• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

ΗΠΑ Alaska through my eyes…

Maria L.

Member
Μηνύματα
50
Likes
658
Ταξίδι-Όνειρο
Χαβάη

Seward - Anchorage

Η δεύτερη μας μέρα αν και δροσερή ήταν ηλιόλουστη συγκριτικά με την προηγούμενη είμασταν και πιο ξεκούραστοι, άρα καλός συνδυασμός για το hiking στο Exit Glacier National Park, που είχαμε στο πρόγραμμα και που είναι μόλις 15’ οδήγηση από το Seward.

Check out λοιπόν απο το ξενοδοχείο μιας και στη συνέχεια της ημέρας θα ανηφορίζαμε για το Anchorage, αλλά πριν φύγουμε μου χρωστούσα μια φωτό στο mural με τα puffins που έχει στο λιμάνι.


184DBEB1-17B7-423A-9F7E-3D7E1F78B458_1_105_c.jpeg



Το Exit Glacier στην ουσία είναι ένα από τα glaciers που είδαμε στο tour χθες και αποτελεί το μοναδικό glacier που μπορείς να επισκεφθείς με τα πόδια. Για να το απολαύσεις μπορείς να επιλέξεις ένα από τα trails ανάλογα με το χρόνο που διαθέτεις, πόσο ψηλά στο βουνό και κοντά στο glacier θέλεις να πάς και φυσικά με το βαθμό δυσκολίας που επιθυμείς.

Στο visitor center μπορείς να ρωτήσεις τους ranger για ότι απορίες μπορεί να έχεις και χρειάζεται να ξέρεις πριν ξεκινήσεις, αλλά μπορείς και να διαβάσεις τις αναλυτικές πληροφορίες που έχουν στο χώρο. Η γνώμη μου είναι πως κανείς δεν πρέπει να τις αγνοήσει, better be safe than sorry!

Το glacier πηγαίνοντας στο πάρκο


24BB9307-FAED-4DA3-862E-6B874890ECB6_1_105_c.jpeg




07BB7D80-0162-4583-BE2F-2D7D1C34547A_1_105_c.jpeg




Αρχικά είχαμε αποφασίσει να πάρουμε μέρος στο hiking tour που προσφέρει ο/η ranger στο πάρκο, ο λόγος?
Οι αρκούδες!!
Και ναι ήρθε η ώρα να κάνουμε το bear talk…

Αναπόσπαστο κομμάτι της Αλάσκας και ένας από τους λόγους που έχει και αυτή την άγρια ομορφιά είναι γιατί οι άνθρωποι ζουν αρμονικά με τα ζώα. Είναι ξεκάθαρο πως εμείς είμαστε οι εισβολείς στο χώρο και όχι τα ζώα, άρα όποτε θελήσεις να έρθεις σε επαφή με τη φύση είναι πάρα πολύ πιθανό να συναντηθείς με κάποιο ζωάκι ή κάποιο μεγαλύτερο π.χ. αρκούδα.

Όταν αναζητήσεις οτιδήποτε για hiking στην Αλάσκα και όχι μόνο πάντα αναφέρουν το ενδεχόμενο ότι μπορεί να συναντήσεις αρκούδα.
Στα National parks μάλιστα έχει πίνακα ανακοινώσεων όπου αναγράφεται ημερομηνία και ώρα που εθεάθη κάποιο ζώο (αρκούδα, moose ) και πάντα ανανεώνεται για την ενημέρωση όλων!



7FE78019-D16D-4878-AF63-AEC82F1BC784_1_105_c.jpeg


Σε όλα τα trails έχει οδηγίες τι να κάνεις σε αυτη την περίπτωση, αλλά η δική μου ανησυχία, όπως και όλων υποθέτω, είναι πως ωραία τα διαβάζουμε και μαθαίνουμε τι να κάνουμε αλλά πόσο ψύχραιμα θα αντιδράσω στην πραγματικότητα αν έρθω πρόσωπο με πρόσωπο με αρκούδα? Ευτυχώς δε χρειάστηκε να το μάθω αυτή τη φορά…

Βασικά καλό είναι να μην σε δει η αρκούδα αλλά αν σε αντιληφθεί σε καμία περίπτωση δεν της γυρνάς την πλάτη να τρέξεις.
Αντιμετωπίζεις αλλιώς την brown/grizzly bear από την black bear.
(Και εγώ αναρωτιέμαι: Θα έχω την ψυχραιμία να ξεχωρίσω τι χρώμα είναι και να φερθώ ανάλογα? )

Με την καφέ αρκούδα αν σε δει και ξεκινήσει επίθεση απλά you are playing dead, ξαπλώνεις στο έδαφος και αυτή θα έρθει να σε μυρίσει και μετά θα φύγει. Τώρα πως μπορείς να κρατήσεις την ψυχραιμία σου όταν την έχεις από πάνω σου να σε μυρίζει και να προσπαθείς να μην κουνιέσαι, πιστέψτε με δεν ξέρω πως το κάνεις!

Με τη δε μαύρη αρκούδα αν σε δει και ξεκινήσει επίθεση you are fighting back. Η μαύρη μας είπαν πως είναι από τα πιο δυνατά ζώα στο δάσος και τη σέβονται/φοβούνται όλα τα υπόλοιπα ακόμα και ολόκληρη αγέλη λύκων της δίνει το χώρο της!
Γενικά προτείνουν να έχεις bear spray για κάθε είδος αρκούδας, και αν χρειατεί να το χρησιμοποίησεις ψεκάζεις προς τα κάτω και η μυρωδιά θα ανέβει ψηλά να την αναπνεύσει και να απωθήσει την αρκούδα μακρυά.
Οι αρκούδες δεν πλησιάζουν εύκολα μεγάλα γκρουπ ατόμων (πάνω από 5-6) κυρίως πάνε σε 1 ή 2 άτομα, γι’αυτό it’s highly recommended να μην είσαι μόνος στο δάσος.
Επίσης να κάνεις φασαρία όσο περπατάς δηλαδή χρειάζεται να μιλάς συνεχώς και δυνατά για να ακούγεσαι αλλά την ίδια στιγμή να είσαι προσεκτικός σε ότι ήχους ακούς.

Εμείς δεν έχουμε εξοικείωση με άγρια ζώα άρα γενικά σε όλο το ταξίδι είχα στο μυαλό μου πως θα πρέπει να είμαστε πάντα μέρος ενός γκρουπ ή κοντά σε κάποιο.
Φτάνοντας όμως εκεί είδαμε πως είχε πάρα πολύ κόσμο και ένιωσα ασφαλής. Ακολουθήσαμε λοιπόν ένα από τα γκρουπ για να νιώθουμε καλά και ανεβήκαμε μέχρι ένα καλό σημείο να απολαύσουμε τη θέα.

Στη διαδρομή έχει πινακίδες με χρονολογίες ξεκινώντας από το 1917 που δείχνουν τα εκάστοτε σημεία που έφτανε το glacier τη χρονιά που αναγράφεται στην πινακίδα.


7CCA55C4-7052-4C08-8BD3-312A4DBF1E75_1_105_c.jpeg



Είναι εντυπωσιακά τρομακτική η ταχύτητα που έχουν λιώσει οι παγετώνες τα τελευταία χρόνια…

Όπως μας ανέφερε χαρακτηριστικά στην ξενάγηση χθες ο καπετάνιος γενικά στις συναναστροφές μας όλοι αποφεύγουμε να συζητάμε για θέματα που θα προκαλέσουν ένταση και αντιπαραθέσεις όπως: για πολιτική, θρησκεία και κλιματολογική αλλαγή. Θα ήταν όμως υποκριτικό να μιλήσεις για την Αλάσκα χωρίς να αναφερθείς σε climate change γιατί πολύ απλά η αλλαγή είναι ορατή συγκριτικά με τις υπόλοιπες περιοχές που ζούμε οι περισσότεροι.
Φυσικά είναι λογικό να λιώνουν οι πάγοι, (δε ζούμε πλέον σε Ice Age) αλλά ο ρυθμός που συμβαίνει τα τελευταία χρόνια είναι κάτι που δεν μπορείς να προσπεράσεις…

Εδώ φαίνεται η ταχύτητα με την οποία έχουν λιώσει μόνο τα τελευταία 14 χρόνια…


A9EA59D9-C5EE-45E0-AD0F-45E9FF3C80AF_1_105_c.jpeg



Και με το βίντεο ίσως να είναι ακόμη καλύτερη η απεικόνιση….

Exit Glacier

Αν αφήσεις αυτή τη σκέψη στην άκρη και just be in the moment είναι πραγματικά υπέροχο πόση ηρεμία και γαλήνη θα νιώσεις κοιτώντας το τοπίο. Σαν να βρίσκεσαι σε πίνακα ζωγραφικής… Και εκεί είπα στο Δημήτρη: Θυμάσαι εκείνο τον ζωγράφο στην τηλεόραση που προσπαθούσε να μας μάθει να ζωγραφίζουμε? Το έδειχνε στην τηλεόραση όταν είμασταν μικρά. (Αν ανήκετε στο ηλικιακό γκρουπ το δικό μου φυσικά) Ε, σε αυτού τον πίνακα μέσα νιώθω να είμαι.
Τις επόμενες μέρες ψάχνοντας πληροφορίες για μια περιοχή μου εμφανίστηκε η φωτογραφία του εν λόγω ζωγράφου, Bob Ross, και φυσικά εξηγήθηκε το feeling που είχα μιας και διάβασα πως η επιρροή του για τα δάση και τα βουνά που ζωγράφιζε, με χαρακτηριστικά τα έλατα, ήταν από την Αλάσκα όπου και έμενε αρκετά χρόνια.

F2B5BAAC-7608-499D-8BAF-74EE01F0B9F6_1_105_c.jpeg





C7A67B81-57F6-4EA8-B9FB-721C332D12AB_1_105_c.jpeg




Ολοκληρώσαμε την όμορφη βόλτα μας και σιγά σιγά θα περνάμε το δρόμο για το Anchorage,
και σήμερα ευτυχώς ήταν μέρα και χωρίς βροχή άρα θα μπορούσαμε να δούμε γύρω τριγύρω…

Η διαδρομή Anchorage - Seward, ο Seward Highway, θεωρείται από τις πιο όμορφες διαδρομές στην Αλάσκα. Το μεγαλύτερο κομμάτι είναι κατά μήκος της ακτογραμμής και πραγματικά δεν ξέρεις που να πρωτο κοιτάξεις, που να σταματήσεις και τι να πρωτοδείς…


IMG_0434.jpeg




74879AFB-22CB-4719-A6ED-5B71E4B9B9FD_1_105_c.jpeg



Κάποτε έβγαζα περισσότερες φωτογραφίες και βίντεο στα ταξίδια μας. Τα τελευταία χρόνια νομίζω πως αρχικά προτιμώ να απολαύσω το τοπίο ή όποια εικόνα έχω μπροστά μου και στη συνέχεια να βγάλω φωτογραφία ή όχι απαραίτητα… μάλλον μεγαλώνω…

Σταματήσαμε σε καναδυό μέρη αλλά σήμερα δεν θα κάναμε πολλές στάσεις. Βρήκαμε όμως τα σημεία που θα σταματούσαμε την επόμενη μέρα μιας και θα περνούσαμε πάλι από εκεί.
Το check in στο ξενοδοχείο στο Anchorage ήταν στις 4pm και έτσι προτιμήσαμε να πάμε πρώτα για φαγητό κάπου στο κέντρο κοντά στο ξενοδοχείο.
Επιλέξαμε την brewery & pizzeria: Moose’s tooth που για να έχει 10.500 reviews στο google maps, σίγουρα κάτι καλό θα κάνουν!

Στο Anchorage από ότι καταλάβαμε υπάρχουν 4-5 μεγάλες μπιραρίες που πηγαίνει η πλειοψηφία των τουριστών αλλά και ντόπιων, και γι’αυτό υπάρχει πάντοτε μεγάλη αναμονή, και όταν λέω μεγάλη εννοώ έως και 1 ώρα! Δεν έχει δυνατότητα κράτησης απλά πηγαίνεις εκεί και ο/η host θα σε βάλει στη λίστα αναμονής και θα σου έρθει μνμ όταν είναι έτοιμο το τραπέζι σου. Εντυπωσιαστήκαμε, όχι με την καλή την έννοια, γιατί πχ στο DC δεν έχουμε ποτέ τέτοια αναμονή…Αλλά it is what it is…
Το καλό είναι πως όσο περιμένεις δοκιμάζεις και καμιά μπίρα! Όλοι όσοι είναι σε λίστα αναμονής είναι με μια μπίρα στο χέρι…
Οι πίτσες vegan και μη ήταν πεντανόστιμες, οι μπίρες σούπερ, ωραία ατμόσφαιρα και καλή εξυπηρέτηση. Άρα έτσι δικαιολογείται η βαθμολογία του μαγαζιού.

Μου άρεσε το moose theme του πιάτου…


714DBA5B-C488-4F51-AD70-50F637A4F596_1_105_c.jpeg



Το απαραίτητο flight



IMG_0441.jpeg




Οι πίτσες μας, όπου αυτή με το καρότο είναι η non vegan :)


IMG_4989.jpeg





IMG_0444.jpeg




Από εκεί ξεκινήσαμε για το ξενοδοχείο, Hyatt place Midtown, ($400/per night breakfast included) όπου και θα μέναμε 3 βράδυα, τα περισσότερα στο ίδιο μέρος…
Το επιλέξαμε αφενός γιατί το κλείσαμε με Hyatt πόντους και δεν πληρώσαμε και αφετέρου για να έχουμε και ότι amenities παρείχε το ξενοδοχείο.

Αφού τακτοποιηθήκαμε θα βγαίναμε την πρώτη μας βόλτα στο Anchorage.
Βγάλαμε την καθιερωμένη φωτό του mural, που νομίζω πως πλέον θα βρεις σε κάθε Αμερικάνικη πόλη.



IMG_0450.jpeg




Από εκεί θα κατευθυνόμασταν προς το Tony Knowles Coastal trail για λίγο περπάτημα να χωνέψουμε, όχι για να κάνουμε όλη τη διαδρομή είναι 11 μίλια, αλλά για να πάρουμε μια μικρή γεύση. Το trail έχει πολύ ωραία θέα καθώς εκτείνεται κατά μήκος στη θάλασσα και προσφέρεται για περπάτημα, τρέξιμο, ποδηλασία.



F35F304C-6FBE-491A-8A7F-22B12566459F_1_105_c.jpeg




Και surprise surprise το trail βρίσκεται ακριβώς δίπλα στην 49th State Brewery που είναι ένα από τα μέρη που είχαμε στο πρόγραμμα μας να δοκιμάσουμε για φαγητό τις επόμενες μέρες.



A9CC9E88-2C9A-4261-811F-588CF980B7EF_1_105_c.jpeg




7C10BEC5-E7C0-4E1E-9CC7-5611D7C39500_1_105_c.jpeg




Η brewery βρίσκεται σε πολύ καλό σημείο, και με 3 ορόφους σου δίνει την ευκαιρία να απολαύσεις τη θέα από ψηλά. Μπήκαμε μέσα να δούμε το χώρο και με την ώρα να έχει πάει 10pm όταν ανεβήκαμε στον τρίτο όροφο πετύχαμε τη δύση του ηλίου που ήταν όμορφο bonus!




2599EBCF-8F6F-49FB-8E86-1FAB9139C0FF_1_105_c.jpeg




Θα κλείναμε τη μέρα μας με ένα βραδινό vegan παγωτάκι, από το Wild scoops, που βρίσκεται μέσα στο χώρο της μπυραρίας. Γενικά δεν είμαι fan των παγωτών και αυτό θα ήταν το πρώτο του καλοκαιριού για μένα!! Δεν έφαγα στο DC όλο το καλοκαίρι με 40+ βαθμούς και έφαγα το πρώτο μου ένα δροσερό βράδυ στην Αλάσκα φορώντας σκουφί…:D


456D22EB-6AE3-4AE1-897A-FBECEE977D2E_1_105_c.jpeg



Άλλη μια όμορφη μέρα έφτασε στο τέλος της και για εμάς ώρα για ξεκούραση, άλλωστε ήταν και βράδυ επισήμως.

 

Nikos1986

Member
Μηνύματα
1.162
Likes
5.166
Επόμενο Ταξίδι
Ρεϊνιόν
Ταξίδι-Όνειρο
Αυστραλία - Καλιφόρνια
Ξανακαλωσήλθες στο forum!!! :clap:

Μην προτρέξω για το Νότο (κυρίως για το Puerto Rico), σίγουρα υπάρχει πολύ ζουμί ακόμα στο Βορρά!

Περιμένω κι εγώ τη συνέχεια και φωτογραφίες από την αχανή Αλάσκα!
 

Dina Z

Member
Μηνύματα
1.389
Likes
4.450
Ταξίδι-Όνειρο
Ονειρεύομαι ... γενικώς!
Πολύ έντονη ταξιδιωτική εμπειρία και θα τολμήσω να πω πως η Αλάσκα είναι το πιο ιδιαίτερα όμορφο και μοναδικό μέρος που έχω επισκεφθεί!
Θα προσπαθήσω να σας μεταφέρω όσο καλύτερα μπορώ τα συναισθήματα που μου δημιούργησε και όσο για τις εικόνες… όσο όμορφα και να απεικονίζεται σε μια φωτογραφία η πραγματικότητα πιστέψτε με είναι μακράν καλύτερη!
Σε ευχαριστώ προκαταβολικά και περιμένω με χαρά την συνέχεια :)
 

Maria L.

Member
Μηνύματα
50
Likes
658
Ταξίδι-Όνειρο
Χαβάη
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν…

Η πτήση μας ήταν απόγευμα Κυριακής 5:45pm από Washington DC και άφιξη στις 9:30pm στο Anchorage ΑΚ. Πρόκειται για 8 ώρες πτήση, στην ουσία όση ώρα κάνουμε πάνω κάτω για να περάσουμε τον ωκεανό και να έρθουμε Ευρώπη 🙃… Βρίσκεται φυσικά σε άλλο time zone, 4 ώρες πίσω, και είναι αυτές οι στιγμές που για πολλοστή φορά αντιλαμβάνομαι πόσο μεγάλες είναι οι αποστάσεις στην Αμερική.
Anyway, η πτήση ήταν πολύ καλή, είμασταν και τυχεροί καθως δεν είχαμε τρίτο άτομο στη σειρά των θέσεων μας και πέρασε πολύ άνετα η ώρα…Το αστείο είναι πως ενώ πρόκειται για πτήση μεγάλης διάρκειας, ουσιαστικά είναι domestic flight, και η πολυαγαπημένη United προσφέρει μόνο ένα σνακ… 😁

map.jpeg


Το πλάνο ήταν μόλις προσγειωθούμε να παραλάβουμε το αυτοκίνητο που νοικιάσαμε και να οδηγήσουμε 2,5 ώρες Νότια στην πόλη Seward, κοντολογίς μέχρι να παραλάβουμε βαλίτσα, να πάρουμε το αυτοκίνητο και με την οδήγηση θα φτάναμε στο ξενοδοχείο κοντά 1 το πρωί.
Δεν είχε δύσει ακόμη ο ήλιος όταν προσγειωθήκαμε και θεώρησα πως όλο και κάτι θα βλέπαμε στο δρόμο για Seward αλλά η βροχή είχε άλλα σχέδια… όπως σου λένε και οι ντόπιοι για τον καιρό: welcome to Alaska!!
Η βροχή και σταδιακά το σκοτάδι δεν επέτρεψαν να δούμε τίποτα αλλά τα έργα στο δρόμο μας καθυστέρησαν ακόμη περισσότερο. Λογικά η συντήρηση των δρόμων είναι συχνή στην περιοχή και γενικά σύνηθες σε όλους μας εδώ στην Αμερική με έργα συνεχώς παντού.
Αυτό που δεν είχαμε συναντήσει ξανά ήταν πως όταν κάποια στιγμή σταμάτησε η λωρίδα μας να κινείται ήταν γιατί οι εργάτες περιμέναν να μαζευτούν λίγα αυτοκίνητα στη σειρά και μετά όλοι μαζί να ακολουθήσουμε ένα pilot car μεχρι το σημείο που τελείωναν τα έργα, θεωρώ για λόγους ασφαλείας καθώς είχαν σκάψει το δρόμο και η ορατότητα ήταν πολύ περιορισμένη. Είχα νυστάξει τόσο πολύ μέχρι τότε που δεν είχα κουράγιο να το σχολιάσω και ήταν σαν να έβλεπα όνειρο, το μόνο που ήθελα ήταν να φτάσουμε στο ξενοδοχείο. Ευτυχώς που ο Δημήτρης, my loving hubby and travel buddy, που οδηγούσε άντεξε μέχρι να φτάσουμε… 😁
Πλησίασε 2 το πρωί και επιτέλους ξαπλώσαμε να ξεκουραστούμε γιατί η επόμενη μέρα θα ξεκινούσε νωρίς στις 7:30am με την πρώτη μας δραστηριότητα.


Seward - Kenai Peninsula

IMG_4980.jpeg


Πρώτη μας μέρα στην Αλάσκα με θερμοκρασία 4-8 βαθμούς και αεράκι που δεν σου θυμίζει καθόλου πως ημερολογιακά είναι μέσα Αυγούστου. Η χαρά μου είναι απερίγραπτη μόλις βγήκαμε έξω και ανέπνευσα καθαρό και κρύο αέρα, επιτέλους!!, κάνοντας διάλειμμα από το υπερβολικά ζεστό καλοκαίρι στο DC.
Το ξενοδοχείο μας, Breeze Inn, είναι στο λιμάνι και με 3’ περπάτημα βρισκόμαστε στο σημείο που θα κάνουμε check in για το boat tour στο Kenai Fjord National Park.

Τι όμορφη εικόνα το λιμάνι, ένας συνδυασμός παραδοσιακού μικρού λιμανιού που είναι και κοσμοπολίτικο την ίδια στιγμή με τα κρουαζιερόπλοια που το επισκέπτονται

IMG_0257.jpeg



Η εταιρεία που διαλέξαμε είναι η Major Marine Tours και αποδείχθηκε εξαιρετική επιλογή. Κλείσαμε το tour των 8,5 ωρών που η διαδρομή περιλαμβάνει πιο πολλά glaciers και δίνει περισσότερες πιθανότητες για να δεις wildlife και το πλοίο μας θα ήταν το Orca Song.

Welcome aboard!! 🚢
C8A0E623-0F3D-49F4-902C-7E79D366B675_1_105_c.jpeg


Πολύ καθαρό πλοίο, ο καπετάνιος που έκανε και την ξενάγηση ήταν πολύ καλός στην αφήγηση και επεξήγηση με καλή άρθρωση και ήταν εύκολο να τον ακούς από όλο το πλοίο, το πλήρωμα ήταν πολύ ευχάριστο, παρείχαν κιάλια για όσους δεν είχαν και το πακέτο περιλαμβάνει και μεσημεριανό που έχεις διαλέξει από την ώρα της κράτησης.
Όλες αυτές οι παροχές ήταν εξαιρετικές αλλά κατά βάσει το τοπίο που αντικρίσαμε έκαναν πολύ ευχάριστο το μίνι ταξίδι μας και σχεδόν δεν καταλάβαμε πως πέρασαν 8,5 ώρες.
Α, να μην ξεχάσω να αναφέρω πως από την αρχή ο καπετάνιος μας είπε πως αν κάποιος δει κάποιο ζώο (σε θάλασσα ή στεριά) να φωνάξει στοπ αναφέροντας το σημείο που το βλέπει (π.χ. right side 1 o’clock) για να σταματήσει το πλοιο και να μπορέσουμε να το δούμε όλοι. Κάθε φορά που έβλεπε κάτι ο ίδιος σταματούσαμε και μεταφερόμασταν όλοι, και οι 55 επιβάτες, αριστερά ή δεξιά στο πλοίο. Νομίζω πως αν μπορούσα να μας δω από ψηλά να πηγαίνουμε από την μια πλευρά στην άλλη θα πρέπει να είχε πολύ πλάκα.

Θα περιορίσω όσο μπορώ το γράψιμο 🙃 και θα αφήσω τις εικόνες να μιλήσουν για εμένα…

Κάτι που βρήκα πολύ χαριτωμένο αλλά και βοηθητικό είναι ο χάρτης που δείχνει τη διαδρομή που θα κάναμε


IMG_4915.jpeg


και μέχρι το τέλος του ταξιδιού το πλήρωμα είχε σημειώσει τα σημεία που είδαμε τα διάφορα ζώα, ζωγραφίζοντας τα, με μεγάλη επιτυχία θα έλεγα.

IMG_4926.jpeg



Βγαίνοντας από το λιμάνι ξεκίνησαν οι όμορφες εικόνες…

IMG_0266.jpeg



IMG_4796.jpeg



Νομίζω πως οι περισσότεροι από εμάς ακούγοντας Αλάσκα σκεφτόμαστε αυτόματα ένα μέρος με χιόνι παντού και πολύ κρύο. Για το κρύο δεν θα διαφωνήσω γιατί πραγματικά δεν ένιωθα τα ακροδάχτυλα μου την περισσότερη ώρα έξω στο κατάστρωμα αν και φορούσα γάντια, ενώ το πλήρωμα ήταν με κοντομάνικο 🙃.
Έχει όμως τόσο πράσινο (χάνεται πραγματικά το βλέμμα σου) και ένα από τα πιο συνηθισμένα δέντρα το sitka spruce βρίσκεται κυριολεκτικά παντού. Πρόκειται για ένα πολύ ανθεκτικό είδος έλατου με ίσως τις πιο αιχμηρές και άκαμπτες βελόνες στην οικογένεια του. Η δική μου πλέον εικόνα της Αλάσκα είναι ένα απέραντο τοπίο από έλατα και χιόνι.
Να σου και ένας Bald Eagle στην κορυφή του βράχου, ξεχωρίζει το άσπρο του κεφάλι


IMG_4788.jpeg



Αν και η διαδρομή είναι θεωρητικά συγκεκριμένη, ποτέ δεν είναι ίδια γιατί ο καιρός μπορεί να επιτρέψει ή να αποτρέψει την πλεύση σε κάποια σημεία. Εμείς μπορέσαμε να πλησιάσουμε πολύ κοντά σε αυτούς τους βράχους που δεν ήταν εφικτό τις προηγούμενες ημέρες.


IMG_4803.jpeg



IMG_4811.jpeg


Είχαμε πολλές εναλλαγές στο τοπίο…. Αλλά γενικά η συννεφιά έκανε το μέρος πιο dramatic που λέμε εδώ στην Αμερική και τους παγετώνες πιο μπλε… Win win 😁

Stellar sea lions τα επόμενα ζωάκια που συναντήσαμε και ευτυχώς το αεράκι βοήθησε και δεν είχαμε την τιμή να απολαύσουμε 😁 την μυρωδιά τους. Yeah!!!

Sea lions

Με λίγο ζουμ στη φωτογραφία θα διακρίνεται στο νερό 2 puffins, τα οποία και λατρεύω!! Είναι ότι πιο κοντινό καταφέραμε σε φωτο γιατί δυστυχώς στο βράχο που βρισκόταν τα περισσότερα και θα μπορούσαμε να τα δούμε και να τα φωτογραφίσουμε ακίνητα, ήρθε ένας αετός και τρόμαξε όλα τα πουλιά…η θάλασσα ήταν γεμάτη όμως από puffins στο νερό ή στον αέρα και ήταν σκέτη απόλαυση να τα χαζεύεις!


IMG_4818.jpeg


Συνεχίσαμε με λιγότερα σύννεφα για λίγο σε αυτό το καταπληκτικό απάνεμο σημείο, Captain’s treat 😀


IMG_4844.jpeg



IMG_4848.jpeg


Να και το πρώτο παρεάκι από orcas, φάλαινες δολοφόνοι, που για να είμαι ειλικρινής μικρό δεν το λες, όπου και να κοιτούσες έβλεπες και μια… Από μικρή που πρωτοδιάβασα για τις orcas μου είχε κάνει εντύπωση πως μπορεί να είναι τόσο όμορφες και ταυτόχρονα τόσο επικίνδυνες… Βλέποντας τες λοιπόν για πρώτη φορά στο φυσικό τους περιβάλλον και από τόσο κοντά δεν μπορώ να περιγράψω τη χαρά μου. Παιδικό όνειρο που είχα ξεχάσει πως είχα…

Orcas 1

Οι orcas έχουν υψηλή νοημοσύνη και ζούν σε μεγάλα μητριαρχικά γκρουπ/οικογένειες. Οι θηλυκές orcas ζούνε μέχρι και 80 χρόνια ενώ οι αρσενικές το πολύ μέχρι 50-60 χρόνια. Συναντήσαμε και την orca El dorado και ο καπετάνιος την αναγνώρισε αμέσως μιας και έχει το μεγαλύτερο πτερύγιο από όλες στην περιοχή, πραγματικά ξεχώριζε, την οποία και μελετάνε οι επιστήμονες χρόνια.
Αν και επικίνδυνες είναι αρκετά παιχνιδιάρες και πολύ κοινωνικές.
Προσωπικά τις απόλαυσα ιδιαίτερα!
Λίγο πιο κάτω συναντήσαμε και Humpback whale, αυτή με τη χαρακτηριστικη ουρά που χωρίζει στη μέση, αλλά δεν μας έκανε την τιμή να τη δούμε ολόκληρη. Ήταν baby whale το πολύ 3-4 μέτρα, όπως μας είπε ο καπετάνιος οι ενήλικες φτάνουν μέχρι και τα 17 μέτρα, και δεν μας έκανε show με την ουρά της…
Οι humpback παρά το μεγεθός τους τρώνε μόνο μικρά ψάρια μιας και ο οισοφάγος τους είναι αρκετά μικρός που χωράει μόνο φαγητό σε μέγεθος πορτοκαλιού.
Αρχίσαμε να πλησιάζουμε το Northwestern Glacier και το τοπίο γέμισε με glaciers



IMG_4860.jpeg


IMG_4861.jpeg



Glacier


IMG_4865.jpeg



IMG_4896.jpeg


Ο λόγος που οι παγετώνες είναι μπλε είναι γατί ο πάγος απορροφά όλα τα χρώματα εκτός από το μπλε, με αποτέλεσμα εμείς να τον βλέπουμε μπλε.

Με κάθε εμφάνιση αχτίδας ήλιου ή κάποιο σύννεφο να κρύβει τον ήλιο το μπλε χρώμα άλλαζε, επίσης με κάθε μετακίνηση του πλοίου άλλαζε η οπτική γωνία και ενώ έβλεπες το ίδιο σημείο το χρώμα ήταν διαφορετικό.
Πρώτη φορά έβλεπα παγετώνα από κοντά και ήταν πραγματικά πολύ δυνατή εικόνα που σε γεμίζει με δέος!

Ευχάριστη έκπληξη από το πλήρωμα, να μας δώσουν την ευκαιρία να πιάσουμε κομμάτι glacier 😀 από αυτά που επιπλεόυν στην επιφάνεια.
Απαγορεύεται με βάσει τους κανονισμούς, μην ξεχνάμε πως βρισκόμαστε σε National Park, να πάρεις κομμάτι πάγου από το πάρκο. Το πλήρωμα το έριξε ξανά μέσα αφού όλοι οι επιβάτες βγήκαμε φωτογραφία!

Όπως λέγεται: “From nature you get only memories and leave only your footprints”


IMG_4907.jpeg


Τα κομμάτια παγετώνα που έχουν αποκολληθεί και είναι στη θάλασσα έξυπνα αξιοποιούνται απο τα baby seals για να ξεκουράζονται περιμένοντας να τους φέρει φαγητό η μαμά φώκια και επίσης τα σώζει από να τα φάνε οι orcas. Οι οποίες orcas έχουν πολύ ευαίσθητη και καλή ακοή για να εντοπίζουν τα θηράματα τους αλλά στην προκειμένη περίπτωση η αποκόλληση των πάγων κάνει τόσο θόρυβο που είναι αποτρεπτικό μέρος για να πλησιάσουν. Τυχερές οι φώκιες, η φύση τις προστατεύει με ωραίο τρόπο!

baby seals

seals

Κατά την επιστροφή σταματήσαμε και εμείς να δούμε τις orcas που έβλεπαν από το άλλο πλοίο, ο καπετανιος μας είπε πως αυτό σίγουρα ήταν άλλο γκρουπ/οικογένεια από εκείνο που είδαμε νωρίτερα.


Orcas

Μπορεί η humpback να μην ήθελε να τη δούμε σήμερα αλλά οι orcas μάλλον επειδή ήξεραν πως απο μικρή είχα την περιέργια να τις δω έκαναν και πάλι την εμφάνισή τους 😀 ή απλά γιατί
το πλοίο μας λέγεται Orca song??? Όποιος και να ήταν ο λόγος εμένα με έκαναν πολύ χαρούμενη!

Είχε κρυώσει αρκετά έξω και πλέον δεν θα κάναμε καμία άλλη στάση μιας και είμασταν full speed για πίσω. Καθίσαμε μέσα και κάναμε ωραία κουβέντα με μια κυρία που είχε έρθει με τον άντρα της για 6 μήνες road trip στην Αλάσκα με τροχόσπιτο, ένας σύνηθες τρόπος να εξερευνήσεις την πολιτεία.
Σύμφωνα με τον καπετάνιο ο καιρός ήταν καλός, δηλαδή χωρίς πολύ αέρα ώστε να αλλάξει τα σχέδια του. Την προηγούμενη μέρα αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στη μέση του ταξιδιού…

Οφείλω να ομολογήσω πως κουνούσε αρκετά κατα τη διάρκεια σε πάρα πολλά σημεία του Gulf of Alaska γι’αυτό και άλλωστε δεν προτείνεται για όσους ζαλίζονται, όπως αναφέρουν και στο site οταν κάνεις την κράτηση.

Αποβιβαστήκαμε και κάναμε μια μικρή βόλτα στο λιμάνι, στο NP visitor center για τα καθιερωμένα αναμνηστικά και την πρώτη μας National Park σφραγίδα στην Αλάσκα!!
Hooray!!


IMG_4929.jpeg


Και στην άκρη της προβλήτας ήταν και το γνωστό στους ντόπιους σημείο που αφού φωτογραφήσουν τα ψάρια που έχουν πιάσει στη συνέχεια πιο πίσω είναι το station που τα καθαρίζουν.


IMG_4927.jpeg



IMG_4928.jpeg


Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με βραδινό στη Seward Brewing και την ευκαρία, ως συνήθως να δοκιμάσουμε καινούριες μπύρες!


IMG_0389.jpeg


Ανέφερα στην αρχή για τα National Parks που γενικά αποτελούν τον πυρήνα των ταξιδιών μας, αλλά δεν ανέφερα πως σημαντικού ενδιαφέροντος είναι και οι breweries της εκάστοτε περιοχής… Εχουν και αυτές την τιμητική τους!
Το Google maps έχει τα αστεράκια του και για τα πάρκα και τις μπυραρίες!!
Είναι το μέρος που θα αναζητήσουμε αρχικά για φαγητό όπου και να πάμε. Εκτιμώ ιδιαίτερα το γεγονός πως όσες και να έχουμε επισκεφθεί έχουν σχεδόν πάντα πιάτα αμιγώς και για εμάς τους plant based eaters 😁 Και η Αλάσκα με εξέπληξε ευχάριστα με τις πάρα πολλές επιλογές που είχα στις μεγάλες της πόλεις που επισκεφθήκαμε αλλά και σε μικρά μαγαζάκια στη μέση του πουθενά…
Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε η πρώτη μας μέρα και ομολογουμένως η Αλάσκα έβαλε τον πήχη πολύ ψηλά από την αρχή.
Νομίζω πως αν μπορούσα να με δω την ώρα που κοιμόμουν είμαι σίγουρη πως είχα ένα μόνιμο χαμόγελο στο πρόσωπο μου!
 

Sassenach77

Member
Μηνύματα
8.097
Likes
24.237
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα
Ταξίδι-Όνειρο
Γη του Πυρός
Νομίζω πως αν μπορούσα να με δω την ώρα που κοιμόμουν είμαι σίγουρη πως είχα ένα μόνιμο χαμόγελο στο πρόσωπο μου!
Έτσι ήμουν εγώ όταν ήμουν στην Ισλανδία, ευτυχισμένος άνθρωπος λέμε! :lol:

Χαίρομαι πολύ που διάλεξες να μας γράψεις για την Αλάσκα!
 

orestcrete

Member
Μηνύματα
2.717
Likes
10.839
Επόμενο Ταξίδι
Iceland
Ταξίδι-Όνειρο
New Zealand
Τι ωραία, τι ωραία :)

Θα βοηθούσε πολύ να δώσεις και κάποια ενδεικτικά κόστη και πόσο νωρίτερα τα κλείσατε, για να υπάρχει μια εικόνα γιατί απ'όσο γνωρίζω είναι τσουχτερά τα νούμερα (αμάξι, τουρ, ξενοδοχεία).
 

Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.009
Μηνύματα
923.693
Μέλη
39.725
Νεότερο μέλος
Afroula15901

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom