giannismits
Member
- Μηνύματα
- 3.497
- Likes
- 11.829
- Επόμενο Ταξίδι
- ?
Στα αξιοθέατα και τις γειτονιές του Βελιγραδίου III
Αρχή της περιήγησης και πάλι από την πλατεία Δημοκρατίας αυτή τη φορά κατευθυνόμενοι προς την Skadarlija (Скадарлија).Η εικόνα του διάσημου πεζόδρομου δεν είχε καμία σχέση με την προηγούμενη βραδιά που ήταν γεμάτη κόσμο.Ήταν σχεδόν έρημη και επικρατούσε απόλυτη ησυχία.
Η Κρήνη Sebilj, αντίγραφο του σιντριβανιού που βρίσκεται στην Baščaršija στο Σεράγεβο
Το άγαλμα του Σέρβου ποιητή Djura Jakšić
Η Skadarlija είναι η μποέμ καρδιά του Βελιγραδίου και αποτελεί ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο με έντονη νυχτερινή ζωή αλλά και για περίπατο την ημέρα στο πλακόστρωτο δρόμο της.Έχει εμπορευματοποιηθεί αρκετά σε βαθμό που αρκετοί διαφωνούν.Πάντως στα 400 μέτρα του δρόμου κατάφερε να διατηρήσει την παλιά εμφάνιση της με κυβόλιθους, με τις ίδιες προσόψεις και τις καφάνες που στέκονται στην ίδια θέση για περισσότερα από 150 χρόνια.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ήταν ο τόπος συγκέντρωσης των Σέρβων ποιητών, καλλιτεχνών, ζωγράφων και όλους όσους τους άρεσε να πίνουν, να συζητούν την πολιτική και να απολαμβάνουν την ατμόσφαιρα των μπιστρό.Η Skadarlija ήταν ο τόπος για όλους, τους πλούσιους ανθρώπους τους καλλιτέχνες και τους υπουργούς.
Φτάνοντας στο τέρμα αριστερά αρχίζει η Strahinjica Bana ή όπως είναι ευρέως γνωστή Silicon Valley επειδή κυκλοφορούν πολλές σιλικονάτες καλλονές που ψάχνουν ώριμους άντρες με γερά πορτοφόλια!Φυσικά και κατά πλειοψηφία κυκλοφορεί φυσιολογικός κόσμος και το προηγούμενο βράδυ που ήμασταν στην περιοχή δεν είδαμε τίποτα περίεργο.Ο δρόμος αντιπροσωπεύει την σύγχρονη διασκέδαση με μοντέρνα μαγαζιά και είναι το Κολωνάκι του Βελιγραδίου!
Στον αριθμό 52b βρίσκεται το φημισμένο Bistro Pastis που ήμασταν το προηγούμενο βράδυ.Αν και πρωί κόσμος έπινε το καφεδάκι του καθώς το μαγαζί λειτουργεί από πολύ πρωί.
Στρίβοντας στο σημείο αυτό δεξιά βρεθήκαμε στην Cara Dusana.Είμαστε στην καρδιά της Dorcol μία από τις παλαιότερες συνοικίες της πόλης.Κάποτε εδώ ζούσαν αρμονικά πολλά έθνη όπως Σέρβοι,Αυστριακοί,Τούρκοι,Εβραίοι,Γερμανοί και έχει κρατήσει από τότε την αίγλη της.Οι κάτοικοι το θεωρούν το κοσμοπολίτικο κομμάτι του Βελιγραδίου και ονειρεύονται να έχουν διαμερισμά εδώ.Πολλοί το αποκαλούν με τον υπερβολικό τίτλο ‘’Το Μανχάταν του Βελιγραδίου’’!!!
Το Dorcol είναι το κέντρο των σχεδιαστών μόδας των ζωγράφων των γκαλερί και των καλλιτεχνών του δρόμου.
Στον αριθμό 10 της Cara Dusana βρίσκεται το παλαιότερο σπίτι στο Βελιγράδι που χτίστηκε σε στιλ μπαρόκ, το 1727. Στην Cara Dusana, υπήρχαν έξι σπίτια, πανομοιότυπα με αυτό και πιστεύεται ότι όλα ήταν συνδεδεμένα με το φρούριο του Βελιγραδίου μέσω σηραγγών.Το συγκεκριμένο σπίτι έχει μια σήραγγα κάτω από τα θεμέλια και ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί που οδηγεί.
Προσωπικά αν δεν το ήξερα θα περνούσε απαρατήρητο αυτό το κτήριο.Δεν μου φάνηκε ούτε παλιό ούτε κάτι ιδιαίτερο!Αφού σκέφτηκα ότι κάποιο λάθος θα έκαναν στον οδηγό που το είχα διαβάσει!
Ακριβώς μπροστά από το παλαιότερο σπίτι είναι η στάση.Έτσι πήραμε το τραμ 2 με κατεύθυνση προς την εκκλησία του Αγίου Μάρκου (Црква Светог Марка) και το Κοινοβούλιο.Η στάση του τραμ 2 που βολεύει περισσότερο είναι η TAKOVSKA (Таковска) και από κει περίπου 10 λεπτά περπάτημα μέχρι την εκκλησία του Αγίου Μάρκου.
Πριν τον Αγιο Μάρκο συναντάμε την μικρή Ρωσική εκκλησία της Αγίας Τριάδος (Руска црква Свете Тројице)
και στη συνέχεια μπήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου να φιλίσουμε την εικόνα του επιταφίου.
Η πρώτη στάση για χαλάρωση ήταν στο πάρκο που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον ναό το Tasmajdanski Park ένα από τα πιο αγαπημένα πάρκα μια όαση πρασίνου αν και βρίσκεται σε μια από τις πιο πολυσύχναστες λεωφόρους της πόλης.
Αφού βγάλαμε τα παπούτσια και ξαπλώσαμε στα παγκάκια και ξεκουραστήκαμε συνεχίσαμε προς το Pionirski park ακριβώς απέναντι από το Κοινοβούλιο. Το πάρκο βρίσκεται μεταξύ των κύριων λεωφόρων της πόλης Kneza Miloša, Kralja Milana και την πλατεία Nikola Pasic.
Η Βουλή της Εθνικής Συνέλευσης, περισσότερο γνωστή ως η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία ή το Κοινοβούλιο, είχε το δυσάρεστο ρόλο να εκπροσωπεί όλα τα αποτυχημένα κράτη που ήρθαν το ένα μετά το άλλο. Το Κοινοβούλιο χτίστηκε το 1936. Το όνομα ''ομοσπονδιακό'' κληρονομείται από τη στιγμή της Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας, που ήταν ο πρώτος χρήστης του κτιρίου. Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, το κράτος άλλαξε την ονομασία του κτιρίου τρεις φορές, και έτσι επικράτησε το Κοινοβούλιο. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90, το κτίριο αυτό ήταν σύμβολο της αστάθειας και της κακής ιδεολογίας.Το 2006, ο κύκλος της περιπλάνησης ολοκληρώθηκε και το Κοινοβούλιο έγινε επίσημα η Βουλή της Εθνικής Συνέλευσης της Δημοκρατίας της Σερβίας.
Το κτίριο του Κοινοβουλίου θεωρήθηκε ότι είναι καταραμένο επειδή είναι χτισμένο πάνω σε ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο.Λέγεται ότι καθυστέρησε να χτιστεί λόγω της προφητείας ότι ο Βασιλιάς Αλεξάνταρ Καρατζόρτζεβιτς θα σκοτωθεί μετά την ολοκλήρωσή του.Ο βασιλιάς πράγματι σκοτώθηκε, αλλά δύο χρόνια πριν ολοκληρωθεί το κτίριο.
Πάντως το Κοινοβούλιο είναι σήμερα όχι μόνο η Βουλή των Αντιπροσώπων, αλλά και ένα μνημείο του πολιτισμού που σχεδιάστηκε από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες της εποχής.
Το επίσημο siteτου Κοινοβουλίου http://www.parlament.gov.rs/national-assembly/history.532.html
Το όμορφο σιντριβάνι στην πλατεία Nikola Pasic
Συνεχίζοντας βγήκαμε στην Terazije και μετά από λίγα μέτρα ξεκινάει η Kralja Milana η οποία περιλαμβάνει πολλά σημαντικά κτίρια.Αφού κάναμε μια στάση για να φάμε ένα σνακ σε ένα μαγαζάκι πάνω στο δρόμο συνεχίσαμε την περιήγηση μας.
Η πίσω όψη του Stari Dvor (Παλαιό Παλάτι)
Το παλάτι χτίστηκε στο στυλ του ακαδημαϊσμού μεταξύ 1882 και 1884 και ήταν η βασιλική κατοικία της δυναστείας Obrenović.
Ηταν μέρος μίας από τις πιο αποτρόπαιες δολοφονίες στην ιστορία της Σερβίας. Τη νύχτα μεταξύ 28 και 29 Μαΐου 1903 συνωμότες σκότωσαν άγρια τον βασιλιά Aleksandar και τη σύζυγό του Draga και τους πέταξαν από το μπαλκόνι του δευτέρου ορόφου στο δρόμο.
Σήμερα, το παλαιό ανάκτορο στεγάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Βελιγραδίου.
Το Novi Dvor (Νέο παλάτι)
Χτίστηκε μεταξύ 1911 και 1912, με διάταξη της οικογένειας Καρατζόρτζεβιτς και ήταν η επίσημη κατοικία του βασιλιά Αλεξάνταρ Καρατζόρτζεβιτς.Σήμερα είναι η επίσημη έδρα του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σερβίας.
Το πάρκο Andricev verac ανάμεσα στα νέα και τα παλιά ανάκτορα
Συνεχίζοντας ευθεία στην Kralja Milana φτάσαμε στην Beograđanka.
Από το σημείο αυτό φαίνεται καθαρά ο ναός του Αγίου Σάββα που απέχει 1 χιλιόμετρο.
Το Beograđanka είναι ένα πολυώροφο κτίριο που η κατασκευή του διήρκεσε από το 1969 έως το 1974.Έχει 101 μέτρα και για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν το ψηλότερο κτίριο του Βελιγραδίου.Στεγάζει σούπερ μάρκετ,κατάστήματα,γραφεία,τηλεοπτικά κανάλια και μέσα ενημέρωσης.
Σε λίγα μέτρα βγήκαμε στην Kneza Miloša.Το Υπουργείο Οικονομικών της Σερβίας
Τα βομβαρδισμένα κτίρια στην Kneza Miloša είναι το Υπουργείου Εσωτερικών και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.Οι Βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ στην Σερβία και το Βελιγράδι διήρκεσαν 78 ημέρες, από τις 24 Μαρτίου έως 10 Ιούνη 1999. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, βιομηχανικά κτίρια, σχολεία, ιατρικές εγκαταστάσεις, μέσα ενημέρωσης, σπίτια, μνημεία, εκκλησίες, και μοναστήρια υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Αν και το Βελιγράδι δεν υπέφερε όσο το Νόβι Σαντ, το Νις και το Aleksinac όπου οι βόμβες έπεσαν σε μέρος της αγοράς και κατοικημένες περιοχές, το Βελιγράδι εξακολουθεί να έχει τα πιο εντυπωσιακά ερείπια.
Τα ερείπια παραμένουν εκεί από το 1999 για να μη ξεχνά ο λαός την φρίκη του πολέμου και την αξία της ζωής!
Στο σημείο αυτό από τη στάση Bircaninova (Бирчанинова) πήραμε το λεωφορείο 37 και επιστρέψαμε στην πλατεία Δημοκρατίας.
Αρχή της περιήγησης και πάλι από την πλατεία Δημοκρατίας αυτή τη φορά κατευθυνόμενοι προς την Skadarlija (Скадарлија).Η εικόνα του διάσημου πεζόδρομου δεν είχε καμία σχέση με την προηγούμενη βραδιά που ήταν γεμάτη κόσμο.Ήταν σχεδόν έρημη και επικρατούσε απόλυτη ησυχία.

Η Κρήνη Sebilj, αντίγραφο του σιντριβανιού που βρίσκεται στην Baščaršija στο Σεράγεβο



Το άγαλμα του Σέρβου ποιητή Djura Jakšić





Η Skadarlija είναι η μποέμ καρδιά του Βελιγραδίου και αποτελεί ένα δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο με έντονη νυχτερινή ζωή αλλά και για περίπατο την ημέρα στο πλακόστρωτο δρόμο της.Έχει εμπορευματοποιηθεί αρκετά σε βαθμό που αρκετοί διαφωνούν.Πάντως στα 400 μέτρα του δρόμου κατάφερε να διατηρήσει την παλιά εμφάνιση της με κυβόλιθους, με τις ίδιες προσόψεις και τις καφάνες που στέκονται στην ίδια θέση για περισσότερα από 150 χρόνια.
Στα τέλη του 19ου αιώνα, ήταν ο τόπος συγκέντρωσης των Σέρβων ποιητών, καλλιτεχνών, ζωγράφων και όλους όσους τους άρεσε να πίνουν, να συζητούν την πολιτική και να απολαμβάνουν την ατμόσφαιρα των μπιστρό.Η Skadarlija ήταν ο τόπος για όλους, τους πλούσιους ανθρώπους τους καλλιτέχνες και τους υπουργούς.
Φτάνοντας στο τέρμα αριστερά αρχίζει η Strahinjica Bana ή όπως είναι ευρέως γνωστή Silicon Valley επειδή κυκλοφορούν πολλές σιλικονάτες καλλονές που ψάχνουν ώριμους άντρες με γερά πορτοφόλια!Φυσικά και κατά πλειοψηφία κυκλοφορεί φυσιολογικός κόσμος και το προηγούμενο βράδυ που ήμασταν στην περιοχή δεν είδαμε τίποτα περίεργο.Ο δρόμος αντιπροσωπεύει την σύγχρονη διασκέδαση με μοντέρνα μαγαζιά και είναι το Κολωνάκι του Βελιγραδίου!


Στον αριθμό 52b βρίσκεται το φημισμένο Bistro Pastis που ήμασταν το προηγούμενο βράδυ.Αν και πρωί κόσμος έπινε το καφεδάκι του καθώς το μαγαζί λειτουργεί από πολύ πρωί.

Στρίβοντας στο σημείο αυτό δεξιά βρεθήκαμε στην Cara Dusana.Είμαστε στην καρδιά της Dorcol μία από τις παλαιότερες συνοικίες της πόλης.Κάποτε εδώ ζούσαν αρμονικά πολλά έθνη όπως Σέρβοι,Αυστριακοί,Τούρκοι,Εβραίοι,Γερμανοί και έχει κρατήσει από τότε την αίγλη της.Οι κάτοικοι το θεωρούν το κοσμοπολίτικο κομμάτι του Βελιγραδίου και ονειρεύονται να έχουν διαμερισμά εδώ.Πολλοί το αποκαλούν με τον υπερβολικό τίτλο ‘’Το Μανχάταν του Βελιγραδίου’’!!!
Το Dorcol είναι το κέντρο των σχεδιαστών μόδας των ζωγράφων των γκαλερί και των καλλιτεχνών του δρόμου.

Στον αριθμό 10 της Cara Dusana βρίσκεται το παλαιότερο σπίτι στο Βελιγράδι που χτίστηκε σε στιλ μπαρόκ, το 1727. Στην Cara Dusana, υπήρχαν έξι σπίτια, πανομοιότυπα με αυτό και πιστεύεται ότι όλα ήταν συνδεδεμένα με το φρούριο του Βελιγραδίου μέσω σηραγγών.Το συγκεκριμένο σπίτι έχει μια σήραγγα κάτω από τα θεμέλια και ακόμα δεν έχει προσδιοριστεί που οδηγεί.
Προσωπικά αν δεν το ήξερα θα περνούσε απαρατήρητο αυτό το κτήριο.Δεν μου φάνηκε ούτε παλιό ούτε κάτι ιδιαίτερο!Αφού σκέφτηκα ότι κάποιο λάθος θα έκαναν στον οδηγό που το είχα διαβάσει!

Ακριβώς μπροστά από το παλαιότερο σπίτι είναι η στάση.Έτσι πήραμε το τραμ 2 με κατεύθυνση προς την εκκλησία του Αγίου Μάρκου (Црква Светог Марка) και το Κοινοβούλιο.Η στάση του τραμ 2 που βολεύει περισσότερο είναι η TAKOVSKA (Таковска) και από κει περίπου 10 λεπτά περπάτημα μέχρι την εκκλησία του Αγίου Μάρκου.

Πριν τον Αγιο Μάρκο συναντάμε την μικρή Ρωσική εκκλησία της Αγίας Τριάδος (Руска црква Свете Тројице)

και στη συνέχεια μπήκαμε στην εκκλησία του Αγίου Μάρκου να φιλίσουμε την εικόνα του επιταφίου.

Η πρώτη στάση για χαλάρωση ήταν στο πάρκο που βρίσκεται ακριβώς δίπλα στον ναό το Tasmajdanski Park ένα από τα πιο αγαπημένα πάρκα μια όαση πρασίνου αν και βρίσκεται σε μια από τις πιο πολυσύχναστες λεωφόρους της πόλης.


Αφού βγάλαμε τα παπούτσια και ξαπλώσαμε στα παγκάκια και ξεκουραστήκαμε συνεχίσαμε προς το Pionirski park ακριβώς απέναντι από το Κοινοβούλιο. Το πάρκο βρίσκεται μεταξύ των κύριων λεωφόρων της πόλης Kneza Miloša, Kralja Milana και την πλατεία Nikola Pasic.





Η Βουλή της Εθνικής Συνέλευσης, περισσότερο γνωστή ως η Ομοσπονδιακή Δημοκρατία ή το Κοινοβούλιο, είχε το δυσάρεστο ρόλο να εκπροσωπεί όλα τα αποτυχημένα κράτη που ήρθαν το ένα μετά το άλλο. Το Κοινοβούλιο χτίστηκε το 1936. Το όνομα ''ομοσπονδιακό'' κληρονομείται από τη στιγμή της Σοσιαλιστικής Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γιουγκοσλαβίας, που ήταν ο πρώτος χρήστης του κτιρίου. Μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, το κράτος άλλαξε την ονομασία του κτιρίου τρεις φορές, και έτσι επικράτησε το Κοινοβούλιο. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '90, το κτίριο αυτό ήταν σύμβολο της αστάθειας και της κακής ιδεολογίας.Το 2006, ο κύκλος της περιπλάνησης ολοκληρώθηκε και το Κοινοβούλιο έγινε επίσημα η Βουλή της Εθνικής Συνέλευσης της Δημοκρατίας της Σερβίας.
Το κτίριο του Κοινοβουλίου θεωρήθηκε ότι είναι καταραμένο επειδή είναι χτισμένο πάνω σε ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο.Λέγεται ότι καθυστέρησε να χτιστεί λόγω της προφητείας ότι ο Βασιλιάς Αλεξάνταρ Καρατζόρτζεβιτς θα σκοτωθεί μετά την ολοκλήρωσή του.Ο βασιλιάς πράγματι σκοτώθηκε, αλλά δύο χρόνια πριν ολοκληρωθεί το κτίριο.
Πάντως το Κοινοβούλιο είναι σήμερα όχι μόνο η Βουλή των Αντιπροσώπων, αλλά και ένα μνημείο του πολιτισμού που σχεδιάστηκε από τους πιο διάσημους αρχιτέκτονες και καλλιτέχνες της εποχής.

Το επίσημο siteτου Κοινοβουλίου http://www.parlament.gov.rs/national-assembly/history.532.html
Το όμορφο σιντριβάνι στην πλατεία Nikola Pasic


Συνεχίζοντας βγήκαμε στην Terazije και μετά από λίγα μέτρα ξεκινάει η Kralja Milana η οποία περιλαμβάνει πολλά σημαντικά κτίρια.Αφού κάναμε μια στάση για να φάμε ένα σνακ σε ένα μαγαζάκι πάνω στο δρόμο συνεχίσαμε την περιήγηση μας.


Η πίσω όψη του Stari Dvor (Παλαιό Παλάτι)


Το παλάτι χτίστηκε στο στυλ του ακαδημαϊσμού μεταξύ 1882 και 1884 και ήταν η βασιλική κατοικία της δυναστείας Obrenović.
Ηταν μέρος μίας από τις πιο αποτρόπαιες δολοφονίες στην ιστορία της Σερβίας. Τη νύχτα μεταξύ 28 και 29 Μαΐου 1903 συνωμότες σκότωσαν άγρια τον βασιλιά Aleksandar και τη σύζυγό του Draga και τους πέταξαν από το μπαλκόνι του δευτέρου ορόφου στο δρόμο.
Σήμερα, το παλαιό ανάκτορο στεγάζει το Δημοτικό Συμβούλιο του Βελιγραδίου.
Το Novi Dvor (Νέο παλάτι)

Χτίστηκε μεταξύ 1911 και 1912, με διάταξη της οικογένειας Καρατζόρτζεβιτς και ήταν η επίσημη κατοικία του βασιλιά Αλεξάνταρ Καρατζόρτζεβιτς.Σήμερα είναι η επίσημη έδρα του Προέδρου της Δημοκρατίας της Σερβίας.
Το πάρκο Andricev verac ανάμεσα στα νέα και τα παλιά ανάκτορα

Συνεχίζοντας ευθεία στην Kralja Milana φτάσαμε στην Beograđanka.


Από το σημείο αυτό φαίνεται καθαρά ο ναός του Αγίου Σάββα που απέχει 1 χιλιόμετρο.
Το Beograđanka είναι ένα πολυώροφο κτίριο που η κατασκευή του διήρκεσε από το 1969 έως το 1974.Έχει 101 μέτρα και για μεγάλο χρονικό διάστημα ήταν το ψηλότερο κτίριο του Βελιγραδίου.Στεγάζει σούπερ μάρκετ,κατάστήματα,γραφεία,τηλεοπτικά κανάλια και μέσα ενημέρωσης.

Σε λίγα μέτρα βγήκαμε στην Kneza Miloša.Το Υπουργείο Οικονομικών της Σερβίας


Τα βομβαρδισμένα κτίρια στην Kneza Miloša είναι το Υπουργείου Εσωτερικών και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.Οι Βομβαρδισμοί του ΝΑΤΟ στην Σερβία και το Βελιγράδι διήρκεσαν 78 ημέρες, από τις 24 Μαρτίου έως 10 Ιούνη 1999. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, βιομηχανικά κτίρια, σχολεία, ιατρικές εγκαταστάσεις, μέσα ενημέρωσης, σπίτια, μνημεία, εκκλησίες, και μοναστήρια υπέστησαν σοβαρές ζημιές. Αν και το Βελιγράδι δεν υπέφερε όσο το Νόβι Σαντ, το Νις και το Aleksinac όπου οι βόμβες έπεσαν σε μέρος της αγοράς και κατοικημένες περιοχές, το Βελιγράδι εξακολουθεί να έχει τα πιο εντυπωσιακά ερείπια.




Τα ερείπια παραμένουν εκεί από το 1999 για να μη ξεχνά ο λαός την φρίκη του πολέμου και την αξία της ζωής!
Στο σημείο αυτό από τη στάση Bircaninova (Бирчанинова) πήραμε το λεωφορείο 37 και επιστρέψαμε στην πλατεία Δημοκρατίας.
Attachments
-
289,3 KB Προβολές: 139
-
149,6 KB Προβολές: 19.490
Last edited: