Ζάμπια Ζιμπάμπουε Μποτσουάνα Νότια Αφρική Στην καρδιά της Μεσημβρινής Αφρικής: ένα απροσδόκητο ταξίδι

psilos3

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
64.020
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Σαφάρι στο πάρκο Chobe



Το βάρβαρο ξύπνημα μας είχε γίνει σχεδόν συνήθεια, έτσι λίγο μετά τις πέντε και μετά από ένα υποτυπώδη καφέ επιβιβαστήκαμε στο όχημα που μας παρέλαβε από το hostel, με τη θερμοκρασία να είναι σχετικά χαμηλή αναγκάζοντας μας να φορέσουμε μακρυμάνικο.
Λίγα μέτρα πιο κάτω και χωρίς ακόμα το μάτι να έχει ανοίξει για τα καλά, αντικρύσαμε την εξής εικόνα:

DSC_0999afb (36)b.jpg


Αυτό το βουβάλι «τιμωρήθηκε» από τα άλλα κι έμεινε εκτός αγέλης και κάπως έτσι έφτασε ως την κατοικημένη περιοχή, μας είπε ο οδηγός εξηγώντας αυτό που βλέπαμε. Εδώ κινδυνεύετε μόνο από τα ζώα, όχι από τους ανθρώπους, να δείχνετε μεγάλη προσοχή ειδικά αν κυκλοφορείτε βραδινές ώρες συνέχισε λέγοντας, κάτι που βέβαια ήδη γνωρίζαμε αλλά είχε μεγάλη διαφορά να το βλέπεις να εκτυλίσσεται μπροστά σου.

Φυσικά αυτό ήταν πταίσμα μπροστά στους ελέφαντες και τις καμηλοπαρδάλεις που βλέπαμε δεξιά κι αριστερά του δρόμου να βοσκάνε, στην κοντινή διαδρομή ως τα σύνορα, παρέα εδώ και λίγη ώρα με μια οικογένεια Ισπανών που μαζέψαμε λίγο παρακάτω και θα κάναμε μαζί τη δραστηριότητα. Με τον δρόμο μεταξύ των δύο χωρών να περνάει μέσα από το εθνικό πάρκο, τι πιο λογικό θα μου πείτε.

Η συνοριακή διέλευση έπρεπε να γίνει πεζή, καθώς εκτός από τον έλεγχο και το σφράγισμα των διαβατηρίων για την είσοδο στην Μποτσουάνα, έπρεπε να μετρηθούμε για πυρετό και να απολυμάνουμε χέρια και παπούτσια, βουτώντας στο ειδικό υγρό! Το διαμορφωμένο για καθήμενους όχημα μας περίμενε από την άλλη πλευρά των συνόρων, όπου δίχως καθυστέρηση ξεκίνησε την πορεία του αφού πρώτα γνωρίσαμε τον οδηγό:

DSC_0999afb (40).JPG

DSC_0999afb (42).JPG


Βρισκόμασταν μεν εντός κατοικημένης περιοχής, όμως αυτό δεν εμπόδιζε σε τίποτα να συναντήσουμε τα πρώτα ζώα ψάχνοντας στον παράδρομο ανάμεσα σε φωλιές από ύαινες. Μπορεί να μην τις συναντήσαμε, όμως αποζημιωθήκαμε μ’ ένα κοπάδι αντιλόπες έτρεχαν με χάρη, αλλά κι έναν αγριόχοιρο της Αφρικής, με τα κλασσικά βοσκοπούλια που τρέφονται με παράσιτα από το δέρμα του, κάτι ως τώρα νόμιζα ότι πρόκειται απλά για ένα καρτούν κι όχι πραγματικότητα:

DSC_0999afb (46).JPG
DSC_0999afb (48).JPG


Η είσοδος «Sedudu» του πάρκου δεν ήταν μακριά, έτσι με μια μικρή στάση για τα διαδικαστικά, τις καταγραφές αλλά και την παραλαβή άλλων τριών επιβατών για των εννέα θέσεων τζιπ, ξεκινήσαμε αρχικά από την προκαθορισμένη διαδρομή:

DSC_0999afb (52).JPG
DSC_0999afb (53).JPG


*Η κράτηση για την δραστηριότητα της ημέρας που θα δείτε σ’ αυτό και το επόμενο κεφάλαιο (σαφάρι, πλεύση, μεταφορές και φαγητό), έγινε μέσω GetYourGuide και κόστισε 137€ κατ’ άτομο, συν 25$ για τον καθένα ως χρέωση κυβερνητικού φόρου.

Όχι πως αλλάξανε πολλά σε σχέση με το τοπίο που βλέπαμε έως τώρα, όμως η απέραντη έκταση του πάρκου ξεχώριζε με το καλημέρα. Μικροί δρόμοι εκατέρωθεν μεγάλων συγκεκριμένων θέσεων όπου περνούσαν τα τζιπ καθόριζαν τα σημεία θέασης:

DSC_0999afb (55).JPG
DSC_0999afb (59).JPG


Δεν είχαν μόνο τα ζώα την τιμητική τους αλλά και τα πολύ σπάνια πτηνά που μπορεί κανείς να συναντήσει, όπως τα όρνια που περιμένανε την ευκαιρία τους, ή ο λεγόμενος «Γαλαζοπράσινος κύλιστρος» ,χαρακτηριστικός για τα έντονα χρώματά του που τον ορίζουν ως ένα πολύ εντυπωσιακό πουλί της σαβάνας:

DSC_0999afb (68).JPG
DSC_0999afb (70).JPG


Ένα κοπάδι από «Mongoose» που έτρεχαν κι έσκαβαν με μανία διέκοψε προς στιγμή τη πορεία μας. Κυνηγοί φιδιών και ποντικών όπως μας ενημέρωσε ο οδηγός, την ώρα που δεξιά κι αριστερά μας διάφορα μεμονωμένα ζώα έκαναν την εμφάνιση τους:

DSC_0999afb (75).JPG

DSC_0999afb (81).JPG
DSC_0999afb (83).JPG


Είμαστε τυχεροί, είναι η ώρα που σηκώνεται ο ήλιος και οι ελέφαντες κατεβαίνουν στο ποτάμι για νερό μας είπε και πριν προλάβει να ολοκληρώσει τη φράση του μια ομάδα από τα θεόρατα αυτά θηλαστικά έκανε την εμφάνιση της περνώντας δίπλα μας, με όλους να σηκώνουμε μηχανές και τηλέφωνα φωτογραφίζοντας με κομμένη την ανάσα, καθώς υπό συνθήκες ο ελέφαντας μπορεί να γίνει επικίνδυνος:

DSC_0999afb (89).JPG

DSC_0999afb (96).JPG
DSC_0999afb (99).JPG


Την ίδια δίψα ένιωθε κι ένα κοπάδι μεγάλων Kudu, χωρίς όμως να ξέρει τι τους περιμένει…

DSC_0999afb (102).JPG


Ο βασιλιάς της ζούγκλας ήταν εκεί, έξι-επτά τον αριθμό παρατηρώντας διακριτικά πίσω από τη βλάστηση και περιμένοντας πιθανώς την ευκαιρία να επιτεθούν, κάτι που έκανε πολλά από τα οχήματα να κατευθυνθούν προς το μέρος μας, μιας και μέσω της ενδοεπικοινωνίας ασυρμάτου των ξεναγών υπήρξε η σχετική ενημέρωση:

DSC_0999afb (104).JPG

DSC_0999afb (111).JPG


Οι μεγάλοι Kudu ήταν ολόκληρα θηρία, με τους αρσενικούς να ξεχωρίζουν λόγω των κεράτων και να αντιλαμβάνονται τον κίνδυνο πολύ πιο γρήγορα από τα θηλυκά. Αυτό έχει την εξήγηση του όπως μάθαμε, καθώς στην περίπτωση που κληθούν να τρέξουν τα κέρατα αποτελούν εμπόδιο ανάμεσα στη βλάστηση, οπότε οφείλουν να είναι πολύ πιο προετοιμασμένοι:

DSC_0999afb (112).JPG
DSC_0999afb (113).JPG


Το ίδιο εντυπωσιακές αλλά εφάμιλλων διαστάσεων με τα άλογα ήταν και οι Ζέβρες, με την απορία μου για τη συνάντηση μας (ή όχι) να απαντάται σχεδόν αμέσως:

DSC_0999afb (116).JPG


Επειδή όμως είχαμε σοβαρό όχημα με τετρακίνηση που δε καταλάβαινε τίποτα αλλά και πρώτο μάγκα οδηγό, επιστρέψαμε προς το ποτάμι και κατεβήκαμε σχεδόν από τα βράχια, μιας και δεν είχε ξεχάσει την υπόσχεση του για τους ελέφαντες που πλησίαζαν στο νερό. Τι παραπάνω να πω εγώ όταν η εικόνα μιλάει μόνη της:

DSC_0999afb (125).JPG
DSC_0999afb (132).JPG


Με την ώρα να περνά τις δέκα κρίθηκε απαραίτητο να κάνουμε μια στάση για λίγα λεπτά προκειμένου να τσιμπήσουμε κάτι και να δροσιστούμε (παροχή και αυτή του πακέτου) σε συγκεκριμένο σημείο με πέτρινα τραπεζάκια, κάτι που έγινε τελικά αλλού, κοντά στην τουαλέτα του πάρκου καθώς οι ενοχλητικές μαϊμούδες δε μας άφηναν σε χλωρό κλαρί, βρίσκοντας την ευκαιρία να ανέβουν στο όχημα κλέβοντας ότι μπορούσαν:

DSC_0999afb (142)b.jpg
DSC_0999afb (146).JPG


Αφού ξεμουδιάσαμε αρκετά, ανεβήκαμε στο όχημα και δέσαμε πάλι ζώνες με σκοπό το υπόλοιπο της περιήγησης. Ήθελα πολύ να δω καμηλοπάρδαλη από πολύ πιο κοντά και η τύχη δε μου χάλασε το χατίρι καθώς τα εντυπωσιακά και πανύψηλα ζώα έτρωγαν το γεύμα τους αμέριμνα από τα ψηλά δέντρα του πάρκου:

DSC_0999afb (150).JPG

DSC_0999afb (163).JPG


Όσο για τις μεγάλες γάτες; Ακριβώς όπως το λέω, έπαιξαν όσο έπαιξαν, βαρέθηκαν μάλλον να κυνηγήσουν και προχώρησαν σε αυτό που ξέρουν καλύτερα. Τον ύπνο, σε μέρος σκιερό:

DSC_0999afb (154).JPG


Δε πα’ να περνούσαν κοπάδια με αντιλόπες και λογής άλλα ζώα λίγα μόνο μέτρα μακριά τους; Δεν έδιναν ουδεμία σημασία, εν αντιθέσει με ‘μας που σπεύσαμε:

DSC_0999afb (178).JPG
DSC_0999afb (180).JPG


Όταν σας είπα πως ο ελέφαντας μπορεί να γίνει επικίνδυνος είναι λόγω της υπερπροστασίας που δείχνει όταν συνοδεύει τα μικρά του. Εκεί ενδέχεται λόγω της δύναμης του να γίνει ανεξέλεγκτος, κάτι που προς στιγμήν φοβήθηκα όταν έφτασε στο μισό μέτρο από το όχημα, αν και εικάζω πως τελικά κατάλαβε ότι δεν είχαμε κάποια κακή πρόθεση:

DSC_0999afb (175).JPG


Τελειώνοντας περάσαμε κι από ένα νεκροταφείο ελεφάντων λίγο πριν το δρόμο που οδηγούσε στην έξοδο, φτάνοντας έτσι στην ολοκλήρωση του πρώτου σκέλους του σαφάρι χωρίς καν να καταλάβουμε πως πέρασε η ώρα:

DSC_0999afb (168).JPG


Ήταν τόσο εντυπωσιακό όσο δε το περίμενα και σίγουρα δε μου πήγαινε το μυαλό, σε μια ημερήσια εκδρομή που -κακώς- δεν ήταν στις άμεσες προτεραιότητες μου όταν το σκεφτόμουν, αλλά ευτυχώς άκουσα τις παραινέσεις του Νίκου και φυσικά του @tupacgr13 εκείνη τη βραδιά στη Σαλονίκη.

DSC_0999afb (190).JPG


Υπέροχα και είχαμε ακόμη συνέχεια!
 

evaT

Member
Μηνύματα
2.190
Likes
19.085
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Ιαπωνία
Μια χαρά! είδατε ένα σωρό ζώα με το 1/10 της τιμής που δώσαμε εμείς για το Σερενγκέτι...
 

erodios

Member
Μηνύματα
307
Likes
1.080
Ταξίδι-Όνειρο
Στα φεγγάρια μου!
Επέστρεψα στο σπίτι και βρήκα να με περιμένει στο φόρουμ πολύ εργασία (για το σπίτι). Ούτε στο σχολείο ο δάσκαλος δεν μας έβαζε τόση 😂. Έχω μείνει πίσω πολλά κεφάλαια, μια και σε αντίθεση με τις μικρές αναρτήσεις για τις ταξιδιωτικές ιστορίες θέλω τον χρόνο μου! Επομένως από αύριο ξεκινώ τη μελέτη μου για να καλύψω τα κενά και να είμαι έτοιμος για τις εξετάσεις :haha:.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.921
Likes
64.020
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Μια χαρά! είδατε ένα σωρό ζώα με το 1/10 της τιμής που δώσαμε εμείς για το Σερενγκέτι...
Εντάξει δε συγκρίνονται αυτά που κάνατε εσείς με διαμονή και πολυήμερο σαφάρι. Αν το δεις μεμονωμένα για το 13ωρο περίπου που κράτησε το όλο εγχείρημα τα λες πάλι αρκετά, όμως το γνωρίζαμε κι απ' ότι βλέπεις μας άρεσε. ;)

Επέστρεψα στο σπίτι και βρήκα να με περιμένει στο φόρουμ πολύ εργασία (για το σπίτι). Ούτε στο σχολείο ο δάσκαλος δεν μας έβαζε τόση 😂. Έχω μείνει πίσω πολλά κεφάλαια, μια και σε αντίθεση με τις μικρές αναρτήσεις για τις ταξιδιωτικές ιστορίες θέλω τον χρόνο μου! Επομένως από αύριο ξεκινώ τη μελέτη μου για να καλύψω τα κενά και να είμαι έτοιμος για τις εξετάσεις :haha:.
Με την ησυχία σου, έτσι κι αλλιώς δε θα τραβήξει σε μάκρος αυτή η ιστορία, θα με ανεχτείτε για λίγα κεφάλαια ακόμη...
 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.312
Likes
6.349
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Σαν τον Βασιλιά των Λιονταριών, στο ζωντανό!!! :shock:

Πολύ όμορφες εικόνες!
 

Smaragda53

Member
Μηνύματα
1.233
Likes
2.855
Επόμενο Ταξίδι
αχ, μακάρι νάξερα!
Ταξίδι-Όνειρο
Πολυνησία
Φοβερο! Είδατε πάρα πολλά!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.302
Μηνύματα
943.366
Μέλη
39.977
Νεότερο μέλος
davidbarker

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom