Ivanna Petrovna
Member
- Μηνύματα
- 152
- Likes
- 1.104
Οι περισσότεροι προτιμούν Πετρούπολη από Μόσχα. Ακόμα κι η Μαρίνα στο τρένο του Κατιόνακ, μας είχε συστήσει να καθήσουμε 2-3 μέρες στην Μόσχα ίσα ίσα για να δούμε τα βασικά, και όλες τις υπόλοιπες μέρες να τις αφιερώναμε στην Πετρούπολη. Δυστυχώς κι οι τρεις μας, θα προτιμούσαμε να είχε συμβεί το αντίθετο!
Πάμε λοιπόν να εξιχνιάσουμε με φωτορεπορτάζ: τι στο καλό έχει η Αγ. Πετρούπολη, που μαγεύει και συναρπάζει τα πλήθη;
O πιο κεντρικός και εμπορικός δρόμος της πόλης, Nevsky Prospekt.
Στα αριστερά διακρίνεται ένα από τα πιο διάσημα κτίρια της πόλης, το πάλι ποτέπολυκατάστημα Εliseyev, πανέμορφο δείγμα της ρώσικης Art Nouveau. Είναι σχεδιασμένο από τον Ρώσο αρχιτέκτονα Gavriil Baranovsky, ο οποίος έφτιαξε και το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο για το Μούρμανσκ! Ο Baranovsky συνδεόταν με οικογενειακούς δεσμούς με την οικογένεια Eliseyev, που ήταν οι ιδιοκτήτες του πολυκαταστήματος και γνωστοί έμποροι. Είχε παντρευτεί την κόρη του πάτερ φαμίλια, Grigory Eliseyev, κι είχε αναλάβει το κτίσιμο πολλών κατοικιών για λογαριασμό της οικογένειας.
To κτίριο, από την ανέγερσή του το 1903 μέχρι σήμερα, με κάποια σύντομα διαλείμματα, ήταν πολυκατάστημα. Την περίοδο που επισκεπτήκαμε την πόλη, ήταν κλειστό. Το 2012 ξανάνοιξε στο κοινό, πλήρως ανακαινισμένο, σύμφωνα με το στυλ που είχε όταν πρωτοεγκαινιάστηκε. Τώρα πια φιλοξενεί στο εσωτερικό του delicatessen, εστιατόριο και καφέ, με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα.
Tην πρόσοψη του κτιρίου κοσμούν αγάλματα με αλληγορική σημασία, φιλοτεχνημένα από τον Amandus Adamson. Υποτίθεται ότι αναπαριστούν το Εμπόριο, την Επιστήμη, την Τέχνη και την Βιομηχανία.
Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας του Καζάν στην Αγ.Πετρούπολη.
Στην ίδια ευθεία με το πολυκατάστημα Eliseyev, επί της Nevsky Prospekt αλλά από την απέναντι μεριά, βρίσκεται ο Καθεδρικός ναός του Καζάν. Είναι αφιερωμένος στην εικόνα της Θεοτόκου του Καζάν. Αντίστοιχος ναός αφιερωμένος στην εικόνα αυτή βρίσκεται στη Μόσχα, και τον είχαμε ήδη επισκεπτεί στην Κόκκινη Πλατεία!
Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με την παράδοση, είχε ανακαλυφθεί από ένα κοριτσάκι που είδε όραμα της Παναγίας, η οποία του υπόδειξε το σημείο όπου βρισκόταν η εικόνα, στην πόλη του Καζάν. Ο ναός σχεδιάστηκε από τον Andrey Voronikhin και θυμίζει πολύ εξωτερικά την εκκλησία του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη και το περιστύλιό του.
Aναβίωση του χαμένου ρομαντισμού μπροστά στον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, έστω και με fake περιτύλιγμα...
Δίπλα στον Καθεδρικό ναό βρίσκεται τo κανάλι Griboyedov, μήκους 5 χιλιομέτρων και σημείο εκκίνησης για πολλές βαρκάδες. Πριν την Οκτωβριανή επανάσταση ονομαζόταν Κανάλι της Αικατερίνης, προς τιμήν της Αικατερίνης της μεγάλης, που έκανε έργα επέκτασης και ενίσχυσής του.
Ο έρωτας έμελλε να μας κτυπήσει την πόρτα, σαν άλλη αναδυομένη Αφροδίτη. Δυστυχώς ήταν στην άλλη όχθη...
Άλλος για τη βάρκα του...;;
Καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας, οι περιηγήσεις με βάρκα κατά μήκος των καναλιών, ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Επειδή ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος, κάθε βάρκα προσπαθούσε να προσελκύσει κόσμο βάζοντας μουσική στη διαπασών. Μονίμως ακουγόταν η φωνή κάποιου κράχτη που θα διαφήμιζε την προσωπική του βαρκαρόλα ως την καλύτερη. Από ένα σημείο και μετά σου έπαιρναν τα αυτιά, αυτό το μπίρι μπίρι ήταν αργός ψυχολογικός πόλεμος...
Ο Oίκος των Bιβλίων, πρώην κατάστημα της Singer.
Συνεχίζοντας όλο ευθεία κατά μήκος του καναλιού Griboyedov, συναντάς στο αριστερό σου χέρι, ακριβώς απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, ένα από τα πιο γνωστά και όμορφα κτίρια της Πετρούπολης, τον Οίκο των Βιβλίων.
Ο σχεδιασμός του είχε ανατεθεί στον αρχιτέκτονα Pavel Suzor από την εταιρεία Singer, για να στεγάσει αρχικά το ρώσικο κατάστημά της. Tο κτίσιμό του ολοκληρώθηκε το 1904 και φυσικά αποτελεί κι αυτό ένα αριστούργημα της Art Nouveau. Μια αρχική σκέψη ήταν να χτιστεί ένας ουρανοξύστης, αντίστοιχος με αυτόν που ήδη υπήρχε στην Αμερική (Singer Building) και στέγαζε τα γραφεία της εταιρείας. Το σχέδιο όμως αυτό τελικά δεν προχώρησε.
Mετά την αλλαγή του καθεστώτος άλλαξε κι η χρήση του κτιρίου. Επί σειρά ετών και μέχρι τις μέρες μας, αν και με κάποια μικρά διαλείμματα, φιλοξενεί τον Οίκο των Βιβλίων.
Κατά μήκος του καναλιού Griboyedov συναντάμε άλλο ένα γνωστό κτίριο, το πρώτο Αμοιβαίο Πιστωτικό Ίδρυμα της πόλης, σχεδιασμένο και πάλι από τον Pavel Suzor.
(Τα δικά μας αξιοθέατα στην Αγ. Πετρούπολη.)
Μια σοκαριστική ανακάλυψη που κάναμε στο σούπερ μάρκετ, ήταν η απομίμηση φέτας, με την ονομασία Συρτάκι!
Απλό, λιτό γεύμα με βασικό συστατικό του το Συρτάκι.
H γεύση και η υφή του ήταν απερίγραπτη. Η γεύση του ξεχάστηκε γρήγορα, η υφή έμεινε ανεξίτηλη για πάντα. Ήταν σαν να έτρωγες ασβέστη, ή όπως είπε η Αντιγκόνα, σαν να γευόσουν χαλβά Φαρσάλων που έλιωνε στο στόμα σαν κιμωλία...
Εκτός από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, συναντήσαμε κι αλλού απόπειρες απομίμησης ξένων τυριών. Όχι, αυτή τη φορά δεν αγοράσαμε.
Άλλη μια -σίγουρα άκρως πετυχημένη - απόπειρα απομίμησης φέτας, με το πολύ εμπνευσμένο όνομα Φεταξά...
Μια άλλη μέρα, έτυχε να βρεθούμε σε μια κλειστή αγορά, κάτι σαν την Βαρβάκειο, αλλά στο πιο κυριλέ.
Κάτι που δεν περιμέναμε να δούμε: χαλβά (295 ρούβλια το κιλό) και μπακλαβαδάκια! Φυσικά πήραμε ένα μικρό δείγμα, για τη γεύση.
Δεν το πήραμε πατριωτικά, αλλά ο ελληνικός χαλβάς είναι πολύ γευστικότερος. Τούτος εδώ μοιάζει και με σχιστόλιθο!
H φωτογραφία με το γλυκό παιδάκι (Alionka) είναι από συσκευασία σοκολάτας που την βλέπεις παντού και πάντα στη Ρωσία! Η πουά εικόνα με το 70ς design είναι κι αυτή από περιτύλιγμα σοκολάτας.
Και μετά την υψηλή γαστρονoμία, λίγο street fashion καταστάσεις:
Φτωχός, πλην τίμιος βιοπαλαιστής, κράχτης-διαφήμιση για οίκο φορεμάτων εποχής...
Όχι, δεν πρόκειται για τον οίκο του βιοπαλαιστή αλλά για έναν άλλον, πολλά υποσχόμενο, οίκο μόδας της πόλης, με το όνομα Dana Fashion. Τις βιτρίνες του κοσμούσαν μεταξύ άλλων, τουαλέτες στα εθνικά χρώματα της Ρωσίας.
Saint Petersburg, μήπως ήρθε η ώρα να ανακηρυχτεί η νέα πρωτεύουσα της μόδας..;;
Όπου και να πάω, η Ελλάδα, ακόμα και σε μορφή καρπουζιού, με καταδιώκει...
Άλλη μια πρωτότυπη, αν και λίγο σκιαχτική διαφήμιση.
Όποιος κατάλαβε το τι σημαίνουν αυτές οι δύο διαφημίσεις, (αυτή εδώ μάλλον έχει να κάνει με φεστιβάλ θεάτρου), παρακαλώ να μου το πει και μένα...
Πάμε λοιπόν να εξιχνιάσουμε με φωτορεπορτάζ: τι στο καλό έχει η Αγ. Πετρούπολη, που μαγεύει και συναρπάζει τα πλήθη;
O πιο κεντρικός και εμπορικός δρόμος της πόλης, Nevsky Prospekt.
Στα αριστερά διακρίνεται ένα από τα πιο διάσημα κτίρια της πόλης, το πάλι ποτέπολυκατάστημα Εliseyev, πανέμορφο δείγμα της ρώσικης Art Nouveau. Είναι σχεδιασμένο από τον Ρώσο αρχιτέκτονα Gavriil Baranovsky, ο οποίος έφτιαξε και το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο για το Μούρμανσκ! Ο Baranovsky συνδεόταν με οικογενειακούς δεσμούς με την οικογένεια Eliseyev, που ήταν οι ιδιοκτήτες του πολυκαταστήματος και γνωστοί έμποροι. Είχε παντρευτεί την κόρη του πάτερ φαμίλια, Grigory Eliseyev, κι είχε αναλάβει το κτίσιμο πολλών κατοικιών για λογαριασμό της οικογένειας.
To κτίριο, από την ανέγερσή του το 1903 μέχρι σήμερα, με κάποια σύντομα διαλείμματα, ήταν πολυκατάστημα. Την περίοδο που επισκεπτήκαμε την πόλη, ήταν κλειστό. Το 2012 ξανάνοιξε στο κοινό, πλήρως ανακαινισμένο, σύμφωνα με το στυλ που είχε όταν πρωτοεγκαινιάστηκε. Τώρα πια φιλοξενεί στο εσωτερικό του delicatessen, εστιατόριο και καφέ, με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα.
Tην πρόσοψη του κτιρίου κοσμούν αγάλματα με αλληγορική σημασία, φιλοτεχνημένα από τον Amandus Adamson. Υποτίθεται ότι αναπαριστούν το Εμπόριο, την Επιστήμη, την Τέχνη και την Βιομηχανία.
Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας του Καζάν στην Αγ.Πετρούπολη.
Στην ίδια ευθεία με το πολυκατάστημα Eliseyev, επί της Nevsky Prospekt αλλά από την απέναντι μεριά, βρίσκεται ο Καθεδρικός ναός του Καζάν. Είναι αφιερωμένος στην εικόνα της Θεοτόκου του Καζάν. Αντίστοιχος ναός αφιερωμένος στην εικόνα αυτή βρίσκεται στη Μόσχα, και τον είχαμε ήδη επισκεπτεί στην Κόκκινη Πλατεία!
Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με την παράδοση, είχε ανακαλυφθεί από ένα κοριτσάκι που είδε όραμα της Παναγίας, η οποία του υπόδειξε το σημείο όπου βρισκόταν η εικόνα, στην πόλη του Καζάν. Ο ναός σχεδιάστηκε από τον Andrey Voronikhin και θυμίζει πολύ εξωτερικά την εκκλησία του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη και το περιστύλιό του.
Aναβίωση του χαμένου ρομαντισμού μπροστά στον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, έστω και με fake περιτύλιγμα...
Δίπλα στον Καθεδρικό ναό βρίσκεται τo κανάλι Griboyedov, μήκους 5 χιλιομέτρων και σημείο εκκίνησης για πολλές βαρκάδες. Πριν την Οκτωβριανή επανάσταση ονομαζόταν Κανάλι της Αικατερίνης, προς τιμήν της Αικατερίνης της μεγάλης, που έκανε έργα επέκτασης και ενίσχυσής του.
Ο έρωτας έμελλε να μας κτυπήσει την πόρτα, σαν άλλη αναδυομένη Αφροδίτη. Δυστυχώς ήταν στην άλλη όχθη...
Άλλος για τη βάρκα του...;;
Καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας, οι περιηγήσεις με βάρκα κατά μήκος των καναλιών, ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Επειδή ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος, κάθε βάρκα προσπαθούσε να προσελκύσει κόσμο βάζοντας μουσική στη διαπασών. Μονίμως ακουγόταν η φωνή κάποιου κράχτη που θα διαφήμιζε την προσωπική του βαρκαρόλα ως την καλύτερη. Από ένα σημείο και μετά σου έπαιρναν τα αυτιά, αυτό το μπίρι μπίρι ήταν αργός ψυχολογικός πόλεμος...
Ο Oίκος των Bιβλίων, πρώην κατάστημα της Singer.
Συνεχίζοντας όλο ευθεία κατά μήκος του καναλιού Griboyedov, συναντάς στο αριστερό σου χέρι, ακριβώς απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, ένα από τα πιο γνωστά και όμορφα κτίρια της Πετρούπολης, τον Οίκο των Βιβλίων.
Ο σχεδιασμός του είχε ανατεθεί στον αρχιτέκτονα Pavel Suzor από την εταιρεία Singer, για να στεγάσει αρχικά το ρώσικο κατάστημά της. Tο κτίσιμό του ολοκληρώθηκε το 1904 και φυσικά αποτελεί κι αυτό ένα αριστούργημα της Art Nouveau. Μια αρχική σκέψη ήταν να χτιστεί ένας ουρανοξύστης, αντίστοιχος με αυτόν που ήδη υπήρχε στην Αμερική (Singer Building) και στέγαζε τα γραφεία της εταιρείας. Το σχέδιο όμως αυτό τελικά δεν προχώρησε.
Mετά την αλλαγή του καθεστώτος άλλαξε κι η χρήση του κτιρίου. Επί σειρά ετών και μέχρι τις μέρες μας, αν και με κάποια μικρά διαλείμματα, φιλοξενεί τον Οίκο των Βιβλίων.
Κατά μήκος του καναλιού Griboyedov συναντάμε άλλο ένα γνωστό κτίριο, το πρώτο Αμοιβαίο Πιστωτικό Ίδρυμα της πόλης, σχεδιασμένο και πάλι από τον Pavel Suzor.
(Τα δικά μας αξιοθέατα στην Αγ. Πετρούπολη.)
Μια σοκαριστική ανακάλυψη που κάναμε στο σούπερ μάρκετ, ήταν η απομίμηση φέτας, με την ονομασία Συρτάκι!
Απλό, λιτό γεύμα με βασικό συστατικό του το Συρτάκι.
H γεύση και η υφή του ήταν απερίγραπτη. Η γεύση του ξεχάστηκε γρήγορα, η υφή έμεινε ανεξίτηλη για πάντα. Ήταν σαν να έτρωγες ασβέστη, ή όπως είπε η Αντιγκόνα, σαν να γευόσουν χαλβά Φαρσάλων που έλιωνε στο στόμα σαν κιμωλία...
Εκτός από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, συναντήσαμε κι αλλού απόπειρες απομίμησης ξένων τυριών. Όχι, αυτή τη φορά δεν αγοράσαμε.
Άλλη μια -σίγουρα άκρως πετυχημένη - απόπειρα απομίμησης φέτας, με το πολύ εμπνευσμένο όνομα Φεταξά...
Μια άλλη μέρα, έτυχε να βρεθούμε σε μια κλειστή αγορά, κάτι σαν την Βαρβάκειο, αλλά στο πιο κυριλέ.
Κάτι που δεν περιμέναμε να δούμε: χαλβά (295 ρούβλια το κιλό) και μπακλαβαδάκια! Φυσικά πήραμε ένα μικρό δείγμα, για τη γεύση.
Δεν το πήραμε πατριωτικά, αλλά ο ελληνικός χαλβάς είναι πολύ γευστικότερος. Τούτος εδώ μοιάζει και με σχιστόλιθο!
H φωτογραφία με το γλυκό παιδάκι (Alionka) είναι από συσκευασία σοκολάτας που την βλέπεις παντού και πάντα στη Ρωσία! Η πουά εικόνα με το 70ς design είναι κι αυτή από περιτύλιγμα σοκολάτας.
Και μετά την υψηλή γαστρονoμία, λίγο street fashion καταστάσεις:
Φτωχός, πλην τίμιος βιοπαλαιστής, κράχτης-διαφήμιση για οίκο φορεμάτων εποχής...
Όχι, δεν πρόκειται για τον οίκο του βιοπαλαιστή αλλά για έναν άλλον, πολλά υποσχόμενο, οίκο μόδας της πόλης, με το όνομα Dana Fashion. Τις βιτρίνες του κοσμούσαν μεταξύ άλλων, τουαλέτες στα εθνικά χρώματα της Ρωσίας.
Saint Petersburg, μήπως ήρθε η ώρα να ανακηρυχτεί η νέα πρωτεύουσα της μόδας..;;
Όπου και να πάω, η Ελλάδα, ακόμα και σε μορφή καρπουζιού, με καταδιώκει...
Άλλη μια πρωτότυπη, αν και λίγο σκιαχτική διαφήμιση.
Όποιος κατάλαβε το τι σημαίνουν αυτές οι δύο διαφημίσεις, (αυτή εδώ μάλλον έχει να κάνει με φεστιβάλ θεάτρου), παρακαλώ να μου το πει και μένα...