Φωτο-ιστορία: Οδοιπορικό στην Ορεινή Αρκαδία

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική

Ημέρα 3η

Το πρωί είχε συννεφιά. Ευτυχώς χωρίς βροχή. Συννεφιά χωρίς βροχή, ο ιδανικός καιρός. :)

Η θέα από το παράθυρό του σπιτιού μας στη Στεμνίτσα.



Κατηφορίζοντας από το σπίτι για να πάμε στο αυτοκίνητο.


Πρώτη στάση σήμερα το πρόγραμμα είχε Λαγκάδια. Χωριό για το οποίο είχα ακούσει πολλά κολακευτικά σχόλια από φίλους λέγοντάς μου να μην παραλείψω με τίποτα να το επισκεφτώ.

Μετά από περίπου 35 λεπτά, φτάσαμε στο χωριό.

Αμέσως κατάλαβα γιατί το θεωρούν πολλοί το ομορφότερο από τα χωριά της Αρκαδίας. Κι αυτό είναι η θέση του. τα Λαγκάδια μοιάζουν να κρέμονται πάνω από φαράγγι που σχηματίζει ο ποταμός Τουθόα. Κυριολεκτικά ανάμεσα στα βουνά σε ένα τοπίο εκπληκτικής φυσικής ομορφιάς.


Λαγκάδια

Λίγα λόγια:
Έχει χαρακτηριστεί παραδοσιακός οικισμός και είναι η πατρίδα των Δεληγιανναίων, αλλά και άλλων αγωνιστών του 1821. Ονομαστοί σε όλη την Ελλάδα υπήρξαν οι Λαγκαδινοί κτίστες, με πλούσια αρχιτεκτονική παράδοση, η οποία είναι εμφανής και στο ίδιο το χωριό. Κατά την αρχαιότητα, από την περιοχή περνούσε η οδός που οδηγούσε στην Ολυμπία, όπου διεξάγονταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Ενδιαφέρον έχει το λήμμα της wikipedia που αναφέρεται στην επανάσταση του '21: "Στα Λαγκάδια η επανάσταση κηρύχτηκε στις 23 Μαρτίου 1821. Την 1η Απριλίου 1821 ο κοτζαμπάσης Κανέλλος Δεληγιάννης διατάσσει τη σφαγή όλων των Τούρκων Λαγκαδινών (40 οικογένειες) και την πυρπόληση του τζαμιού. Συνολικά σφαγιάστηκαν 300 άοπλοι άντρες (λίγες ημέρες νωρίτερα είχαν αφοπλιστεί), γυναίκες και παιδιά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να τρομοκρατηθούν οι κάτοικοι της γύρω περιοχής που, φοβούμενοι αντίποινα, εντάχθηκαν στο πλευρό των Δεληγιανναίων, οι οποίοι είχαν πλέον πέσει στη δυσμένεια των Τούρκων και χρειάζονταν υποστήριξη. Το 1825 ο Ιμπραήμ έχοντας ανακαταλάβει το μεγαλύτερο μέρος της Πελοποννήσου εισέρχεται στα άδεια από κατοίκους Λαγκάδια και στήνει για μερικές μέρες το αρχηγείο του στο σπίτι των Δεληγιανναίων. Η προσφορά των Λαγκαδινών στον αγώνα του 1821 ήταν μεγάλη. Εκτός από την προσωπική τους συμμετοχή (Γιάννης Θεοφιλόπουλος «Καραβογιάννης», Παπασταθούλης, Θανάσης Κίντζιος, Μιχάλης Κίντζιος, Ιωάννης Χριστοδουλόπουλος), βοήθησαν και με το χτίσιμο πολλών και σημαντικών οχυρωματικών έργων."

Bloodbath λοιπόν και στα Λαγκάδια αλλά επανάσταση ήταν αυτή. Αφήνουμε όμως τα γεγονότα του '21 και ξεκινάμε την περιήγησή μας.

Στην είσοδο του χωριού σε υποδέχεται το εντυπωσιακό πέτρινο ρολόι και καμπαναριό της εκκλησίας των Ταξιαρχών (1808) κτισμένο το 1910.




Απέναντι από το ρολόι, το μνημείο Πεσόντων 1821.




Συμπαθής τετράποδος φίλος που μας ακολουθούσε καθ'όλη τη διαδρομή του κεντρικού δρόμου στα Λαγκάδια μην μπορώντας να ξεκολλήσει από τη Ζίγκι!



Συνεχίζοντας τον κεντρικό δρόμο του χωριού. Εδώ, το Γυμνάσιο-Λύκειο Λαγκαδίων.


Άποψη των Λαγκαδίων από τον κεντρικό δρόμο.



Και λίγο πιο κάτω, το Δημαρχείο.



Αφήνουμε τον κεντρικό δρόμο τον οποίο πήραμε σχεδόν μέχρι τέλος και ανεβαίνουμε. Όπως μας είπε η συμπαθέστατη ιδιοκτήτρια ενός καταστήματος αν ανεβαίναμε μέχρι πάνω θα είχαμε θέα μέχρι και στο Ιόνιο.


Κουράγιο για να ανεβούμε τόσο ψηλά δεν είχαμε (ούτε και πολύ χρόνο άλλωστε) κι έτσι πήραμε τον ακριβώς από πάνω δρόμο όπου κι από εκεί είχαμε μια εκπληκτική θέα. Εδώ, ο ναός του Αγίου Γεωργίου.



Η θέα προς το φαράγγι που σου κόβει την ανάσα.


Και συνεχίζοντας...


Μια μικρή στάση για να δροσιστεί η Ζίγκι στη μικρή πηγή.


Όπως βλέπετε και σε αυτό το χωριό σχεδόν όλα τα σπίτια είναι πετρόχτιστα. Το συγκεκριμένο έχει ίσως την καλύτερη θέα προς το φαράγγι. Τυχερός ο ιδιοκτήτης.


Και γήπεδο μπάσκετ στα Λαγκάδια, αμέ.


Ρεμβάζοντας.


Μία ακόμα άποψη του χωριού από κάτω μας.


Κατεβαίνοντας πάλι προς τον κεντρικό δρόμο.


Μερικές πιο κοντινές φωτογραφίες από το όμορφο πέτρινο ρολόι.


Και τα Λαγκάδια σημείο του Menalon trail. Κοιτώντας στο χάρτη πού θα είναι το επόμενο χωριό που θα πάμε.


Αφήνουμε τα Λαγκάδια τα οποία ήταν όντως πανέμορφα και συνεχίζουμε προς το επόμενο χωριό.

Εικόνες από τη μαγευτική φύση που συναντήσαμε στη διαδρομή.


Στη συγκεκριμένη διαδρομή περνώντας από πολλές στροφές μπορώ να πω ότι ανακατεύτηκα αρκετά. Σε επικίνδυνο βαθμό (έχω μια επιρρέπεια στη ναυτία και δυστυχώς δεν είχα πάρει δραμαμίνες). Ευτυχώς τη στιγμή που άρχισα να νιώθω ότι δεν την παλεύω άλλο, μετά από 5 λεπτά φτάσαμε στο χωριό.


Και το όνομα αυτού...


Βαλτεσινίκο
Λίγα λόγια:
Το Βαλτεσινίκο είναι χτισμένο σε υψόμετρο 1.140 μέτρων σε μία πλαγιά του βόρειου Μαινάλου και αποτελεί έναν από τους πιο ορεινούς οικισμούς της Πελοποννήσου. Έχει ανακηρυχθεί παραδοσιακός οικισμός, ενώ παλαιότερα είχε αναπτυχθεί και η ξυλοτεχνία.

Στο χωριό υπάρχει λαογραφικό μουσείο. Ήταν το πρώτο χωριό στην Πελοπόννησο με δωρεάν ασύρματο Ίντερνετ και το πρώτο που σχεδιάζεται, με βάση πιλοτικό πρόγραμμα της Αγροτουριστικής, να αποτελέσει πρότυπο οικοχωριό.
Πολύ ενδιαφέρον.



Προμήθειες για το χειμώνα που έρχεται σε πολύ λίγο.


Η Ζίγκι βρήκε το δίδυμο αδερφό της ο οποίος ήταν μες στην τρελή χαρά και μας έκανε παρέα σε όλη τη βόλτα μας στο χωριό.



Προχωρώντας.


Ανεβαίνοντας πιο ψηλά στο χωριό από αυτά τα γεμάτα φύλλα σκαλιά.


Όμορφες διαδρομές!


Το καφέ που είδαμε στο χάρτη ότι υπάρχει ήταν κλειστό λόγω Δευτέρας. Έτσι κατηφορίζουμε προς τα κάτω για το αυτοκίνητο.


Έξω από το Δημοτικό σχολείο όπου τα πιτσιρίκια είχαν διάλειμμα και ήταν μες στις φωνές. Οι μόνες φωνές που ακουγόντουσαν στο κατά τ'άλλα ήσυχο Βαλτεσινίκο.


Αφήνοντας πίσω μας το Βαλτεσινίκο που ακόμα δεν το έχει αγγίξει τόσο ο τουρισμός και μοιάζει ακόμα πιο αυθεντικό, κατευθυνόμαστε προς τη Βυτίνα για φαγητό, καφέ και βόλτα.




Φτάσαμε στη Βυτίνα. Και εδώ σημείο από το Menalon trail.


Βυτίνα
Λίγα λόγια:
Βρίσκεται σε υψόμετρο 1033 μέτρων και αποτελεί ένα από τα αξιολογότερα ορεινά θέρετρα της Πελοποννήσου και ευρύτερα της Ελλάδας. Το όνομά της κατά την επικρατέστερη άποψη προέρχεται από τη λέξη "Βυθός" επειδή αρχικά ήταν κτισμένη σε λεκάνη ανάμεσα σε λόφους.
Η συμβολή της στον απελευθερωτικό αγώνα της επανάστασης ήταν σημαντική. Εδώ γινόταν η τροφοδοσία με ψωμί του επαναστατικού στρατού και η περίθαλψη των τραυματιών.

Στην πλατεία της Βυτίνας, το Λαογραφικό μουσείο.



Ο κεντρικός δρόμος της Βυτίνας.



Κι εδώ ετοιμάζονται για το χειμώνα.



Κοντά στην πλατεία του χωριού έξω από τον ναό του Αγίου Τρύφωνα.



Τοπικά προϊόντα.


Αν και αρκετά πιο τουριστική, η Βυτίνα τολμώ να πω ότι μου άφησε κάτι πολύ όμορφο.



Φαγητό στο "Κουτούκι του Γιάννη". Όμορφος και ζεστός χώρος. Εξαιρετικό φαγητό αν και οι μερίδες θα μπορούσαν να ήταν και λίγο μεγαλύτερες.




Ένας ζεστός καφές επιβάλλεται μετά το φαγητό.
Η γατούλα που είχε την τάση να μπαίνει συνέχεια μέσα στην καφετέρια που καθόμασταν.



Κατευθυνόμενοι δυτικά του χωριού για να βρούμε τον "Δρόμο της Αγάπης".



Το Δημοτικό Σχολείο Βυτίνας.



Πριν μπούμε στο δρόμο της Αγάπης που ήταν σχεδόν μπροστά μας αποφασίσαμε να πάμε μια βόλτα στο δασάκι Βυτίνας.


Ο δρόμος για το δασάκι. Ένας πανέμορφος και ήσυχος δρόμος γεμάτος χρώματα. Η Ζίγκι είχε τρελαθεί από τη χαρά της και όλη την ώρα έτρεχε.


Αν ακούγοντας "δασάκι" περιμένατε ένα παρκάκι σαν αυτά της Αθήνας όπως εμείς, ετοιμαστείτε για κάτι πολύ διαφορετικό.


Το Δασάκι της Βυτίνας, απλώνεται σε μία έκταση 40 στρεμμάτων. Δημιουργήθηκε από την δασική σχολή της Βυτίνας από το έτος 1885 έως 1917. Περιλαμβάνει πολλές ποικιλίες πεύκων και άλλων δέντρων και ο αρχικός σκοπός ήταν η δοκιμή των δέντρων που φυτεύτηκαν στο περιβάλλον της περιοχής. Υπάρχουν ποικιλίες δέντρων που συγκεντρώθηκαν από πολλά μέρη του κόσμου (Σκανδιναβία κ.α.).

Τολμώ να πω ότι το δασάκι Βυτίνας ήταν από τα καλύτερα πράγματα που ανακαλύψαμε σε αυτό το ταξίδι στην Αρκαδία. Και όπως θα δείτε και στις εικόνες παρακάτω, το φθινόπωρο κάνει πραγματικά πάρτι, ένα υπερθέαμα χρωμάτων.



Ώρα για λίγο παιχνίδι.



Καθώς δύει ο ήλιος. Το φως που περνάει από τα πανύψηλα δέντρα είναι λιγοστό αλλά κάνει ωραία παιχνιδίσματα στο φακό.



Η αίσθηση του να περπατάς σε μια στρώση από φύλλα.



Ο καιρός ήταν τέλειος, επικρατούσε απόλυτη ησυχία (δεν είχε σχεδόν καθόλου κόσμο) και νιώθαμε ότι έχουμε ανακαλύψει ένα μέρος για εμάς.



Φεύγοντας κυριολεκτικά εξτασιασμένοι από το δασάκι (θα μπορούσαμε να κάτσουμε άλλη τόση ώρα και να κάνουμε πικ-νικ ή απλά να περπατάμε σε αυτό το φανταστικό μέρος αλλά το φως έπεφτε και θέλαμε να δούμε και το Μονοπάτι της Αγάπης).


Έτσι πήραμε δρόμο προς τα πίσω ώστε να πιάσουμε το Δρόμο της Αγάπης από την αρχή του.




Και αυτός είναι ο εξίσου εντυπωσιακός και ρομαντικός Δρόμος της Αγάπης, ένας δρόμος κάτω από αρωματικά σφενδάμια και πλάτανους. Ο «δρόμος της αγάπης» δεν πήρε το όνομά του μόνο επειδή είναι σήμερα πολύ αγαπητός στους ερωτευμένους επισκέπτες της Βυτίνας. Ονομάζεται έτσι από πολύ παλιά, όταν οι νέοι έκαναν το περίπατό τους πρωτογνωρίζοντας τους μελλοντικούς τους συζύγους και ανταλλάσσοντας ερωτικά βλέμματα και μηνύματα, σύμφωνα πάντα με τα αυστηρά ήθη της εποχής.



Πολύ γραφικός!


Τα συστατικά του φθινοπώρου.



Το εντυπωσιακό στο Δρόμο της Αγάπης είναι ότι οι κορυφές των δέντρων ενώνονται σχηματίζοντας ένα φυσικό τούνελ κάνοντας το τοπίο ασύγκριτα μοναδικό.



Φεύγοντας από το Δασάκι και το Δρόμο της Αγάπης. Επιστρέφουμε στο αυτοκίνητο.



Και στο δρόμο της επιστροφής προς τη Στεμνίτσα συναντήσαμε μερικά άλογα να περιφέρονται στο δρόμο!







Ανοίξαμε το παράθυρο και τα ταΐσαμε μπανάνες. Πραγματικά χωρίς κανέναν ενδοιασμό χώσανε τη μουσούδα τους μέσα στο αυτοκίνητο για να φάνε το φρούτο! Ήταν εξαιρετικό!




Τέλεια, απροσδόκητη συνάντηση. :)


Επιστρέφοντας στη Στεμνίτσα. Η ομίχλη που βλέπετε στο βάθος ήρθε και στο δρόμο μας και σε συνδυασμό με την έλλειψη φωτός δεν μπορούσα να βγάλω φωτογραφίες. Επιλέξαμε όμως αυτό το δρόμο για να επιστρέψουμε γιατί ήταν πολύ πιο όμορφος από τον κεντρικό.



Βράδυ στη Στεμνίτσα.


Ήταν μία γεμάτη ημέρα και επιστρέψαμε στο σπίτι με πολύ όμορφες εικόνες.

 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.765
Likes
14.581
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Υπέροχες φωτογραφίες σε καταπληκτικά μέρη. Παλιότερα τα επισκεπτόμουν πολύ συχνά. Είμαι σίγουρος ότι η συνέχεια θα είναι ακόμα καλύτερη, φωτογραφικά. Περιμένουμε!
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Τέλειος όπως πάντα Γιώργο.
Τρομερή εποχή το φθινόπωρο που ταιριάζει γάντι σε τέτοια όμορφα ορεινά μέρη.
Μ' αρέσει που κάνεις τέτοιες ωραίες εξορμήσεις στη χώρα μας.
Εγώ με τα ταξίδια στο εξωτερικό παραμέλησα τις εκδρομές στην Ελλάδα:(
 

vickokka

Member
Μηνύματα
1.236
Likes
1.934
Ταξίδι-Όνειρο
παντου
Υπέροχες φωτογραφίες, σαν ψέυτικες. Πήγα Ιανουάριο σε αυτα τα μέρη και τωρα τα ξαναβλέπω!
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Σας ευχαριστώ για τα σχόλια και τα καλά σας λόγια!

@travelbreak είναι προορισμός που αξίζει να πας πολλές φορές. Εμείς αφήσαμε απ'έξω πολλά χωριά (Καρύταινα κ.α.) και σίγουρα στο μέλλον θα ξαναπάμε.

@giannismits ναι, το λέγαμε και σε ένα άλλο thread. Κι όμως, η Ελλάδα προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις και (συνήθως) με μικρότερο budget. Σίγουρα στη χώρα μας δε βρίσκει κανείς τις μεγάλες και εντυπωσιακές πόλεις του εξωτερικού αλλά τη φύση που έχω δει στην Ελλάδα δεν την έχω δει ούτε στο Μαύρο Δάσος. Όπως γράφω και στην ιστορία, το ιδανικό για μένα είναι ένα ταξίδι το χρόνο στην Ελλάδα και ένα στο εξωτερικό.

@vickokka Τον Ιανουάριο πρέπει να είναι εξίσου ωραία, υποθέτω θα είναι και χιονισμένα.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ημέρα 2η
Σήμερα το πρόγραμμα είχε επίσκεψη στη Μονή Προδρόμου. Τα κορίτσια είχαν ξαναπάει αλλά δε μας έλεγαν πολλά πράγματα, μόνο ότι είναι πολύ εντυπωσιακό και ότι αξίζει. Ξεκινήσαμε λοιπόν τη μέρα μας με αυτόν τον προορισμό.


Πριν κατέβεις το μονοπάτι για τη Μονή συναντάς μπροστά σου το Ναό Μεταμόρφωσης του Σωτήρος.
_MG_6244.jpg


Κατεβαίνοντας τα σκαλοπάτια πίσω από το εκκλησάκι...
_MG_6250.jpg


Για να αντικρίσουμε αυτή τη μοναδική θέα! Από εδώ μπορούσες να ακούσεις το βουητό του ποταμού Λούσιου που περνούσε κυριολεκτικά από κάτω μας.
_MG_6248.jpg



Ένα άλλο εκκλησάκι σκαρφαλωμένο στα βράχια, ίσα που το ξεχωρίζεις.
_MG_6249.jpg
_MG_6255.jpg



Συνεχίζοντας τη προς τη Μονή, κατεβαίνοντας από μια πολύ όμορφη διαδρομή. Ο μόνος τρόπος για να έχουμε πρόσβαση στη Μονή απαιτεί περπάτημα στη χαράδρα του Λούσιου για αυτό καλό θα ήταν να φοράτε κατάλληλα παπούτσια (λυπήθηκε η ψυχή μου κάποιες κυρίες που συναντήσαμε στην επιστροφή που προσπαθούσαν να κατέβουν με flat παπούτσι με τακουνάκι).
_MG_6259.jpg



Πλησιάζουμε...
_MG_6265.jpg



Η Ζίγκι δεν έχει μεγάλη συμπάθεια στις γάτες. Τούτη εδώ το πήρε χαμπάρι και πήρε τα μέτρα της.
_MG_6266.jpg



Και φτάσαμε! Η Μονή κρέμεται κυριολεκτικά από τους βράχους.
_MG_6269.jpg



Η Μονή κτίστηκε τον 16ο αιώνα αλλά στην περιοχή είχε δημιουργηθεί μοναστική παράδοση ήδη από το 12ο αιώνα. Κατά την επανάσταση του 1821 η μονή αποτέλεσε καταφύγιο και νοσοκομείο για τους αγωνιστές.
_MG_6273.jpg


Η θέα προς το φαράγγι. Το τοπίο είναι απαράμιλλης ομορφιάς και πραγματικά αξίζει τον κόπο να κάνει κάποιος μια επίσκεψη εδώ.
_MG_6270.jpg

Στην είσοδο της Μονής.
_MG_6276.jpg


Δωμάτιο για τους επισκέπτες. Εδώ σερβίρεται νερό και ελληνικός καφές με λουκουμάκια.
_MG_6277.jpg



Μικρή κρύπτη με κρανία μοναχών.
_MG_6279.jpg


Creepy.
_MG_6280.jpg


Από το μπαλκόνι της Μονής. Από κάτω μας, ο δρόμος που ήρθαμε.
_MG_6281.jpg


Τα κελιά των μοναχών.
_MG_6283.jpg


_MG_6285.jpg


_MG_6286.jpg


_MG_6293.jpg


Αγιογραφία πάνω στο βράχο, στο εσωτερικό της Μονής.
_MG_6297.jpg


Μια μικρή στάση στο δωμάτιο των επισκεπτών για ένα ζεστό καφέ. Στο βιβλίο των επισκεπτών είδαμε ότι είχε έρθει κόσμος (τον ίδιο μήνα μάλιστα) από διάφορες χώρες, κυρίως από Ευρώπη και ΗΠΑ.
_MG_6298.jpg


Στην έξοδο μας περίμενε κι η Ζίγκι η οποία δεν επιτρεπόταν να μπει.
_MG_6300.jpg


Και τη στιγμή που φεύγαμε έκανε "επιδρομή" ένα γκρουπ πεζοπόρων.
_MG_6301.jpg


_MG_6303.jpg



Επίσης στο χώρο γύρο από τη Μονή υπάρχουν πολλές γάτες. Η Ζίγκι είχε πάθει μια μικρή παράκρουση.
_MG_6306.jpg


Κάτω από τη Μονή.
_MG_6313.jpg


Κατεβαίνοντας.
_MG_6316.jpg


Menalon trail. H περιφέρεια προσπαθεί να προωθήσει όσο μπορεί τουριστικά το μονοπάτι του Μενάλου. Είδαμε το λογότυπο σε αρκετά σημεία και χωριά στην Αρκαδία από όπου περνά το 75 χιλιομέτρων μονοπάτι.
http://menalontrail.eu/el/
_MG_6317.jpg


Φεύγοντας με τις καλύτερες εντυπώσεις, σειρά είχε η Δημητσάνα όπου θα κάναμε και στάση για φαγητό.

Λίγα λόγια:
Η Δημητσάνα, επίσης χαρακτηρισμένη ως παραδοσιακός οικισμός, θεωρείται από τα ομορφότερα και πιο καλοδιατηρημένα χωριά της ορεινής Αρκαδίας. Η ιστορία της αρχίζει κατά τους Ομηρικούς χρόνους, όταν στη θέση της βρισκόταν η μικρή αρκαδική πόλη Τεύθις η οποία είχε συμμετάσχει στον Τρωικό πόλεμο αλλά και στον εποικισμό της Μεγαλόπολης. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην Επανάσταση τόσο λόγω των μπαρουτόμυλων όσο και λόγω των σημαντικών Δημητσανιτών που σχετίστηκαν με την αυτήν. Εδώ θα βρείτε λιθόστρωτα καλντερίμια με επιβλητικά αρχοντικά, πλατείες, ναούς και καφέ. Θα βρείτε επίσης το εκκλησιαστικό μουσείο που ήταν και σπίτι του Πατριάρχου Γρηγορίου του 'Ε και το πολύ ενδιαφέρον μουσείο Υδροκίνησης.
_MG_6319.jpg


Περπατώντας στα στενά της Δημητσάνας.
_MG_6323.jpg


_MG_6325.jpg


Ο ναός του Αγίου Ευθυμίου.
_MG_6330.jpg


_MG_6332.jpg


Η εκπληκτική θέα από ψηλό σημείο που φτάσαμε καθώς εξερευνούσαμε το χωριό.
_MG_6333.jpg


Άποψη της Δημητσάνας.
_MG_6335.jpg


_MG_6336.jpg


_MG_6339.jpg


_MG_6341.jpg


Η Δημητσάνα μας άρεσε πολύ. Είναι πολύ γραφική (ίσως όχι όσο η Στεμνίτσα, αλλά είναι και μεγαλύτερη) και είδαμε το μεγαλύτερο μέρος της ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας στα όμορφα πλακόστρωτα στενά της.
_MG_6346.jpg


_MG_6348.jpg


_MG_6350.jpg

_MG_6352.jpg


Κατεβαίνοντας το πλακόστρωτο μονοπάτι για να επιστρέψουμε στην πλατεία του χωριού.
_MG_6355.jpg


Πολύ όμορφη.
_MG_6357.jpg


_MG_6364.jpg


Αυτό ήταν το αγαπημένο μου σημείο στη Δημητσάνα, ένα πολύ γραφικό κατηφορικό στενό με μικρά μπαλκόνια και όμορφους φανοστάτες.
_MG_6369.jpg



Και φυσικά δε χάσαμε την ευκαιρία για μια φωτογραφία.
_MG_6370.jpg



Έχοντας κατεβεί το δρόμο, το σημείο που βγάλαμε πριν τη φωτογραφία.
_MG_6379.jpg


Χαριτωμένο καφέ στο τέλος του στενού.
_MG_6375.jpg



_MG_6378.jpg


_MG_6376.jpg


_MG_6377.jpg


_MG_6383.jpg


_MG_6385.jpg


Μια επίσκεψη στο Μουσείο Υδροκίνησης που τελικά δε μετανιώσαμε γιατί ήταν άκρως ενδιαφέρον.
_MG_6388.jpg


Εσωτερική άποψη του νερόμυλου με τη νεροτριβή.
_MG_6389.jpg


Ο υπαίθριος χώρος.
_MG_6395.jpg


Δέρματα στο παλιό βυρσοδεψείο. Αν έχετε χρόνο δείτε το 20λεπτο ντοκιμαντέρ που προβάλλεται εκεί και που δείχνει τα στάδια επεξεργασίας του δέρματος πριν αυτή αρχίσει να γίνεται από τις μεγάλες βιομηχανίες.
_MG_6397.jpg


Ο μπαρουτόμυλος. Μην παραλείψετε να παρακολουθείσετε και εδώ το ντοκιμαντέρ για το πώς παράγεται η πυρίτιδα αλλά και για το πώς λειτουργεί ο μπαρουτόμυλος. Οι ανάγκες για μπαρούτι κατά τη διάρκεια της Επανάστασης του 1821 καλύπτονταν κατά αποκλειστικότητα από τους μπαρουτόμυλους της Δημητσάνας.
_MG_6398.jpg


Το μουσείο αποτελεί σημαντικό πόλο έλξης για τους τουρίστες και έχει συμβάλει ουσιαστικά στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Είναι ένα από τα κυριότερα αξιοθέατα του τόπου με εκατοντάδες επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
_MG_6399.jpg


Φεύγοντας από το μουσείο.
_MG_6401.jpg


Είχαμε λίγη ώρα ακόμη πριν δύσει ο ήλιος κι έτσι καθώς γυρνούσαμε στη Στεμνίτσα, κάναμε μια στάση στο Ζυγοβίστι. Είναι από τα ψηλότερα χωριά της Αρκαδίας (υψόμετρο 1240μ). Αρχικά η τοποθεσία λεγότανv Ζυγός, αλλά με τηv πάρoδo τoυ χρόvoυ έφτασε στη σημεριvή τoυ ovoμασία. Και το Ζυγοβίστι έπαιξε σημαντικό ρόλο στov αγώvα του '21. Οι Ζυγoβιστιανoί ήταv από τoυς πρώτoυς πoυ ακολούθησαν τov Κoλoκoτρώvη και έδειξαv μεγάλη γεvvαιότητα στις μάχες.

Το καλοκαίρι του 2001 ο Σύλλογος του χωριού με δωρεές όλων των Ζυγοβιστινών έστησε στην είσοδο του χωριού μαρμάρινο μνημείο (σε μορφή ανοιχτού βιβλίου), πάνω στο οποίο αναγράφονται τα ονόματα όλων των αγωνιστών της επανάστασης.
_MG_6416.jpg

_MG_6422.jpg



Δίπλα από το πυκνό ελατόδασος έχει μια πανοραμική και εξαιρετική θέα στην περιοχή.
_MG_6421.jpg

Βρεθήκαμε εκεί την καλύτερη ώρα, λίγο πριν δύσει ο ήλιος και το φως ήταν εξαιρετικό.
_MG_6424.jpg



Από εκεί ανεβήκαμε με το αυτοκίνητο. Φουρκετίτσες!
_MG_6432.jpg

_MG_6437.jpg


Όμως άξιζε τον κόπο!
_MG_6440.jpg


_MG_6442.jpg


_MG_6425.jpg


Επιστροφή στη Στεμνίτσα. Μια μικρή στάση στην πλατεία του χωριού για ανεφοδιασμό από το παντοπωλείο.
_MG_6446.jpg


Και πάλι στο σπίτι για μία ακόμα βραδιά χαλάρωσης με φαγητό στον καναπέ.
_MG_6448.jpg
 
Last edited:

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Καταπληκτικά!
Λοιπόν νομίζω πως ο επόμενος στόχος σας πρέπει να είναι η Ήπειρος και μια εξόρμηση στα ζαγοροχώρια. Θέλω να δω φωτογραφίες σου από τη Δρακολίμνη. Σε προκαλώ:p
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Καταπληκτικά!
Λοιπόν νομίζω πως ο επόμενος στόχος σας πρέπει να είναι η Ήπειρος και μια εξόρμηση στα ζαγοροχώρια. Θέλω να δω φωτογραφίες σου από τη Δρακολίμνη. Σε προκαλώ:p
Έχω πάει Ζαγοροχώρια. Πριν 5 χρόνια. Έχω κι από εκεί μπόλικο υλικό, απλώς δεν έχω φτιάξει ιστορία. Ίσως το κάνω κάποια στιγμή :) Η Ήπειρος είναι πανέμορφη! Θέλω πολύ να ξαναπάω για να κάνω και τη διαδρομή προς Δρακολίμνη που δεν είχαμε κάνει τότε γιατί θέλει πολλές ώρες.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.728
Επόμενο Ταξίδι
?
Έχω πάει Ζαγοροχώρια. Πριν 5 χρόνια. Έχω κι από εκεί μπόλικο υλικό, απλώς δεν έχω φτιάξει ιστορία. Ίσως το κάνω κάποια στιγμή :) Η Ήπειρος είναι πανέμορφη! Θέλω πολύ να ξαναπάω για να κάνω και τη διαδρομή προς Δρακολίμνη που δεν είχαμε κάνει τότε γιατί θέλει πολλές ώρες.
Η ωραιότερη περιοχή στην Ελλάδα. Παραδοσιακοί οικισμοί, πεζοπορίες, φαράγγια, ποτάμια, γεφύρια. Εχω πάνω από 10ετία να πάω αλλά τότε τα είχα γυρίσει καλά. Κι εγώ θέλω πολύ να πάω στη Δρακολίμνη αλλά όντως θέλει τρελή ώρα πεζοπορία αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Η ωραιότερη περιοχή στην Ελλάδα. Παραδοσιακοί οικισμοί, πεζοπορίες, φαράγγια, ποτάμια, γεφύρια. Εχω πάνω από 10ετία να πάω αλλά τότε τα είχα γυρίσει καλά. Κι εγώ θέλω πολύ να πάω στη Δρακολίμνη αλλά όντως θέλει τρελή ώρα πεζοπορία αλλά νομίζω αξίζει τον κόπο.
Είναι όντως πανέμορφα! Τώρα για το "ωραιότερη" είναι και λίγο υποκειμενικό. Μην ξεχνάς ότι δεν έχεις πάει καθόλου Πελοπόννησο Γιάννη :) Άσε που και το Πήλιο είναι πολύ υψηλά στη λίστα νομίζω.
 

alma

Member
Μηνύματα
3.729
Likes
15.112
Απίστευτη ομορφιά στην ορεινή Αρκαδία, αισθάνομαι άσχημα που ενώ κάνω πολλά ταξίδια το χρόνο στην Ελλάδα, έχω χρόνια να την επισκεφτώ. Ζήλεψα πολύ βλέποντας τις φωτο σου και ενθυμούμενη την εκθαμβωτική φύση και τα γραφικά αρκαδικά χωριά.
Τα τελευταία χρόνια έχω πάει ένα σωρό φορές στην Ήπειρο(καλά τα λέτε άλλο πανέμορφο μέρος) όπως και σε πολλά μέρη της Βόρειας Ελλάδας, αλλά τελικά η Αρκαδία αξίζει κι αυτή συχνές επισκέψεις και ειδικά για εμάς τους Αθηναίους, πέφτει και κοντά. Θυμάμαι είχε και πολύ καλές ταβέρνες με σπιτικό φαγητό στη Δημητσάνα και στα πέριξ. Ισχύει ακόμα;
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.525
Likes
7.781
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
μπράβο ευχαριστουμε πολυ..
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.219
Μηνύματα
883.981
Μέλη
38.908
Νεότερο μέλος
Apostolos88

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom