Μαδαγασκάρη Άγρια ομορφιά για όσους προλάβουν... ΜΑΔΑΓΑΣΚΑΡΗ !!!

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία

Kαλώς ήρθατε στο νησάκι Ile Saint Marie (Νοsy Boraha). Στο νησί όπου σύμφωνα με τον οδηγό, κάθε τι είναι μεθυστικό… η μυρωδιά της κανέλας και των γαρύφαλλων που ξεραίνονται στον ήλιο, η γεύση από το ρούμι καρύδας, η ζέστη της θάλασσας… και δεν έχει άδικο…50km μήκος και 7km πλάτος διατρέχουν το νησί από άκρη σε άκρη με το νησάκι Ile aux Nattes (Nosy Nato) να ξεχωρίζει στο κάτω άκρο του νησιού και την μοναδική πόλη-πρωτεύουσα Ambodifotatra να αποτελεί και το μοναδικό αστικό πυρήνα. Το νησί Ile Saint-Marie έχει το υπέροχο «πλεονέκτημα» να έχει πολύ λιγότερη επισκεψιμότητα από τον έτερο ανταγωνιστή του Νosy Be (γεγονός που το κάνει πιο αυθεντικό, πιο… «ψαγμένο» και πιο αυθεντικά τροπικό) αλλά και το μεγάλο «μειονέκτημα» να έχει εξαιρετικά πιο ασταθή καιρό με αποτέλεσμα να χτυπιέται συχνά από κυκλώνες, ευτυχώς όχι τόσο ισχυρούς σαν το στυγερό κυκλώνα Ivan που ισοπέδωσε τα 2/3 του νησιού το 2008. Αυτό σημαίνει ότι οι βροχές αποτελούν πολύ συχνό στοιχείο στο νησί και αν θέλετε να το πετύχετε με ηλιοφάνεια εφοδιαστείτε πρώτον με πολύ τύχη (εμείς την είχαμε!) και δεύτερον με έναν καλό οδηγό που συνιστά επίσκεψη στο νησί από τα μέσα Αυγούστου μέχρι και το Δεκέμβριο. Γνωστό άντρο πειρατών, η προέλευση του ονόματος του νησιού «Boraha», χάνεται στο βάθος του χρόνου. Σημαίνει είτε το νησί του Abraham είτε το νησί του Ibrahim, πιθανότατα λόγω μια πρώιμης Σημιτικής κουλτούρας που αναπτύχθηκε στο νησί. Το ευρωπαικό του όνομα “Sainte Marie” το οφείλει σε Ευρωπαίους ναυτικούς την εποχή που το νησί αποτέλεσε άντρο των πειρατών στον Ινδικό Ωκεανό.

Το νησί μπορείτε να το προσεγγίσετε είτε αεροπορικώς που αποτελεί και την πιο γρήγορη αλλά και πιο ακριβή επιλογή χωρίς καμία ελπίδα ανεύρεσης φτηνού εισιτηρίου καθώς η λατρεμένη Air Madagascar έχει το μονοπώλιο. Ωστόσο, ένα επιπρόσθετο μείον σε αυτή την επιλογή είναι ότι οι Μαλγάσιες αερογραμμές ουδόλως φημίζονται για την ακρίβεια τους, οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις είναι συχνές ενώ κάποιοι Έλληνες που είχα γνωρίσει προ ταξιδιού (και οι οποίοι έχουν εξοχικό παρακαλώ στο νησί…τι νομίζατε;;; ή κάνουμε σοβαρό-systematic search ή παίζουμε!) μου είχαν περιγράψει κάτι τραγελαφικές σκηνές με κότες στο αεροπλάνο, πολλαπλές στάσεις σε διάφορα σημεία κτλ κτλ. Η άλλη επιλογή αν κάποιος δεν επιλέξει την περιπέτεια της πτήσης είναι να επιλέξει, όπως εμείς, την πολύωρη διαδρομή με το αυτοκίνητο μέχρι το λιμανάκι Soanierana-Ivongo και όπως περιέγραψα παραπάνω να πάρει το πλοίο της γραμμής που κάνει περίπου 3 ώρες.

Ας αφήσουμε όμως τις λεπτομέρειες και πάμε να απολαύσουμε μια απολαυστική διαδρομή από το λιμάνι του νησιού μέχρι τον επίγειο παράδεισό μας, το Ile aux Nattes. Καλά καταλάβατε…δεν επρόκειτο να συμβιβαστώ με ένα ξενοδοχείο στην πόλη του νησιού καθώς ο ένας και μοναδικός στόχος ήταν η διαμονή στο μικρό (μόλις 8km περιφέρεια), παραδεισένιο νησάκι Ile aux Nattes που χωρίζεται από το κυρίως νησί από ένα στενό το οποίο διασχίζεις με γραφικές πιρόγες. Απολαύστε τη διαδρομή….











Και κάπως έτσι, μέσα την πιρόγα μας, μεταφερόμαστε στο Ile aux Nattes. Σύμφωνα με τον οδηγό: Ile aux Nattes is about as fantasy-islandesque as it gets. Pristine beaches, quiet village, hidden bungalows, excellent restaurants. Και είναι κάαααπως έτσι. Θα το δούμε στη συνέχεια….

Η πιρόγα μας αφήνει στο ξενοδοχείο μας με το όνομα Maningory. Πολύ καλή επιλογή γεωγραφικά στο νησί, στην πλευρά που δύει ο ήλιος, πολύ κοντά στο στενό όπου γίνονται οι μεταφορές με τις πιρόγες και βρίσκεται κι η καλύτερη «παραλία» του νησιού. Το ίδιο το κατάλυμα αρκετά ικανοποιητικό αν εξαιρέσεις δύο πράγματα. Πρώτον…τα κουνούπια….πάρτε καλό εντομοαπωθητικό γιατί η κατάσταση εκεί είναι άγρια….πολύ άγρια. Και δεύτερον, κανείς δεν μιλούσε αγγλικά. Ούτε στοιχειωδώς. Επομένως για τους μη κατέχοντες τη γαλλική, η κατάσταση ακόμη και στον παράδεισο αρχίζει να δυσκολεύει. Υπάρχουν και άλλα καταλύματα στο νησί εξίσου καλά, εννοείται και κάποια καλύτερα αλλά σίγουρα η διαμονή είναι περιορισμένη (8km περιφέρειας είναι αυτά) οπότε καλό είναι να κλείσετε τη διαμονή από πολύ νωρίς.













Κι αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, ήρθε η στιγμή για….παραλία. Πως να περιγράψει κανείς τώρα το Ile aux Nattes… ένα νησάκι όπως βλέπει κανείς στις καρτ-ποστάλ. 8km λευκής αμμουδιάς περιτριγυρισμένη από ύφαλο και σε όλο το μήκος της παραλίας φοινικάκια να γέρνουν στην προσπάθεια να αγγίξουν το νερό. Απόλυτη γαλήνη και ηρεμία παντού που τη διακόπτουν κατά διαστήματα οι ηλεκτροκίνητες βάρκες. Υπέροχο τυρκουάζ χρώμα στο νερό και παραπέρα, εκεί που σκάει το κύμα στον ύφαλο το μπλε του Ινδικού. Όμως, η παγίδα και το αρνητικό σημείο του νησιού (στο θέμα κολύμπι) έγκειται στον ύφαλο αυτό καθ’ αυτό. Τα νερά εντός της ατόλης είναι πάρα πολύ ρηχά και με πολλά σπασμένα κοράλλια, με αποτέλεσμα το κολύμπι εντός της περιμέτρου του υφάλου να καθίσταται ΑΔΥΝΑΤΟ ! Το μόνο μέρος διαθέσιμο για κολύμπι στο νησί είναι το σημείο που συνδέεται με το απέναντι νησί, το Saint Marie. Εκεί η παραλία βαθαίνει και το νερό είναι σαν καρτ-ποστάλ ΑΛΛΑ όμως συχνά το κολύμπι διακόπτονταν από τις διερχόμενες βάρκες, συνεπώς ήθελε προσοχή !

















Άνθρακας λοιπόν θα μου πείτε ο θησαυρός. Από αυτή την άποψη ναι...κι ομολογώ ότι έχω πάει σε αρκετά άλλα εξωτικά μέρη όπου απήλαυσα το κολύμπι πολύ περισσότερο ! Ωστόσο, τέτοια ομορφιά τοπίου με τόσο εξωτικό χαρακτήρα (όπου εξωτικός χαρακτήρας = φοινικάκια που πλαγιάζουν στην ακτή) και τέτοια ηρεμία δεν έχω ξανασυναντήσει. Στην ηρεμία του τοπίου συμβάλλει και το γεγονός ότι στο νησί είναι λίγα τα καταλύματα και σε απόσταση μεταξύ τους οπότε πολύ κόσμο πέρα από τους ενοίκους του ξενοδοχείου σου δεν βλέπεις. Ηρεμία και χαλάρωση λοιπόν την πρώτη μέρα μέχρι να νυχτώσει. Και τι θα κάνουμε τώρα; Αν ονειρεύεστε διασκέδαση και ξέφρενα πάρτυ σε αυτό το μέρος, είστε γελασμένοι. Τέτοια μέρη προσφέρονται για ξεκούραση (κατεξοχήν ψυχική) και η μόνη δραστηριότητα το βράδυ είναι η γνωριμία και ο συγχρωτισμός με τους υπόλοιπους τουρίστες στο εστιατόριο του ξενοδοχείου. Το μενού στο εστιατόριο του ξενοδοχείου αρκετά περιορισμένο. 5 πιάτα όλα κι όλα αλλά πεντανόστιμα με γαλλικές γαστριμαργικές πινελιές. Κι όσον αφορά την επαφή με τους υπόλοιπους ενδιαφέροντες ομολογουμένως τουρίστες γνωρίσαμε τον Λουί, ένα νεαρό Γάλλο που ταξιδεύει στη Μαδαγασκάρη εδώ και 1 μήνα και που γενικά μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στα σπίτια του μεταξύ Παρίσιού και Κούβας (εκεί μένουν οι γονείς, αρχιτέκτονες). Έχει και μια σπιταρόνα στο Μαρρακές με πισίνα και μαγείρισσα… α και ξέχασα και κάτι άλλο ακόμα, το μισό χρόνο ταξιδεύει γιατί μόνο τον υπόλοιπο δουλεύει…και δεν θέλω να είμαι και κυνικός, αλλά το επάγγελμα του είναι και πάρα πολύ χρήσιμο στην ανθρωπότητα…σχεδιάζει φουλάρια για την Hermes! Κάτι τέτοιες στιγμές απορείς γιατί εσένα σου βγήκαν τα μάτια να σπουδάζεις και δεν ξεδίπλωσες το ταλέντο σου στο σχεδιασμό φουλαριών…Δεν πειράζει, δεν νομίζω άλλωστε να είχα ποτέ τέτοιο ταλέντο… Αποχαιρετήσαμε λοιπόν το Λουί και αφεθήκαμε στο απόλυτα χαλαρωτικό κλίμα του νησιού ακούγοντας μόνο το κύμα του ωκεανού και το θρόισμα των φύλλων…ευτυχία !








Ξημέρωσε δεύτερη μέρα στο νησί και παίρνουμε ένα ωραίο πρωινό με τη συντροφιά μερικών καινούριων μας φίλων…2 χαριτωμένων ασπρόμαυρων λαιμούριων που τόσο μας είχαν λείψει μετά από την τελευταία μας επαφή στο πάρκο Andasibe λίγε μέρες νωρίτερα που τώρα φάνταζαν σαν αιώνες. Στο νησί λοιπόν υπάρχει ακόμη ένας μικρός πληθυσμός λαιμούριων με τους οποίους εννοείται αποφεύγεις την κοντινή επαφή γιατί είναι και ζωηροί!







Ακολουθεί νέα βουτιά στην παραλία και μετά από πολύυυυ χαλάρωση είπαμε να κάνουμε το γύρο του νησιού. Ησυχία και ερημιά παντού. Σε όση ώρα μας πήρε για να διασχίσουμε το νησάκι σχεδόν από άκρη σε άκρη, είδαμε ελάχιστο ξένο κόσμο στα επιμέρους καταλύματα που είναι διεσπαρμένα αραιά και λίγους ντόπιους. Άλλωστε και το χωριό των ντόπιων είναι πολύ μικρό και βρισκόταν στην απέναντι πλευρά του νησιού. Πολύ όμορφη η βόλτα και κυρίως η αγαπημένη μου δραστηριότητα, να φωτογραφίζω φοινικάκια που πέφτουν στη θάλασσα! Πόσο εξωτικό!

















Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε μια πολύ όμορφη δραστηριότητα που επιβάλλεται σε κάθε μέρος με ύφαλο! Snorkelling λοιπόν και η διαδρομή με την πιρόγα μέχρι τον ύφαλο, η έξοδος και η παρατήρηση των τόσων πολύχρωμων ψαριών ήταν απόλυτη μαγεία. Και μην ακούτε τις φήμες για ύπαρξη αιμοβόρων καρχαριών έξωθεν του υφάλου. Ο Γάλλος ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου μας, μας εκμυστηρεύτηκε ότι ποτέ δεν έχει θεαθεί καρχαρίας στο νησάκι (ποτέ αλλά μέχρι πότε;;;).













Χαλαρώσαμε κι εμείς και αφού απολαύσαμε τη βουτιά, επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο μας πεινασμένοι πια για το επόμενο δείπνο κάτω από τα αστέρια.





Κι επειδή τα δικά μου ταξίδια δεν χαρακτηρίζονται ποτέ από μεγάλο διάστημα (πάνω από 1-2 ημέρες) χαλάρωσης/αδράνειας, έπρεπε να βρούμε να κάνουμε και κάτι άλλο. Προφανώς και αυτό θα ήταν να εξερευνήσουμε απέναντι το μεγάλο νησί Saint Marie, ακόμη κι αν είχαμε ελάχιστο χρόνο στη διάθεση μας, πρακτικά πια 1,5 μέρα. Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να γνωρίσεις ένα νησί από το να σου το δείξει ένας ντόπιος...Έλληνας ! Το ταξιδιωτικό μου δαιμόνιο δεν αφήνει τίποτα να πέσει κάτω αν και αυτή τη φορά από καθαρή συγκυρία έγινε η γνωριμία...μεταφέρομαι πολύ πίσω λοιπόν, μήνες πριν ξεκινήσει το ταξίδι όταν ξαφνικά στο χώρο εργασίας μου μίλησα με έναν συνάδελφο που γνωρίζει ότι είμαι ανήσυχο ταξιδιωτικό πνεύμα και στην ερώτησή του “ποιο θα είναι το επόμενο ταξίδι σου”, μόλις άκουσε τη λέξη Μαδαγασκάρη, με απίστευτη φυσικότητα μου απάντησε: μα εκεί έχει σπίτι ο πολύ καλός φίλος μου ο Κ….. ο ιατρός !!!! Πάρε το τηλέφωνο του να επικοινωνήσετε ! Πως το λες τώρα αυτό...τύχη, συγκυρία, κατάλληλη γνωριμία... όπως και να το πεις την επόμενη ημέρα είχα ήδη επικοινωνήσει για να μάθω ότι ο “από εδώ και πέρα ονομαζόμενος Έλληνας” έχει εδώ και χρόνια σπίτι στο εξωτικό νησάκι του Saint Marie και μάλιστα θα βρισκόταν εκεί την περίοδο που θα ήμασταν και εμείς οπότε και μας κάλεσε στο σπίτι του ! Πήρα λοιπόν τη διεύθυνση και τα κινητά και μόλις ήρθε η στιγμή να πατήσουμε και εμείς το πόδι μας στο νησί...(μεταφερόμαστε πάλι στο παρόν) δεν δίστασα να επικοινωνήσω με τον ιατρό και ορίστε που βρεθήκαμε σπίτι του πρωί πρωί της 3ης και τελευταίας μας μέρας στο νησί.

Επιτρέψτε μου να γράψω λίγα μόνο λόγια για τον οικοδεσπότη μας. Η σύζυγος του γεννήθηκε στη Μαδαγασκάρη από Έλληνες γονείς – μετανάστες εξ ου και η δυνατότητά του να αγοράσει το οικόπεδο για να χτίσει το σπίτι. Όπως μας πληροφόρησε, κανένας ξένος δεν έχει δυνατότητα να αγοράσει γη στη χώρα (;;;). Το ζευγάρι πηγαινοέρχεται χρόνια στη χώρα από το 1970 όταν ακόμη στο νησί υπήρχε διδακτορικό καθεστώς. Τί έχουν δεί τα μάτια τους…πόσο οργιώδη βλάστηση και πλούσιος και παρθένος να ήταν αυτός ο τόπος εκείνα τα χρόνια; Το σπίτι αυτό είναι πια η θερινή τους κατοικία στην οποία μοιράζουν το μισό του χρόνου. Όταν λείπουν, διαμένει (έναντι ενός ποσού προκειμένου να προσέχουν και να φυλάσσουν το σπίτι) το υπηρετικό προσωπικό. Ο Έλληνας όλα αυτά τα χρόνια έχει βοηθήσει πολύ την τοπική κοινότητα καθώς έχει διαθέσει χρήματα για την ανέγερση σχολείου και την εκπαίδευση των ντόπιων μαθητών και γενικά είναι πολύ κοινωνικό και αγαπητό πρόσωπο στην περιοχή. Το σπίτι του καταπληκτικό. Ένα σπίτι αποικιοκρατικού στυλ πάνω στο κύμα με τα φοινικάκια ! Παντού πράσινο, λουλούδια και ηρεμία. Κι από φιλοξενία άλλο τίποτα… φάγαμε στον εξωτικό κήπο τα εδέσματα που μας ετοίμασε το υπηρετικόν προσωπικόν το οποίο έκατσε εννοείται κι αυτό μαζί μας. Στιγμές από σαπουνόπερα μας θύμισε…













Ακολούθησε μια σύντομη δυστυχώς βόλτα στο νησί με ενοικιασμένο ταξί από τον οικοδεσπότη μας. Περάσαμε από την πρωτεύουσα του νησιού όπου δεν έχει και πολλά αξιοθέατα να δεις πλην ενός πειρατικού κοιμητηρίου το οποίο ήταν κλειστό και συνεχίσαμε βόρεια. Το νησί είναι αρκετά μεγάλο (60km μήκος και 5km πλάτος) οπότε χρειάζονται ημέρες να του αφιερώσεις. Οι παραλίες του σίγουρα είναι όμορφες (μιας και δεν είχαμε το χρόνο να τις ανακαλύψουμε αρκούμαι σε αυτά που διάβασα και είδα σε περιγραφές) αλλά δεν μπορούν να συγκριθούν με την ατμόσφαιρα του Ile aux Nattes. Επίσης το νησί είναι εξαιρετικός προορισμός για παρατήρηση φαλαινών (σε κάποια καταλύματα ακόμη και από τη βεράντα τους!) και άλλων θαλάσσιων κυρίως δραστηριοτήτων. Η δικιά μας διαδρομή προς το βορρά πανέμορφη. Το νησί είναι καταπράσινο με λουλούδια παντού και καταρράκτες και το κυριότερο…όλοι οι ρυθμοί είναι ΑΡΓΟΙ και ΧΑΛΑΡΟΙ. Μετά από μία διαδρομή περίπου 40 λεπτών φτάσαμε στον προορισμό μας, το ξενοδοχείο La Crique με την πανέμορφη παραλία του. Δυστυχώς όμως ο ήλιος είχε αρχίσει να δύει οπότε δεν μπορέσαμε να απολαύσουμε την παραλία κι έτσι αρκεστήκαμε σε έναν δροσιστικό χυμό.














Κάπως έτσι λόγω δύσης χάσαμε και τις φυσικές πισίνες στο βορειότερο σημείο του νησιού, ένα άλλο φυσικό αξιοθέατο. Γυρίσαμε λοιπόν σπίτι με την αγωνία να εντοπίσουμε αυτό τον πανάκριβο θησαυρό για τον οποίο φημίζεται το νησί…τη βανίλια. Βανίλια Μαδαγασκάρης που λέμε… (παρεμπιπτόντως η βανίλια Μαδαγασκάρης είναι ένα ψέμα καθώς δεν είναι ενδημικό είδος του νησιού και ουδεμία σχέση έχει με τη βανίλια που ευδοκιμεί εκεί). Όταν διαβάσεις τον ταξιδιωτικό οδηγό για τη νήσο Saint Marie, όπως επίσης και για τον αντίπαλό της το Nosy-be στο βορειοδυτικό άκρο της χώρας, θα μάθεις ότι θεωρούνται τα νησιά των μπαχαρικών καθώς παντού καλλιεργείται το γαρύφαλλο, η κανέλα, η βανίλια κ.α. Εμείς αυτή την ιδέα από την πολύ σύντομη παραμονή μας στο νησί μπορεί να μην την αποκομίσαμε, ωστόσο τη βανίλια τη ψάξαμε και με τη βοήθεια του Έλληνά μας με τις κατάλληλες γνωριμίες τη βρήκαμε ! Χρειάστηκε προσπάθεια όμως γιατί πέσαμε σε κακή εποχή κλιματικά που είχε καταστρέψει τις σοδειές. Ωστόσο, όταν βρέθηκε ο πωλητής που κρατούσε στην τσάντα του αρμαθιές από αυτόν τον πολύτιμο, μοσχομυρωδάτο αλλά ΠΑΝΑΚΡΙΒΟ μαύρο χρυσό, του δώσαμε και κατάλαβε !! Ικανοποιημένοι λοιπόν και από την αγορά μας ήρθε η ώρα να βγούμε για βραδινό σε ένα πολύ όμορφο τοπικό εστιατόριο της περιοχής πάνω στο κύμα μαζί με οικοδεσπότες μας για να γιορτάσουμε και τη βραδιά Halloween που δυστυχώς έφτασε και μέχρι την άκρη της Μαδαγασκάρης. Πολύ όμορφο περιβάλλον, ιδιοκτησία Γάλλου κι εδώ (La Varangue) και επιστροφή στο σπίτι του Έλληνα για να κοιμηθούμε μιας και δεν υπήρχε περίπτωση να μας αφήσει (εδώ να σημειώσω ότι είχαμε ήδη πάρει τις βαλίτσες από το πρωί από το ξενοδοχείο και τις είχαμε αφήσει στο σπίτι καθότι μας είχε ξεκαθαρίσει ότι θα μέναμε σε αυτόν).








Ελληνική φιλοξενία λοιπόν στο πολύ όμορφο αποικιοκρατικό του σπίτι με συζήτηση στον κήπο με όμορφες ιστορίες της Μαδαγασκάρης από τα παλιά, από πρώτο χέρι, μέχρι να κοιμηθούμε… Εμείς στον πάνω όροφο και από το παράθυρο το κύμα του Ινδικού να σκάει στην ακρογιαλιά…







Ξημέρωσε και δυστυχώς όλα τα ωραία πράγματα κάποτε τελειώνουν. Ήρθε η ώρα να αποχαιρετήσουμε το νησί και να ξεκινήσουμε για τον πολύυυυ μα πολύ μακρύ δρόμο της επιστροφής.

























Πολύ πρωινό ξύπνημα για να πάρουμε το πρώτο καράβι της γραμμής και να μεταφερθούμε απέναντι όπου μας περίμενε στωικά ο γλυκύτατος οδηγός μας ο Τίνα με το αμάξι μας. Επιβίβαση και ένας μαραθώνιος κουραστικότατης οδήγησης μέχρι να φτάσουμε πάλι αργά το βράδυ, στα καμένα, ξερά, καταθλιπτικά υψίπεδα της βρώμικης Τάνα ☹☹☹.

Διανυκτέρευση σε ένα κεντρικότατο ξενοδοχείο όπου δεν τολμούσες να βγεις το βράδυ έξω αν λογαριάσεις πόσους άστεγους, εκδιδόμενες και κυρίως πόσα καχύποπτα μάτια είχε εκεί έξω...και πρωινή αφύπνιση για το αεροδρόμιο του Ανταναναρίβο όπου με το γνωστό τριπλό συνδυασμό πτήσεων (όπως και στον ερχομό: Σευχέλλες-Αμπου Ντάμπι-Αθήνα) φτάσαμε τελικά εξουθενωμένοι μα τόσο τόσο τόσο ορεξάτοι από εικόνες και εμπειρίες, στη Θεσσαλονίκη.

Κάπου εδώ, λίγο απότομα όπως συμβαίνει πάντα με τα μεγάλα ταξίδια, τελειώνει η ιστορία- περιπέτειά μου για τη Μαδαγασκάρη και θα ήθελα να κάνω έναν πολύ σύντομο απολογισμό. Κάτι σαν take home message. Τρέξτε να επισκεφτείτε το νησί γιατί καίγεται και καταστρέφεται με τρελούς ρυθμούς. Η Μαδαγασκάρη είναι ένας σπάνιος «φυσικός» παράδεισος όπου το μεγαλείο της φύσης ακόμη σε συνεπαίρνει. Τα εναπομείναντα παρθένα δάση της, τα μπαομπάμπ, οι λαιμούριοι και πόσα άλλα ακόμη μέρη που δεν είδαμε (το Tsingy de Βemaraha και τη χερσόνησο Masoala ακόμη τα κλαίω) καθότι το νησί είναι τεράστιο και εξαιρετικά δυσπρόσιτο, είναι σοβαρότατοι λόγοι για να έρθει ένας αυθεντικός ταξιδιώτης μέχρι τη Μαδαγασκάρη για να τα ανακαλύψει. Θέλει όμως χρόνο και υπομονή, γιατί οι αποστάσεις είναι τεράστιες και τα μέσα λιγοστά.

Καλή τύχη σε όποιον το τολμήσει ! Και σίγουρα θα βγει κερδισμένος !



PS: και τώρα μπορεί να αρχίσει η συγγραφή της λατρεμένης μου…Κολομβίας !
 

Hugin

Member
Μηνύματα
606
Likes
1.873
Ταξίδι-Όνειρο
Ανταρκτική
Αν και δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ιστορία η αεροπορική πρέπει να ήταν η Etihad και οχι η Qatar!
 

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Αν και δεν παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ιστορία η αεροπορική πρέπει να ήταν η Etihad και οχι η Qatar!
μπορεί να έχεις και δίκιο τελικά !! Πω πω...τι παραπληροφόρηση !!! χαχα!
 

hydronetta

Member
Μηνύματα
4.152
Likes
14.443
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
όπου δεν έχω πάει
Επιβεβαιώνω είναι Etihad-Air Seychelles (παρένθεση). Συνέχισε ακάθεκτος!
 

Thanasis_v

Member
Μηνύματα
100
Likes
88
Αν κρίνω από τα προηγούμενα δείγματα γραφής σου, προβλέπεται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Για αρχή θα ήθελα να σε ρωτήσω αν χρειάζεται να κάνει εμβόλια κάποιος που επισκέπτεται τη Μαδαγασκάρη και αν εσύ τελικά έκανες.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
απο τις εικονες προς Antsirabe λιγοστα δενδρα βλεπω.. προ 17 χρονια που πηγα καιγοταν η χωρα απο βορρα προς νοτο και κανεις δεν σηκωνε ουτε το μικρο δακτυλακι να κανει κατι.. φανταζομαι πως δεν θα εχει μεινει και πολυ πρασινο ...
 

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
απο τις εικονες προς Antsirabe λιγοστα δενδρα βλεπω.. προ 17 χρονια που πηγα καιγοταν η χωρα απο βορρα προς νοτο και κανεις δεν σηκωνε ουτε το μικρο δακτυλακι να κανει κατι.. φανταζομαι πως δεν θα εχει μεινει και πολυ πρασινο ...
Όντως, μέχρι τη Morondava μια απόσταση σχεδόν 700km (!!!) προς νότο το τοπίο είναι κατάξερο...χώμα, γη κόκκινη και πορτοκαλί και καμμένα κατά τόπους δέντρα... Αφού ανησυχήσαμε σοβαρά μήπως πήγαμε σε άλλη χώρα από αυτή που "φανταζόμασταν" πριν πάμε. Είναι πάρα μα πάρα πολύ κρίμα....
 

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Αν κρίνω από τα προηγούμενα δείγματα γραφής σου, προβλέπεται μια πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία. Για αρχή θα ήθελα να σε ρωτήσω αν χρειάζεται να κάνει εμβόλια κάποιος που επισκέπτεται τη Μαδαγασκάρη και αν εσύ τελικά έκανες.
Δυστυχώς μένουν δείγματα γιατί ποτέ δεν προλαβαίνω να τις ολοκληρώσω τις ιστορίες λόγω έλλειψης χρόνου. Αυτή τη φορά υποσχέθηκα στον εαυτό μου να τη τελειώσω, όπως και κάποιες άλλες....
Εμβόλια χρειάζεται να κάνεις ναι... Εγώ έκανα του τύφου, της ηπατίτιδας Α και του μηνιγγιτιδόκοκκου ενώ είχα κάνει ήδη στο παρελθόν το αναμνηστικό του τετάνου. Θεωρητικά προτείνεται και τις πολυομυελίτιδας αλλά δεν πρόλαβα να το κάνω. Για κίτρινο πυρετό δεν χρειάζεται. Εάν πρόκειται να μπει κάποιος βαθιά στη ζούγκλα ή να ασχοληθεί με σκυλιά, εγώ θα πρότεινα να κάνει και το πιο σπάνιο εμβόλιο της λύσσας γιατί στο νησί υπάρχουν κρούσματα πολλά... Η λύσσα είναι υπαρκτή.
Επίσης εννοείται τα αγαπημένα malarone για την ελονοσία.
 

LULLU

Member
Μηνύματα
3.521
Likes
7.773
Επόμενο Ταξίδι
το ψαχνω....
Ταξίδι-Όνειρο
Νιγηρας-Μαλι
Θεωρητικά προτείνεται και τις πολυομυελίτιδας αλλά δεν πρόλαβα να το κάνω. Για κίτρινο πυρετό δεν χρειάζεται. Εάν πρόκειται να μπει κάποιος βαθιά στη ζούγκλα ή να ασχοληθεί με σκυλιά, εγώ θα πρότεινα να κάνει και το πιο σπάνιο εμβόλιο της λύσσας γιατί στο νησί υπάρχουν κρούσματα πολλά... Η λύσσα είναι υπαρκτή.
Επίσης εννοείται τα αγαπημένα malarone για την ελονοσία.
λογικα εχουμε εμβολιαστει για την πολυομυελιτιδα, ειναι στους υποχρεωτικους εμβολιασμους στη χωρα μας..
 

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
Ξημέρωσε η πρώτη ημέρα σε Μαδαγασκαριανό έδαφος, το κατάλυμα συμπαθητικό, η ομάδα ενθουσιασμένη τρώει το πρωινό της με τροπική φρουτοσαλάτα

IMG_5358.JPG


20161022_060329.jpg

και φεύγει για μια πολύ σύντομη βόλτα – γνωριμία με την Αntsirabe. Η Antsirabe λοιπόν ιδρύθηκε το 1872 από Νορβηγούς ιεραπόστολους οι οποίοι γοητεύτηκαν από το δροσερό κλίμα της περιοχής (1500m πάνω από το επίπεδο της θάλασσας) και τις θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών λουτρών της. Το όνομα της πόλης σημαίνει «το μέρος με το πολύ αλάτι» κι η πόλη αποτελεί τη γεωργική και βιομηχανική καρδιά της Μαδαγασκάρης. Επίσης, να θυμάστε ότι η Antsirabe έχει και άλλη μια πρωτιά… είναι το κέντρο παραγωγής μπύρας όλης της χώρας ! Τόσο που η μυρωδιά της τοπικής μπυρο-βιομηχανίας Star Brewery σου έρχεται αμέσως μόλις πλησιάσεις για τα καλά την πόλη.
Τι να δεις στην πόλη ; Όχι και πολλά… για την ακρίβεια μια βόλτα ίσα ίσα για να δεις το διάσημο και πιο παλιό ξενοδοχείο Hotel des Thermes με τη θέα στην πόλη και τη λίμνη,

20161022_065637.jpg

IMG_5374.JPG

20161022_065623.jpg

20161022_065739.jpg

IMG_5370.JPG


τον όμορφο μονόλιθο στην άκρη της λεωφόρου που φέρει σκαλισμένες τις 18 εθνότητες/ομάδες της Μαδαγασκάρης
IMG_5375.JPG

20161022_065339.jpg


20161022_065218.jpg

IMG_5363.JPG

IMG_5362.JPG

κι αν ενδιαφέρεσαι το εργοστάσιο μπύρας της πόλης

IMG_5378.JPG

και τα μαγαζιά που πουλάνε διαφόρων ειδών χειροτεχνήματα. Αυτό κάναμε κι εμείς (βασικά τα δύο πρώτα) και κατευθείαν στο αμάξι γιατί όπως προείπα έχει οδήγηση πολλή για τον καλοσυνάτο και υπομονετικό οδηγό μας Tina !!!! Το τοπίο ξερό...πορτοκαλί….χωμάτινο…γήινο…το λες αρχικά κάπως εντυπωσιακό αλλά μετά και αδιάφορο….το λες και «μα καλά αυτή είναι η καταπράσινη, πνιγμένη στη ζούγκλα Μαδαγασκάρη;», «μα καλά ξεραϊλες ήρθαμε να δούμε;».

IMG_5380.JPG

IMG_5381.JPG

IMG_5384.JPG

IMG_5389.JPG

IMG_5390.JPG

IMG_5395.JPG

IMG_5399.JPG

IMG_5403.JPG

IMG_5406.JPG

- ανάποδος σταυρός ;;;

IMG_5396.JPG

IMG_5400.JPG

IMG_5407.JPG

IMG_5412.JPG

IMG_5415.JPG

IMG_5416.JPG

IMG_5418.JPG

IMG_5420.JPG

IMG_5424.JPG

IMG_5428.JPG

IMG_5429.JPG

- αναζητώντας χρυσό !!
IMG_5440.JPG

IMG_5441.JPG

IMG_5443.JPG


Ας κάνουμε λοιπόν μια στάση για φαγητό, στη μέση του πουθενά, κοντά στο Miandrivazo γιατί κουραστήκαμε…εμείς από τις πολλές λακούβες κι ο οδηγός από την ατελείωτη οδήγηση. Το μέρος κατάξερο, ζεστό αλλά το ξενοδοχείο αρκετά συμπαθητικό και προσεγμένο, άλλωστε είναι το καλύτερο προτεινόμενο μέρος για να μείνεις στην περιοχή και έχει και πισίνα. Για άλλη μια φορά γευτήκαμε το παραδοσιακό zebu συνοδείας ρυζιού,

IMG_5450.JPG


IMG_5452.JPG

IMG_5448.JPG

20161022_120226.jpg


ενός εκ των τοπικών ζύθων
IMG_5447.JPG


καθώς και μερικών νωχελικών ιγκουάνα,
IMG_5449.JPG

20161022_123457.jpg


και με γεμάτη τη διάθεση βάζουμε πλώρη περαιτέρω για το νότο. Κάπου κάπου διαφαίνονται κάποιοι ορυζώνες, περνάμε γέφυρες, ποτάμια και ξαφνικά, ω τι θαύμα το τοπίο αρχίζει να πρασινίζει.
IMG_5435.JPG

20161022_124341.jpg

20161022_125500.jpg
20161022_130412.jpg

20161022_130739.jpg

20161022_131024.jpg

20161022_134114.jpg


IMG_5465.JPG

20161022_151845.jpg

20161022_151852.jpg

20161022_151646.jpg


IMG_5467.JPG

Κάτι κοκοφοινικάκια αρχίζουν να ξεπροβάλλουν δειλά και ακόμη πιο ξαφνικά…. οι γίγαντες !!! Τα διάσημα και πολυφωτογραφημένα BAOBAB αρχίζουν να μας χαιρετάνε και να μας υποδέχονται στη χώρα του νότου !!! Και είναι παντού !!! Η χαρά είναι απέραντη και συνοδεύεται από στάσεις για φωτογραφίες…και όχι δεν έχουμε φτάσει ακόμη στην Allee des Baobabs. Θα φτάσουμε όμως just in time, την ώρα του δύσης που ο απογευματινός ήλιος λούζει όλα τα baobab με ένα γλυκό πορτοκαλί χρώμα…
20161022_155516.jpg

IMG_5476.JPG

IMG_5484.JPG

IMG_5477.JPG


20161022_160005.jpg

20161022_161015.jpg

20161022_161533.jpg

IMG_5479.JPG

IMG_5481.JPG
 
Last edited:

anlazar

Member
Μηνύματα
134
Likes
917
Ταξίδι-Όνειρο
Περού,Γαλλική Πολυνησία
O ήλιος είχε αρχίσει να φωτίζει με ένα έντονο πορτοκαλί χρώμα τη λεωφόρο των μπαομπάμπ την ώρα που φτάσαμε. Οι ξένοι ελάχιστοι και εμείς αποσβολωμένοι να τρέχουμε να βγούμε φωτογραφίες γιατί βιαζόμασταν…μονίμως στο τρέξιμο αυτό το ταξίδι ! Έπρεπε να φτάσουμε στο Kirindy Forest Reserve πριν τις 21:00 για να προλάβουμε το νυχτερινό περίπατο στο δάσος. Στάση 15 λεπτών στη λεωφόρο για τις απαραίτητες φωτογραφίες (θα ξαναερχόμασταν άλλωστε σε 2 μέρες) και φύγαμε τρέχοντας για το Kirindy.

20161022_163510.jpg


20161022_163718(0).jpg


20161022_163728.jpg

20161022_165315.jpg

20161022_165317.jpg

IMG_5488.JPG


WP_20161022_16_42_49_Pro.jpg


IMG_5490.JPG

IMG_5495.JPG

IMG_5486!.jpg

IMG_5507.JPG

20161022_165326.jpg

IMG_5501.JPG

IMG_5510.JPG

IMG_5513.JPG

IMG_5499.JPG

IMG_5517.JPG

Ο δρόμος αμμώδης – χωματόδρομος και α-τε-λεί-ω-το-ς. Φτάσαμε λοιπόν την τελευταία στιγμή στο πάρκο, τακτοποιηθήκαμε στο στοιχειώδες-απλό-λιτό bungalow μας και φεύγουμε για νυχτερινό περίπατο ανά ομάδες με τους ξεναγούς! Εδώ να σημειώσω ότι η κράτηση του bungalow γίνεται αποκλειστικά μέσω email-επικοινωνίας με το πάρκο. Το δάσος σαν βλάστηση δεν ήταν κάτι συναρπαστικό σε σημείο που ανησυχήσαμε για το αν υπάρχουν τα τροπικά δάση και οι ζούγκλες που είχαμε ονειρευτεί !! Όλη η περιοχή αυτή όμως στο νότο της χώρας δεν έχει ζούγκλες, ωστόσο έφταιγε και η περίοδος που πήγαμε εμείς, της ξηρασίας. Όμως από την άλλη στο Kirindy δεν μπορείς να έρθεις την περίοδο των βροχών !! Γιατί από την πολύ λάσπη ο δρόμος κλείνει και είναι απροσπέλαστος! Και γιατί να έρθει κάποιος στο Kirindy παρακαλώ;; Μα για να δει κυρίως τη διάσημη FOSSA (προφέρεται φούσα) και βέβαια αν είναι τυχερός και λαιμούριους !!! Και γιατί το Kirindy είναι ένα από τα λίγα πάρκα στη χώρα που επιτρέπεται το night walk !!! Η fossa λοιπόν είναι το πιο άγριο/σαρκοβόρο αιλουροειδές του νησιού. Ναι μάλιστα, η fossa είναι το πιο άγριο ζώο όλης της Μαδαγασκάρης και προς απογοήτευσή σας μην περιμένετε να βρείτε δηλητηριώδη φίδια και αράχνες και βατράχους στο νησί. Το νησί για χιλιάαααδες χρόνια ήταν αποκλεισμένο από την απέναντι στεριά της Αφρικής και των άλλων ηπείρων με αποτέλεσμα να μην «ευδοκιμήσουν» δηλητηριώδη – ανταγωνιστικά ζώα. Η fossa υπάρχει μόνο και μάλιστα είναι και άκρως επικίνδυνη. Όχι μόνο γιατί μπορεί να επιτεθεί στον άνθρωπο αλλά και κυρίως επειδή τρώει (δυστυχώς) και αποδεκατίζει τους γλυκύτατους λαιμούριους. Αυτή τη κακιά fossa ήρθαμε να δούμε λοιπόν γιατί μόνο σε αυτό το πάρκο κυκλοφορεί ελεύθερη. Τόσο ελεύθερη που την είδαμε τυχαία να λιάζεται στους κορμούς των δέντρων πάνω από το σπιτάκι μας το επόμενο πρωί…άγνοια κινδύνου λέγεται το γεγονός ότι κοιμηθήκαμε με το παράθυρο ανοικτό και κανείς δεν μας είπε τίποτα κιόλας.

Φύγαμε λοιπό για νυχτερινό περίπατο. Παρότι περίοδος ξηρασίας το δάσος δεν ήταν γυμνό και υπήρχαν πολλοί κορμοί δέντρων ανάμεσα από τους οποίους ελίσσονταν τα στενά μονοπάτια…Συναρπαστική εμπειρία το νυχτερινό περπάτημα μέσα στην απόλυτη σιωπή. Και ξαφνικά μέσα σε μία κουφάλα δέντρου εντοπίσαμε το πρώτο μας λαιμουριάκι !!! Η χαρά απερίγραπτη !!! Μη με ρωτήσετε όμως ποιο είδος ήταν γιατί με τόσους που είδαμε σε αυτή την εκδρομή χάσαμε τη μπάλα! Δύσκολη και απαιτητική η παρατήρηση μέσα στο σκοτάδι με τους φακούς, ο οδηγός δεν μιλάει και τα άπταιστα αγγλικά, η ζέστη κι υγρασία αρκετή και εμείς συνεχίζουμε…είδαμε ακόμη 2 λαιμουριάκια στη διαδρομή, κάτι περίεργα πουλιά που κούρνιαζαν στα κλαδιά του δέντρου και εξαντλημένοι πια γυρνάμε στον καταυλισμό.

20161022_184828.jpg

20161022_183511.jpg

20161022_191601.jpg

20161022_193025.jpg

20161022_193029.jpg


Στο γυρισμό συναντιόμαστε με τις άλλες ομάδες και κάθε μία έχει να διηγηθεί μια συνεύρεση με έναν λαιμούριο, κάποιες περισσότερες και κάποιες λιγότερες. Ώρα για φαγητό με τι άλλο παρά ζέμπου (!!) υπό τη συνοδεία κεριών. Σύντομο μπανάκι στην υποτυπώδη τουαλέτα του μπανγκαλόου και ύπνος με το άκουσμα του δάσους γιατί την επομένη το πρωί ακολουθεί ο πρωινός περίπατος.

20161022_202737.jpg

IMG_5527.JPG


Πρωινό ξύπνημα λοιπόν, πρόχειρο πρωινό και κάπου εκεί πριν εξόρμηση στο δάσος έσκασαν μύτη πρωί πρωί οι φούσες !!!!! Νωχελικές, ολίγον βαριεστημένες άρχισαν να περπατάνε μέσα στο καταυλισμό και να ποζάρουν για εμάς στο φακό ! Και να σου οι φούσες στο δρόμο και να σου οι φούσες πάνω στους κορμούς των δέντρων….πω πω άντρο των φουσών κατάντησε το Kirindy reserve !!!

20161023_063250.jpg

IMG_5550.JPG

20161023_064318.jpg

20161023_064203.jpg

IMG_5551.JPG

IMG_5539.JPG

IMG_5543.JPG

IMG_5548.JPG

IMG_5556.JPG

IMG_5561.JPG


IMG_5563.JPG

20161023_062919.jpg


Και μετά από το φωτογραφικό διάλειμμα με τις fossa, η ομάδα ανασυντίθεται και μπαίνουμε ξανά στο δάσος για ένα διαφορετικο πια περίπατο. Αυτή τη φορά συναντήσαμε μπαομπάμπ, κάτι εξαιρετικά περίεργα – φαλλοκρατικά δέντρα (!!!!), σαύρες

20161023_071451.jpg

20161022_194620.jpg

IMG_5569.JPG

20161023_074441.jpg
20161023_074818.jpg


και…ξαφνικά…. ΛΑΙΜΟΥΡΙΟΥΣ !!!!!!!!!!!!! Τι εξαιρετική τύχη ήταν αυτή ! Αυτή τη φορά συναντήσαμε πολλούς λαιμούριους !! Και από πολύ κοντά !!! Ωχ, να και άλλο είδος λαιμούριων με διαφορετικό τρίχωμα !!!! Μα τι απερίγραπτη χαρά είναι αυτή ! Σας αφήνω να τη μοιραστείτε μαζί μου, έστω και μέσα από τις φωτογραφίες. Kάντε μόνο πολύ ησυχία για να μη φύγουν !!!!
IMG_5575.JPG
20161023_071745.jpg

IMG_5578.JPG

20161023_072337.jpg


IMG_5580.JPG

IMG_5582.JPG

IMG_5586.JPG

20161023_072140.jpg

20161023_072231(0).jpg

20161023_072716.jpg

20161023_072717.jpg


20161023_072755.jpg


20161023_075010.jpg

20161023_075124.jpg

20161023_075133(0).jpg

20161023_075149.jpg

20161023_075634.jpg

IMG_5614.JPG

IMG_5615.JPG

IMG_5619.JPG

IMG_5630.JPG

IMG_5632.JPG

IMG_5636.JPG

IMG_5638.JPG

IMG_5640.JPG

IMG_5641.JPG

IMG_5642.JPG

IMG_5643.JPG

IMG_5646.JPG

IMG_5648.JPG

IMG_5649.JPG

IMG_5651.JPG

IMG_5654.JPG

IMG_5655.JPG

IMG_5658.JPG

IMG_5660.JPG

IMG_5662.JPG

IMG_5663.JPG

IMG_5667.JPG

IMG_5668.JPG

IMG_5672.JPG


IMG_5681.JPG

IMG_5568.JPG


Ο σκοπός επετεύχθη !!! Για πρώτη φορά !! Γιατί θα ακολουθήσουν και άλλες φορές... Είδαμε τους πρώτους μας λαιμούριους ! Τι γλυκύτατα πλάσματα !!! Όμως τώρα δεν ξεκουραζόμαστε, έπεται συνέχεια και το μεγάλο ταξίδι της επιστροφής...φτάσαμε μέχρι την άλλη άκρη της χώρας για αυτές τις 3 ξεχωριστές στιγμές...να δούμε τη λεωφόρο των μπαομπάμπ, να κάνουμε νυχτερινό περίπατο και να δούμε τις φούσες αλλά και άλλες λαμούριους... και ΑΞΙΖΕ !!! Πίσω στο αμάξι, περνάμε μπροστά από μερικούς τάφους merina και φτάνουμε ξανά στη λεωφόρο των μπαομπάμπ, αυτή τη φορά να την απολαύσουμε όπως της αξίζει...

20161023_113823.jpg

20161023_105719.jpg

20161023_105834.jpg

IMG_5697.JPG

IMG_5699.JPG

IMG_5725.JPG

IMG_5745.JPG

IMG_5757.JPG

IMG_5683.JPG

IMG_5687.JPG

IMG_5688.JPG

IMG_5689.JPG

IMG_5764.JPG

IMG_5786.JPG

IMG_5802.JPG

IMG_5804.JPG


IMG_5830.JPG

IMG_5818.JPG

IMG_5740.JPG

IMG_5744.JPG

Ώρα για τη μεγάλη επιστροφή... Ακολουθεί σύντομο πέρασμα από Morondava, εφιαλτική βραδιά στο "μαγικό" Miandrivazo, διαμονή στην πρωτεύουσα Tana και φύγαμε για το βορρά, για τις τροπικές ζούγκλες και το εξωτικό νησάκι...
 

Attachments


Εκπομπές Travelstories

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.215
Μηνύματα
883.858
Μέλη
38.904
Νεότερο μέλος
pstrougaris@yahoo

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom