travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια μέρα στη Μανίλα
- Palawan - ψάχνοντας το υπόγειο ποτάμι
- Palawan - El Nido κ χωριά με χρώμα
- 2 μέρες στο Cebu - Φαλαινοκαρχαρίες στο Oslob
- Bohol - Πυγολαμπίδες
- Bohol - Σοκολατένιοι λόγοι κ Tarsier
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς κοντά στο Pinatubo
- Luzon - Στον κρατήρα του Pinatubo
- Απ'το Dagupan στην κορδιλιέρα του Luzon
- Hanging Coffins κ σπηλιές στη Σαγάδα
- Banaue - Rice Terraces κ φυλή Ifugao
- Πάλι στη Μανίλα
- Ηφαίστειο κ λίμνη Τάαλ
- Καταρράκτης Pagsanjan
- Επίλογος
Δυστυχώς φτάνω στο τελευταίο κεφάλαιο αυτού του ταξιδιού. Mε τους ήχους του τραγουδιού Anak (από τα ηχεία του υπολογιστή μου σε μεγάλη ένταση) από τον Freddie Aquilar θα ολοκληρώσω την ιστορία μου.
Καταρράκτης Pagsanjan
Ο τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας ήταν ο καταρράκτης στο Pagsanjan. Πρέπει να είναι πιο γνωστός με το όνομα Cavinti Falls. Είναι λίγο μπερδεμένα τα ονόματα. Τέλος πάντων. Γι αυτό αποφασίσαμε να φύγουμε και να απλώσουμε τα ρούχα μέσα στο αυτοκίνητο και όσο στεγνώσουν. Ο καταρράκτης ήταν σε μία απόσταση περίπου 80 χιλιόμετρα, για την οποία θέλαμε σχεδόν δύο ώρες πάλι να φτάσουμε.
Και το καλό είναι ότι μόλις φτάσαμε στην πόλη Pagsanjan που ήταν εκεί κοντά, ήρθε ένας με ένα μηχανάκι και μας πλεύρισε ενώ εμείς ήμασταν στο αυτοκίνητο και μας ρώτησε αν θέλουμε να πάμε στον καταρράκτη. Έτσι μας οδήγησε σε μία αποβάθρα για να κανονίσουμε να πάμε με βάρκα και να δούμε και πόσο ήταν το κόστος. Εδώ το κόστος ήταν περίπου 2.000 πέσο για καθένα, που συμπεριελάμβανε τα πάντα.
Εμείς περιμέναμε ότι θα μπούμε σε μία βάρκα και χαλαρά ο βαρκάρης θα έκανε κουπί ή θα είχε μηχανή και θα προχωρούσαμε μέχρι κάποιον καταρράχτη. Ξέραμε ότι η πορεία ήταν περίπου μία ώρα αλλά δεν ξέραμε τις συνθήκες. Ας τις αναφέρω λοιπόν. Στην αρχή και για πέντε δέκα λεπτά μας τράβηξε μία άλλη βάρκα που είχε μηχανή ενώ εμείς είχαμε μπει σε δύο βάρκες στη μία εγώ, η Ντίνα και ο Γιάννης και στην άλλη Ο Φίλιππος με την γυναίκα του. Η κάθε βάρκα είχε δυο βαρκάρηδες, ένα μπροστά και ένα πίσω.
Από την αρχική διαδρομή:
Έτσι πηγαίναμε εμείς οι τουρίστες:
Απίθανες εικόνες:
Σε κάποιο σημείο μας άφησε η βάρκα που μας τράβαγε με τη μηχανή για να συνεχίσουν οι βαρκάρηδες που έπρεπε να τραβήξουν κουπί και να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα του νερού.
Εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Κάποια σημεία του ποταμού είχαν πέτρες και το νερό έτρεχε απότομα και με μεγάλη σχετικά κλίση. Εκεί οι βαρκάρηδες κατέβαιναν στο νερό και με κάθε τρόπο έσπρωχναν τη βάρκα για να πάει μπροστά. Κατέβαιναν από την βάρκα όταν φτάναμε στις πέτρες και έσπρωχναν πατώντας στις πέτρες επάνω.
Αυτή η εικόνα με έχει στοιχειώσει. Μεγάλη προσπάθεια ο άνθρωπος!!
Ο άνθρωπος μας τραβά κόντρα στο ρεύμα του ποταμού (βοηθούσε φυσικά και ο άλλος βαρκάρης στο πίσω μέρος της βάρκας που δεν τον έβλεπα εγώ):
Μερικές φορές η βάρκα προχωρούσε ακόμα και πάνω σε ξύλα που είχαν τοποθετηθεί κάθετα στην πορεία μας, για να μπορέσει η βάρκα να προχωρήσει. Και εμείς σαν κύριοι καθόμασταν και τραβάγαμε βίντεο και φωτογραφίες.
Απίθανη επιδεξιότητα:
Βέβαια γίναμε ξανά μούσκεμα. Η Ντίνα δεν κρατούσε τίποτα μαζί της, ούτε την βιντεοκάμερα για να μην τη βρέξει. Εγώ είχα πάρει μαζί μου και την φωτογραφική μου μηχανή και το κινητό και όλη την τσάντα με τα πράγματά μου μέσα, δηλαδή λεφτά διαβατήρια και διάφορα άλλα χαρτιά, συν κάποια ρούχα για να αλλάξω εάν βραχώ. Και μην τα πολυλογώ στο τέλος σχεδόν όλα έγιναν μούσκεμα γιατί στην επιστροφή, που υποτίθεται ότι ήταν πιο εύκολη, κάποια στιγμή η βάρκα παραλίγο να αναποδογυρίσει τελείως. Έγειρε τόσο πολύ που η τσάντα μου, την οποία εκείνη τη στιγμή είχα αφήσει στα πόδια μου και τραβούσα βίντεο με το κινητό, έγειρε και έπεσε μέσα στο νερό. Ευτυχώς η Ντίνα την έπιασε και δεν έγιναν όλα τα πράγματα μούσκεμα, εκτός από μία πλευρά που είχε κάποια χαρτιά εκτυπώσεων, όχι και τόσο πολύ απαραίτητα.
Εκεί που πήγαμε στον καταρράκτη το θέαμα δεν ήταν κάτι το τρομερό αλλά το ζήτημα ήταν η πορεία που είχε το μεγάλο ενδιαφέρον. Στον καταρράκτη υπήρχε μία ξύλινη πλατφόρμα, μικρή θα έλεγα, 2 επί 2 μέτρα και υπήρχε ένα τεράστιο σχοινί από το σημείο που μας άφησε η βάρκα μέχρι και μέσα στον καταρράκτη. Και αυτό το σκοινί το τραβούσαν 3 τύποι και εμείς καθήσαμε πάνω στην πλατφόρμα, ξέροντας ότι θα γίνουμε μούσκεμα. Είχαμε αφήσει φυσικά τα πράγματα στην όχθη και μπήκαμε ακριβώς μέσα στην κουρτίνα του καταρράκτη. Αυτό ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο.
Ο τελικός μας προορισμός:
Αν δείτε το συνημμένο βίντεο που ακολουθεί θα καταλάβετε την ομορφιά που μας επιφύλαξε το τελευταίο απόγευμα του ταξιδιού. Μόνο που από λάθος μου δεν έχει μουσική.
Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής με τις βάρκες. Βέβαια τώρα η δουλειά των βαρκάρηδων ήταν πιο εύκολη από το ανέβασμα, γιατί δεν είχαν τόση μεγάλη κούραση. Μόνο ότι έγινε αυτό το ατυχές συμβάν, να γυρίσει λίγο η βάρκα και να πέσει η τσάντα μου στο νερό. Βέβαια στους ανθρώπους δώσαμε ένα καλό φιλοδώρημα.
Μετά πάλι από αυτή τη βαρκάδα κάτσαμε πάλι να δούμε τι μπορούσαμε να αλλάξουμε από τα βρεγμένα, γιατί πάλι βράχηκαν σχεδόν όλα, οπότε δεν είχαμε και πολλές επιλογές. Όμως τώρα πια μπαίναμε στο αυτοκίνητο και πηγαίναμε για το ξενοδοχείο κατευθείαν. Έτσι θα στεγνώσουν λίγο. Θα τρώγαμε κάτι και το πρωί είχαμε πολύ νωρίς ξύπνημα για την πτήση.
Η πτήση μας ήταν στις 7:15, έτσι ξυπνήσαμε από τις 3:30 και στις 4:30 ήρθαμε και παραδώσαμε το αυτοκίνητο και όλα πήγαν μία χαρά. Γενικά το ταξίδι πήγε πάρα πολύ καλά. Μπορώ να πω έγιναν σχεδόν όλα μέσα στο πρόγραμμα. Κάποια προβλήματα είχαμε στην αρχή λόγω του τυφώνα που υπήρχε και δεν κάναμε όλες τις εκδρομές στο Παλαουάν. Αλλά όλα τα υπόλοιπα νομίζω έγιναν όπως τα περιμέναμε. Ευτυχώς παρά την κίνηση στους δρόμους και τα μηχανάκια και τα τρίκυκλα που κυκλοφορούν και δεν προσέχουνε και πολύ, δεν είχαμε καμία γρατζουνιά πουθενά στο αυτοκίνητο.
Αρκετές μέρες μετά το πέρας αυτού του ταξιδιού έχω βγάλει ορισμένα συμπεράσματα. Έχω υπολογίσει και τα έξοδα, τα οποία ανέρχονται στα 2200 ευρώ το άτομο, για μένα και την Ντίνα. Εννοείται ότι σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται και τα σουβενίρ, και τα παπούτσια που αγόρασα στη Μανίλα. Γενικά δεν κάναμε και τόσο πολλά έξοδα πέρα από τα απαραίτητα. Πιστεύω κάπου 150 με 200 ευρώ και οι δύο. Αν δε σκεφτεί κανείς ότι μόνο τα αεροπορικά (μαζί με τις τρεις εσωτερικές πτήσεις) μας κόστισαν 1360 ευρώ, καταλαβαίνει ότι ήταν ένα πολύ οικονομικό ταξίδι. Δηλαδή θα καθόμασταν άλλες 15 μέρες και τα έξοδα δε θα ξεπερνούσαν τις 3000 ευρώ. Τα πρακτορεία από Ελλάδα για δυο εβδομάδες ζητάνε πάνω από 3500.
Τελικά αποτιμώντας το ταξίδι έχω να πω ότι ήταν πολύ καλό. Είδαμε πράγματα που δεν έχουμε δει αλλού και η φύση ήταν καταπληκτική. Δε θα ξαναγράψω τα ιδιαίτερα σημεία του ταξιδιού. Σε όσους ρωτούν κάνω καλή διαφήμιση στη χώρα. Όλοι ρωτάνε για το Ηφαίστειο Τάαλ που είναι έτοιμο να εκραγεί, αν πήγαμε. Που να φανταστούμε ότι πέντε μέρες αφού θα πηγαίναμε θα ξεκινούσε μεγάλη δραστηριότητα.
Καταρράκτης Pagsanjan
Ο τελευταίος σταθμός του ταξιδιού μας ήταν ο καταρράκτης στο Pagsanjan. Πρέπει να είναι πιο γνωστός με το όνομα Cavinti Falls. Είναι λίγο μπερδεμένα τα ονόματα. Τέλος πάντων. Γι αυτό αποφασίσαμε να φύγουμε και να απλώσουμε τα ρούχα μέσα στο αυτοκίνητο και όσο στεγνώσουν. Ο καταρράκτης ήταν σε μία απόσταση περίπου 80 χιλιόμετρα, για την οποία θέλαμε σχεδόν δύο ώρες πάλι να φτάσουμε.

Και το καλό είναι ότι μόλις φτάσαμε στην πόλη Pagsanjan που ήταν εκεί κοντά, ήρθε ένας με ένα μηχανάκι και μας πλεύρισε ενώ εμείς ήμασταν στο αυτοκίνητο και μας ρώτησε αν θέλουμε να πάμε στον καταρράκτη. Έτσι μας οδήγησε σε μία αποβάθρα για να κανονίσουμε να πάμε με βάρκα και να δούμε και πόσο ήταν το κόστος. Εδώ το κόστος ήταν περίπου 2.000 πέσο για καθένα, που συμπεριελάμβανε τα πάντα.
Εμείς περιμέναμε ότι θα μπούμε σε μία βάρκα και χαλαρά ο βαρκάρης θα έκανε κουπί ή θα είχε μηχανή και θα προχωρούσαμε μέχρι κάποιον καταρράχτη. Ξέραμε ότι η πορεία ήταν περίπου μία ώρα αλλά δεν ξέραμε τις συνθήκες. Ας τις αναφέρω λοιπόν. Στην αρχή και για πέντε δέκα λεπτά μας τράβηξε μία άλλη βάρκα που είχε μηχανή ενώ εμείς είχαμε μπει σε δύο βάρκες στη μία εγώ, η Ντίνα και ο Γιάννης και στην άλλη Ο Φίλιππος με την γυναίκα του. Η κάθε βάρκα είχε δυο βαρκάρηδες, ένα μπροστά και ένα πίσω.
Από την αρχική διαδρομή:

Έτσι πηγαίναμε εμείς οι τουρίστες:

Απίθανες εικόνες:


Σε κάποιο σημείο μας άφησε η βάρκα που μας τράβαγε με τη μηχανή για να συνεχίσουν οι βαρκάρηδες που έπρεπε να τραβήξουν κουπί και να πηγαίνουν κόντρα στο ρεύμα του νερού.
Εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Κάποια σημεία του ποταμού είχαν πέτρες και το νερό έτρεχε απότομα και με μεγάλη σχετικά κλίση. Εκεί οι βαρκάρηδες κατέβαιναν στο νερό και με κάθε τρόπο έσπρωχναν τη βάρκα για να πάει μπροστά. Κατέβαιναν από την βάρκα όταν φτάναμε στις πέτρες και έσπρωχναν πατώντας στις πέτρες επάνω.
Αυτή η εικόνα με έχει στοιχειώσει. Μεγάλη προσπάθεια ο άνθρωπος!!


Ο άνθρωπος μας τραβά κόντρα στο ρεύμα του ποταμού (βοηθούσε φυσικά και ο άλλος βαρκάρης στο πίσω μέρος της βάρκας που δεν τον έβλεπα εγώ):


Μερικές φορές η βάρκα προχωρούσε ακόμα και πάνω σε ξύλα που είχαν τοποθετηθεί κάθετα στην πορεία μας, για να μπορέσει η βάρκα να προχωρήσει. Και εμείς σαν κύριοι καθόμασταν και τραβάγαμε βίντεο και φωτογραφίες.
Απίθανη επιδεξιότητα:

Βέβαια γίναμε ξανά μούσκεμα. Η Ντίνα δεν κρατούσε τίποτα μαζί της, ούτε την βιντεοκάμερα για να μην τη βρέξει. Εγώ είχα πάρει μαζί μου και την φωτογραφική μου μηχανή και το κινητό και όλη την τσάντα με τα πράγματά μου μέσα, δηλαδή λεφτά διαβατήρια και διάφορα άλλα χαρτιά, συν κάποια ρούχα για να αλλάξω εάν βραχώ. Και μην τα πολυλογώ στο τέλος σχεδόν όλα έγιναν μούσκεμα γιατί στην επιστροφή, που υποτίθεται ότι ήταν πιο εύκολη, κάποια στιγμή η βάρκα παραλίγο να αναποδογυρίσει τελείως. Έγειρε τόσο πολύ που η τσάντα μου, την οποία εκείνη τη στιγμή είχα αφήσει στα πόδια μου και τραβούσα βίντεο με το κινητό, έγειρε και έπεσε μέσα στο νερό. Ευτυχώς η Ντίνα την έπιασε και δεν έγιναν όλα τα πράγματα μούσκεμα, εκτός από μία πλευρά που είχε κάποια χαρτιά εκτυπώσεων, όχι και τόσο πολύ απαραίτητα.
Εκεί που πήγαμε στον καταρράκτη το θέαμα δεν ήταν κάτι το τρομερό αλλά το ζήτημα ήταν η πορεία που είχε το μεγάλο ενδιαφέρον. Στον καταρράκτη υπήρχε μία ξύλινη πλατφόρμα, μικρή θα έλεγα, 2 επί 2 μέτρα και υπήρχε ένα τεράστιο σχοινί από το σημείο που μας άφησε η βάρκα μέχρι και μέσα στον καταρράκτη. Και αυτό το σκοινί το τραβούσαν 3 τύποι και εμείς καθήσαμε πάνω στην πλατφόρμα, ξέροντας ότι θα γίνουμε μούσκεμα. Είχαμε αφήσει φυσικά τα πράγματα στην όχθη και μπήκαμε ακριβώς μέσα στην κουρτίνα του καταρράκτη. Αυτό ήταν κάτι πολύ ιδιαίτερο.
Ο τελικός μας προορισμός:


Αν δείτε το συνημμένο βίντεο που ακολουθεί θα καταλάβετε την ομορφιά που μας επιφύλαξε το τελευταίο απόγευμα του ταξιδιού. Μόνο που από λάθος μου δεν έχει μουσική.


Μετά πήραμε το δρόμο της επιστροφής με τις βάρκες. Βέβαια τώρα η δουλειά των βαρκάρηδων ήταν πιο εύκολη από το ανέβασμα, γιατί δεν είχαν τόση μεγάλη κούραση. Μόνο ότι έγινε αυτό το ατυχές συμβάν, να γυρίσει λίγο η βάρκα και να πέσει η τσάντα μου στο νερό. Βέβαια στους ανθρώπους δώσαμε ένα καλό φιλοδώρημα.
Μετά πάλι από αυτή τη βαρκάδα κάτσαμε πάλι να δούμε τι μπορούσαμε να αλλάξουμε από τα βρεγμένα, γιατί πάλι βράχηκαν σχεδόν όλα, οπότε δεν είχαμε και πολλές επιλογές. Όμως τώρα πια μπαίναμε στο αυτοκίνητο και πηγαίναμε για το ξενοδοχείο κατευθείαν. Έτσι θα στεγνώσουν λίγο. Θα τρώγαμε κάτι και το πρωί είχαμε πολύ νωρίς ξύπνημα για την πτήση.
Η πτήση μας ήταν στις 7:15, έτσι ξυπνήσαμε από τις 3:30 και στις 4:30 ήρθαμε και παραδώσαμε το αυτοκίνητο και όλα πήγαν μία χαρά. Γενικά το ταξίδι πήγε πάρα πολύ καλά. Μπορώ να πω έγιναν σχεδόν όλα μέσα στο πρόγραμμα. Κάποια προβλήματα είχαμε στην αρχή λόγω του τυφώνα που υπήρχε και δεν κάναμε όλες τις εκδρομές στο Παλαουάν. Αλλά όλα τα υπόλοιπα νομίζω έγιναν όπως τα περιμέναμε. Ευτυχώς παρά την κίνηση στους δρόμους και τα μηχανάκια και τα τρίκυκλα που κυκλοφορούν και δεν προσέχουνε και πολύ, δεν είχαμε καμία γρατζουνιά πουθενά στο αυτοκίνητο.
Αρκετές μέρες μετά το πέρας αυτού του ταξιδιού έχω βγάλει ορισμένα συμπεράσματα. Έχω υπολογίσει και τα έξοδα, τα οποία ανέρχονται στα 2200 ευρώ το άτομο, για μένα και την Ντίνα. Εννοείται ότι σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται και τα σουβενίρ, και τα παπούτσια που αγόρασα στη Μανίλα. Γενικά δεν κάναμε και τόσο πολλά έξοδα πέρα από τα απαραίτητα. Πιστεύω κάπου 150 με 200 ευρώ και οι δύο. Αν δε σκεφτεί κανείς ότι μόνο τα αεροπορικά (μαζί με τις τρεις εσωτερικές πτήσεις) μας κόστισαν 1360 ευρώ, καταλαβαίνει ότι ήταν ένα πολύ οικονομικό ταξίδι. Δηλαδή θα καθόμασταν άλλες 15 μέρες και τα έξοδα δε θα ξεπερνούσαν τις 3000 ευρώ. Τα πρακτορεία από Ελλάδα για δυο εβδομάδες ζητάνε πάνω από 3500.
Τελικά αποτιμώντας το ταξίδι έχω να πω ότι ήταν πολύ καλό. Είδαμε πράγματα που δεν έχουμε δει αλλού και η φύση ήταν καταπληκτική. Δε θα ξαναγράψω τα ιδιαίτερα σημεία του ταξιδιού. Σε όσους ρωτούν κάνω καλή διαφήμιση στη χώρα. Όλοι ρωτάνε για το Ηφαίστειο Τάαλ που είναι έτοιμο να εκραγεί, αν πήγαμε. Που να φανταστούμε ότι πέντε μέρες αφού θα πηγαίναμε θα ξεκινούσε μεγάλη δραστηριότητα.
Last edited by a moderator: