Βουλγαρία София, η εύκολη λύση

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Κυριακή, όλη στο δρόμο



Εντάξει, όχι και όλη. Ποιος μπορεί να ξυπνήσει νωρίς μετά από τέτοια κραιπάλη;

Όπως και να ‘χει βγήκαμε μετά τις 12 στους δρόμους, σε μια μέρα που ο καιρός δε προμήνυε πάλι τα καλύτερα, με την ψύχρα να ναι χειμωνιάτικη:


DSC_0326.JPG



DSC_0331.JPG



Φτάσαμε περπατώντας ως τον σταθμό «Opaltchenska» όπου θα χρησιμοποιούσαμε για πρώτη φορά τα μέσα της πόλης και συγκεκριμένα την κόκκινη γραμμή του μετρό που μπήκαμε απλά σκανάροντας την κάρτα μας. Θαυμάστε το πλέγμα ασφαλείας πριν την αποβάθρα, δεν έχω δει σε καμία πόλη κάτι αντίστοιχο και μου ‘κανε εντύπωση:


DSC_0337.JPG



Πέντε στάσεις κράτησε όλες κι όλες η διαδρομή ως τη στάση «G.M. Dimitrov» όπου κατεβήκαμε, σε μια άγνωστη έως τώρα περιοχή της πόλης με μεγάλη ανοικοδόμηση με το επίγειο πλέον μετρό να καλύπτεται από ένα τύπου θόλο σε όλη τη διαδρομή ως εκεί. Προσπεράσαμε (προς ώρας) μια καντίνα και καταλήξαμε σ’ ένα καφέ που πληρώσαμε πάλι ακριβά, όχι μόνο για δεδομένα Βουλγαρίας. Δε δικαιολογούνται τα 3€ για ένα εσπρεσάκι…


DSC_0339.JPG



DSC_0340.JPG



Στα 200 μέτρα δεξιά ήταν το πάρκο που είχαμε ως στόχο κι οφείλω να πω ότι δυσκολεύτηκα να καταλάβω από που ήταν η είσοδος έτσι αφρόντιστη όπως ήταν. Από την αρχή ξεχώρισε ο εξωτερικός του χώρος με τα αγάλματα:


DSC_0349.JPG



Στο «Музей на социалистическото» ή πιο απλά «Socialist Art Museum» συγκεντρώνονται όλα τα αγάλματα του παρελθόντος της Σόφιας που βρισκόντουσαν διάσπαρτα σ’ αυτήν, αποτελώντας ένα μέρος του μουσείου:


DSC_0348.JPG



Το υπόλοιπο στεγάζεται στο διπλανό κτήριο όπου μπήκαμε πληρώνοντας αντίτιμο 6 λεβ, κι αφορά κυρίως ένα μεγάλο χώρο με αναρτημένους πίνακες από κόμικ με ιστορική διάσταση, γελοιογραφίες κ.α.


DSC_0356.JPG



Δυστυχώς δε προλάβαμε την έκθεση της προηγούμενης εβδομάδας, οπότε αρκεστήκαμε σε μια εκτενέστερη ακόμη βόλτα στον εξωτερικό χώρο ανάμεσα στ’ αγάλματα και πήραμε το δρόμο της επιστροφής:


DSC_0372b.jpg



DSC_0367.JPG



Πρωινό δεν είχαμε προλάβει να φάμε, οπότε περάσαμε κατευθείαν στο σωστό, το τίμιο, το Βαλκανικό το brunch (που ‘χαμε και στο χωριό μας), με την καντίνα «Арабията» που εντοπίσαμε νωρίτερα στον απέναντι δρόμο να μας τραβάει σα μαγνήτης. Ελεύθερη επιλογή εδεσμάτων τίγκα στη χοληστερίνη όπως πρέπει, ζύγισμα και πληρωμή με το κιλό, συνοδείας τοπικής μπυρίτσας. Έπος:


DSC_0383b.jpg



Γεμάτοι και χορτασμένοι μπήκαμε στην κίτρινη γραμμή του μετρό για τη συνέχεια του προγράμματος μας. Κατεβήκαμε στη στάση «Kliment Ohridski» στο πάρκο και φτάσαμε απ’ την κάτω πλευρά του ναού Alexander Nevsky, θαυμάζοντας τις λεπτομέρειες του και βγαίνοντας τις φωτογραφίες μας:


DSC_0391.JPG



DSC_0392.JPG



Επόμενο σχέδιο μας ήταν να ανακαλύψουμε για όσο διαρκούσε το φως της ημέρας κι άλλες ομορφιές της Βουλγάρικης πρωτεύουσας, αν και –αναπάντεχα ίσως- δεν είχαμε δει λίγες. Ήδη προχωρούσαμε παράλληλα του ναού και μπροστά από την εθνική πινακοθήκη «Национална галерия», με κατεύθυνση την κυκλική πλατεία με το άγαλμα του «Vasil Levski», εθνικού ήρωα της Βουλγαρίας:


DSC_0394.JPG



DSC_0397.JPG



Η περιοχή περιμετρικά του ναού ήταν συμπαθέστατη, με μεγάλους δρόμους και συχνά όμορφα κλασσικά οικήματα:


DSC_0398.JPG



DSC_0401.JPG



Ολοκληρώσαμε το περπάτημα όταν βρήκαμε μπροστά μας την μικρή μπυραρία «BiraBar : Крафт бира» στην οποία πήγαμε στοχευμένα, αποτελώντας μια ακόμα ανακάλυψη μου πριν την εκδρομή, για την καθιερωμένη απογευματινή ΙΡΑ μας:


DSC_0404c.jpg



Όταν είπαμε να ξαναβγούμε προς τα έξω είχε κιόλας νυχτώσει, με το ψιλόβροχο να ‘χει ξεκινήσει και πάλι, κάτι που βεβαίως δε μας πτόησε:


DSC_0406.JPG



DSC_0408.JPG



Απορρίψαμε το ενδεχόμενο να βγούμε περισσότερο εκτός κέντρου υπό αυτές τις συνθήκες, μιας και δε ξέραμε αν θα βρούμε τις παμπ που είχα σταμπάρει ανοικτές καθώς ήταν και Κυριακή, επιστρέφοντας προς το ιστορικό κέντρο από την ίδια ως ένα σημείο διαδρομή, συμφωνώντας πως ο ναός και το μνημείο στερούνται ίσως φωτισμού:


DSC_0410.JPG



DSC_0415.JPG



Έτσι συνεχίσαμε μέσω της «Georgi S. Rakovski» και το πάρκο Crystal που παραδόξως είχε κόσμο τέτοια ώρα στα παγκάκια του, προκειμένου να δούμε ένα ακόμη αξιοθέατο που υπήρχε στη λίστα μου:


DSC_0416.JPG



DSC_0419.JPG



Προηγουμένως όμως ένας θόρυβος, ή καλύτερα μια οικία μουσική μας τράβηξε την προσοχή. Στο πάρκο που μπαίναμε το γλέντι είχε ανάψει, με μια μεγάλη παρέα -ίσως από κάποιο σύλλογο- να έχει στήσει τα ηχεία και να χορεύει παραδοσιακά Βουλγάρικα τραγούδια, τα οποία οφείλω να πω πως έμοιαζαν αρκετά με τα Ελληνικά:


DSC_0422.JPG



Μπροστά μας ορθώνονταν το κτήριο ορόσημο της Σόφιας, το εθνικό θέατρο που κατασκευάστηκε το 1906 με το όνομα «Ivan Vazov», ένα νεοκλασικό σπουδαίας ομορφιάς κατασκευασμένο από Βιεννέζους αρχιτέκτονες, όπως ίσως φαίνεται:


DSC_0427b.jpg



Με τη βροχή να μαίνεται εντονότερη πλέον αφήσαμε πίσω μας το πάρκο «Градска градина» και το θέατρο, μπαίνοντας στα στενάκια του κέντρου προς αναζήτηση κάποιου φιλόξενου μπαρ:


DSC_0429.JPG



DSC_0432.JPG



Δε το φιλοσοφήσαμε πολύ μιας και πεινούσαμε κιόλας. Πεζόδρομος και στροφή για το στέκι μας, το J.J. Murphy's με τις ωραίες μπυρίτσες του, την εκλεκτή κουζίνα και τις οθόνες του να δείχνουν Premier:


DSC_0433.JPG



DSC_0433b.jpg



Ήταν νωρίς ακόμα όταν βγήκαμε έξω, διαπιστώνοντας όμως ότι τα περισσότερα μπαράκια φυτοζωούσαν αν δεν ήταν ήδη κλειστά, γεγονός που μου έκανε εντύπωση. Χωριστήκαμε κι εμείς μένοντας εγώ με τον Κώστα, όπου αφού γυρίσαμε λίγο ακόμα καταλήξαμε στην πάντα φιλόξενη μπάρα του McCarthys για συνέχεια, όπου μας έπιασε όρεξη αν και μας το χάλασε στο τέλος ένας Βούλγαρος:


DSC_0433c.jpg



Δε βαριέσαι, το σπίτι ήταν σχετικά κοντά και το ψυγείο γεμάτο, έτσι κι αλλιώς η ώρα πλησίαζε 12 μ’ εμάς να κλείνουμε δωδεκάωρο σχεδόν στους δρόμους, έτσι πήραμε τη στράτα του γυρισμού μαζί με κάποιες υπέροχες εικόνες από τη βραδινή Σόφια και την πλατεία Nezavisimost:


DSC_0433f.jpg



Εξάλλου, είχαμε οργάνωση. :cool:


DSC_0433g.jpg



 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.262
Likes
6.788
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ήταν υπόσχεση κι έγινε πράξη!
Ανυπομονούμε για περαιτέρω χρήσιμες πληροφορίες (παγωμένες εννοώ). 🍻
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Ήταν υπόσχεση κι έγινε πράξη!
Ανυπομονούμε για περαιτέρω χρήσιμες πληροφορίες (παγωμένες εννοώ). 🍻
Είναι που ήθελες πληροφορίες άμεσα. Θα είμαι σύντομος κι ελπίζω κατατοπιστικός. ;)

Τωρα δεν τελειωσες την προηγουμενη ιστορια; Unstoppable!
Ναι, είπα να μην αφήνω κενά, εξάλλου από το νέο έτος θα πιάσω τα φρέσκα. :D
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
7.159
Likes
20.486
Επόμενο Ταξίδι
Τατζικιστάν
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Είμαι περίεργη να δω τι μπύρες ήπιες. Όσες βουλγάρικες μπύρες έχω πιεί όλες μάπα ήταν!.... Εκτός αν ανακάλυψες καμιά Ιρλανδική παμπ πάλι (ούτε τέτοιο έχω βρει εκεί, μέχρι τη τελευταία φορά που πήγα τουλάχιστον)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Τις μπύρες δεν βλέπω ! και μεζέδες μαζί παρακαλώ !:xalara:
Έρχονται, έρχονται!

Είμαι περίεργη να δω τι μπύρες ήπιες. Όσες βουλγάρικες μπύρες έχω πιεί όλες μάπα ήταν!
Δοκίμασα και κακές, δοκίμασα και καλές παραδόξως, η συνέχεια επί της οθόνης. ;)
Εκτός αν ανακάλυψες καμιά Ιρλανδική παμπ πάλι
Εγώ Ιρλανδική pub; Θεός φυλάξοι, δε πάω σε τέτοια χαμαιτυπεία!
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Σχεδιασμός ταξιδιού



Δεδομένων συνθηκών η δουλειά μας ήταν σχετικά εύκολη, παρόλο που δεν απέμενε ιδιαίτερα πολύς χρόνος, για μια εκδρομή όπως αυτή ήταν όπως αποδείχτηκε υπέρ αρκετός.

Είχαμε λύσει βεβαίως το πιο βασικό, να βρεθούμε και να φύγουμε από την πόλη σχεδόν ταυτόχρονα, αρχής γενομένης από το απευθείας εισιτήριο που βρήκε ο Νίκος σε τιμή περί των 100€ μετ’ επιστροφής με την Aegean από το αεροδρόμιο των Αθηνών.

Όσο για τη δική μου σκέψη, όλα αυτά τα χρόνια θεωρούσα σίγουρο πως θα πάω στην πόλη με το αυτοκίνητο μου, πλησιάζοντας όμως οι μέρες άρχισα να κάνω δεύτερες σκέψεις. Καύσιμα, διόδια, όρια ταχύτητας, πάρκινγκ και όλα όσα συνεπάγονται με προβλημάτισαν, μιας και δεν επρόκειτο για οδικό ταξίδι με στάσεις αλλά για τριήμερο σε μια πόλη. Η Arda Tur ήρθε να δώσει και σ’ αυτό τη λύση, αφαιρώντας όλα τα «προβλήματα» που προανέφερα. Με κράτηση εισιτηρίων στα 13€ (26 δηλαδή μετ’ επιστροφής) για δρομολόγιο 5 περίπου ωρών, δε χρειάστηκε περισσότερη φιλοσοφία.

Ticket.jpg


Σχετικά με το κατάλυμα, ειδικά για το μήνα Νοέμβριο έβρισκε κανείς πληθώρα στο κέντρο της Σόφιας, κάτι που ήταν και η δική μας επιλογή μιας και θέλαμε να μετακινούμαστε σχεδόν αποκλειστικά με τα πόδια. Λόγω του παρεΐστικου της υπόθεσης προτιμήσαμε το διαμέρισμα έναντι κάποιου ξενοδοχείου, το οποίο βρήκαμε ως «113 in Sofia with 2BR and 2 full bath» και κόστος 180€ για τρία βράδια από την πλατφόρμα της booking. Δίχωρο, άνετο, με δύο μπάνια και σε ελάχιστη απόσταση απ’ τον κεντρικό πεζόδρομο όπως ακριβώς θέλαμε.

map1.jpg


Συμπέρασμα; Είχαμε βγάλει εκδρομή τριημέρου με 86€ οδοιπορικά και διαμονή, όντας ανέλπιστα ευχαριστημένοι, οπότε το μόνο που έμενε ήταν να πέσει ενδελεχές διάβασμα για όσα είχαμε να δούμε και να κάνουμε στη Σόφια. Δεν ήταν και λίγα αυτά, να ναι καλά το travelstories ο ηλεκτρονικός χάρτης γέμισε αρκετά:

map2.jpg


Άντε να κάνουμε και μερικά μετρητά (άλλαξα σε ανταλλακτήριο στη Θεσσαλονίκη) για να έχουμε να κινούμαστε…
 
Μηνύματα
30
Likes
194
Ταξίδι-Όνειρο
Περού
София, η εύκολη λύση.


Ψάξιμο στα όρια του καψίματος. Αναλύσεις επί αναλύσεων. Ώρες πίσω από μια οθόνη προκειμένου να βρεθεί τόπος και χρόνος κοινά αποδεκτός, με την κατάληξη να είναι τελικά η …εύκολη λύση.

Μη μου πείτε ότι δεν έχετε υπάρξει ποτέ σε αντίστοιχη θέση, θα το θεωρούσα παράξενο. Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Η συζήτηση ξεκίνησε ένα από ‘κείνα τα ωραία βράδια στα μπαρ της Σαλονίκης, με μία και μόνο ατάκα του ενός : 11 Νοεμβρίου έχω γενέθλια, βρείτε μέρος να πάμε να κεράσω μπύρες.

Τι κι αν αυτή η πληροφορία είχε περάσει στην αρχή αψήφιστα, μιας και μεσολαβούσε καιρός και υπήρχαν άλλες εκδρομές μέχρι τότε, μια προσφορά της Aegean το Σεπτέμβριο μας έβαλε στο παιχνίδι ώστε να ψάξουμε σοβαρά. Το περίπλοκο της όλης υπόθεσης όμως ήταν το να συνδυαστούν ημέρες και κυρίως εργασιακές άδειες τριών ατόμων, με τον έναν να ξεκινάει μάλιστα από διαφορετική αφετηρία. Πόσα ονόματα χωρών και πόλεων δεν έπεσαν στο τραπέζι, από Λίβανο μέχρι Τσεχία και βάλε. Τίποτα δεν μας έβγαινε, όσο και να το ζορίζαμε.

Έτσι, από τα βάθη του μυαλού μου ανασύρθηκε μια ξεχασμένη έως τότε ιδέα για ταξίδι σε μια κοντινή (για εμάς) πόλη, που ήταν εδώ και χρόνια στο περίμενε. Είχε έρθει η κατάλληλη ευκαιρία.
  • Φίλε έχεις πτήση από Αθήνα; Εμείς θα τη βρούμε την άκρη μας
  • Έχω, τις μέρες που βολεύει, σύντομη και ιδιαίτερα φθηνή.
  • Τέλεια, πάμε Σόφια!
View attachment 448974

Αυτή εδώ η ιστορία λοιπόν που ακολουθεί έχει ως στόχο να παρουσιάσει μια σύντομη εκδρομή στη διπλανή χώρα και μια ακόμη πόλη της μεγάλης Βαλκανικής γειτονιάς μας, που κακά τα ψέματα όλοι συνηθίζουν να υποτιμούν. Πόσες φορές δεν είχα ακούσει την ατάκα «Βουλγαρία γίναμε» ή «τι είμαστε, Σόφια;» λες και πρόκειται για κάτι κακό. Άντε να ‘σαι Αθηναίος να το καταλάβω εν μέρει, να ζεις όμως σε τούτη δω την Ευρωπαϊκή φαβέλα και να το παίζεις ιστορία πάει πολύ.

Ένα οδικό ταξίδι μετά από καιρό για μια πόλη που μου άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις τηρουμένων αναλογιών, την οποία θεωρώ ιδανική για επίσκεψη.

Για πάμε! :cool:🇧🇬
Δεν σε προλαβαίνουμε!! Παίρνω θέση και περιμένω τις εντυπώσεις σου.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.334
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Ώρα Βαλκανίων



Η Παρασκευή 10 του Νοέμβρη ήταν κατά το ήμισυ εργάσιμη για μένα, φτάνοντας μετά κόπων στο ερείπιο που έχουμε για κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό απ’ όπου στις 15:30 αναχωρούσε το δρομολόγιο για Σόφια.

Το πιο δύσκολο ήταν να ξεμπλέξουμε από το κέντρο της πόλης και στη συνέχεια το ανέκδοτο που όλοι οι φυσιολογικοί άνθρωποι ονομάζουν κατσικόδρομο και οι Θεσσαλονικείς «περιφερειακό» φτάνοντας εν τέλει τάχιστα ως τα σύνορα του Προμαχώνα, όπου είχαμε το πρώτο σκάλωμα που πήγε πίσω το χρονοδιάγραμμα μας. Μια εκ των επιβατών που συνόδευε ανήλικο τέκνο δεν ήξερε ότι πρέπει να έχει μαζί της υπεύθυνη δήλωση και από τον άλλο γονέα. Η αστυνομία έκρινε ότι έπρεπε να περιμένει όλο το λεωφορείο μέχρι να σταλεί με email, αρχικά στο duty free κατάστημα κι έπειτα μέσα στο ίδιο το όχημα…

IMG_20231110_224242c.jpg


Μία ώρα μας κόστισε η όλη καθυστέρηση, με την αδιάφορη νυκτερινή διαδρομή να φτάνει τελικά γύρω στις εννιά στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Σόφιας όπου κατέληγαν όλα τα λεωφορεία:

IMG_20231110_224242d.jpg


Το κόψαμε με τα πόδια ως το σπίτι μιας και ήταν κοντά, με τον Νίκο να ‘χει εφοδιάσει ήδη το ψυγείο με λαχταριστές μπυρίτσες για το καλωσόρισμα. Ίσα που ήπιαμε μια-δυο ετοιμαστήκαμε και βγήκαμε για βόλτα στους αισθητά πιο χειμωνιάτικους δρόμους και τις υπόγειες διαβάσεις της Βουλγάρικης πρωτεύουσας:

IMG_20231110_224242g.jpg
IMG_20231110_224242gb.jpg


Είχαμε κιόλας βρεθεί απέναντι από το μνημείο της Σόφιας «Статуя София» και την εκκλησία «Nedelya» κάτι που έδειχνε πως είχαμε φτάσει στο κεντρικότερο ίσως σημείο:

IMG_20231110_224927.jpg
IMG_20231110_225256.jpg


Αφού αναζητήσαμε ανεπιτυχώς κάτι για γρήγορο φαγητό, προχωρήσαμε παράλληλα με το δικαστήριο «Софийски градски съд» της πόλης απ’ όπου ξεκινάει ο διάσημος πεζόδρομος Vitosha, που παρόλο το προχωρημένο της ώρας τον είχε τον κόσμο του:

IMG_20231110_225544.jpg
IMG_20231110_225929.jpg


Η έρευνα για μια μπύρα μας οδήγησε αρχικά στην «McCarthy's Irish Pub» σ’ έναν ημιώροφο απέναντι του πεζόδρομου:

IMG_20231110_231726.jpg


και στη συνέχεια στην σαφώς καλύτερη μπάρα της «J.J. Murphy's» που έμελλε να γίνει και κάτι σαν στέκι για το τριήμερο:

IMG_20231111_000250.jpg


Ο δικός μου όμως στόχος ήταν άλλος. Τόση ώρα έκανα απλά ένα ζέσταμα, καθώς είχα διαβάσει εκ των προτέρων για ένα μπαρ που ήθελα οπωσδήποτε να επισκεφτώ και μπαίνει πλέον στη μεγάλη λίστα από τα πιο χαρακτηριστικά μπαράκια που ‘χω δει. Ο αστικός μύθος βέβαια έλεγε ότι είναι δύσκολο σχετικά να το βρεις, κάτι που στην περίπτωση μας επιβεβαιώθηκε μερικώς.

Περιπλανηθήκαμε στα στενάκια, αναρωτηθήκαμε μήπως είναι το απέναντι εστιατόριο που κλείνει, μέχρι να βρούμε εν τέλει τον διάδρομο και να χτυπήσουμε το κουδούνι περιμένοντας να μας ανοίξουν, γεγονότα αλληλένδετα μάλλον με τη μυσταγωγία του μέρους:

IMG_20231111_010122.jpg


Όλα αυτά για χάρη του «Хамбара», ενός μπαρ δίχως ρεύμα όπως λέγονταν (και ήταν), που ο μόνος φωτισμός του προέρχονταν αποκλειστικά από κεριά. Ένα Bluetooth ηχείο ήταν το παράταιρο αλλά απαραίτητο αν θέλετε του πράγματος, καθώς ατμοσφαιρικό μπαράκι χωρίς ατμοσφαιρική ροκ μουσική δε γίνεται:

IMG_20231111_010326.jpg


Ήπιαμε τις IPA μας αρχικά σ’ ένα σταντ κι έπειτα στο μπαρ μόλις άδειασε χώρος, παρατηρώντας τους θαμώνες αλλά και τους περίεργους σαν εμάς επισκέπτες που θέλανε να δούνε τον ιδιαίτερο αυτό χώρο -μάλλον παλιά αποθήκη ή κάτι τέτοιο- που ’χε μετατραπεί σε μπαρ:

IMG_20231111_011147.jpg
IMG_20231111_011222.jpg


Απολύτως ευχαριστημένοι και σχετικά κουρασμένοι πληρώσαμε (με μετρητά όπως είναι λογικό σ’ αυτές τις περιπτώσεις) και πήραμε το δρόμο της επιστροφής, κάνοντας και μια στάση στο διπλανό γυράδικο που γινόταν προσκύνημα, τρώγοντας επιτέλους κάτι που εδώ και ώρα χρειαζόμασταν.

IMG_20231111_020556.jpg


Εντάξει, όχι ακριβώς επιστροφής. Η νύχτα κρατούσε ακόμα και μια τοπική μπύρα ακόμη στο πρώτο μπαρ ήταν αναγκαία:

IMG_20231111_021638.jpg

IMG_20231111_024938.jpg


Όχι ότι μας είχε φτάσει…
 

gkalla

Member
Μηνύματα
1.262
Likes
6.788
Επόμενο Ταξίδι
Βελιγράδι
Ταξίδι-Όνειρο
Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Ώρα Βαλκανίων



Η Παρασκευή 10 του Νοέμβρη ήταν κατά το ήμισυ εργάσιμη για μένα, φτάνοντας μετά κόπων στο ερείπιο που έχουμε για κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό απ’ όπου στις 15:30 αναχωρούσε το δρομολόγιο για Σόφια.

Το πιο δύσκολο ήταν να ξεμπλέξουμε από το κέντρο της πόλης και στη συνέχεια το ανέκδοτο που όλοι οι φυσιολογικοί άνθρωποι ονομάζουν κατσικόδρομο και οι Θεσσαλονικείς «περιφερειακό» φτάνοντας εν τέλει τάχιστα ως τα σύνορα του Προμαχώνα, όπου είχαμε το πρώτο σκάλωμα που πήγε πίσω το χρονοδιάγραμμα μας. Μια εκ των επιβατών που συνόδευε ανήλικο τέκνο δεν ήξερε ότι πρέπει να έχει μαζί της υπεύθυνη δήλωση και από τον άλλο γονέα. Η αστυνομία έκρινε ότι έπρεπε να περιμένει όλο το λεωφορείο μέχρι να σταλεί με email, αρχικά στο duty free κατάστημα κι έπειτα μέσα στο ίδιο το όχημα…

View attachment 449047

Μία ώρα μας κόστισε η όλη καθυστέρηση, με την αδιάφορη νυκτερινή διαδρομή να φτάνει τελικά γύρω στις εννιά στον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό της Σόφιας όπου κατέληγαν όλα τα λεωφορεία:

View attachment 449048

Το κόψαμε με τα πόδια ως το σπίτι μιας και ήταν κοντά, με τον Νίκο να ‘χει εφοδιάσει ήδη το ψυγείο με λαχταριστές μπυρίτσες για το καλωσόρισμα. Ίσα που ήπιαμε μια-δυο ετοιμαστήκαμε και βγήκαμε για βόλτα στους αισθητά πιο χειμωνιάτικους δρόμους και τις υπόγειες διαβάσεις της Βουλγάρικης πρωτεύουσας:

View attachment 449049 View attachment 449050

Είχαμε κιόλας βρεθεί απέναντι από το μνημείο της Σόφιας «Статуя София» και την εκκλησία «Nedelya» κάτι που έδειχνε πως είχαμε φτάσει στο κεντρικότερο ίσως σημείο:

View attachment 449051 View attachment 449052

Αφού αναζητήσαμε ανεπιτυχώς κάτι για γρήγορο φαγητό, προχωρήσαμε παράλληλα με το δικαστήριο «Софийски градски съд» της πόλης απ’ όπου ξεκινάει ο διάσημος πεζόδρομος Vitosha, που παρόλο το προχωρημένο της ώρας τον είχε τον κόσμο του:

View attachment 449053 View attachment 449054

Η έρευνα για μια μπύρα μας οδήγησε αρχικά στην «McCarthy's Irish Pub» σ’ έναν ημιώροφο απέναντι του πεζόδρομου:

View attachment 449055

και στη συνέχεια στην σαφώς καλύτερη μπάρα της «J.J. Murphy's» που έμελλε να γίνει και κάτι σαν στέκι για το τριήμερο:

View attachment 449056

Ο δικός μου όμως στόχος ήταν άλλος. Τόση ώρα έκανα απλά ένα ζέσταμα, καθώς είχα διαβάσει εκ των προτέρων για ένα μπαρ που ήθελα οπωσδήποτε να επισκεφτώ και μπαίνει πλέον στη μεγάλη λίστα από τα πιο χαρακτηριστικά μπαράκια που ‘χω δει. Ο αστικός μύθος βέβαια έλεγε ότι είναι δύσκολο σχετικά να το βρεις, κάτι που στην περίπτωση μας επιβεβαιώθηκε μερικώς.

Περιπλανηθήκαμε στα στενάκια, αναρωτηθήκαμε μήπως είναι το απέναντι εστιατόριο που κλείνει, μέχρι να βρούμε εν τέλει τον διάδρομο και να χτυπήσουμε το κουδούνι περιμένοντας να μας ανοίξουν, γεγονότα αλληλένδετα μάλλον με τη μυσταγωγία του μέρους:

View attachment 449057


Όλα αυτά για χάρη του «Хамбара», ενός μπαρ δίχως ρεύμα όπως λέγονταν (και ήταν), που ο μόνος φωτισμός του προέρχονταν αποκλειστικά από κεριά. Ένα Bluetooth ηχείο ήταν το παράταιρο αλλά απαραίτητο αν θέλετε του πράγματος, καθώς ατμοσφαιρικό μπαράκι χωρίς ατμοσφαιρική ροκ μουσική δε γίνεται:

View attachment 449058

Ήπιαμε τις IPA μας αρχικά σ’ ένα σταντ κι έπειτα στο μπαρ μόλις άδειασε χώρος, παρατηρώντας τους θαμώνες αλλά και τους περίεργους σαν εμάς επισκέπτες που θέλανε να δούνε τον ιδιαίτερο αυτό χώρο -μάλλον παλιά αποθήκη ή κάτι τέτοιο- που ’χε μετατραπεί σε μπαρ:

View attachment 449059 View attachment 449060

Απολύτως ευχαριστημένοι και σχετικά κουρασμένοι πληρώσαμε (με μετρητά όπως είναι λογικό σ’ αυτές τις περιπτώσεις) και πήραμε το δρόμο της επιστροφής, κάνοντας και μια στάση στο διπλανό γυράδικο που γινόταν προσκύνημα, τρώγοντας επιτέλους κάτι που εδώ και ώρα χρειαζόμασταν.

View attachment 449061

Εντάξει, όχι ακριβώς επιστροφής. Η νύχτα κρατούσε ακόμα και μια τοπική μπύρα ακόμη στο πρώτο μπαρ ήταν αναγκαία:

View attachment 449062
View attachment 449063

Όχι ότι μας είχε φτάσει…
Τώρα μάλιστα! 2-2 τα μπαράκια κι οι Irish pub. Πάμε γερά…
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.224
Μηνύματα
884.295
Μέλη
38.917
Νεότερο μέλος
drsofika

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom