Καμπότζη Λάος Ταϊλάνδη «Holiday in Cambodia» κι άλλες ιστορίες από την Ινδοκίνα

psilos3

Member
Μηνύματα
7.221
Likes
57.209
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Τι ωραιες οι νυχτερινες φωτογραφιες!!!
Σ' ευχαριστώ, ήταν πανέμορφη η Luang Prabang, νομίζω τώρα που το σκέφτομαι ακόμα περισσότερο τη νύχτα!
Θα κριθεί εκ του αποτελέσματος. ;)
 

psilos3

Member
Μηνύματα
7.221
Likes
57.209
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Τα μαγικά τοπία του Λάος



Η μέρα ξημέρωσε φέρνοντας μας επιτέλους κοντά σε μια ημερήσια εκδρομή που προσδοκούσαμε σχεδόν από τη μέρα που κλείστηκε το ταξίδι. Δε μπορώ να πω ότι κάναμε σοβαρό ύπνο, πιο πολύ ταλαιπωρηθήκαμε από τη ζέστη, ίσως και το κλίμα της πόλης, οπότε σηκωθήκαμε νωρίς για πρωινό προσπαθώντας ανώφελα όπως αποδείχτηκε να βγάλω άκρη για την πληρωμή μέσω POS και το μπέρδεμα της Revolut με τον ιδιοκτήτη του hostel. Θα είχε μέλλον όλο αυτό.

Λίγο μετά τις οκτώ και με αρκετή ήδη ζέστη το μικρό 15θέσιο λεωφορείο βρισκόταν στην πόρτα μας, με τον αρχηγό της εκδρομής Mister Pong (like ping – pong όπως μας είπε για να το θυμόμαστε) να μας καλωσορίζει, όσο παράλληλα κινούμασταν για να παραλάβουμε τους υπόλοιπους, Ευρωπαίους στη συντριπτική πλειοψηφία όπως μια παρέα Τσέχων, ένα Ζευγάρι Ιταλών, έναν Ελβετό αλλά κι έναν πιτσιρικά Ιάπωνα που θα μας φαινόταν χρήσιμος στη συνέχεια της ημέρας όπως αποδείχτηκε.

Η σχετικά αυξημένη κίνηση στα περίχωρα της Luang Prabang σε συνδυασμό με την αναστάτωση οδηγού και ξεναγού προμήνυε ότι κάτι δε πάει καλά και όντως δε πήγαινε, μιας και οι λαμαρίνες στη σιδερένια γέφυρα μπροστά μας είχαν εν μέρει υποχωρήσει, γεγονός που καθιστούσε επικίνδυνη τη διέλευση ενός λεωφορείου με τουρίστες, καθώς οι ντόπιοι δε πολυμασούσαν αν και δεν ήταν ότι πιο έξυπνο. Με τον Ψηλό λοιπόν που σας γράφει την ιστορία να παίρνει πρωτοβουλία, κατεβήκαμε και περάσαμετη γέφυρα ποδαράτοι, περιμένοντας το λεωφορείο να έρθει άδειο λίγο μετά προκειμένου να συνεχίσουμε. Τη λες και αναγκαστική την πρώτη στάση…

DSC_0999bb (459)bc.jpg


*Η δραστηριότητα της ημέρας που θα δείτε σε αυτό και το επόμενο κεφάλαιο ήταν κι αυτή αποτέλεσμα προηγούμενης κράτησης μέσω Get your Guide, αποτελούσε την πιο ακριβή της Ασιατικής μας περιήγησης κοστίζοντας 47€ κατ’ άτομο, συμπεριλαμβάνοντας όμως όλες τις μεταφορές, περιηγήσεις, εισόδους, φαγητό και ποτό.

Με τη μικρή αυτή ευτυχώς χρονοτριβή που θα μπορούσε να είναι και μεγαλύτερη συνεχίσαμε την πορεία μας, όχι για πολύ όπως φάνηκε μιας και λίγο μετά ήταν όντως ώρα για την πρώτη επίσημη στάση της ημέρας, σ΄ ένα χωριό – ανοικτή έκθεση όπως το χαρακτηρίζουν που μπορείτε να δείτε στο χάρτη με το όνομα «Hmong exhibition antique house and culture»

DSC_0999bb (459)c.JPG


Πρακτικά πρόκειται για μια σύντομη βουτιά στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν και τον τρόπο ζωής στην ύπαιθρο και τα βουνά των διαφόρων φυλών του Λάος, αυτόχθονων και μη:

DSC_0999bb (466).JPG


Όπως μπορείτε εύκολα να διαπιστώσετε, βρήκαμε -πέρα απ’ τις φορεσιές- αρκετές ομοιότητες με πράγματα που έχουμε δει (ή προλάβαμε κάποιοι) στην πατρίδα μας, όπως μυλόπετρες, αργαλειό κτλ. Ωραία στάση:

DSC_0999bb (470).JPG
DSC_0999bb (471).JPG


Είκοσι λεπτά πορείας αργότερα θα φτάναμε και στο δεύτερο και ίσως σημαντικότερο αξιοθέατο της ημέρας. Αφού κατεβήκαμε και χρησιμοποιήσαμε τα αποδυτήρια και τις τουαλέτες για όσους ήθελαν, συγκεντρωθήκαμε στην είσοδο του περίφημου πάρκου «Kuang Si» με τα εισιτήρια στο χέρι, για να επιβιβαστούμε στα ηλεκτροκίνητα οχήματα που θα μας φέρνανε στα ενδότερα του:

DSC_0999bb (482).JPG


Αυτό που δε γνωρίζαμε όμως είναι πως στην αρχή του πάρκου κι ανάμεσα στην πυκνή βλάστηση φιλοξενείται το καταφύγιο της μαύρης αρκούδας του Λάος, που κινδυνεύει από εξαφάνιση, επιτελώντας σπουδαίο έργο φροντίδας και διάσωσης:

DSC_0999bb (490).JPG


Προχωρούσαμε ήδη αρκετά λεπτά στο χωμάτινο μονοπάτι με τη ζέστη να δυσχεραίνει το έργο μας, ακούγοντας τα νερά που επιτέλους αντικρύζαμε λίγα μέτρα πιο κάτω:

DSC_0999bb (495).JPG

DSC_0999bb (498).JPG


Κάπως έτσι λοιπόν είναι το θαύμα της περιοχής, το πιο γνωστό πάρκο καταρρακτών -αν μπορώ να το θέσω έτσι- που συγκεντρώνει κάθε μέρα τεράστιο πλήθος κόσμου λόγω της ομορφιάς του αλλά και των πολλών φυσικών πισινών που δημιουργούνται από το ποτάμι:

DSC_0999bb (501).JPG
DSC_0999bb (512).JPG


Ανεβήκαμε ως το τελευταίο επίπεδο με τον μεγαλύτερο καταρράκτη, βγάζοντας τις φωτογραφίες μας με δυσκολία καθώς ένα γκρουπ κινέζων έσκασε ακριβώς μετά από εμάς. Ας είναι, περάσαμε τη γέφυρα και κατηφορίσαμε για μια πρώτη στάση και μερικές σταγόνες δροσιάς ψωνίζοντας ένα τίμιο από το καφέ του πάρκου:

DSC_0999bb (519).JPG

DSC_0999bb (524).JPG


Έχοντας υπολογίσει την ώρα επιστροφής και βρίσκοντας ευκαιρία μιας και εκείνη την ώρα η προσέλευση ήταν μικρή όπως αποδείχτηκε, πήραμε φόρα με σκοπό να κάνουμε κι εμείς τη βουτιά μας στο κρύο νερό. Όταν λέμε κρύο, εννοούμε ΚΡΥΟ παιδιά και το τονίζουμε. Εντάξει, δεν ήταν και στα επίπεδα των βάθρων στον Όλυμπο αλλά και πάλι, ήθελε το χρόνο του για να το συνηθίσεις:

DSC_0999bb (528).JPG
DSC_0999bb (528)b.jpg


Ό Ιάπωνας του γκρουπ μας βοήθησε προκειμένου να έχουμε αναμνηστικές φωτογραφίες την ώρα που κολυμπούσαμε, μ’ εμένα να κάνω το ίδιο με τη σειρά μου όταν βγήκαμε για να στεγνώσουμε, επιστρέφοντας σιγά – σιγά προς την έξοδο του καταπληκτικού αυτού μέρους που με μεγάλη χαρά είχαμε δει:

DSC_0999bb (528)d.jpg

DSC_0999bb (530).JPG


Βγήκαμε με τα πόδια προς το σημείο συνάντησης κι έχοντας ένα διαθέσιμο μισάωρο μπροστά μας κατευθυνθήκαμε στις ταβέρνες του χωριού. Όχι, δε μας έψησε ο βατραχο-μεζές που περίμενε ψημένος, προτιμώντας τη σταθερή παγωμένη αξία που ονομάζεται BeerLao:

DSC_0999bb (538).JPG
DSC_0999bb (544).JPG


O mister Pong ήταν ξεκάθαρος, προτρέποντας μας να κοιμηθούμε (λες και ήταν εύκολο) καθώς περίπου μιάμιση περίπου ώρα διαδρομής μας χώριζε από το επόμενο αξιοθέατο/στάση της ημέρας, χρόνος που διευρύνθηκε λίγο περισσότερο μιας και η βλάβη στη γέφυρα δεν είχε αποκατασταθεί δημιουργώντας μια ατελείωτη ουρά από την άλλη πλευρά. Αισθανθήκαμε πολύ τυχεροί, αφενός γιατί από το δικό μας ρεύμα περάσαμε τελικά με μικρή αναμονή, αφετέρου είχαμε δει τους καταρράκτες δίχως πολυκοσμία, κάτι που εύκολα καταλαβαίνει κανείς βλέποντας τα αυτοκίνητα που κινόντουσαν προς τα εκεί.

Τελικώς μέσω της παρατήρησης και της όπως – όπως ξάπλας στο άβολο για ψηλούς κάθισμα η ώρα πέρασε ευχάριστα. Κατεβήκαμε αποχαιρετώντας τον οδηγό που δε θα χρειαζόμασταν για τη συνέχεια της ημέρας, μπαίνοντας στο «Manifa Elephant Camp» όπου απασχολημένος με σκέψεις κατάφερα να κάνω το ακατόρθωτο, να μη προσέξω δηλαδή τον ελέφαντα στο δωμάτιο, ή καλύτερα στο πάρκο για να ακριβολογώ:

DSC_0999bb (549).JPG


Αφού ακουμπήσαμε τα πράγματα επιστρέψαμε με παρότρυνση του Νίκου, αρχικά για να τον ταΐσουμε κολοκύθα που φάνηκε να του αρέσει πολύ και στη συνέχεια για να πλησιάσουμε περισσότερο χαϊδεύοντας τον στο κεφάλι και το πολύ σκληρό δέρμα του. Ο περίπου 30 ετών ελέφαντας που προστατευόμενος μπορεί να φτάσει και σε ανθρώπινη ηλικία, ήταν ένα πολύ φιλικό και γλυκύτατο ζώο που προσωπικά περίμενα αρκετά πιο ψηλό απ’ ότι τελικά ήταν στην πραγματικότητα, κάτι που δείχνει και η εικόνα και μπορείτε κι εσείς να καταλάβετε βλέποντας με δίπλα του:

DSC_0999bb (555)d.jpg


Το συγκεκριμένο πάρκο φιλοξενούσε και εστιατόριο στο οποίο υπήρχε ανεξάντλητος κι εξαιρετικός μπουφές μαζί με γεμάτα λαχταριστά ψυγεία με παγωμένες μπυρίτσες, κοινώς σκάσαμε για άλλη μια φορά στην εκδρομή. Ήταν εξίσου και σημείο συνάντησης αρκετών μικρών γκρουπ όπως το δικό μας, που θα συνέχιζαν υπό κοινή καθοδήγηση με τα πλωτά πλέον μέσα που μας περίμεναν δεμένα στο ποτάμι:

DSC_0999bb (557).JPG
DSC_0999bb (558).JPG


Όταν το γεύμα έλαβε τέλος, κατεβήκαμε στην προβλήτα αφού μετρηθήκαμε απολύτως έτοιμοι πλέον για την υπέροχη πλεύση που θα ακολουθούσε τις επόμενες ώρες, κάτι που περιμέναμε εξίσου με ανυπομονησία. Τι κι αν ο ήλιος με βασάνιζε ιδιαίτερα, δεν ήθελα να χάσω καμία εικόνα από τις πολλές που μου πρόσφερε αυτό το τοπίο, όντας πολλή ώρα όρθιος στην πλώρη για φωτογραφίες:

DSC_0999bb (570).JPG
DSC_0999bb (579).JPG


Σε μισή ώρα πλεύσης ήμασταν μπροστά σε ακόμη ένα εντυπωσιακό δημιούργημα της φύσης σε συνδυασμό με την παρέμβαση του ανθρώπου για θρησκευτικούς λόγους.

DSC_0999bb (596).JPG


Τα σπήλαια «Pak Ou» είναι ένα πολυσύχναστο από τουρίστες μέρος στην κοίτη του ποταμού που φιλοξενεί δύο λατρευτικά σπήλαια γεμάτα αγαλματίδια, γλυπτά και πολλές ξύλινες βουδιστικές φιγούρες. Με αρκετή δυσκολία λόγω φαγητού, ανυπόφορης ζέστης και σκαλοπατιών φτάσαμε ως το Tham Theung που είναι το άνω σπήλαιο, με τη θέα ευτυχώς να μας αποζημιώνει:

DSC_0999bb (616)f.jpg
DSC_0999bb (623).JPG


Το κάτω σπήλαιο είχε κι αυτό το ενδιαφέρον του, με την ολιγόλεπτη έτσι κι αλλιώς στάση να ολοκληρώνεται σύντομα με τους επιβάτες να επιστρέφουμε σαλπάροντας προς την κατεύθυνση από την οποία ήρθαμε:

DSC_0999bb (628)b.jpg


Προορισμός μας; Ακόμα ένα γνωστό χωριό στην όχθη του ποταμού με το όνομα «Ban Xang Hai» στο οποίο θα ήθελα να έχουμε περισσότερο χρόνο, όμως εμείς πηγαίναμε για πολύ συγκεκριμένο σκοπό κι εν προκειμένω γευσιγνωσία:

DSC_0999bb (633).JPG


Το Whiskey village όπως είναι γνωστό στον ευρύτερο κόσμο είναι πρακτικά ένα μέρος στο οποίο δημιουργούνται αλκοολούχα προϊόντα απόσταξης. Τι απόσταξης; Μα φυσικά ρυζιού που αφθονεί στην περιοχή και δίνει τη δυνατότητα στους κατοίκους να παρασκευάσουν αυτό που οι ίδιοι ονομάζουν Whiskey για λόγους ευκολίας, που φυσικά μόνο αυτό δε θυμίζει. Από τα προϊόντα επίδειξης και αγοράς ξεχωρίζουν σίγουρα αυτά τα εφετζίδικα μπουκάλια με τα φίδια και τους σκορπιούς που είχαμε δει και στο Βιετνάμ, χωρίς όμως να είναι τίποτα το ιδιαίτερο.

DSC_0999bb (642)d.jpg


Όπως συνήθως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις καθίσαμε ημί-κυκλικά μπροστά από τον ξεναγό μας που θα μας παρουσίαζε τον τρόπο απόσταξης, κρατώντας παράλληλα ένα σφηνοπότηρο για δοκιμές, μαθαίνοντας πολλά παράδοξα (τουλάχιστον) για το ουίσκι και τη σχέση του με την κουλτούρα της χώρας, πολύ μακριά (μπορεί και όχι) από τη δική μας νοοτροπία:

DSC_0999bb (643).JPG
DSC_0999bb (644).JPG

  • Υπάρχει πολύς κόσμος που είναι εξαρτημένος από το ουίσκι και μπορεί να φτάσει σε σημείο να πίνει όλη μέρα. Ίσως και πέντε – έξι μπουκάλια τη μέρα!
  • Είναι πιθανόν να δείτε και παιδιά να πίνουν Lao Whiskey, 13-14 χρονών, δεν είναι περίεργο.
  • Δεν υπάρχει πρόβλημα να οδηγήσεις ενώ έχεις πιεί Lao Whiskey. Όσο θέλεις. Κανείς δε σου λέει τίποτα! Το σοβαρό πρόβλημα σου ξεκινάει αν προκαλέσεις κάτι ενώ οδηγείς πιωμένος, εκεί την έχεις πολύ δύσκολα…
Όσο βέβαια ακούγαμε όλες αυτές τις κουλαμάρες το καλό ήταν ότι δοκιμάζαμε τα τοπικά αποστάγματα, αρχικά με δύο πολύ ήπια φρουτώδη της τάξεως του 15% και στην συνέχεια το καλό, το μπαρούτι του 50% αλκοόλ, ψωνίζοντας από ένα για να το φέρουμε λάφυρο στην πατρίδα.

DSC_0999bb (640).JPG


Πρώτη φορά στη ζωή μου βλέπω να πίνουν παράλληλα μ' εμάς και οι ίδιοι που μας διαφημίζουν τα ποτά, ωραία πράγματα, είπα στο Νίκο όσο κατηφορίζαμε προς την προβλήτα και λυθήκαμε στα γέλια… :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Ενεργά Μέλη

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
34.046
Μηνύματα
926.340
Μέλη
39.765
Νεότερο μέλος
savpap

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom