travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
Να γράψω μερικά για την τοποθεσία που επισκέφτηκα, δηλαδή το Τρόμσο και το γύρω μέρος.
Ουσιαστικά το Τρόμσο είναι ένα νησί (μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων και πλάτους 2-3) και συνδέεται με την κυρίως ξηρά της χώρας με μια γέφυρα χιλίων μέτρων. Από την άλλη μεριά, τη δυτική, έχει άλλη γέφυρα που τη συνδέει με άλλα μεγαλύτερα νησιά. Στην πλευρά της κυρίως ξηράς καταλήγει στον Αρκτικό Καθεδρικό Ναό. Υποθέτω ότι είναι χριστιανικός γιατί μέσα δεν μπήκα και απ’ έξω δεν έχει σταυρό, παρά μόνο κάτι ως υποψία, που μπορείς να το δεις και σε τζαμιά. Όπου και να πήγαμε οι σταυροί έλειπαν από τις εκκλησίες. Απ’ έξω εννοώ γιατί μέσα δεν μπήκα σε καμιά. Ο προαναφερθείς μεγάλος ναός έχει περίεργη όψη που πιο πολύ μου θυμίζει σιδηροδρομικό σταθμό.
Νάτος:
Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται το νησί του Τρόμσο και η κοντινή γύρω περιοχή. Οι μπλε γραμμές δείχνουν και την διαδρομή που κάναμε το πρώτο βράδυ για να δούμε το Σέλας. Αν σκεφτείτε ότι το μήκος του νησιού είναι 10 χλμ καταλαβαίνετε και τις υπόλοιπες αποστάσεις.
Να και ένα πιο κοντινό πλάνο του νησιού από το Google:
Η πόλη με τα πέριξ έχει θεωρητικά κάπου 80,000 κατοίκους. Είναι όμως διασκορπισμένοι μέσα στο νησί, αλλά και στις γειτονικές περιοχές ανατολικά και δυτικά του νησιού. Θυμίζει πόλη με το πολύ 15,000 κατοίκους (ήμουν ανάμεσα στο 10 και στο 20 χιλιάδες και έτσι προέκυψε το 15). Το αεροδρόμιο βρίσκεται δυτικά και αν δε θες να κάνεις το γύρω του νησιού θα περάσεις από ένα τούνελ κάπου δύο χιλιομέτρων, που έχει όμως αρκετές εξόδους προς την πόλη. Προσωπικά τη θεωρώ μια μέτριας ομορφιάς πόλη, αφού το ενδιαφέρον μου σε περίπατο εξαντλείται σε λίγες ώρες. Άλλο αν επισκεφτείς εσωτερικούς χώρους, πράγμα που δεν το έκανα.Γι αυτό μη λάβεται και τοις μετρητοίς την άποψή μου.
Το κέντρο έχει μερικά μαγαζιά και αρκετά μπαρ εστιατόρια. Ούτε κρύο ούτε ζέστη. Το σαββατόβραδο ήταν γεμάτα. Πολλοί καθόταν έξω υπό τη θέρμανση των θερμοπομπών. Οι άνθρωποι είναι εξυπηρετικοί, αν και δε χρειάστηκε να ζητήσω κάτι εκτός από το πρώτο βράδυ, που αμέσως δυο κυρίες μου έδωσαν το κινητό τους να μιλήσω με τον ξενοδόχο που είχε κλείσει το υπόγειο πάρκιν. Μου εξήγησε ο άνθρωπος το κόλπο για να μπαίνω όταν αργώ.
Το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι πυκνότατο, αλλά τα βενζινάδικα λίγα. Αν θυμάμαι καλά η βενζίνη έρχεται λίγο ακριβότερα από εδώ. Εμείς οδηγήσαμε λίγο πάνω από χίλια χιλιόμετρα συνολικά. Υπέροχα χιλιόμετρα με χρώματα απίθανα που μόνο αυτή την εποχή τα βρίσκεις.
Να και λίγο από την πόλη:
Η άλλη μέρα ήταν για να δούμε φιόρδ και είχαμε σύμμαχο τον καιρό που αν και συννεφιασμένος ήταν χωρίς σταγόνα βροχής. Κατόπιν πολλών σκέψεων ακολουθήσαμε το δρομολόγιο που είχα σχεδιάσει από την Ελλάδα. Ενώ όμως λέγαμε ότι θα το πραγματοποιούσαμε σε μόλις πέντε - έξι ώρες, τελειώσαμε σχεδόν βράδυ. Συνέχεια κάναμε στάσεις για φωτογραφίες και βίντεο. Αυτή η εποχή είναι η καλύτερη για εκδρομή στην περιοχή αυτή. Ο λόγος είναι ότι έχει καταπληκτικά χρώματα η φύση και κυρίως το κίτρινο των φύλλων των δέντρων που είναι μαγικό. Δεν είναι μόνο κίτρινο: είναι και κόκκινο και πράσινο και όλα τα χρώματα μεταξύ αυτών. Ας αναφέρω ότι δεν έχει μόνο φυλλοβόλα δέντρα εκεί αλλά και λίγα πευκοειδή.
Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή που ακολουθήσαμε τούτη τη μέρα. Αρχικά πήγαμε στα χωριά Tromvik και Rekvik και μετά γυρίζοντας πίσω τον ίδιο δρόμο, συνεχίσαμε για το Sommaroy. Η επιστροφή έγινε από τη νότια πλευρά.
Σύμφωνα με το Google τα χιλιόμετρα είναι 220. Η διαδρομή είχε μερικά υπέροχα (σύγχρονα όμως) γεφύρια τα οποία κυνηγούσαμε μετά μανίας για να τα περάσουμε και για να τα φωτογραφήσουμε. Ο τελικός μας προορισμός ήταν το Sommaroy, που ήταν το πρώτο στη σειρά για τη θέαση του Σέλαος. Βέβαια, με τα όρια ταχύτητας που έχουν εκεί, οι 4 ώρες και 18 λεπτά που λέει το Google δεν ισχύουν και ο χρόνος είναι χωρίς στάσεις άλλες δυο ώρες. Εμείς κάναμε και άλλες πέντε επί πλέον. Ασφαλώς και δεν ήταν μόνο τα χρώματα των δέντρων αλλά και τα φιόρδ με ψηλά ή και καθόλου βουνά που έκαναν το τοπίο φανταστικό. Σίγουρα θα είναι πανέμορφο και το χειμώνα αλλά και το καλοκαίρι. Όμως το φθινόπωρο είναι ξεχωριστό.
Στην επιστροφή στο Τρόμσο, όπως προχωρούσαμε είδαμε από το αυτοκίνητο ένα υπέροχο μέρος με λίμνη και σπιτάκια προς τη μεριά της θάλασσας. Κάνουμε μεταβολή και από ένα χωματόδρομο πάμε να μπούμε προς τα εκεί που είχαμε δει. Ακριβώς τότε έρχεται ένας ηλικιωμένος κύριος και τον ρωτάμε αν επιτρέπεται να περάσουμε. Μας είπε εντάξει και να παρκάρουμε λίγο πιο μέσα. Μας είπε λοιπόν ότι το μέρος είναι ξενοδοχείο. Ουσιαστικά ήταν 3-4 σπιτάκια εκεί που τα νοίκιαζε. Ίσως από την άλλη μεριά του δρόμου να είχε και άλλα. Όταν μας ρώτησε από πού είμαστε και του είπαμε Ελλάδα, χάρηκε πολύ γιατί μας είπε ότι είχε παντρευτεί πριν 25 χρόνια στη Σάμο.
Κάναμε μια καταπληκτική βόλτα μέχρι μια λιμνούλα και σε ένα υπέροχο δασάκι. Και πάλι τα χρώματα ήταν που έδιναν το άριστα δέκα στο τοπίο. Ένα από τα σπιτάκια που νοίκιαζε ήταν από εκείνα που έχουν τα χόρτα στη στέγη. Είναι χαρακτηριστικά αυτά τα σπιτάκια στην περιοχή. Υπάρχουν και παλιά εγκαταλειμμένα, αλλά και καινούργια που τα χρησιμοποιούν. Τα χόρτα πρέπει να βγαίνουν μόνα τους επειδή και όταν η στέγη είναι ξύλινη. Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται το ενοικιαζόμενο από εκεί.
Το βράδυ στο ξενοδοχείο ψάχναμε στις διάφορες ιστοσελίδες της περιοχής για πιθανότητες να δούμε το σέλας αλλά έδιναν λίγες λόγω μικρής ηλιακής δραστηριότητας αλλά και νέφωσης. Αποφασίσαμε να μην το κυνηγήσουμε και να κάνουμε βόλτες στην πόλη. Είχε σχεδόν βραδιάσει αλλά εμείς περπατήσαμε σχεδόν όλη την περιοχή του κέντρου και του λιμανιού. Δεν ήθελε και πολύ χρόνο, μια ωρίτσα.
Εκεί το σκοτάδι πέφτει σιγά-σιγά αφού ο ήλιος δύει πλαγίως, όχι όπως εδώ που δύει σχεδόν κάθετα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το σκοτάδι εκεί ψηλά να έρχεται αργά-αργά.
Μετά πήραμε το αυτοκίνητο και πήγαμε στην απέναντι μεριά, στην ενδοχώρα, για λίγα χιλιόμετρα να περάσει η ώρα ξεκούραστα και να δούμε και κάτι ίσως ενδιαφέρον. Λόγω του σκότους όμως και της δυσκολίας στο παρκάρισμα δεν κάναμε στάσεις και γυρίσαμε για ύπνο. Ήταν Σάββατο και ο κόσμος είχε βγει στα μπαράκια και στα εστιατόρια, τα οποία ήταν γεμάτα.
Ουσιαστικά το Τρόμσο είναι ένα νησί (μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων και πλάτους 2-3) και συνδέεται με την κυρίως ξηρά της χώρας με μια γέφυρα χιλίων μέτρων. Από την άλλη μεριά, τη δυτική, έχει άλλη γέφυρα που τη συνδέει με άλλα μεγαλύτερα νησιά. Στην πλευρά της κυρίως ξηράς καταλήγει στον Αρκτικό Καθεδρικό Ναό. Υποθέτω ότι είναι χριστιανικός γιατί μέσα δεν μπήκα και απ’ έξω δεν έχει σταυρό, παρά μόνο κάτι ως υποψία, που μπορείς να το δεις και σε τζαμιά. Όπου και να πήγαμε οι σταυροί έλειπαν από τις εκκλησίες. Απ’ έξω εννοώ γιατί μέσα δεν μπήκα σε καμιά. Ο προαναφερθείς μεγάλος ναός έχει περίεργη όψη που πιο πολύ μου θυμίζει σιδηροδρομικό σταθμό.
Νάτος:


Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται το νησί του Τρόμσο και η κοντινή γύρω περιοχή. Οι μπλε γραμμές δείχνουν και την διαδρομή που κάναμε το πρώτο βράδυ για να δούμε το Σέλας. Αν σκεφτείτε ότι το μήκος του νησιού είναι 10 χλμ καταλαβαίνετε και τις υπόλοιπες αποστάσεις.

Να και ένα πιο κοντινό πλάνο του νησιού από το Google:

Η πόλη με τα πέριξ έχει θεωρητικά κάπου 80,000 κατοίκους. Είναι όμως διασκορπισμένοι μέσα στο νησί, αλλά και στις γειτονικές περιοχές ανατολικά και δυτικά του νησιού. Θυμίζει πόλη με το πολύ 15,000 κατοίκους (ήμουν ανάμεσα στο 10 και στο 20 χιλιάδες και έτσι προέκυψε το 15). Το αεροδρόμιο βρίσκεται δυτικά και αν δε θες να κάνεις το γύρω του νησιού θα περάσεις από ένα τούνελ κάπου δύο χιλιομέτρων, που έχει όμως αρκετές εξόδους προς την πόλη. Προσωπικά τη θεωρώ μια μέτριας ομορφιάς πόλη, αφού το ενδιαφέρον μου σε περίπατο εξαντλείται σε λίγες ώρες. Άλλο αν επισκεφτείς εσωτερικούς χώρους, πράγμα που δεν το έκανα.Γι αυτό μη λάβεται και τοις μετρητοίς την άποψή μου.
Το κέντρο έχει μερικά μαγαζιά και αρκετά μπαρ εστιατόρια. Ούτε κρύο ούτε ζέστη. Το σαββατόβραδο ήταν γεμάτα. Πολλοί καθόταν έξω υπό τη θέρμανση των θερμοπομπών. Οι άνθρωποι είναι εξυπηρετικοί, αν και δε χρειάστηκε να ζητήσω κάτι εκτός από το πρώτο βράδυ, που αμέσως δυο κυρίες μου έδωσαν το κινητό τους να μιλήσω με τον ξενοδόχο που είχε κλείσει το υπόγειο πάρκιν. Μου εξήγησε ο άνθρωπος το κόλπο για να μπαίνω όταν αργώ.
Το οδικό δίκτυο της περιοχής είναι πυκνότατο, αλλά τα βενζινάδικα λίγα. Αν θυμάμαι καλά η βενζίνη έρχεται λίγο ακριβότερα από εδώ. Εμείς οδηγήσαμε λίγο πάνω από χίλια χιλιόμετρα συνολικά. Υπέροχα χιλιόμετρα με χρώματα απίθανα που μόνο αυτή την εποχή τα βρίσκεις.
Να και λίγο από την πόλη:



Η άλλη μέρα ήταν για να δούμε φιόρδ και είχαμε σύμμαχο τον καιρό που αν και συννεφιασμένος ήταν χωρίς σταγόνα βροχής. Κατόπιν πολλών σκέψεων ακολουθήσαμε το δρομολόγιο που είχα σχεδιάσει από την Ελλάδα. Ενώ όμως λέγαμε ότι θα το πραγματοποιούσαμε σε μόλις πέντε - έξι ώρες, τελειώσαμε σχεδόν βράδυ. Συνέχεια κάναμε στάσεις για φωτογραφίες και βίντεο. Αυτή η εποχή είναι η καλύτερη για εκδρομή στην περιοχή αυτή. Ο λόγος είναι ότι έχει καταπληκτικά χρώματα η φύση και κυρίως το κίτρινο των φύλλων των δέντρων που είναι μαγικό. Δεν είναι μόνο κίτρινο: είναι και κόκκινο και πράσινο και όλα τα χρώματα μεταξύ αυτών. Ας αναφέρω ότι δεν έχει μόνο φυλλοβόλα δέντρα εκεί αλλά και λίγα πευκοειδή.


Στον επόμενο χάρτη φαίνεται η διαδρομή που ακολουθήσαμε τούτη τη μέρα. Αρχικά πήγαμε στα χωριά Tromvik και Rekvik και μετά γυρίζοντας πίσω τον ίδιο δρόμο, συνεχίσαμε για το Sommaroy. Η επιστροφή έγινε από τη νότια πλευρά.

Σύμφωνα με το Google τα χιλιόμετρα είναι 220. Η διαδρομή είχε μερικά υπέροχα (σύγχρονα όμως) γεφύρια τα οποία κυνηγούσαμε μετά μανίας για να τα περάσουμε και για να τα φωτογραφήσουμε. Ο τελικός μας προορισμός ήταν το Sommaroy, που ήταν το πρώτο στη σειρά για τη θέαση του Σέλαος. Βέβαια, με τα όρια ταχύτητας που έχουν εκεί, οι 4 ώρες και 18 λεπτά που λέει το Google δεν ισχύουν και ο χρόνος είναι χωρίς στάσεις άλλες δυο ώρες. Εμείς κάναμε και άλλες πέντε επί πλέον. Ασφαλώς και δεν ήταν μόνο τα χρώματα των δέντρων αλλά και τα φιόρδ με ψηλά ή και καθόλου βουνά που έκαναν το τοπίο φανταστικό. Σίγουρα θα είναι πανέμορφο και το χειμώνα αλλά και το καλοκαίρι. Όμως το φθινόπωρο είναι ξεχωριστό.






Στην επιστροφή στο Τρόμσο, όπως προχωρούσαμε είδαμε από το αυτοκίνητο ένα υπέροχο μέρος με λίμνη και σπιτάκια προς τη μεριά της θάλασσας. Κάνουμε μεταβολή και από ένα χωματόδρομο πάμε να μπούμε προς τα εκεί που είχαμε δει. Ακριβώς τότε έρχεται ένας ηλικιωμένος κύριος και τον ρωτάμε αν επιτρέπεται να περάσουμε. Μας είπε εντάξει και να παρκάρουμε λίγο πιο μέσα. Μας είπε λοιπόν ότι το μέρος είναι ξενοδοχείο. Ουσιαστικά ήταν 3-4 σπιτάκια εκεί που τα νοίκιαζε. Ίσως από την άλλη μεριά του δρόμου να είχε και άλλα. Όταν μας ρώτησε από πού είμαστε και του είπαμε Ελλάδα, χάρηκε πολύ γιατί μας είπε ότι είχε παντρευτεί πριν 25 χρόνια στη Σάμο.

Κάναμε μια καταπληκτική βόλτα μέχρι μια λιμνούλα και σε ένα υπέροχο δασάκι. Και πάλι τα χρώματα ήταν που έδιναν το άριστα δέκα στο τοπίο. Ένα από τα σπιτάκια που νοίκιαζε ήταν από εκείνα που έχουν τα χόρτα στη στέγη. Είναι χαρακτηριστικά αυτά τα σπιτάκια στην περιοχή. Υπάρχουν και παλιά εγκαταλειμμένα, αλλά και καινούργια που τα χρησιμοποιούν. Τα χόρτα πρέπει να βγαίνουν μόνα τους επειδή και όταν η στέγη είναι ξύλινη. Στην επόμενη φωτογραφία φαίνεται το ενοικιαζόμενο από εκεί.



Το βράδυ στο ξενοδοχείο ψάχναμε στις διάφορες ιστοσελίδες της περιοχής για πιθανότητες να δούμε το σέλας αλλά έδιναν λίγες λόγω μικρής ηλιακής δραστηριότητας αλλά και νέφωσης. Αποφασίσαμε να μην το κυνηγήσουμε και να κάνουμε βόλτες στην πόλη. Είχε σχεδόν βραδιάσει αλλά εμείς περπατήσαμε σχεδόν όλη την περιοχή του κέντρου και του λιμανιού. Δεν ήθελε και πολύ χρόνο, μια ωρίτσα.
Εκεί το σκοτάδι πέφτει σιγά-σιγά αφού ο ήλιος δύει πλαγίως, όχι όπως εδώ που δύει σχεδόν κάθετα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το σκοτάδι εκεί ψηλά να έρχεται αργά-αργά.



Μετά πήραμε το αυτοκίνητο και πήγαμε στην απέναντι μεριά, στην ενδοχώρα, για λίγα χιλιόμετρα να περάσει η ώρα ξεκούραστα και να δούμε και κάτι ίσως ενδιαφέρον. Λόγω του σκότους όμως και της δυσκολίας στο παρκάρισμα δεν κάναμε στάσεις και γυρίσαμε για ύπνο. Ήταν Σάββατο και ο κόσμος είχε βγει στα μπαράκια και στα εστιατόρια, τα οποία ήταν γεμάτα.