Ηνωμένο Βασίλειο Τέσσερις πτήσεις για τέσσερα Malt. Εδιμβούργο, απόπειρα τέταρτη.

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland

Κεφάλαιο 2 – Αργεί πολύ αυτή η νύχτα;



Η βροχή είχε κοπάσει, δίνοντας τη θέση της σε λίγα μόνο λεπτά σ’ ένα δυνατό ήλιο, κάνοντας με να απορήσω μιας και η ώρα ήταν περασμένες 7 το απόγευμα. Βγήκα για λίγο και πάλι στη princess street:


DSC_5621.JPG



Κάνοντας αμέσως δεξιά προκειμένου να ανέβω τα σκαλάκια για το περίφημο Calton Hill, θεωρώντας ότι οι συνθήκες θα είναι ιδανικές και λόγω του ανέμου για μια ανεμπόδιστη πανοραμική θέα προς τη πόλη, από το πολύ γνωστό σημείο και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της Unesco βεβαίως.
Το πρώτο μνημείο που αντίκρυσα φτάνοντας στο λόφο δεν ήταν άλλο από το «Dugald Stewart Monument», αφιερωμένο στον ομώνυμο Σκωτσέζο φιλόσοφο:


DSC_5626.JPG



Η μαγική θέα της παλιάς πόλης ξεδιπλώνονταν μπροστά μου ανεμπόδιστη, κάνοντας με να αισθανθώ δικαιωμένος για την επιλογή μου ν’ ανέβω εκείνη την ώρα, αλλά επίσης και για την επιμονή μου να κουβαλήσω τελικά το μπουφανάκι μου που ήταν απολύτως απαραίτητο, σαν τη φωτογραφία που βγήκα ένα πράμα, έχοντας τη βοήθεια από ένα ζευγάρι Ισπανών τους οποίους έβγαλα κι εγώ με τη σειρά μου:


DSC_5628.JPG



DSC_5632c.jpg



- Δε μοιάζεις για Έλληνας, μου αποκρίθηκαν
- Γιατί πως μοιάζουν οι Έλληνες;
- Σίγουρα δεν είναι έτσι ψηλοί..


Βεβαίως από κει πάνω δε λείπει η θέα και προς τα υπόλοιπα σημεία της νέας πόλης, δίνοντας την απόλυτη αίσθηση του μεγέθους και της αρχιτεκτονικής της:


DSC_5637.JPG



DSC_5641.JPG



Μέχρι και το Leith, το εμπορικό λιμάνι του Εδιμβούργου:


DSC_5642.JPG



Ο λόφος Calton όμως φιλοξενεί αρκετά ακόμα μνημεία, αποτέλεσμα της μεγάλης –οικονομικής και όχι μόνο- ανάπτυξης που γνώρισε η πόλη κατά τη περίοδο του διαφωτισμού, έως και τον 190 αιώνα.

Δεν είναι καθόλου τυχαίο όπως ίσως θα γνωρίζετε ότι το Εδιμβούργο απέκτησε το προσωνύμιο «Αθήνα του βορρά», ιδιαίτερα μετά την αποτυχημένη απόπειρα κατασκευής του αντίγραφου ναού του Παρθενώνα κατά το 1826 με το όνομα «The National Monument of Scotland» προς τιμήν των Σκωτσέζων στρατιωτών που έπεσαν στις μάχες των Ναπολεόντειων Πολέμων. Η ημιτελής κατασκευή του δίνει βέβαια πολλές ευκαιρίες για φωτογράφιση και τη συγκεκριμένη μέρα γαμήλια φωτογράφιση, κάτι που συναντώ και πάλι σε ταξίδι μέσα σε λίγους μόλις μήνες:


DSC_5645.JPG



DSC_5649.JPG



Έκανα το γύρο του λόφου διαπιστώνοντας ότι αρκετός ακόμη κόσμος είχε την ίδια ιδέα με μένα ανεβαίνοντας εκεί αυτή την ώρα, φτάνοντας μέχρι το επόμενο μνημείο του λόφου «Nelson Monument», αφιερωμένο στη μνήμη του ναυάρχου Nelson και τις νίκες του έναντι του Γαλλικού και του Ισπανικού στόλου:


DSC_5656.JPG



Κατεβαίνοντας και πάλι στο ίδιο σημείο απ’ όπου ξεκίνησα για ακόμη περισσότερες φωτογραφίες μιας και βρήκα την ευκαιρία:


DSC_5668.JPG



Μπροστά μου και ακριβώς από κάτω ήταν ο οβελίσκος-μνημείο με το όνομα «The Political Martyrs Monument» που βρίσκεται εκεί για να τιμήσει τη μνήμη των πέντε πολιτικών μεταρρυθμιστών στα τέλη του 18ου αιώνα:


DSC_5672.JPG



Ενθουσιασμένος και αρκετά κρυωμένος όμως κατηφόρισα το λόφο μπαίνοντας ξανά στη κεντρική οδική αρτηρία. Δε μπορώ να φανταστώ τι κρύο θα τρώνε όσοι ανεβαίνουν εκεί το χειμώνα, όταν κόβει έτσι Ιούνιο μήνα:


DSC_5682.JPG



Πέρασα με βιασύνη το μνημείο Scott αλλά και τη μεγάλη στήλη «Melville Monument» που βρίσκεται στη πλατεία St Andrew λίγο πιο πάνω και είναι αφιερωμένη στον Henry Dundas, κυρίαρχη φυσιογνωμία στη πολιτική σκηνή της Βρετανίας κατά τον 18ο αιώνα, μπαίνοντας στο απέναντι super market προκειμένου να ψωνίσω τα απαραίτητα, κυρίως τρόφιμα, συγκρίνοντας πάντα έτσι για να γελάσω (ή και να κλάψω) τις τιμές με τα αντίστοιχα Ελληνικά, κάτι που κάνω τελευταία σε κάθε ταξίδι μου:


DSC_5696.JPG



Καταβρόχθισα τη πολύ ωραία μπαγκέτα και συνέχισα το περπάτημα στην οδό Rose νιώθοντας έντονα την ανάγκη για στάση, έτσι μόλις βρέθηκα μπροστά στο Milnes Bar μπήκα μέσα κατευθείαν πιάνοντας ένα σταντάκι ξεκινώντας τα Pints.


DSC_5696c.jpg



Η ώρα πλησίαζε τις 9 όταν παράγγειλα και τη δεύτερη, κι όμως ο ήλιος δεν έλεγε να πάρει τη κάτω βόλτα με το φως της ημέρας να επιμένει κι εμένα να μη μπορώ να προσαρμοστώ. Ήταν η στιγμή που συνομίλησα και με γνωστό συμφορουμίτη ο οποίος εμφανίστηκε λίγα λεπτά αργότερα (δε σας λέω ποιος είναι, μην είστε περίεργοι :haha: αν θέλει θα σας πει αυτός), συνεχίζοντας τα pints με αμείωτη διάθεση, με τη κουβέντα να επεκτείνεται σε ταξίδια ανά την υφήλιο όπως είναι λογικό!

Βγήκαμε στο δρόμο περίπου στις 11:30, με τη νύχτα επιτέλους να επικρατεί στη πόλη της Σκωτίας, προχωρώντας στη The Mound route που συνδέει τη καινούρια με τη παλιά πόλη. Βρήκα ευκαιρία για τις δύσκολες βραδινές λήψεις που λατρεύω και πήρα τη μηχανή στα χέρια μου:


DSC_5697.JPG



Η χαρά μου όταν ανεβήκαμε τη Cockburn St και πατούσαμε για τα καλά στη παλιά πόλη δε περιγράφεται, βλέποντας επιτέλους εικόνες που μόνο ως φωτογραφίες είχα δει μέχρι τότε, από τους δρόμους και τα διάσημα στενάκια του Εδιμβούργου:


DSC_5698.JPG



DSC_5699.JPG



Ήταν και η πρώτη επαφή μου με τον σημαντικότερο ίσως δρόμο της πόλης, τη περίφημη και πασίγνωστη Royal Mile που φάνταζε πολύ ατμοσφαιρική μέσα στο σκοτάδι. Με ευκολία θα μπορούσε να τη χαρακτηρίσει κάποιος και υποφωτισμένη:


DSC_5701.JPG



DSC_5703.JPG



Κατηφορίσαμε ως τη πλατεία Grassmarket, γνωστή εκτός των άλλων για τις Pub της, καθώς είχαμε ξεκάθαρο σκοπό να πιούμε κανένα Pint ακόμα μιας και μας έπαιρνε χρονικά, οι Σκωτσέζοι όμως είχαν εντελώς διαφορετική άποψη με τις pub να σταματούν το service στις 12 το βράδυ:


DSC_5709.JPG



DSC_5713.JPG



Έτσι αρκεστήκαμε σε μερικές βόλτες ακόμη, περνώντας κι από τη Victoria street, ένα ακόμη χρόνιο απωθημένο μου, βγαίνοντας και πάλι στη Royal mile.


DSC_5715.JPG



DSC_5718.JPG



Κάπου εκεί αναχώρησε κι ο καθένας για το hostel του δίνοντας τέλος σε μια πολύ ωραία βραδιά, με μένα να χρησιμοποιώ τη Royal mile και τη προέκταση της ως δρόμο επιστροφής μιας και ήταν ο κοντινότερος:


DSC_5724.JPG



Πάντα με τη φωτογραφική στο χέρι.


DSC_5725.JPG



DSC_5726.JPG



Το Εδιμβούργο είχε αρχίσει να με μυεί στη μαγεία του…

 
Last edited:

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Το Εδιμβούργο το λατρεύω....βασικα λατρεύω όλη τη Σκωτία!!!!! ❤
Αν δεν βαλεις πολλές φώτο δεν θα σου ξαναμιλήσω ;)
Εννοείται οτι θα υπάρχει αναλυτική παρουσίαση από την πιο gothic πόλη που χω δεί! Αξιολάτρευτο Εδιμβούργο. :cool:

Αγαπάμε Εδιμβούργο και Σκωτία εν γένει! 🏴󠁧󠁢󠁳󠁣󠁴󠁿
Άντε, την επόμενη φορά και Γλασκώβη. 😄
Είχα σημειωμένες τις πληροφορίες σου για τη περίπτωση που πεταγόμουν ως εκεί αλλά δεν έκατσε.
Ωστόσο επειδή πρόσφατα ανέβηκε μόνιμα ένας φίλος για δουλειά στη Γλασκώβη, νομίζω δε θ' αργήσει καθόλου αυτό το ταξίδι. ;)
 

vanda

Member
Μηνύματα
888
Likes
4.273
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Βιετνάμ και Αργεντινή
Πολύ ωραίος τίτλος για ιστορία!

Και φοβερή φωτογραφία που μοιάζει με ζωγραφιά. Πως την έφτιαξες;
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Πολύ ωραίος τίτλος για ιστορία!
Σ' ευχαριστώ πολύ. :) Είναι σημαδιακός και θα εξηγήσω παρακάτω γιατί.
Και φοβερή φωτογραφία που μοιάζει με ζωγραφιά. Πως την έφτιαξες;
Μέσω μιας εφαρμογής Android που ονομάζεται Cartoon Photo.
 

psilos3

Member
Μηνύματα
6.094
Likes
45.320
Επόμενο Ταξίδι
?
Ταξίδι-Όνειρο
Peru, Japan, Iceland
Προετοιμασία & σχεδιασμός



Δε ξέρω πόση σημασία έχει να αναφέρω πράγματα σ’ αυτό το κεφάλαιο έτσι όπως κράτησε η όλη προετοιμασία για το ταξίδι, ωστόσο θα επιχειρήσω να το κάνω προσεγγίζοντας το κυρίως με τα τελευταία δεδομένα.

Αρχικά να αναφερθώ στις πτήσεις. Για να φτάσει και να γυρίσει κανείς στο Εδιμβούργο έχοντας αφετηρία τη Θεσσαλονίκη, χρειάζεται τέσσερις απ’ αυτές, εκτός αν προτιμήσει την απευθείας εποχική της Jet2 που είναι μια καλή περίπτωση αλλά σταθερά ακριβή. Ως εκ τούτου, οι βασικές πτήσεις κλείστηκαν με την Easyjet, έχοντας αρχικά ως ενδιάμεση στάση τη Βιέννη, κατόπιν την Αθήνα και εν τέλει το Βερολίνο με απανωτές όπως καταλαβαίνετε αλλαγές, καταλήγοντας σ’ αυτό μερικούς μήνες πριν ως βολικότερο προορισμό για να κερδίσω ώρες στο Εδιμβούργο, δαπανώντας συνολικά 130€ και για τις τέσσερις πτήσεις.

Χρειαζόταν βέβαια μια διανυκτέρευση στο Βερολίνο (κάτι που σαφώς δε με χαλούσε καθόλου 🤘), όμως όπως διαπίστωσα μετά από ανελέητο ψάξιμο αυτή ήταν μια δύσκολη περίπτωση Ιούνιο μήνα, ειδικότερα για μεμονωμένο ταξιδιώτη όπως εγώ. Κατέληξα λοιπόν στη πιο συμβιβαστική λύση, μένοντας στο αμφιβόλου ποιότητας Hotel Plovdiv το οποίο εν τέλει αποδείχτηκε οκ για μια σύντομη διαμονή, πληρώνοντας αναγκαστικά δίκλινο στα 59€, τιμή στην οποία συμπεριλάμβανε τη παραλαβή από το γειτονικό αεροδρόμιο και το πολύ καλό πρωινό του.

MapHotelBER.jpg


Σε ότι αφορά το Εδιμβούργο τώρα, η πρώτη κράτηση μου προ διετίας ήταν στο πολύ κεντρικό hostel Code-The Court που μου είχε κάνει εντύπωση εξ αρχής.
Βέβαια 2 χρόνια μετά και λαμβάνοντας υπόψιν την πανδημία δεν ήθελα να μείνω σε hostel, αλλά ούτε και να πληρώσω τις εξωφρενικές τιμές του κέντρου του Εδιμβούργου. Έτσι μετά από τις πάντα αξιόπιστες συμβουλές του @panius κατέληξα στα δωμάτια – φοιτητικές εστίες που νοικιάζονται τους θερινούς μήνες σε τουρίστες με το όνομα Destiny Student – Holyrood (brae house), σε πολύ βολική τελικά τοποθεσία & απόσταση 1,5 χιλιομέτρου από το κέντρο της πόλης και τιμή 110£ μέσω της πλατφόρμας του booking.
Στη χρέωση αυτή όμως υπήρχαν πρόσθετα άλλες 100£ οι οποίες δεσμεύτηκαν ως εγγύηση κι επιστράφηκαν στη κάρτα 5 ημέρες μετά, αλλά και (!) χρέωση για πετσέτα.

MapHotelEDI.jpg


Έχοντας λύσει με αρκετό ψάξιμο το θέμα της διαμονής, αναλώθηκα στα περαιτέρω, ψάχνοντας μετακινήσεις και δραστηριότητες για τις ημέρες που θα βρισκόμουν στη πόλη. Αρχικά να πω ότι δε χρειάστηκε για κανένα λόγο τίποτε άλλο πέρα από τα πόδια μου σχετικά με τη μετακίνηση, κάτι που λατρεύω στις πόλεις που επισκέπτομαι, έτσι το μόνο που έκανα ήταν να κατεβάσω την εφαρμογή «Lothian Buses M-Tickets» αγοράζοντας εισιτήριο μετ’ επιστροφής από τ΄ αεροδρόμιο σε κόστος 7,5£ συνολικά.

LothianBuses.jpg


Αναζητώντας τα υπόλοιπα τώρα και προσπαθώντας να αποφύγω τουριστικές παγίδες (κάτι που δε γίνεται), έκανα κράτηση μέσω της σελίδας «www.scotchwhiskyexperience.co.uk» στο gold tour στη τιμή των 32£ προκειμένου να δοκιμάσω όλα τα προσφερόμενα Malt πέρα από το βασικό κέρασμα, τέσσερα τον αριθμό.

experience.jpg


Έκλεισα επίσης και μια ακόμα ωριαία δραστηριότητα στη τιμή των 10£ με ξενάγηση στη πόλη αλλά και τα περίφημα κελάρια (Vaults) του Εδιμβούργου, μέσω της booking και του www.auldreekietours.com ,κάτι που εν τέλει κρίνω ότι άξιζε.

Tour.jpg


Τελειώνοντας, να πω ότι δεν αναλώθηκα στα υπόλοιπα προσφερόμενα πακέτα και αρκετά πιο τουριστικά τύπου ghost tour, bar tour κτλ., όπως ούτε και στο ενδεχόμενο να βγω εκτός πόλης, θεωρώντας σκόπιμο να αφιερώσω μόνο σ’ αυτήν τις δυόμισι συνολικά ημέρες που έβγαιναν καθαρά εκεί. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο βασίστηκα στις πληροφορίες από τα διάφορα νήματα, αλλά και την εξαιρετική ιστορία γι’ ακόμα μια φορά του @gelf ,σημειώνοντας ηλεκτρονικά στο χάρτη ό,τι ήθελα να δω όπως αρέσκομαι να κάνω στις τελευταίες εκδρομές μου:

MapEdi.jpg


Ίσως αν δεν ήμουν μόνος το πρόγραμμα να έβγαινε διαφορετικά, από την άλλη βέβαια ίσως και να είναι μια ευκαιρία να επαναπρογραμματίσω τη Σκωτία τώρα που είδα τι παίζει.;)
 
Last edited:

PhysioDuck

Member
Μηνύματα
286
Likes
489
Επόμενο Ταξίδι
Είναι τόσο πολλά...
Ταξίδι-Όνειρο
Warwick, NY
Μπράβο ψηλέ, χαίρομαι πολύ που τα κατάφερες, φίλε!!!
Και που δεν τα παράτησες!!
Το Εδιμβούργο ήταν το πρώτο μου ταξίδι στο εξωτερικό χωρίς γονείς-οικογένεια. Θυμάμαι ακόμα το απίστευτα πρωτόγνωρο συναίσθημα όταν ξύπνησα πρώτη μέρα στο Εδιμβούργο, κατεβήκαμε κάτω, κοιτάω γύρω μου και λέω: "Ω ρε φίλε, είσαι σε ένα τελείως άλλο μέρος!!!"
Περιμένουμε με ανυπομονησία την ιστορία σου!!!
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.190
Μηνύματα
883.422
Μέλη
38.895
Νεότερο μέλος
tsala

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom