kabamarou
Member
- Μηνύματα
- 1.489
- Likes
- 2.551
Περιεχόμενα
Έχοντας διοργανώσει ανάλογο εγχείρημα στην Ρώμη αναζητούσαμε τον ιδανικό προορισμό για μια ακόμη μονοήμερη εκδρομή και οδηγηθήκαμε στο Βερολίνο για αρκετούς λόγους. Ένας εξ αυτών ήταν και τα εισιτήρια των μόλις 37€.
Ένα πράγμα που δεν μπορείς να προγραμματίσεις ποτέ σε ένα ταξίδι είναι το θέμα της υγείας. Μια αρρώστια που ενδέχεται να σε βρει την τελευταία στιγμή μπορεί να ανατρέψει όλα τα πλάνα.
Την τελευταία ημέρα πριν την αναχώρηση λοιπόν άρχισαν να δραπετεύουν οι δυνάμεις μου και ήμουν ένα βήμα προτού μίας μόνιμης οριζοντίωσης στο κρεβάτι. Μιλώντας με ένα άτομο από τα άλλα τρία της παρέας που θα ταξιδεύαμε έμαθα ότι και αυτό είχε αρχίσει την αντίστροφη μέτρηση προς την ίδια πορεία. Όλα αυτά γνωρίζοντας ότι θα συναντούσαμε χαμηλές θερμοκρασίες εκεί που θα πηγαίναμε και έχοντας υπόψη ότι πριν από τα ταξίδια δεν κοιμάμαι σχεδόν ποτέ από την αγωνία μου. Πράγματα που φοβόμουν ότι θα εκτροχίαζαν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Μια κοτόσουπα από ένα φιλικό πρόσωπο όμως που ήρθε τελευταία στιγμή ως εκ θαύματος, διότι δεν γνώριζε την κατάσταση μου, με ημιανέστησε και με έβγαλε από το σπίτι στις 8 το πρωί με αυξημένο ηθικό και έχοντας κοιμηθεί μόνο μια ώρα.
Είχα φορέσει ότι πιο ζεστό είχα για να αντέξω την πολύωρη έκθεση στο κρύο της Γερμανίας. Ισοθερμικές κάλτσες για ορειβασία, ισοθερμικό κολάν κάτω από το τζιν παντελόνι αλλά και ένα ζεστό μακρύ μπουφάν για σκι. Οι καυτές ακτίνες του ήλιου που εισέβαλαν από τα τζάμια του λεωφορείου για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έκαναν τον ιδρώτα να κυλάει μέσα από τα ρούχα μου και δεν έβλεπα την ώρα να κατέβω. Μόλις κατέβηκα συνάντησα την φίλη μου που ανατρέποντας τα προγνωστικά μου και άυπνη και αυτή οδήγησε με πείσμα το σώμα της προς το ίδιο μέρος!
Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στις 12:30 στο ελαφρώς ηλιόλουστο αλλά παγωμένο Βερολίνο. Κατευθυνθήκαμε στον πολύ κοντινό σταθμό των μεταφορικών μέσων για το κέντρο της πόλης. Σε ένα αυτόματο μηχάνημα εκτυπώσαμε ένα ολοήμερο εισιτήριο των 7.70€ όπου με αυτό μπορείς να πας στο κέντρο, να κάνεις όσες διαδρομές θέλεις με όλα τα δημόσια μεταφορικά μέσα και να επιστρέψεις πάλι στο αεροδρόμιο μέχρι τις 3 τα ξημερώματα. Δεν γνωρίζω κάτι αντίστοιχο για οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ευρώπης του εύρους του Βερολίνου και έχοντας στην διάθεση σου όλα αυτά τα αμέτρητα μέσα που μπορούν να σε πάνε παντού. Το απίστευτο είναι ότι υπάρχει και το ομαδικό ημερήσιο εισιτήριο και για τις τρεις ζώνες πάλι, που είναι για μέχρι 5 άτομα και με κόστος 21.60€. Κάτι παραπάνω δηλαδή από 4€ το άτομο!
Οι κόκκινες και οι πράσινες γραμμές στο πάτωμα του υπόγειου διαδρόμου του σταθμού σε οδηγούν στον bahn και στον s-bahn αντίστοιχα. Έχοντας κάνει εκ των προτέρων σχολαστική έρευνα από την σελίδα της bvg γνώριζα ότι ακριβώς στις 13:30 αναχωρούσε το εξπρές τραίνο του bahn. Βλέποντας την ώρα διαπίστωσα ότι ήταν 13:28. Κρατώντας στην παλάμη μου το φρεσκοτυπωμένο εισιτήριο έτρεξα να το προλάβω και έφτασα στις πόρτες ακριβώς την στιγμή που κλείνανε. Τις τράβηξα λίγο και άνοιξαν και πάλι και πήγα να ανέβω. Γυρνώντας όμως να κοιτάξω διαπίστωσα ότι έτρεχα μόνος μου και οι τρεις φίλες μου δεν είχαν φτάσει ακόμη. Εκεί ενστικτωδώς έκανα ένα κόλπο που έχω κάνει κάποιες φορές και στον ΟΑΣΘ. Έβαλα το ένα πόδι πάνω στο τραίνο και το άλλο κάτω με την ελπίδα να μην κλείσει ο οδηγός τις πόρτες. Κατέφθασαν μετά από λίγα δευτερόλεπτα και οι φίλες μου και ανεβήκαμε πάνω στον δεύτερο όροφο ενός αξιοθαύμαστου τραίνου με ανάμεικτα αισθήματα για το ότι είχα χακάρει το χρονικά ακριβοδίκαιο σύστημα συγκοινωνιών τους
Καθισμένοι στα αναπαυτικά καθίσματα κοιτάζαμε αφ' υψηλού και εκθαμβωμένοι από τα τεράστια παράθυρα εκτάσεις με δέντρα και γραφικά Γερμανικά σπίτια μέσα από την ζεστασιά του βαγονιού. Φτάσαμε στην alexanderplatz σε λιγότερο από 30 λεπτά. Όταν βγήκαμε έξω από τον σταθμό δεχτήκαμε ένα πολιτισμικό αλλά και κλιματολογικό σοκ. Ηταν black friday και αναρίθμητος κόσμος δημιουργούσε χαοτικό συνωστισμό στην τεράστια πλατεία. Εναέρια τραίνα κινούνταν από πάνω μας ενώ από δίπλα μας αθόρυβα τραμ. Κτίρια φαραωνικά πλαισίωναν το όλο τοπίο που γέμιζε με δέος τα μάτια μας αλλά ταυτόχρονα ένας παγερός άνεμος μας χαστούκιζε σαν να μας τιμωρούσε. Δεν ξέραμε που να επικεντρωθούμε.
Βρήκαμε μια εσοχή σε ένα κτίριο και πήγαμε για να ανασυνταχθούμε. Βγάλαμε από τα σακίδια σκουφιά, γάντια, κασκόλ και ζακέτες και τα φορέσαμε. Η όλη ατμόσφαιρα με την ασήκωτη γκρίζα συννεφιά που είχε έρθει και καταπλάκωσε τα πάντα αφήνοντας ένα μουντό φως, θύμιζε σούρουπο ενώ ήταν μόλις λίγο μετά τις δύο το μεσημέρι. Εντομεταξύ οι Γερμανοί περνούσαν από δίπλα μας με μια ξέχειλη χαλαρότητα στο περπάτημα λες και ήταν μια συνηθισμένη φθινοπωρινή ημέρα του Νοέμβρη. Ψηλοί και λεπτοί οι περισσότεροι, με το ύψος των αντρών να ξεκινάει από 1.80 και πάνω και να πασχίζεις για να εντοπίσεις κάποιον παχύσαρκο.
Θαυμάσαμε για λίγο το παγκόσμιο ρολόι
και τον πανύψηλο τηλεοπτικό πύργο που είναι το 2ο υψομετρικά σε δομή κτίσμα της Ευρώπης. Την τελευταία φορά που είχα ανέβει σε αυτόν υπήρχε αναμονή μίας ώρας. Το εισιτήριο για να μπεις απλά μέσα είναι 17€ αλλά πέρα από αυτό προτιμώ την θέα από πιο χαμηλά κτίρια ένα εκ των οποίων ήταν και δωρεάν και θα το επισκεπτόμασταν στην συνέχεια.
Χωρίς να διασχίσουμε όλη την πλατεία στρίψαμε αριστερά για να πάμε προς την συνοικία Νικολάι Φίλτερ. Το μόνο μέρος που μπορείς να δεις κάτι σε στυλ παλιάς πόλης μιας και στο Β' παγκόσμιο πόλεμο το Βερολίνο ισοπεδώθηκε ολοσχερώς λόγω και του ότι εδώ ήταν το τελευταίο καταφύγιο του Χίτλερ.
Εκεί κοντά βρίσκεται και το κόκκινο δημαρχείο που πρόβαλε με αρχοντικό ύφος.
Η συνοικία Νικολάι Φίλτερ είναι κατασκευασμένη σχεδόν ολοκληρωτικά από κτίρια που είναι αντίγραφα των παλιών. Μέσα σε αυτήν υπάρχει και η εκκλησία του Αγίου Νικολάου που είναι η πιο παλιά της πόλης και παρουσιάζονταν πίσω από το κόκκινο χαλί που δημιουργούσαν τα πεσμένα φύλα των δέντρων.
Σουλατσάραμε προσπαθώντας να σκέφτομαι περισσότερο αυτά που βλέπαμε και όχι το ότι ένιωθα να καταψύχεται το εκτεθειμένο μου πρόσωπο. Η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 5 βαθμούς αλλά αυτό είναι κάτι σχετικό γιατί έχω παρανοϊκή ευαισθησία στις χαμηλές θερμοκρασίες και σε συνδυασμό με την έλλειψη ύπνου και την όχι και τέλεια κατάσταση της υγείας μου νόμιζα πως έκοβα βόλτες στην Αρκτική. Ένα βασικό ερώτημα που προσπαθούσα να μην το σκέφτομαι ήταν το κατά πόσο θα άντεχα αυτές τις συνθήκες μέχρι τα μεσάνυχτα. Το χέρι μου τρυπιόταν κάθε φορά που έβγαζα το γάντι και πήγαινα με το κινητό να βγάλω φωτογραφία η να δω το gps. Για αυτόν τον λόγο αντάλλαξα το ένα γάντι μου με το γάντι μιας φίλης που είχε ειδικά γάντια για χειρισμό smartphone.
Ένα πράγμα που δεν μπορείς να προγραμματίσεις ποτέ σε ένα ταξίδι είναι το θέμα της υγείας. Μια αρρώστια που ενδέχεται να σε βρει την τελευταία στιγμή μπορεί να ανατρέψει όλα τα πλάνα.
Την τελευταία ημέρα πριν την αναχώρηση λοιπόν άρχισαν να δραπετεύουν οι δυνάμεις μου και ήμουν ένα βήμα προτού μίας μόνιμης οριζοντίωσης στο κρεβάτι. Μιλώντας με ένα άτομο από τα άλλα τρία της παρέας που θα ταξιδεύαμε έμαθα ότι και αυτό είχε αρχίσει την αντίστροφη μέτρηση προς την ίδια πορεία. Όλα αυτά γνωρίζοντας ότι θα συναντούσαμε χαμηλές θερμοκρασίες εκεί που θα πηγαίναμε και έχοντας υπόψη ότι πριν από τα ταξίδια δεν κοιμάμαι σχεδόν ποτέ από την αγωνία μου. Πράγματα που φοβόμουν ότι θα εκτροχίαζαν ακόμη περισσότερο την κατάσταση.
Μια κοτόσουπα από ένα φιλικό πρόσωπο όμως που ήρθε τελευταία στιγμή ως εκ θαύματος, διότι δεν γνώριζε την κατάσταση μου, με ημιανέστησε και με έβγαλε από το σπίτι στις 8 το πρωί με αυξημένο ηθικό και έχοντας κοιμηθεί μόνο μια ώρα.
Είχα φορέσει ότι πιο ζεστό είχα για να αντέξω την πολύωρη έκθεση στο κρύο της Γερμανίας. Ισοθερμικές κάλτσες για ορειβασία, ισοθερμικό κολάν κάτω από το τζιν παντελόνι αλλά και ένα ζεστό μακρύ μπουφάν για σκι. Οι καυτές ακτίνες του ήλιου που εισέβαλαν από τα τζάμια του λεωφορείου για το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης έκαναν τον ιδρώτα να κυλάει μέσα από τα ρούχα μου και δεν έβλεπα την ώρα να κατέβω. Μόλις κατέβηκα συνάντησα την φίλη μου που ανατρέποντας τα προγνωστικά μου και άυπνη και αυτή οδήγησε με πείσμα το σώμα της προς το ίδιο μέρος!
Το αεροπλάνο προσγειώθηκε στις 12:30 στο ελαφρώς ηλιόλουστο αλλά παγωμένο Βερολίνο. Κατευθυνθήκαμε στον πολύ κοντινό σταθμό των μεταφορικών μέσων για το κέντρο της πόλης. Σε ένα αυτόματο μηχάνημα εκτυπώσαμε ένα ολοήμερο εισιτήριο των 7.70€ όπου με αυτό μπορείς να πας στο κέντρο, να κάνεις όσες διαδρομές θέλεις με όλα τα δημόσια μεταφορικά μέσα και να επιστρέψεις πάλι στο αεροδρόμιο μέχρι τις 3 τα ξημερώματα. Δεν γνωρίζω κάτι αντίστοιχο για οποιαδήποτε άλλη πόλη της Ευρώπης του εύρους του Βερολίνου και έχοντας στην διάθεση σου όλα αυτά τα αμέτρητα μέσα που μπορούν να σε πάνε παντού. Το απίστευτο είναι ότι υπάρχει και το ομαδικό ημερήσιο εισιτήριο και για τις τρεις ζώνες πάλι, που είναι για μέχρι 5 άτομα και με κόστος 21.60€. Κάτι παραπάνω δηλαδή από 4€ το άτομο!
Οι κόκκινες και οι πράσινες γραμμές στο πάτωμα του υπόγειου διαδρόμου του σταθμού σε οδηγούν στον bahn και στον s-bahn αντίστοιχα. Έχοντας κάνει εκ των προτέρων σχολαστική έρευνα από την σελίδα της bvg γνώριζα ότι ακριβώς στις 13:30 αναχωρούσε το εξπρές τραίνο του bahn. Βλέποντας την ώρα διαπίστωσα ότι ήταν 13:28. Κρατώντας στην παλάμη μου το φρεσκοτυπωμένο εισιτήριο έτρεξα να το προλάβω και έφτασα στις πόρτες ακριβώς την στιγμή που κλείνανε. Τις τράβηξα λίγο και άνοιξαν και πάλι και πήγα να ανέβω. Γυρνώντας όμως να κοιτάξω διαπίστωσα ότι έτρεχα μόνος μου και οι τρεις φίλες μου δεν είχαν φτάσει ακόμη. Εκεί ενστικτωδώς έκανα ένα κόλπο που έχω κάνει κάποιες φορές και στον ΟΑΣΘ. Έβαλα το ένα πόδι πάνω στο τραίνο και το άλλο κάτω με την ελπίδα να μην κλείσει ο οδηγός τις πόρτες. Κατέφθασαν μετά από λίγα δευτερόλεπτα και οι φίλες μου και ανεβήκαμε πάνω στον δεύτερο όροφο ενός αξιοθαύμαστου τραίνου με ανάμεικτα αισθήματα για το ότι είχα χακάρει το χρονικά ακριβοδίκαιο σύστημα συγκοινωνιών τους
Καθισμένοι στα αναπαυτικά καθίσματα κοιτάζαμε αφ' υψηλού και εκθαμβωμένοι από τα τεράστια παράθυρα εκτάσεις με δέντρα και γραφικά Γερμανικά σπίτια μέσα από την ζεστασιά του βαγονιού. Φτάσαμε στην alexanderplatz σε λιγότερο από 30 λεπτά. Όταν βγήκαμε έξω από τον σταθμό δεχτήκαμε ένα πολιτισμικό αλλά και κλιματολογικό σοκ. Ηταν black friday και αναρίθμητος κόσμος δημιουργούσε χαοτικό συνωστισμό στην τεράστια πλατεία. Εναέρια τραίνα κινούνταν από πάνω μας ενώ από δίπλα μας αθόρυβα τραμ. Κτίρια φαραωνικά πλαισίωναν το όλο τοπίο που γέμιζε με δέος τα μάτια μας αλλά ταυτόχρονα ένας παγερός άνεμος μας χαστούκιζε σαν να μας τιμωρούσε. Δεν ξέραμε που να επικεντρωθούμε.
Βρήκαμε μια εσοχή σε ένα κτίριο και πήγαμε για να ανασυνταχθούμε. Βγάλαμε από τα σακίδια σκουφιά, γάντια, κασκόλ και ζακέτες και τα φορέσαμε. Η όλη ατμόσφαιρα με την ασήκωτη γκρίζα συννεφιά που είχε έρθει και καταπλάκωσε τα πάντα αφήνοντας ένα μουντό φως, θύμιζε σούρουπο ενώ ήταν μόλις λίγο μετά τις δύο το μεσημέρι. Εντομεταξύ οι Γερμανοί περνούσαν από δίπλα μας με μια ξέχειλη χαλαρότητα στο περπάτημα λες και ήταν μια συνηθισμένη φθινοπωρινή ημέρα του Νοέμβρη. Ψηλοί και λεπτοί οι περισσότεροι, με το ύψος των αντρών να ξεκινάει από 1.80 και πάνω και να πασχίζεις για να εντοπίσεις κάποιον παχύσαρκο.
Θαυμάσαμε για λίγο το παγκόσμιο ρολόι
και τον πανύψηλο τηλεοπτικό πύργο που είναι το 2ο υψομετρικά σε δομή κτίσμα της Ευρώπης. Την τελευταία φορά που είχα ανέβει σε αυτόν υπήρχε αναμονή μίας ώρας. Το εισιτήριο για να μπεις απλά μέσα είναι 17€ αλλά πέρα από αυτό προτιμώ την θέα από πιο χαμηλά κτίρια ένα εκ των οποίων ήταν και δωρεάν και θα το επισκεπτόμασταν στην συνέχεια.
Χωρίς να διασχίσουμε όλη την πλατεία στρίψαμε αριστερά για να πάμε προς την συνοικία Νικολάι Φίλτερ. Το μόνο μέρος που μπορείς να δεις κάτι σε στυλ παλιάς πόλης μιας και στο Β' παγκόσμιο πόλεμο το Βερολίνο ισοπεδώθηκε ολοσχερώς λόγω και του ότι εδώ ήταν το τελευταίο καταφύγιο του Χίτλερ.
Εκεί κοντά βρίσκεται και το κόκκινο δημαρχείο που πρόβαλε με αρχοντικό ύφος.
Η συνοικία Νικολάι Φίλτερ είναι κατασκευασμένη σχεδόν ολοκληρωτικά από κτίρια που είναι αντίγραφα των παλιών. Μέσα σε αυτήν υπάρχει και η εκκλησία του Αγίου Νικολάου που είναι η πιο παλιά της πόλης και παρουσιάζονταν πίσω από το κόκκινο χαλί που δημιουργούσαν τα πεσμένα φύλα των δέντρων.
Σουλατσάραμε προσπαθώντας να σκέφτομαι περισσότερο αυτά που βλέπαμε και όχι το ότι ένιωθα να καταψύχεται το εκτεθειμένο μου πρόσωπο. Η θερμοκρασία ήταν γύρω στους 5 βαθμούς αλλά αυτό είναι κάτι σχετικό γιατί έχω παρανοϊκή ευαισθησία στις χαμηλές θερμοκρασίες και σε συνδυασμό με την έλλειψη ύπνου και την όχι και τέλεια κατάσταση της υγείας μου νόμιζα πως έκοβα βόλτες στην Αρκτική. Ένα βασικό ερώτημα που προσπαθούσα να μην το σκέφτομαι ήταν το κατά πόσο θα άντεχα αυτές τις συνθήκες μέχρι τα μεσάνυχτα. Το χέρι μου τρυπιόταν κάθε φορά που έβγαζα το γάντι και πήγαινα με το κινητό να βγάλω φωτογραφία η να δω το gps. Για αυτόν τον λόγο αντάλλαξα το ένα γάντι μου με το γάντι μιας φίλης που είχε ειδικά γάντια για χειρισμό smartphone.
Last edited by a moderator: