι αυτό. Εμένα δε μου ζήτησαν γιατί κάπνιζα.
Φτάσαμε νύχτα στη Ταγγέρη, βρήκαμε ένα ξενοδοχείο στην παραλία και μείναμε δυο βράδια. Την άλλη μέρα που πήγαμε στο σταθμό των τρένων είδαμε τις ομορφιές των τρένων τους και απορρίψαμε τη μετάβαση στην Καζαμπλάνκα. Δεν ήταν μόνο αυτό. Όπου και αν πηγαίναμε μας πλησίαζαν ντόπιοι για μας πουλήσουν το χασίσι τους. Ανυπόφορη κατάσταση. Υποψιαστήκαμε ότι έτσι θα ήταν σε όλη τη χώρα και την κάναμε για Ισπανία. Την τρίτη μέρα πήραμε πλοίο από την Ταγγέρη για την Ευρωπαϊκή Ισπανία και συνεχίσαμε το ταξίδι μας.
Στη Ταγγέρη:

Σύνορα Γαλλίας – Ιταλίας.
Έχουν περάσει μια 15ριά μέρες και επιστρέφουμε στην Ελλάδα περνώντας από τη νότια Γαλλία. Έχουμε πάει Ισπανία , Πορτογαλία, ξανά Ισπανία και είμαστε στη Γαλλία στα σύνορα με την Ιταλία. Χαλαροί σε ένα γεμάτο κουπέ των οκτώ. Οι υπόλοιποι ήταν Γάλλοι και Ιταλοί. Σταματά το τρένο στα σύνορα και οι Γάλλοι ζητάνε διαβατήρια. Τα δείχνουμε τελείως αδιάφορα αλλά αυτοί τα κοιτάνε καλά-καλά και διατάζουν όλους τους άλλους να πάρουν τα πράγματά τους και να μείνουν μέσα μόνο τα δικά μας. Είχαν δει τις σφραγίδες από το Μαρόκο και πίστεψαν ότι είχαν πιάσει λαβράκι. Οι άλλοι ταξιδιώτες μας κοίταζαν λες και ήμασταν δολοφόνοι. Είχα εγώ τα μούσια και τις αρβύλες, είχε και η Ντίνα τα ινδικά, ήταν πεπεισμένοι ότι τα σακίδια ήταν γεμάτα ναρκωτικά.
Δεν είχε νόημα να διαμαρτυρηθούμε. Το μπελά μας θα βρίσκαμε. Όταν άδειασε το κουπέ έφεραν και το σκυλί να βρει τα ενοχοποιητικά στοιχεία. Μύριζε το καημένο τα πράγματα, μύριζε κι εμάς, αλλά ευτυχώς τα άπλυτα ρούχα (στα σακίδια) δεν μυρίζουν χασίσι. Μας ζήτησαν συγγνώμη, μας ευχαρίστησαν για τη συνεργασία, πήραν το σκυλί τους και έφυγαν, μάλλον απογοητευμένοι που καθυστέρησαν ολόκληρο τρένο αδίκως. Επέστρεψαν και οι άλλοι επιβάτες και τοποθέτησαν ξανά τα πράγματά τους στη θέση τους. Αυτή τη φορά ήταν πιο συγκαταβατικοί απέναντί μας, αφού αθωωθήκαμε παμψηφεί.
Σε λίγο καταφτάνουν και οι Ιταλοί ελεγκτές. Κοιτάνε κι αυτοί τα διαβατήρια: μια από τα ίδια. ─ ─ Να φύγουν όλοι με τα πράγματά τους και να μείνουμε μόνο εμείς οι δυο.
Οι άλλοι συνταξιδιώτες τους παρακαλούσαν να μας αφήσουν ήσυχους, αφού μας είχαν ελέγξει οι Γάλλοι. Τίποτα αυτοί. Φέρανε το σκυλάκι τους. Τι χαριτωμένο! Δε βρήκε τίποτα. Του έδωσα συγχαρητήρια. Ξανάρθαν οι ταξιδιώτες πίσω και πάλι μας εξέφρασαν την ειλικρινή τους συμπαράσταση. Δε βοηθάει όμως σε τίποτα.