antonis_b
Member
- Μηνύματα
- 30
- Likes
- 289
- Επόμενο Ταξίδι
- Λάος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βολιβία
Η οργάνωση
Google, youtube και διάφορα forums είχαν ήδη πάρει φωτιά, όταν έφτασε η ώρα για κλείσιμο εισιτηρίων, διαμονής και οποιασδήποτε δραστηριότητας. Δεν μπορώ να πω ότι αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο πρόβλημα (εγώ δηλαδή γιατί η σύζυγος σφύριζε αδιάφορα), αλλά οι αρκετές πτήσεις και εσωτερικές μετακινήσεις απαιτούσαν το χρόνο τους. Αεροπορικά από και προς Dar es Salaam με aithiopian airlines με μία στάση στην Αντίς Αμπέμπα στο πήγαινε και δύο στο έλα, στην Αντίς Αμπέμπα και στο Κάιρο. Από δραστηριότητες το μόνο που είχε κανονιστεί από πριν ήταν το σαφάρι και αυτό γιατί θα φτάναμε βράδυ και το να ψάχνω στα τυφλά σε έναν καινούργιο τόπο δεν ήταν και το καλύτερο. Επίσης σημαντική ήταν και η βοήθεια των όσων διάβασα επί του θέματος, τόσο εδώ όσο και αλλού. Οι τρείς εσωτερικές πτήσεις και τα τρία ξενοδοχεία κανονίστηκαν, ένα ποσό μετατράπηκε σε dollars (τα δέχονται κανονικότατα μαζί με το δικό τους νόμισμα), τα PCR tests αρνητικά και φύγαμε για αεροδρόμιο. Εδώ να πω ότι το PCR είναι απαραίτητο για την είσοδο στη χώρα όπως επίσης η Health Surveillance form από εδώ: Ministry of Health - Traveller's Health Portal 24 ώρες πριν την είσοδο. Τέλος σημαντική είναι και μια επίσκεψη στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία (ίσως το μόνο που ασχολήθηκε αποκλειστικά η σύζυγος) και ο εμβολιασμός. Εμείς από εμβόλια κάναμε του κίτρινου πυρετού και του τύφου και πήραμε χάπια για την ελονοσία για τη διαμονή μας εκεί αλλά και για μία ακόμη εβδομάδα μετά την άφιξη στην πατρίδα.
Αναχώρηση
Μαγιό, αντηλιακό, σαγιονάρα, παπούτσι για περπάτημα αντάπτορας, jungle spray, φωτογραφική και φύγαμε. Προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης 01:00 τα ξημερώματα και έξι ώρες πριν την αναχώρηση αλλαγή πτήσης για τις 02:00. Αρχίζει μια μικρή ανησυχία γιατί σύμφωνα με την έρευνά μου αλλαγές και ακυρώσεις στις εσωτερικές πτήσεις της Τανζανίας είναι συχνό φαινόμενο αλλά το να ξεκινάμε τόσο νωρίς δεν ήταν καλό σημάδι. Επιβίβαση και μετά από περίπου πέντε ώρες άφιξη στην Αιθιοπία, με μειωμένο χρόνο παραμονής εκεί κατά μια ώρα λόγω της αλλαγής. Έλεγχος διαβατηρίων και PCR και έπειτα από δυόμιση ώρες αναχώρησh για Dar es Salaam.
Άφιξη
Η πολυπόθητη στιγμή έφτασε και εντός ολίγου θα πατάγαμε τα ηρωικά χώματα (ναι χώματα-οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι είναι ένα μικρό ποσοστό του συνολικού οδικού δικτύου) της Τανζανίας. Άφιξη, επανέλεγχος διαβατηρίων και PCR, συμπλήρωση του ειδικού εντύπου με προσωπικά στοιχεία, λόγω ταξιδιού κλπ και ολοταχώς για την έκδοση βίζα, διαδικασία που αποδείχτηκε ταχύτατη με σωστή την επιλογή μου να μην κάνουμε ηλεκτρονική αίτηση από πριν. Το μόνο που απαιτείται για τη διαδικασία είναι 50 δολάρια, κατά προτίμηση μετρητά γιατί οι κάρτες δεν τους πολυαρέσουν από ξένους όπως κατάλαβα. Πρώτη εντύπωση από τους Τανζανούς θετικότατη, διακρίνοντας μια χαλαρότητα, χαρακτηριστική της κουλτούρας τους (pole pole= σιγά σιγά).
Βάση προγράμματος θα ξεκινούσαμε με τετραήμερο σαφάρι και θα καταλήγαμε στην εξωτική Ζανζιβάρη. Μετά από τετράωρη αναμονή επιβιβαζόμαστε στην πτήση της Air Tanzania για Κιλιμαντζάρο και όχι Κιλιμάντζαρο όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε. Με αφορμή αυτό να αναφέρω και ότι η ομώνυμη μπύρα ήταν και η καλύτερη κατ' εμέ από τις τοπικές που δοκίμασα. Προσγείωση με τελευταία εναέρια εικόνα την παρακάτω:
Η πλειονότητα των εξορμήσεων για σαφάρι ξεκινούν από Αρούσα, η οποία απέχει κάτι παραπάνω από μια ώρα οδικώς από Κιλιμαντζάρο, οπότε καλύτερη επιλογή είναι η άφιξη στο αεροδρόμιο της πόλης. Επίσης υπάρχει δυνατότητα για άφιξη στο διεθνές αεροδρόμιο του Kilimanjaro και αποφυγή μιας εσωτερικής πτήσης, αλλά δυστυχώς στην περίπτωσή μας δεν βόλευε καμία από τις παραπάνω επιλογές.
Στο αεροδρόμιο βλέποντας μια ταμπέλα να γράφει ΑΝΤΟΝΙΟS και αφού βεβαιώθηκα ότι δεν βρίσκεται κάποιος συνονόματος στα πέριξ λέω στο φίλο- οδηγό στο σαφάρι εδώ είμαστε. Επιβίβαση στο αμάξι και βούρ για Αρούσα, με τη διαδρομή αυτή να αποτελεί ουσιαστικά και την πρώτη γνωριμία μας με τη χώρα. Αν και όλοι όσοι έχουν βρεθεί στη χώρα διαβεβαιώνουν κατηγορηματικά ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας, οι εικόνες που είδαμε στη διαδρομή μας προβλημάτισαν κάπως, άδικα βέβαια όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια. Στην μια ώρα και κάτι διαδρομής είναι ζήτημα να μην βλέπαμε κόσμο στην άκρη και πάνω (ναι πάνω) στο δρόμο για περισσότερο από ένα τέταρτο. Λίγο οι Τανζανοί, οι οποίοι δεν κατάλαβα γιατί, περπατούν όλη μέρα και νύχτα, λίγο η παντελής έλλειψη φωτισμού στο δρόμο και λίγο οι φωτιές και τα μυστήρια μπαράκια- καφέ- κομμωτήρια- λαϊκές κάθε 1000 μέτρα δημιουργούσαν ένα ιδιαίτερο σκηνικό. Αυτό το σκηνικό, μαζί με την κούραση από το σχεδόν 24ωρο ταξίδι μας απέτρεψαν από το να βγούμε από το ξενοδοχείο προς αναζήτηση τροφής.
Άφιξη στο ξενοδοχείο, λίγη γκρίνια από τη γυναίκα για το δωμάτιο (εμένα μου φάνηκε οκ) και αμέσως στο εστιατόριο. Καλτ σκηνή με το μπάρμπα-σεφ να βλέπει μπάλα με φίλους και να στραβώνει ελαφρώς μόλις αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να πατήσει pause. Η ευγενέστατη σερβιτόρα σε άπταιστα τανζανικά μας καλωσορίζει και ξεκινά ο Γολγοθάς της παραγγελίας μας. Με τα πολλά μας φέρνει αναψυκτικό και μπύρα και λέμε πρώτη μέρα, δεν έχουμε δει την κουζίνα, οπότε θα παίξουμε safe με κοτοπουλακι. Της δείχνω στον κατάλογο ένα μπέργκερ, νάγκετς και το λόκαλ τσίκεν για τη δοκιμή. Μετά από σύσκεψη με τον σεφ τον πείθει να σηκωθεί και να αναλάβει δράση. Πίνοντας τη μπύρα μου ακούω ένα "Καλημέρα", λέω ώρα είναι να πετύχουμε πατριώτες. Τελικά ήταν ένας από τους φίλους του σεφ, ο οποίος είχε Κύπριο αφεντικό, και άρχισε να μας μιλάει για σουβλάκια, μουσακά κλπ ενώ στο τέλος σηκώθηκε για μια σβούρα για να μου δείξει ότι ήταν δυνατός στο ζεϊμπέκικο. Μετά από καμιά ώρα έρχονται τα φαγητά, δηλαδή δύο πιάτα λόκαλ τσίκεν, το οποίο ήταν κοκκινιστό με τηγανητές πατάτες και τα οποία εκτός από λίγες πατάτες καταναλώθηκαν από τον υποφαινόμενο. Για τα υπόλοιπα πιάτα ούτε λόγος βέβαια. Κόντευαν μεσάνυχτα και το επόμενο πρωί το εγερτήριο ήταν σκληρό, οπότε πήραμε το δρόμο για το δωμάτιο.
Google, youtube και διάφορα forums είχαν ήδη πάρει φωτιά, όταν έφτασε η ώρα για κλείσιμο εισιτηρίων, διαμονής και οποιασδήποτε δραστηριότητας. Δεν μπορώ να πω ότι αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο πρόβλημα (εγώ δηλαδή γιατί η σύζυγος σφύριζε αδιάφορα), αλλά οι αρκετές πτήσεις και εσωτερικές μετακινήσεις απαιτούσαν το χρόνο τους. Αεροπορικά από και προς Dar es Salaam με aithiopian airlines με μία στάση στην Αντίς Αμπέμπα στο πήγαινε και δύο στο έλα, στην Αντίς Αμπέμπα και στο Κάιρο. Από δραστηριότητες το μόνο που είχε κανονιστεί από πριν ήταν το σαφάρι και αυτό γιατί θα φτάναμε βράδυ και το να ψάχνω στα τυφλά σε έναν καινούργιο τόπο δεν ήταν και το καλύτερο. Επίσης σημαντική ήταν και η βοήθεια των όσων διάβασα επί του θέματος, τόσο εδώ όσο και αλλού. Οι τρείς εσωτερικές πτήσεις και τα τρία ξενοδοχεία κανονίστηκαν, ένα ποσό μετατράπηκε σε dollars (τα δέχονται κανονικότατα μαζί με το δικό τους νόμισμα), τα PCR tests αρνητικά και φύγαμε για αεροδρόμιο. Εδώ να πω ότι το PCR είναι απαραίτητο για την είσοδο στη χώρα όπως επίσης η Health Surveillance form από εδώ: Ministry of Health - Traveller's Health Portal 24 ώρες πριν την είσοδο. Τέλος σημαντική είναι και μια επίσκεψη στην αρμόδια υγειονομική υπηρεσία (ίσως το μόνο που ασχολήθηκε αποκλειστικά η σύζυγος) και ο εμβολιασμός. Εμείς από εμβόλια κάναμε του κίτρινου πυρετού και του τύφου και πήραμε χάπια για την ελονοσία για τη διαμονή μας εκεί αλλά και για μία ακόμη εβδομάδα μετά την άφιξη στην πατρίδα.
Αναχώρηση
Μαγιό, αντηλιακό, σαγιονάρα, παπούτσι για περπάτημα αντάπτορας, jungle spray, φωτογραφική και φύγαμε. Προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης 01:00 τα ξημερώματα και έξι ώρες πριν την αναχώρηση αλλαγή πτήσης για τις 02:00. Αρχίζει μια μικρή ανησυχία γιατί σύμφωνα με την έρευνά μου αλλαγές και ακυρώσεις στις εσωτερικές πτήσεις της Τανζανίας είναι συχνό φαινόμενο αλλά το να ξεκινάμε τόσο νωρίς δεν ήταν καλό σημάδι. Επιβίβαση και μετά από περίπου πέντε ώρες άφιξη στην Αιθιοπία, με μειωμένο χρόνο παραμονής εκεί κατά μια ώρα λόγω της αλλαγής. Έλεγχος διαβατηρίων και PCR και έπειτα από δυόμιση ώρες αναχώρησh για Dar es Salaam.
Άφιξη
Η πολυπόθητη στιγμή έφτασε και εντός ολίγου θα πατάγαμε τα ηρωικά χώματα (ναι χώματα-οι ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι είναι ένα μικρό ποσοστό του συνολικού οδικού δικτύου) της Τανζανίας. Άφιξη, επανέλεγχος διαβατηρίων και PCR, συμπλήρωση του ειδικού εντύπου με προσωπικά στοιχεία, λόγω ταξιδιού κλπ και ολοταχώς για την έκδοση βίζα, διαδικασία που αποδείχτηκε ταχύτατη με σωστή την επιλογή μου να μην κάνουμε ηλεκτρονική αίτηση από πριν. Το μόνο που απαιτείται για τη διαδικασία είναι 50 δολάρια, κατά προτίμηση μετρητά γιατί οι κάρτες δεν τους πολυαρέσουν από ξένους όπως κατάλαβα. Πρώτη εντύπωση από τους Τανζανούς θετικότατη, διακρίνοντας μια χαλαρότητα, χαρακτηριστική της κουλτούρας τους (pole pole= σιγά σιγά).
Βάση προγράμματος θα ξεκινούσαμε με τετραήμερο σαφάρι και θα καταλήγαμε στην εξωτική Ζανζιβάρη. Μετά από τετράωρη αναμονή επιβιβαζόμαστε στην πτήση της Air Tanzania για Κιλιμαντζάρο και όχι Κιλιμάντζαρο όπως οι περισσότεροι γνωρίζουμε. Με αφορμή αυτό να αναφέρω και ότι η ομώνυμη μπύρα ήταν και η καλύτερη κατ' εμέ από τις τοπικές που δοκίμασα. Προσγείωση με τελευταία εναέρια εικόνα την παρακάτω:

Η πλειονότητα των εξορμήσεων για σαφάρι ξεκινούν από Αρούσα, η οποία απέχει κάτι παραπάνω από μια ώρα οδικώς από Κιλιμαντζάρο, οπότε καλύτερη επιλογή είναι η άφιξη στο αεροδρόμιο της πόλης. Επίσης υπάρχει δυνατότητα για άφιξη στο διεθνές αεροδρόμιο του Kilimanjaro και αποφυγή μιας εσωτερικής πτήσης, αλλά δυστυχώς στην περίπτωσή μας δεν βόλευε καμία από τις παραπάνω επιλογές.
Στο αεροδρόμιο βλέποντας μια ταμπέλα να γράφει ΑΝΤΟΝΙΟS και αφού βεβαιώθηκα ότι δεν βρίσκεται κάποιος συνονόματος στα πέριξ λέω στο φίλο- οδηγό στο σαφάρι εδώ είμαστε. Επιβίβαση στο αμάξι και βούρ για Αρούσα, με τη διαδρομή αυτή να αποτελεί ουσιαστικά και την πρώτη γνωριμία μας με τη χώρα. Αν και όλοι όσοι έχουν βρεθεί στη χώρα διαβεβαιώνουν κατηγορηματικά ότι δεν τίθεται θέμα ασφάλειας, οι εικόνες που είδαμε στη διαδρομή μας προβλημάτισαν κάπως, άδικα βέβαια όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια. Στην μια ώρα και κάτι διαδρομής είναι ζήτημα να μην βλέπαμε κόσμο στην άκρη και πάνω (ναι πάνω) στο δρόμο για περισσότερο από ένα τέταρτο. Λίγο οι Τανζανοί, οι οποίοι δεν κατάλαβα γιατί, περπατούν όλη μέρα και νύχτα, λίγο η παντελής έλλειψη φωτισμού στο δρόμο και λίγο οι φωτιές και τα μυστήρια μπαράκια- καφέ- κομμωτήρια- λαϊκές κάθε 1000 μέτρα δημιουργούσαν ένα ιδιαίτερο σκηνικό. Αυτό το σκηνικό, μαζί με την κούραση από το σχεδόν 24ωρο ταξίδι μας απέτρεψαν από το να βγούμε από το ξενοδοχείο προς αναζήτηση τροφής.
Άφιξη στο ξενοδοχείο, λίγη γκρίνια από τη γυναίκα για το δωμάτιο (εμένα μου φάνηκε οκ) και αμέσως στο εστιατόριο. Καλτ σκηνή με το μπάρμπα-σεφ να βλέπει μπάλα με φίλους και να στραβώνει ελαφρώς μόλις αντιλαμβάνεται ότι πρέπει να πατήσει pause. Η ευγενέστατη σερβιτόρα σε άπταιστα τανζανικά μας καλωσορίζει και ξεκινά ο Γολγοθάς της παραγγελίας μας. Με τα πολλά μας φέρνει αναψυκτικό και μπύρα και λέμε πρώτη μέρα, δεν έχουμε δει την κουζίνα, οπότε θα παίξουμε safe με κοτοπουλακι. Της δείχνω στον κατάλογο ένα μπέργκερ, νάγκετς και το λόκαλ τσίκεν για τη δοκιμή. Μετά από σύσκεψη με τον σεφ τον πείθει να σηκωθεί και να αναλάβει δράση. Πίνοντας τη μπύρα μου ακούω ένα "Καλημέρα", λέω ώρα είναι να πετύχουμε πατριώτες. Τελικά ήταν ένας από τους φίλους του σεφ, ο οποίος είχε Κύπριο αφεντικό, και άρχισε να μας μιλάει για σουβλάκια, μουσακά κλπ ενώ στο τέλος σηκώθηκε για μια σβούρα για να μου δείξει ότι ήταν δυνατός στο ζεϊμπέκικο. Μετά από καμιά ώρα έρχονται τα φαγητά, δηλαδή δύο πιάτα λόκαλ τσίκεν, το οποίο ήταν κοκκινιστό με τηγανητές πατάτες και τα οποία εκτός από λίγες πατάτες καταναλώθηκαν από τον υποφαινόμενο. Για τα υπόλοιπα πιάτα ούτε λόγος βέβαια. Κόντευαν μεσάνυχτα και το επόμενο πρωί το εγερτήριο ήταν σκληρό, οπότε πήραμε το δρόμο για το δωμάτιο.
Last edited: