soudianos
Member
- Μηνύματα
- 3.781
- Likes
- 6.647
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βερακρούζ
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Κεφάλαιο 2ο
- Φωτογραφίες
- Κεφάλαιο 3ο
- Κεφάλαιο 4ο
- Κεφάλαιο 5ο
- Κεφάλαιο 6ο]Η μονή ιδρύθηκε από τον Αγ. Διονύσιο από την Καστοριά στα μέσα το 15 αιώνα. Το καθολικό της μονής είναι αφιερωμένο στην Γέννηση του Αγίου Ιωάννη του Προδρόμου. Μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453, η μονή ευεργετήθηκε από τους ηγεμόνες της Μολδοβλαχίας και πήρε τη σημερινή της μορφή. Η τοιχογραφίες του καθολικού είναι έργο του Κρητικού αγιογράφου Τζωρτζή το 1546. Στον πρόναο δεξιά, υπάρχει το παρεκκλήσι της Παναγίας του Ακάθιστου (Ακάθιστος Ύμνος) που είναι η αρχαιότερη εικόνα του αγίου όρους. Είναι έργο του Ευαγγελιστή Λουκά από κερί και μαστίχα. Τα χαρακτηριστικά της δύσκολα διακρίνονται σήμερα εξ’ αιτίας του μύρου που έβγαζε. Είναι η εικόνα με την οποία ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως λιτάνευε το 626 μ.Χ. την Πόλη στην πολιορκία από τους Αβάρους και εμψύχωνε τους υπερασπιστές, όταν ο στρατός με τον Ηράκλειο είχε εκστρατεύσει στην Περσία. Τη εικόνα την δώρισε στο μοναστήρι του Αγ. Διονυσίου ο αυτοκράτορας Αλέξιος Κομνηνός το 1375.
Ο εσπερινός έγινε στις 1730. Η εκκλησία κτίστηκε το 1754 και είναι αγιογραφημένη από τη Κρητική Σχολή αγιογραφίας. Στο προαύλιο της είναι ο τάφος του Πατριάρχη Κων/λεως Κυρίλλου Ε΄ 1748-57.
Ο τάφος

Μετά τον εσπερινό πήραμε δείπνο με αλάδωτα ρεβίθια ξανά, και χωρίς σαλάτα αυτή τη φορά. Δεν ήξερα ότι το επόμενο γεύμα μου θα ήταν μετά από 24 ώρες. Κατόπιν ρεμβάσαμε στη βεράντα/προαύλιο της εκκλησίας κι απολαύσαμε ένα φανταστικό δειλινό με το ηλιοβασίλεμα.


Στις 0530 επήγαμε στον όρθρο ο οποίος τέλειωσε στις 0730. Αμέσως μετά, μας προσέφεραν καφεδάκι με παξιμάδι κάτω από την πέργκολα, στην πρωινή δροσιά εμπλουτισμένη με όλα τα αρώματα του βουνού. Φορτωμένος το σακίδιο ξεκίνησα για τη μονή του Αγ. Παύλου αφού πρώτα επισκέφτηκα τη σπηλιά του Αγ. Γερασίμου του Κεφαλωνίτη ο οποίος ασκήτευσε στην περιοχή για ένα χρονικό διάστημα. Η σπηλιά του είναι πίσω από το ιερό της εκκλησίας της Αγ. Άννας, σε δυο χαμηλότερα επίπεδα ανάμεσα στα λιόδενδρα, μόλις δέκα λεπτά περπάτημα

Αργά, απολαμβάνοντας την αγριάδα του βουνού αλλά και τις εικόνες του Απρίλη, πήρα το κακοτράχαλο μονοπάτι παράλληλα με την παραλία που βρισκόταν στ αριστερά μου και την έκρυβαν οι λόφοι και τα δένδρα.

Σε ένα σημείο συνάντησα από τη μια πλευρά αρκετά σκουπίδια. Σκουπιδότος της περιοχής που λόγω μη ύπαρξης οχήματος τα ρίχνουν εδώ;
Πιο κάτω πρόσεξα ένα άλλο συγκρότημα σε μια πλαγιά του βουνού από την πλευρά της θάλασσας που ήταν η «Νέα Σκήτη». Μια υποψία αυτοκινητόδρομου φάνηκε και ο ήχος ενός οχήματος ακούστηκε. Σημεία ότι από εδώ και πέρα υπάρχει οδικό δίκτυο έστω και με τα αγροτικά μηχανήματα στα πέτρινα δρομάκια.
Μετά από μια ώρα περίππου κατηφορίζοντας αντίκρισα τη μονή του Αγ.
Πάυλου.

Είναι κτισμένη πάνω σ’ ένα λόφο, δεξιά κι αριστερά του υπάρχουν δύο χαράδρες από τους οποίους τρέχουν χείμαρροι μέχρι και την Άνοιξη που λειώνουν τα χιόνια, τα οποία βλέπετε στην εικόνα. Οι χείμαρροι είχαν προξενήσει μεγάλες καταστροφές στη μονή στο παρελθόν. Σήμερα ένα δυνατό τοίχος κτισμένο γύρω από το πίσω μέρος της μονής την προστατεύει από τη δύναμη των νερών. Πριν φτάσω, συνάντησα τα νερά το πρώτου χειμάρρου να τρέχουν πάνω από το δρόμο, μια γέφυρα εξυπηρετούσε τους πεζοπόρους, και αργότερα από ένα μπαλκόνι από την πίσω μεριά της μονής, ο φοβερός θόρυβος που ερχόταν, ήταν από να νερά του δεύτερου χειμάρρου που έπεφταν από ψηλά στον εξωτερικό χώρο της μονής, σχημάτιζαν ποταμάκι που κατέληγε στη θάλασσα.

Ένα κιόσκι έξω από την είσοδο χρησίμευε για την αναμονή των επισκεπτών μέχρι να τακτοποιηθούν, αλλά ήταν και χώρος καπνιστών, χώρος για να περάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου, καθότι είχε καλή θέα προς την παραλία και το λιμανάκι που βρίσκονταν σε μια απόσταση 30 λεπτών περίπου. Κείνη τη μέρα ήμασταν 64 επισκέπτες κι αυτό μου έκανε εντύπωση . Συμπτωματικά ή έτσι είναι καθημερινώς; Πως δεν ενοχλούνται οι μοναχοί όταν ο χώρος τους μετατρέπεται σε ξενοδοχείο; Ήταν λιγομίλητοι αλλά και πολλοί δεν ήξεραν ελληνικά. Οι επισκέπτες ήμασταν οι περισσότεροι Έλληνες. Το δωμάτιο μεγάλο με πέντε κρεβάτια, με έβαλαν με τρεις Ρουμάνους κι ένα ταλαίπωρο πολύτεκνο από την Πάτρα που βρέθηκε στο Α.Ο εξ αιτίας ενός θλιβερό περιστατικού.
Η μονή έχει υποστεί πολλές καταστροφές από επιδρομές, καιρικές συνθήκες, λεηλασίες. Είχε υποβιβαστεί σε σκήτη αλλά Σέρβοι μοναχοί το επάνδρωσαν τον 14ο αιώνα, κι εν συνεχεία με τη βοήθεια Σέρβων, Ρουμάνων ηγεμόνων, και βυζαντινών αρχόντων ξαναπήρε την αίγλη του. Την ξανάχασε επί τουρκοκρατίας κι εν συνεχεία βοηθήθηκε από τους τσάρους Αλέξανδρο Α΄ και Νικόλαο Α΄. Ίσως αυτός νάναι ο λόγος της ύπαρξης πολλών βαλκάνιων μοναχών και επισκεπτών. Τις πληροφορίες αυτές τις πήρα από την ιστοσελίδα του Α.Ο., διότι και στα δυο μοναστήρια εκτός από το προσκύνημα των αγίων λειψάνων, ουδείς μας ενημέρωσε ιστορικά ή εικαστικά, κι ούτε υπήρχε κάποιο φυλλάδιο με πληροφορίες. Το καθολικό κτίστηκε γύρω στα 1830 και είναι αφιερωμένο στη Υπαπαντή του Χριστού. Εσπερινός και δείπνο στις επτά το απόγευμα με βραστά ρεβίθια ξανά, για τρίτη συνεχή φορά, αλλά είπαμε: εδώ ξεχάστε τις αδυναμίες του σώματος, είναι λεπτομέρειες ανάξιες λόγου… Έτσι… ξύπνημα στις 0300 για τη λειτουργία που ξεκίνησε στις 0330 και τέλειωσε 0700. Αμέσως στην τραπεζαρία για πρωινό. Όχι βέβαια καφεδάκι ή τσαγάκι αλλά φαγητό με ρύζι με κόκκινη σάλτσα, φέτα, μια κούπα κρασί, φρούτο.
Η είσοδος στη Μονή


Παρτέρια για καλλιέργειες

Ο τάφος

Μετά τον εσπερινό πήραμε δείπνο με αλάδωτα ρεβίθια ξανά, και χωρίς σαλάτα αυτή τη φορά. Δεν ήξερα ότι το επόμενο γεύμα μου θα ήταν μετά από 24 ώρες. Κατόπιν ρεμβάσαμε στη βεράντα/προαύλιο της εκκλησίας κι απολαύσαμε ένα φανταστικό δειλινό με το ηλιοβασίλεμα.


Στις 0530 επήγαμε στον όρθρο ο οποίος τέλειωσε στις 0730. Αμέσως μετά, μας προσέφεραν καφεδάκι με παξιμάδι κάτω από την πέργκολα, στην πρωινή δροσιά εμπλουτισμένη με όλα τα αρώματα του βουνού. Φορτωμένος το σακίδιο ξεκίνησα για τη μονή του Αγ. Παύλου αφού πρώτα επισκέφτηκα τη σπηλιά του Αγ. Γερασίμου του Κεφαλωνίτη ο οποίος ασκήτευσε στην περιοχή για ένα χρονικό διάστημα. Η σπηλιά του είναι πίσω από το ιερό της εκκλησίας της Αγ. Άννας, σε δυο χαμηλότερα επίπεδα ανάμεσα στα λιόδενδρα, μόλις δέκα λεπτά περπάτημα

Αργά, απολαμβάνοντας την αγριάδα του βουνού αλλά και τις εικόνες του Απρίλη, πήρα το κακοτράχαλο μονοπάτι παράλληλα με την παραλία που βρισκόταν στ αριστερά μου και την έκρυβαν οι λόφοι και τα δένδρα.


Σε ένα σημείο συνάντησα από τη μια πλευρά αρκετά σκουπίδια. Σκουπιδότος της περιοχής που λόγω μη ύπαρξης οχήματος τα ρίχνουν εδώ;
Πιο κάτω πρόσεξα ένα άλλο συγκρότημα σε μια πλαγιά του βουνού από την πλευρά της θάλασσας που ήταν η «Νέα Σκήτη». Μια υποψία αυτοκινητόδρομου φάνηκε και ο ήχος ενός οχήματος ακούστηκε. Σημεία ότι από εδώ και πέρα υπάρχει οδικό δίκτυο έστω και με τα αγροτικά μηχανήματα στα πέτρινα δρομάκια.
Μετά από μια ώρα περίππου κατηφορίζοντας αντίκρισα τη μονή του Αγ.
Πάυλου.

Είναι κτισμένη πάνω σ’ ένα λόφο, δεξιά κι αριστερά του υπάρχουν δύο χαράδρες από τους οποίους τρέχουν χείμαρροι μέχρι και την Άνοιξη που λειώνουν τα χιόνια, τα οποία βλέπετε στην εικόνα. Οι χείμαρροι είχαν προξενήσει μεγάλες καταστροφές στη μονή στο παρελθόν. Σήμερα ένα δυνατό τοίχος κτισμένο γύρω από το πίσω μέρος της μονής την προστατεύει από τη δύναμη των νερών. Πριν φτάσω, συνάντησα τα νερά το πρώτου χειμάρρου να τρέχουν πάνω από το δρόμο, μια γέφυρα εξυπηρετούσε τους πεζοπόρους, και αργότερα από ένα μπαλκόνι από την πίσω μεριά της μονής, ο φοβερός θόρυβος που ερχόταν, ήταν από να νερά του δεύτερου χειμάρρου που έπεφταν από ψηλά στον εξωτερικό χώρο της μονής, σχημάτιζαν ποταμάκι που κατέληγε στη θάλασσα.


Ένα κιόσκι έξω από την είσοδο χρησίμευε για την αναμονή των επισκεπτών μέχρι να τακτοποιηθούν, αλλά ήταν και χώρος καπνιστών, χώρος για να περάσεις τον ελεύθερο χρόνο σου, καθότι είχε καλή θέα προς την παραλία και το λιμανάκι που βρίσκονταν σε μια απόσταση 30 λεπτών περίπου. Κείνη τη μέρα ήμασταν 64 επισκέπτες κι αυτό μου έκανε εντύπωση . Συμπτωματικά ή έτσι είναι καθημερινώς; Πως δεν ενοχλούνται οι μοναχοί όταν ο χώρος τους μετατρέπεται σε ξενοδοχείο; Ήταν λιγομίλητοι αλλά και πολλοί δεν ήξεραν ελληνικά. Οι επισκέπτες ήμασταν οι περισσότεροι Έλληνες. Το δωμάτιο μεγάλο με πέντε κρεβάτια, με έβαλαν με τρεις Ρουμάνους κι ένα ταλαίπωρο πολύτεκνο από την Πάτρα που βρέθηκε στο Α.Ο εξ αιτίας ενός θλιβερό περιστατικού.
Η μονή έχει υποστεί πολλές καταστροφές από επιδρομές, καιρικές συνθήκες, λεηλασίες. Είχε υποβιβαστεί σε σκήτη αλλά Σέρβοι μοναχοί το επάνδρωσαν τον 14ο αιώνα, κι εν συνεχεία με τη βοήθεια Σέρβων, Ρουμάνων ηγεμόνων, και βυζαντινών αρχόντων ξαναπήρε την αίγλη του. Την ξανάχασε επί τουρκοκρατίας κι εν συνεχεία βοηθήθηκε από τους τσάρους Αλέξανδρο Α΄ και Νικόλαο Α΄. Ίσως αυτός νάναι ο λόγος της ύπαρξης πολλών βαλκάνιων μοναχών και επισκεπτών. Τις πληροφορίες αυτές τις πήρα από την ιστοσελίδα του Α.Ο., διότι και στα δυο μοναστήρια εκτός από το προσκύνημα των αγίων λειψάνων, ουδείς μας ενημέρωσε ιστορικά ή εικαστικά, κι ούτε υπήρχε κάποιο φυλλάδιο με πληροφορίες. Το καθολικό κτίστηκε γύρω στα 1830 και είναι αφιερωμένο στη Υπαπαντή του Χριστού. Εσπερινός και δείπνο στις επτά το απόγευμα με βραστά ρεβίθια ξανά, για τρίτη συνεχή φορά, αλλά είπαμε: εδώ ξεχάστε τις αδυναμίες του σώματος, είναι λεπτομέρειες ανάξιες λόγου… Έτσι… ξύπνημα στις 0300 για τη λειτουργία που ξεκίνησε στις 0330 και τέλειωσε 0700. Αμέσως στην τραπεζαρία για πρωινό. Όχι βέβαια καφεδάκι ή τσαγάκι αλλά φαγητό με ρύζι με κόκκινη σάλτσα, φέτα, μια κούπα κρασί, φρούτο.
Η είσοδος στη Μονή


Παρτέρια για καλλιέργειες

Attachments
-
42,2 KB Προβολές: 112