KonstantinosAlyona
Member
- Μηνύματα
- 2.010
- Likes
- 6.361
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Petropavlosk
- H ζωή σ'ενα Kamaz
- Εκεί που δοκιμάζονταν τα διαστημικά οχήματα
- Mέρα Κορυφής
- Στη Ρώσικη Τούνδρα
- Τούνδρα,Πεζοπορία κ άλλες ιστορίες
- Κρουαζιέρα,Καβούρια κ Υποβρύχια
- Κακοκαιρία, Αρκούδες κ διδακτικές εμπειρίες
- Μουτνόφσκι
- Νεκρή γή, ηφαίστειο, κλασική μουσική
- Επίλογος Καμτσιάτκα
- Video
- Aγία Πετρούπολη η Ευρωπαία
- Pushkin,Ermitaz κ ένας γάμος
- Μόσχα μια φορά ακόμη
Νεκρή γη, ηφαίστειο, κλασική μουσική..
Τελικά ήμουν καλύτερα το πρωί, αν και εξαιρετικά αδύναμος και με μηδέν όρεξη για φαγητό. Η καημένη η Αλυόνα έφτιαξε τα σακίδια, μάζεψε τις σκηνές, ο “Σ.τ.Π.” βοήθησε πολύ (και κράτησε το υποχθόνιο γέλιο εκδίκησής του όσον αφορά την αδυναμία μου για αργότερα
), και κάπως έτσι το Kamaz ξεκίνησε για το Gorely. Α, το Mutnovsky φρόντισε να μας ξεπροβοδίσει με κάμποσες δόσεις θειούχου καπνού που έσκαγε στην ατμόσφαιρα, κάνοντάς την να έχει αυτή την άσχημη μυρωδιά αλλά και αυτή τη μαγική εικόνα, χιλιόμετρα μακριά από τον κρατήρα του.
Όσο για το Gorely, εξαιρετικά ενεργό για τους ειδικούς, εκτός του ότι προσφέρει καταπληκτική θέα προς το Viluychinsky και τη γύρω περιοχή, διαθέτει πανέμορφη λίμνη στο εσωτερικό του κρατήρα του, καθώς και αρκετούς ακόμη κώνους και φουμαρόλες. Η αφεντιά μου έμεινε στο φορτηγό, μαζί με έναν ακόμη με παρόμοια συμπτώματα και φυσικά με το Roman και την Angela.Οι υπόλοιποι, κίνησαν για νέες εικόνες. Και, από τις φωτογραφίες και την περιγραφή της συζύγου, ήταν και με το παραπάνω όμορφες αυτές οι νέες εικόνες, με τη λίμνη του κρατήρα να κλέβει την παράσταση, αλλά και την εξαιρετικά ολισθηρή πλαγιά του ηφαιστείου να αποτρέπει από περαιτέρω εξερεύνηση και να κάνει κουραστική την ανάβαση.
Εγώ έμεινα για ανάκτηση δυνάμεων, λίγο ύπνο, φαγητό, φωτογραφίες και χάζεμα των διαφόρων αυτοκινήτων με ντόπιους που είχαν έρθει για πεζοπορία και αναψυχή στη φύση. Εκείνο το μεσημέρι θα λάμβανε χώρα και η συναυλία σε μία από τις σπηλιές λάβας του Gorely, μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω, οπότε η κίνηση ήταν αρκετή. Είπαμε, αν κάτι δεν έχει χάσει αυτός ο λαός τα τελευταία τριάντα χρόνια, είναι η καλλιτεχνική του φύση και η αγάπη προς τη μουσική, το χορό, τις τέχνες.
Τι άλλο είδα όσο περίμενα; Έναν ακόμη Ρώσο από αυτούς που απορείς μαζί τους, να ξεκινάει τρέχοντας την ανάβαση στο ηφαίστειο φορώντας μόνο άρβυλα και στρατιωτικό παντελόνι, χωρίς μπλούζες, σακίδια, νερά και λοιπά περιττά φυσικά.. Συναντήθηκε με την ομάδα μας αφού αυτοί είχαν αρχίσει να κατεβαίνουν για τα καλά, έφτασε στην κορυφή κι επέστρεψε στον ίδιο ρυθμό, περνώντας τους φυσικά.
Αγάπη τρελή για τη χώρα αυτή, τους ανθρώπους και την ιδιοσυγκρασία τους, είπαμε!!!
Και μετά ήρθε η συναυλία. Σε μία από τις σπηλιές λάβας του ηφαιστείου, και με γλώσσες πάγου ανακατεμένου με άμμο να αποτελούν αιτία γέλιου για όσους δεν έπεφταν κι έβλεπαν άλλους να την πατάνε, έλαβε χώρα αυτό το μουσικό γεγονός, με διάφορα όργανα, παιδική χορωδία, και πολύ κόσμο! Είναι πραγματικά αδιανόητο για εμάς του γεμάτους πολιτισμό νεοέλληνες, το ότι μικροί και μεγάλοι, οικογένειες με παιδιά και σκυλιά, έκαναν τρεις και πλέον ώρες στο αυτοκίνητο – τζιπ – φορτηγό – γουρούνα (εξάτροχες παρακαλώ
) για να έρθουν σ’ εκείνο το μέρος, να αράξουν στη φύση, να ακούσουν μουσική και να περάσουν μια όμορφη μέρα. Πόσοι από εμάς θα το κάναμε άραγε, χωρίς να υπάρχει καφέ – σαλέ και ξεσαλέ, και χωρίς δρόμο μάλιστα;
Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να μείνουμε πολλές ώρες εκεί, μιας και η επιστροφή στην Paratunka έπρεπε να γίνει μία λογική ώρα. Τελευταία μέρα βλέπετε, θα αφήναμε πίσω μας την Καμτσιάτκα το επόμενο μεσημέρι, και ξαφνικά συνειδητοποιήσαμε ότι εκείνες οι “αρκετές” 13 μέρες πέρασαν τελικά πιο γρήγορα απ’ όσο περιμέναμε…
Κι όμως, η επιστροφή είχε κι άλλα να δώσει, από την ανεξάντλητη, άγρια ομορφιά του τόπου εκείνου. Μια αρκούδα να τρέχει μπροστά από το φορτηγό αξιοθαύμαστα γρήγορα, μοναδική θέα προς το Vilyuchinsky μιας και ο καιρός ήταν καλός στην περιοχή των “τοτέμ”, πυκνά δάση και πάλι, και πάνω απ’ όλα, παρακμή που σε γοητεύει, είπαμε..
Τι άλλο να ζητήσουμε πια από την Καμτσιάτκα.. Όσο κουραστική κι αν υπήρξε η εμπειρία εκεί, ετοιμαζόμασταν να φύγουμε με γεμάτη κάθε γωνιά του μυαλού και της ψυχής μας..Γεμάτη μοναδικές εικόνες, ανεπανάληπτες στιγμές, δυσκολίες που μένουν χαραγμένες και δίνουν άλλη αξία στο ταξίδι..Γεμάτη δέος μπροστά σε όσα η φύση δημιουργεί, μπροστά στη δύναμη που μας περιβάλλει κι εμείς σχεδόν πάντα δεν αντιλαμβανόμαστε..
Φυσικά, δε γινόταν να φύγουμε πριν ικανοποιήσουμε και το καταναλωτικό - τουριστικό μας δαιμόνιο. Το πρωί μας βρήκε σ’ ένα από τα ελάχιστα εμπορικά κέντρα του Petropavlovsk – Kamchatsky, κατόπιν σε άλλο μαγαζί με σουβενίρ, καθώς και στην ψαραγορά. Σολομός, κόκκινα καβούρια και χαβιάρι σε τέτοιες ποσότητες και τιμές που αποτελούν πρόκληση για τον κάθε καπιταλιστή – κομμουνιστή καταναλωτή
. Χαβιάρι βασικά αγοράσαμε από γνωστό γνωστής, στη μαύρη αγορά, θεωρητικά για καλύτερη ποιότητα και σίγουρα όχι στην τιμή του μαγαζιού. Τώρα, αν όντως ήταν πιο ποιοτικό, θα σας γελάσω, δεν έτρωγα και στο χωριό μου.
Πάντως τα καβούρια δεν είχαν καμία σχέση με αυτά που φάγαμε στην κρουαζιέρα, το γεύμα εκείνο ήταν απλά ανεπανάληπτο.
Κάπως έτσι λοιπόν, και αφού χαιρετήσαμε του τρομερούς οδηγούς μας, κάποια μέλη της ομάδας που έμειναν κι άλλες μέρες, και αφού το Kronotsky και το γνωστό πλέον σύμπλεγμα των αρκούδων κοντά στο αεροδρόμιο ήταν –έστω και στη βροχή- η τελευταία μας στάση, μπήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής.. Όχι στα πάτρια εδάφη όμως, όχι ακόμη. Η Αγία Πετρούπολη, το Λενινγκράντ δηλαδή, μας περίμενε..
Τελικά ήμουν καλύτερα το πρωί, αν και εξαιρετικά αδύναμος και με μηδέν όρεξη για φαγητό. Η καημένη η Αλυόνα έφτιαξε τα σακίδια, μάζεψε τις σκηνές, ο “Σ.τ.Π.” βοήθησε πολύ (και κράτησε το υποχθόνιο γέλιο εκδίκησής του όσον αφορά την αδυναμία μου για αργότερα


Όσο για το Gorely, εξαιρετικά ενεργό για τους ειδικούς, εκτός του ότι προσφέρει καταπληκτική θέα προς το Viluychinsky και τη γύρω περιοχή, διαθέτει πανέμορφη λίμνη στο εσωτερικό του κρατήρα του, καθώς και αρκετούς ακόμη κώνους και φουμαρόλες. Η αφεντιά μου έμεινε στο φορτηγό, μαζί με έναν ακόμη με παρόμοια συμπτώματα και φυσικά με το Roman και την Angela.Οι υπόλοιποι, κίνησαν για νέες εικόνες. Και, από τις φωτογραφίες και την περιγραφή της συζύγου, ήταν και με το παραπάνω όμορφες αυτές οι νέες εικόνες, με τη λίμνη του κρατήρα να κλέβει την παράσταση, αλλά και την εξαιρετικά ολισθηρή πλαγιά του ηφαιστείου να αποτρέπει από περαιτέρω εξερεύνηση και να κάνει κουραστική την ανάβαση.
Εγώ έμεινα για ανάκτηση δυνάμεων, λίγο ύπνο, φαγητό, φωτογραφίες και χάζεμα των διαφόρων αυτοκινήτων με ντόπιους που είχαν έρθει για πεζοπορία και αναψυχή στη φύση. Εκείνο το μεσημέρι θα λάμβανε χώρα και η συναυλία σε μία από τις σπηλιές λάβας του Gorely, μερικά χιλιόμετρα πιο κάτω, οπότε η κίνηση ήταν αρκετή. Είπαμε, αν κάτι δεν έχει χάσει αυτός ο λαός τα τελευταία τριάντα χρόνια, είναι η καλλιτεχνική του φύση και η αγάπη προς τη μουσική, το χορό, τις τέχνες.
Τι άλλο είδα όσο περίμενα; Έναν ακόμη Ρώσο από αυτούς που απορείς μαζί τους, να ξεκινάει τρέχοντας την ανάβαση στο ηφαίστειο φορώντας μόνο άρβυλα και στρατιωτικό παντελόνι, χωρίς μπλούζες, σακίδια, νερά και λοιπά περιττά φυσικά.. Συναντήθηκε με την ομάδα μας αφού αυτοί είχαν αρχίσει να κατεβαίνουν για τα καλά, έφτασε στην κορυφή κι επέστρεψε στον ίδιο ρυθμό, περνώντας τους φυσικά.

Και μετά ήρθε η συναυλία. Σε μία από τις σπηλιές λάβας του ηφαιστείου, και με γλώσσες πάγου ανακατεμένου με άμμο να αποτελούν αιτία γέλιου για όσους δεν έπεφταν κι έβλεπαν άλλους να την πατάνε, έλαβε χώρα αυτό το μουσικό γεγονός, με διάφορα όργανα, παιδική χορωδία, και πολύ κόσμο! Είναι πραγματικά αδιανόητο για εμάς του γεμάτους πολιτισμό νεοέλληνες, το ότι μικροί και μεγάλοι, οικογένειες με παιδιά και σκυλιά, έκαναν τρεις και πλέον ώρες στο αυτοκίνητο – τζιπ – φορτηγό – γουρούνα (εξάτροχες παρακαλώ


Δυστυχώς δεν μπορούσαμε να μείνουμε πολλές ώρες εκεί, μιας και η επιστροφή στην Paratunka έπρεπε να γίνει μία λογική ώρα. Τελευταία μέρα βλέπετε, θα αφήναμε πίσω μας την Καμτσιάτκα το επόμενο μεσημέρι, και ξαφνικά συνειδητοποιήσαμε ότι εκείνες οι “αρκετές” 13 μέρες πέρασαν τελικά πιο γρήγορα απ’ όσο περιμέναμε…
Κι όμως, η επιστροφή είχε κι άλλα να δώσει, από την ανεξάντλητη, άγρια ομορφιά του τόπου εκείνου. Μια αρκούδα να τρέχει μπροστά από το φορτηγό αξιοθαύμαστα γρήγορα, μοναδική θέα προς το Vilyuchinsky μιας και ο καιρός ήταν καλός στην περιοχή των “τοτέμ”, πυκνά δάση και πάλι, και πάνω απ’ όλα, παρακμή που σε γοητεύει, είπαμε..
Τι άλλο να ζητήσουμε πια από την Καμτσιάτκα.. Όσο κουραστική κι αν υπήρξε η εμπειρία εκεί, ετοιμαζόμασταν να φύγουμε με γεμάτη κάθε γωνιά του μυαλού και της ψυχής μας..Γεμάτη μοναδικές εικόνες, ανεπανάληπτες στιγμές, δυσκολίες που μένουν χαραγμένες και δίνουν άλλη αξία στο ταξίδι..Γεμάτη δέος μπροστά σε όσα η φύση δημιουργεί, μπροστά στη δύναμη που μας περιβάλλει κι εμείς σχεδόν πάντα δεν αντιλαμβανόμαστε..
Φυσικά, δε γινόταν να φύγουμε πριν ικανοποιήσουμε και το καταναλωτικό - τουριστικό μας δαιμόνιο. Το πρωί μας βρήκε σ’ ένα από τα ελάχιστα εμπορικά κέντρα του Petropavlovsk – Kamchatsky, κατόπιν σε άλλο μαγαζί με σουβενίρ, καθώς και στην ψαραγορά. Σολομός, κόκκινα καβούρια και χαβιάρι σε τέτοιες ποσότητες και τιμές που αποτελούν πρόκληση για τον κάθε καπιταλιστή – κομμουνιστή καταναλωτή

Κάπως έτσι λοιπόν, και αφού χαιρετήσαμε του τρομερούς οδηγούς μας, κάποια μέλη της ομάδας που έμειναν κι άλλες μέρες, και αφού το Kronotsky και το γνωστό πλέον σύμπλεγμα των αρκούδων κοντά στο αεροδρόμιο ήταν –έστω και στη βροχή- η τελευταία μας στάση, μπήκαμε στο αεροπλάνο της επιστροφής.. Όχι στα πάτρια εδάφη όμως, όχι ακόμη. Η Αγία Πετρούπολη, το Λενινγκράντ δηλαδή, μας περίμενε..


Last edited: