vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 610
- Likes
- 1.868
Περιεχόμενα
2.
Δεύτερη μέρα σήμερα του ταξιδιού μας και νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο για την συνέχεια της περιήγησης μας.
Επειδή θα είχαμε λίγες μέρες στη διάθεση μας, είχα φροντίσει από την Αθήνα να κάνω κράτηση για τα γνωστά ''hop on- hop off '' λεωφορεία για να μπορέσουμε να δούμε όσο γίνεται περισσότερα σημεία αυτής της πόλης, ιδίως τα κάπως απομακρυσμένα. Εκείνες τις μέρες υπήρχε και μία προσφορά και το εισιτήριο κόστιζε €14,50 για 48 ώρες.
Αν και δεν πολυσυμπαθώ τέτοιου είδους ξεναγήσεις, ιδίως όταν βρίσκεσαι σε κάποια μεγαλούπολη υπάρχει ο κίνδυνος να κολλήσεις στην κίνηση, στο συγκεκριμένο ταξίδι όμως το μέσο αυτό ξενάγησης έμοιαζε μονόδρομος. Ευτυχώς το εγχείρημα αυτό ήταν τελικά αρκετά αποτελεσματικό και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλά άγνωστα σημεία του Δουβλίνου αλλά να γλυτώσουμε και αρκετό ποδαρόδρομο.
https://citysightseeingdublin.ie/
Γενικά η πόλη είναι σχετικά μικρή και ιδίως τα περισσότερα από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, συγκεντρωμένα γύρω από τον ποταμό Liffey, κάποια στα βόρεια και τα περισσότερα από αυτά στα νότια.
Τα βασικότερα ΜΜΜ είναι τα λεωφορεία, το τραμ και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.
Η Dublin Bus, η βασική εταιρεία λεωφορείων, έχει πολλές γραμμές με καλή συχνότητα στα δρομολόγια και καλές ανταποκρίσεις.
Το τραμ (η εταιρεία που τα διαχειρίζεται ονομάζεται Luas) δημιουργήθηκε το 2004 και προς το παρόν υπάρχουν μόνο δύο γραμμές. Η κόκκινη που ξεκινά από τα ανατολικά, από τα Docklands, διασχίζει το βόρειο - παράλληλα με το ποτάμι - κομμάτι της πόλης και τερματίζει στα νοτιοδυτικά προάστεια του Δουβλίνου. Ενώ η μπλε γραμμή ενώνει κάθετα το βόρειο με το νότιο τμήμα της πόλης.
Γενικά όμως το τραμ δεν καλύπτει τις τουριστικές περιοχές του Δουβλίνου, πλην εξαιρέσεων και για τον επισκέπτη της πόλης δεν είναι και τόσο εξυπηρετικό.
https://www.luas.ie/routes/
Υπάρχει τέλος και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ο Dart, ο οποίος συνδέει τα προάστεια με πολλά σημεία της πόλης.
Ξεκινώντας λοιπόν αρχίσαμε πάλι να κατηφορίζουμε την O’ Connell Street, η οποία έτσι και αλλιώς ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Θέλαμε να δούμε κάποιους παράδρομους, προτού πάρουμε το hop on- hop off λεωφορείο, που η αφετηρία του ήταν κάπου στην αρχή της O’ Connell Street.
Στα μέσα της κεντρικής αυτής οδού και στο ύψος του Ταχυδρομείου ξεκινά ο πεζόδρομος της HenryStreet, η εναλλακτική πρόταση του Δουβλίνου για ψώνια και αγορές, ο ''φτωχός συγγενής'' της Grafton Street θα μπορούσαμε να πούμε, όπου εδώ οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες από ότι στα νότια του ποταμού.
Υπάρχουν πολλά καταστήματα και πολυκαταστήματα κατά μήκος του δρόμου με πιο αξιόλογα το Arnotts και το Jervis Shopping Centre. Κάναμε και ένα πέρασμα σε κάποια τμήματα των ορόφων του Arnotts, αρκετά συμπαθητικό θα έλεγα, χωρίς όμως να φτάνει στα αντίστοιχα του Λονδίνου (ωχ! πάλι άρχισα τις συγκρίσεις).
η Henry Street το πρωί γεμάτη κόσμο...
... και το βράδυ κάπως πιο ήσυχη. Οι ντόπιοι προτιμούν την γειτονιά γύρω από την Temple Bar, νότια του ποταμού
Στο τέλος της Henry Street συναντάμε και την υπαίθρια αγορά τροφίμων και λαχανικών της Moore Street, η οποία δίνει ζωντάνια και χρώμα στην περιοχή.
Σε κάποιο σημείο της αγοράς υπάρχει και το άγαλμα της Mrs. Brown, το οποίο προσελκύει πολλούς τουρίστες για μία φωτογραφία μαζί της. Η ιστορία της είναι εξίσου θλιβερή, όπως και της Molly Malone, ενώ συγχρόνως έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο προσεγγίζοντας το θέμα κάπως αισιόδοξα με την Anjelica Huston στον βασικό ρόλο. Έχει γίνει και διασκευή σε τηλεοπτική σειρά ως κωμωδία όμως.
http://www.imdb.com/title/tt0160509/
Αφορά την αληθινή ιστορία της Agnes Browne η οποία, αφού έχασε τον άντρα της από απροσδόκητο θάνατο το 1967 στο μέσον της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ιρλανδία, αναγκάζεται να δανειστεί από έναν τοκογλύφο για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της. Για να μπορέσει όμως να τα βγάλει πέρα και να γλυτώσει από τα χρέη της αναγκάζεται να πουλά φρούτα και λαχανικά στην υπαίθρια αγορά της Moore Street ενώ συγχρόνως αρρωσταίνει και από καρκίνο. Πολλές φορές δυστυχώς η ίδια η ζωή φτιάχνει τα πιο δραματικά σενάρια.
Γενικά όπως θα διαπιστώσει ο επισκέπτης αυτής της πόλης, το Δουβλίνο είναι διάσπαρτο από τέτοιου είδους αγάλματα και συνθέσεις και τους αρέσει έτσι να τιμούν πρόσωπα αλλά και γεγονότα της ιστορίας και του πολιτισμού τους.
Στην προέκταση της Henry Street αλλά από την απέναντι πλευρά της O’Connell, στην North EarlStreet, αξίζει ένα πέρασμα για μία φωτογραφία στο ιδιαίτερο άγαλμα του μεγάλου James Joyce.
Η Ιρλανδία αν και μικρή χώρα έχει προσφέρει πολλά στον παγκόσμιο πολιτισμό και ιδιαίτερα στην λογοτεχνία. Είναι η χώρα που μπορεί να υπερηφανεύεται για τα τέσσερα βραβεία νόμπελ λογοτεχνίας που έχουν κερδίζει σπουδαίοι συγγραφείς της. Όπως ο William B. Yeats (1923), o George Bernard Shaw (1925), o Samuel Beckett (1969) και τέλος ο Seamus Heaney (1995).
Χωρίς βέβαια να ξεχνάμε να αναφέρουμε και τους άλλους μεγάλους όπως τον Oscar Wilde, τον Sean O’ Casey ή ακόμα και τον Jonathan Swift.
Με το λεωφορείο Hop on- Hop off συνεχίζουμε την περιήγηση και αφού περάσουμε από πολλά ενδιαφέροντα σημεία σταματάμε στην περιοχή που χαρακτηρίζεται και ως Μεσαιωνική ή αλλιώς και γειτονιά των Βίκινγκς με σπουδαιότερο αξιοθέατο το Κάστρο του Δουβλίνου.
Το κάστρο αυτό φτιάχτηκε το 1204 υπό τις διαταγές του βασιλιά Ιωάννη της Αγγλίας για την αμυντική θωράκιση της πόλης. Χαρακτηριστική είναι η κεντρική αυλή που παλιά περιστοιχιζόταν από υψηλά τείχη και κυκλικούς πύργους σε κάθε γωνία, ενώ σήμερα όμως σώζεται μόνο ένας από αυτούς.
Στην μακραίωνη ιστορία του πέρασε από πολλές φάσεις και χρήσεις ενώ πάντα είχε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της πόλης.
Εδώ έγινε και η έδρα του νεοσύστατου Ελεύθερου Ιρλανδικού κράτους, όπου το 1922 παραδόθηκε επίσημα στον Michael Collins και στην προσωρινή Ιρλανδική κυβέρνηση.
Σήμερα το Κάστρο φιλοξενεί σημαντικές εκθέσεις και συνέδρια. Αυτά που αξίζουν για να δει κάποιος είναι το Βασιλικό Παρεκκλήσι και η Αίθουσα του Θρόνου.
Από τα πιο ενδιαφέροντα όμως αξιοθέατα νομίζω ότι είναι η Βιβλιοθήκη Τσέστερ Μπίτι. Χάριν της γενναιόδωρης δωρεάς του μεγάλου αυτού συλλέκτη, του Alfred Chester Beatty, το Δουβλίνο κατέχει μία από τις σημαντικότερες βιβλιοθήκες στον κόσμο με ισλαμικά χειρόγραφα, αντικείμενα κινεζικής και ιαπωνικής τέχνης αλλά και πλήθος άλλα χειροτεχνήματα από όλη την Ασία. Η είσοδος στους χώρους του Κάστρου και σε όλα τα αξιοθέατα, συμπεριλαμβανομένης και της Βιβλιοθήκης Τσέστερ Μπίτι, είναι ελεύθερη. Εκτός μόνο από τα Βασιλικά Διαμερίσματα όπου η είσοδος γίνεται με ξεναγό και εισιτήριο.
Το Κάστρο του Δουβλίνου με τον Norman Tower στο μέσον, τα State Apartments αριστερά και το Chapel Royal δεξιά
το Βασιλικό Παρεκκλήσι
τα Βασιλικά Διαμερίσματα
η Chester Beatty Library
Φεύγοντας από το Κάστρο συνεχίσαμε στην ίδια γειτονιά για να δούμε τους δύο σημαντικότερους ναούς του Δουβλίνου, τον καθεδρικό ναό του Χριστού αρχικά και τον ναό του Αγίου Πατρικίουαργότερα το απόγευμα.
Ξεκινήσαμε από τον καθεδρικό ναό του Χριστού, ο οποίος βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο κάστρο πάνω σε ένα ύψωμα, στο St. Michaels Hill, από όπου η θέα προς το ποτάμι είναι εντυπωσιακή.
Ο ναός αυτός, ένας από τους μεγαλύτερους του Δουβλίνου, κατασκευάστηκε το 1038 από ξύλο ενώ το 1172 κατεδαφίστηκε και κτίστηκε από πέτρα. Το συνολικό οικοδόμημα είναι πολύ επιβλητικό και εκτός της περιήγησης στον κύριο ναό αξίζει να δει ο επισκέπτης και την εντυπωσιακά τεράστια κρύπτη. Αναστηλώθηκε πρόσφατα και περιλαμβάνει εκθέματα με πολλά ευρήματα, όπως η έκθεση ''Θησαυροί του Καθεδρικού Ναού'' αλλά και μία συλλογή με κοστούμια και αντικείμενα από την τηλεοπτική σειρά ''The Tudors'', όπου στην κρύπτη γυρίστηκαν πολλές σκηνές.
ο Christ Church Cathedral στον λόφο St. Michaels
η Κρύπτη
Εξ ίσου όμορφοι είναι και οι περιποιημένοι κήποι γύρω από τον ναό.
Απέναντι από τον καθεδρικό υπάρχει και το μουσείο της Dublinia. Με πρόσβαση από το ναό μέσω μίας κλειστής γέφυρας, στο μεσαιωνικό αυτό κτήριο παρουσιάζεται σε τρεις ορόφους με πλούσια οπτικοακουστικά μέσα η ιστορία του μεσαιωνικού Δουβλίνου.
Η έκθεση αξίζει πάρα πολύ και προσωπικά πιστεύω ότι είναι από τα πιο εντυπωσιακά μουσεία του Δουβλίνου. Το εισιτήριο για την είσοδο στον καθεδρικό ναό είναι €6 και για την Dublinia €8,50. Υπάρχει και το συνδυασμένο εισιτήριο και για τις δύο εκθέσεις με €13,25 το οποίο και χρησιμοποιήσαμε.
η κλειστή γέφυρα που ενώνει τον Christ Church Cathedral με το μουσείο της Dublinia
σκηνές από την καθημερινή ζωή των Βίκινγκς
μέχρι και πολύ ''προσωπικές'' στιγμές ... με συνοδεία ηχητικής υπόκρουσης!
Η ώρα όμως έχει περάσει για τα καλά και αποφασίζουμε να κάνουμε ένα διάλειμα για φαγητό και να συνεχίσουμε την περιήγηση το απόγευμα. Περπατήσαμε μέχρι την Grafton Street και σε μία πάροδο, στην Duke Str., καθήσαμε σε μία από τις πιό ιστορικές pub του Δουβλίνου, στο The Duke.
http://www.thedukedublin.com/
Πολύ ατμοσφαιρικό μέρος με ευχάριστη διακόσμηση. Δύο κυρίως πιάτα - κοκκινιστό αρνάκι Wicklow και παραδοσιακό Irish stew (έμοιαζε σαν ουγγρικό γκούλας), ένα ορεκτικό και δύο μπύρες - κόστισαν περίπου 40 ευρώ. Είμασταν και σχετικά νωρίς και δεν είχε και πολύ κόσμο και ήταν ακόμα καλύτερα.
Χαλαρώσαμε αρκετά και ξεκούραστοι θα συνεχίζαμε την περιήγηση μας το απόγευμα.
Δεύτερη μέρα σήμερα του ταξιδιού μας και νωρίς το πρωί ξεκινήσαμε από το ξενοδοχείο για την συνέχεια της περιήγησης μας.
Επειδή θα είχαμε λίγες μέρες στη διάθεση μας, είχα φροντίσει από την Αθήνα να κάνω κράτηση για τα γνωστά ''hop on- hop off '' λεωφορεία για να μπορέσουμε να δούμε όσο γίνεται περισσότερα σημεία αυτής της πόλης, ιδίως τα κάπως απομακρυσμένα. Εκείνες τις μέρες υπήρχε και μία προσφορά και το εισιτήριο κόστιζε €14,50 για 48 ώρες.
Αν και δεν πολυσυμπαθώ τέτοιου είδους ξεναγήσεις, ιδίως όταν βρίσκεσαι σε κάποια μεγαλούπολη υπάρχει ο κίνδυνος να κολλήσεις στην κίνηση, στο συγκεκριμένο ταξίδι όμως το μέσο αυτό ξενάγησης έμοιαζε μονόδρομος. Ευτυχώς το εγχείρημα αυτό ήταν τελικά αρκετά αποτελεσματικό και είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε πολλά άγνωστα σημεία του Δουβλίνου αλλά να γλυτώσουμε και αρκετό ποδαρόδρομο.
https://citysightseeingdublin.ie/
Γενικά η πόλη είναι σχετικά μικρή και ιδίως τα περισσότερα από τα πιο σημαντικά αξιοθέατα βρίσκονται πολύ κοντά μεταξύ τους, συγκεντρωμένα γύρω από τον ποταμό Liffey, κάποια στα βόρεια και τα περισσότερα από αυτά στα νότια.
Τα βασικότερα ΜΜΜ είναι τα λεωφορεία, το τραμ και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος.
Η Dublin Bus, η βασική εταιρεία λεωφορείων, έχει πολλές γραμμές με καλή συχνότητα στα δρομολόγια και καλές ανταποκρίσεις.
Το τραμ (η εταιρεία που τα διαχειρίζεται ονομάζεται Luas) δημιουργήθηκε το 2004 και προς το παρόν υπάρχουν μόνο δύο γραμμές. Η κόκκινη που ξεκινά από τα ανατολικά, από τα Docklands, διασχίζει το βόρειο - παράλληλα με το ποτάμι - κομμάτι της πόλης και τερματίζει στα νοτιοδυτικά προάστεια του Δουβλίνου. Ενώ η μπλε γραμμή ενώνει κάθετα το βόρειο με το νότιο τμήμα της πόλης.
Γενικά όμως το τραμ δεν καλύπτει τις τουριστικές περιοχές του Δουβλίνου, πλην εξαιρέσεων και για τον επισκέπτη της πόλης δεν είναι και τόσο εξυπηρετικό.
https://www.luas.ie/routes/
Υπάρχει τέλος και ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, ο Dart, ο οποίος συνδέει τα προάστεια με πολλά σημεία της πόλης.
Ξεκινώντας λοιπόν αρχίσαμε πάλι να κατηφορίζουμε την O’ Connell Street, η οποία έτσι και αλλιώς ήταν δίπλα στο ξενοδοχείο μας. Θέλαμε να δούμε κάποιους παράδρομους, προτού πάρουμε το hop on- hop off λεωφορείο, που η αφετηρία του ήταν κάπου στην αρχή της O’ Connell Street.
Στα μέσα της κεντρικής αυτής οδού και στο ύψος του Ταχυδρομείου ξεκινά ο πεζόδρομος της HenryStreet, η εναλλακτική πρόταση του Δουβλίνου για ψώνια και αγορές, ο ''φτωχός συγγενής'' της Grafton Street θα μπορούσαμε να πούμε, όπου εδώ οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες από ότι στα νότια του ποταμού.
Υπάρχουν πολλά καταστήματα και πολυκαταστήματα κατά μήκος του δρόμου με πιο αξιόλογα το Arnotts και το Jervis Shopping Centre. Κάναμε και ένα πέρασμα σε κάποια τμήματα των ορόφων του Arnotts, αρκετά συμπαθητικό θα έλεγα, χωρίς όμως να φτάνει στα αντίστοιχα του Λονδίνου (ωχ! πάλι άρχισα τις συγκρίσεις).
η Henry Street το πρωί γεμάτη κόσμο...

... και το βράδυ κάπως πιο ήσυχη. Οι ντόπιοι προτιμούν την γειτονιά γύρω από την Temple Bar, νότια του ποταμού


Στο τέλος της Henry Street συναντάμε και την υπαίθρια αγορά τροφίμων και λαχανικών της Moore Street, η οποία δίνει ζωντάνια και χρώμα στην περιοχή.
Σε κάποιο σημείο της αγοράς υπάρχει και το άγαλμα της Mrs. Brown, το οποίο προσελκύει πολλούς τουρίστες για μία φωτογραφία μαζί της. Η ιστορία της είναι εξίσου θλιβερή, όπως και της Molly Malone, ενώ συγχρόνως έχει μεταφερθεί και στον κινηματογράφο προσεγγίζοντας το θέμα κάπως αισιόδοξα με την Anjelica Huston στον βασικό ρόλο. Έχει γίνει και διασκευή σε τηλεοπτική σειρά ως κωμωδία όμως.
http://www.imdb.com/title/tt0160509/
Αφορά την αληθινή ιστορία της Agnes Browne η οποία, αφού έχασε τον άντρα της από απροσδόκητο θάνατο το 1967 στο μέσον της οικονομικής κρίσης που μάστιζε την Ιρλανδία, αναγκάζεται να δανειστεί από έναν τοκογλύφο για να ανταπεξέλθει στις υποχρεώσεις της. Για να μπορέσει όμως να τα βγάλει πέρα και να γλυτώσει από τα χρέη της αναγκάζεται να πουλά φρούτα και λαχανικά στην υπαίθρια αγορά της Moore Street ενώ συγχρόνως αρρωσταίνει και από καρκίνο. Πολλές φορές δυστυχώς η ίδια η ζωή φτιάχνει τα πιο δραματικά σενάρια.
Γενικά όπως θα διαπιστώσει ο επισκέπτης αυτής της πόλης, το Δουβλίνο είναι διάσπαρτο από τέτοιου είδους αγάλματα και συνθέσεις και τους αρέσει έτσι να τιμούν πρόσωπα αλλά και γεγονότα της ιστορίας και του πολιτισμού τους.


Στην προέκταση της Henry Street αλλά από την απέναντι πλευρά της O’Connell, στην North EarlStreet, αξίζει ένα πέρασμα για μία φωτογραφία στο ιδιαίτερο άγαλμα του μεγάλου James Joyce.

Η Ιρλανδία αν και μικρή χώρα έχει προσφέρει πολλά στον παγκόσμιο πολιτισμό και ιδιαίτερα στην λογοτεχνία. Είναι η χώρα που μπορεί να υπερηφανεύεται για τα τέσσερα βραβεία νόμπελ λογοτεχνίας που έχουν κερδίζει σπουδαίοι συγγραφείς της. Όπως ο William B. Yeats (1923), o George Bernard Shaw (1925), o Samuel Beckett (1969) και τέλος ο Seamus Heaney (1995).
Χωρίς βέβαια να ξεχνάμε να αναφέρουμε και τους άλλους μεγάλους όπως τον Oscar Wilde, τον Sean O’ Casey ή ακόμα και τον Jonathan Swift.
Με το λεωφορείο Hop on- Hop off συνεχίζουμε την περιήγηση και αφού περάσουμε από πολλά ενδιαφέροντα σημεία σταματάμε στην περιοχή που χαρακτηρίζεται και ως Μεσαιωνική ή αλλιώς και γειτονιά των Βίκινγκς με σπουδαιότερο αξιοθέατο το Κάστρο του Δουβλίνου.
Το κάστρο αυτό φτιάχτηκε το 1204 υπό τις διαταγές του βασιλιά Ιωάννη της Αγγλίας για την αμυντική θωράκιση της πόλης. Χαρακτηριστική είναι η κεντρική αυλή που παλιά περιστοιχιζόταν από υψηλά τείχη και κυκλικούς πύργους σε κάθε γωνία, ενώ σήμερα όμως σώζεται μόνο ένας από αυτούς.
Στην μακραίωνη ιστορία του πέρασε από πολλές φάσεις και χρήσεις ενώ πάντα είχε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της πόλης.
Εδώ έγινε και η έδρα του νεοσύστατου Ελεύθερου Ιρλανδικού κράτους, όπου το 1922 παραδόθηκε επίσημα στον Michael Collins και στην προσωρινή Ιρλανδική κυβέρνηση.
Σήμερα το Κάστρο φιλοξενεί σημαντικές εκθέσεις και συνέδρια. Αυτά που αξίζουν για να δει κάποιος είναι το Βασιλικό Παρεκκλήσι και η Αίθουσα του Θρόνου.
Από τα πιο ενδιαφέροντα όμως αξιοθέατα νομίζω ότι είναι η Βιβλιοθήκη Τσέστερ Μπίτι. Χάριν της γενναιόδωρης δωρεάς του μεγάλου αυτού συλλέκτη, του Alfred Chester Beatty, το Δουβλίνο κατέχει μία από τις σημαντικότερες βιβλιοθήκες στον κόσμο με ισλαμικά χειρόγραφα, αντικείμενα κινεζικής και ιαπωνικής τέχνης αλλά και πλήθος άλλα χειροτεχνήματα από όλη την Ασία. Η είσοδος στους χώρους του Κάστρου και σε όλα τα αξιοθέατα, συμπεριλαμβανομένης και της Βιβλιοθήκης Τσέστερ Μπίτι, είναι ελεύθερη. Εκτός μόνο από τα Βασιλικά Διαμερίσματα όπου η είσοδος γίνεται με ξεναγό και εισιτήριο.
Το Κάστρο του Δουβλίνου με τον Norman Tower στο μέσον, τα State Apartments αριστερά και το Chapel Royal δεξιά

το Βασιλικό Παρεκκλήσι

τα Βασιλικά Διαμερίσματα


η Chester Beatty Library


Φεύγοντας από το Κάστρο συνεχίσαμε στην ίδια γειτονιά για να δούμε τους δύο σημαντικότερους ναούς του Δουβλίνου, τον καθεδρικό ναό του Χριστού αρχικά και τον ναό του Αγίου Πατρικίουαργότερα το απόγευμα.
Ξεκινήσαμε από τον καθεδρικό ναό του Χριστού, ο οποίος βρίσκεται σχεδόν δίπλα στο κάστρο πάνω σε ένα ύψωμα, στο St. Michaels Hill, από όπου η θέα προς το ποτάμι είναι εντυπωσιακή.
Ο ναός αυτός, ένας από τους μεγαλύτερους του Δουβλίνου, κατασκευάστηκε το 1038 από ξύλο ενώ το 1172 κατεδαφίστηκε και κτίστηκε από πέτρα. Το συνολικό οικοδόμημα είναι πολύ επιβλητικό και εκτός της περιήγησης στον κύριο ναό αξίζει να δει ο επισκέπτης και την εντυπωσιακά τεράστια κρύπτη. Αναστηλώθηκε πρόσφατα και περιλαμβάνει εκθέματα με πολλά ευρήματα, όπως η έκθεση ''Θησαυροί του Καθεδρικού Ναού'' αλλά και μία συλλογή με κοστούμια και αντικείμενα από την τηλεοπτική σειρά ''The Tudors'', όπου στην κρύπτη γυρίστηκαν πολλές σκηνές.
ο Christ Church Cathedral στον λόφο St. Michaels






η Κρύπτη




Εξ ίσου όμορφοι είναι και οι περιποιημένοι κήποι γύρω από τον ναό.

Απέναντι από τον καθεδρικό υπάρχει και το μουσείο της Dublinia. Με πρόσβαση από το ναό μέσω μίας κλειστής γέφυρας, στο μεσαιωνικό αυτό κτήριο παρουσιάζεται σε τρεις ορόφους με πλούσια οπτικοακουστικά μέσα η ιστορία του μεσαιωνικού Δουβλίνου.
Η έκθεση αξίζει πάρα πολύ και προσωπικά πιστεύω ότι είναι από τα πιο εντυπωσιακά μουσεία του Δουβλίνου. Το εισιτήριο για την είσοδο στον καθεδρικό ναό είναι €6 και για την Dublinia €8,50. Υπάρχει και το συνδυασμένο εισιτήριο και για τις δύο εκθέσεις με €13,25 το οποίο και χρησιμοποιήσαμε.

η κλειστή γέφυρα που ενώνει τον Christ Church Cathedral με το μουσείο της Dublinia



σκηνές από την καθημερινή ζωή των Βίκινγκς




μέχρι και πολύ ''προσωπικές'' στιγμές ... με συνοδεία ηχητικής υπόκρουσης!


Η ώρα όμως έχει περάσει για τα καλά και αποφασίζουμε να κάνουμε ένα διάλειμα για φαγητό και να συνεχίσουμε την περιήγηση το απόγευμα. Περπατήσαμε μέχρι την Grafton Street και σε μία πάροδο, στην Duke Str., καθήσαμε σε μία από τις πιό ιστορικές pub του Δουβλίνου, στο The Duke.
http://www.thedukedublin.com/
Πολύ ατμοσφαιρικό μέρος με ευχάριστη διακόσμηση. Δύο κυρίως πιάτα - κοκκινιστό αρνάκι Wicklow και παραδοσιακό Irish stew (έμοιαζε σαν ουγγρικό γκούλας), ένα ορεκτικό και δύο μπύρες - κόστισαν περίπου 40 ευρώ. Είμασταν και σχετικά νωρίς και δεν είχε και πολύ κόσμο και ήταν ακόμα καλύτερα.
Χαλαρώσαμε αρκετά και ξεκούραστοι θα συνεχίζαμε την περιήγηση μας το απόγευμα.
Last edited: