Zorz59
Member
- Μηνύματα
- 233
- Likes
- 1.640
Day2
Kotor (MNE) – Perast (MNE) – Dubrovnik (CRO) 91 Km
Μετά από ένα χορταστικό ύπνο, ξυπνάμε και σιγά σιγά πακετάρουμε όλα τα πράγματα και ετοιμαζόμαστε να κατεβούμε στη σάλα για πρωινό. Εκεί η κυρία με τα λόγια της μας προτρέπει να μην φάμε εκεί πρωινό με 5 ευρώ το άτομο γιατί έξω θα βρούμε πιο φτηνά. Βαριόταν να φτιάξει μόνο για μας πρωινό και ήθελε να μας διώξει σιγά σιγά. Κάτι τελευταία τοστάκια από χθες γεμίζουν τις κοιλιές μας και κατεβάζουμε τις τσάντες για check out και φόρτωμα στο αμάξι.
Σήμερα το πρόγραμμα έχει λίγα χιλιόμετρα, αφού ανακαλύψουμε πρώτα όλες τις ομορφιές του Kotor. Για αρχή θέλουμε να ανεβούμε στο κάστρο του Kotor, για να θαυμάσουμε την θέα του φιόρδ από ψηλά να δούμε και μία ιστορική εκκλησία που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τη μέση της διαδρομής. Σκοπός είναι να ανεβούμε μόνο μέχρι την εκκλησία και όχι μέχρι πάνω.
Έχοντας τσεκάρει το χάρτη, βλέπω ότι υπάρχουν δύο δρόμοι προς το κάστρο. Ένας μέσα από την παλιά πόλη που ανεβαίνει ευθεία στο κάστρο και ένα δρόμος έξω από το κάστρο που ανεβαίνει προς το βουνό αλλά έχει και δύο κάθετα μονοπάτια που μπαίνουν από τα τοίχοι στο κάστρο περίπου στη μέση της διαδρομής. Εμείς μένουμε ακριβώς δίπλα από το δρόμο του βουνού και αποφασίζουμε να πάμε από εκεί και να γυρίσουμε από τον άλλο δρόμο της παλιάς πόλης.
Ξεκινάμε το ανέβασμα και έχοντας διαβάσει ότι είναι 1350 σκαλιά μέχρι την κορυφή είμαστε προετοιμασμένοι για τα μισά. Περπατάμε, περπατάμε πουθενά σκαλιά μόνο μία φιδογυριστή κακοτράχαλη ανηφόρα. Δε πειράζει λέμε αφού πάμε παράλληλα με το τοίχος κάποια στιγμή θα δούμε το δρομάκι που μπαίνει μέσα. Αμ δε, ανεβαίνουμε αλλά πουθενά.
Κάποια στιγμή λέω στον Μπ που είναι μούσκεμα από ιδρώτα όπως και εγώ ότι:
- Το ξέρεις που είμαστε πολύ ψηλά και σε λίγο τελειώνει το τοίχος και δρόμο δε βρήκαμε για μέσα??
Μόνο και μόνο η σκέψη ότι μπορεί να ανεβήκαμε τζάμπα και να πρέπει να το ξανακατεβούμε όλο και να πάμε από τον άλλο δρόμο μέσα από την παλιά πόλη μας είχε ξενερώσει τρελά. Κάπου παίρνει το μάτι μας κάτι κόκκινα βέλη και κόκκινες κουκίδες να μαρκάρουν κάτι πέτρες και να δείχνουν ένα μονοπάτι. Ο Μπ βλέπει στο βάθος ότι οι ίδιες βούλες είναι σε ένα χαμηλό παράθυρο στο τοίχο του κάστρου. Αναπτερώνονται λίγο οι ελπίδες και λέμε πάμε προς τα εκεί κα ας ελπίσουμε ότι μπορούμε να ανεβούμε. Ευτυχώς οι δεκαετίες parkouri που έχουμε στην πλάτη μας βοήθησαν και περάσαμε από το παράθυρο και γλυτώσαμε το κατέβασμα!! Από εκεί βλέπουμε τη υπέροχη θέα, αλλά και το πόσο ψηλά είχαμε φτάσει αφού η εκκλησία που θέλαμε να είναι το ψηλότερο σημείο που θα πάμε φαίνονταν πολύ μικρή και στο βάθος κάτω μας.
Τα ογκώδη και εντυπωσιακά τείχη που περιβάλλουν την πόλη έχουν μήκος περίπου 5 χλμ., 20 μέτρα ύψος και 10 μέτρα πλάτος. Έχουν συντηρηθεί και αποτελούν μοναδικό δείγμα φρουριακής αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη. Διαθέτουν τρεις κύριες πύλες απ΄ όπου οι κάτοικοι μπαινοβγαίνουν ακόμη στην Παλαιά Πόλη. Απ΄ όταν η πόλη λεγόταν Ακρούβιουμ, περιτειχίστηκε κατ΄ αρχάς από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό προκειμένου να αντισταθεί στους Γότθους. Τα τείχη υπέστησαν καταστροφές όταν οι Σαρακηνοί επέδραμαν το 840. Τον 10ο αιώνα, επί Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου, η πόλη απλώθηκε και στο χαμηλό της κομμάτι δημιουργήθηκαν νέες οχυρώσεις. Σήμερα για όσους έχουν καλή φυσική κατάσταση υπάρχει μονοπάτι 1.200 μέτρων. Η είσοδος βρίσκεται στη Βόρεια Πύλη, με ανηφόρα 1.350 σκαλοπατιών, ενώ όσοι έχουν άριστη φυσική κατάσταση (για εμάς λέει) ας σκαρφαλώσουν το παλαιό μονοπάτι των καραβανιών, γνωστό ως «Σκάλα του Καταρό», που αρχίζει κοντά στο ποτάμι Σκούρντα, ανεβαίνει στα φιδογυρίσματα του βουνού, για να καταλήξει στο Εθνικό Πάρκο Λοβσέν. Για όσους θέλουν να θαυμάσουν τη θέα του κάστρου, η αναρρίχηση ξεκινά από τις φιδίσιες περιστροφές των τειχών του ανατολικού κομματιού και καταλήγει στην κορυφή του φρουρίου, 280 μέτρα από τη θάλασσα. Οι πανέμορφες εικόνες από την πόλη και τον κόλπο του Μπόκα Κατόρσκα θα τους ανταμείψουν κατά τη διάρκεια του ανεβάσματος.
Από τη κορυφή βλέπουμε θεόρατα βουνά να βουτούν στην καταγάλανη θάλασσα και μεσαιωνικά τοίχοι να στριμώχνουν φωλιές κεραμιδιών και ενετικά παλάτια σε μία πόλη μια σταλιά… Μαγική φωτογραφία… Το χαλαρό και ήρεμο κατέβασμα πλέον μας επιτρέπει να χαθούμε στη θέα και να κουτολογίσουμε με τις φωτογραφίες αλλά και με τους ατέλειωτους τουρίστες που ανέβαιναν τελικά τα 1350 σκαλιά!!!
Τα σκαλιά μας οδηγούν στην εκκλησία Our Lady Of Health του 16ου αιώνα. Μικρή και μπαρόκ εκκλησία και έντονα γαλάζια στοιχεία. Τελευταία στάση εκεί και συνεχίζουμε το κατέβασμα στην πόλη και σε ανεύρεση café!!! Λίγο πριν τελειώσουμε το κατέβασμα και βγούμε πάλι στα στενά σοκάκια, βλέπουμε ένα τουρνικέ που πρέπει κάποιος να περάσει για ανέβει στο κάστρο. Δίπλα λέει 8 ευρώ!! Όπα λέω Μπ χρωστάς 16 ευρώ από το parkouri!!! Χαχα τελικά το ανέβασμα δε μας βγήκε ξινό αλλά γλυτώσαμε και σχεδόν μισό ντεπόζιτο diesel!!!
Στην παλιά πόλη του Kotor λοιπόν. «Νύμφη της Αδριατικής», όπως αποκαλούν το Κότορ για την ομορφιά του με τη γαλάζια θάλασσα, το πράσινο βουνό, αλλά και την παλέτα των διαφορετικών έντονων χρωμάτων- είναι μια πόλη με κουλτούρα και αρκετά πολιτιστικά στοιχεία.
Η πρώτη εντύπωση είναι οι φιδογυριστές οχυρώσεις πάνω στο βουνό Σαν Τζιοβάνι και όταν εισέλθεις στην Παλαιά Πόλη και περπατήσεις στα στενά δρομάκια γυρνάς πίσω στους μεσαιωνικούς χρόνους και φαντάζεσαι τη ζωή Βυζαντινών και Βενετσιάνων.
Παρατηρώντας τα μεσαιωνικά παλάτια, ζωντανεύουν σκηνές από ταινίες με πειρατές να εφορμούν στο λιμάνι και κατοίκους να αμύνονται μέσα στα τείχη, κλείνοντας στοές και διαβατικά στα βαριά πέτρινα κτίσματα.
Οι κάτοικοι, Μαυροβούνιοι και Σέρβοι, θα σας χαμογελάσουν, θα σας εξυπηρετήσουν ευγενικά και θα απαντήσουν σε κάθε απορία σας. Θα σας μιλήσουν για τον πολιτισμό της πόλης, τους ζωγράφους και τους λογοτέχνες, και με υπερηφάνεια για τον βιολονίστα Τρίπο Σιμονούτι, που μαζί με τις κόρες του Αννα και Ιρένα δημιούργησε το διάσημο τρίο μουσικής δωματίου.
Το Κότορ αναφέρεται για πρώτη φορά την αρχαία ρωμαϊκή περίοδο ως Ακρούβιουμ, τμήμα της ρωμαϊκής επαρχίας της Δαλματίας, με γλώσσα τη δαλματική ως τον 10ο αιώνα. Τον 15ο αιώνα, ύστερα από περιπέτειες με Σέρβους και Βούλγαρους, η πόλη γίνεται τμήμα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, ονομάζεται Καταρό και ανθεί το εμπόριο. Στην έδρα του Αρχιεπισκόπου του Κότορ της Καθολικής Εκκλησίας, για 400 χρόνια κάτω από την κυριαρχία της Γαληνοτάτης κατασκευάζονται τα υπέροχα κτίσματα της πόλης ώστε το 1979 να συμπεριληφθεί στον κατάλογο της UΝΕSCΟ και ταυτόχρονα να ανακηρυχθεί μνημείο σε κίνδυνο, ώστε να δοθεί άμεση και μεγαλύτερη προσοχή.
Το μεσαιωνικό κομμάτι της πόλης τοποθετείται σε ένα τριγωνικό κομμάτι γης που περιβάλλεται από τον Κόλπο του Κότορ στη νοτιοδυτική πλευρά, το ποτάμι Σκούρντα στη βόρεια και τον λόφο Σαν Τζιοβάνι στην ανατολική. Διαθέτει τρεις πύλες: την κεντρική Πύλη της Θάλασσας, τη βόρεια Πύλη του Ποταμού που χτίστηκε το 1540 και τη νότια Πύλη Γκούρντιτς με τμήματα του 12ου αιώνα.
Περνώντας την Πύλη της Θάλασσας, ακριβώς μπροστά μας δεσπόζει ο Πύργος του Ρολογιού του 1602, ενώ ένα μικρότερο οικοδόμημα σε σχήμα πυραμίδας χρησιμοποιήθηκε ως χώρος τιμωρίας των αδιάντροπων πολιτών. Εκεί βρίσκεται και η μεγαλύτερη αλλά και κεντρικότερη πλατεία του Κότορ, η Τρογκ οντ Ορούτζγια (η Πλατεία των Οπλων). Είναι το σημείο όπου όλοι συγκεντρώνονται, ειδικά όταν συμβαίνει κάποιο σημαντικό γεγονός.
Από εκεί ξεκινά η περιήγηση που θα μας περάσει από ασύμμετρα κτίσματα σε στενά δρομάκια, πλατείες με μεσαιωνικά μνημεία, χώρους για ανοιχτές αγορές. Περάσματα με σκαλοπάτια για τις γειτονιές. Εκκλησίες, καθεδρικούς και μουσεία, ιστορικά κτίσματα που στεγάζουν γραφεία, μέγαρα, αλλά και σπίτια απλών ανθρώπων που εξακολουθούν να κατοικούν εκεί. Ειδικά στα παλαιά σπίτια θα παρατηρήσετε αρχιτεκτονικά στοιχεία πολλών περιόδων, όπως της ρωμαϊκής με αριθμούς, επιγραφές με δράκους και λιοντάρια, αλλά και μπαρόκ στοιχεία με θυρεούς και πλούσια διακοσμημένες αψίδες.
Απλά μαγικά και μέσα σ΄ όλα αυτά ξεπροβάλλουν ξενοδοχεία, γκαλερί, πολιτιστικά κέντρα, καφέ και εστιατόρια, μπαράκια, μπουτίκ και εμπορικά, καταστήματα με σουβενίρ.
Βρίσκουμε ένα café bar σε ωραία πλατεία και καθόμαστε για να χαλαρώσουμε από όλο το περπάτημα και να πιούμε και τον πρώτο καφέ της ημέρας. Ο καφές απλά τραγικός και καμένος αλλά η ανάγκη για λίγη καφεΐνη μας αναγκάζει να τον πιούμε. Δίπλα ένας υπέρβαρος τύπος με έξυπνο βλέμμα μας χαζεύει για λίγη ώρα και λέει:
- Από πού είστε? Έλληνες?
- Ναι του λέμε Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα…
- Ααα Θεσσαλονίκη !! έχω πάει πολλές φορές με τους φανατικούς της Παρτιζαν σε μας του ΠΑΟΚ!!! Πολύ ωραία…
- Έλα ρε , ωραίος….
Και ξεκινάει μια συζήτηση μεταξύ αδελφών λαών. Γιατί οι Μαυροβούνιοι είναι Σέρβοι κανονικά… Και είμαστε πολύ κοντά σε νοοτροπία!! Κουβέντα για τα ποδοσφαιρικά τα ελληνικά, για την κατάσταση στο Μαυροβούνιο μετά τον πόλεμο, και για τη σχέση που έχουν οι πρώην γιουγκοσλάβοι μεταξύ τους εάν ανήκουν τώρα σε άλλα κρατίδια. Μας λέει πως με Κροάτες και Βόσνιους δεν έχει να χωρίσει τίποτα και πως και ο κουμπάρος του είναι Κροάτης και είναι πολύ αγαπημένοι. Προγνωστικά για το απογευματινό ματσάκι ΑΡΗΣ- ΠΑΟΚ που έπρεπε υποχρεωτικά να δούμε στο ξενοδοχείο στο Dubrovnik (εντολές Μπ) αφήνουμε πίσω το φίλο μας και ξεκινάμε την βόλτα μας στο Kotor για μερικές φωτογραφίες και αναμνηστικά!!
Στα στενά σοκάκια γίνεται χαμός από τους τουρίστες της κρουαζιέρας αλλά οι ομορφιές σε κάθε γωνιά είναι μια μικρή έκπληξη. Αγοράζουμε όμορφα δώρα και σουβενίρ και καταλήγουμε σε ένα μαγαζί με χειροποίητα διακοσμητικά που λέγεται Cats Of Kotor… γιατί άραγε? Γάτες μας υποδέχονται και τιμούμε τα όμορφα μεταλλικά αγαλματίδια με γάτες που παίζουν jazz. Το ζευγάρι που είχε το μαγαζί εντυπωσιάστηκε που ήμασταν έλληνες, γιατί όταν είχε πάει στην Ελλάδα ένα roadtrip 20 μέρες δεν είχαν δει τόσο ωραίους άντρες σαν και εμάς!!!!! άμα είσαι γόης!!! Χαχα!!!
Ώρα λοιπόν να αφήσουμε πίσω μας το υπέροχο Kotor και να ξεκινήσουμε για την Κροατία!!
Πρώτα όμως θα κάνουμε μία στάση στο γραφικό παραθαλάσσιο χωριουδάκι του Perast. Στο Perast τα 350 χρόνια που το είχαν οι Βενετοί φαίνονται από την πρώτη ματιά. Σε αυτά τα λίγα εκατοντάδες μέτρα του χωριού έχουμε 16 εκκλησίες και 15 ιταλικού στιλ επαύλεις. Αλλά η μαγεία του Perast είναι τα δύο μικρά νησάκια που βρίσκονται περίπου 200 μέτρα από τη ακτή.
Το πρώτο. Η Παναγία των Βράχων στο νησάκι Γκόσπα οντ Σκρπτζέλα…Ο θρύλος μιλάει για το ναυάγιο ενός πλοίου στις 22 Ιουλίου 1452 και τους ναυτικούς που σώθηκαν πάνω σε έναν βράχο, όπου ανακάλυψαν την εικόνα της Παναγίας με το Βρέφος. Έτσι από τότε όλοι οι ναυτικοί όταν περνούσαν από εκεί ή επέστρεφαν σώοι από κάποιο ταξίδι τοποθετούσαν και από έναν βράχο ως τάμα, κάτι που γίνεται ως και σήμερα. Το τεχνητό νησάκι δημιουργήθηκε σιγά-σιγά, από παλαιά κουφάρια πλοίων γεμάτα βράχια, και πάνω στο νησί η Παναγία των Βράχων είναι το μοναδικό κτίσμα. Το 1452 έχτισαν την πρώτη εκκλησία ως σερβική ορθόδοξη. Η σημερινή εκκλησία είναι του 1722 και περιλαμβάνει 68 πίνακες του διάσημου μαυροβούνιου ζωγράφου Τρίπο Κοκόλγια, από το Περάστ, ενώ ο διασημότερος πίνακάς του είναι «Ο Θάνατος της Παρθένου», που έχει μήκος 10 μέτρων. Στην εκκλησία υπάρχουν και πίνακες ιταλών ζωγράφων καθώς και μια εικόνα του 1452, του Λόβρο Ντομπρίτσεβιτς από το Κότορ. Αρκετοί έχουν αφιερώσει αμέτρητα τάματα, ενώ θα θαυμάσετε και τη φημισμένη αναθηματική ταπετσαρία της Γιασίντα Κούνιε-Μίγιοβιτζ. Είκοσι πέντε χρόνια χρειάστηκαν για να την τελειώσει περιμένοντας τον καλό της να επιστρέψει κάθε φορά από ταξίδι. Είχε προσθέσει μάλιστα χρυσοκλωστές αλλά και μέρος των μαλλιών της. Οταν πια την τελείωσε ήταν σχεδόν τυφλή. Η γιορτή της Παναγίας, η «φατσινάδα», γίνεται κάθε 22 Ιουλίου με τη δύση του ήλιου, όπου μαζεύεται κόσμος σε βάρκες και όλοι μαζί ρίχνουν από ένα κομμάτι βράχου, επεκτείνοντας την επιφάνεια του νησιού.
…και το άλλο νησάκι Σβάτι Ντζόρντζε. Το νησί των «Νεκρών Καπεταναίων». Σύμφωνα με τον θρύλο, ένας γάλλος στρατιώτης χτύπησε με το κανόνι κατά λάθος το απέναντι σπίτι της αγαπημένης του στο Περάστ και τη σκότωσε. Αυτό μάλιστα αποτέλεσε το κεντρικό μοτίβο του πίνακα «Το Νησί των Νεκρών» του Ελβετού ζωγράφου Μπέκλιν.
Από αυτά επισκέψιμο ήταν μόνο το πρώτο. Βρήκαμε μία βαρκούλα που μας πήρε από 3 ευρώ για πήγαινε έλα και μισή ώρα στάση στο νησάκι. Πολύ όμορφη η βαρκάδα και η θέα μέσα από το νερό, όπως και η εκκλησία στο νησάκι αλλά τα 40 λεπτά που κάτσαμε εκεί τελικά ήταν υπέρ αρκετά!! Το καλό βεβαία εκεί ήταν ότι ο Μπ έβγαλε μεροκάματο κάνοντας πως βάζει λεφτά σε μία στέρνα με νομίσματα, ενώ στην ουσία έβγαζε νομίσματα!!!
Επιστροφή στο αμάξι λοιπόν και βάζουμε πλώρη για τα σύνορα. Είμαστε τυχεροί γιατί η μοναδική μία ώρα στο ταξίδι μας που τρώμε βροχή ήταν αυτή που οδηγούσαμε!! Οι στενοί αλλά εξαιρετικοί παραθαλάσσιοι δρόμοι μας οδηγούν μέσα από παραδοσιακά ανακαινισμένα χωριουδάκια λόγω τουρισμού και καινούργια καλαίσθητα συγκρότημα κατοικιών. Μετά από μόλις μισή ώρα βρισκόμαστε στα σύνορα με Κροατία. Άλλο ένα σύνορο, άλλη μία χώρα στο tour!!
Γρήγορό πέρασμα και από αυτό το συνοριακό σταθμό και είσοδο στη Κροατία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το παράδοξο είναι πως το Μαυροβούνιο εκτός Ε.Ε. έχει ως νόμισμα το ευρώ και η Κροατία εντός Ε.Ε. έχει ως νόμισμα την kuna!! Βέβαια πλέον έχουμε και τα κινητά τηλέφωνα σε λειτουργία με τις χρεώσεις roaming που έχουμε εντός Ε.Ε.
Οι δρόμοι, τα χωριά και γενικότερα οι υποδομές της χώρας είναι κοντά στις Ευρωπαϊκές και πολύ ανώτερες από τις δύο προηγούμενες χώρες.
Μετά από μία ώρα χαλαρή βροχερή οδήγηση φτάνουμε στο Dubrovnik και βρίσουμε το δωμάτιο που είχαμε κλείσει κοντά στην παλιά πόλη. Η κυρία του δωματίου μας καλωσορίζει και μας δείχνει που είναι το parking που είχαμε κάνει reserve για αυτά τα δύο βράδια που θα μείνουμε στο Dubrovnik.
Βασικό το parking γιατί είναι πονεμένη ιστορία στο Dubrovnik. Ψάχνοντας για δωμάτιο πριν ξεκινήσουμε για το ταξίδι, πολλά έλεγαν ότι παρέχουν parking αλλά με τις εκάστοτε χρεώσεις του δρόμου που βρίσκονταν. Δηλαδή απλά ο μέσος όρος για παρκινγκ κοντά στην παλιά πόλη ήταν τα 110 ευρώ ανά ημέρα!!!!! Κάποια καταλύματα με δωρεάν ιδιωτικό παρκινγκ ήταν στα 5 χιλιόμετρα από το κέντρο, μακριά για καθημερινό περπάτημα και το πρόστιμο για παράνομο παρκάρισμα το οποίο όπως πληροφορηθήκαμε το τρως εντός λίγων λεπτών είναι 1000 kuna δηλαδή κοντά στα 142 ευρώ!!! Όποτε όταν μας προσφέρθηκε κλειστό παρκινγκ με 10 ευρώ τη μέρα 200 μέτρα από την παλιά πόλη εννοείτε πως τρέξαμε να το κλείσουμε!!
Ανεβάζοντας τα πράγματα στο μικρό αλλά συμπαθητικό δωμάτιο με την όμορφη αυλή η κυρία μας λέει να βολευτούμε και ότι πάει να μας ετοιμάσει καφεδάκι. Έρχεται μετά από λίγο με δύο ζεστούς Turkish coffee όπως λένε σε όλα τα βαλκάνια που περάσαμε τον ελληνικό, και ένα τουριστικό χάρτη του Dubrovnik για να μας κατατοπίσει σχετικά με τα highlights που μπορούμε να δούμε σε 2 μέρες.
Σουπερ ευγενική και κατατοπιστική η οικοδέσποινα απαντά και στην σημαντικότερη ερώτηση της ημέρας, που θα βρούμε εξαιρετική pizza!!!! Μας λέει για μία pizzeria με ξυλόφουρνο στη γωνιά ενός parking έξω και δίπλα από το τοίχος της παλιάς πόλης. Λέμε θα πάμε και θα δοκιμάσουμε, later. Γιατί τώρα το πρόγραμμα έχει μπανάρα, ξάπλα και εννοείται ΑΡΗΣ- ΠΑΟΚ στο tablet του Μπ live στη σελίδα της ΕΡΤ!!! Το τελικό αποτέλεσμα χαροποίησε τον Μαυροβούνιο Παοκτσή φίλο μας μιας και ήταν 1-2 υπέρ του ΠΑΟΚ! Δε πειράζει φίλε Μπ πάμε για pizza γιατί όλη μέρα είμαστε με το τοστάκι από το πρωί στο Kotor!!
Την pizzeria άμα δε πηγαίναμε συστημένοι ούτε που θα την βλέπαμε εκεί που ήταν αλλά και να την βλέπαμε δε θα πηγαίναμε λογικά να φάμε πίσω από το παρκινγκ. Μπαίνουμε σε ένα μικρό αλλά πολύ μοντέρνο και ζεστό χώρο, χαλαρώνουμε στις πολυθρόνες μας και παραγγέλνουμε από μία μεγάλη pizza ο καθείς και από μία Κροατική μπύρα!! Γευστικές οι μπύρες αλλά οι pizzas είναι απίστευτες!! Τραγανές και ζουμερές μαζί με εξαιρετικά υλικά για τον καθένα!!!
Αφού έχουμε γεμίσει της κοιλιές μας είμαστε έτοιμοι για μία χαλαρή βολτίτσα εντός των τοίχων. Του μέρους που έχει χρησιμοποιηθεί από το Game of Thrones ως το σκηνικό του King’s Landing!!!
Περνώντας κάτω από το επιβλητικό τοίχος και την τεράστια πύλη μπαίνουμε σε μία ατμοσφαιρική καστροπολιτεία!! Πέτρινα κτήρια φωτισμένα λιτά και ταμπέλες μαγαζιών απλά σκαλισμένες στην πέτρα μας δείχνουν πόσο προσεγμένο και περιποιημένο είναι αυτό το κάστρο. Σήμερα είπαμε θα περπατήσουμε χαλαρά στο Παλιό Dubrovnik να δούμε τις γωνίες του να χαζέψουμε τα μαγαζάκια του. Κάνουμε Kuna σε ένα ΑΤΜ και συνεχίζουμε τη βόλτα μας. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το Game of Thrones. Παντού εικόνες, σουβενίρ, ρούχα μέχρι και στολές από τη σειρά φαινόμενο!! Που και που έβλεπες και καμιά μπλούζα του Modric που είχε πάει το καλοκαίρι τελικό την Κροατία στο mundial. Κουρασμένοι από την ημέρα και μαγεμένοι από το κάστρο λέμε να πιούμε μια χαλαρή μπύρα σε κάποια από τις αγγλοpub για να κουτολογίσουμε λίγο με τους άλλους τουρίστες, Pub Kavaka λοιπόν και Αμερικανοί και Άγγλοι στο στοιχείο τους. Μπύρα και αθλητικά. Το εντυπωσιακό λόγω του μεγάλου αριθμού αμερικανών στο Dubrovnik είναι ότι οι τηλεοράσεις έπαιζαν American football στη pub και το κοινό απολάμβανε!!
Στην επιστροφή καταλαβαίνουμε ότι το Dubrovnik είναι τελικά χτισμένο κάθετο στην πλαγιά ενός απότομου βουνού!!! Σκαλιά και πάλι σκαλιά μέχρι το δωμάτιο. Ο μορφέας μας βρίσκει γεμάτους από την ημέρα και από τα άπειρα σκηνικά που είδαμε σήμερα….
Kotor (MNE) – Perast (MNE) – Dubrovnik (CRO) 91 Km
Μετά από ένα χορταστικό ύπνο, ξυπνάμε και σιγά σιγά πακετάρουμε όλα τα πράγματα και ετοιμαζόμαστε να κατεβούμε στη σάλα για πρωινό. Εκεί η κυρία με τα λόγια της μας προτρέπει να μην φάμε εκεί πρωινό με 5 ευρώ το άτομο γιατί έξω θα βρούμε πιο φτηνά. Βαριόταν να φτιάξει μόνο για μας πρωινό και ήθελε να μας διώξει σιγά σιγά. Κάτι τελευταία τοστάκια από χθες γεμίζουν τις κοιλιές μας και κατεβάζουμε τις τσάντες για check out και φόρτωμα στο αμάξι.
Σήμερα το πρόγραμμα έχει λίγα χιλιόμετρα, αφού ανακαλύψουμε πρώτα όλες τις ομορφιές του Kotor. Για αρχή θέλουμε να ανεβούμε στο κάστρο του Kotor, για να θαυμάσουμε την θέα του φιόρδ από ψηλά να δούμε και μία ιστορική εκκλησία που βρίσκεται λίγο πιο κάτω από τη μέση της διαδρομής. Σκοπός είναι να ανεβούμε μόνο μέχρι την εκκλησία και όχι μέχρι πάνω.
Έχοντας τσεκάρει το χάρτη, βλέπω ότι υπάρχουν δύο δρόμοι προς το κάστρο. Ένας μέσα από την παλιά πόλη που ανεβαίνει ευθεία στο κάστρο και ένα δρόμος έξω από το κάστρο που ανεβαίνει προς το βουνό αλλά έχει και δύο κάθετα μονοπάτια που μπαίνουν από τα τοίχοι στο κάστρο περίπου στη μέση της διαδρομής. Εμείς μένουμε ακριβώς δίπλα από το δρόμο του βουνού και αποφασίζουμε να πάμε από εκεί και να γυρίσουμε από τον άλλο δρόμο της παλιάς πόλης.
Ξεκινάμε το ανέβασμα και έχοντας διαβάσει ότι είναι 1350 σκαλιά μέχρι την κορυφή είμαστε προετοιμασμένοι για τα μισά. Περπατάμε, περπατάμε πουθενά σκαλιά μόνο μία φιδογυριστή κακοτράχαλη ανηφόρα. Δε πειράζει λέμε αφού πάμε παράλληλα με το τοίχος κάποια στιγμή θα δούμε το δρομάκι που μπαίνει μέσα. Αμ δε, ανεβαίνουμε αλλά πουθενά.
Κάποια στιγμή λέω στον Μπ που είναι μούσκεμα από ιδρώτα όπως και εγώ ότι:
- Το ξέρεις που είμαστε πολύ ψηλά και σε λίγο τελειώνει το τοίχος και δρόμο δε βρήκαμε για μέσα??
Μόνο και μόνο η σκέψη ότι μπορεί να ανεβήκαμε τζάμπα και να πρέπει να το ξανακατεβούμε όλο και να πάμε από τον άλλο δρόμο μέσα από την παλιά πόλη μας είχε ξενερώσει τρελά. Κάπου παίρνει το μάτι μας κάτι κόκκινα βέλη και κόκκινες κουκίδες να μαρκάρουν κάτι πέτρες και να δείχνουν ένα μονοπάτι. Ο Μπ βλέπει στο βάθος ότι οι ίδιες βούλες είναι σε ένα χαμηλό παράθυρο στο τοίχο του κάστρου. Αναπτερώνονται λίγο οι ελπίδες και λέμε πάμε προς τα εκεί κα ας ελπίσουμε ότι μπορούμε να ανεβούμε. Ευτυχώς οι δεκαετίες parkouri που έχουμε στην πλάτη μας βοήθησαν και περάσαμε από το παράθυρο και γλυτώσαμε το κατέβασμα!! Από εκεί βλέπουμε τη υπέροχη θέα, αλλά και το πόσο ψηλά είχαμε φτάσει αφού η εκκλησία που θέλαμε να είναι το ψηλότερο σημείο που θα πάμε φαίνονταν πολύ μικρή και στο βάθος κάτω μας.
Τα ογκώδη και εντυπωσιακά τείχη που περιβάλλουν την πόλη έχουν μήκος περίπου 5 χλμ., 20 μέτρα ύψος και 10 μέτρα πλάτος. Έχουν συντηρηθεί και αποτελούν μοναδικό δείγμα φρουριακής αρχιτεκτονικής στην Ευρώπη. Διαθέτουν τρεις κύριες πύλες απ΄ όπου οι κάτοικοι μπαινοβγαίνουν ακόμη στην Παλαιά Πόλη. Απ΄ όταν η πόλη λεγόταν Ακρούβιουμ, περιτειχίστηκε κατ΄ αρχάς από τον αυτοκράτορα Ιουστινιανό προκειμένου να αντισταθεί στους Γότθους. Τα τείχη υπέστησαν καταστροφές όταν οι Σαρακηνοί επέδραμαν το 840. Τον 10ο αιώνα, επί Κωνσταντίνου Πορφυρογέννητου, η πόλη απλώθηκε και στο χαμηλό της κομμάτι δημιουργήθηκαν νέες οχυρώσεις. Σήμερα για όσους έχουν καλή φυσική κατάσταση υπάρχει μονοπάτι 1.200 μέτρων. Η είσοδος βρίσκεται στη Βόρεια Πύλη, με ανηφόρα 1.350 σκαλοπατιών, ενώ όσοι έχουν άριστη φυσική κατάσταση (για εμάς λέει) ας σκαρφαλώσουν το παλαιό μονοπάτι των καραβανιών, γνωστό ως «Σκάλα του Καταρό», που αρχίζει κοντά στο ποτάμι Σκούρντα, ανεβαίνει στα φιδογυρίσματα του βουνού, για να καταλήξει στο Εθνικό Πάρκο Λοβσέν. Για όσους θέλουν να θαυμάσουν τη θέα του κάστρου, η αναρρίχηση ξεκινά από τις φιδίσιες περιστροφές των τειχών του ανατολικού κομματιού και καταλήγει στην κορυφή του φρουρίου, 280 μέτρα από τη θάλασσα. Οι πανέμορφες εικόνες από την πόλη και τον κόλπο του Μπόκα Κατόρσκα θα τους ανταμείψουν κατά τη διάρκεια του ανεβάσματος.
Από τη κορυφή βλέπουμε θεόρατα βουνά να βουτούν στην καταγάλανη θάλασσα και μεσαιωνικά τοίχοι να στριμώχνουν φωλιές κεραμιδιών και ενετικά παλάτια σε μία πόλη μια σταλιά… Μαγική φωτογραφία… Το χαλαρό και ήρεμο κατέβασμα πλέον μας επιτρέπει να χαθούμε στη θέα και να κουτολογίσουμε με τις φωτογραφίες αλλά και με τους ατέλειωτους τουρίστες που ανέβαιναν τελικά τα 1350 σκαλιά!!!
Τα σκαλιά μας οδηγούν στην εκκλησία Our Lady Of Health του 16ου αιώνα. Μικρή και μπαρόκ εκκλησία και έντονα γαλάζια στοιχεία. Τελευταία στάση εκεί και συνεχίζουμε το κατέβασμα στην πόλη και σε ανεύρεση café!!! Λίγο πριν τελειώσουμε το κατέβασμα και βγούμε πάλι στα στενά σοκάκια, βλέπουμε ένα τουρνικέ που πρέπει κάποιος να περάσει για ανέβει στο κάστρο. Δίπλα λέει 8 ευρώ!! Όπα λέω Μπ χρωστάς 16 ευρώ από το parkouri!!! Χαχα τελικά το ανέβασμα δε μας βγήκε ξινό αλλά γλυτώσαμε και σχεδόν μισό ντεπόζιτο diesel!!!
Στην παλιά πόλη του Kotor λοιπόν. «Νύμφη της Αδριατικής», όπως αποκαλούν το Κότορ για την ομορφιά του με τη γαλάζια θάλασσα, το πράσινο βουνό, αλλά και την παλέτα των διαφορετικών έντονων χρωμάτων- είναι μια πόλη με κουλτούρα και αρκετά πολιτιστικά στοιχεία.
Η πρώτη εντύπωση είναι οι φιδογυριστές οχυρώσεις πάνω στο βουνό Σαν Τζιοβάνι και όταν εισέλθεις στην Παλαιά Πόλη και περπατήσεις στα στενά δρομάκια γυρνάς πίσω στους μεσαιωνικούς χρόνους και φαντάζεσαι τη ζωή Βυζαντινών και Βενετσιάνων.
Παρατηρώντας τα μεσαιωνικά παλάτια, ζωντανεύουν σκηνές από ταινίες με πειρατές να εφορμούν στο λιμάνι και κατοίκους να αμύνονται μέσα στα τείχη, κλείνοντας στοές και διαβατικά στα βαριά πέτρινα κτίσματα.
Οι κάτοικοι, Μαυροβούνιοι και Σέρβοι, θα σας χαμογελάσουν, θα σας εξυπηρετήσουν ευγενικά και θα απαντήσουν σε κάθε απορία σας. Θα σας μιλήσουν για τον πολιτισμό της πόλης, τους ζωγράφους και τους λογοτέχνες, και με υπερηφάνεια για τον βιολονίστα Τρίπο Σιμονούτι, που μαζί με τις κόρες του Αννα και Ιρένα δημιούργησε το διάσημο τρίο μουσικής δωματίου.
Το Κότορ αναφέρεται για πρώτη φορά την αρχαία ρωμαϊκή περίοδο ως Ακρούβιουμ, τμήμα της ρωμαϊκής επαρχίας της Δαλματίας, με γλώσσα τη δαλματική ως τον 10ο αιώνα. Τον 15ο αιώνα, ύστερα από περιπέτειες με Σέρβους και Βούλγαρους, η πόλη γίνεται τμήμα της Γαληνοτάτης Δημοκρατίας της Βενετίας, ονομάζεται Καταρό και ανθεί το εμπόριο. Στην έδρα του Αρχιεπισκόπου του Κότορ της Καθολικής Εκκλησίας, για 400 χρόνια κάτω από την κυριαρχία της Γαληνοτάτης κατασκευάζονται τα υπέροχα κτίσματα της πόλης ώστε το 1979 να συμπεριληφθεί στον κατάλογο της UΝΕSCΟ και ταυτόχρονα να ανακηρυχθεί μνημείο σε κίνδυνο, ώστε να δοθεί άμεση και μεγαλύτερη προσοχή.
Το μεσαιωνικό κομμάτι της πόλης τοποθετείται σε ένα τριγωνικό κομμάτι γης που περιβάλλεται από τον Κόλπο του Κότορ στη νοτιοδυτική πλευρά, το ποτάμι Σκούρντα στη βόρεια και τον λόφο Σαν Τζιοβάνι στην ανατολική. Διαθέτει τρεις πύλες: την κεντρική Πύλη της Θάλασσας, τη βόρεια Πύλη του Ποταμού που χτίστηκε το 1540 και τη νότια Πύλη Γκούρντιτς με τμήματα του 12ου αιώνα.
Περνώντας την Πύλη της Θάλασσας, ακριβώς μπροστά μας δεσπόζει ο Πύργος του Ρολογιού του 1602, ενώ ένα μικρότερο οικοδόμημα σε σχήμα πυραμίδας χρησιμοποιήθηκε ως χώρος τιμωρίας των αδιάντροπων πολιτών. Εκεί βρίσκεται και η μεγαλύτερη αλλά και κεντρικότερη πλατεία του Κότορ, η Τρογκ οντ Ορούτζγια (η Πλατεία των Οπλων). Είναι το σημείο όπου όλοι συγκεντρώνονται, ειδικά όταν συμβαίνει κάποιο σημαντικό γεγονός.
Από εκεί ξεκινά η περιήγηση που θα μας περάσει από ασύμμετρα κτίσματα σε στενά δρομάκια, πλατείες με μεσαιωνικά μνημεία, χώρους για ανοιχτές αγορές. Περάσματα με σκαλοπάτια για τις γειτονιές. Εκκλησίες, καθεδρικούς και μουσεία, ιστορικά κτίσματα που στεγάζουν γραφεία, μέγαρα, αλλά και σπίτια απλών ανθρώπων που εξακολουθούν να κατοικούν εκεί. Ειδικά στα παλαιά σπίτια θα παρατηρήσετε αρχιτεκτονικά στοιχεία πολλών περιόδων, όπως της ρωμαϊκής με αριθμούς, επιγραφές με δράκους και λιοντάρια, αλλά και μπαρόκ στοιχεία με θυρεούς και πλούσια διακοσμημένες αψίδες.
Απλά μαγικά και μέσα σ΄ όλα αυτά ξεπροβάλλουν ξενοδοχεία, γκαλερί, πολιτιστικά κέντρα, καφέ και εστιατόρια, μπαράκια, μπουτίκ και εμπορικά, καταστήματα με σουβενίρ.
Βρίσκουμε ένα café bar σε ωραία πλατεία και καθόμαστε για να χαλαρώσουμε από όλο το περπάτημα και να πιούμε και τον πρώτο καφέ της ημέρας. Ο καφές απλά τραγικός και καμένος αλλά η ανάγκη για λίγη καφεΐνη μας αναγκάζει να τον πιούμε. Δίπλα ένας υπέρβαρος τύπος με έξυπνο βλέμμα μας χαζεύει για λίγη ώρα και λέει:
- Από πού είστε? Έλληνες?
- Ναι του λέμε Θεσσαλονίκη και Κέρκυρα…
- Ααα Θεσσαλονίκη !! έχω πάει πολλές φορές με τους φανατικούς της Παρτιζαν σε μας του ΠΑΟΚ!!! Πολύ ωραία…
- Έλα ρε , ωραίος….
Και ξεκινάει μια συζήτηση μεταξύ αδελφών λαών. Γιατί οι Μαυροβούνιοι είναι Σέρβοι κανονικά… Και είμαστε πολύ κοντά σε νοοτροπία!! Κουβέντα για τα ποδοσφαιρικά τα ελληνικά, για την κατάσταση στο Μαυροβούνιο μετά τον πόλεμο, και για τη σχέση που έχουν οι πρώην γιουγκοσλάβοι μεταξύ τους εάν ανήκουν τώρα σε άλλα κρατίδια. Μας λέει πως με Κροάτες και Βόσνιους δεν έχει να χωρίσει τίποτα και πως και ο κουμπάρος του είναι Κροάτης και είναι πολύ αγαπημένοι. Προγνωστικά για το απογευματινό ματσάκι ΑΡΗΣ- ΠΑΟΚ που έπρεπε υποχρεωτικά να δούμε στο ξενοδοχείο στο Dubrovnik (εντολές Μπ) αφήνουμε πίσω το φίλο μας και ξεκινάμε την βόλτα μας στο Kotor για μερικές φωτογραφίες και αναμνηστικά!!
Στα στενά σοκάκια γίνεται χαμός από τους τουρίστες της κρουαζιέρας αλλά οι ομορφιές σε κάθε γωνιά είναι μια μικρή έκπληξη. Αγοράζουμε όμορφα δώρα και σουβενίρ και καταλήγουμε σε ένα μαγαζί με χειροποίητα διακοσμητικά που λέγεται Cats Of Kotor… γιατί άραγε? Γάτες μας υποδέχονται και τιμούμε τα όμορφα μεταλλικά αγαλματίδια με γάτες που παίζουν jazz. Το ζευγάρι που είχε το μαγαζί εντυπωσιάστηκε που ήμασταν έλληνες, γιατί όταν είχε πάει στην Ελλάδα ένα roadtrip 20 μέρες δεν είχαν δει τόσο ωραίους άντρες σαν και εμάς!!!!! άμα είσαι γόης!!! Χαχα!!!
Ώρα λοιπόν να αφήσουμε πίσω μας το υπέροχο Kotor και να ξεκινήσουμε για την Κροατία!!
Πρώτα όμως θα κάνουμε μία στάση στο γραφικό παραθαλάσσιο χωριουδάκι του Perast. Στο Perast τα 350 χρόνια που το είχαν οι Βενετοί φαίνονται από την πρώτη ματιά. Σε αυτά τα λίγα εκατοντάδες μέτρα του χωριού έχουμε 16 εκκλησίες και 15 ιταλικού στιλ επαύλεις. Αλλά η μαγεία του Perast είναι τα δύο μικρά νησάκια που βρίσκονται περίπου 200 μέτρα από τη ακτή.
Το πρώτο. Η Παναγία των Βράχων στο νησάκι Γκόσπα οντ Σκρπτζέλα…Ο θρύλος μιλάει για το ναυάγιο ενός πλοίου στις 22 Ιουλίου 1452 και τους ναυτικούς που σώθηκαν πάνω σε έναν βράχο, όπου ανακάλυψαν την εικόνα της Παναγίας με το Βρέφος. Έτσι από τότε όλοι οι ναυτικοί όταν περνούσαν από εκεί ή επέστρεφαν σώοι από κάποιο ταξίδι τοποθετούσαν και από έναν βράχο ως τάμα, κάτι που γίνεται ως και σήμερα. Το τεχνητό νησάκι δημιουργήθηκε σιγά-σιγά, από παλαιά κουφάρια πλοίων γεμάτα βράχια, και πάνω στο νησί η Παναγία των Βράχων είναι το μοναδικό κτίσμα. Το 1452 έχτισαν την πρώτη εκκλησία ως σερβική ορθόδοξη. Η σημερινή εκκλησία είναι του 1722 και περιλαμβάνει 68 πίνακες του διάσημου μαυροβούνιου ζωγράφου Τρίπο Κοκόλγια, από το Περάστ, ενώ ο διασημότερος πίνακάς του είναι «Ο Θάνατος της Παρθένου», που έχει μήκος 10 μέτρων. Στην εκκλησία υπάρχουν και πίνακες ιταλών ζωγράφων καθώς και μια εικόνα του 1452, του Λόβρο Ντομπρίτσεβιτς από το Κότορ. Αρκετοί έχουν αφιερώσει αμέτρητα τάματα, ενώ θα θαυμάσετε και τη φημισμένη αναθηματική ταπετσαρία της Γιασίντα Κούνιε-Μίγιοβιτζ. Είκοσι πέντε χρόνια χρειάστηκαν για να την τελειώσει περιμένοντας τον καλό της να επιστρέψει κάθε φορά από ταξίδι. Είχε προσθέσει μάλιστα χρυσοκλωστές αλλά και μέρος των μαλλιών της. Οταν πια την τελείωσε ήταν σχεδόν τυφλή. Η γιορτή της Παναγίας, η «φατσινάδα», γίνεται κάθε 22 Ιουλίου με τη δύση του ήλιου, όπου μαζεύεται κόσμος σε βάρκες και όλοι μαζί ρίχνουν από ένα κομμάτι βράχου, επεκτείνοντας την επιφάνεια του νησιού.
…και το άλλο νησάκι Σβάτι Ντζόρντζε. Το νησί των «Νεκρών Καπεταναίων». Σύμφωνα με τον θρύλο, ένας γάλλος στρατιώτης χτύπησε με το κανόνι κατά λάθος το απέναντι σπίτι της αγαπημένης του στο Περάστ και τη σκότωσε. Αυτό μάλιστα αποτέλεσε το κεντρικό μοτίβο του πίνακα «Το Νησί των Νεκρών» του Ελβετού ζωγράφου Μπέκλιν.
Από αυτά επισκέψιμο ήταν μόνο το πρώτο. Βρήκαμε μία βαρκούλα που μας πήρε από 3 ευρώ για πήγαινε έλα και μισή ώρα στάση στο νησάκι. Πολύ όμορφη η βαρκάδα και η θέα μέσα από το νερό, όπως και η εκκλησία στο νησάκι αλλά τα 40 λεπτά που κάτσαμε εκεί τελικά ήταν υπέρ αρκετά!! Το καλό βεβαία εκεί ήταν ότι ο Μπ έβγαλε μεροκάματο κάνοντας πως βάζει λεφτά σε μία στέρνα με νομίσματα, ενώ στην ουσία έβγαζε νομίσματα!!!
Επιστροφή στο αμάξι λοιπόν και βάζουμε πλώρη για τα σύνορα. Είμαστε τυχεροί γιατί η μοναδική μία ώρα στο ταξίδι μας που τρώμε βροχή ήταν αυτή που οδηγούσαμε!! Οι στενοί αλλά εξαιρετικοί παραθαλάσσιοι δρόμοι μας οδηγούν μέσα από παραδοσιακά ανακαινισμένα χωριουδάκια λόγω τουρισμού και καινούργια καλαίσθητα συγκρότημα κατοικιών. Μετά από μόλις μισή ώρα βρισκόμαστε στα σύνορα με Κροατία. Άλλο ένα σύνορο, άλλη μία χώρα στο tour!!
Γρήγορό πέρασμα και από αυτό το συνοριακό σταθμό και είσοδο στη Κροατία και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Το παράδοξο είναι πως το Μαυροβούνιο εκτός Ε.Ε. έχει ως νόμισμα το ευρώ και η Κροατία εντός Ε.Ε. έχει ως νόμισμα την kuna!! Βέβαια πλέον έχουμε και τα κινητά τηλέφωνα σε λειτουργία με τις χρεώσεις roaming που έχουμε εντός Ε.Ε.
Οι δρόμοι, τα χωριά και γενικότερα οι υποδομές της χώρας είναι κοντά στις Ευρωπαϊκές και πολύ ανώτερες από τις δύο προηγούμενες χώρες.
Μετά από μία ώρα χαλαρή βροχερή οδήγηση φτάνουμε στο Dubrovnik και βρίσουμε το δωμάτιο που είχαμε κλείσει κοντά στην παλιά πόλη. Η κυρία του δωματίου μας καλωσορίζει και μας δείχνει που είναι το parking που είχαμε κάνει reserve για αυτά τα δύο βράδια που θα μείνουμε στο Dubrovnik.
Βασικό το parking γιατί είναι πονεμένη ιστορία στο Dubrovnik. Ψάχνοντας για δωμάτιο πριν ξεκινήσουμε για το ταξίδι, πολλά έλεγαν ότι παρέχουν parking αλλά με τις εκάστοτε χρεώσεις του δρόμου που βρίσκονταν. Δηλαδή απλά ο μέσος όρος για παρκινγκ κοντά στην παλιά πόλη ήταν τα 110 ευρώ ανά ημέρα!!!!! Κάποια καταλύματα με δωρεάν ιδιωτικό παρκινγκ ήταν στα 5 χιλιόμετρα από το κέντρο, μακριά για καθημερινό περπάτημα και το πρόστιμο για παράνομο παρκάρισμα το οποίο όπως πληροφορηθήκαμε το τρως εντός λίγων λεπτών είναι 1000 kuna δηλαδή κοντά στα 142 ευρώ!!! Όποτε όταν μας προσφέρθηκε κλειστό παρκινγκ με 10 ευρώ τη μέρα 200 μέτρα από την παλιά πόλη εννοείτε πως τρέξαμε να το κλείσουμε!!
Ανεβάζοντας τα πράγματα στο μικρό αλλά συμπαθητικό δωμάτιο με την όμορφη αυλή η κυρία μας λέει να βολευτούμε και ότι πάει να μας ετοιμάσει καφεδάκι. Έρχεται μετά από λίγο με δύο ζεστούς Turkish coffee όπως λένε σε όλα τα βαλκάνια που περάσαμε τον ελληνικό, και ένα τουριστικό χάρτη του Dubrovnik για να μας κατατοπίσει σχετικά με τα highlights που μπορούμε να δούμε σε 2 μέρες.
Σουπερ ευγενική και κατατοπιστική η οικοδέσποινα απαντά και στην σημαντικότερη ερώτηση της ημέρας, που θα βρούμε εξαιρετική pizza!!!! Μας λέει για μία pizzeria με ξυλόφουρνο στη γωνιά ενός parking έξω και δίπλα από το τοίχος της παλιάς πόλης. Λέμε θα πάμε και θα δοκιμάσουμε, later. Γιατί τώρα το πρόγραμμα έχει μπανάρα, ξάπλα και εννοείται ΑΡΗΣ- ΠΑΟΚ στο tablet του Μπ live στη σελίδα της ΕΡΤ!!! Το τελικό αποτέλεσμα χαροποίησε τον Μαυροβούνιο Παοκτσή φίλο μας μιας και ήταν 1-2 υπέρ του ΠΑΟΚ! Δε πειράζει φίλε Μπ πάμε για pizza γιατί όλη μέρα είμαστε με το τοστάκι από το πρωί στο Kotor!!
Την pizzeria άμα δε πηγαίναμε συστημένοι ούτε που θα την βλέπαμε εκεί που ήταν αλλά και να την βλέπαμε δε θα πηγαίναμε λογικά να φάμε πίσω από το παρκινγκ. Μπαίνουμε σε ένα μικρό αλλά πολύ μοντέρνο και ζεστό χώρο, χαλαρώνουμε στις πολυθρόνες μας και παραγγέλνουμε από μία μεγάλη pizza ο καθείς και από μία Κροατική μπύρα!! Γευστικές οι μπύρες αλλά οι pizzas είναι απίστευτες!! Τραγανές και ζουμερές μαζί με εξαιρετικά υλικά για τον καθένα!!!
Αφού έχουμε γεμίσει της κοιλιές μας είμαστε έτοιμοι για μία χαλαρή βολτίτσα εντός των τοίχων. Του μέρους που έχει χρησιμοποιηθεί από το Game of Thrones ως το σκηνικό του King’s Landing!!!
Περνώντας κάτω από το επιβλητικό τοίχος και την τεράστια πύλη μπαίνουμε σε μία ατμοσφαιρική καστροπολιτεία!! Πέτρινα κτήρια φωτισμένα λιτά και ταμπέλες μαγαζιών απλά σκαλισμένες στην πέτρα μας δείχνουν πόσο προσεγμένο και περιποιημένο είναι αυτό το κάστρο. Σήμερα είπαμε θα περπατήσουμε χαλαρά στο Παλιό Dubrovnik να δούμε τις γωνίες του να χαζέψουμε τα μαγαζάκια του. Κάνουμε Kuna σε ένα ΑΤΜ και συνεχίζουμε τη βόλτα μας. Από τα πρώτα μέτρα καταλαβαίνεις ότι τα πάντα περιστρέφονται γύρω από το Game of Thrones. Παντού εικόνες, σουβενίρ, ρούχα μέχρι και στολές από τη σειρά φαινόμενο!! Που και που έβλεπες και καμιά μπλούζα του Modric που είχε πάει το καλοκαίρι τελικό την Κροατία στο mundial. Κουρασμένοι από την ημέρα και μαγεμένοι από το κάστρο λέμε να πιούμε μια χαλαρή μπύρα σε κάποια από τις αγγλοpub για να κουτολογίσουμε λίγο με τους άλλους τουρίστες, Pub Kavaka λοιπόν και Αμερικανοί και Άγγλοι στο στοιχείο τους. Μπύρα και αθλητικά. Το εντυπωσιακό λόγω του μεγάλου αριθμού αμερικανών στο Dubrovnik είναι ότι οι τηλεοράσεις έπαιζαν American football στη pub και το κοινό απολάμβανε!!
Στην επιστροφή καταλαβαίνουμε ότι το Dubrovnik είναι τελικά χτισμένο κάθετο στην πλαγιά ενός απότομου βουνού!!! Σκαλιά και πάλι σκαλιά μέχρι το δωμάτιο. Ο μορφέας μας βρίσκει γεμάτους από την ημέρα και από τα άπειρα σκηνικά που είδαμε σήμερα….
Last edited: