• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Ρωσία Pωσία 2009 - Η Οδύσσεια συνεχίζεται

Μηνύματα
152
Likes
1.104

Οι περισσότεροι προτιμούν Πετρούπολη από Μόσχα. Ακόμα κι η Μαρίνα στο τρένο του Κατιόνακ, μας είχε συστήσει να καθήσουμε 2-3 μέρες στην Μόσχα ίσα ίσα για να δούμε τα βασικά, και όλες τις υπόλοιπες μέρες να τις αφιερώναμε στην Πετρούπολη. Δυστυχώς κι οι τρεις μας, θα προτιμούσαμε να είχε συμβεί το αντίθετο!

Πάμε λοιπόν να εξιχνιάσουμε με φωτορεπορτάζ: τι στο καλό έχει η Αγ. Πετρούπολη, που μαγεύει και συναρπάζει τα πλήθη;


O πιο κεντρικός και εμπορικός δρόμος της πόλης, Nevsky Prospekt.

Στα αριστερά διακρίνεται ένα από τα πιο διάσημα κτίρια της πόλης, το πάλι ποτέπολυκατάστημα Εliseyev, πανέμορφο δείγμα της ρώσικης Art Nouveau. Είναι σχεδιασμένο από τον Ρώσο αρχιτέκτονα Gavriil Baranovsky, ο οποίος έφτιαξε και το πρώτο πολεοδομικό σχέδιο για το Μούρμανσκ! Ο Baranovsky συνδεόταν με οικογενειακούς δεσμούς με την οικογένεια Eliseyev, που ήταν οι ιδιοκτήτες του πολυκαταστήματος και γνωστοί έμποροι. Είχε παντρευτεί την κόρη του πάτερ φαμίλια, Grigory Eliseyev, κι είχε αναλάβει το κτίσιμο πολλών κατοικιών για λογαριασμό της οικογένειας.



To κτίριο, από την ανέγερσή του το 1903 μέχρι σήμερα, με κάποια σύντομα διαλείμματα, ήταν πολυκατάστημα. Την περίοδο που επισκεπτήκαμε την πόλη, ήταν κλειστό. Το 2012 ξανάνοιξε στο κοινό, πλήρως ανακαινισμένο, σύμφωνα με το στυλ που είχε όταν πρωτοεγκαινιάστηκε. Τώρα πια φιλοξενεί στο εσωτερικό του delicatessen, εστιατόριο και καφέ, με πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα.



Tην πρόσοψη του κτιρίου κοσμούν αγάλματα με αλληγορική σημασία, φιλοτεχνημένα από τον Amandus Adamson. Υποτίθεται ότι αναπαριστούν το Εμπόριο, την Επιστήμη, την Τέχνη και την Βιομηχανία.


Ο καθεδρικός ναός της Παναγίας του Καζάν στην Αγ.Πετρούπολη.

Στην ίδια ευθεία με το πολυκατάστημα Eliseyev, επί της Nevsky Prospekt αλλά από την απέναντι μεριά, βρίσκεται ο Καθεδρικός ναός του Καζάν. Είναι αφιερωμένος στην εικόνα της Θεοτόκου του Καζάν. Αντίστοιχος ναός αφιερωμένος στην εικόνα αυτή βρίσκεται στη Μόσχα, και τον είχαμε ήδη επισκεπτεί στην Κόκκινη Πλατεία!

Η εικόνα αυτή, σύμφωνα με την παράδοση, είχε ανακαλυφθεί από ένα κοριτσάκι που είδε όραμα της Παναγίας, η οποία του υπόδειξε το σημείο όπου βρισκόταν η εικόνα, στην πόλη του Καζάν. Ο ναός σχεδιάστηκε από τον Andrey Voronikhin και θυμίζει πολύ εξωτερικά την εκκλησία του Αγίου Πέτρου στη Ρώμη και το περιστύλιό του.


Aναβίωση του χαμένου ρομαντισμού μπροστά στον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, έστω και με fake περιτύλιγμα...



Δίπλα στον Καθεδρικό ναό βρίσκεται τo κανάλι Griboyedov, μήκους 5 χιλιομέτρων και σημείο εκκίνησης για πολλές βαρκάδες. Πριν την Οκτωβριανή επανάσταση ονομαζόταν Κανάλι της Αικατερίνης, προς τιμήν της Αικατερίνης της μεγάλης, που έκανε έργα επέκτασης και ενίσχυσής του.


Ο έρωτας έμελλε να μας κτυπήσει την πόρτα, σαν άλλη αναδυομένη Αφροδίτη. Δυστυχώς ήταν στην άλλη όχθη...


Άλλος για τη βάρκα του...;;


Καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας, οι περιηγήσεις με βάρκα κατά μήκος των καναλιών, ήταν σε πλήρη εξέλιξη. Επειδή ο ανταγωνισμός ήταν μεγάλος, κάθε βάρκα προσπαθούσε να προσελκύσει κόσμο βάζοντας μουσική στη διαπασών. Μονίμως ακουγόταν η φωνή κάποιου κράχτη που θα διαφήμιζε την προσωπική του βαρκαρόλα ως την καλύτερη. Από ένα σημείο και μετά σου έπαιρναν τα αυτιά, αυτό το μπίρι μπίρι ήταν αργός ψυχολογικός πόλεμος...



Ο Oίκος των Bιβλίων, πρώην κατάστημα της Singer.


Συνεχίζοντας όλο ευθεία κατά μήκος του καναλιού Griboyedov, συναντάς στο αριστερό σου χέρι, ακριβώς απέναντι από τον Καθεδρικό Ναό του Καζάν, ένα από τα πιο γνωστά και όμορφα κτίρια της Πετρούπολης, τον Οίκο των Βιβλίων.

Ο σχεδιασμός του είχε ανατεθεί στον αρχιτέκτονα Pavel Suzor από την εταιρεία Singer, για να στεγάσει αρχικά το ρώσικο κατάστημά της. Tο κτίσιμό του ολοκληρώθηκε το 1904 και φυσικά αποτελεί κι αυτό ένα αριστούργημα της Art Nouveau. Μια αρχική σκέψη ήταν να χτιστεί ένας ουρανοξύστης, αντίστοιχος με αυτόν που ήδη υπήρχε στην Αμερική (Singer Building) και στέγαζε τα γραφεία της εταιρείας. Το σχέδιο όμως αυτό τελικά δεν προχώρησε.
Mετά την αλλαγή του καθεστώτος άλλαξε κι η χρήση του κτιρίου. Επί σειρά ετών και μέχρι τις μέρες μας, αν και με κάποια μικρά διαλείμματα, φιλοξενεί τον Οίκο των Βιβλίων.





Κατά μήκος του καναλιού Griboyedov συναντάμε άλλο ένα γνωστό κτίριο, το πρώτο Αμοιβαίο Πιστωτικό Ίδρυμα της πόλης, σχεδιασμένο και πάλι από τον Pavel Suzor.
(Τα δικά μας αξιοθέατα στην Αγ. Πετρούπολη.)
Μια σοκαριστική ανακάλυψη που κάναμε στο σούπερ μάρκετ, ήταν η απομίμηση φέτας, με την ονομασία Συρτάκι!


Απλό, λιτό γεύμα με βασικό συστατικό του το Συρτάκι.
H γεύση και η υφή του ήταν απερίγραπτη. Η γεύση του ξεχάστηκε γρήγορα, η υφή έμεινε ανεξίτηλη για πάντα. Ήταν σαν να έτρωγες ασβέστη, ή όπως είπε η Αντιγκόνα, σαν να γευόσουν χαλβά Φαρσάλων που έλιωνε στο στόμα σαν κιμωλία...

Εκτός από το σούπερ μάρκετ της γειτονιάς, συναντήσαμε κι αλλού απόπειρες απομίμησης ξένων τυριών. Όχι, αυτή τη φορά δεν αγοράσαμε.


Άλλη μια -σίγουρα άκρως πετυχημένη - απόπειρα απομίμησης φέτας, με το πολύ εμπνευσμένο όνομα Φεταξά...


Μια άλλη μέρα, έτυχε να βρεθούμε σε μια κλειστή αγορά, κάτι σαν την Βαρβάκειο, αλλά στο πιο κυριλέ.


Κάτι που δεν περιμέναμε να δούμε: χαλβά (295 ρούβλια το κιλό) και μπακλαβαδάκια! Φυσικά πήραμε ένα μικρό δείγμα, για τη γεύση.


Δεν το πήραμε πατριωτικά, αλλά ο ελληνικός χαλβάς είναι πολύ γευστικότερος. Τούτος εδώ μοιάζει και με σχιστόλιθο!




H φωτογραφία με το γλυκό παιδάκι (Alionka) είναι από συσκευασία σοκολάτας που την βλέπεις παντού και πάντα στη Ρωσία! Η πουά εικόνα με το 70ς design είναι κι αυτή από περιτύλιγμα σοκολάτας.


Και μετά την υψηλή γαστρονoμία, λίγο street fashion καταστάσεις:



Φτωχός, πλην τίμιος βιοπαλαιστής, κράχτης-διαφήμιση για οίκο φορεμάτων εποχής...


Όχι, δεν πρόκειται για τον οίκο του βιοπαλαιστή αλλά για έναν άλλον, πολλά υποσχόμενο, οίκο μόδας της πόλης, με το όνομα Dana Fashion. Τις βιτρίνες του κοσμούσαν μεταξύ άλλων, τουαλέτες στα εθνικά χρώματα της Ρωσίας.

Saint Petersburg, μήπως ήρθε η ώρα να ανακηρυχτεί η νέα πρωτεύουσα της μόδας..;;


Όπου και να πάω, η Ελλάδα, ακόμα και σε μορφή καρπουζιού, με καταδιώκει...



Άλλη μια πρωτότυπη, αν και λίγο σκιαχτική διαφήμιση.
Όποιος κατάλαβε το τι σημαίνουν αυτές οι δύο διαφημίσεις, (αυτή εδώ μάλλον έχει να κάνει με φεστιβάλ θεάτρου), παρακαλώ να μου το πει και μένα...

 
Μηνύματα
301
Likes
1.823
Επόμενο Ταξίδι
Η.Π.Α.
Ταξίδι-Όνειρο
Ωκεανία
Μπράβο ρε κορίτσια!!! Τι όμορφη, φρέσκια ιστοριά για έναν αρκετά δύσκολο προορισμό! Με έχετε κολλήσει με τις περιγραφές σας, αναμένουμε συνέχεια από τις περιπέτειες σας!!! :) Поздравляю!
 

chris7

Member
Μηνύματα
3.273
Likes
28.322
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Πολύ ωραία.
Ήρθε και η συνέχεια. :)
 

sourloulou

Member
Μηνύματα
103
Likes
68
Επόμενο Ταξίδι
Λος Αντζελες-Λας Βεγκας
Ταξίδι-Όνειρο
Κινα
Ειλικρινα χαρα στο κουραγιο κ την υπομονη σας!!!Μπορει κ να ειχα παρει το πρωτο αεροπλανο για Ελλαδα απο τις πρωτες μερες ακομα!!χαχαχα!!Μπραβο κ παλι μπραβο!
 
Μηνύματα
152
Likes
1.104
Ειλικρινα χαρα στο κουραγιο κ την υπομονη σας!!!Μπορει κ να ειχα παρει το πρωτο αεροπλανο για Ελλαδα απο τις πρωτες μερες ακομα!!χαχαχα!!Μπραβο κ παλι μπραβο!
Τώρα να φύγουμε, που φτάσαμε στη Μόσχα;...μα τώρα αρχίζει το καλύτερο! Εφόσον ξεπεράσαμε τη δίψα και τις κακουχίες στο τρένο του Κατιόνακ και δεν λακίσαμε τότε στη Βιέννη, δεν υπήρχε πλέον τέτοιο θέμα. Άλλωστε η ταλαιπωρία στο ταξίδι (όπως και στη ζωή γενικότερα) είναι το αλατοπίπερο που σε κάνει να βλέπεις τα θετικά, ακόμα θετικότερα! Βέβαια κάτι τάσεις φυγής με αεροπλάνο τις είχαμε, αλλά ήταν πολύυυυ πιο μετά...(spoiler;))

Ivanna
 
Μηνύματα
152
Likes
1.104
Δε χάσαμε πολύ χρόνο στο δωμάτιο, αμέσως πήραμε τους δρόμους με πρώτη στάση στην Κόκκινη Πλατεία, που από εκείνη τη στιγμή έγινε η αγαπημένη μας πλατεία. Κι οι τρεις αναρωτιόμασταν από την αρχή του ταξιδιού, πώς να είναι.
Η Αντιγκόνα την φανταζόταν κυκλική, μεγάλη με ενα τρίτο- τέταρτο επίπεδο προς τα πάνω σαν εξέδρα. Η Ιβάννα την είχε δει στον ύπνο της κι έμοιαζε με μια πλατεία που είχε δει στη Ρώμη. Η πραγματικότητα, ενθουσίασε και τις τρεις.

Το αξιοθέατο που τράβηξε πιο πολύ την προσοχή στην Ξερξούσκα και στην Ιβάννα κι ήθελαν οπωσδήποτε να επισκεφτούν ήταν το μαυσωλείο του Λένιν, ενώ την Αντιγκόνα δεν την ένοιαζε τίποτ'άλλο εκτός από το Μουσείο με τα Διαμάντια, που ήταν κι αυτό εκεί κοντά.

Τριγύρω απ' την πλατεία υπήρχαν πάγκοι με διάφορα χαρακτηριστικά σουβενίρ της Ρωσίας, κυρίως ματριόσκες, γούνινα καπέλα, στρατιωτικά είδη,αντικείμενα - υποτίθεται- της Σοβιετικής εποχής, χαρταετοί που από τον αέρα πετούσαν χαριτωμένα, και διάφορα άλλα μπιχλιμπίδια.
Η ατμόσφαιρα ήταν μουντή και συννεφιασμένη. Ήμασταν ναι μεν προετοιμασμένες για τον ψυχρό καιρό, αλλά μετά τον καύσωνα στην Ελλάδα και στη διαδρομή, μας φάνηκε πολικός.

matrioskes.JPG

(To πιο hot και ακριβό μοντέλο ήταν με τον Michael Jackson, που μόλις είχε αποβιώσει)

Ο έρωτας για την Κόκκινη Πλατεία ήταν κεραυνοβόλος και ταυτόχρονος κι από τις τρεις μας, μια πλατεία που είναι κυριολεκτικά σαν να έχει βγει από παραμύθι. Τη λατρεύουμε και τη νοσταλγούμε ακόμα. Κρατάει χρόνια αυτή η κολώνια!

Τα κτίρια στην είσοδο της πλατείας, κατακόκκινα σε αντίθεση με τον γαλάζιο, σχεδόν μπλε ουρανό. Οι σκεπές κάτασπρες σαν να έχει χιονίσει, κι ας ήταν Αύγουστος μήνας.

103_2235.JPG



(Είσοδος στην πλατεία...)

103_1873.JPG
102_2340.JPG



(Μπροστά στα τείχη του Κρεμλίνου, φιγουράρει το "πυραμιδοειδές", φρικαλέο μαυσωλείο του Λένιν.)
102_2341.JPG



(Ο Πύργος του Σωτήρος, εκεί που βρισκόταν παλιά η κύρια είσοδος του Κρεμλίνου. Είναι ένας από τους 20 πύργους, που βρίσκονται περιμετρικά των τειχών του.)
103_1670.JPG
102_2346.JPG


(Άλλος ένας πυργίσκος, πάνω στο τείχος...)
102_2355.JPG



(Βόρεια όψη της Κόκκινης Πλατείας: στα αριστερά διακρίνεται το Ιστορικό Μουσείο, στο κέντρο η Πύλη της Ανάστασης, ενώ στα δεξιά ο Καθεδρικός Ναός του Καζάν.)

103_2039.JPG



(Η Πύλη της Ανάστασης: είχε κατεδαφιστεί το 1931 και ξαναχτίστηκε με βάση την αρχική πύλη του 1680. Φιλοξενεί πίσω από τους τοίχους της, το παρεκκλήσιο της Ιβηριανής Παρθένου.)
πύλι ανάστασης.jpg


(Ο Καθεδρικός Ναός του Καζάν, πιστό αντίγραφο του αρχικού ναού, που κατεδαφίστηκε το 1936.)
102_2510.JPG
102_2361.JPG


[To μεγαλύτερο πολυκατάστημα της Ρωσίας, το Γκουμ (Γκοσουνταρστβένι Ουνιβερσάλνι Μαγκαζίν η ονομασία του, ολογράφως)]

102_2362.JPG



(Ακόμα και στη Μόσχα υπήρχαν παραδοσιακά ντυμένοι - ατραξιόν με Ρώσικες χαρακτηριστικές στολές.)
αξιοθέατα.jpg



(Και το καλύτερο...)
άι βασίλης.JPG


Για μας, μακράν το πιο εντυπωσιακό κτίριο, ήταν ο ναός του Αγίου Βασιλείου!

Παίζει να ήταν το πιο πολύχρωμο κτίριο που είχαμε δει ποτέ. Αυτό που δεν ξέραμε ήταν ότι τους χρωματισμούς αυτούς, δεν τους είχε εξ' αρχής. Διαβάζοντας την ιστορία του ναού, μάθαμε ότι οι τρούλοι, όταν πρωτοφτιάχτηκαν, δεν είχαν αυτό το σχήμα, αλλά ήταν ημικυκλικοί. 'Ομως μετά από μια πυρκαγιά καταστράφηκαν, ξαναφτιάχτηκαν κι απέκτησαν έκτοτε τη σημερινή τους μορφή, σε σχήμα παγωτού μηχανής. Τα αρχικά τους χρώματα ήταν λευκό και χρυσό.
Ο ναός χτίστηκε το 1561, από τον αρχιτέκτονα Πόστνικ Γιάκοβλεφ. 'Αλλη κορυφαία μορφή αυτός!

(Χρωματική πανδαισία και χρυσοποίκιλτες λεπτομέρειες...)
102_2354.JPG


(Η κεντρική είσοδος του ναού.)
103_2038.JPG


παγωτά1.jpg


Κάθε παγωτό αντιστοιχούσε και σε διαφορετικό παρεκκλήσιο! Κάτω αριστερά, ίσα ίσα που διακρίνεται, ο πρασινοκιτρινοκόκκινος τρούλος του παρεκκλησίου του Αγίου Βασιλείου. Ο κυανόλευκος τρούλος, αντιστοιχεί στο παρεκκλήσιο του Αγίου Κυπριανού, ενώ ο κιτρινοπράσινος
ακριβώς από πίσω του, στο παρεκκλήσι της Αγίας Τριάδας. Η μεσαία και πιο ψηλή κορυφή, αντιστοιχεί στο κεντρικό παρεκκλήσι. Ο ναός χτίστηκε μετά από παραγγελία του Ιβάν του Τρομερού, για να γιορτάσει τη νίκη εναντίον των Μογγόλων, στην πόλη του Καζάν.
Γι' αυτό άλλωστε και μια μικρή έκθεση στην είσοδο του ναού είναι αφιερωμένη σ' αυτόν.
σουρουπώνει.JPG

Ο ήλιος αρχίζει να πέφτει σιγά σιγά στην Κόκκινη Πλατεία. Τα χρώματά της αρχίζουν να ξεθωριάζουν, όμως μόνο προσωρινά ...
 
Last edited:

chris7

Member
Μηνύματα
3.273
Likes
28.322
Επόμενο Ταξίδι
Λουξεμβούργο
Ταξίδι-Όνειρο
Καναδάς
Πολύ εντυπωσιακή η Κόκκινη Πλατεία.
Πανέμορφες οι φωτογραφίες.
 
Μηνύματα
152
Likes
1.104
(H ξέφρενη γιορτή)

103_2226.JPG

Στο μετρό είχε πολλά μαγαζάκια που μας τράβηξαν αμέσως την προσοχή, με τις ασουλούπωτες, πηγμένες βιτρίνες τους. Η Ιβάννα είχε ενθουσιαστεί με τα τοπικά φορέματα, made in Kirgistan, με τα πολύχρωμα συνθετικά τους υφάσματα και το παρωχημένο design. Αγόρασε αρκετά από αυτά και τα φορούσε συνέχεια.

Ένα πρωινό που βρισκόταν μαζί με την Ξερξούσκα εκεί κάτω, εντυπωσιάστηκε από μια ομάδα νεαρών αντρών, που ήταν ντυμένοι πανομοιότυπα, με ριγέ μπλουζάκια και μπερέδες και φαίνονταν πολύ χαρούμενοι, σχεδόν μεθυσμένοι.

102_2507.JPG

103_1875.JPG


Συνεχίζοντας τη βόλτα τους, διαπίστωσαν ότι όλη η γύρω περιοχή είχε κατακλυστεί από άντρες της ίδιας ομάδας, με τα ίδια ρούχα και τα ίδια καπέλα. Όλοι ξασπρισμένοι και βουτυρένιοι. Ορισμένοι κρατούσαν και λάβαρα, τα οποία τα ανέμιζαν κιόλας. 'Ηταν φανερό πλέον ότι επρόκειτο για μια μεγάλη γιορτή, που δεν ήξεραν όμως τι ακριβώς ήταν. Προσπαθούσαν να καταλάβουν, κοιτάζοντας τις εορταστικές εκδηλώσεις.

103_1876.JPG

103_2017.JPG

103_2020.JPG


Ακόμα και ηλικιωμένες κυρίες συμμετείχαν χορεύοντας τανγκό και τσα τσα γύρω από το σημείο που υπήρχε το περισσότερο κέφι. 'Oπως τελικά μάθαμε αργότερα, ήταν η γιορτή των αλεξιπτωτιστών, σε όλη τη Ρωσία, και γι'αυτό έκαναν "πτήσεις" στο κενό, σε ένα μεγάλο συντριβάνι, μεθυσμένοι και με ανοιγμένες μύτες, κουτσαίνοντας και παραληρώντας...

Τέτοιο γλέντι δεν είχαμε ξαναδεί ποτέ, να γιορτάζει όλη η πλατεία. Οι πιο τολμηροί είχαν βγάλει και τα κορμιά τους στη φόρα και για μας ήταν μια καλή ευκαιρία να χαζέψουμε την κορμοστασιά των Ρώσων.

103_2024.JPG
103_2027.JPG
103_2032.JPG
103_2225.JPG



(Το υπαίθριο πάρτυ.)
Στη Μόσχα, παρ'όλο που εκ πρώτης όψεως οι άνθρωποι φαίνονται ψυχροί, σε διαψεύδουν ώρες ώρες. Δύο φορές πετύχαμε αυτοσχέδιο πάρτυ - live σε πλατεία έξω από σταθμό του μετρό, με τη βροχή να δυναμώνει. Ένας μακρυμάλλης χωρίς μπλουζάκι, ζήτησε από την Ξερξούσκα να του χαρίσει ένα χορό. Προηγουμένως, στους ρυθμούς του twist, λικνίζονταν χωρίς κόμπλεξ κοστουμαρισμένοι κυριλέ τύποι, ενώ δύο γκόμενες στο κέντρο του πλήθους χόρευαν αισθησιακά. Το πλήθος φυσικά επευφημούσε, κι αυτές χόρευαν όλο και πιο τολμηρά...

Και τις δύο φορές που πετύχαμε το αυτοσχέδιο πάρτυ, -που περιφερόταν σε διάφορες πλατείες, απ' ότι φαίνεται- ήταν στο προσκήνιο αυτές οι ίδιες γκόμενες. Μάλλον αυτές το έστηναν το πανηγύρι, μαζί με τη μπάντα που τις συνόδευε, πίνοντας αλκοόλ και καπνίζοντας σαν φουγάρα...

party1.jpg

103_1834.JPG

103_1839.JPG
 
Last edited:
Μηνύματα
152
Likes
1.104
Tα βράδια περιπλανιόμασταν στους δρόμους της Μόσχας, χωρίς συγκεκριμένο προορισμό. Μόνο το πρώτο βράδυ, πήγαμε από περιέργεια στο διάσημο θέατρο Ταγκάνκα (μόνο απ'έξω) γιατί για πολλά χρόνια, ακούγαμε το ομώνυμο τραγούδι Ταγκάνκα, και θέλαμε να οπτικοποιήσουμε τη μελωδία του...

tagkanka1.jpg

antigona taganka.jpg


To θέατρο εκείνη τη σεζόν, ανέβαζε πολλά κλασικά έργα του ρώσικου αλλά και παγκόσμιου ρεπερτορίου, μεταξύ άλλων την Αντιγκόνα του Σοφοκλή...

Αυτό που μας έκανε εντύπωση και δεν το είχαμε ξαναδεί σε άλλη χώρα, ήταν ότι υπήρχαν μαγαζιά με ηλεκτρονικές συσκευές, που έμεναν ανοιχτά όλο το 24ωρο. Από εκεί η Ιβάννα, ένα βράδυ κατά τις 2 η ώρα, αγόρασε μια κάρτα για το κινητό της κι έπιασε την κουβέντα με τον νεαρό υπάλληλο που την εξυπηρέτησε, σε πολύ φιλικό κλίμα.

Τις επόμενες μέρες, σ' αυτό τον αριθμό που δεν τον είχε κανείς, δεχόταν άσχετα τηλεφωνήματα από κάποιον άγνωστο, που ποιός ξέρει πού, εντόπισε το τηλέφωνό της. Όταν η Ιβάννα απαντούσε, ο άγνωστος δεν έλεγε κάτι συγκεκριμένο, κι αν έλεγε, δεν τον καταλάβαινε. 'Ο,τι ώρα κι αν έπαιρνε, κι αναλόγως το πού βρισκόμασταν, του δίναμε το στίγμα μας για να έρθει να μας βρει και να δούμε επιτέλους τη φάτσα του, αλλά ποτέ δεν ερχόταν, ο δειλός...


Ένα βράδυ που καθήσαμε για φαγητό σ' ένα εστιατόριο, στον έξω χώρο, σκεπασμένες με λεπτά κουβερτάκια που πρόσφερε το ίδιο το εστιατόριο, η Αντιγκόνα με την αρχαιοελληνική ομορφιά της, έκλεψε την καρδιά ενός Αιγύπτιου σερβιτόρου, που είχε μάτια μόνο για εκείνη και για καμία άλλη. 'Οσο εξελισσόταν αυτό το love story, πέρασε μπροστά από το τραπέζι μας μια κοπέλα που είχε βγει βόλτα με το άλογό της, λεπτούλα και κοντούλα, με καυτό σορτσάκι και μπότες.

Στράφηκε προς το μέρος μας, αφού προηγούμενως είχε απευθυνθεί στα άλλα τραπέζια, και μας μίλησε με απόλυτη φυσικότητα πάνω στο άλογό της, όπου η μούρη του σχεδόν έγλειψε τη σαλάτα μας. Αρχικά μίλησε σε εμάς, κατόπιν με τον Αιγύπτιο και μετά χάθηκε. Τότε αυτός μας είπε ότι η κοπέλα μας ζήτησε λεφτά κι εκείνος της απάντησε ότι είμαστε τουρίστριες.

Την ίδια κοπέλα την πετύχαμε το ίδιο βράδυ, πολύ αργότερα, πάντα με το άλογό της, κοντά στην έρημη εκείνη την ώρα, Κόκκινη πλατεία. Ποιος ξέρει, τι έψαχνε στις μοναχικές της περιπλανήσεις; Ελπίζω να βρήκε αυτό που αναζητούσε, εκείνο το βράδυ.


(Στο ποταμόπλοιο Αλεξάντερ Μπλοκ)

Η Ξερξούσκα και η Αντιγκόνα ήταν μεγάλες καζινόβιες κι ήθελαν οπωσδήποτε να κάνουν μια επίσκεψη στα καζίνο της πόλης, "για την καλή τύχη" όπως έλεγαν μεταξύ τους γελώντας συνομωτικά, καπνίζοντας τσιγάρα Sobranie, με χρωματιστό τσιγαρόχαρτο...

Eίχαμε ήδη εντοπίσει μέσω ίντερνετ, όταν κάναμε την αναζήτηση για ξενοδοχείο, ένα πολύ ιδιαίτερο καράβι, με αισθητική '80ς και παλιού καλού σοβιετικού design, που φιλοξενούσε εκτός από ξενοδοχείο, ξακουστό μπαρ, καμαρότους καμαρωτούς, αλλά το κυριότερο, καζίνο, που ήταν και το πιο μεγάλο θέλγητρο για να το επισκεφθούμε.

Ένα βράδυ λοιπόν ξεκινήσαμε προς τα κει, παίρνοντας το μετρό. Περάσαμε δίπλα από ένα σκοτεινό μεγάλο πάρκο, υγρό, και φτάσαμε στο ποτάμι, όπου ήταν αραγμένο το καράβι.

102_2489.JPG
102_2491.JPG
102_2501.JPG


Η θέα τριγύρω ήταν εντυπωσιακή γιατί υπήρχαν μεγάλα κτίρια και φώτα. Περνώντας στο εσωτερικό του ποταμόπλοιου, διαπιστώσαμε με έκπληξη, ότι καζίνο δεν υπήρχε, γιατί είχε σταματήσει πριν έναν - δύο μήνες να λειτουργεί. Παρ' όλα αυτά, επειδή θέλαμε να εξερευνήσουμε τον χώρο, αποφασίσαμε να καθήσουμε για ένα drink.

Στο πάνω επίπεδο που βρισκόταν κάτι σαν αίθουσα δεξιώσεων, υπήρχε εικόνα διάλυσης, μάλλον μόλις είχε τελειώσει κάποια τελετή κι οι υπάλληλοι τακτοποιούσαν τον χώρο. Μας παρέπεμψαν με αγένεια στο κάτω stage, όπου υπήρχε ντίσκο- μπαρ και βραδιά karaoke.

To περιβάλλον ήταν πολύ άνετο, με πολύ χαμηλό φωτισμό, μπλε σποτάκια που αναβόσβηναν στο ρυθμό της μουσικής και μια πολύ ευχάριστη παρέα στο κέντρο, που καθόταν σε ένα κυκλικό τραπέζι, κι έπινε ουίσκι. Δύο μεγάλες οθόνες έπαιζαν τα βιντεοκλίπ και τα τραγούδια που διάλεγε το κοινό για να τραγουδήσει.

Τα δύσκολα άρχισαν και πάλι, όταν ήρθε η ώρα να παραγγείλουμε. Ο κατάλογος φυσικά ήταν στα ρώσικα, όμως η Ιβάννα βρήκε (πίστευε) τη λύση: έβαλε το δάχτυλό της τυχαία πάνω του κι έτσι διάλεξε για καλή της τύχη (νόμιζε) ένα από τα πιο απλά ποτά, το Black Russian. Με νοήματα και μοστράροντας τον κατάλογο στη σερβιτόρα, χωρίς να χρειαστεί να της μιλήσει, παρήγγειλε.

Μετά από δέκα λεπτά, κατέφτασε ένα πράγμα που μόνο Black Russian δε θύμιζε, ήταν σαν γαλατάκι σε γυάλινο χαμηλό ποτήρι, με πάγο. Η συνεννόηση είχε αποβεί άκαρπη, για άλλη μια φορά...
Ξανά με νοήματα προσπάθησε να της ζητήσει το λόγο, αλλά η σερβιτόρα ήταν εντελώς χαϊβάνι κι έτσι η Ιβάννα, αγανακτισμένη, πήγε κατευθείαν στον μπάρμαν, όπου λύθηκε το πρόβλημα - αν κι όχι αμέσως, γιατί κι αυτός ήταν ούφο. Με γεμάτα τα ποτήρια πλέον με αλκοόλ, αρχίσαμε επιτέλους να το διασκεδάζουμε. Ηχούσαν τοπικά dance hits και το κέφι ξεχείλιζε στην κεντρική παρέα.


Αποφασίσαμε να πάρουμε το μικρόφωνο, όμως το μενού των τραγουδιών όπως ήταν αναμενόμενο, σε μεγάλο ποσοστό ήταν στα ρώσικα. Το πήραμε στο χαβαλέ και παραχωρήσαμε το μικρόφωνο στην Αντιγκόνα, που δεν ήξερε καθόλου το ρώσικο αλφάβητο. Περιμέναμε να ακούσουμε πώς θα ηχήσει αυτή η ερμηνεία, αλλά και να δούμε τις αντιδράσεις των θαμώνων.

Τα ρώσικα ακούστηκαν από το στόμα της σαν λατινικά, το ακροατήριο αρχικά γέλασε συγκαταβατικά μέχρι να καταλάβει τι συμβαίνει, αλλά μετά πάγωσε. Γι' αυτό και το ρίξαμε στο διεθνές ρεπερτόριο, που το συνοδεύσαμε και με χορευτικό λίκνισμα στο χώρο.

'Ηταν μια πολύ όμορφη βραδιά, κι ας ήπιαμε ό,τι να 'ναι ...

Όταν πια φύγαμε η ώρα ήταν πολύ προχωρημένη, το μετρό δεν κυκλοφορούσε κι έτσι η μόνη λύση για να επιστρέψουμε στο δωμάτιό μας ήταν να πάρουμε ταξί. Η κατάσταση με τα ταξί στη Ρωσία είναι πολύ ιδιαίτερη, γιατί εκτός από τα κανονικά ταξί, κυκλοφορούσαν και απλά ΙΧ χωρίς άδεια, κυρίως Lada, τα οποία σε προσέγγιζαν και έπαιρναν κούρσες. Ταξίμετρο φυσικά δεν υπήρχε κι η συνεννόηση γινόταν προφορικά στην αρχή της διαδρομής. Φαινόταν κάπως τρομακτικό μέσα στα άγρια μεσάνυχτα, αλλά ήταν η μόνη λύση...
 
Last edited:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.010
Μηνύματα
923.757
Μέλη
39.726
Νεότερο μέλος
Christos Rev

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom