antonis_b
Member
- Μηνύματα
- 30
- Likes
- 289
- Επόμενο Ταξίδι
- Λάος
- Ταξίδι-Όνειρο
- Βολιβία
Ημέρα 4η
Μια καινούρια μέρα ξεκινάει με μεγάλη προσμονή μιας και σήμερα κατευθυνόμαστε προς τον κρατήρα Ngorongoro, τοπίο από τη μια εντελώς διαφορετικό από το Serengeti, με νερά και πυκνή βλάστηση περιμετρικά θυμίζοντας περισσότερο ζούγκλα. Από την άλλη η τελευταία μας ελπίδα να δούμε τον ρινόκερο, ένα ζώο του οποίου ο πληθυσμός έχει μειωθεί δραματικά αλλά χάρη στις προσπάθειες των αρχών δείχνει ότι ανακάμπτει.
Αποχαιρετούμε λοιπόν το κατάλυμα και το ευγενέστατο προσωπικό του αλλά και το καλύτερο εθνικό πάρκο της Αφρικής:
για να περάσουμε στο:
Πλούσια πανίδα με ένα πραγματικά εκπληκτικό τοπίο. Στο συγκεκριμένο σημείο πριν από περίπου 4.000 χρόνια βρισκόταν ένα πανύψηλο βουνό, μεγαλύτερο του Κιλιμάντζαρο, το οποίο μετά από μια ηφαιστειακή έκρηξη "κόπηκε" από τη μέση και πάνω, με το εναπομείναν κομμάτι να έχει ύψος κάτι περισσότερο από 2.000m. Εν συνεχεία λόγω καθίζησης το εσωτερικό του κρατήρα έπεσε με απότέλεσμα να δημιουργηθεί αυτή η μορφολογία, με βλάστηση, λίμνες και όλα σχεδόν τα ζώα της σαβάνας.
και μια καλλιτεχνική:
Εν τέλει είδαμε τον ρινόκερο από μεγάλη απόσταση και μόνο με κιάλια, μιας και ακόμα δεν έχει εγκλιματιστεί πλήρως όπως τα υπόλοιπα ζώα, τα οποία συνέχιζαν την ημέρα τους σαν να μην είμαστε εκεί. Με το πέρας της ημέρας κατευθυνθήκαμε για το τελευταίο κατάλυμα, το οποίο έμελλε να είναι και το καλύτερο. Τρομερή αίσθηση να γυρνάς όλη μέρα στη ζέστη παρέα με αμέτρητες μύγες (πέσαμε στην εποχή της μετανάστευσης των ζώων και το πρόβλημα ήταν πολύ έντονο) και το βράδυ να κοιμάσαι στα 2κάτι km υψόμετρο με σόμπα και κουβέρτα παρέα με την εκπληκτική θέα του κρατήρα.
Ημέρα 5η
Μαζεύουμε αποσκευές και τις τοποθετούμε για τελευταία φορά στο τζιπ στο οποίο περάσαμε την περισσότερη ώρα κάθε ημέρας. Στη διαδρομή συναντήσαμε Μασάι βοσκούς, άλλους που πουλούσαν μέλι και άλλους που απλά άραζαν ή βρίσκονταν σε κομβικά σημεία για να βγάλεις μαζί τους κάποια φωτογραφία με το ανάλογο αντάλλαγμα.
σ
Εντύπωση μου έκαναν οι μέλισσες των ντόπιων που βρίσκονταν σε κουτιά πάνω σε δέντρα αλλά και οι αγελάδες των Μασάι που ήταν κάτι λιγότερο από τις μισές από αυτές που βλέπει κανείς στην ελληνική ύπαιθρο. Λογικό αν αναλογιστεί κανείς την ξηρασία που υπάρχει και την έλλειψη τροφής, αλλά και το ότι πολλές φορές οι βοσκοί αναγκάζονται να μεταφέρουν τα ζώα ακόμα και 10km μακριά προκειμένου να βρουν νερό.
Στο δρόμο της επιστροφής κανονίσαμε να επισκεφτούμε έναν οικισμό Μασάι, κάνοντάς μου αρνητική εντύπωση τουριστικοποίηση του όλου σκηνικού. Δε λέω ότι οι άνθρωποι είναι ηθοποιοί απλά ζητούν τρελά ποσά για τα δεδομένα της ζωής τους για είσοδο και αγορά αναμνηστικών. Τελικά θα τη χαρακτήριζα ωραία εμπειρία με τη φυλή να μας καλωσορίζει με τραγούδι και χορό με το χαρακτηριστικό επιτόπιο πήδημα. Μπήκαμε στο σπίτι της μίας εκ των τεσσάρων γυναικών του γιού του αρχηγού, μας μίλησε για τα προβλήματά τους σε νερό και εκπαίδευση των παιδιών, μας κάλεσε να διανυκτερεύσουμε μαζί τους και μετά από την αγορά κάποιων αναμνηστικών επιβιβαστήκαμε πάλι στο τζιπ. Επίσης εδώ θέλει υπομονή και πολύ πολύ παζάρι τόσο για την είσοδο όσο και για τα αναμνηστικά.
Οι άνθρωποι όντως ζουν σε δύσκολες συνθήκες με κύριο πρόβλημά τους το νερό. Το γαϊδούρι παραπάνω ή αλλιώς ταξί των Μασάι με τα μπιτόνια χρησιμεύει για τη μεταφορά νερού σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων. Τα έσοδα από τουρίστες αλλά και από την πώληση του κρέατος των ζώων χρησιμεύουν για το συγκεκριμένο σκοπό. Εδώ να πω ότι οι Μασάι δεν είναι κυνηγοί, σε αντίθεση με άλλες φυλές της χώρας και τρέφονται αποκλειστικά από τα ζώα τους και ό,τι άλλο αγοράσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που τους επιτρέπεται η διαμονή εντός των εθνικών πάρκων, μιας και δεν διαταράσσουν το οικοσύστημα.
Στη συνέχεια κάναμε μια στάση σε ένα τοπικό κατάστημα με αναμνηστικά, όπου καταφέραμε να πάρουμε ένα συγκεκριμένο αναμνηστικό που είχαμε βάλει στο μάτι πριν το ταξίδι σε πολύ καλή τιμή, μιας και πλέον είχα γίνει πολύ δυνατός στις διαπραγματεύσεις. Εντύπωση μας έκανε η επόμενη στάση όμως σε ένα μαγαζί "δυτικών" προδιαγραφών, κατοχής κάποιου ξένου, για να δούμε το πολύτιμο πετράδι του Κιλιμάντζαρο, τον τανζανίτη. Παρά την μεγαλοπρέπεια και τους πολλούς πωλητές, ο υπεύθυνος μας ενημέρωσε ότι και εκεί οι τιμές είναι διαπραγματεύσιμες. Είδαμε τον τανζανίτη, δεν ψήθηκα για δεύτερο δαχτυλίδι και πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο του Κιλιμάντζαρο.
Στο δρόμο τα είπαμε με τον οδηγό, κρατώντας δύο πράγματα από τη συζήτησή μας. Πρώτον ακόμα και σήμερα υπάρχει δυνατότητα για όποιον θέλει και έχει την οικονομική δυνατότητα να κυνηγήσει και να σκοτώσει συγκεκριμένα ζώα στη σαβάνα. Για παράδειγμα μια ζέβρα κοστίζει περίπου 3.000 δολάρια, ενώ αν σκοτώσει κάποιο ζώο που δεν επιτρέπεται λογικά θα τη γλιτώσει πληρώνοντας απλά κάποιο μεγάλο πρόστιμο. Δεύτερον, ρώτησα τον οδηγό αν οι Μασάι και οι άλλες φυλές ψηφίζουν, μαθαίνοντας ότι η διαδικασία δεν διαφέρει και πολύ από τη δικιά μας. Πριν τις εκλογές, οι υποψήφιοι επισκέπτονται τις φυλές τάζουν και δίνουν κάτι με την ψήφο τελικά να πέφτει μονοκούκι. Το δίνουν κάτι σε αποκομμένες φυλές όπως οι Hadzabe, οι οποίοι έχουν δικιά τους γλώσσα με σφυρίγματα, είναι απλά κάποια κομμάτια κρέατος.
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, χαιρετίσαμε τον Luther και επιβίβαση με επόμενο σταθμό τη Ζανζιβάρη.
Μια καινούρια μέρα ξεκινάει με μεγάλη προσμονή μιας και σήμερα κατευθυνόμαστε προς τον κρατήρα Ngorongoro, τοπίο από τη μια εντελώς διαφορετικό από το Serengeti, με νερά και πυκνή βλάστηση περιμετρικά θυμίζοντας περισσότερο ζούγκλα. Από την άλλη η τελευταία μας ελπίδα να δούμε τον ρινόκερο, ένα ζώο του οποίου ο πληθυσμός έχει μειωθεί δραματικά αλλά χάρη στις προσπάθειες των αρχών δείχνει ότι ανακάμπτει.
Αποχαιρετούμε λοιπόν το κατάλυμα και το ευγενέστατο προσωπικό του αλλά και το καλύτερο εθνικό πάρκο της Αφρικής:

για να περάσουμε στο:


Πλούσια πανίδα με ένα πραγματικά εκπληκτικό τοπίο. Στο συγκεκριμένο σημείο πριν από περίπου 4.000 χρόνια βρισκόταν ένα πανύψηλο βουνό, μεγαλύτερο του Κιλιμάντζαρο, το οποίο μετά από μια ηφαιστειακή έκρηξη "κόπηκε" από τη μέση και πάνω, με το εναπομείναν κομμάτι να έχει ύψος κάτι περισσότερο από 2.000m. Εν συνεχεία λόγω καθίζησης το εσωτερικό του κρατήρα έπεσε με απότέλεσμα να δημιουργηθεί αυτή η μορφολογία, με βλάστηση, λίμνες και όλα σχεδόν τα ζώα της σαβάνας.

και μια καλλιτεχνική:

Εν τέλει είδαμε τον ρινόκερο από μεγάλη απόσταση και μόνο με κιάλια, μιας και ακόμα δεν έχει εγκλιματιστεί πλήρως όπως τα υπόλοιπα ζώα, τα οποία συνέχιζαν την ημέρα τους σαν να μην είμαστε εκεί. Με το πέρας της ημέρας κατευθυνθήκαμε για το τελευταίο κατάλυμα, το οποίο έμελλε να είναι και το καλύτερο. Τρομερή αίσθηση να γυρνάς όλη μέρα στη ζέστη παρέα με αμέτρητες μύγες (πέσαμε στην εποχή της μετανάστευσης των ζώων και το πρόβλημα ήταν πολύ έντονο) και το βράδυ να κοιμάσαι στα 2κάτι km υψόμετρο με σόμπα και κουβέρτα παρέα με την εκπληκτική θέα του κρατήρα.

Ημέρα 5η
Μαζεύουμε αποσκευές και τις τοποθετούμε για τελευταία φορά στο τζιπ στο οποίο περάσαμε την περισσότερη ώρα κάθε ημέρας. Στη διαδρομή συναντήσαμε Μασάι βοσκούς, άλλους που πουλούσαν μέλι και άλλους που απλά άραζαν ή βρίσκονταν σε κομβικά σημεία για να βγάλεις μαζί τους κάποια φωτογραφία με το ανάλογο αντάλλαγμα.



σ

Εντύπωση μου έκαναν οι μέλισσες των ντόπιων που βρίσκονταν σε κουτιά πάνω σε δέντρα αλλά και οι αγελάδες των Μασάι που ήταν κάτι λιγότερο από τις μισές από αυτές που βλέπει κανείς στην ελληνική ύπαιθρο. Λογικό αν αναλογιστεί κανείς την ξηρασία που υπάρχει και την έλλειψη τροφής, αλλά και το ότι πολλές φορές οι βοσκοί αναγκάζονται να μεταφέρουν τα ζώα ακόμα και 10km μακριά προκειμένου να βρουν νερό.
Στο δρόμο της επιστροφής κανονίσαμε να επισκεφτούμε έναν οικισμό Μασάι, κάνοντάς μου αρνητική εντύπωση τουριστικοποίηση του όλου σκηνικού. Δε λέω ότι οι άνθρωποι είναι ηθοποιοί απλά ζητούν τρελά ποσά για τα δεδομένα της ζωής τους για είσοδο και αγορά αναμνηστικών. Τελικά θα τη χαρακτήριζα ωραία εμπειρία με τη φυλή να μας καλωσορίζει με τραγούδι και χορό με το χαρακτηριστικό επιτόπιο πήδημα. Μπήκαμε στο σπίτι της μίας εκ των τεσσάρων γυναικών του γιού του αρχηγού, μας μίλησε για τα προβλήματά τους σε νερό και εκπαίδευση των παιδιών, μας κάλεσε να διανυκτερεύσουμε μαζί τους και μετά από την αγορά κάποιων αναμνηστικών επιβιβαστήκαμε πάλι στο τζιπ. Επίσης εδώ θέλει υπομονή και πολύ πολύ παζάρι τόσο για την είσοδο όσο και για τα αναμνηστικά.


Οι άνθρωποι όντως ζουν σε δύσκολες συνθήκες με κύριο πρόβλημά τους το νερό. Το γαϊδούρι παραπάνω ή αλλιώς ταξί των Μασάι με τα μπιτόνια χρησιμεύει για τη μεταφορά νερού σε απόσταση αρκετών χιλιομέτρων. Τα έσοδα από τουρίστες αλλά και από την πώληση του κρέατος των ζώων χρησιμεύουν για το συγκεκριμένο σκοπό. Εδώ να πω ότι οι Μασάι δεν είναι κυνηγοί, σε αντίθεση με άλλες φυλές της χώρας και τρέφονται αποκλειστικά από τα ζώα τους και ό,τι άλλο αγοράσουν. Αυτός είναι και ο λόγος που τους επιτρέπεται η διαμονή εντός των εθνικών πάρκων, μιας και δεν διαταράσσουν το οικοσύστημα.
Στη συνέχεια κάναμε μια στάση σε ένα τοπικό κατάστημα με αναμνηστικά, όπου καταφέραμε να πάρουμε ένα συγκεκριμένο αναμνηστικό που είχαμε βάλει στο μάτι πριν το ταξίδι σε πολύ καλή τιμή, μιας και πλέον είχα γίνει πολύ δυνατός στις διαπραγματεύσεις. Εντύπωση μας έκανε η επόμενη στάση όμως σε ένα μαγαζί "δυτικών" προδιαγραφών, κατοχής κάποιου ξένου, για να δούμε το πολύτιμο πετράδι του Κιλιμάντζαρο, τον τανζανίτη. Παρά την μεγαλοπρέπεια και τους πολλούς πωλητές, ο υπεύθυνος μας ενημέρωσε ότι και εκεί οι τιμές είναι διαπραγματεύσιμες. Είδαμε τον τανζανίτη, δεν ψήθηκα για δεύτερο δαχτυλίδι και πήραμε το δρόμο για το αεροδρόμιο του Κιλιμάντζαρο.
Στο δρόμο τα είπαμε με τον οδηγό, κρατώντας δύο πράγματα από τη συζήτησή μας. Πρώτον ακόμα και σήμερα υπάρχει δυνατότητα για όποιον θέλει και έχει την οικονομική δυνατότητα να κυνηγήσει και να σκοτώσει συγκεκριμένα ζώα στη σαβάνα. Για παράδειγμα μια ζέβρα κοστίζει περίπου 3.000 δολάρια, ενώ αν σκοτώσει κάποιο ζώο που δεν επιτρέπεται λογικά θα τη γλιτώσει πληρώνοντας απλά κάποιο μεγάλο πρόστιμο. Δεύτερον, ρώτησα τον οδηγό αν οι Μασάι και οι άλλες φυλές ψηφίζουν, μαθαίνοντας ότι η διαδικασία δεν διαφέρει και πολύ από τη δικιά μας. Πριν τις εκλογές, οι υποψήφιοι επισκέπτονται τις φυλές τάζουν και δίνουν κάτι με την ψήφο τελικά να πέφτει μονοκούκι. Το δίνουν κάτι σε αποκομμένες φυλές όπως οι Hadzabe, οι οποίοι έχουν δικιά τους γλώσσα με σφυρίγματα, είναι απλά κάποια κομμάτια κρέατος.
Φτάσαμε στο αεροδρόμιο, χαιρετίσαμε τον Luther και επιβίβαση με επόμενο σταθμό τη Ζανζιβάρη.

Last edited: