psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.050
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Απ’ το ποτάμι ως τα μπαράκια
Η ανεξήγητη μανία μου να βλέπω τα ποτάμια και τις γέφυρες της πόλης στην οποία βρίσκομαι με οδήγησε να φτάσω ως το Σάβο, το μεγαλύτερο παραπόταμο του Δούναβη δηλαδή που περνάει από τη πόλη του Ζάγκρεμπ. Βέβαια εκεί βρίσκεται και ακόμα ένα μεγάλο και εντυπωσιακό πάρκο, αυτό του Bundek στο οποίο όμως δεν υπήρχε λόγος να αφιερώσω χρόνο τέτοια εποχή.
Πέρασα λοιπόν διαμέσου του τμήματος πεζών και ποδηλάτων τη γέφυρα της Ελευθερίας (Most slobode), φτάνοντας ως την αντίπερα όχθη:
Μου έκανε εντύπωση που είδα πολλούς κατοίκους της πόλης να αθλούνται και να κάνουν το περίπατο τους κατά μήκος του ποταμού:
Η περιοχή ήταν ενδεδειγμένη για βόλτα και χαλάρωμα, εγώ όμως υπό τη πίεση χρόνου που είχα έπρεπε να αναχωρήσω, έτσι αφού ξεδίψασα αράζοντας σ’ ένα παγκάκι πήρα το δρόμο της επιστροφής προς την οδό Antuna Mihanovića:
Είχα σκοπό να δω το βοτανικό κήπο της πόλης μιας και φημίζεται ιδιαίτερα, ωστόσο το βρήκα ερμητικά κλειστό για κάποιο λόγο, συνεχίζοντας το δρόμο μου απέναντι από το κτήριο αρχείων (Hrvatski državni arhiv) της Κροατικής πρωτεύουσας:
Ο στόχος μου ήταν πολύ συγκεκριμένος και αφορούσε ένα μουσείο το οποίο ήθελα διακαώς να επισκεφτώ, οπότε μιας και ήταν σχετικά κοντά προχώρησα προς τη συγκεκριμένη περιοχή της πόλης:
Πέρασα το δρόμο με τις γραμμές του τραμ κι άρχισα ν’ ανεβαίνω τα σκαλιά του γηπέδου της Cibona, που για κάποιο λόγο μου έκανε πολύ οικείο, προφανώς θυμίζοντας μου το Αλεξάνδρειο. Το επιβλητικό άγαλμα του Ντράζεν είναι αυτό που καλωσορίζει στο χώρο κάθε επισκέπτη:
Εκεί στεγάζεται και το μουσείο που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του σπουδαίου αυτου αθλητή, έτσι ανέβηκα στο περίβολο χώρο γεμάτος προσμονή αρχίζοντας να ψάχνω για εισιτήριο. Με προβλημάτισε το γεγονός ότι δεν έβλεπα κόσμο και φτάνοντας στη πόρτα κατάλαβα το λόγο μόλις αντίκρυσα το πρόγραμμα
«Subota 14:00»
Όλα τα είχα τσεκάρει εκτός απ’ αυτό… Η ώρα ήταν κοντά τρεις και η μέρα Subota. Άκου Subota! Απίστευτα ξενερωμένος αρκέστηκα σε μερικές φωτογραφίες από το περίβολο χώρο του γηπέδου και του μουσείου:
Καταλαβαίνοντας πως ο μεγάλος αυτός σταρ δεν έχει ξεχαστεί και λατρεύεται ακόμα:
Ευτυχώς το Café Godot απέναντι απ’ το γήπεδο ήταν εκεί για να με βοηθήσει να πνίξω το πόνο μου. Όχι ότι δε θα πήγαινα έτσι κι αλλιώς μη κοροϊδευόμαστε, απλά βρήκα την αφορμή να πάω μια ώρα αρχύτερα:
Ήπια τις μπύρες μου στο πολύ ωραίο χώρο της μπυραρίας και έλυσα τις απορίες μου συζητώντας με το μπάρμαν, καθώς η διαφωνία μου με έναν φίλο ήταν αν οι Κροάτες λένε «živeli» ή όχι όταν τσουγκράνε τα ποτήρια, με τη δικαίωση μου να είναι πανηγυρική.
Αφού αψήφησα τη παρόρμηση να τιμήσω ένα street burger όπως αυτά που έτρωγα μετά μανίας κατά την εκδρομή στο Βελιγράδι, άρχισα να ανηφορίζω προς το θέατρο βολτάροντας σε εξίσου ωραίες γειτονιές:
Οι εικόνες λίγο πριν πέσει το σκοτάδι ήταν για άλλη μια φορά πολύ όμορφες, δίνοντας επιπλέον πόντους στα μάτια μου για τη πόλη:
Το πήρα λίγο στα γρήγορα μιας και η πείνα με είχε κυριεύσει, προσπερνώντας το κέντρο με κατεύθυνση το πεζόδρομο Ivana Tkalčića
Έτσι πήγα βάσει των πληροφοριών ενός φίλου στο όμορφο στενάκι Skalinska με θέα το καθεδρικό, στο εστιατόριο La Štruk, προκειμένου να δοκιμάσω μια τοπική σπεσιαλιτέ με λαζάνια και τυριά και το όνομα Strukli:
Το φαγητό ήταν καλό, χωρίς να με εντυπωσιάσει όμως μιας και το πιάτο με τα πικάντικα τυριά δεν ήταν διαθέσιμο, κάνοντας με να αρκεστώ στα πιο ήπια, μαζί με μια συμπαθητική τοπική μπύρα:
Θα ήταν περασμένες έξι και μισή όταν ξαναβγήκα στο δρόμο ψάχνοντας επιτέλους λίγη ανθρώπινη διασκέδαση, ανεβαίνοντας προς την ανοικτή αγορά Dolac λίγο πιο δίπλα.
Τα εξωτερικά ηχεία της πολύ όμορφης Ιρλανδικής Harat's pub έπαιζαν το ‘’whole lotta rosie’’ των AC/DC, με τη φωνή του λατρεμένου μου Bon Scott, κάτι που δε μου έδινε περιθώρια δεύτερης σκέψης, έτσι λίγες στιγμές μετά βρέθηκα να πιάνω ένα σκαμπό απέναντι απ’ το μπαρ:
Ο εσωτερικός χώρος με τις πολλές οθόνες ήταν πολύ προσεγμένος, το προσωπικό όμως πετούσε αετό, με αποτέλεσμα να πρέπει να πηγαίνω στο μπαρ μόνος για να σερβιριστώ, κι αυτό πάλι αν και εφόσον. Πάλι καλά που δεν έβαζα και μόνος μου τις μπύρες…
Δε θυμάμαι ακριβώς πόσες δοκίμασα, πέρασα μια γύρα όμως αρκετά τοπικά βαρέλια, πίνοντας τα χρήματα του Rapid στην υγειά τους όπως είχα υποσχεθεί:
Εντυπωσιακή ήταν και η τουαλέτα της Pub, όπου κατούρημα και μπασκετάκι (ευρωλίγκα παρακαλώ) συνδυάζονται αρμονικά!
Γεμάτος και αρκετά χαρούμενος για μια ακόμη πετυχημένη εκδρομή βγήκα από τη pub γύρω στις δέκα το βράδυ για μερικές τελευταίες βόλτες στο κέντρο και τις ανοικτές αγορές του, τσιμπώντας και πίνοντας
Η όμορφη στολισμένη πόλη με αποχαιρετούσε με τον τρόπο της, μιας και λίγες μόνο ώρες μου απέμεναν σ’ αυτή
Πήρα το δρόμο για το hostel γύρω στις 11, κάνοντας το συνηθισμένο πλέον δρομολόγιο της Ilica για τελευταία φορά, παίρνοντας κι ένα γλυκάκι πακέτο:
Είχα να ξυπνήσω νωρίς…
Η ανεξήγητη μανία μου να βλέπω τα ποτάμια και τις γέφυρες της πόλης στην οποία βρίσκομαι με οδήγησε να φτάσω ως το Σάβο, το μεγαλύτερο παραπόταμο του Δούναβη δηλαδή που περνάει από τη πόλη του Ζάγκρεμπ. Βέβαια εκεί βρίσκεται και ακόμα ένα μεγάλο και εντυπωσιακό πάρκο, αυτό του Bundek στο οποίο όμως δεν υπήρχε λόγος να αφιερώσω χρόνο τέτοια εποχή.
Πέρασα λοιπόν διαμέσου του τμήματος πεζών και ποδηλάτων τη γέφυρα της Ελευθερίας (Most slobode), φτάνοντας ως την αντίπερα όχθη:

Μου έκανε εντύπωση που είδα πολλούς κατοίκους της πόλης να αθλούνται και να κάνουν το περίπατο τους κατά μήκος του ποταμού:


Η περιοχή ήταν ενδεδειγμένη για βόλτα και χαλάρωμα, εγώ όμως υπό τη πίεση χρόνου που είχα έπρεπε να αναχωρήσω, έτσι αφού ξεδίψασα αράζοντας σ’ ένα παγκάκι πήρα το δρόμο της επιστροφής προς την οδό Antuna Mihanovića:

Είχα σκοπό να δω το βοτανικό κήπο της πόλης μιας και φημίζεται ιδιαίτερα, ωστόσο το βρήκα ερμητικά κλειστό για κάποιο λόγο, συνεχίζοντας το δρόμο μου απέναντι από το κτήριο αρχείων (Hrvatski državni arhiv) της Κροατικής πρωτεύουσας:


Ο στόχος μου ήταν πολύ συγκεκριμένος και αφορούσε ένα μουσείο το οποίο ήθελα διακαώς να επισκεφτώ, οπότε μιας και ήταν σχετικά κοντά προχώρησα προς τη συγκεκριμένη περιοχή της πόλης:


Πέρασα το δρόμο με τις γραμμές του τραμ κι άρχισα ν’ ανεβαίνω τα σκαλιά του γηπέδου της Cibona, που για κάποιο λόγο μου έκανε πολύ οικείο, προφανώς θυμίζοντας μου το Αλεξάνδρειο. Το επιβλητικό άγαλμα του Ντράζεν είναι αυτό που καλωσορίζει στο χώρο κάθε επισκέπτη:

Εκεί στεγάζεται και το μουσείο που είναι αφιερωμένο στη μνήμη του σπουδαίου αυτου αθλητή, έτσι ανέβηκα στο περίβολο χώρο γεμάτος προσμονή αρχίζοντας να ψάχνω για εισιτήριο. Με προβλημάτισε το γεγονός ότι δεν έβλεπα κόσμο και φτάνοντας στη πόρτα κατάλαβα το λόγο μόλις αντίκρυσα το πρόγραμμα
«Subota 14:00»
Όλα τα είχα τσεκάρει εκτός απ’ αυτό… Η ώρα ήταν κοντά τρεις και η μέρα Subota. Άκου Subota! Απίστευτα ξενερωμένος αρκέστηκα σε μερικές φωτογραφίες από το περίβολο χώρο του γηπέδου και του μουσείου:

Καταλαβαίνοντας πως ο μεγάλος αυτός σταρ δεν έχει ξεχαστεί και λατρεύεται ακόμα:

Ευτυχώς το Café Godot απέναντι απ’ το γήπεδο ήταν εκεί για να με βοηθήσει να πνίξω το πόνο μου. Όχι ότι δε θα πήγαινα έτσι κι αλλιώς μη κοροϊδευόμαστε, απλά βρήκα την αφορμή να πάω μια ώρα αρχύτερα:

Ήπια τις μπύρες μου στο πολύ ωραίο χώρο της μπυραρίας και έλυσα τις απορίες μου συζητώντας με το μπάρμαν, καθώς η διαφωνία μου με έναν φίλο ήταν αν οι Κροάτες λένε «živeli» ή όχι όταν τσουγκράνε τα ποτήρια, με τη δικαίωση μου να είναι πανηγυρική.

Αφού αψήφησα τη παρόρμηση να τιμήσω ένα street burger όπως αυτά που έτρωγα μετά μανίας κατά την εκδρομή στο Βελιγράδι, άρχισα να ανηφορίζω προς το θέατρο βολτάροντας σε εξίσου ωραίες γειτονιές:



Οι εικόνες λίγο πριν πέσει το σκοτάδι ήταν για άλλη μια φορά πολύ όμορφες, δίνοντας επιπλέον πόντους στα μάτια μου για τη πόλη:


Το πήρα λίγο στα γρήγορα μιας και η πείνα με είχε κυριεύσει, προσπερνώντας το κέντρο με κατεύθυνση το πεζόδρομο Ivana Tkalčića


Έτσι πήγα βάσει των πληροφοριών ενός φίλου στο όμορφο στενάκι Skalinska με θέα το καθεδρικό, στο εστιατόριο La Štruk, προκειμένου να δοκιμάσω μια τοπική σπεσιαλιτέ με λαζάνια και τυριά και το όνομα Strukli:

Το φαγητό ήταν καλό, χωρίς να με εντυπωσιάσει όμως μιας και το πιάτο με τα πικάντικα τυριά δεν ήταν διαθέσιμο, κάνοντας με να αρκεστώ στα πιο ήπια, μαζί με μια συμπαθητική τοπική μπύρα:

Θα ήταν περασμένες έξι και μισή όταν ξαναβγήκα στο δρόμο ψάχνοντας επιτέλους λίγη ανθρώπινη διασκέδαση, ανεβαίνοντας προς την ανοικτή αγορά Dolac λίγο πιο δίπλα.
Τα εξωτερικά ηχεία της πολύ όμορφης Ιρλανδικής Harat's pub έπαιζαν το ‘’whole lotta rosie’’ των AC/DC, με τη φωνή του λατρεμένου μου Bon Scott, κάτι που δε μου έδινε περιθώρια δεύτερης σκέψης, έτσι λίγες στιγμές μετά βρέθηκα να πιάνω ένα σκαμπό απέναντι απ’ το μπαρ:

Ο εσωτερικός χώρος με τις πολλές οθόνες ήταν πολύ προσεγμένος, το προσωπικό όμως πετούσε αετό, με αποτέλεσμα να πρέπει να πηγαίνω στο μπαρ μόνος για να σερβιριστώ, κι αυτό πάλι αν και εφόσον. Πάλι καλά που δεν έβαζα και μόνος μου τις μπύρες…

Δε θυμάμαι ακριβώς πόσες δοκίμασα, πέρασα μια γύρα όμως αρκετά τοπικά βαρέλια, πίνοντας τα χρήματα του Rapid στην υγειά τους όπως είχα υποσχεθεί:

Εντυπωσιακή ήταν και η τουαλέτα της Pub, όπου κατούρημα και μπασκετάκι (ευρωλίγκα παρακαλώ) συνδυάζονται αρμονικά!

Γεμάτος και αρκετά χαρούμενος για μια ακόμη πετυχημένη εκδρομή βγήκα από τη pub γύρω στις δέκα το βράδυ για μερικές τελευταίες βόλτες στο κέντρο και τις ανοικτές αγορές του, τσιμπώντας και πίνοντας

Η όμορφη στολισμένη πόλη με αποχαιρετούσε με τον τρόπο της, μιας και λίγες μόνο ώρες μου απέμεναν σ’ αυτή

Πήρα το δρόμο για το hostel γύρω στις 11, κάνοντας το συνηθισμένο πλέον δρομολόγιο της Ilica για τελευταία φορά, παίρνοντας κι ένα γλυκάκι πακέτο:

Είχα να ξυπνήσω νωρίς…
Last edited: