psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.044
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία του ταξιδιού
- Αναχώρηση μέσω Βιέννης…
- Μέρα 1: Άφιξη, ταλαιπωρία και πρώτη γνωριμία με τη πόλη
- Μέρα 2. Τείχος, Alexanderplaz, DDR & Museum island
- Μέρα 3. Checkpoint C, Top. de Terrors & Kreuzberg
- Μέρα 4. Gendarmen, Brandeburg, Reichstag & Victory column.
- Επιστροφή
- Επίλογος – συμπεράσματα
Μέρα 2. Τείχος, Alexanderplaz, DDR & Museum island
Σηκωθήκαμε συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς από το μεγάλο παράθυρο του δωματίου βλέπαμε τον καιρό συννεφιασμένο μεν αλλά χωρίς βροχή δε. Ήπιαμε καφέ στο bar και ξεχυθήκαμε στο δρόμο, όπου η αισιοδοξία μας πήγε περίπατο σύντομα, καθώς οι εναλλαγές σε ήπιο και δυνατό ψιλόβροχο ήταν συνεχόμενες.
Συμβαίνουν κι αυτά στις εκδρομές, πόσο μάλλον τις χειμωνιάτικες. Μόνο λόγος να ξενερώνουμε και να προβληματιζόμαστε δεν υπάρχει. Θα ακολουθούσαμε το πρόγραμμα μας κανονικά!
Λίγα μέτρα μετά βρεθήκαμε στη περίφημη ‘’East Side Gallery’’ η οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο από συνεχόμενα graffiti πάνω στο κομμάτι του τείχους, άλλες φορές με κάποιο σχετικό μήνυμα, άλλες πάλι όχι:
Στο σημείο υπάρχει και μουσείο το οποίο δεν επισκεφτήκαμε, αλλά και κατάστημα με σουβενίρ:
Το διασημότερο graffiti όλων βέβαια και κομμάτι της ιστορίας τη πόλης είναι το «αδελφικό φιλί του σοσιαλισμού» το οποίο απεικονίζει το φιλί του πρώην γ.γ της Σοβιετικής Σοβιετικής Ένωσης Λέονιντ Μπρέζνιεφ και του προέδρου της Ανατολικής Γερμανίας Έρικ Χόνεκερ. Κατάφερα να το φωτογραφίσω υπό αντίξοες συνθήκες, βροχή και μεγάλη πολυκοσμία. Όλοι βλέπετε θέλανε μια φωτογραφία κάτω απ’ αυτό:
Συνεχίσαμε το δρόμο μας παράλληλα με το τείχος βλέποντας τις δημιουργίες των καλλιτεχνών κι έχοντας παράλληλα τη ψιλή βροχή να μας σπάει τα νεύρα και να μας μουσκεύει:
Προχωρούσαμε κατά μήκος του ποταμού με κατεύθυνση το κέντρο.
Σε λίγο μπήκαμε σε μια ξύλινη στοά, στην οποία συναντήσαμε και πλανόδιους με αναμνηστικά:
Βγαίνοντας βρεθήκαμε σε ένα ακάλυπτο χώρο στον οποίο είχε μεγαλύτερα κομμάτια του τείχους και διάφορα ακόμα graffiti:
Καταλάβαμε ότι πλησιάζουμε το κέντρο, βλέποντας όλο και πιο κοντά μας το περίφημο πύργο τη τηλεόρασης ‘’Fernsehturm’’. Ο πύργος ύψους 368 μέτρων είναι ορατός σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης, φτιάχτηκε μεταξύ 1965-1969 και αποτελεί το σύμβολο της:
Λίγα λεπτά μετά και αφού η βροχή κόπασε προσωρινά, ήμασταν ακριβώς κάτω από το πύργο, στο κέντρο δηλαδή της διάσημης πλατείας ‘’Alexanderplatz’’ :
Διαπιστώσαμε ότι ήταν ακόμα σε λειτουργεία η Χριστουγεννιάτικη αγορά κάτι που δε μας χάλασε καθόλου, καθώς ήταν πολύ καλύτερο από το να κάνουμε μόνο μια χειμωνιάτικη βόλτα στη πλατεία. Δεκάδες υπαίθρια καταστήματα με φαγητό, ποτό όπως μπύρες και το περίφημο ζεστό κρασί glühwein, αναμνηστικά,
κι ένα υπαίθριο παγοδρόμιο γύρω από το άγαλμα του Ποσειδώνα:
Ο πύργος και δίπλα του η πολύ ωραία εκκλησία ‘’St. Marienkirche’’ :
Βολτάραμε στην αγορά βλέποντας τα τοπικά εδέσματα και τον τρόπο που μαγειρεύονται:
Και δε χάσαμε την ευκαιρία να τσιμπήσουμε για πρώτη φορά ένα παραδοσιακό Wurst που είχα γανιάσει να φάω από το προηγούμενο βράδυ, φυσικά με τη συνοδεία γερμανικής μπύρας:
Το άγαλμα του Ποσειδώνα και το παγοδρόμιο, με φόντο τη ρόδα του Λουνα παρκ:
Απέναντι ακριβώς διακρίνεται και το κτήριο του δημαρχείου με το επιβλητικό ρολόι του. Πήγαμε μια βόλτα και ως εκεί:
Μερικά ακόμα στιγμιότυπα από τη πλατεία:
Κάπου εκεί ο καιρός άρχισε να μας τα χαλάει για τα καλά και η βροχή να δυναμώνει. Ευτυχώς σε πρώτη φάση δεν είχαμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι αφού κάναμε μια μικρή στάση να ψωνίσουμε μερικά σουβενίρ
συνεχίσαμε με κατεύθυνση προς το καθεδρικό ναό και το νησί των μουσείων. Περίπου 600 μέτρα μετά είχαμε φτάσει στο μουσείο που θέλαμε να επισκεφτούμε περισσότερο, το γνωστό σε όλους ‘’DDR Museum’’ και κατεβήκαμε τα σκαλιά προς την όχθη του ποταμού:
Η 20λεπτη περίπου αναμονή κάτω από βροχή μας τσάκισε λίγο ακόμα τα νεύρα, δίνοντας μας την ευκαιρία όμως για φωτογραφίες προς τον καθεδρικό, με τις σταγόνες της βροχής να ξεχωρίζουν πάνω στο φακό της μηχανής, που εκείνη τη μέρα ‘’ήπιε’’ πολύ νεράκι:
Όταν έφτασε επιτέλους η σειρά μας διαπιστώσαμε ότι είχαν ισχύσει ήδη η αυξημένες τιμές, έτσι εκδώσαμε εισιτήριο κόστους 9,60€ αντί οκτώ που ήταν μέχρι πρόσφατα:
Το εισιτήριο δε πρέπει να χαθεί, καθώς πέρα από την είσοδο σου στο μουσείο, το σκανάρεις και κατά την έξοδο:
Το μουσείο της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα διαδραστικό μουσείο το οποίο παρουσιάζει τη καθημερινότητα της ζωής σ’ αυτήν αλλά και διάφορα ακόμη στοιχεία γενικότερης φύσεως για ένα κράτος που δεν υπάρχει πια, μετά την ενοποίηση της Γερμανίας.
Είχαμε διαβάσει ότι δε πρέπει να το δούμε τις ώρες αιχμής καθώς πάντα παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση, ωστόσο λόγω συνθηκών δε μπορούσαμε να το αποφύγουμε. Όντως είχε αρκετό κόσμο κάτι το οποίο δεν ήταν τόσο κακό, όσο τα υπεράριθμα παιδάκια που ποτέ δε μπορώ να καταλάβω τι δουλειά έχουν σε τέτοιους χώρους. Άλλη κουβέντα βέβαια αυτό:
Το μουσείο θα το χαρακτήριζα σαν «χρονοκάψουλα» καθώς όλα σε παραπέμπουν από τι δεκαετία του 80 και πίσω, της οποίας δηλώνω μεγάλος λάτρης. Να αναφέρω ότι είδα το συγκεκριμένο μουσείο καθαρά από τη πλευρά του θεατή - επισκέπτη και μόνο, μη περιμένοντας να βγάλω ιστορικά συμπεράσματα μέσα απ’ αυτό, ιδιαίτερα όταν παρουσιάζονται όλα μονόπλευρα, χωρίς να δείχνονται απαραίτητα με άσχημο ή προπαγανδιστικό τρόπο. Δε χρειάζεται να επεκταθώ μέσα από την ιστορία μου περισσότερο ειδικά σε γεγονότα που έχουν πολιτική χροιά, έχω ωστόσο άποψη και γνώμη.
Είδαμε μπαίνοντας τη γυάλινη προθήκη με το αντίγραφο του σημείου ελέγχου και του τείχους:
Η πρώτη στάση έγινε σε ένα έκθεμα το οποίο συγκέντρωνε και το περισσότερο κόσμο. Ένα μοντέλο αυτοκινήτου Trabant, στο οποίο είχαν ενσωματώσει προσομοιωτή στο παρπριζ του. Φοβερή ιδέα:
Ο μικρός και ο μεγάλος Νίκος απόλαυσαν αντίστοιχα την οδηγική εμπειρία στους δρόμους της Ανατολικής Γερμανίας:
Αμέσως πιο κάτω είδαμε το αφιέρωμα στην Interflug, αεροπορική που αγνοούσα ότι υπήρχε:
Συνεχίσαμε σε ένα μεγάλο έπιπλο στο οποίο άνοιγες συρτάρια και ντουλάπια και έβλεπες αντικείμενα τις καθημερινότητας της ζωής των ανατολικογερμανών. Το ίδιο και παρακάτω, που γινόταν αναφορά στα επαγγέλματα τους, αλλά και σε δημοσιονομικά στοιχεία:
Εντυπωσιακές ήταν οι εργασιακές μισθολογικές αναφορές που αποτύπωναν εμφανώς το υψηλό επίπεδο για την εποχή!
Η βέσπα της ανατολικής Γερμανίας:
Προϊόντα που κυκλοφορούσαν εκεί, με άρωμα δεκαετίας 80:
Εικόνες από το περίφημο ματς που οι ανατολικοί κέρδισαν τους δυτικούς στα πλαίσια του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1974:
Ξεκάθαρη αναφορά βέβαια γινόταν και στα ολυμπιακά αθλήματα αλλά και στο ντοπινγκ που ήταν πολύ διαδεδομένο τότε.
Μπήκαμε στο θάλαμο ανάκρισης της Stasi, διαβόητης μυστικής αστυνομίας της Α.Γερμανίας:
Στα γραφεία του κόμματος:
Αλλά και στο θάλαμο υποκλοπών:
Ορατός πάντα ο κίνδυνος πυρηνικής απειλής:
Ακούσαμε μουσική ραδιοφωνικών σταθμών Α.Γερμανίας από τα τότε ραδιόφωνα:
Μπήκαμε στην αίθουσα ενός νηπιαγωγείου:
Ήταν απίστευτη η πιστότητα των εκθεμάτων, τα οποία μπορούσες να αγγίξεις και περιεργαστείς. Να φανταστείτε ότι είχαμε ενθουσιαστεί πριν δούμε το καλύτερο κομμάτι.
Αυτό αφορούσε το αντίγραφο ενός σπιτιού της Ανατολικής Γερμανίας. Εκεί, αφού διαβάσαμε μια συνοπτική αναφορά περί ιδιοκτησίας και κατασκευής, ξεκινήσαμε από το ασανσέρ αρχικά:
Και περάσαμε στο καθιστικό:
Το μπάνιο:
Τη κουζίνα:
Το παιδικό δωμάτιο, με την αναφορά στη μεγάλη συναυλία του Bruce springsteen, στην οποία εικάζεται πως παραβρέθηκαν πάνω από 300.000 άτομα, λίγους μήνες πριν τη κατάρρευση του τείχους:
Ακόμα και η θέα από τα παράθυρα δεν ήταν στατική, μέσω κάποιας εικόνας ή ζωγραφιάς, αλλά πολύ έξυπνα προσαρμοσμένη, σχεδόν ρεαλιστική. Απίστευτη λεπτομέρεια:
Τελειώσαμε τη περιήγηση μας στο μουσείο πολύ ευχαριστημένοι με όσα είδαμε. Σκανάραμε το εισιτήριο στην έξοδο από τα τουρνικέ και βρεθήκαμε στο κατάστημα με τα αναμνηστικά το οποίο ήταν ιδιαίτερα ακριβό βέβαια:
Βγαίνοντας, διαπιστώσαμε ότι επιτέλους ο καιρός άρχισε να ανοίγει (αν και η ζημιά είχε γίνει) η μέρα όμως είχε αρχίσει να λιγοστεύει έστω κι αν δεν ήταν ακόμα ούτε τέσσερις. Έτσι περάσαμε γρήγορα τη γέφυρα:
και βρεθήκαμε στο νησί των μουσείων ‘’Museumsinsel’’ του οποίου το βόρειο τμήμα, γνωστό για τα πέντε μουσεία που φιλοξενεί έχει χαρακτηριστεί και ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO. Οι πρώτες εικόνες από τον καθεδρικό ‘’Berliner Dom’’ με φόντο την Alexanderplaz ήταν εντυπωσιακές, και το σούρουπο χάρισε μοναδικά φωτογραφικά στιγμιότυπα:
Δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα από τα μουσεία. Γνωρίζω ότι το «μουσείο της Περγάμου» είναι κάτι μοναδικό και θα ήθελα να το δω, ωστόσο με το πασίγνωστο βωμό κλειστό λόγω συντήρησης όπως είχα ενημερωθεί, είναι κάτι που θα κάνω στην επόμενη επίσκεψη.
Περάσαμε έξω από το πολύ όμορφο ‘’Altes Museum’’ :
Κάναμε μια μεγάλη βόλτα προς τη James Simon Gallery :
Ώσπου φτάσαμε έξω από την ‘’Alte Nationalgalerie’’:
Πραγματοποιήσαμε στην ουσία ένα μικρό κύκλο περπατώντας πάνω στο νησί, καθώς λίγο μετά βρεθήκαμε πάλι από την άλλη πλευρά του καθεδρικού, με το σκοτάδι να αρχίζει να πέφτει για τα καλά κι ένα μεγάλο σμήνος πουλιά να πετάει πάνω μας, χαρίζοντας ακόμα πιο ωραίες λήψεις με τη κάμερα:
Θέλαμε να βολτάρουμε περισσότερο, πριν επιστρέψουμε στο χοστελ, έτσι αποφασίσαμε να κατέβουμε με τα πόδια μέχρι το kreuzberg σε μια κατά τα άλλα αδιάφορη διαδρομή. Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν οι πάμπολλες Τούρκικες συνοικίες με τα αντίστοιχα καταστήματα, σούπερ μαρκετ κτλ. γεγονός που γνωρίζαμε βέβαια, έδινε ωστόσο την εντύπωση ότι δεν είμαστε στο Βερολίνο αλλά στη Κωνσταντινούπολη όπως πριν δύο μήνες… Ενδιαφέρον, όπως και το graffiti που πετύχαμε στο δρόμο μας:
Ένα 40λεπτο περίπου μετά είχαμε φτάσει στο κέντρο του Kreuzberg, δίπλα από το σταθμό ‘’Kottbusser Tor’’ :
Μετά από την ορθοστασία της ημέρας, το κρύο σε συνδυασμό με τη βροχή και το ατελείωτο περπάτημα, ψάχναμε κάτι εναγωνίως για να σβήσουμε τη δίψα μας. Ευτυχώς δεν άργησε να βρεθεί, έτσι καταλήξαμε στο ‘’Kek bar’’ όπου μας περίμενε μια ζεστή γωνιά:
Μερικές γύρες (ή μπύρες) μετά καταλήξαμε να συζητάμε με τον Ινδό (!) μπάρμαν και τη Ρωσίδα (!) σερβιτόρα, παίρνοντας πληροφορίες αρχικά για τη νυχτερινή ζωή στη πόλη, το κάπνισμα, τις δουλειές, το βιοτικό επίπεδο σαν μετανάστες και άλλα πολλά ενδιαφέροντα ζητήματα. Κεραστήκαμε και το σφηνάκι μας και αποχωρήσαμε με κατεύθυνση το Χοστελ.
Έλα που στο δόμο λίγα μέτρα πιο κάτω όμως, στο 19a της Oranienstraße ‘’σκοντάψαμε’’ σε ένα άλλο υπέροχο Bar
με το όνομα ‘’Franken’’ στο οποίο -δικαίως- έφαγα κράξιμο αφού φωτογράφησα χωρίς να ρωτήσω. Παραγγείλαμε μια μπύρα και καθίσαμε στο μπαρ:
Αν κάτι μου έκανε εντύπωση πέρα από το ίδιο το μαγαζί, είναι αυτό καθ’ αυτό είναι οι τουαλέτες, που όπως όλες στα bar του kreuzberg έχουν κάτι από φυλακή σε μίξη με τουαλέτες Trainspotting. Φυσικά δε παρέλειψα να βγάλω μερικές φωτογραφίες:
Πήραμε το δρόμο της επιστροφής:
και τιμήσαμε για μια ακόμη φορά τον τούρκο με τα ντονέρ:
περάσαμε τη γέφυρα:
και φτάσαμε τελικά στις 9 το βράδυ στο Χοστελ για ανασύνταξη δυνάμεων. Ήταν εξάλλου Σάββατο βράδυ και δε θέλαμε σε καμία περίπτωση να το χάσουμε.
Μετά από το μπάνιο και το σύντομο ύπνο μας λοιπόν, πήραμε την αντίθετη κατεύθυνση προς το σταθμό Warschauer έχοντας στο πλάνο μας τη πολύ ζωντανή και νεανική περιοχή που ονομάζεται ‘’Boxhagener Platz’’ και ήταν αρκετά κοντά μας, την οποία μας είχε συστήσει ο Ινδός μπάρμαν που ανέφερα πιο πάνω και είχα φροντίσει να κρατήσω σε screenshot:
Όντως είδαμε αρκετά νέο κόσμο να κυκλοφορεί και να κατευθύνεται προς τα ‘κει. Επίσης είδαμε σε κάθε γωνία από έναν έγχρωμο ‘’πωλητή’’ ο οποίος πουλούσε ‘’weed, ή ότι άλλο θέλεις’’ κάτι που μ’ έκανε να νομίζω πως βρίσκομαι όχι στο Βερολίνο, αλλά σε μια εικονική πραγματικότητα στα στενά της Βαλτιμόρης, παίζοντας στο αγαπημένο μου ''The Wire'' μια σειρά που όποιος την έχει παρακολουθήσει με καταλαβαίνει…
Η περιοχή όμως ήταν πολύ όμορφη και δραστήρια, γεγονός που μας άρεσε ιδιαίτερα δίνοντας τα εύσημα στον Ινδό μπάρμαν. Το πρώτο μπαρ που σκαλώσαμε εκείνη τη νύχτα ήταν το ‘’RockZ’’ το οποίο είχε όλες τις προϋποθέσεις. Ροκ μουσική, όπως μαρτυρά και τ’ όνομα του, τέλεια διακόσμηση με κρεμασμένες κιθάρες και εξώφυλλα δίσκων κάτι που λατρεύω, ποικιλία σε βαρελίσιες και μηχανή παγώματος Jagger. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Μείναμε περίπου μια ώρα και συνεχίσαμε εξερευνώντας τη περιοχή. Αφού κάναμε μια γύρα καταλήξαμε 20 μέτρα πιο κάτω, σε ένα μεταλάδικο μπαρ με το όνομα ‘’Paules metal eck’’ . Ωραίο και μεγάλο μπαρ, με καλή μουσική στο οποίο τιμήσαμε μερικές ακόμα βαρελίσιες:
Μετά από περιπλάνηση, και άσκοπη αναμονή σε ένα μπαρ που ο μπάρμαν ήταν τόσο κόκκαλο που δε μας είδε επί δέκα λεπτά καταλήξαμε στο ‘’Bier Bar’’ ένα καταγώγι με έντονη κάπνα και μυρωδιές από διάφορα ‘’μυρωδικά’’ που καπνίζονται, το οποίο μάλιστα διέθετε μπύρες που ξεκινούσαν από 1,5€. Μας αρέσουν κάτι τέτοια:
Η ώρα ήταν περασμένες πέντε, έτσι μετά από ένα γρήγορο γεύμα κοτόπουλο σε ένα Τούρκο (που αλλού) της περιοχής, περνούσαμε τη γέφυρα του σιδηροδρομικού σταθμού αυτή τη φορά με κατεύθυνση το Χόστελ.
Μια ακόμα μεγαλύτερη μέρα μας περίμενε…
Σηκωθήκαμε συγκρατημένα αισιόδοξοι, καθώς από το μεγάλο παράθυρο του δωματίου βλέπαμε τον καιρό συννεφιασμένο μεν αλλά χωρίς βροχή δε. Ήπιαμε καφέ στο bar και ξεχυθήκαμε στο δρόμο, όπου η αισιοδοξία μας πήγε περίπατο σύντομα, καθώς οι εναλλαγές σε ήπιο και δυνατό ψιλόβροχο ήταν συνεχόμενες.
Συμβαίνουν κι αυτά στις εκδρομές, πόσο μάλλον τις χειμωνιάτικες. Μόνο λόγος να ξενερώνουμε και να προβληματιζόμαστε δεν υπάρχει. Θα ακολουθούσαμε το πρόγραμμα μας κανονικά!
Λίγα μέτρα μετά βρεθήκαμε στη περίφημη ‘’East Side Gallery’’ η οποία δεν είναι τίποτα περισσότερο από συνεχόμενα graffiti πάνω στο κομμάτι του τείχους, άλλες φορές με κάποιο σχετικό μήνυμα, άλλες πάλι όχι:




Στο σημείο υπάρχει και μουσείο το οποίο δεν επισκεφτήκαμε, αλλά και κατάστημα με σουβενίρ:


Το διασημότερο graffiti όλων βέβαια και κομμάτι της ιστορίας τη πόλης είναι το «αδελφικό φιλί του σοσιαλισμού» το οποίο απεικονίζει το φιλί του πρώην γ.γ της Σοβιετικής Σοβιετικής Ένωσης Λέονιντ Μπρέζνιεφ και του προέδρου της Ανατολικής Γερμανίας Έρικ Χόνεκερ. Κατάφερα να το φωτογραφίσω υπό αντίξοες συνθήκες, βροχή και μεγάλη πολυκοσμία. Όλοι βλέπετε θέλανε μια φωτογραφία κάτω απ’ αυτό:

Συνεχίσαμε το δρόμο μας παράλληλα με το τείχος βλέποντας τις δημιουργίες των καλλιτεχνών κι έχοντας παράλληλα τη ψιλή βροχή να μας σπάει τα νεύρα και να μας μουσκεύει:

Προχωρούσαμε κατά μήκος του ποταμού με κατεύθυνση το κέντρο.




Σε λίγο μπήκαμε σε μια ξύλινη στοά, στην οποία συναντήσαμε και πλανόδιους με αναμνηστικά:


Βγαίνοντας βρεθήκαμε σε ένα ακάλυπτο χώρο στον οποίο είχε μεγαλύτερα κομμάτια του τείχους και διάφορα ακόμα graffiti:

Καταλάβαμε ότι πλησιάζουμε το κέντρο, βλέποντας όλο και πιο κοντά μας το περίφημο πύργο τη τηλεόρασης ‘’Fernsehturm’’. Ο πύργος ύψους 368 μέτρων είναι ορατός σε όλα τα κεντρικά σημεία της πόλης, φτιάχτηκε μεταξύ 1965-1969 και αποτελεί το σύμβολο της:



Λίγα λεπτά μετά και αφού η βροχή κόπασε προσωρινά, ήμασταν ακριβώς κάτω από το πύργο, στο κέντρο δηλαδή της διάσημης πλατείας ‘’Alexanderplatz’’ :


Διαπιστώσαμε ότι ήταν ακόμα σε λειτουργεία η Χριστουγεννιάτικη αγορά κάτι που δε μας χάλασε καθόλου, καθώς ήταν πολύ καλύτερο από το να κάνουμε μόνο μια χειμωνιάτικη βόλτα στη πλατεία. Δεκάδες υπαίθρια καταστήματα με φαγητό, ποτό όπως μπύρες και το περίφημο ζεστό κρασί glühwein, αναμνηστικά,



κι ένα υπαίθριο παγοδρόμιο γύρω από το άγαλμα του Ποσειδώνα:

Ο πύργος και δίπλα του η πολύ ωραία εκκλησία ‘’St. Marienkirche’’ :

Βολτάραμε στην αγορά βλέποντας τα τοπικά εδέσματα και τον τρόπο που μαγειρεύονται:

Και δε χάσαμε την ευκαιρία να τσιμπήσουμε για πρώτη φορά ένα παραδοσιακό Wurst που είχα γανιάσει να φάω από το προηγούμενο βράδυ, φυσικά με τη συνοδεία γερμανικής μπύρας:

Το άγαλμα του Ποσειδώνα και το παγοδρόμιο, με φόντο τη ρόδα του Λουνα παρκ:

Απέναντι ακριβώς διακρίνεται και το κτήριο του δημαρχείου με το επιβλητικό ρολόι του. Πήγαμε μια βόλτα και ως εκεί:


Μερικά ακόμα στιγμιότυπα από τη πλατεία:

Κάπου εκεί ο καιρός άρχισε να μας τα χαλάει για τα καλά και η βροχή να δυναμώνει. Ευτυχώς σε πρώτη φάση δεν είχαμε να διανύσουμε μεγάλη απόσταση, έτσι αφού κάναμε μια μικρή στάση να ψωνίσουμε μερικά σουβενίρ

συνεχίσαμε με κατεύθυνση προς το καθεδρικό ναό και το νησί των μουσείων. Περίπου 600 μέτρα μετά είχαμε φτάσει στο μουσείο που θέλαμε να επισκεφτούμε περισσότερο, το γνωστό σε όλους ‘’DDR Museum’’ και κατεβήκαμε τα σκαλιά προς την όχθη του ποταμού:


Η 20λεπτη περίπου αναμονή κάτω από βροχή μας τσάκισε λίγο ακόμα τα νεύρα, δίνοντας μας την ευκαιρία όμως για φωτογραφίες προς τον καθεδρικό, με τις σταγόνες της βροχής να ξεχωρίζουν πάνω στο φακό της μηχανής, που εκείνη τη μέρα ‘’ήπιε’’ πολύ νεράκι:



Όταν έφτασε επιτέλους η σειρά μας διαπιστώσαμε ότι είχαν ισχύσει ήδη η αυξημένες τιμές, έτσι εκδώσαμε εισιτήριο κόστους 9,60€ αντί οκτώ που ήταν μέχρι πρόσφατα:

Το εισιτήριο δε πρέπει να χαθεί, καθώς πέρα από την είσοδο σου στο μουσείο, το σκανάρεις και κατά την έξοδο:

Το μουσείο της Λαοκρατικής Δημοκρατίας της Γερμανίας δεν είναι τίποτα περισσότερο από ένα διαδραστικό μουσείο το οποίο παρουσιάζει τη καθημερινότητα της ζωής σ’ αυτήν αλλά και διάφορα ακόμη στοιχεία γενικότερης φύσεως για ένα κράτος που δεν υπάρχει πια, μετά την ενοποίηση της Γερμανίας.
Είχαμε διαβάσει ότι δε πρέπει να το δούμε τις ώρες αιχμής καθώς πάντα παρουσιάζει ιδιαίτερη κίνηση, ωστόσο λόγω συνθηκών δε μπορούσαμε να το αποφύγουμε. Όντως είχε αρκετό κόσμο κάτι το οποίο δεν ήταν τόσο κακό, όσο τα υπεράριθμα παιδάκια που ποτέ δε μπορώ να καταλάβω τι δουλειά έχουν σε τέτοιους χώρους. Άλλη κουβέντα βέβαια αυτό:

Το μουσείο θα το χαρακτήριζα σαν «χρονοκάψουλα» καθώς όλα σε παραπέμπουν από τι δεκαετία του 80 και πίσω, της οποίας δηλώνω μεγάλος λάτρης. Να αναφέρω ότι είδα το συγκεκριμένο μουσείο καθαρά από τη πλευρά του θεατή - επισκέπτη και μόνο, μη περιμένοντας να βγάλω ιστορικά συμπεράσματα μέσα απ’ αυτό, ιδιαίτερα όταν παρουσιάζονται όλα μονόπλευρα, χωρίς να δείχνονται απαραίτητα με άσχημο ή προπαγανδιστικό τρόπο. Δε χρειάζεται να επεκταθώ μέσα από την ιστορία μου περισσότερο ειδικά σε γεγονότα που έχουν πολιτική χροιά, έχω ωστόσο άποψη και γνώμη.
Είδαμε μπαίνοντας τη γυάλινη προθήκη με το αντίγραφο του σημείου ελέγχου και του τείχους:



Η πρώτη στάση έγινε σε ένα έκθεμα το οποίο συγκέντρωνε και το περισσότερο κόσμο. Ένα μοντέλο αυτοκινήτου Trabant, στο οποίο είχαν ενσωματώσει προσομοιωτή στο παρπριζ του. Φοβερή ιδέα:

Ο μικρός και ο μεγάλος Νίκος απόλαυσαν αντίστοιχα την οδηγική εμπειρία στους δρόμους της Ανατολικής Γερμανίας:



Αμέσως πιο κάτω είδαμε το αφιέρωμα στην Interflug, αεροπορική που αγνοούσα ότι υπήρχε:

Συνεχίσαμε σε ένα μεγάλο έπιπλο στο οποίο άνοιγες συρτάρια και ντουλάπια και έβλεπες αντικείμενα τις καθημερινότητας της ζωής των ανατολικογερμανών. Το ίδιο και παρακάτω, που γινόταν αναφορά στα επαγγέλματα τους, αλλά και σε δημοσιονομικά στοιχεία:


Εντυπωσιακές ήταν οι εργασιακές μισθολογικές αναφορές που αποτύπωναν εμφανώς το υψηλό επίπεδο για την εποχή!


Η βέσπα της ανατολικής Γερμανίας:

Προϊόντα που κυκλοφορούσαν εκεί, με άρωμα δεκαετίας 80:



Εικόνες από το περίφημο ματς που οι ανατολικοί κέρδισαν τους δυτικούς στα πλαίσια του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 1974:

Ξεκάθαρη αναφορά βέβαια γινόταν και στα ολυμπιακά αθλήματα αλλά και στο ντοπινγκ που ήταν πολύ διαδεδομένο τότε.
Μπήκαμε στο θάλαμο ανάκρισης της Stasi, διαβόητης μυστικής αστυνομίας της Α.Γερμανίας:

Στα γραφεία του κόμματος:


Αλλά και στο θάλαμο υποκλοπών:

Ορατός πάντα ο κίνδυνος πυρηνικής απειλής:

Ακούσαμε μουσική ραδιοφωνικών σταθμών Α.Γερμανίας από τα τότε ραδιόφωνα:

Μπήκαμε στην αίθουσα ενός νηπιαγωγείου:


Ήταν απίστευτη η πιστότητα των εκθεμάτων, τα οποία μπορούσες να αγγίξεις και περιεργαστείς. Να φανταστείτε ότι είχαμε ενθουσιαστεί πριν δούμε το καλύτερο κομμάτι.
Αυτό αφορούσε το αντίγραφο ενός σπιτιού της Ανατολικής Γερμανίας. Εκεί, αφού διαβάσαμε μια συνοπτική αναφορά περί ιδιοκτησίας και κατασκευής, ξεκινήσαμε από το ασανσέρ αρχικά:

Και περάσαμε στο καθιστικό:


Το μπάνιο:

Τη κουζίνα:

Το παιδικό δωμάτιο, με την αναφορά στη μεγάλη συναυλία του Bruce springsteen, στην οποία εικάζεται πως παραβρέθηκαν πάνω από 300.000 άτομα, λίγους μήνες πριν τη κατάρρευση του τείχους:



Ακόμα και η θέα από τα παράθυρα δεν ήταν στατική, μέσω κάποιας εικόνας ή ζωγραφιάς, αλλά πολύ έξυπνα προσαρμοσμένη, σχεδόν ρεαλιστική. Απίστευτη λεπτομέρεια:

Τελειώσαμε τη περιήγηση μας στο μουσείο πολύ ευχαριστημένοι με όσα είδαμε. Σκανάραμε το εισιτήριο στην έξοδο από τα τουρνικέ και βρεθήκαμε στο κατάστημα με τα αναμνηστικά το οποίο ήταν ιδιαίτερα ακριβό βέβαια:

Βγαίνοντας, διαπιστώσαμε ότι επιτέλους ο καιρός άρχισε να ανοίγει (αν και η ζημιά είχε γίνει) η μέρα όμως είχε αρχίσει να λιγοστεύει έστω κι αν δεν ήταν ακόμα ούτε τέσσερις. Έτσι περάσαμε γρήγορα τη γέφυρα:


και βρεθήκαμε στο νησί των μουσείων ‘’Museumsinsel’’ του οποίου το βόρειο τμήμα, γνωστό για τα πέντε μουσεία που φιλοξενεί έχει χαρακτηριστεί και ως Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς από την UNESCO. Οι πρώτες εικόνες από τον καθεδρικό ‘’Berliner Dom’’ με φόντο την Alexanderplaz ήταν εντυπωσιακές, και το σούρουπο χάρισε μοναδικά φωτογραφικά στιγμιότυπα:

Δεν είχαμε σκοπό να μπούμε σε κανένα από τα μουσεία. Γνωρίζω ότι το «μουσείο της Περγάμου» είναι κάτι μοναδικό και θα ήθελα να το δω, ωστόσο με το πασίγνωστο βωμό κλειστό λόγω συντήρησης όπως είχα ενημερωθεί, είναι κάτι που θα κάνω στην επόμενη επίσκεψη.
Περάσαμε έξω από το πολύ όμορφο ‘’Altes Museum’’ :


Κάναμε μια μεγάλη βόλτα προς τη James Simon Gallery :

Ώσπου φτάσαμε έξω από την ‘’Alte Nationalgalerie’’:

Πραγματοποιήσαμε στην ουσία ένα μικρό κύκλο περπατώντας πάνω στο νησί, καθώς λίγο μετά βρεθήκαμε πάλι από την άλλη πλευρά του καθεδρικού, με το σκοτάδι να αρχίζει να πέφτει για τα καλά κι ένα μεγάλο σμήνος πουλιά να πετάει πάνω μας, χαρίζοντας ακόμα πιο ωραίες λήψεις με τη κάμερα:




Θέλαμε να βολτάρουμε περισσότερο, πριν επιστρέψουμε στο χοστελ, έτσι αποφασίσαμε να κατέβουμε με τα πόδια μέχρι το kreuzberg σε μια κατά τα άλλα αδιάφορη διαδρομή. Αυτό που έκανε ιδιαίτερη εντύπωση ήταν οι πάμπολλες Τούρκικες συνοικίες με τα αντίστοιχα καταστήματα, σούπερ μαρκετ κτλ. γεγονός που γνωρίζαμε βέβαια, έδινε ωστόσο την εντύπωση ότι δεν είμαστε στο Βερολίνο αλλά στη Κωνσταντινούπολη όπως πριν δύο μήνες… Ενδιαφέρον, όπως και το graffiti που πετύχαμε στο δρόμο μας:

Ένα 40λεπτο περίπου μετά είχαμε φτάσει στο κέντρο του Kreuzberg, δίπλα από το σταθμό ‘’Kottbusser Tor’’ :

Μετά από την ορθοστασία της ημέρας, το κρύο σε συνδυασμό με τη βροχή και το ατελείωτο περπάτημα, ψάχναμε κάτι εναγωνίως για να σβήσουμε τη δίψα μας. Ευτυχώς δεν άργησε να βρεθεί, έτσι καταλήξαμε στο ‘’Kek bar’’ όπου μας περίμενε μια ζεστή γωνιά:

Μερικές γύρες (ή μπύρες) μετά καταλήξαμε να συζητάμε με τον Ινδό (!) μπάρμαν και τη Ρωσίδα (!) σερβιτόρα, παίρνοντας πληροφορίες αρχικά για τη νυχτερινή ζωή στη πόλη, το κάπνισμα, τις δουλειές, το βιοτικό επίπεδο σαν μετανάστες και άλλα πολλά ενδιαφέροντα ζητήματα. Κεραστήκαμε και το σφηνάκι μας και αποχωρήσαμε με κατεύθυνση το Χοστελ.
Έλα που στο δόμο λίγα μέτρα πιο κάτω όμως, στο 19a της Oranienstraße ‘’σκοντάψαμε’’ σε ένα άλλο υπέροχο Bar

με το όνομα ‘’Franken’’ στο οποίο -δικαίως- έφαγα κράξιμο αφού φωτογράφησα χωρίς να ρωτήσω. Παραγγείλαμε μια μπύρα και καθίσαμε στο μπαρ:

Αν κάτι μου έκανε εντύπωση πέρα από το ίδιο το μαγαζί, είναι αυτό καθ’ αυτό είναι οι τουαλέτες, που όπως όλες στα bar του kreuzberg έχουν κάτι από φυλακή σε μίξη με τουαλέτες Trainspotting. Φυσικά δε παρέλειψα να βγάλω μερικές φωτογραφίες:



Πήραμε το δρόμο της επιστροφής:



και τιμήσαμε για μια ακόμη φορά τον τούρκο με τα ντονέρ:

περάσαμε τη γέφυρα:

και φτάσαμε τελικά στις 9 το βράδυ στο Χοστελ για ανασύνταξη δυνάμεων. Ήταν εξάλλου Σάββατο βράδυ και δε θέλαμε σε καμία περίπτωση να το χάσουμε.
Μετά από το μπάνιο και το σύντομο ύπνο μας λοιπόν, πήραμε την αντίθετη κατεύθυνση προς το σταθμό Warschauer έχοντας στο πλάνο μας τη πολύ ζωντανή και νεανική περιοχή που ονομάζεται ‘’Boxhagener Platz’’ και ήταν αρκετά κοντά μας, την οποία μας είχε συστήσει ο Ινδός μπάρμαν που ανέφερα πιο πάνω και είχα φροντίσει να κρατήσω σε screenshot:

Όντως είδαμε αρκετά νέο κόσμο να κυκλοφορεί και να κατευθύνεται προς τα ‘κει. Επίσης είδαμε σε κάθε γωνία από έναν έγχρωμο ‘’πωλητή’’ ο οποίος πουλούσε ‘’weed, ή ότι άλλο θέλεις’’ κάτι που μ’ έκανε να νομίζω πως βρίσκομαι όχι στο Βερολίνο, αλλά σε μια εικονική πραγματικότητα στα στενά της Βαλτιμόρης, παίζοντας στο αγαπημένο μου ''The Wire'' μια σειρά που όποιος την έχει παρακολουθήσει με καταλαβαίνει…
Η περιοχή όμως ήταν πολύ όμορφη και δραστήρια, γεγονός που μας άρεσε ιδιαίτερα δίνοντας τα εύσημα στον Ινδό μπάρμαν. Το πρώτο μπαρ που σκαλώσαμε εκείνη τη νύχτα ήταν το ‘’RockZ’’ το οποίο είχε όλες τις προϋποθέσεις. Ροκ μουσική, όπως μαρτυρά και τ’ όνομα του, τέλεια διακόσμηση με κρεμασμένες κιθάρες και εξώφυλλα δίσκων κάτι που λατρεύω, ποικιλία σε βαρελίσιες και μηχανή παγώματος Jagger. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;


Μείναμε περίπου μια ώρα και συνεχίσαμε εξερευνώντας τη περιοχή. Αφού κάναμε μια γύρα καταλήξαμε 20 μέτρα πιο κάτω, σε ένα μεταλάδικο μπαρ με το όνομα ‘’Paules metal eck’’ . Ωραίο και μεγάλο μπαρ, με καλή μουσική στο οποίο τιμήσαμε μερικές ακόμα βαρελίσιες:


Μετά από περιπλάνηση, και άσκοπη αναμονή σε ένα μπαρ που ο μπάρμαν ήταν τόσο κόκκαλο που δε μας είδε επί δέκα λεπτά καταλήξαμε στο ‘’Bier Bar’’ ένα καταγώγι με έντονη κάπνα και μυρωδιές από διάφορα ‘’μυρωδικά’’ που καπνίζονται, το οποίο μάλιστα διέθετε μπύρες που ξεκινούσαν από 1,5€. Μας αρέσουν κάτι τέτοια:


Η ώρα ήταν περασμένες πέντε, έτσι μετά από ένα γρήγορο γεύμα κοτόπουλο σε ένα Τούρκο (που αλλού) της περιοχής, περνούσαμε τη γέφυρα του σιδηροδρομικού σταθμού αυτή τη φορά με κατεύθυνση το Χόστελ.

Μια ακόμα μεγαλύτερη μέρα μας περίμενε…
Last edited: