psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.044
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία του ταξιδιού
- Αναχώρηση μέσω Βιέννης…
- Μέρα 1: Άφιξη, ταλαιπωρία και πρώτη γνωριμία με τη πόλη
- Μέρα 2. Τείχος, Alexanderplaz, DDR & Museum island
- Μέρα 3. Checkpoint C, Top. de Terrors & Kreuzberg
- Μέρα 4. Gendarmen, Brandeburg, Reichstag & Victory column.
- Επιστροφή
- Επίλογος – συμπεράσματα
Μέρα 1: Άφιξη, ταλαιπωρία και πρώτη γνωριμία με τη πόλη:
Μία ώρα και λίγα λεπτά μετά πετούσαμε πάνω απ’ τη πόλη και προσεγγίζαμε το αεροδρόμιο Tegel (TXL):
Δεν αργήσαμε να κατέβουμε και να βρεθούμε εκτός αεροδρομίου, ενός αεροδρομίου που απ’ όσο το είδα δε μπορώ να πω ότι μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση:
Χωρίς να χάσω χρόνο άνοιξα το Google για να δω με ποιο τρόπο θα φτάσουμε στο hostel μας. Υπήρχαν πολλοί διαθέσιμοι συνδυασμοί μέσων για να επιτευχθεί αυτό. Εμείς επιλέξαμε αυτόν με το λεωφορείο Χ9 αρχικά και το τρένο S5 στη συνέχεια.
Να αναφέρω εδώ κάτι πολύ σημαντικό. Όλα μα όλα τα μέσα μεταφοράς στο Βερολίνο είναι απόλυτα εναρμονισμένα με το Google Maps, κάτι που μπορεί να κάνει τη μετακίνηση σας πανεύκολη και τις μεταφορές από το ένα μέρος στο άλλο ακριβέστερες και συνεπέστατες. Ορίζοντας τις παραμέτρους στην εφαρμογή του maps, βλέπετε όλους τους διαθέσιμους τρόπους μετάβασης και τους συνδυασμούς αυτής: Τρένα, λεωφορεία, μετρό, ταξί, Uber, πόδια, πατίνια (!), καθώς επίσης και πόση ώρα θα χρειαστείτε, από ποια στάση / πλατφόρμα πρέπει να πάρετε το εκάστοτε μέσο, πόσες στάσεις ακολουθούν, ακόμα και μελλοντικά δρομολόγια.
Είναι πολύ εύκολο με τον τρόπο αυτό να μετακινηθείτε στη πόλη. Ακόμα κι εμείς οι επαρχιώτες που κακά τα ψέματα δεν έχουμε καθόλου εμπειρία από τέτοιας υψηλής ποιότητας δημόσιες συγκοινωνίες καθώς στη Σαλονίκη εκτός από πόδια, ταξί και τα αμαξάκια μας δεν υπάρχει τίποτα άλλο πλέον (άλλη συζήτηση) δε δυσκολευτήκαμε στο παραμικρό! Συγκοινωνίες μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης!
Βγάλαμε εισιτήρια από το αυτόματο μηχάνημα σε κόστος 2,90€ και μπήκαμε στο λεωφορείο. Δεν είχα εξοικειωθεί ακόμα κι έτσι επέλεξα τα εισιτήρια με το μεγαλύτερο κόστος για να μην έχω θέμα, καθώς τα πρόστιμα από τους ελεγκτές εκεί πέφτουν για πλάκα, ασχέτως αν είσαι τουρίστας και δεν έχεις καταλάβει κάτι καλά. Όλα τα λεωφορεία πάντως ερχόντουσαν στο Tegel με μεγάλη συχνότητα:

Λίγη ώρα μετά φτάσαμε στο ‘’Berlin Zoologischer Garten’’ το μεγάλο ζωολογικό κήπο της πόλης, όπου έπρεπε να αλλάξουμε μέσο. Βρήκαμε τη πλατφόρμα σχετικά εύκολα και εκδώσαμε εισιτήριο κόστους 3,60€. Φυσικά και ξεχάσαμε να το ακυρώσουμε στα μηχανήματα που βρίσκονται πριν την επιβίβαση, με αποτέλεσμα να κατέβουμε στην επόμενη στάση για να το κάνουμε παίρνοντας το επόμενο. Είπαμε, από τη μία η ‘’αμπαλοσύνη’’ μας με τέτοια μέσα, από την άλλη ο φόβος των ελεγκτών!

Μερικές στάσεις μετά κατεβήκαμε στο σταθμό μας, τον ‘’Warschauer Straße’’ ο οποίος όπως προανέφερα ήταν ιδιαίτερα κομβικός:
Περπατήσαμε περίπου 250 μέτρα και βρεθήκαμε μπροστά στη πόρτα του Hostel μας. Μπήκαμε και ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες του τσεκ ιν, διαπιστώνοντας όμως ότι δε μπορούμε να μπούμε στο δωμάτιο πριν τις 14:00, ενώ η ώρα ήταν ακόμα 11:00. Η ταλαιπωρία είχε συνέχεια λοιπόν, οπότε και πήραμε 2 καφεδάκια περιμένοντας σε ένα από τα διαθέσιμα τραπέζια. Το ‘’Industriepalast Hostel’’ διέθετε καφέ μπαρ δίπλα στη ρεσεψιόν, ψυγεία γεμάτα παγωμένες λαχταριστές μπύρες, εσωτερική αίθουσα για τσιγάρο, τραπεζοκαθίσματα, μπιλιάρδο, γρήγορο και δωρεάν ίντερνετ, με αποτέλεσμα να μας αισθανθούμε ακόμα πιο δικαιωμένοι για την επιλογή μας. Όλες τις ώρες της ημέρας συναντούσες κόσμο μπαίνοντας, κάτι που ήταν πολύ ωραίο.
Αφού δούλεψα μια ώρα απομακρυσμένα (το κακό των πληροφορικάριων) όσο ο Νικολάκης εξερευνούσε το διπλανό East Side Mall και ήπια τον καφέ μου, μάζεψα ότι κουράγια μου είχαν απομείνει, άρπαξα τη φωτογραφική μηχανή και βγήκα μια σύντομη κοντινή βόλτα στο κρύο του Βερολίνου. Έφτασα σε λιγότερο από ένα λεπτό στη περίφημη ‘’east side gallery’’ και ακούμπησα με το χέρι μου το τείχος, το ιστορικό τείχος που χώριζε τη πόλη μέχρι σχετικά πρόσφατα:
Συνέχισα απέναντι για λίγα λεπτά βλέποντας τη γέφυρα ‘’Oberbaum’’, μια πολύ όμορφη γέφυρα που οδηγεί στην άλλη πλευρά της πόλης και περνάει πάνω από το ποταμό Spree:
Γύρισα στο Hostel μετά από λίγο καθώς το κρύο ήταν ανυπόφορο και η κούραση τεράστια. Η ώρα έφτασε και το δωμάτιο ήταν στη διάθεση μας, ωστόσο έπρεπε να περιμένω λίγο ακόμα μέχρι να έρθει ο Νίκος που πετούσε από Αθήνα, και έφτανε από την αντίθετη κατεύθυνση του αεροδρομίου Schönefeld. Ασχοληθήκαμε λίγο με τα διαδικαστικά, ήπιαμε μια μπύρα στο μπαρ, και αφιερωθήκαμε σε ένα βαθύ ύπνο μέχρι το βραδάκι, καθώς και οι τρεις είχαμε γράψει ήδη κοντά στις 28 ώρες ξύπνιοι…
Σηκωθήκαμε κοντά στις 21:00 μη θέλοντας να σπαταλήσουμε άλλο χρόνο έτσι, ετοιμαστήκαμε και ξεχυθήκαμε στους δρόμους του νυχτερινού Βερολίνου. Κατεύθυνση μας ήταν η άνω περιοχή του Kreuzberg η οποία ήταν δίπλα μας, έτσι περάσαμε για πρώτη φορά τη γέφυρα Oberbaum και συνεχίσαμε προς τα κάτω.
Δε χρειάστηκε να περπατήσουμε παρά λίγα μόνο μέτρα, καθώς βρήκαμε μπροστά μας το "O.b.e. Bar'', ένα ροκάδικο που μας έκανε αμέσως το κλικ και ήταν απέναντι περίπου από το σταθμό του μετρό Schlesisches Tor. Η μεταξύ μας συνεννόηση ήταν αστραπιαία, και ελάχιστα λεπτά μετά είχαμε στρωθεί σε ένα σταντ απέναντι από το πολύ ωραίο μπαρ παραγγέλνοντας τη πρώτη γύρα από μπύρες:
Το μπαρ ήταν δίχωρο και το ένα του κομμάτι ήταν καπνιστών.
Ας κάνω μια διακοπή ακόμα στη ροή της ιστορίας, προκειμένου να αναφέρω δύο πολύ σημαντικά στοιχεία για τα Bar του Βερολίνου:
Δε καθίσαμε πολλή ώρα αν και θα το θέλαμε. Αποφασίσαμε να γυρίσουμε λίγο τη περιοχή και να δούμε και κάποιο άλλο bar. Περπατήσαμε λοιπόν χωρίς ιδιαίτερο πλάνο στα στενάκια του Kreuzberg φτάνοντας σε κάποια φάση μέχρι την είσοδο του πάρκου ‘’Görlitzer Park’’. Εκεί δίπλα βρήκαμε το σπάνιας ομορφιάς ‘’Mano Cafe’’ στο οποίο μπήκαμε αμέσως:
Χωρισμένο σε διάφορα δωμάτια, με επίπεδα και μικρές πλατφόρμες στις οποίες μπορούσες να ανέβεις με τη παρέα σου για να πιείς το ποτό σου:
Βρήκαμε θέση στο μπαρ το οποίο βρίσκονταν στο κέντρο, και ξεκινήσαμε τις δοκιμές στις ντόπιες μπύρες, αρχικά με μία Lager:
Και στη συνέχεια με μία Weis:
Κάπου εκεί μας έκοψε η πείνα, οπότε και κάναμε μία σύντομη στάση απέναντι στο κατάστημα με τα doner που βρίσκονταν στην είσοδο του σταθμού ‘’U Görlitzer Bahnhof’’ :
Μετά τη χρήσιμη παρέμβαση του Τούρκικου φαγητού, το οποίο μπορεί να βρει κανείς σε αφθονία στο Βερολίνο, συνεχίσαμε για μερικά ποτάκια στο ‘’Travolta bar’’ και αφού διαπιστώσαμε ότι πεινάμε κι άλλο πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
Είχαμε σταμπάρει ακόμα ένα ντονεράδικο με το όνομα ‘’Bagdad Bistro’’ το οποίο δεν είχε καμία σχέση με τη Βαγδάτη (άλλαξε ιδιοκτήτη και κράτησε το όνομα) αλλά με τη Τουρκία. Φάγαμε ακόμα ένα εξαιρετικό ντονερ σε ψωμάκι σαν λαγάνα:
και χαζεύαμε τον καμένο δίπλα μας που τάιζε τα φρουτάκια:
Ναι, φρουτάκια σε γυράδικο, το είδαμε κι αυτό. Βέβαια μετά καταλάβαμε ότι φρουτάκια έχουν σε πολλά καταστήματα, όχι μόνο σε φαγάδικα, ακόμα και σε μπαρ. Φοβερή κουλτούρα τζόγου…
Χορτασμένοι και κατάκοποι περάσαμε τη γέφυρα κατευθυνόμενοι προς το χόστελ μας:
Δεδομένης της κούρασης που κουβαλούσαμε μπορώ να πω ότι ήταν ικανοποιητική η πρώτη μέρα. Εξάλλου ακολουθούσαν άλλες τρεις γεμάτες.
Μία ώρα και λίγα λεπτά μετά πετούσαμε πάνω απ’ τη πόλη και προσεγγίζαμε το αεροδρόμιο Tegel (TXL):

Δεν αργήσαμε να κατέβουμε και να βρεθούμε εκτός αεροδρομίου, ενός αεροδρομίου που απ’ όσο το είδα δε μπορώ να πω ότι μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση:

Χωρίς να χάσω χρόνο άνοιξα το Google για να δω με ποιο τρόπο θα φτάσουμε στο hostel μας. Υπήρχαν πολλοί διαθέσιμοι συνδυασμοί μέσων για να επιτευχθεί αυτό. Εμείς επιλέξαμε αυτόν με το λεωφορείο Χ9 αρχικά και το τρένο S5 στη συνέχεια.
Να αναφέρω εδώ κάτι πολύ σημαντικό. Όλα μα όλα τα μέσα μεταφοράς στο Βερολίνο είναι απόλυτα εναρμονισμένα με το Google Maps, κάτι που μπορεί να κάνει τη μετακίνηση σας πανεύκολη και τις μεταφορές από το ένα μέρος στο άλλο ακριβέστερες και συνεπέστατες. Ορίζοντας τις παραμέτρους στην εφαρμογή του maps, βλέπετε όλους τους διαθέσιμους τρόπους μετάβασης και τους συνδυασμούς αυτής: Τρένα, λεωφορεία, μετρό, ταξί, Uber, πόδια, πατίνια (!), καθώς επίσης και πόση ώρα θα χρειαστείτε, από ποια στάση / πλατφόρμα πρέπει να πάρετε το εκάστοτε μέσο, πόσες στάσεις ακολουθούν, ακόμα και μελλοντικά δρομολόγια.
Είναι πολύ εύκολο με τον τρόπο αυτό να μετακινηθείτε στη πόλη. Ακόμα κι εμείς οι επαρχιώτες που κακά τα ψέματα δεν έχουμε καθόλου εμπειρία από τέτοιας υψηλής ποιότητας δημόσιες συγκοινωνίες καθώς στη Σαλονίκη εκτός από πόδια, ταξί και τα αμαξάκια μας δεν υπάρχει τίποτα άλλο πλέον (άλλη συζήτηση) δε δυσκολευτήκαμε στο παραμικρό! Συγκοινωνίες μεγάλης Ευρωπαϊκής πόλης!
Βγάλαμε εισιτήρια από το αυτόματο μηχάνημα σε κόστος 2,90€ και μπήκαμε στο λεωφορείο. Δεν είχα εξοικειωθεί ακόμα κι έτσι επέλεξα τα εισιτήρια με το μεγαλύτερο κόστος για να μην έχω θέμα, καθώς τα πρόστιμα από τους ελεγκτές εκεί πέφτουν για πλάκα, ασχέτως αν είσαι τουρίστας και δεν έχεις καταλάβει κάτι καλά. Όλα τα λεωφορεία πάντως ερχόντουσαν στο Tegel με μεγάλη συχνότητα:

Λίγη ώρα μετά φτάσαμε στο ‘’Berlin Zoologischer Garten’’ το μεγάλο ζωολογικό κήπο της πόλης, όπου έπρεπε να αλλάξουμε μέσο. Βρήκαμε τη πλατφόρμα σχετικά εύκολα και εκδώσαμε εισιτήριο κόστους 3,60€. Φυσικά και ξεχάσαμε να το ακυρώσουμε στα μηχανήματα που βρίσκονται πριν την επιβίβαση, με αποτέλεσμα να κατέβουμε στην επόμενη στάση για να το κάνουμε παίρνοντας το επόμενο. Είπαμε, από τη μία η ‘’αμπαλοσύνη’’ μας με τέτοια μέσα, από την άλλη ο φόβος των ελεγκτών!

Μερικές στάσεις μετά κατεβήκαμε στο σταθμό μας, τον ‘’Warschauer Straße’’ ο οποίος όπως προανέφερα ήταν ιδιαίτερα κομβικός:

Περπατήσαμε περίπου 250 μέτρα και βρεθήκαμε μπροστά στη πόρτα του Hostel μας. Μπήκαμε και ολοκληρώσαμε τις διαδικασίες του τσεκ ιν, διαπιστώνοντας όμως ότι δε μπορούμε να μπούμε στο δωμάτιο πριν τις 14:00, ενώ η ώρα ήταν ακόμα 11:00. Η ταλαιπωρία είχε συνέχεια λοιπόν, οπότε και πήραμε 2 καφεδάκια περιμένοντας σε ένα από τα διαθέσιμα τραπέζια. Το ‘’Industriepalast Hostel’’ διέθετε καφέ μπαρ δίπλα στη ρεσεψιόν, ψυγεία γεμάτα παγωμένες λαχταριστές μπύρες, εσωτερική αίθουσα για τσιγάρο, τραπεζοκαθίσματα, μπιλιάρδο, γρήγορο και δωρεάν ίντερνετ, με αποτέλεσμα να μας αισθανθούμε ακόμα πιο δικαιωμένοι για την επιλογή μας. Όλες τις ώρες της ημέρας συναντούσες κόσμο μπαίνοντας, κάτι που ήταν πολύ ωραίο.
Αφού δούλεψα μια ώρα απομακρυσμένα (το κακό των πληροφορικάριων) όσο ο Νικολάκης εξερευνούσε το διπλανό East Side Mall και ήπια τον καφέ μου, μάζεψα ότι κουράγια μου είχαν απομείνει, άρπαξα τη φωτογραφική μηχανή και βγήκα μια σύντομη κοντινή βόλτα στο κρύο του Βερολίνου. Έφτασα σε λιγότερο από ένα λεπτό στη περίφημη ‘’east side gallery’’ και ακούμπησα με το χέρι μου το τείχος, το ιστορικό τείχος που χώριζε τη πόλη μέχρι σχετικά πρόσφατα:


Συνέχισα απέναντι για λίγα λεπτά βλέποντας τη γέφυρα ‘’Oberbaum’’, μια πολύ όμορφη γέφυρα που οδηγεί στην άλλη πλευρά της πόλης και περνάει πάνω από το ποταμό Spree:

Γύρισα στο Hostel μετά από λίγο καθώς το κρύο ήταν ανυπόφορο και η κούραση τεράστια. Η ώρα έφτασε και το δωμάτιο ήταν στη διάθεση μας, ωστόσο έπρεπε να περιμένω λίγο ακόμα μέχρι να έρθει ο Νίκος που πετούσε από Αθήνα, και έφτανε από την αντίθετη κατεύθυνση του αεροδρομίου Schönefeld. Ασχοληθήκαμε λίγο με τα διαδικαστικά, ήπιαμε μια μπύρα στο μπαρ, και αφιερωθήκαμε σε ένα βαθύ ύπνο μέχρι το βραδάκι, καθώς και οι τρεις είχαμε γράψει ήδη κοντά στις 28 ώρες ξύπνιοι…
Σηκωθήκαμε κοντά στις 21:00 μη θέλοντας να σπαταλήσουμε άλλο χρόνο έτσι, ετοιμαστήκαμε και ξεχυθήκαμε στους δρόμους του νυχτερινού Βερολίνου. Κατεύθυνση μας ήταν η άνω περιοχή του Kreuzberg η οποία ήταν δίπλα μας, έτσι περάσαμε για πρώτη φορά τη γέφυρα Oberbaum και συνεχίσαμε προς τα κάτω.
Δε χρειάστηκε να περπατήσουμε παρά λίγα μόνο μέτρα, καθώς βρήκαμε μπροστά μας το "O.b.e. Bar'', ένα ροκάδικο που μας έκανε αμέσως το κλικ και ήταν απέναντι περίπου από το σταθμό του μετρό Schlesisches Tor. Η μεταξύ μας συνεννόηση ήταν αστραπιαία, και ελάχιστα λεπτά μετά είχαμε στρωθεί σε ένα σταντ απέναντι από το πολύ ωραίο μπαρ παραγγέλνοντας τη πρώτη γύρα από μπύρες:

Το μπαρ ήταν δίχωρο και το ένα του κομμάτι ήταν καπνιστών.

Ας κάνω μια διακοπή ακόμα στη ροή της ιστορίας, προκειμένου να αναφέρω δύο πολύ σημαντικά στοιχεία για τα Bar του Βερολίνου:
- Το κάπνισμα επιτρέπεται παντού. ΠΑΝΤΟΥ! Μιλάω για καταστήματα που δεν έχουν φαγητό αλλά μόνο αλκοόλ, κάτι που μου έκανε ιδιαίτερη εντύπωση καθώς το τελευταίο δίμηνο στη χώρα μας αποτελεί μείζον θέμα συζήτησης & αντιπαράθεσης. Να σημειωθεί ότι προσωπικά δε καπνίζω εδώ και αρκετά χρόνια…
- Το αλκοόλ είναι αισθητά φθηνότερο από τη χώρα μας. Βρήκαμε μέχρι και μπύρα 0,5l με 1,5€ και η μέση τιμή ήταν περίπου 3€ με 3,5€.
Δε καθίσαμε πολλή ώρα αν και θα το θέλαμε. Αποφασίσαμε να γυρίσουμε λίγο τη περιοχή και να δούμε και κάποιο άλλο bar. Περπατήσαμε λοιπόν χωρίς ιδιαίτερο πλάνο στα στενάκια του Kreuzberg φτάνοντας σε κάποια φάση μέχρι την είσοδο του πάρκου ‘’Görlitzer Park’’. Εκεί δίπλα βρήκαμε το σπάνιας ομορφιάς ‘’Mano Cafe’’ στο οποίο μπήκαμε αμέσως:

Χωρισμένο σε διάφορα δωμάτια, με επίπεδα και μικρές πλατφόρμες στις οποίες μπορούσες να ανέβεις με τη παρέα σου για να πιείς το ποτό σου:


Βρήκαμε θέση στο μπαρ το οποίο βρίσκονταν στο κέντρο, και ξεκινήσαμε τις δοκιμές στις ντόπιες μπύρες, αρχικά με μία Lager:

Και στη συνέχεια με μία Weis:

Κάπου εκεί μας έκοψε η πείνα, οπότε και κάναμε μία σύντομη στάση απέναντι στο κατάστημα με τα doner που βρίσκονταν στην είσοδο του σταθμού ‘’U Görlitzer Bahnhof’’ :

Μετά τη χρήσιμη παρέμβαση του Τούρκικου φαγητού, το οποίο μπορεί να βρει κανείς σε αφθονία στο Βερολίνο, συνεχίσαμε για μερικά ποτάκια στο ‘’Travolta bar’’ και αφού διαπιστώσαμε ότι πεινάμε κι άλλο πήραμε το δρόμο της επιστροφής.
Είχαμε σταμπάρει ακόμα ένα ντονεράδικο με το όνομα ‘’Bagdad Bistro’’ το οποίο δεν είχε καμία σχέση με τη Βαγδάτη (άλλαξε ιδιοκτήτη και κράτησε το όνομα) αλλά με τη Τουρκία. Φάγαμε ακόμα ένα εξαιρετικό ντονερ σε ψωμάκι σαν λαγάνα:

και χαζεύαμε τον καμένο δίπλα μας που τάιζε τα φρουτάκια:

Ναι, φρουτάκια σε γυράδικο, το είδαμε κι αυτό. Βέβαια μετά καταλάβαμε ότι φρουτάκια έχουν σε πολλά καταστήματα, όχι μόνο σε φαγάδικα, ακόμα και σε μπαρ. Φοβερή κουλτούρα τζόγου…
Χορτασμένοι και κατάκοποι περάσαμε τη γέφυρα κατευθυνόμενοι προς το χόστελ μας:

Δεδομένης της κούρασης που κουβαλούσαμε μπορώ να πω ότι ήταν ικανοποιητική η πρώτη μέρα. Εξάλλου ακολουθούσαν άλλες τρεις γεμάτες.
Last edited: