antonis_b
Member
- Μηνύματα
- 30
- Likes
- 289
- Επόμενο Ταξίδι
- Λάος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βολιβία
Την επόμενη ημέρα, το πρόγραμμα είχε snorkelingκαι κολύμπι μαζί με δελφίνια, σε μία από τις βασικές δραστηριότητες που μπορείς να κάνεις στο νησί. Μετά από μια έρευνα το προηγούμενο βράδυ στις 08:30 ο καπετάν Χουσεΐν μας περίμενε και αφού εξοπλιστήκαμε με μάσκες, αναπνευστήρες και βατραχοπέδιλα η βαρκάδα ξεκίνησε. Όσον αφορά το κολύμπι με τα δελφίνια, όντως η βάρκα σε πάει σε απόσταση που μπορείς ακόμα και να ακουμπήσεις. Μετά από 5-6 προσπάθειες να τα προσεγγίσουμε και άλλες τόσες βουτιές μπορώ να πω ότι αξίζει τον κόπο. Φωτογραφικό υλικό βέβαια δεν καταφέραμε να έχουμε γιατί και εξοπλισμός και κάμερα και βουτιά την κατάλληλη στιγμή αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δύσκολος συνδυασμός. Έπειτα το πρόγραμμα είχε snorkeling κοντά στο νησί Mnemba και λέω κοντά γιατί το νησί είναι ιδιωτικό και δεν επιτρέπεται η απόβαση εκεί. Πολύ καλή στιγμή του όλου ταξιδιού μας, με μελανό στοιχείο της όλης υπόθεσης τα ελάχιστα ζωντανά κοράλλια που έχουν απομείνει που επαλήθευσαν τα όσα ξέραμε για τη δραματική μείωση του πληθυσμού τους παγκοσμίως, κυρίως λόγω της κλιματικής αλλαγής. Έτσι ο βυθός δεν ήταν τόσο πολύχρωμος όσο περιμέναμε, με τα ψάρια όμως να βάζουν την πινελιά τους.
Αν και είχαμε μαζευτεί πολλοί στην περιοχή τα ψάρια δεν έδειχναν να ενοχλούνται ιδιαίτερα. Μετά από περίπου μία ώρα βουτιές και κουβέντα με τους υπόλοιπους, ο καπετάνιος μας έκοψε φρέσκα φρούτα.
Επόμενη εξόρμηση ήταν το δάσος Jozani, στο οποίο θα συναντούσαμε τον red colobus, ένα είδος κόκκινου πίθηκου μοναδικού στον κόσμο.
Μετά τη βόλτα μέσα στο δάσος- φυσικό περιβάλλον του red colobus,η ξενάγηση τελείωνε με επίσκεψη στο δάσος με τα μαγκρόβια. Πραγματικά φοβερό σκηνικό με αυτά τα ιδιαίτερα δέντρα που αντέχουν στο αλμυρό νερό, με αμέτρητα μαύρα καβουράκια να κάνουν βόλτες στις ρίζες τους. Κλασικό σκηνικό θρίλερ με μια ομάδα ανθρώπων που χάνονται στο δάσος και τους την πέφτουν τη νύχτα υπερφυσικά πλάσματα κλπ κλπ.
Ευτυχώς τη στιγμή που φτάσαμε το φαινόμενο της άμπωτης ήταν στο πικ του με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να δούμε καθαρά και τις ρίζες των δέντρων αλλά και τα καβουράκια. Ευχαριστήσαμε τον ξεναγό μας στη βόλτα που μας παρέλαβε από τοπ χώρο έκδοσης εισιτηρίων και πήραμε το δρόμο για την παραλία Pongwe που δεν απείχε πολύ. Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε η παραλία, η οποία λόγω της παλίρροιας είχε συρρικνωθεί. Βέβαια είδαμε πολλές σχολές kitesurf και η αλήθεια είναι ότι ο αέρας ήταν δυνατός οπότε μάλλον προσφέρεται για τέτοιες δραστηριότητες.
Αφού χαιρετίσαμε τις παραθαλάσσιες αγελάδες πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί εντωμεταξύ είχε περάσει η ώρα και σίγουρα θα φτάναμε πίσω μέσα στη νύχτα.
Τελευταία βόλτα μας εκτός Nungwi ήταν στην παραλία Pingwe και στο διάσημο εστιατόριο "The rock".
Είχαμε κλείσει τραπέζι για μεσημέρι και ο βράχος ήταν στεγνός λόγω παλίρροιας πάλι, πιστεύω να ήταν καλύτερο το σκηνικό αν είμασταν "μέσα" στη θάλασσα. Τιμές ενός ακριβούτσικου εστιατορίου στα μέρη μας με το φαγητό όμως πολύ μέτριο για τα γούστα μας. Από την άλλη το όλο σκηνικό με ένα εστιατόριο πάνω σε έναν βράχο άξιζε την επίσκεψη. Να σημειώσω ότι εδώ όπως και στη Pongwe εκτός από τα beach boys και τα πιτσιρίκια της περιοχής ήταν στο κόλπο, προσφέροντας κοχύλια και ξενάγηση για μερικά δολάρια, κάτι που στην παραλία μας την Nungwi δεν συνέβη πουθενά.
Μετά το τελευταίο μας βράδυ στο ξενοδοχείο μαζέψαμε αποσκευές και πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο αεροδρόμιο της Zανζιβάρης, όπου φάγαμε και την πρώτη μας κλήση. Μας κάνει νόημα ο officer (κανονικός αυτή τη φορά) και σε άπταιστα αγγλικά μας ενημερώνει ότι έχουμε ξεπεράσει το όριο (50km/h) και θα πρέπει να μεταβούμε στη Stown Town για να κάνουμε την πληρωμή. Το πρόστιμο ήταν 70 δολάρια, κάτι που το διάβασα σε ένα επίσημο βιβλίο- κοκ που μου έδωσε. Βρε χριστιανέ το αεροπλάνο μας φεύγει, δε θα προλάβουμε, αυτός εκεί. Τον ρωτάω συνθηματικά να μπορούμε να το κανονίσουμε "αλλιώς" όχι μου λέει δε γίνονται αυτά και τέτοια. Εν τέλει, εκεί που έχω αποφασίσει ότι η κλήση θα φύγει στον ινδικό ωκεανό, μου δίνει το βιβλίο λέγοντάς μου βάλε ό,τι θέλεις μέσα. Βγάζω άλλα 4 δολάρια, το κλείνω και χαιρετηθήκαμε σε ευχάριστο ύφος. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, από όπου θα ξεκινούσε ο Γολγοθάς μας για να φτάσουμε τελικά στην πατρίδα μετά από τέσσερις πτήσεις και περίπου 20 ώρες.
Conclusions
Τρομερή ταξιδιωτική εμπειρία, μην έχοντας ταξιδέψει εκτός Ευρώπης. Πραγματικά ένας άλλος κόσμος, με την πλειονότητα των ντόπιων να ζούνε μια ζωή, που αντίστοιχή της εδώ θα υπήρχε αρκετές δεκαετίες πριν. Παρόλα αυτά σχεδόν παντού έβλεπες χαμογελαστά πρόσωπα και ανθρώπους έτοιμους να σε βοηθήσουν. Σημειώνω τα παρακάτω, πάντα σύμφωνα με αυτά που είδα και έζησα:
α) Το παζάρι είναι μέσα στην κουλτούρα τους οπότε και ο τουρίστας πρέπει να προσαρμοστεί και το λέει κάποιος αυτό, ο οποίος δεν είναι πολύ δυνατός στον συγκεκριμένο τομέα. Προσπαθούν να πουλήσουν σε τιμές 20πλάσιες της αξίας του προϊόντος για να κλείσει το deal κάπου ενδιάμεσα.
β) Εκτός από το σαφάρι, που είναι μοναδική εμπειρία, η ηπειρωτική χώρα προσφέρεται για πεζοπορία- ορειβασία στο Κιλιμάντζαρο ή αλλού, επίσκεψη σε διάφορα εθνικά πάρκα και φυλές και βόλτες σε ένα μοναδικό φυσικό τοπίο. Από την άλλη στη Ζανζιβάρη δε ξέρω πως θα μπορούσε κάποιος να περάσει αρκετές μέρες κάνοντας δραστηριότητες εκτός των water sports. Κάτι που δεν προλάβαμε να κάνουμε ήταν επίσκεψη σε ένα από τα πολλά σπήλαια του νησιού, χωρίς όμως να ξέρω αν τελικά άξιζε. Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να πάνε σε μια εξωτική παραλία αράζοντας στην ξαπλώστρα και πίνοντας μοχιτάκια. Για αυτούς θεωρώ ότι είναι ο ιδανικός προορισμός.
γ) Είναι εντελώς διαφορετική η εικόνα της χώρας τη νύχτα και την ημέρα. Τη νύχτα πραγματικά βλέπεις ένα χάος, χωρίς ωστόσο να ξαναπώ ότι κάποια στιγμή αισθανθήκαμε φόβο ή ανησυχία. Οι ντόπιοι είναι πραγματικά πάρα πολύ καλοί.
δ) Οι Τανζανές είναι ιδιαίτερα όμορφες. Δεν μπορώ να έχω εικόνα για όλη την Αφρική, αλλά με τις Αφρικανές που έχω δεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σίγουρα θα την κατέτασσα πολύ πάνω από το μέσο όρο.
ε) Η Η Ζανζιβάρη δεν είναι ένα μόνο νησί αλλά ένα σύμπλεγμα νησιών.
Κλείνοντας, σίγουρα θα πρότεινα σε κάποιον να επισκεφτεί τον τόπο.








Αν και είχαμε μαζευτεί πολλοί στην περιοχή τα ψάρια δεν έδειχναν να ενοχλούνται ιδιαίτερα. Μετά από περίπου μία ώρα βουτιές και κουβέντα με τους υπόλοιπους, ο καπετάνιος μας έκοψε φρέσκα φρούτα.



Επόμενη εξόρμηση ήταν το δάσος Jozani, στο οποίο θα συναντούσαμε τον red colobus, ένα είδος κόκκινου πίθηκου μοναδικού στον κόσμο.


Μετά τη βόλτα μέσα στο δάσος- φυσικό περιβάλλον του red colobus,η ξενάγηση τελείωνε με επίσκεψη στο δάσος με τα μαγκρόβια. Πραγματικά φοβερό σκηνικό με αυτά τα ιδιαίτερα δέντρα που αντέχουν στο αλμυρό νερό, με αμέτρητα μαύρα καβουράκια να κάνουν βόλτες στις ρίζες τους. Κλασικό σκηνικό θρίλερ με μια ομάδα ανθρώπων που χάνονται στο δάσος και τους την πέφτουν τη νύχτα υπερφυσικά πλάσματα κλπ κλπ.

Ευτυχώς τη στιγμή που φτάσαμε το φαινόμενο της άμπωτης ήταν στο πικ του με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να δούμε καθαρά και τις ρίζες των δέντρων αλλά και τα καβουράκια. Ευχαριστήσαμε τον ξεναγό μας στη βόλτα που μας παρέλαβε από τοπ χώρο έκδοσης εισιτηρίων και πήραμε το δρόμο για την παραλία Pongwe που δεν απείχε πολύ. Δεν μπορώ να πω ότι με ενθουσίασε η παραλία, η οποία λόγω της παλίρροιας είχε συρρικνωθεί. Βέβαια είδαμε πολλές σχολές kitesurf και η αλήθεια είναι ότι ο αέρας ήταν δυνατός οπότε μάλλον προσφέρεται για τέτοιες δραστηριότητες.

Αφού χαιρετίσαμε τις παραθαλάσσιες αγελάδες πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί εντωμεταξύ είχε περάσει η ώρα και σίγουρα θα φτάναμε πίσω μέσα στη νύχτα.
Τελευταία βόλτα μας εκτός Nungwi ήταν στην παραλία Pingwe και στο διάσημο εστιατόριο "The rock".

Είχαμε κλείσει τραπέζι για μεσημέρι και ο βράχος ήταν στεγνός λόγω παλίρροιας πάλι, πιστεύω να ήταν καλύτερο το σκηνικό αν είμασταν "μέσα" στη θάλασσα. Τιμές ενός ακριβούτσικου εστιατορίου στα μέρη μας με το φαγητό όμως πολύ μέτριο για τα γούστα μας. Από την άλλη το όλο σκηνικό με ένα εστιατόριο πάνω σε έναν βράχο άξιζε την επίσκεψη. Να σημειώσω ότι εδώ όπως και στη Pongwe εκτός από τα beach boys και τα πιτσιρίκια της περιοχής ήταν στο κόλπο, προσφέροντας κοχύλια και ξενάγηση για μερικά δολάρια, κάτι που στην παραλία μας την Nungwi δεν συνέβη πουθενά.
Μετά το τελευταίο μας βράδυ στο ξενοδοχείο μαζέψαμε αποσκευές και πήραμε το δρόμο της επιστροφής στο αεροδρόμιο της Zανζιβάρης, όπου φάγαμε και την πρώτη μας κλήση. Μας κάνει νόημα ο officer (κανονικός αυτή τη φορά) και σε άπταιστα αγγλικά μας ενημερώνει ότι έχουμε ξεπεράσει το όριο (50km/h) και θα πρέπει να μεταβούμε στη Stown Town για να κάνουμε την πληρωμή. Το πρόστιμο ήταν 70 δολάρια, κάτι που το διάβασα σε ένα επίσημο βιβλίο- κοκ που μου έδωσε. Βρε χριστιανέ το αεροπλάνο μας φεύγει, δε θα προλάβουμε, αυτός εκεί. Τον ρωτάω συνθηματικά να μπορούμε να το κανονίσουμε "αλλιώς" όχι μου λέει δε γίνονται αυτά και τέτοια. Εν τέλει, εκεί που έχω αποφασίσει ότι η κλήση θα φύγει στον ινδικό ωκεανό, μου δίνει το βιβλίο λέγοντάς μου βάλε ό,τι θέλεις μέσα. Βγάζω άλλα 4 δολάρια, το κλείνω και χαιρετηθήκαμε σε ευχάριστο ύφος. Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, από όπου θα ξεκινούσε ο Γολγοθάς μας για να φτάσουμε τελικά στην πατρίδα μετά από τέσσερις πτήσεις και περίπου 20 ώρες.
Conclusions
Τρομερή ταξιδιωτική εμπειρία, μην έχοντας ταξιδέψει εκτός Ευρώπης. Πραγματικά ένας άλλος κόσμος, με την πλειονότητα των ντόπιων να ζούνε μια ζωή, που αντίστοιχή της εδώ θα υπήρχε αρκετές δεκαετίες πριν. Παρόλα αυτά σχεδόν παντού έβλεπες χαμογελαστά πρόσωπα και ανθρώπους έτοιμους να σε βοηθήσουν. Σημειώνω τα παρακάτω, πάντα σύμφωνα με αυτά που είδα και έζησα:
α) Το παζάρι είναι μέσα στην κουλτούρα τους οπότε και ο τουρίστας πρέπει να προσαρμοστεί και το λέει κάποιος αυτό, ο οποίος δεν είναι πολύ δυνατός στον συγκεκριμένο τομέα. Προσπαθούν να πουλήσουν σε τιμές 20πλάσιες της αξίας του προϊόντος για να κλείσει το deal κάπου ενδιάμεσα.
β) Εκτός από το σαφάρι, που είναι μοναδική εμπειρία, η ηπειρωτική χώρα προσφέρεται για πεζοπορία- ορειβασία στο Κιλιμάντζαρο ή αλλού, επίσκεψη σε διάφορα εθνικά πάρκα και φυλές και βόλτες σε ένα μοναδικό φυσικό τοπίο. Από την άλλη στη Ζανζιβάρη δε ξέρω πως θα μπορούσε κάποιος να περάσει αρκετές μέρες κάνοντας δραστηριότητες εκτός των water sports. Κάτι που δεν προλάβαμε να κάνουμε ήταν επίσκεψη σε ένα από τα πολλά σπήλαια του νησιού, χωρίς όμως να ξέρω αν τελικά άξιζε. Βέβαια υπάρχουν και αυτοί που θέλουν να πάνε σε μια εξωτική παραλία αράζοντας στην ξαπλώστρα και πίνοντας μοχιτάκια. Για αυτούς θεωρώ ότι είναι ο ιδανικός προορισμός.
γ) Είναι εντελώς διαφορετική η εικόνα της χώρας τη νύχτα και την ημέρα. Τη νύχτα πραγματικά βλέπεις ένα χάος, χωρίς ωστόσο να ξαναπώ ότι κάποια στιγμή αισθανθήκαμε φόβο ή ανησυχία. Οι ντόπιοι είναι πραγματικά πάρα πολύ καλοί.
δ) Οι Τανζανές είναι ιδιαίτερα όμορφες. Δεν μπορώ να έχω εικόνα για όλη την Αφρική, αλλά με τις Αφρικανές που έχω δεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σίγουρα θα την κατέτασσα πολύ πάνω από το μέσο όρο.
ε) Η Η Ζανζιβάρη δεν είναι ένα μόνο νησί αλλά ένα σύμπλεγμα νησιών.
Κλείνοντας, σίγουρα θα πρότεινα σε κάποιον να επισκεφτεί τον τόπο.
Last edited: