Γαλλία Φωτο-ιστορία: Παρίσι

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ειχα την τυχη να παω Παρισι καπου στο 2003. Τοτε ηταν πολη του φωτος στην κυριολεξια! Ολα τα κτηρια, μνημεια, σιντριβανια, λεωφοροι λουσμενα στο φως! Περπατουσες και γελαγες σαν μικρο παιδι με την τοση ομορφια που αντικριζαν τα ματια σου. Ξαναπηγα το 2009. Πικρα! Τα Ηλισια Πεδια θεοσκοτεινα! Μαυρη μαυριλα στην πλατεια Κονκορντ και στη λεωφορο Ριβολι. Δυστυχως, απ' οτι εμαθα, η φωταγωγηση της πολης ειχε περιοριστει στο ελαχιστο λογω οικολογικης ευαισθητοποιησης και εξοικονομησης ενεργειας. Ελπιζω τωρα να εχει αλλαξει αυτο!
Δεν το γνώριζα αυτό. Δε νομίζω να έχει αλλάξει πάντως (προσωπικά δεν μπόρεσα να καταλάβω διάφορα μεταξύ του '13 και του '16 που πήγα) αν μου λες οτι το κάνανε για την προστασία ρου περιβάλλοντος. Οι Γάλλοι γενικά έχουν μεγαλο κόλλημα με το περιβάλλον. Όπως και να'χει, ωραίος ο φωτισμός αλλά αν μιλάμε για εξοικονόμηση ενέργειας, ε, ας έχουμε και 5 μνημεία λιγότερο φωτισμένα. :)
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Κεφάλαιο 4

Σεπτέμβριος 2013.

Ως παρέα μας ελκύει οτιδήποτε έχει σχέση με τον τρόμο, είτε αυτό είναι μια ταινία θρίλερ, ειτε ένα θεματικό παιχνίδι, είτε ένα tour που σου εξιστορεί το σκοτεινό παρελθόν της πόλης μαζί με μύθους και θρύλους που τη συνοδεύουν. Και το Παρίσι έχει αρκετούς. Μπορεί τώρα να θεωρείται η πόλη του έρωτα και του φωτός, της μόδας και της τέχνης αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Το Παρίσι έχει μια μακρά, τραγική ιστορία φόνων και εκτελέσεων, ιστορίες για βαμπιρ, για κροκόδειλους που ζουν στους υπονόμους κάτω απο την πόλη, για το φάντασμα μιας κοπέλας που στοιχειώνει το μετρό και άλλα πολλά. Αποφασίσαμε λοιπόν να κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα απο το ρομαντικό Παρίσι και να γνωρίσουμε λίγο και τη σκοτεινή πλευρά του.
Ένα τέτοιο 90λεπτο τουρ κάναμε την πρώτη μέρα του ταξιδιού μας στο Παρίσι. Το βράδυ συναντηθήκαμε με τον ξεναγό μας ακριβώς μπροστά απο το άγαλμα του Καρλομάγνου έξω απο την Παναγία των Παρισίων. Η περίεργη αγγλική προφορά του δεν οφείλονταν μόνο στο γεγονός ότι ήταν Γάλλος, αλλά και στους κυνόδοντες που φορούσε. Ο συνδυασμός της δερμάτινης μακριάς μαύρης καμπαρντίνας του με τα μακριά μαλλιά του, του έδιναν μια ελαφρώς σκιαχτική εικόνα αν και το συμπαθητικό του πρόσωπο και το μέτριο ανάστημά του τον έκαναν κάπως πιο οικείο απ'ότι ίσως να ήθελε και ο ίδιος.
Η ξενάγηση ξεκίνησε απο τις πόρτες της Παναγίας των Παρισίων εξιστορώντας μας το θρύλο του "σιδερά και των πορτών της κολάσεως". Με λίγα λόγια η ιστορία: Στον νεαρό αυτό σιδερά είχε ανατεθεί να διακοσμήσει τις πόρτες της Notre Dame. Πανικοβλημένος απο τη σημασία του έργου που του ανατέθηκε, πούλησε την ψυχή του στο διάβολο με αντάλλαγμα να τον βοηθήσει στην ολοκλήρωση της αποστολής του. Αφού κοιμήθηκε, μόλις ξύπνησε η διακόσμηση στις πόρτες είχε ολοκληρωθεί. Στα εγκαίνια όμως οι πόρτες δεν άνοιγαν... Ο μόνος τρόπος για να ανοίξουν ήταν να τους ρίξει αγιασμό. Αυτός ο μύθος δημιουργήθηκε για να δείξει πόσο δύσκολο είναι (ακόμα και με τις σημερινές τεχνικές να δημιουργηθεί ένα ανάλογο αριστούργημα. Στις ίδιες θήρες, απεικονίζεται ο Saint-Denis να κρατάει το κεφάλι του στα χέρια του. Αποκεφαλίστηκε το 257 και ο μύθος λέει, ότι στη συνέχεια σηκώθηκε, περπάτησε έξι χιλιόμετρα με το κεφάλι του στα χέρια του, και το έδωσε σε μια χριστιανή γυναίκα πριν καταρρεύσει στο έδαφος.
Αυτές ήταν οι πιο "light" ιστορίες που ακούσαμε εκείνο το βράδυ. Αν σας ενδιαφέρουν τέτοιου τύπου folklore ιστορίες, μπορείτε να ψάξετε στο internet γράφοντας "legends of Paris". Πραγματικά έχουν πολύ ενδιαφέρον.

Catacombes de Paris.
Τι ακριβώς είναι οι κατακόμβες του Παρισιού; Ένα τεράστιο υπόγειο οστεοφυλάκιο βάθους 20 μέτρων και μήκους 1,7 χλμ στο οποίο φιλοξενούνται τα οστά 6 (!!!) εκατομμυρίων ανθρώπων, σε ένα μικρό τμήμα των αρχαίων ορυχείων της πόλης. Δημιουργήθηκαν για να αντιμετωπιστεί κυρίως το πρόβλημα του υπερπληθυσμού των...νεκροταφείων. Ο υπόγειος ενταφιασμός ξεκίνησε το 1786. Έχει ανοίξει για το κοινό σε τακτική βάση από το 1867. Έκτοτε, έχουν τοποθετηθεί εκ νέου τα κρανία και τα οστά έτσι ώστε να δημιουργούν συμβολισμούς εντός της σήραγγας και έχουν προστεθεί επίσης παλιές διακοσμήσεις.

"Σταμάτα! Εδώ είναι η αυτοκρατορία του θανάτου". Και ο Βασίλης φυσικά και θα ήθελε να βγει φωτογραφία.
catacombs bill.jpg


Πολλά κρανία...
IMG_7555.jpg


Ψιτ....
catacombs vik.jpg



Le Manoir de Paris
To "Manoir de Paris" είναι μια τουριστική ατραξιόν στην οποία κάνεις μια...βόλτα στα δωμάτια ενός εντυπωσιακού κτιρίου και βλέπεις να εκτυλίσσονται μπροστά σου απο ηθοποιούς γνωστές ιστορίες του Παρισιού εμπνευσμένες απο τη λογοτεχνία ή απο αστικούς θρύλους, όπως: Οι κατακόμβες του Παρισιού, ο κροκόδειλος των υπονόμων του Παρισιού, το Φάντασμα της Όπερας, η φυλακή του Σιδηρούν Προσωπείου, το κελάρι των Βαμπίρ, το νεκροταφείο του Père Lachaise, το φάντασμα των κήπων Tuileries, η βιβλιοθήκη του Αλχημιστή, ο φονικός κουρέας και ο φούρναρης, το καμπαρέ των δολοφόνων, gargoyles και χίμαιρες, ο καμπούρης της Notre Dame.
Το σκηνικό που έχει στηθεί ήταν άκρως εντυπωσιακό, το ίδιο και οι ηθοποιοί. Μπορεί να τρομάξεις αρκετές φορές, αφού άλλωστε αυτός είναι και ο σκοπός της εν λόγω ψυχαγωγικής εμπειρίας. Εμείς πάντως το απολαύσαμε! Φωτογραφίες κατά τη διάρκεια του τουρ φυσικά δεν μπορούσα να βγάλω, όμως αφού τελείωσε βγάλαμε 1-2 απ'έξω με τους ηθοποιούς.

le manoir all.jpg


le manoir vicky.jpg


le manoir.jpg


Εξορμήσεις εκτός πόλης:

Château de Vincennes.
Το Château de Vincennes είναι ένα μεγάλο μεσαιωνικό φρούριο του 14ου αιώνα στην πόλη Vincennes, στα ανατολικά του Παρισιού, που τώρα αποτελεί προάστιο της πόλης. Βρίσκεται στη ζώνη 2 του Παρισιού, και μπορούμε να πάμε χρησιμοποιώντας τη γραμμή 1 του μετρό, με το Pass Navigo (μην ξεχνιόμαστε) ;-)


chateuax.jpg


Στο εσωτερικό του κάστρου. Πειραματισμοί με το φως!
chateuax 4 bw.jpg


Η γέφυρα, που πιο μετά διασχίσαμε.
chateuax 3.jpg


Και ο καθεδρικός μέσα απο τα τείχη του κάστρου, που δυστυχώς δεν είχε ανοίξει την ώρα που πήγαμε.
chateuax 2.jpg



Château de Versailles (Παλάτι των Βερσαλίών).
Το παλάτι που έζησε η Μαρία Αντουανέτα. Για την ακρίβεια το παλάτι και οι πανέμορφοι κήποι του. Πανέμορφοι, εννοώντας οι ομορφότεροι κήποι που ίσως δείτε ποτέ σας.


Η μέρα ήταν συννεφιασμένη και μουντή αλλά όσο δεν έβρεχε αυτό δε μας ενοχλούσε καθόλου.


Λίγο πριν την είσοδο του παλατιού.
versailles george.jpg



Η αναμονή για να μπεις στο παλάτι μετά την κεντρική είσοδο ήταν κάπως έτσι:
IMG_7000.jpg


Η λεγόμενη ουρά-σαλιγκάρι δηλαδή, ουρές για τις οποίες το Παρίσι φημίζεται (τουλάχιστον τότε, πριν δεχτεί πλήγμα ο τουρισμός τους λόγω των επιθέσεων).

Και ενώ περιμέναμε σε αυτή την ουρά λοιπόν αρχίζει και ρίχνει μια βροχή τόσο δυνατή και τόσο ξαφνική που ήταν σα να "ρίχνει σχοινιά" που λένε κι οι Γάλλοι. Η βροχή δεν κράτησε πολύ αλλά ήταν τόσο έντονη και τόσο ξαφνική που μετά νιώθαμε σα να έχουμε φάει ξύλο.
Ξεπερνώντας το σοκ και ημι-μουσκεμένοι (δώσαμε μια μάχη μεταξύ αδιάβροχων και ομπρέλας για να μη βραχούμε τελείως) μπήκαμε τελικά στο παλάτι το οποίο και είδαμε όλο.
Απογοητευτήκαμε πάρα πολύ απο το γεγονός οτι δεν μπορούσαμε να δούμε τους κήπους με τέτοια βροχή. Έτσι ξαναπήγαμε μετά απο δυο μέρες μόνο για τους κήπους που είχε ήλιο, χώσαμε στις σάκες κρασιά, τυριά camembert και τραπεζομάντηλα και κάναμε ένα ωραιότατο πικ νικ σε ένα τέλειο φθινοπωρινό σκηνικό με κίτρινα φύλλα μπροστά απο μία υπέροχη λίμνη.

Μικρογραφία του παλατιού.
versailles micrograph.jpg



Στον προαύλιο χώρο του.
versailles out all.jpg


Στο εσωτερικό του και πάλι.
versailles church.jpg



Η διάσημη "αίθουσα των κατόπτρων" που διοργανώνονταν οι χοροί του βασιλικού ζεύγους.
versailles dance hall 2.jpg

versailles dance hall.jpg


Άποψη των κήπων απο το εσωτερικό του παλατιού.
versailles gardens.jpg



Το συντριβάνι του Απόλλωνα, στο Grand Canal.
IMG_7999.jpg



Στη λίμνη μπορούσες να κάνεις και βαρκάδα.
versailles gardens boats.jpg



Σε αυτό το σημείο κάναμε το πικ νικ μας. Πίσω στο βάθος, το παλάτι. Απο εκεί ήρθαμε με τα πόδια.
IMG_8125.jpg



Mont Saint-Michel
Ο φίλος Νικόλας πρότεινε να πάμε μια μονοήμερη εκδρομή στη Νορμανδία. Ο μόνος μας ενδοιασμός ήταν η απόσταση, εφόσον μιλάμε για 360 χλμ δυτικά του Παρισιού και ήμασταν σκεπτικοί στο κατά πόσο αξίζει να αφιερώσουμε μία ολόκληρη μέρα για αυτό. Μέχρι που είδαμε φωτογραφίες του Mont Saint-Michel. Και μετά είπαμε πως φυσικά και αξίζει!
Αποτελεί ένα από τα πιο φημισμένα τουριστικά αξιοθέατα στη Γαλλία με περίπου 3 εκατομμύρια επισκέπτες το χρόνο. Πρόκειται για μια μικρή νησίδα στις ακτές της Νορμανδίας, σε πολύ μικρή απόσταση (περίπου 1,6 χλμ) από την ακτή, με την οποία συγκοινωνεί με ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Στην κορυφή του υπάρχει το περίφημο αβαείο με το επίχρυσο άγαλμα του Αρχαγγέλου Μιχαήλ στην κορυφή του καμπαναριού. Έχει χαρακτηριστεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO. Το αβαείο έφτασε στη σημερινή του μορφή περίπου το 17ο - 18ο αιώνα, ενώ πιθανολογείται ότι πρωτοχτίστηκε γύρω στο 10ο αιώνα.
Στο Mont Saint-Michel λοιπόν, γίνεται το εξής εκπληκτικό: Δύο φορές το μήνα συμβαίνει το φαινόμενο της παλίρροιας. Η θάλασσα κατακλύζει ολόκληρη την περιοχή (και τα χωράφια) γύρω από τη νησίδα, αφήνοντας ελάχιστα ακάλυπτο τον κεντρικό δρόμο προς τη νησίδα (τα πάρκινγκ καλύπτονται ολοσχερώς). Πάρα πολύς κόσμος επιλέγει να επισκεφτεί το Mont Saint-Michel τις ημέρες που έχει παλίρροια ώστε να δει αυτό το εντυπωσιακό φαινόμενο να συμβαίνει, όπως ο φίλος μου ο Νίκολας που επέλεξε να ξαναπάει μετά απο 1 χρόνο ακριβώς τη μέρα που θα συνέβαινε το φαινόμενο. Τυχερός που το είδε. :)

2 φωτογραφίες του Mont Saint-Michel απο ψηλά (απο το ιντερνετ) Η στάθμη του νερού είναι ανεβασμένη όγω της παλίρροιας.
26DCAAC000000578-3005352-image-a-35_1426949746008.jpg


baie-du-mt-st-michel_large_rwd.jpg



Πλησιάζοντας...
mont saint michel close.jpg


Ανεβαίνοντας, με προορισμό το αβαείο.
mont saint michel inside 2.jpg


Στο εσωτερικό του. Κάτι απο το "Όνομα του Ρόδου" δε θυμίζει;
mont saint michel lights.jpg



Κι εδώ κάνουμε πειράματα με τα παράθυρα και το φως.
mont saint michel pray 2.jpg


Έτοιμοι για παραγγελία...για φωτογραφία εννοώ :p
mont saint michel table.jpg



Τριγυρίζοντας στο μεσαιωνικό χωριό, το οποίο πλέον είναι γεμάτο με τουριστικά μαγαζάκια και εστιατόρια.
mont saint michel village.jpg


IMG_7803.jpg


Φεύγοντας.
mont saint michel.jpg

Όσο εντυπωσιακό κι αν ήταν το μέρος, η οργάνωση του πρακτορείου ήταν άθλια. Απο τη στιγμή που φτάσαμε μας δώσανε μόνο 3 ώρες για να εξερευνήσουμε το αβαείο και το χωριό. Τι να πρωτοκάνεις σε 3 ώρες; Να δεις το μοναστήρι; Να κάνεις βόλτα στο χωριό; Να αγοράσεις σουβενιρ; Να κάτσεις σε ένα εστιατόριο να φας με την ησυχία σου; Όλα μα όλα γίνανε στο τρέξιμο και με άγχος. Στο εστιατόριο μας καθυστέρησαν και πολύ τα πιάτα (θέλαμε να δοκιμάσουμε οπωσδήποτε τις φημισμένες ομελέτες της Νορμανδίας-μεταξύ μας δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο), οπότε στο τέλος κυριολεκτικά βγάζαμε φωτογραφίες καθώς τρέχαμε για να προλάβουμε το λεωφορείο. Όχι μόνο εμείς, αλλά όλο το γκρουπ. Αμερικανοί, Ισπανοί, Κορεάτες, να τρέχουμε στη νησίδα και να ανταλλάζουμε φωτογραφικές μηχανές για να βγάλουμε φωτογραφίες, εννοείται πάντα μαζί με το "Ready? One, two, three!" μέσα απο κομμένες ανάσες απο το λαχάνιασμα. Μεγάλες στιγμές. Και όλα αυτά για να είμαστε πίσω στις 7 το απόγευμα, ενώ θα μπορούσαμε άνετα να είμαστε πίσω στις 9 ή ακόμα και στις 10 το βράδυ. 8 ώρες μέσα σε ένα πουλμαν για το πήγαινε-έλα για να ξοδέψεις τελικά εκεί μόνο 3 ώρες. Φυσικά δεν το μετανιώσαμε, αλλά η όλη οργάνωση ήταν απαράδεκτη ειδικά για την τιμή που είχε το εισιτήριο (γύρω στα 50 ευρώ/άτομο αν θυμάμαι καλά). Στείλαμε ένα αρκετά οξύ complaining letter στην εταιρεία, της οποίας φυσικά το αυτάκι δεν ίδρωσε στο ελάχιστο. Επειδή υπάρχουν αρκετές εταιρείες που οργανώνουν την εν λόγω εκδρομή, αν αποφασίσετε πως θέλετε να την κάνετε κι εσείς, θα σας έλεγα να είστε πολύ προσεχτικοί στην επιλογή του γραφείου και να το ψάξετε αρκετά.


Disneyland Paris
(Ζώνη 5 του Παρισιού με τη γραμμή RER A, προς "Marne-la-Vallée" - Pass Navigo και πάλι).
Τι να πεις κανείς για αυτό το πάρκο; Απίστευτη διασκέδαση για μικρούς και μεγάλους και αν νομίζετε οτι τα rides είναι μόνο για παιδιά δοκιμάστε να μπείτε στο "Rock'n'Roller" ή στο "Space Mountain". 5 ωραιότατα "G" έτσι για να έχετε να θυμάστε. Εμείς μείναμε 2 βράδια στη Disneyland και τη λιώσαμε, μπήκαμε σε ότι υπάρχει και δεν υπάρχει, ακόμα και στις παιδικές ατραξιόν (κοινώς γελοιοποιηθήκαμε, 2 μαντράχαλοι να προσπαθούν να χωρέσουν στο βαγονάκι του "Ντάμπο το ελεφαντάκι", απορώ πώς απογειώθηκε). Ένα καταραμένο πράγμα μου έμεινε στο μυαλό: Hollywood Tower. Ασανσέρ που σε ανεβάζει ψηλά σε ένα art deco ξενοδοχείο δεκαετίας του '20 με θέμα το Twilight Zone. Πας στην κορυφή. Ανοίγει το παράθυρο, βλέπεις το ύψος, τρως την πρώτη φρίκη. Μετά πέφτει το ασανσερ. Με εσένα μέσα. Για να το θέσω καλύτερα, δεν πέφτεις, όχι, όχι. Η ελεύθερη πτώση θα ήταν πολύ πιο ανώδυνη. Αυτό το πράγμα σε τραβάει προς το έδαφος με δύναμη. Κι εκεί που λες οτι τελείωσε, αυτό ξανανεβαίνει. Και ξαναπέφτει. Και ξανά το ίδιο για 4-5 φορές. Βγήκα με ψυχολογικά απο αυτό το ασανσεράκι, έκανα να συνέλθω τουλάχιστον μισή ώρα. Κι ενώ οι άλλοι ξαναμπήκαν άλλες δυο φορές εγώ ούτε απ'έξω δεν ήθελα να περνάω και να το βλέπω. Αυτή ήταν η πιο οδυνηρή μου εμπειρία στη disneyland. Κατά τα άλλα ή όλη εμπειρία ήταν αξέχαστη, πολύ γέλιο, πολλή διασκέδαση!


Στην είσοδο του πάρκου.
IMG_8288.jpg



Τέλος Σεπτέμβρη-Αρχές Οκτώβρη: Αυτό σημαίνει στολισμοί για τα Halloween! Δηλαδή παντού κολοκύθες, καπέλα μαγισσών και γέλια φαντασμάτων απο τα ηχεία. :)
disneyland3.jpg



Τι σας έλεγα για τους μαντράχαλους...;
disneyland carousel 1.jpg


Το City Hall.
disneyland city hall.jpg



Το οξύθυμο, αγαπημένο μου παπί!
disneyland donald.jpg


Στο Phanton Manor. Απο τα πιο εντυπωσιακά απο άποψη σκηνικών.
disneyland phantom manor.jpg


Pluto!
disneyland pluto.jpg


Πριν ξεκινήσει το ride στο Thunder Mountain.
disneyland thunder mountain.jpg


Άποψη απο το κάστρο της "Αλίκης".
disneyland view 2.jpg


IMG_8403.jpg



disneyland view.jpg


Τσάι κανείς...;;;
disneyland mad hatter1.jpg


Το βράδυ, πριν το εντυπωσιακό show με τα πυροτεχνήματα.
disneyland night.jpg


Τελικά...δεν ήταν μόνο ένα λογότυπο στις εισαγωγές των ταινιών. :)
disneyland castle.jpg



Στη Disneyland είναι σα να ζεις το παραμύθι της παιδικής σου ηλικίας. Θα ξαναπάω σίγουρα μόλις μεγαλώσουν λίγο τα ανίψια μου μαζί τους.


Και μετά από αυτό το μακροσκελές flash back, θα επιστρέψουμε στο παρόν και στην τελευταία μέρα στο Παρίσι, το Φεβρουάριο του 2016. Στο επόμενο κεφάλαιο. :)
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.283
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Ερωτηση κρισης.Θα παω φετος στο μον σαιν μισελ και μαλλον χωρις πρακτορειο.Απο υψος πως παμε?για να ανεβεις περνας γκρεμιλες με το χαος κατω η ειναι πιο σοφτ?Δηλαδη παλευεται απο υψος?Ειχα αναλογη εμπειρια απο πρακτορειο απο Παρισι για Μπρυζ και ειπα ποτε ξανα.Γαλλοι συγγενεις επιμενουν για διανυκτερευση στο Σαιν Μαλο..θα δω.Παλι ευχαριστω για τις φωτο..
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ερωτηση κρισης.Θα παω φετος στο μον σαιν μισελ και μαλλον χωρις πρακτορειο.Απο υψος πως παμε?για να ανεβεις περνας γκρεμιλες με το χαος κατω η ειναι πιο σοφτ?Δηλαδη παλευεται απο υψος?Ειχα αναλογη εμπειρια απο πρακτορειο απο Παρισι για Μπρυζ και ειπα ποτε ξανα.Γαλλοι συγγενεις επιμενουν για διανυκτερευση στο Σαιν Μαλο..θα δω.Παλι ευχαριστω για τις φωτο..
Δε θα έχεις πρόβλημα με το ύψος. Το αβαείο είναι ψηλά αλλά δεν προκαλεί ίλιγγο. To πεζούλι είναι μέχρι τη μέση. Σου παραθέτω και φωτογραφία. Αν σε φοβίζει πραγματικά πολύ, μπορείς να επιλέξεις να μην πας μέχρι εκεί, αν και η θέα είναι κι εδώ απίστευτη. Το καλό είναι οτι μπορείς να τη δεις και απο πιο μέσα, δε χρειάζεται να πας στην άκρη. :)

IMG_7755.jpg
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.283
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Σε ευχαριστω,δειχνει να μην ειναι τοσο ψηλα και αποτομα.Σε ρωτησα γιατι ειπες οτι κι εσυ εχεις ενα θεμα και ετσι καταλαβαινεις καλλιτερα.Θα το δω το καλοκαιρι,αν ολα πανε καλα.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Κεφάλαιο 5

Τα πρωινά στην πόλη ήταν πανέμορφα λόγω του πεντακάθαρου ουρανού αλλά και αυτής της πολύ συγκεκριμένης "μυρωδιάς" του κρύου, κάτι μεταξύ ψύχρας, υγρασίας, και διάφορων άλλων οσμών που βγαίνουν απο τους φούρνους στις γειτονιές της πόλης. Ξυπνώντας την τελευταία ημέρα στο δωμάτιο του ξενοδοχείου αρκετά νωρίς το πρωί παρατήρησα το δρόμο απο κάτω αλλά και το απέναντι κτίριο.


Μα τι ωραιότερο να ξυπνάς μένοντας σε αυτό το σπίτι; Μια γωνίτσα στη σοφίτα, καθόλου δε θα με ενοχλούσε ούτε θα είχα παραπάνω απαιτήσεις.
IMG_0041.jpg


Τα υπόλοιπα κτίρια στο φόντο
IMG_0037.jpg


Γυμνά κλαδιά, κεραμυδοσκεπές και μικρές καμινάδες που αχνίζουν. Χειμωνιάτικο τοπίο.
IMG_0038.jpg


IMG_0040.jpg


IMG_0042.jpg


Στη λεωφόρο Boulevard de l’hôpital κάτω απο το ξενοδοχείο μας ακόμα περνούσαν λιγοστά αυτοκίνητα. Άλλωστε ήταν ακόμα πολύ νωρίς το πρωί.
IMG_0043.jpg



Το πρόγραμμα είχε τουρ στη Μονμάρτρη στις 11. Πριν από αυτό είπαμε να περάσουμε μια βόλτα από το Musée Rodin. Δεν είχα ψάξει καθόλου περί τίνος πρόκειται, απλά είχα δει αρκετές φωτογραφίες του "Σκεπτόμενου" (Le Penseur) στους κήπους του μουσείου και ήθελα να το δω από κοντά.
Το μουσείο άργησε να ανοίξει για κάποιο αδιευκρίνιστο λόγο (ένα φορτηγό μπαινόβγαινε συνεχώς) οπότε χάσαμε αρκετή ώρα και δεν μπήκαμε γιατί θα αργούσαμε στην ξενάγηση στη Μονμάρτρη. Κατάφερα όμως να βγάλω φωτογραφία το διάσημο άγαλμα από την είσοδο του μουσείου. Δυστυχώς, από τη γωνία που ήμουν δε φαινόντουσαν καθόλου "οι πύλες της Κολάσεως", ακριβώς πίσω από το άγαλμα.

Εδώ λοιπόν είναι ο σκεπτόμενος φίλος μας. Πίσω του, ο εντυπωσιακός τρούλος της εκκλησίας Église du Dôme με τον τάφο του Ναπολέοντα στο συγκρότημα "Les Invalides".
IMG_0048.jpg


Το περισσότερο ζουμ που μπορούσα να κάνω με το φακό μου.
IMG_0047.jpg


Φεύγοντας από το μουσείο. Ο δρόμος με ενέπνευσε για φωτογραφία. Τα αυτοκίνητα δυστυχώς δε σταματούσαν να περνούν αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα σε αυτή τη ζωή! :)
IMG_0053.jpg



Μονμάρτη.
Τι να πει κανείς για τη Μονμάρτη; Για πολλούς η ομορφότερη περιοχή του Παρισιού, που να σημειώσουμε οτι δεν ανήκε πάντα στο Παρίσι. Κάποτε θεωρούνταν προάστιο εκτός πόλης. Πριν σας πω περισσότερα (μάθαμε πολλά ενδιαφέροντα πράγματα στην ξενάγηση) ένα μικρό flash back απο εκείνο το φθινοπωρο του 2013.

Moulin Rouge, νομίζω δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις...
moulin rouge.jpg


Η Sacré Cœur (Ιερή Καρδιά)
montmartre.jpg



Χαζοτουρίστας με τα όλα μου, με μπλουζάκι που γράφει Paris, μόλις αγορασμένο.
montmartre me.jpg



montmartre carousel bill.jpg



sacre coeur.jpg


Η θέα απο τη Sacré Cœur, φυσικά κι εδώ gargoyles.
montmartre gargoyle.jpg


Ένα ακόμα σημείο με εκπληκτική θέα του Παρισιού. Δυστυχώς η ατμόσφαιρα δεν ήταν πολύ καθαρή αλλά είχε τουλάχιστον ηλιοφάνεια.
montmartre topl.jpg


Πρωινό στη Μονμάρτη! Με πολλά πολλά κρουασαν φυσικά!
montmartre breakfast.jpg



Σε ένα απο τα πιο όμορφα και γνωστά σημεία της Μονμάρτης, τα σκαλιά που κατεβαίνεις απο το σημείο που βρίσκεται η Sacré Cœur. Έχει εμπνεύσει ζωγράφους, έχει αποτυπωθεί σε άπειρες φωτογραφίες, έχει πρωταγωνιστήσει σε αμέτρητες προσωπικές στιγμές ζευγαριών.
7649170_image.jpg


7974ed03057f5a7cc5cc9ca022de2107.jpg



Να'μαι κι εγώ!
montmartre (2).jpg



Επιστροφή στο σήμερα...
Φτάσαμε στο σημείο συνάντησης με τον ξεναγό μας, ένα συμπαθέστατο Γάλλο που, παραδόξως, είχε αρκετά καλή προφορά στα αγγλικά.

Η στάση μετρό "Blanche". Ένα art nouveau έργο τέχνης. :)
IMG_0056.jpg


Ο λόφος της Μονμάρτης είναι το μόνο μέρος του Παρισιού που έχει διατηρήσει σχεδόν ανέπαφη την εικόνα που είχε το 19ο αιώνα. Οφείλει το όνομά του (σ.σ. «βουνό του μάρτυρα») στο μαρτύριο του Γάλλου επισκόπου Saint Denis, ο οποίος αποκεφαλίστηκε στην κορυφή του το 250 μ.Χ. (θυμάστε στους θρύλους του Παρισιού που αναφέραμε την εικόνα του στις θύρες της Notre Dame; ). Λοιπόν όπως σας είπα και πριν δεν ανήκε πάντα στην πλαίσια της πόλης. Ήταν η περιοχή που περνώντας τα όρια της, βρισκόσουν σε ένα χώρο που φιλοξενούσε καλλιτέχνες, καμπαρέ, πόρνες, ταχυδακτυλουργούς και οτιδήποτε άλλο δεν μπορούσε να φιλοξενηθεί στην πόλη του Παρισιού επειδή θεωρούταν ριψοκίνδυνο. Σε αυτή την περιοχή ο Toulouse-Lautrec, όντως άσχημος, σακάτης, καμπούρης και άρρωστος προτίμησε να περάσει τα τελευταία χρόνια της ζωής του συνεπαρμένος απο το μποέμ και φιλελεύθερο τρόπο ζωής.

H συνοικία της Μονμάρτης πριν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο αποτέλεσε λόγω της φιλοξενίας αρκετών κέντρων διασκέδασης το επίκεντρο της μποέμικης ζωής όλης της Ευρώπης, με πολυάριθμα καμπαρέ, όπως το θρυλικό Moulin Rouge (Κόκκινος Μύλος), το Lapin Agile (Σβέλτος Λαγός) και το Le Chat Noir (Ο Μαύρος Γάτος). To Moulin Rouge και το Lapin Agile είναι τα μόνα καμπαρέ που δεν έχουν σταματήσει να λειτουργούν μέχρι σήμερα.

Το πασίγνωστο πόστερ του 1896 του καμπαρέ "Le Chat Noir".
_Tournée_du_Chat_Noir.jpg



O Toulouse-Lautrec λοιπόν έφτιαξε και πόστερ για τις βραδιές στο Moulin Rouge, διαφημίζοντας τη γυναίκα με το ψευδώνυμο "La Goule", τη γυναίκα που "έκλεψε" το καν-καν απο τους άντρες (το καν-καν ήταν κατ'εξοχήν αντρικός χορός) και τον έκανε γυναικείο χορό αλλά που είχε και διάφορα άλλα ταλέντα.
Henri_de_Toulouse-Lautrec_049.jpg



Ο διάσημος μύλος...
IMG_0059.jpg



Προχωρώντας στις γειτονιές της Μονμάρτης...
IMG_0062.jpg


IMG_0069.jpg


Το διάσημο μανάβικο που πρωταγωνίστησε στην ταινία "Αμελί". Ο ιδιοκτήτης έχει κάνει τα πάντα για να μας το θυμίζει :)
IMG_0070.jpg


Η θέα προς την πόλη καθώς ανεβαίνουμε. Εξαιρετικό σημείο!
IMG_0071.jpg


Κτίρια που φιλοξενούν διάσημες εκθέσεις με τεράστια σειρά αναμονής και απλησίαστα ενοίκια...
IMG_0072.jpg


IMG_0074.jpg



H Fontaine Wallace, ένα απο τα πιο γνωστά σύμβολα της Μονμάρτης αλλά και του Παρισιού γενικότερα.
IMG_0077.jpg



IMG_0078.jpg


Φτάσαμε στο σπίτι της διάσημης τραγουδίστριας Dalida. Η Δαλιδά ήταν γαλλικής υπηκοότητας Ιταλίδα τραγουδίστρια, χορεύτρια και ηθοποιός. Πούλησε περισσότερα από 85 εκατομμύρια αντίτυπα δίσκων σε πάνω απο 10 γλώσσες σ' όλο τον κόσμο, ενώ πρωταγωνίστησε συνολικά σε 11 ταινίες και σε 2 αυτοβιογραφικά ντοκιμαντέρ.
IMG_0080.jpg

Έζησε 3 μεγάλους έρωτες. Και οι τρεις άντρες είχαν ψυχική εμμονή μαζί της, κάτι που τους οδήγησε στην αυτοκτονία. Αυτό κλόνισε τη Δαλιδά και έτσι το τέλος της, ήταν άναλογο. Στις 3 Μαΐου 1987 βρέθηκε νεκρή στο διαμέρισμά της έχοντας λάβει μία ισχυρή δόση βαρβιτουρικών.
Ήταν για τη Γαλλία κάτι σαν αυτό που είναι η Μαντόνα για την Αμερική. Επίσης θεωρείται gay icon, αλλά και ο ορισμός της γυναίκας femme fatale.
Εδώ, τραγουδώντας το "Je suis malade"


Moulin de la galette. Ο ένας απο τους δύο μύλους που έχουν διατηρηθεί ακόμα στη Μονμάρτη, απο την εποχή που αυτός ο λόφος ήταν μονάχα χωράφια και αμπελώνες.
IMG_0081.jpg


Ο άνθρωπος που μπορούσε να περνάει μέσα απο τοίχους.
IMG_0083.jpg



Ο μύθος λέει οτι χρησιμοποιούσε το χάρισμά του ώστε να κλέβει και να κάνει διάφορα μικροεγκλήματα και να μπορεί να φεύγει χωρίς να τον πιάνει κανείς. Ακόμα και όταν τον συνελάμβαναν είχε την ικανότητα να δραπετεύει απο τη φυλακή περνώντας απλά μέσα απο τους τοίχους. Ερωτεύτηκε όμως! Και η γυναίκα της ζωής του του ζήτησε να φύγουν μαζί αφήνοντας όμως το χάρισμά του μια για πάντα. Αυτός δέχτηκε, αλλά απο ότι φαίνεται το timing δεν ήταν πολύ καλό. Την τελευταία φορά που πήγε να περάσει μέσα απο ένα τοίχο η ικανότητά του εξαφανίστηκε με αποτέλεσμα να μείνει εκεί παγιδευμένος για πάντα...
IMG_0085.jpg


Αυτό είναι ένα τυπικό Παριζιάνικο πάρκο. Με την παιδική χαρά, τα δέντρα, το χώρο για να παίζουν Pétanque (είναι πίσω απο τη φωτογραφία) και φυσικά το άγαλμα στη μέση. Εδώ λοιπόν ο Saint-Denis που αναφέραμε αρκετές φορές, κρατώντας το κεφάλι του. Creepy.
IMG_0088.jpg


Και φτάσαμε στην Place Dalida με την προτομή τής.
IMG_0094.jpg



Αυτός για μένα είναι ίσως ο ομορφότερος δρόμος της Μονμάρτης. Rue de l'Abreuvoir. Αν έλειπε το άσπρο βανάκι όλα θα ήταν πολύ καλύτερα αλλά όπως είπαμε και πριν, δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα. Ας ανεβούμε λοιπόν αυτόν τον πανέμορφο φιδογυριστό δρόμο ώστε να φτάσουμε λίγο πιο κοντά στη Sacré Cœur.
IMG_0097.jpg


Και αυτός ο δρόμος ενέπνευσε πολλούς ζωγράφους.
528ee39118c72.jpg


108229272_o.jpg


berjonneau-jehan-jules-2908726.jpg



Αυτός είναι ο μοναδικός αμπελώνας στη Μονμάρτη και σε όλο το Παρίσι που καλλιεργείται ακόμα. Το κρασί του έχει χαρακτηριστεί το πιο "ακριβό-βρώμικο κρασί" μιας και η τιμή του είναι στα ύψη λόγω της συνοικίας αλλά η ποιότητά του αμφίβολη λόγω του νέφους και του εδάφους που δεν είναι απο τα καλύτερα για καλλιέργεια.
IMG_0100.jpg


Ακριβώς απέναντι, ο "Σβέλτος Λαγός", το καμπαρέ που λειτουργεί ακόμα, μαζί με το Moulin Rouge.
IMG_0102.jpg


Και φτάσαμε στη Sacré Cœur. Περίτεχνος ναός που συνδυάζει βυζαντινά, γοτθικά και ρωμαϊκά στοιχεία στην αρχιτεκτονική του.
IMG_0112.jpg


Τα πιο σκούρα σημεία είναι εκεί που δεν "πλένεται" ο ναός απο τη βροχή.
IMG_0115.jpg


Ώρα για θέα...
Και τι θέα!
IMG_0121.jpg



Εδώ δε μιλάμε για απλή θέα, μιλάμε για άπειρες στέγες και κτίρια μαζεμένα, ή αλλιώς ο οργασμός της καμινάδας. Πανέμορφο τοπίο, δεν το χορταίνεις όση ώρα και να το κοιτάς. Στην εικόνα παρακάτω, η Παναγία των Παρισίων, μεταξύ άλλων.
IMG_0124.jpg


Street artist.
IMG_0120.jpg



Είναι αναμφίβολα μία μεγάλη πόλη. Κυριολεκτικά και μεταφορικά :)
IMG_0134.jpg



IMG_0138.jpg


Αυτό είναι το Παρίσι το χειμώνα: γκρι-μπλε χρώμα, καφεκόκκινες καμιναδούλες που αχνίζουν, γυμνά κλαδιά δέντρων.
IMG_0135.jpg


Κατεβαίνοντας.
IMG_0142.jpg


Φεύγοντας απο τη Μονμάρτη ένιωσα γεμάτος απο εικόνες. Παρ'όλο που είχα ξανάρθει, η θέα αυτή τη φορά με εντυπωσίασε περισσότερο γιατί η ουρανός ήταν καθαρότερος. Το οτι δεν είχε πολύ κόσμο σίγουρα λειτούργησε και εδώ θετικά (και όχι, ο κόσμος που βλέπετε στις φωτογραφίες δε θεωρείται πολύς. Μιλάμε για το Παρίσι :) )

Κάναμε λίγες βόλτες ακόμα στους κεντρικούς δρόμους της περιοχής, αποφύγαμε τους πλανόδιους που μας φώναζαν να παίξουμε τον "παπά", αγοράσαμε κάτι λιγοστά σουβενίρ και φύγαμε για το Νεκροταφείο Père Lachaise.

Στο εν λόγω νεκροταφείο είναι θαμμένοι αρκετοί διάσημοι όπως ο Jim Morison, η Edith Piaf, η Μαρία Κάλας, ο Oscar Wilde και πάρα πολλοί άλλοι. Αγοράσαμε ένα χάρτη που θα μας βοηθούσε, εφόσον το νεκροταφείο είναι τεράστιο. Αποφασίσαμε να δούμε τον τάφο του Oscar Wilde (αυτός του Jim Morison προσελκύει τον περισσότερο κόσμο αλλά δεν είχαμε τόσο χρόνο στη διάθεσή μας για να δούμε πάνω απο έναν "διάσημο").

Αρχαιοελληνικός τάφος;;;
IMG_0153.jpg


Οι δρόμοι του νεκροταφείου.
IMG_0163.jpg


IMG_0166.jpg



Οι περισσότεροι είναι οικογενειακοί τάφοι.
IMG_0167.jpg


Μία απο τις οδούς του νεκροταφείου.
IMG_0168.jpg


Τα κοράκια έδιναν μια γραφική, λίγο ανατριχιαστική πινελιά. Αλλά μάλλον φταίνε τα πολλά θρίλερ που έχω δει.
IMG_9376.jpg


Και εδώ ο πύργος, διακριτικά παρόν.
IMG_9380.jpg


Αυτός είναι λοιπόν ο τάφος του αντισυμβατικού Όσκαρ Ουάιλντ. Η οικογένειά του θεώρησε οτι κάτι τέτοιο θα ταίριαζε στον άνθρωπο που με τα βιβλία του διαμόρφωσε και επιρρέασε αμέτρητες γενιές ανθρώπων και εξακολουθεί να το κάνει μέχρι σήμερα. Προσωπικά το βρίσκω ελαφρώς κακόγουστο.
IMG_9385.jpg


IMG_9386.jpg



"Thank you for everything".
IMG_9388.jpg



Πήραμε το μετρό απο τη βόρεια πλευρά του νεκροταφείου (μπήκαμε απο τη νότια πύλη και το διασχίσαμε μέχρι επάνω).

Αυτός είναι ένας τυπικός σταθμός του μετρό εσωτερικά. Σε αυτού του τύπου τους διαδρόμους περπατάς, στρίβεις, ανεβαίνεις, κατεβαίνεις σκάλες, χωρίς τελειωμό.
IMG_9389.jpg



Φτάσαμε στη συνοικία Saint-Michel, στο κέντρο της πόλης. Είναι στην αριστερή μεριά του Σηκουάνα, απέναντι απο το île de la cité. Αυτή η βόλτα, σε αυτή τη γειτονιά, είναι ίσως απο τις ωραιότερες που έκανα αυτή τη φορά στο Παρίσι.
Δεκάδες μαγαζιά, γραφικά στενά, εστιατόρια, μυρωδιά ζεστού ζυμαριού στον αέρα, όμορφα κτίρια. Αν ποτέ βρεθείτε προς τα δω, κλείστε gps και χάρτες, απλά χαθείτε στα στενά, μπείτε στα μαγαζιά και στις στοές και αφήστε την πόλη να σας οδηγήσει όπου θέλει.
IMG_9399.jpg


IMG_9400.jpg



Στοά που ανακαλύψαμε τυχαία. Μπήκαμε σε ένα εξαιρετικό μαγαζί με δεκάδες χειροποίητα πράγματα, βιβλία, ημερολόγια, αλλά και αντικείμενα μεσαιωνικού ενδιαφέροντος. Ιδιοκτήτρια ήταν μια ψιλόλιγνη, χαμογελαστή και φινετσάτη κυρία που μιλούσε καλούτσικα αγγλικά.
IMG_9409.jpg



Χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Απλά στρίβουμε τυχαία σε κάθε στενό και παρατηρούμε τα πάντα.
IMG_9411.jpg



Φτάνοντας στη δεύτερη μεγαλύτερη εκκλησία του Παρισιού μετά τη Notre Dame. Την Église Saint-Sulpice. Όμορφη γωνιά για καφέ. :)
IMG_9416.jpg



IMG_9417.jpg



IMG_9420.jpg



Tο όμορφο συντριβάνι έξω απο την εκκλησία.
IMG_9421.jpg

Στο βιβλίο του Dan Brown "Ο Κώδικας Ντα Βίντσι", ο συγγραφέας αναφέρει ότι η Γραμμή του Ρόδου (The Rose Line) περνάει μέσα απο αυτή την εκκλησία. Σε αυτή την εκκλησία ο πρωταγωνιστής του βίβλίου αν θυμάμαι καλά βρήκε το κρυπτόλεξο που τον οδήγησε στο επόμενο στοιχείο του. Ήταν σε ένα χώρο κάτω απο το σημείο που οδηγούσε η Γραμμή του Ρόδου. Ο Κώδικας Ντα Βίντσι περιγράφει τη Γραμμή του Ρόδου ως μία αόρατη ευθεία γραμμή, που προέρχονται από το Βόρειο Πόλο έως το Νότιο Πόλο, που αντιπροσωπεύει τον πρώτο μεσημβρινό. Στην πραγματικότητα, η γραμμή στην εκκλησία χρησιμοποιείται απλώς για τον προσδιορισμό του χειμερινού ηλιοστασίου και του Πάσχα και καμία σχέση δεν έχει με τον πρώτο μεσημβρινό. Παρ'όλα αυτά, η μυθοπλασία του Νταν Μπράουν κατάφερε και έφερε πλήθη επισκεπτών στη Saint-Sulpice.

Αυτή είναι η γραμμή.
IMG_9425.jpg



Έξω απο την εκκλησία, στη Rue Férou. Στον τοίχο της οδού, το ποίημα "Le Bateau ivre" του Arthur Rimbaud.
IMG_9429.jpg


IMG_9432.jpg



IMG_9433.jpg



Και φτάσαμε με τα πόδια στον Πύργο Montparnasse, την πιο ωραία ώρα. Λίγο πριν δύσει τελείως ο ήλιος. Αυτός ο -για πολλούς- άχαρος, άσχημος και εντελώς αταίριαστος στην αισθητική του Παρισιού 56όροφος ουρανοξύστης (είπαμε, οι Παριζιάνοι λατρεύουν να μισούν οτιδήποτε νέο και διαφορετικό αισθητικά απο το κλασικό Παρίσι) έχει το εξής τεράστιο πλεονέκτημα σε σχέση με ΌΛΑ τα υπόλοιπα κτίρια και αξιοθέατα της πόλης. Δωσ'τε προσοχή σε αυτό που θα πω. Έχει ΜΑΚΡΑΝ την ωραιότερη θέα που μπορεί να αντικρίσει κάποιος στο Παρίσι. Δεν ξέρω πώς αλλιώς να το περιγράψω. Νόμιζα πως η θέα απο τον Πύργο του Άιφελ ήταν συγκλονιστική, μέχρι που ανέβηκα στην Αψίδα του Θριάμβου και είδα την πόλη μαζί με τον πύργο στο κάδρο. Νόμιζα πως ο λόφος της Μονμάρτης προσφέρει επίσης μια τέλεια και ρομαντική θέα, το ίδιο και τα καμπαναριά της Notre Dame, ακριβώς πάνω απο το Σηκουάνα. Η πανοραμική θέα που σου προσφέρει αυτό το...αγγούρι που βλέπετε λοιπόν στη φωτογραφία παρακάτω, τα υπερνικάει όλα. Δε θα πω κάτι άλλο, απλά θα παραθέσω τις φωτογραφίες.

Αυτός είναι ο αμφιλεγόμενος Tour Montparnasse. Αν αποφασίσετε να τον επισκεφτείτε, να είστε έτοιμοι για διεξοδικό έλεγχο και σκανάρισμα στα πράγματά σας. Ωστόσο, όλοι ήταν ευγενέστατοι. Το εισιτήριο για τον τελευταίο όροφο είναι 15 ευρώ αλλά θεωρώ οτι αξίζει κάθε σεντ.
IMG_9438.jpg


Και αυτή είναι η θέα που αντίκρισα ανεβαίνοντας στο τελευταίο επίπεδο του πύργου.
IMG_9457.jpg


Το μπλε του σούρουπου, τα φώτα της πόλης που σιγά σιγά ανάβουν, τα φώτα των μεγάλων λεωφόρων αλλά ακόμα και των μικρών σπιτιών, οι πλατείες, τα πάρκα, τα μεγάλα πολυκαταστήματα αλλά και οι γραφικές συνοικίες, ο Πύργος του Άιφελ που τραβάει τα βλέμματα φυσικά, η La Défense πίσω του, όλα είναι εδώ, μέσα στο ίδιο κάδρο, αρκεί να κάνετε ένα πανοραμικό γύρο. Παρ'τε το χρόνο σας αν αποφασίσετε να ανεβείτε (και σας το προτείνω ανεπιφύλακτα).
IMG_9443.jpg



Η Saint Sulpice! Απο εκεί ήρθαμε. Μην ξεγιελιέστε απο το ζουμ του φακού. Είναι μακριούτσικα.
IMG_9447.jpg


Η Παναγία των Παρισίων.
IMG_9449.jpg


Το κρύο άρχισε να γίνεται τσουχτερό σε τέτοιο ύψος και δεν αντέξαμε για πάνω απο 20-25 λεπτά. Όμως νομίζω ήταν αρκετό. Το μυαλό είχε αποτυπώσει καλά την εικόνα. :) Μετά πήγαμε στο καφέ του απο κάτω ορόφου και παρατηρούσαμε τα φώτα του πύργου να αναβοσβήνουν όταν το ρολόι έδειξε ακριβώς. Όταν σκοτείνιασε εντελώς, φύγαμε.

Και σε αυτό το σημείο έκλεισε και πάλι η κάμερα. Έτσι τελείωσε η μέρα, αλλά και ουσιαστικά το δεύτερο ταξίδι μου στο Παρίσι. Το επόμενο πρωινό γυρίσαμε στην Ελλάδα.

Κλείνοντας, να πω κάποια πράγματα για αυτή την πόλη.
Το Παρίσι δε σου τα δίνει όλα. Δεν έχει τις πλατείες και τους λόφους της Ρώμης. Δεν είναι τόσο καθαρό όσο η Βιέννη. Για κάποιους ίσως δεν έχει τα θέατρα και τη νυχτερινή ζωή ή την ποικιλομορφία του Λονδίνου ή την ποιότητα ζωής μιας σκανδιναβικής πόλης. Αν μπορέσεις όμως είναι το ζήσεις πέρα απο τα ελαττώματά του (που εδώ που τα λέμε όλες οι μεγάλες πόλεις έχουν) θα σου προσφέρει συγκινήσεις ασύγκριτες. Για μένα το Παρίσι είναι η αύρα που αποπνέουν οι δρόμοι του και οι λεωφόροι του. Είναι τα ξερά φύλλα που πατάς στους κήπους του Λουξεμβούργου. Είναι η μυρωδιά αχνιστού κρουασάν και γλυκιάς κρέπας όταν βολτάρεις στα στενά του Μαρέ και του Saint-Michel. Είναι το χαμηλόφωνο και ευγενικό "bonjour monseur!" της μαγείρισσας ένα πρωινό στο ξενοδοχείο. Είναι η εικόνα μιας φοιτήτριας να καπνίζει με φινέτσα περιμένοντας το λεωφορείο, είναι η ιστορία ενός άντρα που ερωτεύτηκε μια πόρνη σε ένα καμπαρέ στη Μονμάρτη, είναι ο ήχος που κάνει το ποταμόπλοιο στο Σηκουάνα και οι φωνές των ανθρώπων που σε χαιρετούν απο τις όχθες του, είναι η γεύση του τυριού καμαμπέρ μαζί με αφρώδες κόκκινο κρασί και του εκλέρ με γέμιση καφέ, είναι οι ζωηρές νότες που βγάζει το κοντραμπάσο σε ένα υπόγειο μπαρ, ειναι η φασαρία που κάνουν οι μεθυσμένοι Παριζιάνοι κάτω απο το διαμέρισμα που μένεις ένα βράδυ Σαββάτου στη Βαστίλη, είναι η τέχνη που ξεχειλίζει απο το τελευταίο καγκελάκι της γέφυρας Alexandre III μέχρι τη στάση ενός σταθμού του μετρό... Και είναι και κάτι άλλο. Είναι το χρώμα και η μυρωδιά που ανασύρεις απο τη μνήμη σου όταν σκέφτεσαι ένα ταξίδι ή μία πόλη, που δεν μπορεί να αποτυπωθεί ούτε με λέξεις, ούτε με φωτογραφίες.

Θα σας αφήσω με την τελευταία φωτογραφία που έβγαλα απο τον πύργο Montparnasse λίγο πριν νυχτώσει εντελώς και θα καταλάβετε γιατί επιμένω ότι η θέα είναι συγκλονιστική. Το είχα δει σε wallpaper αλλά όταν το βλέπεις απο κοντά δεν έχει καμία μα καμία σχέση. Και αυτή είναι η τελευταία εικόνα που έχω συγκρατήσει απο το Παρίσι στο μυαλό μου. Μέχρι την επόμενη φορά, γιατί θα υπάρξουν πολλές επόμενες φορές σίγουρα, αυτή την εικόνα θέλω να θυμάμαι.
IMG_9466.jpg


FIN
 

coco

Member
Μηνύματα
1.301
Likes
2.283
Επόμενο Ταξίδι
ιταλια παλι
Ταξίδι-Όνειρο
ρωσια
Ευχαριστω και παλι..να προσθεσω μονο πως αυτη η πολη μπορει να κανει και τελειως ψυχρους ανθρωπους,ρομαντικους ποιητες..ποσο μαλλον οταν εχεις λιγο απο ποιητη μεσα σου.
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Αυτή η τελευταία φωτογραφία που κι εγώ είχα πρωτοθαυμάσει σε wallpaper, ήταν και για μένα η ομορφότερη εικόνα και αυτό που θυμάμαι περισσότερο από το Παρίσι.

Όνειρο οι φωτογραφίες από την Μονμαρτη και είδα σημεία που δεν μπόρεσα να δω εγώ λόγω βροχής και παγωνιάς.

Ευχαριστούμε Γιώργο για αυτή την τόσο όμορφη ιστορία
Merci beaucoup mon ami George :)
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Ευχαριστω και παλι..να προσθεσω μονο πως αυτη η πολη μπορει να κανει και τελειως ψυχρους ανθρωπους,ρομαντικους ποιητες..ποσο μαλλον οταν εχεις λιγο απο ποιητη μεσα σου.
Πόσο ωραίο αυτό που είπες. Έτσι ακριβώς!
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Αυτή η τελευταία φωτογραφία που κι εγώ είχα πρωτοθαυμάσει σε wallpaper, ήταν και για μένα η ομορφότερη εικόνα και αυτό που θυμάμαι περισσότερο από το Παρίσι.

Όνειρο οι φωτογραφίες από την Μονμαρτη και είδα σημεία που δεν μπόρεσα να δω εγώ λόγω βροχής και παγωνιάς.

Ευχαριστούμε Γιώργο για αυτή την τόσο όμορφη ιστορία
Merci beaucoup mon ami George :)
Τη Μονμάρτη δυστυχώς την απολαμβάνεις περισσότερο με καλό καιρό. Και λέω δυστυχώς γιατί στο Παρίσι οι βροχές είναι παραπάνω απο συχνές. Εγώ ήμουν διαολεμένα τυχερός αυτή τη φορά.

Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια Jean! :)
 

giannismits

Member
Μηνύματα
3.494
Likes
11.727
Επόμενο Ταξίδι
?
Τη Μονμάρτη δυστυχώς την απολαμβάνεις περισσότερο με καλό καιρό. Και λέω δυστυχώς γιατί στο Παρίσι οι βροχές είναι παραπάνω απο συχνές. Εγώ ήμουν διαολεμένα τυχερός αυτή τη φορά.

Σε ευχαριστώ για τα καλά λόγια Jean! :)
Πάντως το Père Lachaise το είδες βιαστικά. Θα σε μαλώσω:pΝομίζω πάντως πως είχα δίκιο οτι με μουντό καιρό είναι πιο ατμοσφαιρικό και φωτογραφικά πιο ενδιαφέρον.
 

georgeant

Member
Μηνύματα
603
Likes
2.519
Ταξίδι-Όνειρο
Road trip B. Αμερική
Πάντως το Père Lachaise το είδες βιαστικά. Θα σε μαλώσω:pΝομίζω πάντως πως είχα δίκιο οτι με μουντό καιρό είναι πιο ατμοσφαιρικό και φωτογραφικά πιο ενδιαφέρον.
Χα χα! Δεν το γυρίσαμε όλο. Περίπου 1 ώρα κάτσαμε. Είναι τεράστιο, θες τουλάχιστον 1 τρίωρο και δεν είχαμε τόσο χρόνο. Είναι χειμώνας άλλωστε και νυχτώνει νωρίς. Προτίμησα να περιπλανηθώ λίγο περισσότερο στην πόλη. Άλλωστε ένιωσα πως απο κάποια στιγμή και μετά το pattern επαναλαμβάνεται.
Θα συμφωνήσω, το μέρος είναι ότι πρέπει για μουντό καιρό! :)
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.180
Μηνύματα
883.107
Μέλη
38.891
Νεότερο μέλος
CrisPan

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom