psilos3
Member
- Μηνύματα
- 7.094
- Likes
- 56.044
- Επόμενο Ταξίδι
- ;
- Ταξίδι-Όνειρο
- Αναζητείται!
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Προετοιμασία του ταξιδιού
- Αναχώρηση μέσω Βιέννης…
- Μέρα 1: Άφιξη, ταλαιπωρία και πρώτη γνωριμία με τη πόλη
- Μέρα 2. Τείχος, Alexanderplaz, DDR & Museum island
- Μέρα 3. Checkpoint C, Top. de Terrors & Kreuzberg
- Μέρα 4. Gendarmen, Brandeburg, Reichstag & Victory column.
- Επιστροφή
- Επίλογος – συμπεράσματα
Μέρα 4. Gendarmen, Brandeburg, Reichstag & Victory column.
Η άλλη μέρα ξεκίνησε από νωρίς, τρώγοντας πρωινό για έξι άτομα όπως κάθε φορά που τυγχάνει να βρίσκομαι σε καλά ξενοδοχεία. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα τη πλατφόρμα του Uber καθώς αποτελεί μία από τις διαθέσιμες επιλογές του google maps και στο Βερολίνο, κάτι που ανέφερα και πιο πάνω. Συγκρίναμε τις επιλογές και καταλήξαμε ότι ήταν η πιο συμφέρουσα οικονομικά οπότε και το καλέσαμε. Άριστη εμπειρία γενικά, που μπορεί να χρησιμεύσει και σε επόμενα ταξίδια:

Με κόστος 7,31€ ήμασταν στη ‘’Gendarmenmarkt’’ που πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι η πιο όμορφη πλατεία του Βερολίνου. Αν και δεν έχω δει παρά λίγες, δε θα διαφωνήσω. Επιβλητικά κτήρια περιστοιχίζουν αυτή τη πολύ ιδιαίτερη πλατεία. Το κακό ήταν ότι τη πετύχαμε σε φάση ανασύνταξης, καθώς ξήλωναν τη Χριστουγεννιάτικη αγορά και δε μπορέσαμε να τη δούμε όπως θέλαμε:
Ένας ναός που πρωτοαντικρίσαμε:
Και το Το ‘’deutscher dom’’ :
Το υπέροχο κτήριο ‘’konzerthaus berlin’’ που άνοιξε πρώτη φορά τις πύλες του το 1821 και υποδέχεται ορχηστρικά κονσέρτα και μουσική δωματίου:
Κάναμε δύο φορές το γύρο της πλατείας και πέτυχα μερικές εξαιρετικές λήψεις:
Επειδή είχαμε λίγη ώρα μπροστά μας όμως μέχρι να συναντηθούμε με τα παιδιά, κάναμε μια βόλτα στο διπλανό mall και ήπιαμε ένα καφέ στο ωραίο ‘’Einstein café’’ που βρήκαμε στο ισόγειο ενός όμορφου κτηρίου της οδού ‘’friedrichstraße’’ :
Επιστρέψαμε στη Gendarmenmarkt για να συναντηθούμε με τα παιδιά που έφτασαν με το μετρό:
Κι αναχωρήσαμε όλοι μαζί για το πολύ γνωστό μνημείο για τους δολοφονημένους Εβραίους της Ευρώπης ‘’Denkmal für die ermordeten Juden Europas’’:
Δυστυχώς δε βρήκαμε ανοιχτό το μουσείο εκείνη τη μέρα και αρκεστήκαμε απλά στο να δούμε το μνημείο:
Συνεχίσαμε δεξιότερα όπου φαίνονταν ήδη η πύλη του Βραδεμβούργου και το κτήριο του Κοινοβουλίου στο βάθος:
Περάσαμε κάτω από τη ‘’Brandenburger Tor’’ η οποία ουσιαστικά αποτελούσε παλαιότερα τη πύλη της πόλης, ολοκληρώθηκε το 1791 και είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο της πόλης (μαζί με το πύργο της τηλεόρασης) καθώς είναι συνδεδεμένη με πολλά ιστορικά γεγονότα:
Φερθήκαμε σαν τουρίστες και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες:
Βολτάραμε λίγο στη πλατεία ‘’Pariser Platz’’
Και αναχωρήσαμε μετά από μερικές ακόμα λήψεις:
Η ώρα είχε πάει δύο παρά, κάτι που σήμαινε ότι έπρεπε να κατευθυνθούμε προς το ιστορικό κτήριο του κοινοβουλίου ‘’Reichstag’’ στο οποίο είχαμε κλείσει προγραμματισμένη ξενάγηση για τις 14:00, με τη διαδικασία που αναφέρω στην εισαγωγή μου:
Περάσαμε τα διαδικαστικά αφού δώσαμε τις ταυτότητες μας και το τυπωμένο έγγραφο που έλαβα στο email μου και περιμέναμε στο προθάλαμο με τον εξαιρετικά βολικό ψύκτη να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός επισκεπτών. Λίγα λεπτά μετά ξεκινήσαμε προς το κυρίως κτήριο:
Το Ράιχσταγκ που ολοκληρώθηκε το 1893 έχει πλούσια ιστορία, από τη κατάργηση της μοναρχίας το 1918, τη πυρπόληση του ίσως από τους ναζί το 1933, μέχρι και την 30 Απριλίου του 1945 που ο Σοβιετικός λοχίας Μιχαήλ Μίνιν ύψωσε τη κόκκινη σημαία της νίκης με το σφυροδρέπανο, στη κορυφή του κτηρίου και στη καρδιά του κτήνους, σε μια από τις διασημότερες φωτογραφίες όλων των εποχών. Μετά την επανένωση των δύο Γερμανιών το 1990 αποφασίστηκε ότι αυτό θα είναι το κτήριο που θα στεγάζει τη βουλή. Τα τελευταία 20 χρόνια λειτουργεί και ως αξιοθέατο, με αποκορύφωμα το περίφημο γυάλινο θόλο του που έχει θέα σε όλο το Βερολίνο.
Περιμέναμε στη σειρά μας μέχρι να επιβιβαστούμε στο ασανσέρ:
Και ανεβήκαμε στο τελευταίο όροφο όπου το κρύο ήταν αρκετά τσουχτερό:
Αλλά άξιζε το κόπο γιατί η θέα ήταν εξαιρετική:
Δε μπήκαμε κατευθείαν στο θόλο:
Αλλά κάναμε το γύρο της οροφής για να βγάλουμε φωτογραφίες:
Έπειτα ξεκινήσαμε από τη φωτογραφική έκθεση που βρίσκεται στη βάση του θόλου, με αντικείμενο την ιστορία του κτηρίου:
Εδώ οι φίλοι Γερμανοί φρόντισαν να μας δείξουν τι έγινε το 1945 με μία ολόκληρη φωτογραφία. ΜΙΑ. Οι υπόλοιπες αφορούσαν την ιστορία του κτηρίου. Ας μη σχολιάσω περαιτέρω:
Ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε στο στριφογυριστό διάδρομο:
Βλέποντας την έκθεση από ψηλά αυτή τη φορά:
Φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο, όπου με χαρά συναντήσαμε έναν Έλληνα υπάλληλο που ζει στη Γερμανία αρκετά χρόνια και ανταλλάξαμε απόψεις:
Αφού ολοκληρώσαμε την επίσκεψη, πήραμε ξανά το ασανσέρ για να κατέβουμε κάτω:
Και να συνεχίσουμε τη μέρα μας:
Με μία απαραίτητη στάση για ένα Wurst όμως, γιατί μας είχε κόψει η πείνα:
Και το wurst ως γνωστόν δε κατεβαίνει ποτέ σκέτο, αλλά μόνο με μπύρα και θέα στη πύλη του Βραδεμβούργου:
Την οποία αφήσαμε πίσω μας για να συνεχίσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση:
Για να περπατήσουμε κάτι παραπάνω από 2 χιλιόμετρα όπως είχαμε αρχικά υπολογίσει:
Λίγο μετά όμως βρεθήκαμε μπροστά στο εντυπωσιακό μνημείο ‘’Soviet War Memorial – Tiergarten’’ το οποίο βρίσκεται εκεί τιμώντας τη μνήμη των 80.000 Σοβιετικών που χάθηκαν εκεί κατά τη μάχη του Βερολίνου:
Το μνημείο ανεγέρθηκε το 1945, λίγο μετά τη κατάληψη της πόλης:
Πάλι καλά γιατί με όσα (δεν) είδα στο Ραιχσταγκ προηγουμένως, θα πίστευα ότι στη πόλη αυτή δεν έγινε και κάτι αξιοπρόσεκτο
Συνεχίσαμε προχωρώντας στο δρόμο που ονομάζεται ‘‘Straße des 17. Juni’’ και διασχίζει το πάρκο ‘’Tiergarten’’ που έδωσε το όνομα του και σε όλη τη τοποθεσία, βγάζοντας παράλληλα φωτογραφίες:
Κατευθυνόμασταν προς το αξιοθέατο με το όνομα ‘’Victory column’’ που ήταν μπροστά μας:
Η διαδρομή δε μας προβλημάτισε καθόλου αν και θεωρώ ότι με καλύτερο καιρό θα ήταν πολύ πιο όμορφη, καθώς θα μπορούσε να βολτάρει κανείς και στο μεγάλο πάρκο του Tiergarten. Εμείς αρκεστήκαμε λίγο σ’ αυτό, καθώς το κρύο ήταν αρκετό και είχε αρχίσει να πέφτει και το σκοτάδι:
Φτάνοντας εκεί δε πήγαμε κατευθείαν να δούμε τη στήλη της νίκης, αλλά κάναμε μια παράκαμψη δεξιά για 500 περίπου μέτρα, φτάνοντας στη γέφυρα ‘’Lutherbrücke’’ η οποία φυσικά ήταν αφιερωμένη στο Μαρτίνο Λούθηρο:
Η γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1892, μας έδωσε μερικές πολύ όμορφες εικόνες:
Πίσω μας η πλατεία με τη στήλη της νίκης:
Μπορούσε κανείς να κατέβει στις όχθες του ποταμού ανοίγοντας το μεταλλικό πορτάκι, φτάνοντας ακόμα πιο κοντά:
Περάσαμε απέναντι το δρόμο και βρεθήκαμε έξω από το ‘’Bundespräsidialamt’’, την επίσημη κατοικία του προέδρου της Γερμανίας όπως διάβασα αργότερα, γεγονός που εξηγούσε τη παρουσία αρκετών αστυνομικών:
Προχωρήσαμε προς τη στήλη της Νίκης με το σκοτάδι να έχει κάνει πλέον την εμφάνιση του. Αν και δεν ήθελα να νυχτώσει τόσο νωρίς, στάθηκα τυχερός για μία ακόμα φορά με τις φωτογραφίες που κατάφερα να βγάλω:
Η στήλη της νίκης αποτελεί ένα μνημείο το οποίο εγκαινιάστηκε το 1873, για να τιμήσει τη νίκη της Πρωσίας στο Δανό – Πρωσικό πόλεμο. Είναι ύψους περίπου 70 μέτρων και στη κορυφή της βρίσκεται το χρυσό άγαλμα της θεάς Νίκης.
Στο μνημείο για διευκόλυνση της πρόσβασης έχουν δημιουργηθεί υπόγειες στοές περιμετρικά της πλατείας:
Όπου περνώντας από το τούνελ:
Βρίσκεσαι ακριβώς κάτω απ΄αυτό:
Υπάρχει είσοδος κόστους 3 ευρώ για να ανέβει κανείς επάνω και να δει τη θέα, κάτι που δε κάναμε μιας και είχε νυχτώσει για τα καλά.
Συμβουλευτήκαμε γι’ ακόμα μια φορά το google maps και κατευθυνθήκαμε προς τη στάση του τρένου ‘’S’’ με σκοπό να το πάρουμε συνδυαστικά με το μετρό, προκειμένου να γυρίσουμε προς το χόστελ μας:
Λάτρεψα τις μετακινήσεις στο Βερολίνο. Μου έκανε εντύπωση (το αναφέρω ξανά) η ευκολία και η συχνότητα τους:
Αρχικά χρησιμοποιώντας τρένο, κι έπειτα μετρό, κατεβήκαμε στη γνώριμη ‘’Kottbusser Tor’’ όπου ξεκινήσαμε τις βόλτες στη περιοχή:
Βρεθήκαμε μπροστά σε ένα ‘’spati bar’’ του οποίου τα γεμάτα και λαχταριστά συνάμα ψυγεία μας κίνησαν τη περιέργεια και μπήκαμε μέσα:
Επί της ουσίας πρόκειται για κατάστημα πώλησης αλκοόλ στο οποίο μπορείς να καταναλώσεις τα πάντα και όχι για κάποιο μπαρ. Δε μας εμπόδισε να δοκιμάσουμε μερικές τοπικές βέβαια, καθώς τις είχαμε όλες μπροστά μας:
Συνεχίσαμε ανεβαίνοντας με τα πόδια προς το ποτάμι, και αφού φτάσαμε στο πάρκο Görlitzer είδαμε μπροστά μας το ‘’Mano Café’’ που είχαμε πάει και τη πρώτη νύχτα:
Θεωρήσαμε σωστό να μπούμε για να πιούμε μια εκλεκτή weis:
Η βραδιά συνεχίστηκε στο στέκι κατά κάποιο τρόπο της εκδρομής, και αναφέρομαι φυσικά στο ‘’O.b.E. bar’’ όπου και η στάση ήταν προβλεπόμενη με τη συμφωνία μεταξύ μας όμως να φάμε απέναντι αμέσως μετά:
Κι όταν λέω απέναντι, εννοώ το ιδιαίτερο μαγαζί για burger, λυόμενο ουσιαστικά και τοποθετημένο κάτω από τη γέφυρα που περνάνε τα τρένα, στο οποίο γινόταν κάθε μέρα το αδιαχώρητο από κόσμο και θέλαμε να ανακαλύψουμε το γιατί. Έτσι περάσαμε το δρόμο:
Και μπήκαμε στο περίεργο αυτό burgerάδικο με το όνομα «Burgermeister Schlesisches Tor»
(Δε ξέρω αν ήταν γι’ αυτό η αναφορά του @taver, παρακαλώ να επιβεβαιώσει μόλις το δει):
Αφού δώσαμε τη παραγγελία, πληρώσαμε και πήραμε το νουμεράκι μας, περιμέναμε να έρθει η σειρά μας:
Το burger αποδείχτηκε παραπάνω από νόστιμο, δικαιώνοντας όσους επιλέγανε το συγκεκριμένο κατάστημα. Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μη το συνοδεύσουμε με μία Grevensteiner που σερβίρουν εκεί:
Αφού φάγαμε το εξαιρετικό burger μας συνεχίσαμε προς το Χόστελ. Η ώρα ήταν περασμένες εννιά, γι’ αυτό κι αποφασίσαμε να ανεβούμε να φτιάξουμε τα πράγματα μας να είμαστε έτοιμοι. Τι νομίζετε, ότι επειδή πετάμε τα ξημερώματα θα τη πέσουμε για ξεκούραση; Σε καμία περίπτωση! Μισή ώρα μετά κατηφορίζαμε προς τη Boxhagener Platz φτάνοντας έξω από το Bier Bar (αυτό με τις γνωστές μυρωδιές):
Μπήκαμε χωρίς δισταγμό για να πιούμε μερικές μπύρες, διαπιστώνοντας ότι ο κόσμος είναι αισθητά λιγότερος καθώς ήταν Δευτέρα βράδυ:
Διαπιστώσαμε επίσης τις προθέσεις του, όχι φυσικά ότι είχαμε καμιά αμφιβολία:
Ακολούθησε το Pauls Bar με τις μουσικάρες του για τελευταία φορά:
Καθώς η ώρα ήταν περασμένες μία και η πείνα μας είχε κόψει, αλλάξαμε πεζοδρόμιο για να φάμε ένα ντονέρ κοτόπουλο στο φίλο μας το Τούρκο,
ο οποίος χάρηκε που μας ξαναείδε, μας έβαλε και ΛεΠα να ακούσουμε την ώρα που τρώγαμε το εξαιρετικό ομολογουμένως φαγητό του, σε μεγάλη πίτα με ψητά καρότα, πατάτες και σως:
Κάπως έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το χοστελ προκειμένου να ξεκουραστούμε όσο προλαβαίναμε, κάτι λιγότερο από τρεις ώρες δηλαδή. Είχαμε προνοήσει να πληρώσουμε και τη τελευταία βραδιά φυσικά, κάτι που ήταν αναπόφευκτο με την πολύ πρωινή πτήση:
Η άλλη μέρα ξεκίνησε από νωρίς, τρώγοντας πρωινό για έξι άτομα όπως κάθε φορά που τυγχάνει να βρίσκομαι σε καλά ξενοδοχεία. Ήταν η πρώτη φορά που χρησιμοποίησα τη πλατφόρμα του Uber καθώς αποτελεί μία από τις διαθέσιμες επιλογές του google maps και στο Βερολίνο, κάτι που ανέφερα και πιο πάνω. Συγκρίναμε τις επιλογές και καταλήξαμε ότι ήταν η πιο συμφέρουσα οικονομικά οπότε και το καλέσαμε. Άριστη εμπειρία γενικά, που μπορεί να χρησιμεύσει και σε επόμενα ταξίδια:

Με κόστος 7,31€ ήμασταν στη ‘’Gendarmenmarkt’’ που πολλοί υποστηρίζουν ότι είναι η πιο όμορφη πλατεία του Βερολίνου. Αν και δεν έχω δει παρά λίγες, δε θα διαφωνήσω. Επιβλητικά κτήρια περιστοιχίζουν αυτή τη πολύ ιδιαίτερη πλατεία. Το κακό ήταν ότι τη πετύχαμε σε φάση ανασύνταξης, καθώς ξήλωναν τη Χριστουγεννιάτικη αγορά και δε μπορέσαμε να τη δούμε όπως θέλαμε:

Ένας ναός που πρωτοαντικρίσαμε:

Και το Το ‘’deutscher dom’’ :

Το υπέροχο κτήριο ‘’konzerthaus berlin’’ που άνοιξε πρώτη φορά τις πύλες του το 1821 και υποδέχεται ορχηστρικά κονσέρτα και μουσική δωματίου:


Κάναμε δύο φορές το γύρο της πλατείας και πέτυχα μερικές εξαιρετικές λήψεις:




Επειδή είχαμε λίγη ώρα μπροστά μας όμως μέχρι να συναντηθούμε με τα παιδιά, κάναμε μια βόλτα στο διπλανό mall και ήπιαμε ένα καφέ στο ωραίο ‘’Einstein café’’ που βρήκαμε στο ισόγειο ενός όμορφου κτηρίου της οδού ‘’friedrichstraße’’ :


Επιστρέψαμε στη Gendarmenmarkt για να συναντηθούμε με τα παιδιά που έφτασαν με το μετρό:

Κι αναχωρήσαμε όλοι μαζί για το πολύ γνωστό μνημείο για τους δολοφονημένους Εβραίους της Ευρώπης ‘’Denkmal für die ermordeten Juden Europas’’:



Δυστυχώς δε βρήκαμε ανοιχτό το μουσείο εκείνη τη μέρα και αρκεστήκαμε απλά στο να δούμε το μνημείο:


Συνεχίσαμε δεξιότερα όπου φαίνονταν ήδη η πύλη του Βραδεμβούργου και το κτήριο του Κοινοβουλίου στο βάθος:


Περάσαμε κάτω από τη ‘’Brandenburger Tor’’ η οποία ουσιαστικά αποτελούσε παλαιότερα τη πύλη της πόλης, ολοκληρώθηκε το 1791 και είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο σύμβολο της πόλης (μαζί με το πύργο της τηλεόρασης) καθώς είναι συνδεδεμένη με πολλά ιστορικά γεγονότα:


Φερθήκαμε σαν τουρίστες και βγάλαμε αρκετές φωτογραφίες:

Βολτάραμε λίγο στη πλατεία ‘’Pariser Platz’’

Και αναχωρήσαμε μετά από μερικές ακόμα λήψεις:


Η ώρα είχε πάει δύο παρά, κάτι που σήμαινε ότι έπρεπε να κατευθυνθούμε προς το ιστορικό κτήριο του κοινοβουλίου ‘’Reichstag’’ στο οποίο είχαμε κλείσει προγραμματισμένη ξενάγηση για τις 14:00, με τη διαδικασία που αναφέρω στην εισαγωγή μου:



Περάσαμε τα διαδικαστικά αφού δώσαμε τις ταυτότητες μας και το τυπωμένο έγγραφο που έλαβα στο email μου και περιμέναμε στο προθάλαμο με τον εξαιρετικά βολικό ψύκτη να συγκεντρωθεί ο απαραίτητος αριθμός επισκεπτών. Λίγα λεπτά μετά ξεκινήσαμε προς το κυρίως κτήριο:


Το Ράιχσταγκ που ολοκληρώθηκε το 1893 έχει πλούσια ιστορία, από τη κατάργηση της μοναρχίας το 1918, τη πυρπόληση του ίσως από τους ναζί το 1933, μέχρι και την 30 Απριλίου του 1945 που ο Σοβιετικός λοχίας Μιχαήλ Μίνιν ύψωσε τη κόκκινη σημαία της νίκης με το σφυροδρέπανο, στη κορυφή του κτηρίου και στη καρδιά του κτήνους, σε μια από τις διασημότερες φωτογραφίες όλων των εποχών. Μετά την επανένωση των δύο Γερμανιών το 1990 αποφασίστηκε ότι αυτό θα είναι το κτήριο που θα στεγάζει τη βουλή. Τα τελευταία 20 χρόνια λειτουργεί και ως αξιοθέατο, με αποκορύφωμα το περίφημο γυάλινο θόλο του που έχει θέα σε όλο το Βερολίνο.

Περιμέναμε στη σειρά μας μέχρι να επιβιβαστούμε στο ασανσέρ:

Και ανεβήκαμε στο τελευταίο όροφο όπου το κρύο ήταν αρκετά τσουχτερό:

Αλλά άξιζε το κόπο γιατί η θέα ήταν εξαιρετική:


Δε μπήκαμε κατευθείαν στο θόλο:

Αλλά κάναμε το γύρο της οροφής για να βγάλουμε φωτογραφίες:



Έπειτα ξεκινήσαμε από τη φωτογραφική έκθεση που βρίσκεται στη βάση του θόλου, με αντικείμενο την ιστορία του κτηρίου:

Εδώ οι φίλοι Γερμανοί φρόντισαν να μας δείξουν τι έγινε το 1945 με μία ολόκληρη φωτογραφία. ΜΙΑ. Οι υπόλοιπες αφορούσαν την ιστορία του κτηρίου. Ας μη σχολιάσω περαιτέρω:



Ξεκινήσαμε να ανεβαίνουμε στο στριφογυριστό διάδρομο:

Βλέποντας την έκθεση από ψηλά αυτή τη φορά:

Φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο, όπου με χαρά συναντήσαμε έναν Έλληνα υπάλληλο που ζει στη Γερμανία αρκετά χρόνια και ανταλλάξαμε απόψεις:


Αφού ολοκληρώσαμε την επίσκεψη, πήραμε ξανά το ασανσέρ για να κατέβουμε κάτω:

Και να συνεχίσουμε τη μέρα μας:

Με μία απαραίτητη στάση για ένα Wurst όμως, γιατί μας είχε κόψει η πείνα:

Και το wurst ως γνωστόν δε κατεβαίνει ποτέ σκέτο, αλλά μόνο με μπύρα και θέα στη πύλη του Βραδεμβούργου:

Την οποία αφήσαμε πίσω μας για να συνεχίσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση:

Για να περπατήσουμε κάτι παραπάνω από 2 χιλιόμετρα όπως είχαμε αρχικά υπολογίσει:

Λίγο μετά όμως βρεθήκαμε μπροστά στο εντυπωσιακό μνημείο ‘’Soviet War Memorial – Tiergarten’’ το οποίο βρίσκεται εκεί τιμώντας τη μνήμη των 80.000 Σοβιετικών που χάθηκαν εκεί κατά τη μάχη του Βερολίνου:


Το μνημείο ανεγέρθηκε το 1945, λίγο μετά τη κατάληψη της πόλης:



Πάλι καλά γιατί με όσα (δεν) είδα στο Ραιχσταγκ προηγουμένως, θα πίστευα ότι στη πόλη αυτή δεν έγινε και κάτι αξιοπρόσεκτο

Συνεχίσαμε προχωρώντας στο δρόμο που ονομάζεται ‘‘Straße des 17. Juni’’ και διασχίζει το πάρκο ‘’Tiergarten’’ που έδωσε το όνομα του και σε όλη τη τοποθεσία, βγάζοντας παράλληλα φωτογραφίες:

Κατευθυνόμασταν προς το αξιοθέατο με το όνομα ‘’Victory column’’ που ήταν μπροστά μας:


Η διαδρομή δε μας προβλημάτισε καθόλου αν και θεωρώ ότι με καλύτερο καιρό θα ήταν πολύ πιο όμορφη, καθώς θα μπορούσε να βολτάρει κανείς και στο μεγάλο πάρκο του Tiergarten. Εμείς αρκεστήκαμε λίγο σ’ αυτό, καθώς το κρύο ήταν αρκετό και είχε αρχίσει να πέφτει και το σκοτάδι:



Φτάνοντας εκεί δε πήγαμε κατευθείαν να δούμε τη στήλη της νίκης, αλλά κάναμε μια παράκαμψη δεξιά για 500 περίπου μέτρα, φτάνοντας στη γέφυρα ‘’Lutherbrücke’’ η οποία φυσικά ήταν αφιερωμένη στο Μαρτίνο Λούθηρο:


Η γέφυρα που κατασκευάστηκε το 1892, μας έδωσε μερικές πολύ όμορφες εικόνες:




Πίσω μας η πλατεία με τη στήλη της νίκης:

Μπορούσε κανείς να κατέβει στις όχθες του ποταμού ανοίγοντας το μεταλλικό πορτάκι, φτάνοντας ακόμα πιο κοντά:


Περάσαμε απέναντι το δρόμο και βρεθήκαμε έξω από το ‘’Bundespräsidialamt’’, την επίσημη κατοικία του προέδρου της Γερμανίας όπως διάβασα αργότερα, γεγονός που εξηγούσε τη παρουσία αρκετών αστυνομικών:


Προχωρήσαμε προς τη στήλη της Νίκης με το σκοτάδι να έχει κάνει πλέον την εμφάνιση του. Αν και δεν ήθελα να νυχτώσει τόσο νωρίς, στάθηκα τυχερός για μία ακόμα φορά με τις φωτογραφίες που κατάφερα να βγάλω:


Η στήλη της νίκης αποτελεί ένα μνημείο το οποίο εγκαινιάστηκε το 1873, για να τιμήσει τη νίκη της Πρωσίας στο Δανό – Πρωσικό πόλεμο. Είναι ύψους περίπου 70 μέτρων και στη κορυφή της βρίσκεται το χρυσό άγαλμα της θεάς Νίκης.
Στο μνημείο για διευκόλυνση της πρόσβασης έχουν δημιουργηθεί υπόγειες στοές περιμετρικά της πλατείας:


Όπου περνώντας από το τούνελ:


Βρίσκεσαι ακριβώς κάτω απ΄αυτό:


Υπάρχει είσοδος κόστους 3 ευρώ για να ανέβει κανείς επάνω και να δει τη θέα, κάτι που δε κάναμε μιας και είχε νυχτώσει για τα καλά.

Συμβουλευτήκαμε γι’ ακόμα μια φορά το google maps και κατευθυνθήκαμε προς τη στάση του τρένου ‘’S’’ με σκοπό να το πάρουμε συνδυαστικά με το μετρό, προκειμένου να γυρίσουμε προς το χόστελ μας:

Λάτρεψα τις μετακινήσεις στο Βερολίνο. Μου έκανε εντύπωση (το αναφέρω ξανά) η ευκολία και η συχνότητα τους:

Αρχικά χρησιμοποιώντας τρένο, κι έπειτα μετρό, κατεβήκαμε στη γνώριμη ‘’Kottbusser Tor’’ όπου ξεκινήσαμε τις βόλτες στη περιοχή:


Βρεθήκαμε μπροστά σε ένα ‘’spati bar’’ του οποίου τα γεμάτα και λαχταριστά συνάμα ψυγεία μας κίνησαν τη περιέργεια και μπήκαμε μέσα:


Επί της ουσίας πρόκειται για κατάστημα πώλησης αλκοόλ στο οποίο μπορείς να καταναλώσεις τα πάντα και όχι για κάποιο μπαρ. Δε μας εμπόδισε να δοκιμάσουμε μερικές τοπικές βέβαια, καθώς τις είχαμε όλες μπροστά μας:

Συνεχίσαμε ανεβαίνοντας με τα πόδια προς το ποτάμι, και αφού φτάσαμε στο πάρκο Görlitzer είδαμε μπροστά μας το ‘’Mano Café’’ που είχαμε πάει και τη πρώτη νύχτα:

Θεωρήσαμε σωστό να μπούμε για να πιούμε μια εκλεκτή weis:

Η βραδιά συνεχίστηκε στο στέκι κατά κάποιο τρόπο της εκδρομής, και αναφέρομαι φυσικά στο ‘’O.b.E. bar’’ όπου και η στάση ήταν προβλεπόμενη με τη συμφωνία μεταξύ μας όμως να φάμε απέναντι αμέσως μετά:

Κι όταν λέω απέναντι, εννοώ το ιδιαίτερο μαγαζί για burger, λυόμενο ουσιαστικά και τοποθετημένο κάτω από τη γέφυρα που περνάνε τα τρένα, στο οποίο γινόταν κάθε μέρα το αδιαχώρητο από κόσμο και θέλαμε να ανακαλύψουμε το γιατί. Έτσι περάσαμε το δρόμο:

Και μπήκαμε στο περίεργο αυτό burgerάδικο με το όνομα «Burgermeister Schlesisches Tor»
(Δε ξέρω αν ήταν γι’ αυτό η αναφορά του @taver, παρακαλώ να επιβεβαιώσει μόλις το δει):

Αφού δώσαμε τη παραγγελία, πληρώσαμε και πήραμε το νουμεράκι μας, περιμέναμε να έρθει η σειρά μας:


Το burger αποδείχτηκε παραπάνω από νόστιμο, δικαιώνοντας όσους επιλέγανε το συγκεκριμένο κατάστημα. Φυσικά δε θα μπορούσαμε να μη το συνοδεύσουμε με μία Grevensteiner που σερβίρουν εκεί:

Αφού φάγαμε το εξαιρετικό burger μας συνεχίσαμε προς το Χόστελ. Η ώρα ήταν περασμένες εννιά, γι’ αυτό κι αποφασίσαμε να ανεβούμε να φτιάξουμε τα πράγματα μας να είμαστε έτοιμοι. Τι νομίζετε, ότι επειδή πετάμε τα ξημερώματα θα τη πέσουμε για ξεκούραση; Σε καμία περίπτωση! Μισή ώρα μετά κατηφορίζαμε προς τη Boxhagener Platz φτάνοντας έξω από το Bier Bar (αυτό με τις γνωστές μυρωδιές):

Μπήκαμε χωρίς δισταγμό για να πιούμε μερικές μπύρες, διαπιστώνοντας ότι ο κόσμος είναι αισθητά λιγότερος καθώς ήταν Δευτέρα βράδυ:

Διαπιστώσαμε επίσης τις προθέσεις του, όχι φυσικά ότι είχαμε καμιά αμφιβολία:

Ακολούθησε το Pauls Bar με τις μουσικάρες του για τελευταία φορά:

Καθώς η ώρα ήταν περασμένες μία και η πείνα μας είχε κόψει, αλλάξαμε πεζοδρόμιο για να φάμε ένα ντονέρ κοτόπουλο στο φίλο μας το Τούρκο,

ο οποίος χάρηκε που μας ξαναείδε, μας έβαλε και ΛεΠα να ακούσουμε την ώρα που τρώγαμε το εξαιρετικό ομολογουμένως φαγητό του, σε μεγάλη πίτα με ψητά καρότα, πατάτες και σως:

Κάπως έτσι πήραμε το δρόμο της επιστροφής για το χοστελ προκειμένου να ξεκουραστούμε όσο προλαβαίναμε, κάτι λιγότερο από τρεις ώρες δηλαδή. Είχαμε προνοήσει να πληρώσουμε και τη τελευταία βραδιά φυσικά, κάτι που ήταν αναπόφευκτο με την πολύ πρωινή πτήση:

Last edited: