travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.762
- Likes
- 14.566
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μια μέρα στη Μανίλα
- Palawan - ψάχνοντας το υπόγειο ποτάμι
- Palawan - El Nido κ χωριά με χρώμα
- 2 μέρες στο Cebu - Φαλαινοκαρχαρίες στο Oslob
- Bohol - Πυγολαμπίδες
- Bohol - Σοκολατένιοι λόγοι κ Tarsier
- Παραμονή Πρωτοχρονιάς κοντά στο Pinatubo
- Luzon - Στον κρατήρα του Pinatubo
- Απ'το Dagupan στην κορδιλιέρα του Luzon
- Hanging Coffins κ σπηλιές στη Σαγάδα
- Banaue - Rice Terraces κ φυλή Ifugao
- Πάλι στη Μανίλα
- Ηφαίστειο κ λίμνη Τάαλ
- Καταρράκτης Pagsanjan
- Επίλογος
Palawan, δεύτερη μέρα. Ελ Νίδο και χωριά με χρώμα
Η δεύτερη μέρα στο Παλαουάν κύλησε όπως την περιμέναμε. Στο Ελ Νίδο δεν είχε πολύ κακό καιρό (νομίζαμε) αλλά οι κρουαζιέρες στα νησιά του κόλπου δεν γινόταν λόγω απαγορευτικού που είχε βγάλει το λιμεναρχείο. Λόγω των τυφώνων στην κεντρική χώρα, κοντά δηλαδή στην περιοχή που βρισκόμασταν, φοβούνται τις θάλασσες μη συμβεί κανένα ατύχημα, οπότε δεν επέτρεπαν στα πλοιάρια να κάνουν κρουαζιέρες. Εμείς είχαμε την ελπίδα ότι μπορεί να συνέβαινε κάτι καλό και να γινόταν οι κρουαζιέρες, αλλά μάταια.
Εικόνες από την παραλία κάτω από το ξενοδοχείο μας:
Το πρωί ο καιρός ήταν πολύ άστατος με πολύ δυνατές βροχές, μάλλον καταιγίδες, κάθε τόσο. Έτσι αφού πήραμε το πρωινό μας, πήραμε τα πράγματά μας και φύγαμε από το ξενοδοχείο για να πάμε να δούμε ένα πολύ όμορφο καταρράκτη που βρίσκεται περίπου 15 χιλιόμετρα μακριά από το χωριό. Ήταν ο Nagkalit-kalit Waterfalls. Μόλις φτάσαμε σε ένα σημείο από όπου θα άρχιζε ο ποδαρόδρομος, μας την έπεσαν μερικοί οι οποίοι θα ήταν οι οδηγοί μας για να μη χαθούμε. Και κατά κάποιο τρόπο είχαν δίκιο σε αυτό, αφού τα μονοπάτια εκεί είναι πολύπλοκα και θα πρέπει κάποιος να ξέρει για να σε οδηγήσει. Μάλιστα εμείς ήμασταν από τους πρώτους, οπότε δεν μπορούσαμε να πάρουμε κάποιους άλλους από πίσω για να φτάσουμε ως εκεί. Αλλά αυτό ήταν κάτι που δεν θα κάναμε έτσι κι αλλιώς. Μετά από μικρή διαπραγμάτευση δώσαμε σε ένα συμπαθή νέο 1000 πέσος όλοι μαζί, δηλαδή περίπου 20 δολάρια, για να μας πάει και να μας φέρει.
Εικόνες από τη διαδρομή:
Τα χρήματα αυτά τα άξιζε, όχι μόνο γιατί μας έδειχνε το δρόμο αλλά και γιατί μας βοηθούσε στα μονοπάτια να μην γλιστράμε καθώς και όταν περνούσαμε διάφορα ποταμάκια. Και ειδικά μετά τον πρώτο καταρράκτη σε μία πολύ απότομη ανηφοριά, που ανεβήκαμε μόνο εγώ, η Ντίνα και ο Γιάννης, που η βοήθεια του ήταν κρίσιμη. Οι δυο καταρράκτες ήταν μικροί και δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον, όμως η πεζοπορία, που μαζί με τους χρόνους της φωτογράφησης που κάναμε έφτασε σχεδόν τη μία ώρα, ήταν πολύ όμορφη.
Ο πρώτος καταρράκτης:
Και ο δεύτερος:
Μετά γυρίσαμε στην πόλη Ελ Νίδο, στο λιμάνι συγκεκριμένα, για να κάνουμε μία βόλτα και να ρωτήσαμε βέβαια, αν έστω και αργά γινόταν κρουαζιέρες. Όμως η απάντηση ήταν αρνητική. Το απαγορευτικό ίσχυε ακόμα. Το χωριό δεν μας άρεσε καθόλου. Μόνο το λιμάνι και ό,τι βλέπαμε κοιτώντας προς τη θάλασσα είχε αρκετό ενδιαφέρον. Το κακό ήταν ότι η νέφωση ήταν χαμηλή και γι αυτό δεν βλέπαμε τα γύρω βραχώδη, χαμηλά όμως βουνά, που πρέπει εάν δεν είχε τα σύννεφα να φαινόταν πολύ όμορφα. Δεν πειράζει όμως. Έστω και έτσι καταλάβαμε γιατί το χωριό μαζεύει τόσο τουρισμό.
Παλιόκαιρος:
Η ώρα πια είχε πάει κάπου μία το μεσημέρι και πήραμε το δρόμο για το Πουέρτο Πρινσέσα, τη μεγάλη πόλη του νησιού. Στο δρόμο όμως κάναμε μερικές πολύ όμορφες στάσεις. Η πρώτη ήταν στην παραλία Βανίλια όπου ήταν γεμάτη τουρίστες που κολυμπούσαν. Η θάλασσα εκεί δεν είχε καθόλου κύμα. Όμως στα ανοιχτά φαινόταν ότι είχε δυνατό αέρα.
Μετά την παραλία αυτή κάναμε τυχαία μία παράκαμψη, γιατί εγώ είδα στο GPS ένα παραλιακό χωριό (αργότερα είδα στο ίντερνετ ότι λέγεται Pancol Barangay) και πηγαίνοντας εκεί αντικρίσαμε πολύ αυθεντικές σκηνές στην παραλία με κάποιους ψαράδες που ψάρευαν εκείνη την ώρα στην ακτή και άλλους ανθρώπους στα καφενεία και νεαρούς να κάθονται στο μικρό λιμανάκι. Επίσης είδαμε μερικές βάρκες να παίρνουν δύο ή τρεις επιβάτες να τους πηγαίνουν ίσως σε κάποια κοντινά νησιά ή άλλες παραλίες που δεν είχαν πρόσβαση με αυτοκίνητο.
Μετά και από αυτό το χωριό κάναμε άλλη μία στάση στην πόλη Taytay, η οποία στάση ήταν καταπληκτική. Στην αρχή δεν ξέραμε αν θα δούμε κάτι ενδιαφέρον, αλλά μπαίνοντας στην πόλη και φτάνοντας στην παραλία είδαμε ένα μικρό ισπανικό φρούριο (Fort Santa Isabel). Είδαμε επίσης πολύ ωραίες βάρκες, τις κλασικές που έχουν εδώ με τα δύο ξύλα παράλληλα στον άξονα της βάρκας και σε απόσταση 2-3 μέτρα από αυτόν για να ισορροπεί. Ανεβαίνοντας στο φρούριο είδαμε στην δεξιά μας πλευρά κοιτώντας τη θάλασσα ένα χωριό το οποίο ήταν όλο πάνω σε πασσάλους ουσιαστικά ήταν η άκρη της πόλης Taytay.
Αυτοί οι άνθρωποι μας είπαν ότι έκοβαν ξύλα για να επιδιορθώσουν το σπίτι τους:
Δεν αποφύγαμε την πρόκληση να πάμε να επισκεφτούμε εκείνη την παραγκούπολη πάνω στους πασσάλους. Πηγαίνοντας εκεί είδαμε πολύ όμορφους ανθρώπους να μας χαιρετάνε, να μας μιλάνε ευγενικά καθώς και παιδιά τα οποία μας χαιρετούσαν και ήταν πεντακάθαρα και δεν ζητιάνευαν καθόλου. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και οι φωτογραφίες που τραβήξαμε νομίζω είναι από τις πιο ωραίες.
Μου τα πήρε όλα:
Και το κινητό, κινητό:
Μας αποχαιρετούν:
Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και γυρίσαμε πίσω για να φτάσουμε στο Puerto Ρrincesa, αφού ήταν αργά και έπεσε και το σκοτάδι. Στην πόλη φτάσαμε στις 8:00, και απέναντι από το βενζινάδικο που βάλαμε βενζίνη (ένα ευρώ το λίτρο περίπου) είδαμε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, το γνωστό από την Μανίλα Robinson Place, το οποίο επισκεφθήκαμε για να φάμε.
Την επομένη είχαμε αναχώρηση για το νησί Σεμπού.
Σε όλες τις εσωτερικές πτήσεις είχαμε αγοράσει επί πλέον κιλά αποσκευών για να μη συναντήσουμε προβλήματα. H Filippines Airline σου δίνει το δικαίωμα να δώσεις μέχρι 10 κιλά πράγματα, αλλά μπορείς να αγοράσεις άλλα δέκα η είκοσι κιλά, αν θέλεις, επιπλέον. Αυτό το πράγμα το έχω δει στις Φιλιππίνες: οι άνθρωποι μπορεί να δώσουν τρία μικρά δέματα που συνολικά να ζυγίζουν λιγότερο από 20 κιλά. Ας είναι 3 ή και 5 κομμάτια, τα παίρνει το αεροπλάνο. Δεν έχει πρόβλημα με τον αριθμό, έχει πρόβλημα με το συνολικό βάρος.
Το πρωί στο συμπαθητικό ξενοδοχείο μας, είχε μάλιστα και πισίνα, πήραμε ένα μέτριο πρωινό με μικρή ομελέτα, κάτι ψωμάκια της πλάκας και ένα καφέ και φύγαμε να κάνουμε μία σύντομη βόλτα στην κεντρική πλατεία της πόλης. Η πτήση μας ήταν λίγο αργά και είχαμε χρόνο να δούμε λίγο την πόλη. Η πλατεία δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκτός από μία μεγάλη εκκλησία, η οποία επίσης δεν ήταν όμορφη. Όμως είχε κάποια μνημεία για 100 τόσους πεσόντες Αμερικανούς στρατιώτες κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Εδώ φαίνεται οι Φιλιππινέζοι δεν γουστάρουν καθόλου τους Γιαπωνέζους, και μάλιστα κάπου είδα ένα μνημείο της κινεζικής και της φιλιππινέζικης φιλίας, αλλά ταυτόχρονα έγραφε και για την έχθρα προς την Ιαπωνία. Σίγουρα τους έκαναν πολλά, οι κατά τα άλλα σήμερα συμπαθείς Ιάπωνες.
Προχωρήσαμε λίγο δίπλα στο λιμάνι όπου είχε ένα πάρκο το οποίο ήταν πολύ όμορφο αν και εκείνη την ώρα είχε ήλιο και πολλή ζέστη, οπότε δεν μπορούσαμε να κάτσουμε πολύ. Ο καιρός είχε επανέλθει στα κανονικά επίπεδα και ο τυφώνας ποια έχει περάσει αφήνοντας βέβαια πίσω του 16 νεκρούς, όπως διάβασα, και αρκετούς αγνοούμενους.
Βάλαμε το GPS να μας κατευθύνει στο αεροδρόμιο που ήρθαμε και για άλλη μία φορά διαπιστώσαμε ότι τα αεροδρόμια στις Φιλιππίνες έχουν πολύ φθηνά πράγματα και μπορείς άνετα και να ψωνίσεις και να φας χωρίς να σκέφτεσαι ότι σε κλέβουν. Για παράδειγμα έχει μπλουζάκια, δεν ξέρω για την ποιότητα, που γράφουν επάνω το λογότυπο του νησιού με 4 δολάρια. Η Ντίνα αγόρασε ό,τι καλύτερο βρήκε από μαγνητάκια, μιλάμε για 6-7 κομμάτια, τα οποία κόστισαν όλα μαζί 8 δολάρια, δηλαδή τσάμπα για αεροδρόμιο.
Εδώ μποορείτε να παρακολουθήσετε ένα μικρό βίντεο από το νησί του Παλαουάν που τραβήξαμε:
Η δεύτερη μέρα στο Παλαουάν κύλησε όπως την περιμέναμε. Στο Ελ Νίδο δεν είχε πολύ κακό καιρό (νομίζαμε) αλλά οι κρουαζιέρες στα νησιά του κόλπου δεν γινόταν λόγω απαγορευτικού που είχε βγάλει το λιμεναρχείο. Λόγω των τυφώνων στην κεντρική χώρα, κοντά δηλαδή στην περιοχή που βρισκόμασταν, φοβούνται τις θάλασσες μη συμβεί κανένα ατύχημα, οπότε δεν επέτρεπαν στα πλοιάρια να κάνουν κρουαζιέρες. Εμείς είχαμε την ελπίδα ότι μπορεί να συνέβαινε κάτι καλό και να γινόταν οι κρουαζιέρες, αλλά μάταια.
Εικόνες από την παραλία κάτω από το ξενοδοχείο μας:
Το πρωί ο καιρός ήταν πολύ άστατος με πολύ δυνατές βροχές, μάλλον καταιγίδες, κάθε τόσο. Έτσι αφού πήραμε το πρωινό μας, πήραμε τα πράγματά μας και φύγαμε από το ξενοδοχείο για να πάμε να δούμε ένα πολύ όμορφο καταρράκτη που βρίσκεται περίπου 15 χιλιόμετρα μακριά από το χωριό. Ήταν ο Nagkalit-kalit Waterfalls. Μόλις φτάσαμε σε ένα σημείο από όπου θα άρχιζε ο ποδαρόδρομος, μας την έπεσαν μερικοί οι οποίοι θα ήταν οι οδηγοί μας για να μη χαθούμε. Και κατά κάποιο τρόπο είχαν δίκιο σε αυτό, αφού τα μονοπάτια εκεί είναι πολύπλοκα και θα πρέπει κάποιος να ξέρει για να σε οδηγήσει. Μάλιστα εμείς ήμασταν από τους πρώτους, οπότε δεν μπορούσαμε να πάρουμε κάποιους άλλους από πίσω για να φτάσουμε ως εκεί. Αλλά αυτό ήταν κάτι που δεν θα κάναμε έτσι κι αλλιώς. Μετά από μικρή διαπραγμάτευση δώσαμε σε ένα συμπαθή νέο 1000 πέσος όλοι μαζί, δηλαδή περίπου 20 δολάρια, για να μας πάει και να μας φέρει.
Εικόνες από τη διαδρομή:
Τα χρήματα αυτά τα άξιζε, όχι μόνο γιατί μας έδειχνε το δρόμο αλλά και γιατί μας βοηθούσε στα μονοπάτια να μην γλιστράμε καθώς και όταν περνούσαμε διάφορα ποταμάκια. Και ειδικά μετά τον πρώτο καταρράκτη σε μία πολύ απότομη ανηφοριά, που ανεβήκαμε μόνο εγώ, η Ντίνα και ο Γιάννης, που η βοήθεια του ήταν κρίσιμη. Οι δυο καταρράκτες ήταν μικροί και δεν είχαν κανένα ενδιαφέρον, όμως η πεζοπορία, που μαζί με τους χρόνους της φωτογράφησης που κάναμε έφτασε σχεδόν τη μία ώρα, ήταν πολύ όμορφη.
Ο πρώτος καταρράκτης:
Και ο δεύτερος:
Μετά γυρίσαμε στην πόλη Ελ Νίδο, στο λιμάνι συγκεκριμένα, για να κάνουμε μία βόλτα και να ρωτήσαμε βέβαια, αν έστω και αργά γινόταν κρουαζιέρες. Όμως η απάντηση ήταν αρνητική. Το απαγορευτικό ίσχυε ακόμα. Το χωριό δεν μας άρεσε καθόλου. Μόνο το λιμάνι και ό,τι βλέπαμε κοιτώντας προς τη θάλασσα είχε αρκετό ενδιαφέρον. Το κακό ήταν ότι η νέφωση ήταν χαμηλή και γι αυτό δεν βλέπαμε τα γύρω βραχώδη, χαμηλά όμως βουνά, που πρέπει εάν δεν είχε τα σύννεφα να φαινόταν πολύ όμορφα. Δεν πειράζει όμως. Έστω και έτσι καταλάβαμε γιατί το χωριό μαζεύει τόσο τουρισμό.
Παλιόκαιρος:
Η ώρα πια είχε πάει κάπου μία το μεσημέρι και πήραμε το δρόμο για το Πουέρτο Πρινσέσα, τη μεγάλη πόλη του νησιού. Στο δρόμο όμως κάναμε μερικές πολύ όμορφες στάσεις. Η πρώτη ήταν στην παραλία Βανίλια όπου ήταν γεμάτη τουρίστες που κολυμπούσαν. Η θάλασσα εκεί δεν είχε καθόλου κύμα. Όμως στα ανοιχτά φαινόταν ότι είχε δυνατό αέρα.
Μετά την παραλία αυτή κάναμε τυχαία μία παράκαμψη, γιατί εγώ είδα στο GPS ένα παραλιακό χωριό (αργότερα είδα στο ίντερνετ ότι λέγεται Pancol Barangay) και πηγαίνοντας εκεί αντικρίσαμε πολύ αυθεντικές σκηνές στην παραλία με κάποιους ψαράδες που ψάρευαν εκείνη την ώρα στην ακτή και άλλους ανθρώπους στα καφενεία και νεαρούς να κάθονται στο μικρό λιμανάκι. Επίσης είδαμε μερικές βάρκες να παίρνουν δύο ή τρεις επιβάτες να τους πηγαίνουν ίσως σε κάποια κοντινά νησιά ή άλλες παραλίες που δεν είχαν πρόσβαση με αυτοκίνητο.
Μετά και από αυτό το χωριό κάναμε άλλη μία στάση στην πόλη Taytay, η οποία στάση ήταν καταπληκτική. Στην αρχή δεν ξέραμε αν θα δούμε κάτι ενδιαφέρον, αλλά μπαίνοντας στην πόλη και φτάνοντας στην παραλία είδαμε ένα μικρό ισπανικό φρούριο (Fort Santa Isabel). Είδαμε επίσης πολύ ωραίες βάρκες, τις κλασικές που έχουν εδώ με τα δύο ξύλα παράλληλα στον άξονα της βάρκας και σε απόσταση 2-3 μέτρα από αυτόν για να ισορροπεί. Ανεβαίνοντας στο φρούριο είδαμε στην δεξιά μας πλευρά κοιτώντας τη θάλασσα ένα χωριό το οποίο ήταν όλο πάνω σε πασσάλους ουσιαστικά ήταν η άκρη της πόλης Taytay.
Αυτοί οι άνθρωποι μας είπαν ότι έκοβαν ξύλα για να επιδιορθώσουν το σπίτι τους:
Δεν αποφύγαμε την πρόκληση να πάμε να επισκεφτούμε εκείνη την παραγκούπολη πάνω στους πασσάλους. Πηγαίνοντας εκεί είδαμε πολύ όμορφους ανθρώπους να μας χαιρετάνε, να μας μιλάνε ευγενικά καθώς και παιδιά τα οποία μας χαιρετούσαν και ήταν πεντακάθαρα και δεν ζητιάνευαν καθόλου. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και οι φωτογραφίες που τραβήξαμε νομίζω είναι από τις πιο ωραίες.
Μου τα πήρε όλα:
Και το κινητό, κινητό:
Μας αποχαιρετούν:
Στη συνέχεια επιστρέψαμε στο αυτοκίνητο και γυρίσαμε πίσω για να φτάσουμε στο Puerto Ρrincesa, αφού ήταν αργά και έπεσε και το σκοτάδι. Στην πόλη φτάσαμε στις 8:00, και απέναντι από το βενζινάδικο που βάλαμε βενζίνη (ένα ευρώ το λίτρο περίπου) είδαμε ένα μεγάλο εμπορικό κέντρο, το γνωστό από την Μανίλα Robinson Place, το οποίο επισκεφθήκαμε για να φάμε.
Την επομένη είχαμε αναχώρηση για το νησί Σεμπού.
Σε όλες τις εσωτερικές πτήσεις είχαμε αγοράσει επί πλέον κιλά αποσκευών για να μη συναντήσουμε προβλήματα. H Filippines Airline σου δίνει το δικαίωμα να δώσεις μέχρι 10 κιλά πράγματα, αλλά μπορείς να αγοράσεις άλλα δέκα η είκοσι κιλά, αν θέλεις, επιπλέον. Αυτό το πράγμα το έχω δει στις Φιλιππίνες: οι άνθρωποι μπορεί να δώσουν τρία μικρά δέματα που συνολικά να ζυγίζουν λιγότερο από 20 κιλά. Ας είναι 3 ή και 5 κομμάτια, τα παίρνει το αεροπλάνο. Δεν έχει πρόβλημα με τον αριθμό, έχει πρόβλημα με το συνολικό βάρος.
Το πρωί στο συμπαθητικό ξενοδοχείο μας, είχε μάλιστα και πισίνα, πήραμε ένα μέτριο πρωινό με μικρή ομελέτα, κάτι ψωμάκια της πλάκας και ένα καφέ και φύγαμε να κάνουμε μία σύντομη βόλτα στην κεντρική πλατεία της πόλης. Η πτήση μας ήταν λίγο αργά και είχαμε χρόνο να δούμε λίγο την πόλη. Η πλατεία δεν είχε κάποιο ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκτός από μία μεγάλη εκκλησία, η οποία επίσης δεν ήταν όμορφη. Όμως είχε κάποια μνημεία για 100 τόσους πεσόντες Αμερικανούς στρατιώτες κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. Εδώ φαίνεται οι Φιλιππινέζοι δεν γουστάρουν καθόλου τους Γιαπωνέζους, και μάλιστα κάπου είδα ένα μνημείο της κινεζικής και της φιλιππινέζικης φιλίας, αλλά ταυτόχρονα έγραφε και για την έχθρα προς την Ιαπωνία. Σίγουρα τους έκαναν πολλά, οι κατά τα άλλα σήμερα συμπαθείς Ιάπωνες.
Προχωρήσαμε λίγο δίπλα στο λιμάνι όπου είχε ένα πάρκο το οποίο ήταν πολύ όμορφο αν και εκείνη την ώρα είχε ήλιο και πολλή ζέστη, οπότε δεν μπορούσαμε να κάτσουμε πολύ. Ο καιρός είχε επανέλθει στα κανονικά επίπεδα και ο τυφώνας ποια έχει περάσει αφήνοντας βέβαια πίσω του 16 νεκρούς, όπως διάβασα, και αρκετούς αγνοούμενους.
Βάλαμε το GPS να μας κατευθύνει στο αεροδρόμιο που ήρθαμε και για άλλη μία φορά διαπιστώσαμε ότι τα αεροδρόμια στις Φιλιππίνες έχουν πολύ φθηνά πράγματα και μπορείς άνετα και να ψωνίσεις και να φας χωρίς να σκέφτεσαι ότι σε κλέβουν. Για παράδειγμα έχει μπλουζάκια, δεν ξέρω για την ποιότητα, που γράφουν επάνω το λογότυπο του νησιού με 4 δολάρια. Η Ντίνα αγόρασε ό,τι καλύτερο βρήκε από μαγνητάκια, μιλάμε για 6-7 κομμάτια, τα οποία κόστισαν όλα μαζί 8 δολάρια, δηλαδή τσάμπα για αεροδρόμιο.
Εδώ μποορείτε να παρακολουθήσετε ένα μικρό βίντεο από το νησί του Παλαουάν που τραβήξαμε:
Last edited by a moderator: