travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ρουμανία 1981. Περιπέτειες για ένα μονόκλινο.
- Λίγες μέρες στην Ισπανία, 1984.
- Μαρόκο. Δε θέλουμε χασίσι ρε φίλε!
- Ο αθώος Μάικ στο Ισραήλ, 1985
- Οι γιαπωνέζοι όρθιοι, εμείς καθιστοί, Βιέννη 1989
- Οι σπαστικοί Κινέζοι, Πεκίνο 1998
- Αίγυπτος, οι περιπέτειες ενός πατέρα με τα δυο του παιδιά, 2002.
- Κάποιες κυρίες στην Ινδία, 2001.
Πέμπτη Ιστορία
Οι γιαπωνέζοι όρθιοι, εμείς καθιστοί, Βιέννη 1989
Μετά από χρόνια χωρίς ταξίδι στο εξωτερικό, αποφασίσαμε το 1989 να κάνουμε ένα στην Ευρώπη με τη Ντίνα. Εγώ είχα πάει και Αυστρία και Ουγγαρία παλιότερα με interail, αλλά άλλη μια επίσκεψη μετά από 8-9 χρόνια δε θα ήταν άσχημη.
Έχω μια ξαδέρφη, που τότε είχε ταξιδιωτικό γραφείο, και μας έβγαλε τα αεροπορικά για Βιέννη για ένα ταξίδι 9-10 ημερών. Θα πηγαίναμε και για 4-5 μέρες στην Βουδαπέστη με το τρένο και θα επιστρέφαμε στη Βιέννη για να αναχωρήσουμε επιστρέφοντας.
Τη ρώτησα αν μπορεί να μας βγάλει εισιτήριο για την όπερα της Βιέννης. Γέλασε λέγοντάς μου ότι δυο μήνες πριν δεν υπήρχε περίπτωση να βρεθεί κάτι. Δε θυμάμαι αν έψαξε αλλά εισιτήριο δε βρήκαμε. Άσε που και μόνο η τιμή που μου είπε ήταν τέτοια που δε θα πηγαίναμε. Δεν σκάσαμε, αφού και με τη Λυρική που πηγαίναμε μια δυο φορές το χρόνο ήμασταν καλυμμένοι. Μας είπε βέβαια να κάνουμε ό,τι κάνουν και πολλοί Βιεννέζοι: να δούμε όπερα στην Βουδαπέστη. Δε λέει!!
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βιέννης και από εκεί με το αστικό κατεβήκαμε εκεί από όπου έμπαινες στο κέντρο της πόλης. Αφήνω τη Ντίνα με τα πράγματα και αρχίζω να ψάχνω για ξενοδοχείο. Άπειρα. Αλλά όλα πανάκριβα. Δεν υπήρχε περίπτωση να δώσουμε τόσα χρήματα. Βγήκαμε λίγο παραέξω και με τα μισά λεφτά βρήκαμε ένα πολύ καλό. Το είχε ένας Έλληνας. Ρίξαμε βέβαια περπάτημα συγκρίσιμο με αυτό που κάνουμε και στα πιο πρόσφατα ταξίδια. Τότε περπατούσαμε αλλά καθόμασταν και σε κανένα παγκάκι. Τώρα η Ντίνα δεν επιτρέπει τέτοιες πολυτέλειες.
Μια των ημερών περούσαμε το απόγευμα έξω από το κτίριο της όπερας της Βιέννης. Έπαιζε το Ιλ Τροβατόρε του Βέρντι. Απ’ έξω: νέκρα. Λέμε να πάμε μέσα να δούμε μήπως υπάρχει κανένα εισιτήριο για καμιά δευτεροκλασάτη παράσταση. Να δούμε το κτίριο τουλάχιστον. Ο ταμίας γέλαγε όταν του είπαμε ότι θα μέναμε μερικές μέρες στην πόλη.
─ Άντε κορίτσι μου να φύγουμε. Ωραία φαίνεται κι από εδώ μέσα το κτίριο και απ’ έξω, λέω στη Ντίνα.
Δεν προλάβαμε να βγούμε από την κεντρική είσοδο και έρχεται ένας τύπος, της υπηρεσίας του θεάτρου και κάτι μας λέει στα γερμανικά που φυσικά δεν καταλάβαμε. Αγγλικά τίποτα ο τύπος.
─ Ρε κάτι θέλει να μας πει το παιδί, λέω στη Ντίνα.
Όντως. Μας κάνει νεύμα να τον ακολουθήσουμε. Πάμε.
Περάσαμε από δυο-τρεις έλεγχους σαν κύριοι. Κάτι τους έλεγε σε άπταιστα γερμανικά ο δικός μας και προχωρούσαμε ανεβαίνοντας αρκετά σκαλιά. Στο τέλος φτάσαμε σε μια πόρτα, μας την ανοίγει και μας κάνει νόημα να μπούμε.
─ Καλέ, εδώ είχαμε κλείσει;
─ Νομίζω δίπλα, στο 12, μου λέει η Ντίνα.
─ Έτσι νομίζω κι εγώ, αλλά καλά θα είναι και εδώ.
─ Δώσε κάτι στο παιδί, μου λέει η Ντίνα.
Του δίνω 10-20 δολάρια, δε θυμάμαι να πάει στο καλό το παιδί.
Μπαίνουμε στο θεωρείο που μας έβαλε.
─ Άναψε το φως ρε Ντίνα, δε βλέπω τίποτα.
─ Δε βλέπω την τύφλα μου. Πού είναι ο διακόπτης;
─ Δεν θυμάμαι, νομίζω αριστερά ήταν το προηγούμενο Σάββατο.
─ Άσε, θα συνηθίσουμε στο σκοτάδι. Μην ενοχλούμε και το κοινό με τα φώτα.
Καταλάβατε αγαπητοί αναγνώστες. Θα είχε ακυρωθεί όλο το θεωρείο και ήταν κενό. Μας πήρε ο νεαρός και μας πήγε εκεί και έβγαλε το κατιτίς του.
Δε μπορείτε να φανταστείτε τι θέαμα παρακολουθήσαμε! Την πρώτη μισή ώρα είχα ένα άγχος μην έρθει κανείς και μας ζητήσει τα εισιτήρια. Μετά δε με ένοιαζε, γιατί και να μας έδιωχναν είχαμε δει ήδη κάτι που πραγματικά άξιζε. Αράξαμε στο θεωρείο μας, αφήσαμε τα σακίδια και τα μπουφάν στον προθάλαμο και άρχισα τις φωτογραφίες. Κρίμα που δεν υπήρχαν τότε οι ψηφιακές! Με τα φιλμ δεν ήταν για να τραβάς και όσες ήθελες.
Στο διάλειμμα κοιτούσαμε τον κόσμο αφ’ υψηλού. Μα πιο πολύ κάναμε πλάκα με ένα γκρουπ γιαπωνέζους που είχαν θέσεις ορθίων. Και καλά που υπήρχε η «ακουμπιστήρα» να ακουμπούν τους αγκώνες τους.
Από την παράσταση δεν πρέπει να χάσαμε πάνω από είκοσι λεπτά, γιατί είδαμε την ώρα έναρξης και δεν ήταν πολύ πριν φτάσουμε. Εμείς μείναμε εκεί για περίπου τρεις ώρες. Αυτό που θυμάμαι ακόμα και τότε με εντυπωσίασε, ήταν μερικά άλογα που μπήκαν στη σκηνή σε κάποιο σημείο του έργου. Μόλις τέλειωσε μείναμε για πέντε λεπτά να χειροκροτούμε αλλά βαρεθήκαμε και φύγαμε. Μέχρι να πάμε στην εξώπορτα (τι αγένεια! Ήμασταν οι πρώτοι που φύγαμε) ακούγαμε ακόμα τα πλήθη να χειροκροτούν και πιο πολύ σίγουρα οι γιαπωνέζοι. Τόσα λεφτά πλήρωσαν οι άνθρωποι, να μη χειροκροτήσουν ένα τεταρτάκι; Και λίγο λέω.
Οι γιαπωνέζοι όρθιοι, εμείς καθιστοί, Βιέννη 1989
Μετά από χρόνια χωρίς ταξίδι στο εξωτερικό, αποφασίσαμε το 1989 να κάνουμε ένα στην Ευρώπη με τη Ντίνα. Εγώ είχα πάει και Αυστρία και Ουγγαρία παλιότερα με interail, αλλά άλλη μια επίσκεψη μετά από 8-9 χρόνια δε θα ήταν άσχημη.
Έχω μια ξαδέρφη, που τότε είχε ταξιδιωτικό γραφείο, και μας έβγαλε τα αεροπορικά για Βιέννη για ένα ταξίδι 9-10 ημερών. Θα πηγαίναμε και για 4-5 μέρες στην Βουδαπέστη με το τρένο και θα επιστρέφαμε στη Βιέννη για να αναχωρήσουμε επιστρέφοντας.
Τη ρώτησα αν μπορεί να μας βγάλει εισιτήριο για την όπερα της Βιέννης. Γέλασε λέγοντάς μου ότι δυο μήνες πριν δεν υπήρχε περίπτωση να βρεθεί κάτι. Δε θυμάμαι αν έψαξε αλλά εισιτήριο δε βρήκαμε. Άσε που και μόνο η τιμή που μου είπε ήταν τέτοια που δε θα πηγαίναμε. Δεν σκάσαμε, αφού και με τη Λυρική που πηγαίναμε μια δυο φορές το χρόνο ήμασταν καλυμμένοι. Μας είπε βέβαια να κάνουμε ό,τι κάνουν και πολλοί Βιεννέζοι: να δούμε όπερα στην Βουδαπέστη. Δε λέει!!
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο της Βιέννης και από εκεί με το αστικό κατεβήκαμε εκεί από όπου έμπαινες στο κέντρο της πόλης. Αφήνω τη Ντίνα με τα πράγματα και αρχίζω να ψάχνω για ξενοδοχείο. Άπειρα. Αλλά όλα πανάκριβα. Δεν υπήρχε περίπτωση να δώσουμε τόσα χρήματα. Βγήκαμε λίγο παραέξω και με τα μισά λεφτά βρήκαμε ένα πολύ καλό. Το είχε ένας Έλληνας. Ρίξαμε βέβαια περπάτημα συγκρίσιμο με αυτό που κάνουμε και στα πιο πρόσφατα ταξίδια. Τότε περπατούσαμε αλλά καθόμασταν και σε κανένα παγκάκι. Τώρα η Ντίνα δεν επιτρέπει τέτοιες πολυτέλειες.

Μια των ημερών περούσαμε το απόγευμα έξω από το κτίριο της όπερας της Βιέννης. Έπαιζε το Ιλ Τροβατόρε του Βέρντι. Απ’ έξω: νέκρα. Λέμε να πάμε μέσα να δούμε μήπως υπάρχει κανένα εισιτήριο για καμιά δευτεροκλασάτη παράσταση. Να δούμε το κτίριο τουλάχιστον. Ο ταμίας γέλαγε όταν του είπαμε ότι θα μέναμε μερικές μέρες στην πόλη.
─ Άντε κορίτσι μου να φύγουμε. Ωραία φαίνεται κι από εδώ μέσα το κτίριο και απ’ έξω, λέω στη Ντίνα.
Δεν προλάβαμε να βγούμε από την κεντρική είσοδο και έρχεται ένας τύπος, της υπηρεσίας του θεάτρου και κάτι μας λέει στα γερμανικά που φυσικά δεν καταλάβαμε. Αγγλικά τίποτα ο τύπος.
─ Ρε κάτι θέλει να μας πει το παιδί, λέω στη Ντίνα.
Όντως. Μας κάνει νεύμα να τον ακολουθήσουμε. Πάμε.
Περάσαμε από δυο-τρεις έλεγχους σαν κύριοι. Κάτι τους έλεγε σε άπταιστα γερμανικά ο δικός μας και προχωρούσαμε ανεβαίνοντας αρκετά σκαλιά. Στο τέλος φτάσαμε σε μια πόρτα, μας την ανοίγει και μας κάνει νόημα να μπούμε.
─ Καλέ, εδώ είχαμε κλείσει;
─ Νομίζω δίπλα, στο 12, μου λέει η Ντίνα.
─ Έτσι νομίζω κι εγώ, αλλά καλά θα είναι και εδώ.
─ Δώσε κάτι στο παιδί, μου λέει η Ντίνα.
Του δίνω 10-20 δολάρια, δε θυμάμαι να πάει στο καλό το παιδί.
Μπαίνουμε στο θεωρείο που μας έβαλε.
─ Άναψε το φως ρε Ντίνα, δε βλέπω τίποτα.
─ Δε βλέπω την τύφλα μου. Πού είναι ο διακόπτης;
─ Δεν θυμάμαι, νομίζω αριστερά ήταν το προηγούμενο Σάββατο.
─ Άσε, θα συνηθίσουμε στο σκοτάδι. Μην ενοχλούμε και το κοινό με τα φώτα.
Καταλάβατε αγαπητοί αναγνώστες. Θα είχε ακυρωθεί όλο το θεωρείο και ήταν κενό. Μας πήρε ο νεαρός και μας πήγε εκεί και έβγαλε το κατιτίς του.
Δε μπορείτε να φανταστείτε τι θέαμα παρακολουθήσαμε! Την πρώτη μισή ώρα είχα ένα άγχος μην έρθει κανείς και μας ζητήσει τα εισιτήρια. Μετά δε με ένοιαζε, γιατί και να μας έδιωχναν είχαμε δει ήδη κάτι που πραγματικά άξιζε. Αράξαμε στο θεωρείο μας, αφήσαμε τα σακίδια και τα μπουφάν στον προθάλαμο και άρχισα τις φωτογραφίες. Κρίμα που δεν υπήρχαν τότε οι ψηφιακές! Με τα φιλμ δεν ήταν για να τραβάς και όσες ήθελες.


Στο διάλειμμα κοιτούσαμε τον κόσμο αφ’ υψηλού. Μα πιο πολύ κάναμε πλάκα με ένα γκρουπ γιαπωνέζους που είχαν θέσεις ορθίων. Και καλά που υπήρχε η «ακουμπιστήρα» να ακουμπούν τους αγκώνες τους.
Από την παράσταση δεν πρέπει να χάσαμε πάνω από είκοσι λεπτά, γιατί είδαμε την ώρα έναρξης και δεν ήταν πολύ πριν φτάσουμε. Εμείς μείναμε εκεί για περίπου τρεις ώρες. Αυτό που θυμάμαι ακόμα και τότε με εντυπωσίασε, ήταν μερικά άλογα που μπήκαν στη σκηνή σε κάποιο σημείο του έργου. Μόλις τέλειωσε μείναμε για πέντε λεπτά να χειροκροτούμε αλλά βαρεθήκαμε και φύγαμε. Μέχρι να πάμε στην εξώπορτα (τι αγένεια! Ήμασταν οι πρώτοι που φύγαμε) ακούγαμε ακόμα τα πλήθη να χειροκροτούν και πιο πολύ σίγουρα οι γιαπωνέζοι. Τόσα λεφτά πλήρωσαν οι άνθρωποι, να μη χειροκροτήσουν ένα τεταρτάκι; Και λίγο λέω.