kabamarou
Member
- Μηνύματα
- 1.517
- Likes
- 2.635
Περιεχόμενα
Αποφάσισα να μην την ενοχλήσω τελικά και την κατάλληλη στιγμή μετά από μία ώρα περίπου άνοιξε τα μάτια από μόνη της. «Ωραίο το hotel sturbucks;» αναφώνησα. Γέλασε και την είδα να συνέρχεται. «Είμαι μια χαρά τώρα, πάμε να συνεχίσουμε» ξεστόμισε με απροσδόκητη ενέργεια. «Και άλλο θαύμα μετά την σούπα» είπα από μέσα μου. Βγαίνοντας έξω στην πλατεία χωρίς το φως της ημέρας πλέον, ανακαλύψαμε κάτι τραμπολίνο που ήταν στερεωμένα στο δάπεδο και ελεύθερα για τον καθένα. Κάναμε μια στάση και αρχίσαμε να χοροπηδάμε σαν παιδάκια. Με την διάνοια ανακαινισμένη από το γέλιο πήγαμε σε ένα super market για να προμηθευτούμε νερά και ξεκινήσαμε να περπατάμε στην unter den linden. Ο πιο διάσημος δρόμος στο κέντρο της πόλης. Ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης που στο μέσο του έχει μια νησίδα 15 μέτρων.
Προσπεράσαμε από αριστερά μας την πλατεία Bebel Platz όπου είχε γίνει η περιβόητη καύση 20000 βιβλίων από τον Χίτλερ με την αιτιολογία ότι προωθούσαν αντεθνικές ιδέες. Ακριβώς από δεξιά μας ήταν το πανεπιστήμιο Χούμπολτ όπου από εδώ αποφοίτησε ο Καρλ Μαρξ και δίδασκε ο Αϊνστάιν. Δεν σταθήκαμε να τα παρατηρήσουμε και πολύ όλα αυτά γιατί προλαβαίναμε οριακά το ραντεβού που είχαμε κλείσει για την επίσκεψη στην βουλή. Στο πεζοδρόμιο ο κόσμος ήταν ελάχιστος παρότι ήταν Παρασκευή, η ώρα γύρω στις 7 και ήταν και Βlack Friday. Αρκετά ποδήλατα κυκλοφορούσαν στην unter den linden χωρίς να παραμερίζουν για να περάσουν τα αυτοκίνητα. Περνούσαμε ανάμεσα από εργοτάξια, κτίρια χτισμένα στις αρχές του εκλεκτισμού αλλά και άλλα από γυάλινο σκυρόδεμα.
Στρίψαμε δεξιά από την φωτισμένη πύλη του Βρανδεμβούργου με ακόμη πιο γοργό βάδην πλησιάζοντας προς την βουλή. Είχαμε κλείσει επίσκεψη μέσω internet για τις 19:45 για τον θόλο αλλά χρειάζεται να πας 15 λεπτά πιο μπροστά για να περάσεις από έλεγχο. Μπορείς επίσης να κλείσεις ξενάγηση και για το εσωτερικό της βουλής.
Είναι το καλύτερο δωρεάν επισκέψιμο κτίριο μαζί με το μουσείο της τοπογραφίας του τρόμου.
Ευτυχώς φτάσαμε 20 λεπτά νωρίτερα . Ρώτησα έναν υπάλληλο αν χρειάζεται να βγάλω την ζώνη και μου απάντησε αρνητικά. Υπέθεσα λανθασμένα ότι εδώ θα είναι λίγο πιο χαλαρά από τον έλεγχο του αεροδρομίου. Περνώντας από τον ανιχνευτή μετάλλων αυτός όμως άρχισε να χτυπάει και ήρθε κάποιος με ήρεμο ύφος και μου είπε να κάτσω ακίνητος με ανοικτά τα πόδια. Με ταχύτατα ζυγισμένες και ακριβείας κινήσεις με έψαξε σε όλο το σώμα. Το ίδιο έγινε και με την φίλη μου γιατί είχε κάτι τσιμπιδάκια στα μαλλιά που ενεργοποίησαν και αυτά τον ήχο του ανιχνευτή.
Με σαστισμένα βλέμματα και γελώντας με όλο αυτό που έγινε ανεβήκαμε στο μπαλκόνι που βρίσκεται στην ταράτσα της βουλής και δίπλα από τον θόλο. Από εκεί θαυμάσαμε την μεγαλειώδης θέα πότε με επιφωνήματα και πότε απλά κοιτώντας χωρίς να μπορούμε να πούμε λέξη. Την πύλη του Βρανδεβούργου, το σκοτεινό αχανές πάρκο tiergarten των 520 στρεμμάτων, τον πύργο της τηλεόρασης που βέβαια φαίνεται από πολλά σημεία του Βερολίνου και αλλά πολλά κτίρια. Τα οποία θα γνωρίζαμε τι ακριβώς είναι την ώρα που τα βλέπαμε, αν φρόντιζα να πάρω από την αρχή ένα βιβλιαράκι που τα περιγράφει. Μπορείς να το προμηθευτείς χωρίς αντίτιμο με το που θα βγεις από τον ανελκυστήρα για να πας στο μπαλκόνι, είτε όταν φεύγεις
Ανηφορίσαμε τον ελικοειδή στενό διάδρομο του εσωτερικού του τρούλου που σε οδηγεί στην κορυφή. Καθότι συν όλα τα άλλα έχω και υψοφοβία, ανέβαινα περπατώντας αργά ακριβώς στην μέση του διαδρόμου και κοιτώντας με κομμένη την ανάσα προς τα κάτω.
Στην κορυφή έχει κάτι παγκάκια που από πίσω τους υπάρχει μια μεταλλική επικλινής επιφάνεια που την χρησιμοποιούσαμε σχεδόν όλοι για να ξαπλώσουμε κοιτώντας τον ουρανό που ξεπρόβαλε μέσα από το γυαλί από πάνω μας. Περίμενα να μας κάνουνε παρατήρηση από στιγμή σε στιγμή αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Πέρασε κανένα τέταρτο και δεν θέλαμε να σηκωθούμε. Μια κλήση που δέχτηκα από τις φίλες μου που ήταν στον δρόμο προς την βουλή, μας έκανε τελικά να το πάρουμε απόφαση για να δώσουμε συνέχεια στην εξερεύνηση.
Όταν βγήκαμε έξω διαπίστωσα προς μεγάλη μου χαρά ότι τα κατάφεραν και δεν χάθηκαν αλλά και μας περίμεναν και λίγο μάλιστα. Προσπαθούσα πάλι να μην σκέφτομαι όσο μπορώ το κρύο. Βοήθησε σε αυτό και λίγη καυτερή πιπεριά που είχα και μασουλώντας την ένιωθα να κατακλύζουν σπίθες το στόμα μου και το αίμα να εξαπολύεται προς όλες τις φλέβες. Γενικά από τρόφιμα είχα από το σπίτι και μαύρες σταφίδες, φρούτα ,κρίθινα παξιμάδια και σάντουιτς με σαρδέλες για να παίρνω δυνάμεις από τις πρωτεΐνες. Όλα αυτά διατηρούνταν άριστα στο σακίδιο λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας σαν να ήταν χωμένα σε κάποιο ράφι ψυγείου.
Κινηθήκαμε προς το κοντινό μνημείο του ολοκαυτώματος. Αποτελείται από 2711 πέτρινους πλίνθους που σχηματίζουν ένα τοπίο σαν λαβύρινθο. Φτιαγμένο για τους Εβραίους που έχασαν την ζωή τους από τον Ναζιστικό στρατό. Είναι άξιος αναφοράς ο τρόπος που παρουσιάζουν σήμερα οι Γερμανοί αυτά που κάνανε οι πατέρες και οι παππούδες τους. Θα μπορούσαν απλά να μην εκδηλώνουν περηφάνια η να μην μιλάνε για αυτό το γεγονός. Αυτοί επέλεξαν όμως να οικοδομήσουν έναν χώρο 19000 τ.μ. για να θυμίζει αυτό που έγινε. Λίγα μόλις μέτρα από την πύλη του Βρανδεμβούργου που είναι το πιο διάσημο αξιοθέατο και σήμα κατατεθέν της πόλης. Το μνημείο το βράδυ δεν φωτίζεται και ο αέρας μυρίζει τρόμο όταν κινείσαι ενδιάμεσα από τις πλάκες, μην ξέροντας τι μπορεί να συναντήσεις στα επόμενα μέτρα. Περιηγηθήκαμε για λίγο με μουδιασμένους μυς και με την ακραία σκέψη ότι μπορεί πίσω από κάποια στήλη να κρύβεται ένας παρανοϊκός .
Πήγαμε προς την πύλη του Βρανδεμβούργου πάλι για να βγούμε μερικές φωτογραφίες μπροστά της.
Στην συνέχεια πήραμε το metro για να πάμε στην Ποτσντάμερ Πλάτς.
Ένα μέρος που γνώρισε μια ιλιγγιώδη ανοικοδόμηση από την πτώση του τοίχους και μετά. Από εκεί που ήταν ένα χορταριασμένο τοπίο μέσα σε λίγα χρόνια μετατράπηκε σε μια πλατεία όπου κυριαρχούν οι επιβλητικοί ουρανοξύστες και το εμπορικό κέντρο της sony. Περνώντας μέσα από μια υπόγεια διάβαση από τον σταθμό ξεπροβάλλαμε αμέσως στο εμπορικό κέντρο.
Από εκεί χρειάζονταν να αλλάξουμε δύο γραμμές για να φτάσουμε στο εναλλακτικό Κρόιτσμπέργκ. Για τους περισσότερους σε αυτό χτυπάει η καρδιά του πολυεθνικού και διαφορετικού Βερολίνου. Η περιοχή που το κάνει να ξεχωρίζει σαν πόλη.
Προσπεράσαμε από αριστερά μας την πλατεία Bebel Platz όπου είχε γίνει η περιβόητη καύση 20000 βιβλίων από τον Χίτλερ με την αιτιολογία ότι προωθούσαν αντεθνικές ιδέες. Ακριβώς από δεξιά μας ήταν το πανεπιστήμιο Χούμπολτ όπου από εδώ αποφοίτησε ο Καρλ Μαρξ και δίδασκε ο Αϊνστάιν. Δεν σταθήκαμε να τα παρατηρήσουμε και πολύ όλα αυτά γιατί προλαβαίναμε οριακά το ραντεβού που είχαμε κλείσει για την επίσκεψη στην βουλή. Στο πεζοδρόμιο ο κόσμος ήταν ελάχιστος παρότι ήταν Παρασκευή, η ώρα γύρω στις 7 και ήταν και Βlack Friday. Αρκετά ποδήλατα κυκλοφορούσαν στην unter den linden χωρίς να παραμερίζουν για να περάσουν τα αυτοκίνητα. Περνούσαμε ανάμεσα από εργοτάξια, κτίρια χτισμένα στις αρχές του εκλεκτισμού αλλά και άλλα από γυάλινο σκυρόδεμα.
Στρίψαμε δεξιά από την φωτισμένη πύλη του Βρανδεμβούργου με ακόμη πιο γοργό βάδην πλησιάζοντας προς την βουλή. Είχαμε κλείσει επίσκεψη μέσω internet για τις 19:45 για τον θόλο αλλά χρειάζεται να πας 15 λεπτά πιο μπροστά για να περάσεις από έλεγχο. Μπορείς επίσης να κλείσεις ξενάγηση και για το εσωτερικό της βουλής.

Είναι το καλύτερο δωρεάν επισκέψιμο κτίριο μαζί με το μουσείο της τοπογραφίας του τρόμου.
Ευτυχώς φτάσαμε 20 λεπτά νωρίτερα . Ρώτησα έναν υπάλληλο αν χρειάζεται να βγάλω την ζώνη και μου απάντησε αρνητικά. Υπέθεσα λανθασμένα ότι εδώ θα είναι λίγο πιο χαλαρά από τον έλεγχο του αεροδρομίου. Περνώντας από τον ανιχνευτή μετάλλων αυτός όμως άρχισε να χτυπάει και ήρθε κάποιος με ήρεμο ύφος και μου είπε να κάτσω ακίνητος με ανοικτά τα πόδια. Με ταχύτατα ζυγισμένες και ακριβείας κινήσεις με έψαξε σε όλο το σώμα. Το ίδιο έγινε και με την φίλη μου γιατί είχε κάτι τσιμπιδάκια στα μαλλιά που ενεργοποίησαν και αυτά τον ήχο του ανιχνευτή.
Με σαστισμένα βλέμματα και γελώντας με όλο αυτό που έγινε ανεβήκαμε στο μπαλκόνι που βρίσκεται στην ταράτσα της βουλής και δίπλα από τον θόλο. Από εκεί θαυμάσαμε την μεγαλειώδης θέα πότε με επιφωνήματα και πότε απλά κοιτώντας χωρίς να μπορούμε να πούμε λέξη. Την πύλη του Βρανδεβούργου, το σκοτεινό αχανές πάρκο tiergarten των 520 στρεμμάτων, τον πύργο της τηλεόρασης που βέβαια φαίνεται από πολλά σημεία του Βερολίνου και αλλά πολλά κτίρια. Τα οποία θα γνωρίζαμε τι ακριβώς είναι την ώρα που τα βλέπαμε, αν φρόντιζα να πάρω από την αρχή ένα βιβλιαράκι που τα περιγράφει. Μπορείς να το προμηθευτείς χωρίς αντίτιμο με το που θα βγεις από τον ανελκυστήρα για να πας στο μπαλκόνι, είτε όταν φεύγεις
Ανηφορίσαμε τον ελικοειδή στενό διάδρομο του εσωτερικού του τρούλου που σε οδηγεί στην κορυφή. Καθότι συν όλα τα άλλα έχω και υψοφοβία, ανέβαινα περπατώντας αργά ακριβώς στην μέση του διαδρόμου και κοιτώντας με κομμένη την ανάσα προς τα κάτω.

Στην κορυφή έχει κάτι παγκάκια που από πίσω τους υπάρχει μια μεταλλική επικλινής επιφάνεια που την χρησιμοποιούσαμε σχεδόν όλοι για να ξαπλώσουμε κοιτώντας τον ουρανό που ξεπρόβαλε μέσα από το γυαλί από πάνω μας. Περίμενα να μας κάνουνε παρατήρηση από στιγμή σε στιγμή αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Πέρασε κανένα τέταρτο και δεν θέλαμε να σηκωθούμε. Μια κλήση που δέχτηκα από τις φίλες μου που ήταν στον δρόμο προς την βουλή, μας έκανε τελικά να το πάρουμε απόφαση για να δώσουμε συνέχεια στην εξερεύνηση.
Όταν βγήκαμε έξω διαπίστωσα προς μεγάλη μου χαρά ότι τα κατάφεραν και δεν χάθηκαν αλλά και μας περίμεναν και λίγο μάλιστα. Προσπαθούσα πάλι να μην σκέφτομαι όσο μπορώ το κρύο. Βοήθησε σε αυτό και λίγη καυτερή πιπεριά που είχα και μασουλώντας την ένιωθα να κατακλύζουν σπίθες το στόμα μου και το αίμα να εξαπολύεται προς όλες τις φλέβες. Γενικά από τρόφιμα είχα από το σπίτι και μαύρες σταφίδες, φρούτα ,κρίθινα παξιμάδια και σάντουιτς με σαρδέλες για να παίρνω δυνάμεις από τις πρωτεΐνες. Όλα αυτά διατηρούνταν άριστα στο σακίδιο λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας σαν να ήταν χωμένα σε κάποιο ράφι ψυγείου.
Κινηθήκαμε προς το κοντινό μνημείο του ολοκαυτώματος. Αποτελείται από 2711 πέτρινους πλίνθους που σχηματίζουν ένα τοπίο σαν λαβύρινθο. Φτιαγμένο για τους Εβραίους που έχασαν την ζωή τους από τον Ναζιστικό στρατό. Είναι άξιος αναφοράς ο τρόπος που παρουσιάζουν σήμερα οι Γερμανοί αυτά που κάνανε οι πατέρες και οι παππούδες τους. Θα μπορούσαν απλά να μην εκδηλώνουν περηφάνια η να μην μιλάνε για αυτό το γεγονός. Αυτοί επέλεξαν όμως να οικοδομήσουν έναν χώρο 19000 τ.μ. για να θυμίζει αυτό που έγινε. Λίγα μόλις μέτρα από την πύλη του Βρανδεμβούργου που είναι το πιο διάσημο αξιοθέατο και σήμα κατατεθέν της πόλης. Το μνημείο το βράδυ δεν φωτίζεται και ο αέρας μυρίζει τρόμο όταν κινείσαι ενδιάμεσα από τις πλάκες, μην ξέροντας τι μπορεί να συναντήσεις στα επόμενα μέτρα. Περιηγηθήκαμε για λίγο με μουδιασμένους μυς και με την ακραία σκέψη ότι μπορεί πίσω από κάποια στήλη να κρύβεται ένας παρανοϊκός .
Πήγαμε προς την πύλη του Βρανδεμβούργου πάλι για να βγούμε μερικές φωτογραφίες μπροστά της.

Στην συνέχεια πήραμε το metro για να πάμε στην Ποτσντάμερ Πλάτς.
Ένα μέρος που γνώρισε μια ιλιγγιώδη ανοικοδόμηση από την πτώση του τοίχους και μετά. Από εκεί που ήταν ένα χορταριασμένο τοπίο μέσα σε λίγα χρόνια μετατράπηκε σε μια πλατεία όπου κυριαρχούν οι επιβλητικοί ουρανοξύστες και το εμπορικό κέντρο της sony. Περνώντας μέσα από μια υπόγεια διάβαση από τον σταθμό ξεπροβάλλαμε αμέσως στο εμπορικό κέντρο.

Από εκεί χρειάζονταν να αλλάξουμε δύο γραμμές για να φτάσουμε στο εναλλακτικό Κρόιτσμπέργκ. Για τους περισσότερους σε αυτό χτυπάει η καρδιά του πολυεθνικού και διαφορετικού Βερολίνου. Η περιοχή που το κάνει να ξεχωρίζει σαν πόλη.
Last edited by a moderator: