soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.647
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο]Η μονή ιδρύθηκε από τον Αγ. Διονύσιο από την Καστοριά στα μέσα το 15 αιώνα. Το καθολικό της μονής είναι αφιερωμένο στην Γέννηση του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, η μονή ευεργετήθηκε από τους ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας και πήρε τη σημερινή της μορφή. Η τοιχογραφίες του καθολικού είναι έργο του Κρητικού αγιογράφου Τζωρτζή το 1546. Στον πρόναο δεξιά, υπάρχει το παρεκκλήσι της Παναγίας του Ακάθιστου (Ακάθιστος Ύμνος) που είναι η αρχαιότερη εικόνα του αγίου όρους. Είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά από κερί και μαστίχα. Τα χαρακτηριστικά της δύσκολα διακρίνονται σήμερα εξ’ αιτίας του μύρου που έβγαζε. Είναι η εικόνα με την οποία ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως λιτάνευε το 626 μ.Χ. την Πόλη στην πολιορκία από τους Αβάρους και εμψύχωνε τους υπερασπιστές, όταν ο στρατός με τον Ηράκλειο είχε εκστρατεύσει στην Περσία. Τη εικόνα την δώρισε στο μοναστήρι του Αγ. Διονυσίου ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός το 1375.
Η ανάβαση μου μέχρι το Κυριακό κράτησε λιγότερο από μια ώρα, κι ήταν ευκολότερη απ΄ ότι την περίμενα. Διευκρινίζω εδώ ότι η λέξη «Κυριακό» η οποία πολύ με ταλαιπώρησε με τη σημασία της όταν διάβαζα της πληροφορίες, ερμηνεύτηκε εδώ από τον ιερέα της εκκλησίας, και σημαίνει την εκκλησία (η Αγία Άννα εδώ) όπου κάθε Κυριακή έρχονται κι εκκλησιάζονται όλοι οι μοναχοί της περιοχής. Ο καθένας εξ αυτών έχει στο κελί του ένα μικρό εκκλησάκι για της καθημερινές του προσευχές και λειτουργίες, αλλά τις Κυριακές εκκλησιάζονται στη εκκλησία της Αγ. Άννας. Έτσι, από την λέξη «Κυριακή» ονομάστηκε «Κυριακό».
Ακόμα δεν είχα συνέλθει από το λαχάνιασμα της ανηφόρας κι ένας ξερακιανός και με βιβλική μορφή μοναχός με καλωσορίζει με αυτόν τον δίσκο, έξω στο προαύλιο της εκκλησίας κάτω από την πέργκολα.
Ένα τοιχάκι χώριζε το προαύλιο από το χάος που έφτανε μέχρι το λιμάνι απ όπου είχα ξεκινήσει και το πέλαγος. Ήταν ένα πολυζήλευτο μπαλκόνι. Αυτό το λικεράκι που βλέπεται είχε ένα φανταστικό άρωμα που όμοιο δεν είχα ξαναδοκιμάσει. Γράφτηκα και υπέγραψα το βιβλίο επισκεπτών, μου έδειξαν το δωμάτιο, η ώρα πλησίασε έντεκα και μας κάλεσαν για το μεσημεριανό στην τραπεζαρία.
Στη φωτό φαίνεται το φαγητό μας, η γαβάθα με τα αλάδωτα ρεβύθια, βραστό λάχανο, ελιές και φρούτο ακτινίδιο ή μήλο. Στις Σκήτες δεν ακολουθείται το τελετουργικό των μοναστηριών. Στην τραπεζαρία δεν φάγαμε μαζί με μοναχούς, ήμασταν μόνοι, όποιος τέλειωνε έφευγε, ελευθερία κινήσεων, γι αυτό και δεν υπήρχε πρόβλημα στη φωτογράφηση. Όπως μας είπαν, το εστιατόριο, οι κοιτώνες, έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Οι μοναχοί εδώ έρχονται από άλλα μοναστήρια εργάζονται για την φιλοξενία μας για ένα χρόνο και μετά αντικαθίστανται από άλλους. : -Εμείς βρισκόμαστε εδώ για να σας φιλοξενούμε. είπαν.
Στους 25 επισκέπτες ήμουν ο μοναδικός Έλληνας απ΄ ότι μου είπε η βιβλική μορφή. Οι υπόλοιποι ήταν Ουκρανοί και 5-6 Αυστριακοί. Μετά το φαγητό ήμασταν ελεύθεροι μέχρι τις 1630 που θα γινόταν μια ξενάγηση – ενημέρωση και κατόπιν λειτουργία.
Κατά τις 1200 ξεκίνησα για την προγραμματισμένη περιοδεία μου και ήταν αυτή ο λόγος που έφτασα εδώ με το ταχύπλοο. Έχοντας μαζί μου τις οδηγίες του travelddict και ενός φίλου Παύλου Θεσσαλονικιού, γνώστη της περιοχής, προχώρησα προς το μονοπάτι που οδηγεί στην λεγόμενη «έρημο» του Α.Ο. Στην αρχή μερικά σκαλάκια, και από τον πευκόφυτο βράχο που βλέπεται αρχίζειτο μονοπάτι απ' την άλλη πλευρά της πλαγιάς.
Βρέθηκα στη διπλανή πλαγιά της σκήτης, το μονοπάτι ήταν πετρώδες, κελιά, ησυχαστήρια που όσο προχωρούσαν αραίωναν, μια πινακίδα προς Κορυφή Άθως και Κερασιά, αλλά αυτό το άφησα για κάποια άλλη φορά. Σε μια στροφή δύο ηγούμενοι πάνω από ένα πηγάδι τραβούσαν νερό, και δίπλα τους δυο άλογα.
-Σε ποια περιοχή βρίσκομαι πατέρες; -Που θες να πας; -Στη έρημο –Εδώ είναι η έρημος αλλά τώρα όπως βλέπεις νερό έχουμε.
Νάμαι λοιπόν στην έρημο η περιοχή είναι μεν πετρώδης αλλά καταπράσινη από τους μεγάλους θάμνους, όπως κουμαριές, βελανιδιές κλπ. Δεν έχει σχέση με έρημο, πήρε όπως το όνομα από παλιά επειδή οι ερημίτες το μόνο νερό που είχαν ήταν της βροχής που το φύλαγαν και για το καλοκαίρι. Σήμερα οι σωληνώσεις για πόσιμο φτάνει στις περιοχές που μένουν, αλλά αν βρουν κάποιο κομμάτι με χώμα και το καλλιεργήσουν κουβαλούν το νερό με τα μουλάρια. Όπως και στην Αγ. Άννα, έτσι κι εδώ δεν υπάρχει δρόμος για τα αυτοκίνητα, και οι μεταφορές γίνονται με τα ζώα.
Συνέχισα την πορεία μου μέχρι το τέλος του μονοπατιού που με έβγαλε στην αυλή ενός κελιού πάνω από την θάλασσα. Να κι εδώ ένας μοναχός που ασχολείτο με εξωτερικές εργασίες. –Σε ποια περιοχή βρίσκομαι πάτερ; -Εδώ είναι τα Κατουνάκια. Περιλαμβάνει όλη αυτή την πλαγία από την κορυφή που δεν φαίνεται μέχρι κάτω στην παραλία αλλά χωρίς πρόσβαση σ΄αυτή. -Και η περιοχή Καρούλια που βρίσκεται; –Πίσω από κείνο το βουνό που βλέπεις χαμηλά είναι τα Καρούλια. Απ΄εδώ δεν φαίνονται. Τα κελιά και οι καλύβες είναι κτισμένες πάνω στους απόκρυμνους βράχους. Ονομάστηκαν έτσι γιατί παλιά, ότι χρειάζονταν οι ερημίτες τους τα έφερνα τα καΐκια τα οποία πλησίαζαν την ακτή και οι ερημίτες τράβαγαν τα καλάθια με τροχαλίες (καρούλι), γιατί δεν μπορούσαν να φτάσουν μέχρι την παραλία. Σήμερα τροφοδοτούνται κι αυτοί με τα μουλάρια. Με κάλεσε κι είδα το ησυχαστήριο του, κτισμένο πάνω στο βράχο, βρέθηκα σένα μπαλκόνι και κάτω η άβυσσος μέχρι τη θάλασσα. Ασχολείτο με την αγιογραφία. Όλοι οι μοναχοί της περιοχής απ΄ όπου πέρασα είναι αγιογράφοι, ξυλογλύπτες, ή παράγουν θυμίαμα.
Η στέγη μιας καλύβης στη περιοχή των Καρουλίων.
Επέστρεψα στην Αγία Άννα αφού πέρασε από δύο μεγάλα συγκροτήματα, ένα από τα οποία ήταν η περιοχή των Δανιηλήδων. Η ώρα ησυχίας δεν μου έδωσε τη δυνατότητα για νάρθω σε επικοινωνία με μοναχούς.
Ακόμα δεν είχα συνέλθει από το λαχάνιασμα της ανηφόρας κι ένας ξερακιανός και με βιβλική μορφή μοναχός με καλωσορίζει με αυτόν τον δίσκο, έξω στο προαύλιο της εκκλησίας κάτω από την πέργκολα.
Ένα τοιχάκι χώριζε το προαύλιο από το χάος που έφτανε μέχρι το λιμάνι απ όπου είχα ξεκινήσει και το πέλαγος. Ήταν ένα πολυζήλευτο μπαλκόνι. Αυτό το λικεράκι που βλέπεται είχε ένα φανταστικό άρωμα που όμοιο δεν είχα ξαναδοκιμάσει. Γράφτηκα και υπέγραψα το βιβλίο επισκεπτών, μου έδειξαν το δωμάτιο, η ώρα πλησίασε έντεκα και μας κάλεσαν για το μεσημεριανό στην τραπεζαρία.
Στη φωτό φαίνεται το φαγητό μας, η γαβάθα με τα αλάδωτα ρεβύθια, βραστό λάχανο, ελιές και φρούτο ακτινίδιο ή μήλο. Στις Σκήτες δεν ακολουθείται το τελετουργικό των μοναστηριών. Στην τραπεζαρία δεν φάγαμε μαζί με μοναχούς, ήμασταν μόνοι, όποιος τέλειωνε έφευγε, ελευθερία κινήσεων, γι αυτό και δεν υπήρχε πρόβλημα στη φωτογράφηση. Όπως μας είπαν, το εστιατόριο, οι κοιτώνες, έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση των επισκεπτών. Οι μοναχοί εδώ έρχονται από άλλα μοναστήρια εργάζονται για την φιλοξενία μας για ένα χρόνο και μετά αντικαθίστανται από άλλους. : -Εμείς βρισκόμαστε εδώ για να σας φιλοξενούμε. είπαν.
Στους 25 επισκέπτες ήμουν ο μοναδικός Έλληνας απ΄ ότι μου είπε η βιβλική μορφή. Οι υπόλοιποι ήταν Ουκρανοί και 5-6 Αυστριακοί. Μετά το φαγητό ήμασταν ελεύθεροι μέχρι τις 1630 που θα γινόταν μια ξενάγηση – ενημέρωση και κατόπιν λειτουργία.
Κατά τις 1200 ξεκίνησα για την προγραμματισμένη περιοδεία μου και ήταν αυτή ο λόγος που έφτασα εδώ με το ταχύπλοο. Έχοντας μαζί μου τις οδηγίες του travelddict και ενός φίλου Παύλου Θεσσαλονικιού, γνώστη της περιοχής, προχώρησα προς το μονοπάτι που οδηγεί στην λεγόμενη «έρημο» του Α.Ο. Στην αρχή μερικά σκαλάκια, και από τον πευκόφυτο βράχο που βλέπεται αρχίζειτο μονοπάτι απ' την άλλη πλευρά της πλαγιάς.
Βρέθηκα στη διπλανή πλαγιά της σκήτης, το μονοπάτι ήταν πετρώδες, κελιά, ησυχαστήρια που όσο προχωρούσαν αραίωναν, μια πινακίδα προς Κορυφή Άθως και Κερασιά, αλλά αυτό το άφησα για κάποια άλλη φορά. Σε μια στροφή δύο ηγούμενοι πάνω από ένα πηγάδι τραβούσαν νερό, και δίπλα τους δυο άλογα.
-Σε ποια περιοχή βρίσκομαι πατέρες; -Που θες να πας; -Στη έρημο –Εδώ είναι η έρημος αλλά τώρα όπως βλέπεις νερό έχουμε.
Νάμαι λοιπόν στην έρημο η περιοχή είναι μεν πετρώδης αλλά καταπράσινη από τους μεγάλους θάμνους, όπως κουμαριές, βελανιδιές κλπ. Δεν έχει σχέση με έρημο, πήρε όπως το όνομα από παλιά επειδή οι ερημίτες το μόνο νερό που είχαν ήταν της βροχής που το φύλαγαν και για το καλοκαίρι. Σήμερα οι σωληνώσεις για πόσιμο φτάνει στις περιοχές που μένουν, αλλά αν βρουν κάποιο κομμάτι με χώμα και το καλλιεργήσουν κουβαλούν το νερό με τα μουλάρια. Όπως και στην Αγ. Άννα, έτσι κι εδώ δεν υπάρχει δρόμος για τα αυτοκίνητα, και οι μεταφορές γίνονται με τα ζώα.
Συνέχισα την πορεία μου μέχρι το τέλος του μονοπατιού που με έβγαλε στην αυλή ενός κελιού πάνω από την θάλασσα. Να κι εδώ ένας μοναχός που ασχολείτο με εξωτερικές εργασίες. –Σε ποια περιοχή βρίσκομαι πάτερ; -Εδώ είναι τα Κατουνάκια. Περιλαμβάνει όλη αυτή την πλαγία από την κορυφή που δεν φαίνεται μέχρι κάτω στην παραλία αλλά χωρίς πρόσβαση σ΄αυτή. -Και η περιοχή Καρούλια που βρίσκεται; –Πίσω από κείνο το βουνό που βλέπεις χαμηλά είναι τα Καρούλια. Απ΄εδώ δεν φαίνονται. Τα κελιά και οι καλύβες είναι κτισμένες πάνω στους απόκρυμνους βράχους. Ονομάστηκαν έτσι γιατί παλιά, ότι χρειάζονταν οι ερημίτες τους τα έφερνα τα καΐκια τα οποία πλησίαζαν την ακτή και οι ερημίτες τράβαγαν τα καλάθια με τροχαλίες (καρούλι), γιατί δεν μπορούσαν να φτάσουν μέχρι την παραλία. Σήμερα τροφοδοτούνται κι αυτοί με τα μουλάρια. Με κάλεσε κι είδα το ησυχαστήριο του, κτισμένο πάνω στο βράχο, βρέθηκα σένα μπαλκόνι και κάτω η άβυσσος μέχρι τη θάλασσα. Ασχολείτο με την αγιογραφία. Όλοι οι μοναχοί της περιοχής απ΄ όπου πέρασα είναι αγιογράφοι, ξυλογλύπτες, ή παράγουν θυμίαμα.
Η στέγη μιας καλύβης στη περιοχή των Καρουλίων.
Επέστρεψα στην Αγία Άννα αφού πέρασε από δύο μεγάλα συγκροτήματα, ένα από τα οποία ήταν η περιοχή των Δανιηλήδων. Η ώρα ησυχίας δεν μου έδωσε τη δυνατότητα για νάρθω σε επικοινωνία με μοναχούς.
Attachments
-
42,2 KB Προβολές: 112