travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Τρίτη 20/7/2021
Ας αφήσουμε για λίγο το Τσερνομπίλ και να προχωρήσουμε τη ιστορία μας.
Το πρωί γεμίσαμε το αυτοκίνητο με τα πράγματά μας, τα οποία χώρεσαν ίσα-ίσα στο πορτμπαγκάζ. Μπήκαμε και εμείς μέσα και ξεκινήσαμε τη μετακίνησή μας στα βορειοδυτικά της Ουκρανίας. Τα πράγματα την Δευτέρα, την πρώτη μέρα που πήραμε δηλαδή το αυτοκίνητο, δεν τα είχαμε βάλει μέσα στο αυτοκίνητο, για να ελέγξουμε αν χωράνε, γιατί δεν χρειάστηκε. Όμως ευτυχώς το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά μεγάλο και μας χώρεσαν.
Λίγο έξω από το Κίεβο κάθισα εγώ στο τιμόνι. Μου αρέσει η οδήγηση στο εξωτερικό. Είναι άλλη αίσθηση! Οδηγούσα αρκετές ώρες στον Εθνικό δρόμο (πολύ καλός!) που είχε κάποια κίνηση. Όχι μεγάλη όμως. Ήταν συνέχεια τεράστιες ευθείες και γι αυτό μετά από μια ώρα ήταν πολύ κουραστική η οδήγηση. Κάναμε ελάχιστες στάσεις. Πρώτα σε ένα καφέ-εστιατόριο για να πάρουμε καφέδες. Αργότερα για να ξεκουραστώ λίγο μπήκα σε ένα χωριό όπου μας άρεσε. Ήταν στο παλιό ελληνικό στυλ δεκαετίας 60 ή και παλιότερα.
Εδώ βρίσκω την ευκαιρία να εξηγήσω για τους μη γνωρίζοντες, από ποιους ανθούς της κολοκυθιάς γίνονται οι ντολμάδες με τους λεγόμενους κολοκυθοανθούς. Το εξηγήσαμε στην παρέα στο χωριό αυτό. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι ανθοί είναι εκείνοι που είναι στην άκρη του κολοκυθιού. Μπορεί να γίνεται και έτσι αλλά στο χωριό μου οι ανθοί είναι χωριστοί από το κολοκύθι. Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται ένας τέτοιος ανθός. Σαφώς κολοκύθι δεν υπάρχει. Συνεχίζω.
Αργότερα σε κάποιο σημείο είχε γίνει ένα ατύχημα και καθυστερήσαμε σχεδόν μισή ώρα μέχρι να μας επιτρέψουν να περάσουμε το δρόμο. Οι δρόμοι τελικά στην Ουκρανία είναι σχετικά καλοί, με εξαίρεση ορισμένους στην επαρχία που έχουν αρκετές λακκούβες. Όμως στο δρόμο για να φτάσουμε στο Λουτστκ, ενώ σε αρκετά σημεία κάνανε έργα, στην περισσότερη διαδρομή ήταν πολύ καλές οι συνθήκες. Υπήρχαν από δυο μέχρι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, εκτός από πολύ λίγα σημεία για ελάχιστα χιλιόμετρα.
Κάπου κάναμε άλλη μια στάση να δούμε ένα μοναστήρι:
Πριν φτάσουμε στο Λουτσκ περάσαμε από μία πόλη την Ρίβνε. Εκεί κάναμε μία στάση για να δούμε λίγο την πλατεία, που δεν έλεγε και πολλά πράγματα, με μία μέτρια εκκλησία. Είναι μεγάλη πόλη με περίπου 250.000 κατοίκους, αλλά εμείς δεν είχαμε αρκετό χρόνο να δούμε κάτι περισσότερο. Εγώ βρήκα την ευκαιρία να βάλω στο τηλέφωνο μου μία κάρτα SIM και έτσι έχω τη δυνατότητα να έχω αρκετά δεδομένα και να μπορώ να κάνω τηλέφωνα εδώ στην Ουκρανία. Κοστίζει ελάχιστα χρήματα δηλαδή 100 grivna που σημαίνει λίγο παραπάνω από 3 ευρώ και έχω 12gb και 120 λεπτά ομιλία. Έτσι ήμουν άνετος και μπορώ να πω ότι αυτό βελτίωσε το ταξίδι, αφού ανά πάσα στιγμή θα είχαμε internet. Η διαδικασία για την αγορά της SIM ήταν πολύ απλή. Δηλαδή δεν μου ζήτησαν τίποτα από διαβατήρια και τέτοια και απλά άλλαξα την κάρτα μου και σε δευτερόλεπτα είχε ενεργοποιηθεί η καινούργια. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό.
Ρίβνε:
Πρόλαβα μάλιστα να δω λίγο και την πόλη που είχαμε σταματήσει. Επόμενη στάση ήταν στο λεγόμενο τούνελ της αγάπης. Εκεί είναι μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία μάλλον είναι εγκαταλελειμμένη και έχουν φυτρώσει δέντρα γύρω-γύρω και σε μικρή απόσταση από αυτήν. Αλλά το ωραίο είναι ότι σε ένα πλάτος περίπου δύο μέτρων δεν έχει δέντρα (εκεί που είναι η γραμμή) και τα διπλανά δέντρα υψώνονται και τα κλαδιά τους ενώνονται σε ύψος περίπου τριών μέτρων πάνω από τις σιδηροτροχιές. Έτσι μοιάζει με ένα τούνελ, το οποίο όμως από πάνω και στο πλάι έχει δέντρα και τα κλαδιά τους. Είναι πάρα πολύ όμορφο γιατί είναι μία ευθεία πολύ μεγάλη την οποία περπατάς πάνω στη γραμμή του τρένου και συνέχεια βλέπεις κάτι πολύ όμορφο. Χωρίς βέβαια να αλλάζει όσο και να προχωράς.
Το θέμα είναι ότι έχει τόσα πολλά κουνούπια που σου είναι αδύνατον να αντέξεις για πολύ χρόνο. Και γι αυτό εμείς δεν περπατήσαμε περισσότερα από 10 λεπτά και άλλο τόσο χρόνο να γυρίσουμε. Ήταν εκεί κάποιες γιαγιάδες και πουλούσαν αντικουνουπικά, αλλά δε νομίζω ότι θα μου προσέφεραν τίποτα, ειδικά όταν πήγα για να ουρήσω. Εκεί το μέρος δεν είχε κάποιο άλλο ενδιαφέρον για μας, αν και υπήρχαν κάποια κτίρια, γι αυτό και φύγαμε αμέσως μετά να πάμε στο Λουτσκ.
Να συμπληρώσω ότι στο τούνελ της αγάπης δεν είχε εισιτήριο. Μόνο το αίμα που μας ήπιαν τα κουνούπια. Γενικά εδώ δεν σκεφτόμαστε τα εισιτήρια, γιατί είναι πολύ χαμηλή η τιμή τους: από 1 ευρώ μέχρι 4 το πολύ, οπουδήποτε έχουμε πάει μέχρι τώρα. Βέβαια δεν έχουμε επισκεφθεί κανένα από τα μεγάλα μουσεία και εκεί δεν ξέρω τιμές, αν και δεν νομίζω να είναι ακριβά.
Από το δρόμο:
Όλη τη μέρα έβρεξε ελάχιστα και μάλιστα μόνο όταν ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητο. Έτσι άλλη μία μέρα πέρασε χωρίς να έχουμε το πρόβλημα της βροχής. Επίσης η θερμοκρασία ήταν πολύ καλή. Δηλαδή 22 με 26 βαθμούς Κελσίου και αυτό ήταν ευχάριστο. Βέβαια εδώ στην Ουκρανία, έτσι κι αλλιώς το βράδυ η θερμοκρασία είναι σχετικά χαμηλή και εμείς δεν χρησιμοποιήσαμε ούτε καν στο Κίεβο τον κλιματισμό. Στο Λουτσκ το ξενοδοχείο δεν έχει κλιματισμό, γιατί σίγουρα δεν χρειάζεται. Κοιμηθήκαμε όμως με ανοιχτό το παράθυρο για να παίρνουμε αέρα.
Αφού ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, η ώρα είχε πάει περίπου έξι και με την παρέα βγήκαμε να κάνουμε τον περίπατο στην πόλη. Πήγαμε με τα πόδια γιατί το ξενοδοχείο είναι κοντά στο κέντρο. Πήγαμε λοιπόν στην εκκλησία της Αγίας Τριάδος. Μάλλον είναι μοναστήρι και αφού βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες μέσα και έξω εμφανίστηκε ένας ντόπιος ιερωμένος, ο οποίος χωρίς να ξέρει Αγγλικά άρχισε να μας μιλάει. Ήταν ένας ψηλός, σεβάσμιος άνθρωπος θα έλεγα, ο οποίος τελικά μας είπε ότι είναι ο Μητροπολίτης. Δεν είχαμε λόγο να μην τον πιστέψουμε παρά την απλότητα που είχε. Μας πήρε μαζί του και τους οκτώ και άρχισε να μας δείχνει σε κάποιους χώρους εικόνες με ελληνική γραφή. Όλοι εκεί που τον έβλεπαν ερχόταν και με σεβασμό τον χαιρετούσαν και έπαιρναν την ευλογία του. Σε λίγο φώναξε και έναν άλλο ιερωμένο, ο οποίος μιλούσε καλά Αγγλικά και μας μετάφραζε.
Ήταν πολύ καλή αυτή η συνάντηση γιατί για περίπου μισή ώρα μας ξεναγούσαν στους χώρους του μοναστηριού. Στο τέλος πριν φύγουμε εκτός από την ευλογία του μας κέρασε ένα σοκολατάκι με ούζο Πλωμαρίου. Βγάλαμε βέβαια και αναμνηστικές φωτογραφίες και ήταν μία πολύ ευχάριστη συνάντηση.
Μετά την εκκλησία της Αγίας Τριάδος κατεβήκαμε τον πεζόδρομο με τα καταστήματα της πόλης και πήγαμε κοντά το κάστρο που φέρει το όνομα της πόλης. Αρχικά για να δούμε απέξω την εκκλησία Πέτρου και Παύλου και επίσης να δούμε απέξω το κάστρο, που ήταν κλειστά και τα δύο. Κάναμε βόλτα και στην Παλιά Πόλη, η οποία δεν έλεγε πολλά πράγματα. Την επομένη επισκεφτήκαμε πάλι την εκκλησία Πέτρου και Παύλου και το κάστρο για να τα δούμε και εσωτερικά.
Τα εστιατόρια είναι φθηνά και πήγαμε και χθες βράδυ να φάμε όλοι μαζί. Όμως δεν βρήκαμε εύκολα φαγητό γιατί εδώ όλα κλείνουν 9 με 10 το βράδυ και εμείς αποφασίσαμε να φάμε μετά τις 9. Ευτυχώς σε μία πιτσαρία μας έφτιαξαν πίτσες και φάγαμε. Ήπιαμε και τις μπυρίτσες μας και όλα καλά.
Υπενθύμιση: Πολλά κομμάτια του κειμένου είναι από το ημερολόγιο που κρατούσα, γι αυτό μη δίνετε και μεγάλη σημασία στους χρόνους.
Φωτογραφία με τον επίσκοπο δε βάζω για λόγους προσωπικών δεδομένων!
Ας αφήσουμε για λίγο το Τσερνομπίλ και να προχωρήσουμε τη ιστορία μας.
Το πρωί γεμίσαμε το αυτοκίνητο με τα πράγματά μας, τα οποία χώρεσαν ίσα-ίσα στο πορτμπαγκάζ. Μπήκαμε και εμείς μέσα και ξεκινήσαμε τη μετακίνησή μας στα βορειοδυτικά της Ουκρανίας. Τα πράγματα την Δευτέρα, την πρώτη μέρα που πήραμε δηλαδή το αυτοκίνητο, δεν τα είχαμε βάλει μέσα στο αυτοκίνητο, για να ελέγξουμε αν χωράνε, γιατί δεν χρειάστηκε. Όμως ευτυχώς το πορτμπαγκάζ είναι σχετικά μεγάλο και μας χώρεσαν.

Λίγο έξω από το Κίεβο κάθισα εγώ στο τιμόνι. Μου αρέσει η οδήγηση στο εξωτερικό. Είναι άλλη αίσθηση! Οδηγούσα αρκετές ώρες στον Εθνικό δρόμο (πολύ καλός!) που είχε κάποια κίνηση. Όχι μεγάλη όμως. Ήταν συνέχεια τεράστιες ευθείες και γι αυτό μετά από μια ώρα ήταν πολύ κουραστική η οδήγηση. Κάναμε ελάχιστες στάσεις. Πρώτα σε ένα καφέ-εστιατόριο για να πάρουμε καφέδες. Αργότερα για να ξεκουραστώ λίγο μπήκα σε ένα χωριό όπου μας άρεσε. Ήταν στο παλιό ελληνικό στυλ δεκαετίας 60 ή και παλιότερα.

Εδώ βρίσκω την ευκαιρία να εξηγήσω για τους μη γνωρίζοντες, από ποιους ανθούς της κολοκυθιάς γίνονται οι ντολμάδες με τους λεγόμενους κολοκυθοανθούς. Το εξηγήσαμε στην παρέα στο χωριό αυτό. Οι περισσότεροι νομίζουν ότι οι ανθοί είναι εκείνοι που είναι στην άκρη του κολοκυθιού. Μπορεί να γίνεται και έτσι αλλά στο χωριό μου οι ανθοί είναι χωριστοί από το κολοκύθι. Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται ένας τέτοιος ανθός. Σαφώς κολοκύθι δεν υπάρχει. Συνεχίζω.

Αργότερα σε κάποιο σημείο είχε γίνει ένα ατύχημα και καθυστερήσαμε σχεδόν μισή ώρα μέχρι να μας επιτρέψουν να περάσουμε το δρόμο. Οι δρόμοι τελικά στην Ουκρανία είναι σχετικά καλοί, με εξαίρεση ορισμένους στην επαρχία που έχουν αρκετές λακκούβες. Όμως στο δρόμο για να φτάσουμε στο Λουτστκ, ενώ σε αρκετά σημεία κάνανε έργα, στην περισσότερη διαδρομή ήταν πολύ καλές οι συνθήκες. Υπήρχαν από δυο μέχρι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας σε κάθε κατεύθυνση, εκτός από πολύ λίγα σημεία για ελάχιστα χιλιόμετρα.
Κάπου κάναμε άλλη μια στάση να δούμε ένα μοναστήρι:

Πριν φτάσουμε στο Λουτσκ περάσαμε από μία πόλη την Ρίβνε. Εκεί κάναμε μία στάση για να δούμε λίγο την πλατεία, που δεν έλεγε και πολλά πράγματα, με μία μέτρια εκκλησία. Είναι μεγάλη πόλη με περίπου 250.000 κατοίκους, αλλά εμείς δεν είχαμε αρκετό χρόνο να δούμε κάτι περισσότερο. Εγώ βρήκα την ευκαιρία να βάλω στο τηλέφωνο μου μία κάρτα SIM και έτσι έχω τη δυνατότητα να έχω αρκετά δεδομένα και να μπορώ να κάνω τηλέφωνα εδώ στην Ουκρανία. Κοστίζει ελάχιστα χρήματα δηλαδή 100 grivna που σημαίνει λίγο παραπάνω από 3 ευρώ και έχω 12gb και 120 λεπτά ομιλία. Έτσι ήμουν άνετος και μπορώ να πω ότι αυτό βελτίωσε το ταξίδι, αφού ανά πάσα στιγμή θα είχαμε internet. Η διαδικασία για την αγορά της SIM ήταν πολύ απλή. Δηλαδή δεν μου ζήτησαν τίποτα από διαβατήρια και τέτοια και απλά άλλαξα την κάρτα μου και σε δευτερόλεπτα είχε ενεργοποιηθεί η καινούργια. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση αυτό.
Ρίβνε:



Πρόλαβα μάλιστα να δω λίγο και την πόλη που είχαμε σταματήσει. Επόμενη στάση ήταν στο λεγόμενο τούνελ της αγάπης. Εκεί είναι μία σιδηροδρομική γραμμή η οποία μάλλον είναι εγκαταλελειμμένη και έχουν φυτρώσει δέντρα γύρω-γύρω και σε μικρή απόσταση από αυτήν. Αλλά το ωραίο είναι ότι σε ένα πλάτος περίπου δύο μέτρων δεν έχει δέντρα (εκεί που είναι η γραμμή) και τα διπλανά δέντρα υψώνονται και τα κλαδιά τους ενώνονται σε ύψος περίπου τριών μέτρων πάνω από τις σιδηροτροχιές. Έτσι μοιάζει με ένα τούνελ, το οποίο όμως από πάνω και στο πλάι έχει δέντρα και τα κλαδιά τους. Είναι πάρα πολύ όμορφο γιατί είναι μία ευθεία πολύ μεγάλη την οποία περπατάς πάνω στη γραμμή του τρένου και συνέχεια βλέπεις κάτι πολύ όμορφο. Χωρίς βέβαια να αλλάζει όσο και να προχωράς.


Το θέμα είναι ότι έχει τόσα πολλά κουνούπια που σου είναι αδύνατον να αντέξεις για πολύ χρόνο. Και γι αυτό εμείς δεν περπατήσαμε περισσότερα από 10 λεπτά και άλλο τόσο χρόνο να γυρίσουμε. Ήταν εκεί κάποιες γιαγιάδες και πουλούσαν αντικουνουπικά, αλλά δε νομίζω ότι θα μου προσέφεραν τίποτα, ειδικά όταν πήγα για να ουρήσω. Εκεί το μέρος δεν είχε κάποιο άλλο ενδιαφέρον για μας, αν και υπήρχαν κάποια κτίρια, γι αυτό και φύγαμε αμέσως μετά να πάμε στο Λουτσκ.
Να συμπληρώσω ότι στο τούνελ της αγάπης δεν είχε εισιτήριο. Μόνο το αίμα που μας ήπιαν τα κουνούπια. Γενικά εδώ δεν σκεφτόμαστε τα εισιτήρια, γιατί είναι πολύ χαμηλή η τιμή τους: από 1 ευρώ μέχρι 4 το πολύ, οπουδήποτε έχουμε πάει μέχρι τώρα. Βέβαια δεν έχουμε επισκεφθεί κανένα από τα μεγάλα μουσεία και εκεί δεν ξέρω τιμές, αν και δεν νομίζω να είναι ακριβά.
Από το δρόμο:


Όλη τη μέρα έβρεξε ελάχιστα και μάλιστα μόνο όταν ήμασταν μέσα στο αυτοκίνητο. Έτσι άλλη μία μέρα πέρασε χωρίς να έχουμε το πρόβλημα της βροχής. Επίσης η θερμοκρασία ήταν πολύ καλή. Δηλαδή 22 με 26 βαθμούς Κελσίου και αυτό ήταν ευχάριστο. Βέβαια εδώ στην Ουκρανία, έτσι κι αλλιώς το βράδυ η θερμοκρασία είναι σχετικά χαμηλή και εμείς δεν χρησιμοποιήσαμε ούτε καν στο Κίεβο τον κλιματισμό. Στο Λουτσκ το ξενοδοχείο δεν έχει κλιματισμό, γιατί σίγουρα δεν χρειάζεται. Κοιμηθήκαμε όμως με ανοιχτό το παράθυρο για να παίρνουμε αέρα.


Αφού ταχτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, η ώρα είχε πάει περίπου έξι και με την παρέα βγήκαμε να κάνουμε τον περίπατο στην πόλη. Πήγαμε με τα πόδια γιατί το ξενοδοχείο είναι κοντά στο κέντρο. Πήγαμε λοιπόν στην εκκλησία της Αγίας Τριάδος. Μάλλον είναι μοναστήρι και αφού βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες μέσα και έξω εμφανίστηκε ένας ντόπιος ιερωμένος, ο οποίος χωρίς να ξέρει Αγγλικά άρχισε να μας μιλάει. Ήταν ένας ψηλός, σεβάσμιος άνθρωπος θα έλεγα, ο οποίος τελικά μας είπε ότι είναι ο Μητροπολίτης. Δεν είχαμε λόγο να μην τον πιστέψουμε παρά την απλότητα που είχε. Μας πήρε μαζί του και τους οκτώ και άρχισε να μας δείχνει σε κάποιους χώρους εικόνες με ελληνική γραφή. Όλοι εκεί που τον έβλεπαν ερχόταν και με σεβασμό τον χαιρετούσαν και έπαιρναν την ευλογία του. Σε λίγο φώναξε και έναν άλλο ιερωμένο, ο οποίος μιλούσε καλά Αγγλικά και μας μετάφραζε.



Ήταν πολύ καλή αυτή η συνάντηση γιατί για περίπου μισή ώρα μας ξεναγούσαν στους χώρους του μοναστηριού. Στο τέλος πριν φύγουμε εκτός από την ευλογία του μας κέρασε ένα σοκολατάκι με ούζο Πλωμαρίου. Βγάλαμε βέβαια και αναμνηστικές φωτογραφίες και ήταν μία πολύ ευχάριστη συνάντηση.
Μετά την εκκλησία της Αγίας Τριάδος κατεβήκαμε τον πεζόδρομο με τα καταστήματα της πόλης και πήγαμε κοντά το κάστρο που φέρει το όνομα της πόλης. Αρχικά για να δούμε απέξω την εκκλησία Πέτρου και Παύλου και επίσης να δούμε απέξω το κάστρο, που ήταν κλειστά και τα δύο. Κάναμε βόλτα και στην Παλιά Πόλη, η οποία δεν έλεγε πολλά πράγματα. Την επομένη επισκεφτήκαμε πάλι την εκκλησία Πέτρου και Παύλου και το κάστρο για να τα δούμε και εσωτερικά.




Τα εστιατόρια είναι φθηνά και πήγαμε και χθες βράδυ να φάμε όλοι μαζί. Όμως δεν βρήκαμε εύκολα φαγητό γιατί εδώ όλα κλείνουν 9 με 10 το βράδυ και εμείς αποφασίσαμε να φάμε μετά τις 9. Ευτυχώς σε μία πιτσαρία μας έφτιαξαν πίτσες και φάγαμε. Ήπιαμε και τις μπυρίτσες μας και όλα καλά.

Υπενθύμιση: Πολλά κομμάτια του κειμένου είναι από το ημερολόγιο που κρατούσα, γι αυτό μη δίνετε και μεγάλη σημασία στους χρόνους.
Φωτογραφία με τον επίσκοπο δε βάζω για λόγους προσωπικών δεδομένων!