tkaramp
Member
- Μηνύματα
- 167
- Likes
- 1.322
- Ταξίδι-Όνειρο
- Περού
5η μέρα (Χρυσή πύλη, τζαμι Σουλευμάν)
Τελευταία μας μέρα στην Πόλη και το πρωινό της, μας βρήκε να περιμένουμε το Marmara, στην στάση της νέας πύλης (Yeni kapi), με προορισμό την χρυσή πύλη και το νότιο κομμάτι τον τειχών. Η χρυσή πύλη (altin kapi στα τούρκικα), ήταν επι Βυζαντίου η επίσημη πύλη για την είσοδο του αυτοκράτορα, χρησιμοποιήθηκε ως είσοδος για θριαμβευτικές πομπές, ενώ στο σημείο αυτό χτίστηκε αργότερα το οχυρό Επταπύργιο (Yedi Kule)
Δυστυχώς, είναι σχεδόν αδύνατο για τον οποιοδήποτε να μπορέσει να ρίξει μια κοντινή ματιά σε αυτή καθώς ήταν σφραγισμένη. Από την εξωτερική μεριά, ενώ υπάρχει οπτική επαφή, δεν υπάρχει πρόσβαση γιατι καταρχάς το κενό της τάφρου έχει παραμείνει. Κατά δεύτερον, ακόμα και για να πλησιάσεις σε αυτή, πρέπει να περάσεις κυριολεκτικά επί πτωμάτων μιας και σε εκείνο το σημείο υπάρχει πλέον ένα ισλαμικό νεκροταφείο. Στην εσωτερική πλευρά, τα πράγματα δεν είναι και πολύ καλύτερα αφού απαγορεύεται η είσοδος επειδή εκεί είναι τα γραφεία της τοπικής αστυνομίας (!!). Αφού είδαμε από όσο κοντά μπορέσαμε την πύλη με τα κιονόκρανα της, κάναμε μια βόλτα στα πέριξ. Στην περιοχή αυτή μας φάνηκε αρκετά καλύτερη η κατάσταση των τειχών ενώ μποστανάκια σε πάρα πολλά σημεία της τάφρου προσέθεταν ένα cult στοιχείο.
Πήραμε ένα λεωφορείο, του οποίου η παραλιακή πορεία μας έδωσε την δυνατότητα να χαζέψουμε για μία ακόμα φορά τις όχθες της Πόλης. Μετά από αλλαγή σε τραμ και μια σύντομη διαδρομή με αυτό, φτάσαμε στο τζαμί Sehzade από το οποίο ομολογώ ότι δεν θυμάμαι πολλά, εκτός του ότι κατασκευάστηκε –και αυτό– από το Σινάν, στην μνήμη του γιου του, πρίγκιπα Μεχμέτ, το μαυσωλείο του οποίου βρίσκεται στον χώρο.
Από τον πρίγκιπα περάσαμε στον πατέρα του σουλτάνο Σουλευμάν, και στο συγκρότημα που στεγάζει μεταξύ άλλων ένα τζαμί, το μαυσωλείο του σουλτάνου καθώς και αυτό της γυναίκας του Ρωξιλάνης. Ωραίο το τζαμί, από τα πιο μεγαλοπρεπή που είδαμε κατά την διαμονή μας, αλλά μετά από τόσα άλλα που είχαν προηγηθεί η εμπειρία είχε χάσει σημαντικά την γοητεία της. Καλό και το μαυσωλείο –στο οποίο διαπιστώσαμε και τον σχετικά μικρό χρόνο ζωης των ιζνικ πλακακιών (δεν είχαν αντικατασταθεί κατα τόπους και ήταν κατάμαυρα, αραγε πότε να είχαν τοποθετηθεί?)– αλλά είχε πραγματικά πάρα πολύ κόσμο. Πολύ όμορφος και με ωραία θέα ο εξωτερικός χώρος, με πολλούς ντόπιους να αράζουν στο γρασιδι.
Από εκεί και πέρα, πλάνο άλλο δεν υπήρχε και περπατήσαμε χωρίς συγκεκριμένο στόχο σε διάφορες γειτονιές της Πόλης, μέχρι να φτάσει το βράδυ και η ώρα της αναχώρησης. Καταλήξαμε να πίνουμε το τσαγάκι μας, στην ταράτσα του ξενοδοχείου seven hills (kudos ston @georgeant από την ιστορία του οποίου διάβασα την ύπαρξη του), με καταπληκτική θέα προς Αγία Σοφία, Μπλε Τζαμί και τα πέριξ. Με αυτή τη θέα σαν επίλογο και καθώς η ώρα είχε περάσει, ξεκινήσαμε σιγά σιγά τον μακρύ δρόμο, προς το αεροδρόμιο Sabiha.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την πέμπτη και τελευταία μέρα.
Τελευταία μας μέρα στην Πόλη και το πρωινό της, μας βρήκε να περιμένουμε το Marmara, στην στάση της νέας πύλης (Yeni kapi), με προορισμό την χρυσή πύλη και το νότιο κομμάτι τον τειχών. Η χρυσή πύλη (altin kapi στα τούρκικα), ήταν επι Βυζαντίου η επίσημη πύλη για την είσοδο του αυτοκράτορα, χρησιμοποιήθηκε ως είσοδος για θριαμβευτικές πομπές, ενώ στο σημείο αυτό χτίστηκε αργότερα το οχυρό Επταπύργιο (Yedi Kule)
Δυστυχώς, είναι σχεδόν αδύνατο για τον οποιοδήποτε να μπορέσει να ρίξει μια κοντινή ματιά σε αυτή καθώς ήταν σφραγισμένη. Από την εξωτερική μεριά, ενώ υπάρχει οπτική επαφή, δεν υπάρχει πρόσβαση γιατι καταρχάς το κενό της τάφρου έχει παραμείνει. Κατά δεύτερον, ακόμα και για να πλησιάσεις σε αυτή, πρέπει να περάσεις κυριολεκτικά επί πτωμάτων μιας και σε εκείνο το σημείο υπάρχει πλέον ένα ισλαμικό νεκροταφείο. Στην εσωτερική πλευρά, τα πράγματα δεν είναι και πολύ καλύτερα αφού απαγορεύεται η είσοδος επειδή εκεί είναι τα γραφεία της τοπικής αστυνομίας (!!). Αφού είδαμε από όσο κοντά μπορέσαμε την πύλη με τα κιονόκρανα της, κάναμε μια βόλτα στα πέριξ. Στην περιοχή αυτή μας φάνηκε αρκετά καλύτερη η κατάσταση των τειχών ενώ μποστανάκια σε πάρα πολλά σημεία της τάφρου προσέθεταν ένα cult στοιχείο.
Πήραμε ένα λεωφορείο, του οποίου η παραλιακή πορεία μας έδωσε την δυνατότητα να χαζέψουμε για μία ακόμα φορά τις όχθες της Πόλης. Μετά από αλλαγή σε τραμ και μια σύντομη διαδρομή με αυτό, φτάσαμε στο τζαμί Sehzade από το οποίο ομολογώ ότι δεν θυμάμαι πολλά, εκτός του ότι κατασκευάστηκε –και αυτό– από το Σινάν, στην μνήμη του γιου του, πρίγκιπα Μεχμέτ, το μαυσωλείο του οποίου βρίσκεται στον χώρο.
Από τον πρίγκιπα περάσαμε στον πατέρα του σουλτάνο Σουλευμάν, και στο συγκρότημα που στεγάζει μεταξύ άλλων ένα τζαμί, το μαυσωλείο του σουλτάνου καθώς και αυτό της γυναίκας του Ρωξιλάνης. Ωραίο το τζαμί, από τα πιο μεγαλοπρεπή που είδαμε κατά την διαμονή μας, αλλά μετά από τόσα άλλα που είχαν προηγηθεί η εμπειρία είχε χάσει σημαντικά την γοητεία της. Καλό και το μαυσωλείο –στο οποίο διαπιστώσαμε και τον σχετικά μικρό χρόνο ζωης των ιζνικ πλακακιών (δεν είχαν αντικατασταθεί κατα τόπους και ήταν κατάμαυρα, αραγε πότε να είχαν τοποθετηθεί?)– αλλά είχε πραγματικά πάρα πολύ κόσμο. Πολύ όμορφος και με ωραία θέα ο εξωτερικός χώρος, με πολλούς ντόπιους να αράζουν στο γρασιδι.
Από εκεί και πέρα, πλάνο άλλο δεν υπήρχε και περπατήσαμε χωρίς συγκεκριμένο στόχο σε διάφορες γειτονιές της Πόλης, μέχρι να φτάσει το βράδυ και η ώρα της αναχώρησης. Καταλήξαμε να πίνουμε το τσαγάκι μας, στην ταράτσα του ξενοδοχείου seven hills (kudos ston @georgeant από την ιστορία του οποίου διάβασα την ύπαρξη του), με καταπληκτική θέα προς Αγία Σοφία, Μπλε Τζαμί και τα πέριξ. Με αυτή τη θέα σαν επίλογο και καθώς η ώρα είχε περάσει, ξεκινήσαμε σιγά σιγά τον μακρύ δρόμο, προς το αεροδρόμιο Sabiha.
Ακολουθούν φωτογραφίες από την πέμπτη και τελευταία μέρα.