vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 610
- Likes
- 1.868
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πτήση - άφιξη στο Τορόντο
- Πρώτη γνωριμία με το Τορόντο
- CN Tower - PATH
- Περίπατος στο κέντρο του Τορόντο
- Niagara Falls
- Τελευταίες μέρες στο Τορόντο
- Αναχώρηση για το Μόντρεαλ
- Γύρος του Μόντρεαλ - Vieux Montreal - Vieux Port
- Εκδρομή στην Οττάβα
- Ολυμπιακό Πάρκο - στα προάστια του Μόντρεαλ
- Εκδρομή στην πόλη του Κεμπέκ
- Τελευταίες βόλτες στο Μόντρεαλ - η επιστροφή - επίλογος
Τελευταίες βόλτες στο Μόντρεαλ - η επιστροφή - επίλογος
Οι μέρες όμως περάσανε και σιγά σιγά πλησιάζουμε προς το τέλος του ταξιδιού. Έτσι τις τελευταίες μέρες θα τις περάσουμε σε σημαντικά σημεία της πόλης που είχαμε αφήσει στην αρχή.
Ένα από τα σημαντικότερα φυσικά αξιοθέατα του Μόντρεαλ είναι το Parc du Mont Royal. Το πάρκο αυτό είναι αναμφισβήτητα το στολίδι του Μόντρεαλ. Καταλαμβάνει μία έκταση περίπου 1400 στρεμμάτων πάνω στην πλαγιά του ομώνυμου βουνού και σε υψόμετρο 240 μ. έχεις την καλύτερη θέα της πόλης.
Το πάρκο άνοιξε για το κοινό το 1876 και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα εξωτερικών χώρων Frederick Law Olmsted, ο οποίος σχεδίασε και το Central Park της Ν. Υόρκης. Η πρόσβαση γίνεται με το μετρό στη στάση ''Mont Royal'' και από εκεί με το λεωφορείο 11. Γενικά το Μόντρεαλ είναι γεμάτο ωραία πάρκα, αλλά το συγκεκριμμένο λόγω και της τοποθεσίας του πάνω στο λόφο, είναι από τα ωραιότερα της πόλης.
Στα βορειοδυτικά του πάρκου υπάρχει ένα σπουδαίο θρησκευτικό αξιοθέατο, πολύ σημαντικό για τους κατοίκους όλου του Καναδά. Είναι το Oratoire St. Joseph, η μεγαλύτερη εκκλησία του Καναδά, η οποία συγκεντρώνει κάθε χρόνο περισσότερο από δύο εκατομμύρια επισκέπτες. Δεν είναι απλά μία εκκλησία ή ένα μουσείο αλλά αναγνωρίζεται διεθνώς σαν ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα του κόσμου. Ξεκίνησε το 1904 σαν μία μικρή εκκλησία από τον Αδελφό Αντρέ - κατά κόσμο Alfred Bessette - έναν ταπεινό και πολύ θρήσκο ιερέα και τελείωσε το 1967, τριάντα χρόνια μετά το θάνατο του. Ο αδελφός Αντρέ ήταν ένας απλός και ταπεινός κληρικός στον οποίο αποδίδονταν πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Ο ίδιος πίστευε ότι τις ικανότητες αυτές τις απέκτησε χάριν της βοήθειας του Αγ. Ιωσήφ και έτσι έβαλε σκοπό στη ζωή του να κατασκευάσει το Oratoire.
Η εκκλησία είναι μεγαλειώδης και ο θόλος, ο οποίος είναι το ψηλότερο σημείο του Μόντρεαλ με 230 μ. ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο μετά τον Άγ. Πέτρο στη Ρώμη.
Μόλις πρωτοαντικρίσει κάποιος αυτή την επιβλητική εκκλησία ίσως του θυμίσει την αντίστοιχη της Sacre Coeur στην Μονμάρτη.
Οι επισκέπτες χρειάζεται να ανεβούν 280 σκαλιά για να φτάσουν στον ναό, ενώ επειδή πολλοί πιστοί συνηθίζουν να ανεβαίνουν τα σκαλιά με τα γόνατα, φτιάχτηκε μία ξεχωριστή σκάλα με 99 σκαλοπάτια και κόστος 8 εκατομ. δολάρια. Φυσικά για όσους το επιθυμούν ή αδυνατούν να ανεβούν όλα αυτά τα σκαλιά υπάρχει η εύκολη πρόσβαση από τον πλαϊνό δρόμο που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα και σε αφήνει στην είσοδο της εκκλησίας.
Η εκκλησία έχει θέσεις για τρείς χιλιάδες ανθρώπους ενώ μόλις περάσεις την είσοδο βλέπεις τις πατερίτσες, τα αναπηρικά αμαξίδια και άλλα είδη που αφήνουν οι πιστοί οι οποίοι θεραπεύτηκαν.
Στην εκκλησία υπάρχει και ο τάφος του αδελφού Αντρέ καθώς και το αρχείο με τις υπογραφές των εκατομμυρίων πιστών που ζητούσαν την αγιοποίηση του. Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία απαιτεί δύο μετά θάνατον θαύματα για να ανακηρυχθεί κάποιος άγιος. Έτσι με την συμπλήρωση των θαυμάτων, που αποδόθηκαν στον αδελφό Αντρέ, το 2010 ο Πάπας Βενέδικτος 16ος τον ανακήρυξε άγιο.
Για τη συνέχεια θέλαμε να επισκεφθούμε μία από τις πιό ζωντανές γειτονιές στα βόρεια του Μόντρεαλ, την Little Italy και την περίφημη αγορά Jean Talon.
Οι Ιταλοκαναδοί αποτελούν την μεγαλύτερη κοινότητα μεταναστών στο Μόντρεαλ, όπου πολλές οικογένειες έφτασαν εκεί στα τέλη του 19ου αιώνα και αμέσως μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Εκεί στη Μικρή Ιταλία θα συναντήσει κανείς πολλούς γνωστούς Ιταλικούς οίκους με ρούχα και παπούτσια αλλά και από τις πιό απλές παραδοσιακές τρατορίες έως τα πιό κομψά πολυτελή εστιατόρια.
Από την μικρή Ιταλία περνά η μεγαλύτερη λεωφόρος του Μόντρεαλ η Saint Laurent, η οποία ξεκινά από την παραλία και φτάνει πολλά χιλιόμετρα βόρεια και κάποτε αποτελούσε τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αγγλόφωνη δυτική και τη γαλλόφωνη ανατολική πλευρά της πόλης. Με τα χρόνια όμως αυτό δεν υφίσταται πλέον.
Το πιό σημαντικό όμως αξιοθέατο στην καρδιά της Little Italy είναι η περίφημη αγορά της Jean Talon. Η αγορά αυτή είναι από τις πιό παλιές του Μόντρεαλ και από τις μεγαλύτερες αγορές της Βόρειας Αμερικής. Όταν πρωτοάνοιξε το 1933 ονομαζόταν Marche' du Nord (βόρεια αγορά), αργότερα όμως πήρε το όνομα Jean Talon προς τιμήν του πρώτου κυβερνήτη της Νέας Γαλλίας. Εκεί θα βρεί κανείς τα πάντα, από φρέσκα φρούτα, κρεατικά, ψάρια, μπαχαρικά, λουλούδια, τυριά, κρασιά μέχρι και εξαιρετικά σοκολατάκια. Σε κάποιο τμήμα της αγοράς θα συναντήσουμε και παραδοσιακά προϊόντα από περιοχές του Κεμπέκ αλλά και ολόκληρου του Καναδά.
Εκεί μάθαμε και για ένα προϊόν που όλες αυτές τις μέρες το βλέπαμε να το πωλούν παντού σε όλα τα μέρη που περάσαμε, από τα πιό μικρά τουριστικά μαγαζάκια έως τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αυτό είναι το Maple Syrup. Είναι ένα παχύρευστο σιρόπι που παράγεται από τον καρπό του σφένδαμου και χρησιμοποιείται σαν γλυκαντικό στη ζαχαροπλαστική αντί της ζάχαρης και κυρίως πάνω σε κρέπες και βάφλες αντί για μέλι. Επειδή όμως το γνήσιο maple syrup είναι πολύ ακριβό κυκλοφορούν συχνά και πολλές απομιμήσεις. Είναι πολύ δημοφιλές σε όλο τον Καναδά και διαφημίζεται πολύ στους τουρίστες, εξάλλου το φύλο σφενδάμου είναι και το σύμβολο της σημαίας του Καναδά.
Η ατμόσφαιρα που επικρατεί σ΄αυτή τη γραφική αγορά είναι πολύ ζωντανή και μοιάζει σαν ένα μικρό χωριό όπου χρόνια μαζεύονται οι άνθρωποι για να ψωνίσουν, για να συζητήσουν αλλά και για να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις.
Για να βρεθούμε στην αγορά μας εξυπηρετεί ο σταθμός Jean Talon της μπλε γραμής του μετρό, όπου βγαίνοντας από το σταθμό θα δούμε τις πινακίδες που μας καθοδηγούν για την αγορά. Φυσικά ένας εύκολος τρόπος για να βρει κανείς τον δρόμο για την αγορά είναι να προσέξει από ποιό δρόμο έρχεται ο κόσμος φορτωμένος με τσάντες.
Με την ευκαιρία να επισημάνω εδώ ότι όπως και στο Τορόντο έτσι και στο Μόντρεαλ το σύστημα των ΜΜΜ είναι πολύ καλά οργανωμένο, με το μετρόόμως εδώ να είναι περισσότερο αναπτυγμένο - τέσσερεις γραμμές - απ΄ότι το αντίστοιχο του Τορόντο. Παρόλα αυτά επειδή είναι μία απλωμένη πόλη το Μόντρεαλ, το μετρό δεν καλύπτει πλήρως όλες τις περιοχές και αναγκαστικά κάποιες φορές χρειάζεται συνδυασμός πολλών ΜΜΜ.
Για τον τουρίστα κατάλληλη είναι η ημερήσια κάρτα των 9 CAD ή η τριήμερη των 17 CAD με απεριόριστη χρήση και πρόσβαση σε μετρό και λεωφορεία.
Κοντά στην αγορά και στα δεξιά της λεωφόρου Saint Laurent υπάρχει και μία πολύ όμορφη γειτονιά, το Plateau Mont Royal . Αυτό που σε εντυπωσιάζει σ΄αυτή τη ζωντανή γειτονιά είναι τα πολύχρωμα σπίτια με τις εξωτερικές σκάλες και τα σφυρήλατα σιδερένια κάγκελα. Μία καταπράσινη λίγο μποέμικη γειτονιά, όπου μαζεύεται η νεολαία για να διασκεδάσει στα πολυάριθμα καφέ, στα εστιατόρια και στα κλαμπ. Μιά γειτονιά που θυμίζει πολύ προάστειο της Ν. Υόρκης με τα σπίτια στη σειρά και τις εξωτερικές σκάλες.
Λίγο πιό κάτω βρίσκεται και το πάρκο Lafontaine με μιά τεράστια λίμνη στο μέσο του πάρκου, που κάνει ακόμα πιό γραφική αυτή την όμορφη γειτονιά.
η σύνθεση ονομάζεται ''το μυστικό παγκάκι της γνώσης''
το πάρκο Lafontaine
Φτάνοντας πιά κοντά στο ξενοδοχείο μας συναντήσαμε και μία εντυπωσιακή εκκλησία, τον καθεδρικό Marie Reine du Monde, που αξίζει πολύ μιά επίσκεψη εκεί. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη εκκλησία στο Κεμπέκ και οπωσδήποτε πολύ επιβλητική. Η σημερινή μέρα από ότι καταλάβατε εκτός από Φυσική Ιστορία περιλάμβανε και Θρησκευτικά.
Η κατασκευή της εκκλησίας κρύβει πίσω της μία ιστορία και αυτή ξεκινά το 1852 όταν ο Επίσκοπος του Μόντρεαλ Ignace Bourget, έχοντας ανοικτά θέματα τόσο με τους Προτεστάντες όσο και με το Τάγμα των Σουλπικιανών ως προς το ποιό αρχιτεκτονικό στυλ πρέπει να έχει η νέα εκκλησία - αυτός επέμενε ότι η νέα εκκλησία έπρεπε να είναι διαφορετική από το νεογοτθικό στυλ που επέμεναν εκείνοι - έστειλε λοιπόν τον αρχιτέκτονα Victor Bourgeau στην Ρώμη για να μελετήσει τον Άγ. Πέτρο και το Βατικανό. Αυτός επιστρέφοντας στο Μόντρεαλ επέμενε ότι ένα τέτοιο αριστούργημα σαν τον Αγ. Πέτρο δεν μπορεί να επαναληφθεί. Ο Επίσκοπος όμως αρκετά πονηρός είχε φροντίσει παράλληλα να στείλει στη Ρώμη και τον πατέρα Joseph Michaud, ο οποίος είχε μεγάλη έφεση στην αρχιτεκτονική και έτσι σχεδίασε τη νέα εκκλησία αντιγράφοντας τον Άγ. Πέτρο σε κλίμακα 1:4.
Η εκκλησία ξεκίνησε να φτιάχνεται το 1875 και τελείωσε είκοσι χρόνια μετά. Αρχικά ονομάστηκε Saint Jaques και το 1955 πήρε το σημερινό της όνομα και αποτελεί πλέον ένα ιστορικό εθνικό μνημείο.
το άγαλμα του επισκόπου Ignace Bourget
Επιστρέφοντας πιά στο κέντρο της πόλης, θέλαμε την τελευταία μέρα να δούμε και την αγορά του Μόντρεαλ και τι αξίζει πέραν των αναμνηστικών να ψωνίσει κάποιος. Έτσι περάσαμε από τη μεγαλύτερη λεωφόρο του Μόντρεαλ, τη Rue Saint Catherine. Αυτή η λεωφόρος μήκους 11.5 χλμ. διασχίζει από τα δυτικά μέχρι τα ανατολικά το Μόντρεαλ και είναι ο σημαντικότερος εμπορικός δρόμος. Εκεί βρίσκονται συγκεντρωμένα τα περισσότερα πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα με όλες τις γνωστές φίρμες, αλλά και πολλά εστιατόρια, μπαράκια, καφέ, ακόμα και μερικές Πανεπιστημιακές σχολές.
Ένα πολυκατάστημα που επισκεφθήκαμε πολλές φορές, το οποίο το συναντήσαμε και στο Τορόντο και στην Οττάβα, ήταν το ''The Bay'' ή ''La Baie'' στο γαλλόφωνο Μόντρεαλ. Από εκεί ψωνίσαμε πολλά πράγματα, ρούχα κυρίως, σε πολύ συμφέρουσες τιμές με καλύτερα τα Nautica , Tommy Hilfiger, Newman κα. Φυσικά και στον Καναδά υπάρχουν, όπως και στις ΗΠΑ , outlets με εξαιρετικές τιμές αλλά είναι έξω από την πόλη και χρειάζεσαι αυτοκίνητο για να φτάσεις ως εκεί. Να πω την αλήθεια δεν ασχοληθήκαμε και πολύ με ψώνια, νομίζω ότι ο Καναδάς δεν μπορεί να φτάσει σε προσφορές τις αντίστοιχες των ΗΠΑ και επειδή τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε στο Λονδίνο την περίοδο των εκπτώσεων της πρωτοχρονιάς, εξαντλούμε εκεί την καταναλωτική μας μανία!
Το τελευταίο μας βράδυ ξεκινώντας ένα μεγάλο περίπατο από το ξενοδοχείο βρεθήκαμε πάλι στην παλιά πόλη που όσες φορές και να πας δεν βαριέσαι καθόλου. Εκεί είχαμε ένα εξαιρετικό δείπνο σε ένα παραδοσιακό Αργεντίνικο steak house με εξαιρετικά κρεατικά, στο L’ Atelier d’ Argentine, όπου τα ψητά κατά την γνώμη μου ήταν καλύτερα ψημένα με αντίστοιχα στο Μπουένος Άιρες, που όσες φορές είχαμε δοκιμάσει ήταν πάντα μες στο αίμα, αν και συνεχώς ζητούσα να είναι καλοψημένα. Φυσικά αυτό είναι προσωπική άποψη και ίσως κάποιοι θα διαφωνήσουν μαζί μου για το ποιός είναι ο σωστός τρόπος ψησίματος. Αξέχαστη μου έμεινε η πράσινη σαλάτα με κουκουνάρι και φέτες μανταρινιού.
http://www.atelierargentine.com
Έφτασε και η μέρα της αναχώρησης για την επιστροφή στην Αθήνα. Η πτήση ήταν για το μεσημέρι και στο λίγο χρόνο που μας έμενε κάναμε ένα τελευταίο περίπατο για τις τελευταίες φωτογραφίες γύρω από τη γειτονιά του ξενοδοχείου.
ένα ωραίο μπαλκόνι λίγο πιό κάτω από το ξενοδοχείο μας
η Τράπεζα του Μόντρεαλ
η Notre Dame
το εσωτερικό της Notre Dame
περιμένοντας πελάτη
Φορτωμένοι λοιπόν με μπαγκάζια, ωραίες αναμνήσεις, εικόνες και συναισθήματα ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο του Μόντρεαλ. Η πτήση αυτή τη φορά ήταν γύρω στις εννέα ώρες και αν εξαιρέσουμε την καθυστέρηση των δύο ωρών, λόγω βλάβης σε μία από τις πόρτες του αεροπλάνου, ήταν περισσότερο άνετη από εκείνη του ερχομού γιατί το αεροπλάνο δεν ήταν τελείως γεμάτο και υπήρχαν άδειες σειρές στο τέλος, όπου και μπορούσες να απλωθείς και να ταξιδέψεις πιό άνετα.
Κάπως έτσι τελείωσε αυτό το υπέροχο ταξίδι. Στο ξεκίνημα της ιστορίας είχα πει ότι όλα έμοιαζαν με παραμύθι. Φτάνοντας στο τέλος μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτά που ζήσαμε ήταν παραμύθι .
Σίγουρα κάποιος μπορεί να πει ότι είναι ένα ''ασφαλές'' και ''προβλέψιμο'' ταξίδι σε ένα τυπικά αστικό προορισμό χωρίς τις συναρπαστικές εμπειρίες που μπορείς να κερδίσεις σε άλλους μακρινούς και δύσκολους προορισμούς. 'Ισως και να έχει δίκιο. Έχω βρεθεί κάποιες στιγμές , στο μέτρο του δυνατού βέβαια, γιατί προσωπικά είμαι και λίγο καλοπερασάκιας
σε δύσκολα και παράξενα μέρη και πιστεύω ότι κάθε ταξίδι, κάθε προορισμός όσο μακριά ή όσο κοντά και να είναι έχει για τον καθένα τη δική του αξία.
Πάντα λοιπόν αυτό το ταξίδι σ΄αυτές τις υπέροχες πόλεις του Καναδά θα έχει ξεχωριστή θέση στις σκέψεις και στις αναμνήσεις μου.
Ευχαριστώ όλους εσάς που ''ταξιδέψατε'' μαζί μου και αφιερώσατε χρόνο για να ασχοληθείτε με την ιστορία μου.
Οι μέρες όμως περάσανε και σιγά σιγά πλησιάζουμε προς το τέλος του ταξιδιού. Έτσι τις τελευταίες μέρες θα τις περάσουμε σε σημαντικά σημεία της πόλης που είχαμε αφήσει στην αρχή.
Ένα από τα σημαντικότερα φυσικά αξιοθέατα του Μόντρεαλ είναι το Parc du Mont Royal. Το πάρκο αυτό είναι αναμφισβήτητα το στολίδι του Μόντρεαλ. Καταλαμβάνει μία έκταση περίπου 1400 στρεμμάτων πάνω στην πλαγιά του ομώνυμου βουνού και σε υψόμετρο 240 μ. έχεις την καλύτερη θέα της πόλης.
Το πάρκο άνοιξε για το κοινό το 1876 και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα εξωτερικών χώρων Frederick Law Olmsted, ο οποίος σχεδίασε και το Central Park της Ν. Υόρκης. Η πρόσβαση γίνεται με το μετρό στη στάση ''Mont Royal'' και από εκεί με το λεωφορείο 11. Γενικά το Μόντρεαλ είναι γεμάτο ωραία πάρκα, αλλά το συγκεκριμμένο λόγω και της τοποθεσίας του πάνω στο λόφο, είναι από τα ωραιότερα της πόλης.
Στα βορειοδυτικά του πάρκου υπάρχει ένα σπουδαίο θρησκευτικό αξιοθέατο, πολύ σημαντικό για τους κατοίκους όλου του Καναδά. Είναι το Oratoire St. Joseph, η μεγαλύτερη εκκλησία του Καναδά, η οποία συγκεντρώνει κάθε χρόνο περισσότερο από δύο εκατομμύρια επισκέπτες. Δεν είναι απλά μία εκκλησία ή ένα μουσείο αλλά αναγνωρίζεται διεθνώς σαν ένα από τα μεγαλύτερα πνευματικά κέντρα του κόσμου. Ξεκίνησε το 1904 σαν μία μικρή εκκλησία από τον Αδελφό Αντρέ - κατά κόσμο Alfred Bessette - έναν ταπεινό και πολύ θρήσκο ιερέα και τελείωσε το 1967, τριάντα χρόνια μετά το θάνατο του. Ο αδελφός Αντρέ ήταν ένας απλός και ταπεινός κληρικός στον οποίο αποδίδονταν πολλές θεραπευτικές ιδιότητες. Ο ίδιος πίστευε ότι τις ικανότητες αυτές τις απέκτησε χάριν της βοήθειας του Αγ. Ιωσήφ και έτσι έβαλε σκοπό στη ζωή του να κατασκευάσει το Oratoire.
Η εκκλησία είναι μεγαλειώδης και ο θόλος, ο οποίος είναι το ψηλότερο σημείο του Μόντρεαλ με 230 μ. ύψος από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος στον κόσμο μετά τον Άγ. Πέτρο στη Ρώμη.
Μόλις πρωτοαντικρίσει κάποιος αυτή την επιβλητική εκκλησία ίσως του θυμίσει την αντίστοιχη της Sacre Coeur στην Μονμάρτη.
Οι επισκέπτες χρειάζεται να ανεβούν 280 σκαλιά για να φτάσουν στον ναό, ενώ επειδή πολλοί πιστοί συνηθίζουν να ανεβαίνουν τα σκαλιά με τα γόνατα, φτιάχτηκε μία ξεχωριστή σκάλα με 99 σκαλοπάτια και κόστος 8 εκατομ. δολάρια. Φυσικά για όσους το επιθυμούν ή αδυνατούν να ανεβούν όλα αυτά τα σκαλιά υπάρχει η εύκολη πρόσβαση από τον πλαϊνό δρόμο που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα και σε αφήνει στην είσοδο της εκκλησίας.
Η εκκλησία έχει θέσεις για τρείς χιλιάδες ανθρώπους ενώ μόλις περάσεις την είσοδο βλέπεις τις πατερίτσες, τα αναπηρικά αμαξίδια και άλλα είδη που αφήνουν οι πιστοί οι οποίοι θεραπεύτηκαν.
Στην εκκλησία υπάρχει και ο τάφος του αδελφού Αντρέ καθώς και το αρχείο με τις υπογραφές των εκατομμυρίων πιστών που ζητούσαν την αγιοποίηση του. Η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία απαιτεί δύο μετά θάνατον θαύματα για να ανακηρυχθεί κάποιος άγιος. Έτσι με την συμπλήρωση των θαυμάτων, που αποδόθηκαν στον αδελφό Αντρέ, το 2010 ο Πάπας Βενέδικτος 16ος τον ανακήρυξε άγιο.
Για τη συνέχεια θέλαμε να επισκεφθούμε μία από τις πιό ζωντανές γειτονιές στα βόρεια του Μόντρεαλ, την Little Italy και την περίφημη αγορά Jean Talon.
Οι Ιταλοκαναδοί αποτελούν την μεγαλύτερη κοινότητα μεταναστών στο Μόντρεαλ, όπου πολλές οικογένειες έφτασαν εκεί στα τέλη του 19ου αιώνα και αμέσως μετά τον δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο. Εκεί στη Μικρή Ιταλία θα συναντήσει κανείς πολλούς γνωστούς Ιταλικούς οίκους με ρούχα και παπούτσια αλλά και από τις πιό απλές παραδοσιακές τρατορίες έως τα πιό κομψά πολυτελή εστιατόρια.
Από την μικρή Ιταλία περνά η μεγαλύτερη λεωφόρος του Μόντρεαλ η Saint Laurent, η οποία ξεκινά από την παραλία και φτάνει πολλά χιλιόμετρα βόρεια και κάποτε αποτελούσε τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στην αγγλόφωνη δυτική και τη γαλλόφωνη ανατολική πλευρά της πόλης. Με τα χρόνια όμως αυτό δεν υφίσταται πλέον.
Το πιό σημαντικό όμως αξιοθέατο στην καρδιά της Little Italy είναι η περίφημη αγορά της Jean Talon. Η αγορά αυτή είναι από τις πιό παλιές του Μόντρεαλ και από τις μεγαλύτερες αγορές της Βόρειας Αμερικής. Όταν πρωτοάνοιξε το 1933 ονομαζόταν Marche' du Nord (βόρεια αγορά), αργότερα όμως πήρε το όνομα Jean Talon προς τιμήν του πρώτου κυβερνήτη της Νέας Γαλλίας. Εκεί θα βρεί κανείς τα πάντα, από φρέσκα φρούτα, κρεατικά, ψάρια, μπαχαρικά, λουλούδια, τυριά, κρασιά μέχρι και εξαιρετικά σοκολατάκια. Σε κάποιο τμήμα της αγοράς θα συναντήσουμε και παραδοσιακά προϊόντα από περιοχές του Κεμπέκ αλλά και ολόκληρου του Καναδά.
Εκεί μάθαμε και για ένα προϊόν που όλες αυτές τις μέρες το βλέπαμε να το πωλούν παντού σε όλα τα μέρη που περάσαμε, από τα πιό μικρά τουριστικά μαγαζάκια έως τα μεγάλα πολυκαταστήματα, αυτό είναι το Maple Syrup. Είναι ένα παχύρευστο σιρόπι που παράγεται από τον καρπό του σφένδαμου και χρησιμοποιείται σαν γλυκαντικό στη ζαχαροπλαστική αντί της ζάχαρης και κυρίως πάνω σε κρέπες και βάφλες αντί για μέλι. Επειδή όμως το γνήσιο maple syrup είναι πολύ ακριβό κυκλοφορούν συχνά και πολλές απομιμήσεις. Είναι πολύ δημοφιλές σε όλο τον Καναδά και διαφημίζεται πολύ στους τουρίστες, εξάλλου το φύλο σφενδάμου είναι και το σύμβολο της σημαίας του Καναδά.
Η ατμόσφαιρα που επικρατεί σ΄αυτή τη γραφική αγορά είναι πολύ ζωντανή και μοιάζει σαν ένα μικρό χωριό όπου χρόνια μαζεύονται οι άνθρωποι για να ψωνίσουν, για να συζητήσουν αλλά και για να αναπτύξουν κοινωνικές σχέσεις.
Για να βρεθούμε στην αγορά μας εξυπηρετεί ο σταθμός Jean Talon της μπλε γραμής του μετρό, όπου βγαίνοντας από το σταθμό θα δούμε τις πινακίδες που μας καθοδηγούν για την αγορά. Φυσικά ένας εύκολος τρόπος για να βρει κανείς τον δρόμο για την αγορά είναι να προσέξει από ποιό δρόμο έρχεται ο κόσμος φορτωμένος με τσάντες.
Με την ευκαιρία να επισημάνω εδώ ότι όπως και στο Τορόντο έτσι και στο Μόντρεαλ το σύστημα των ΜΜΜ είναι πολύ καλά οργανωμένο, με το μετρόόμως εδώ να είναι περισσότερο αναπτυγμένο - τέσσερεις γραμμές - απ΄ότι το αντίστοιχο του Τορόντο. Παρόλα αυτά επειδή είναι μία απλωμένη πόλη το Μόντρεαλ, το μετρό δεν καλύπτει πλήρως όλες τις περιοχές και αναγκαστικά κάποιες φορές χρειάζεται συνδυασμός πολλών ΜΜΜ.
Για τον τουρίστα κατάλληλη είναι η ημερήσια κάρτα των 9 CAD ή η τριήμερη των 17 CAD με απεριόριστη χρήση και πρόσβαση σε μετρό και λεωφορεία.
Κοντά στην αγορά και στα δεξιά της λεωφόρου Saint Laurent υπάρχει και μία πολύ όμορφη γειτονιά, το Plateau Mont Royal . Αυτό που σε εντυπωσιάζει σ΄αυτή τη ζωντανή γειτονιά είναι τα πολύχρωμα σπίτια με τις εξωτερικές σκάλες και τα σφυρήλατα σιδερένια κάγκελα. Μία καταπράσινη λίγο μποέμικη γειτονιά, όπου μαζεύεται η νεολαία για να διασκεδάσει στα πολυάριθμα καφέ, στα εστιατόρια και στα κλαμπ. Μιά γειτονιά που θυμίζει πολύ προάστειο της Ν. Υόρκης με τα σπίτια στη σειρά και τις εξωτερικές σκάλες.
Λίγο πιό κάτω βρίσκεται και το πάρκο Lafontaine με μιά τεράστια λίμνη στο μέσο του πάρκου, που κάνει ακόμα πιό γραφική αυτή την όμορφη γειτονιά.
η σύνθεση ονομάζεται ''το μυστικό παγκάκι της γνώσης''
το πάρκο Lafontaine
Φτάνοντας πιά κοντά στο ξενοδοχείο μας συναντήσαμε και μία εντυπωσιακή εκκλησία, τον καθεδρικό Marie Reine du Monde, που αξίζει πολύ μιά επίσκεψη εκεί. Είναι η τρίτη μεγαλύτερη εκκλησία στο Κεμπέκ και οπωσδήποτε πολύ επιβλητική. Η σημερινή μέρα από ότι καταλάβατε εκτός από Φυσική Ιστορία περιλάμβανε και Θρησκευτικά.
Η κατασκευή της εκκλησίας κρύβει πίσω της μία ιστορία και αυτή ξεκινά το 1852 όταν ο Επίσκοπος του Μόντρεαλ Ignace Bourget, έχοντας ανοικτά θέματα τόσο με τους Προτεστάντες όσο και με το Τάγμα των Σουλπικιανών ως προς το ποιό αρχιτεκτονικό στυλ πρέπει να έχει η νέα εκκλησία - αυτός επέμενε ότι η νέα εκκλησία έπρεπε να είναι διαφορετική από το νεογοτθικό στυλ που επέμεναν εκείνοι - έστειλε λοιπόν τον αρχιτέκτονα Victor Bourgeau στην Ρώμη για να μελετήσει τον Άγ. Πέτρο και το Βατικανό. Αυτός επιστρέφοντας στο Μόντρεαλ επέμενε ότι ένα τέτοιο αριστούργημα σαν τον Αγ. Πέτρο δεν μπορεί να επαναληφθεί. Ο Επίσκοπος όμως αρκετά πονηρός είχε φροντίσει παράλληλα να στείλει στη Ρώμη και τον πατέρα Joseph Michaud, ο οποίος είχε μεγάλη έφεση στην αρχιτεκτονική και έτσι σχεδίασε τη νέα εκκλησία αντιγράφοντας τον Άγ. Πέτρο σε κλίμακα 1:4.
Η εκκλησία ξεκίνησε να φτιάχνεται το 1875 και τελείωσε είκοσι χρόνια μετά. Αρχικά ονομάστηκε Saint Jaques και το 1955 πήρε το σημερινό της όνομα και αποτελεί πλέον ένα ιστορικό εθνικό μνημείο.
το άγαλμα του επισκόπου Ignace Bourget
Επιστρέφοντας πιά στο κέντρο της πόλης, θέλαμε την τελευταία μέρα να δούμε και την αγορά του Μόντρεαλ και τι αξίζει πέραν των αναμνηστικών να ψωνίσει κάποιος. Έτσι περάσαμε από τη μεγαλύτερη λεωφόρο του Μόντρεαλ, τη Rue Saint Catherine. Αυτή η λεωφόρος μήκους 11.5 χλμ. διασχίζει από τα δυτικά μέχρι τα ανατολικά το Μόντρεαλ και είναι ο σημαντικότερος εμπορικός δρόμος. Εκεί βρίσκονται συγκεντρωμένα τα περισσότερα πολυκαταστήματα και εμπορικά κέντρα με όλες τις γνωστές φίρμες, αλλά και πολλά εστιατόρια, μπαράκια, καφέ, ακόμα και μερικές Πανεπιστημιακές σχολές.
Ένα πολυκατάστημα που επισκεφθήκαμε πολλές φορές, το οποίο το συναντήσαμε και στο Τορόντο και στην Οττάβα, ήταν το ''The Bay'' ή ''La Baie'' στο γαλλόφωνο Μόντρεαλ. Από εκεί ψωνίσαμε πολλά πράγματα, ρούχα κυρίως, σε πολύ συμφέρουσες τιμές με καλύτερα τα Nautica , Tommy Hilfiger, Newman κα. Φυσικά και στον Καναδά υπάρχουν, όπως και στις ΗΠΑ , outlets με εξαιρετικές τιμές αλλά είναι έξω από την πόλη και χρειάζεσαι αυτοκίνητο για να φτάσεις ως εκεί. Να πω την αλήθεια δεν ασχοληθήκαμε και πολύ με ψώνια, νομίζω ότι ο Καναδάς δεν μπορεί να φτάσει σε προσφορές τις αντίστοιχες των ΗΠΑ και επειδή τα τελευταία χρόνια βρισκόμαστε στο Λονδίνο την περίοδο των εκπτώσεων της πρωτοχρονιάς, εξαντλούμε εκεί την καταναλωτική μας μανία!
Το τελευταίο μας βράδυ ξεκινώντας ένα μεγάλο περίπατο από το ξενοδοχείο βρεθήκαμε πάλι στην παλιά πόλη που όσες φορές και να πας δεν βαριέσαι καθόλου. Εκεί είχαμε ένα εξαιρετικό δείπνο σε ένα παραδοσιακό Αργεντίνικο steak house με εξαιρετικά κρεατικά, στο L’ Atelier d’ Argentine, όπου τα ψητά κατά την γνώμη μου ήταν καλύτερα ψημένα με αντίστοιχα στο Μπουένος Άιρες, που όσες φορές είχαμε δοκιμάσει ήταν πάντα μες στο αίμα, αν και συνεχώς ζητούσα να είναι καλοψημένα. Φυσικά αυτό είναι προσωπική άποψη και ίσως κάποιοι θα διαφωνήσουν μαζί μου για το ποιός είναι ο σωστός τρόπος ψησίματος. Αξέχαστη μου έμεινε η πράσινη σαλάτα με κουκουνάρι και φέτες μανταρινιού.
http://www.atelierargentine.com
Έφτασε και η μέρα της αναχώρησης για την επιστροφή στην Αθήνα. Η πτήση ήταν για το μεσημέρι και στο λίγο χρόνο που μας έμενε κάναμε ένα τελευταίο περίπατο για τις τελευταίες φωτογραφίες γύρω από τη γειτονιά του ξενοδοχείου.
ένα ωραίο μπαλκόνι λίγο πιό κάτω από το ξενοδοχείο μας
η Τράπεζα του Μόντρεαλ
η Notre Dame
το εσωτερικό της Notre Dame
περιμένοντας πελάτη
Φορτωμένοι λοιπόν με μπαγκάζια, ωραίες αναμνήσεις, εικόνες και συναισθήματα ξεκινήσαμε για το αεροδρόμιο του Μόντρεαλ. Η πτήση αυτή τη φορά ήταν γύρω στις εννέα ώρες και αν εξαιρέσουμε την καθυστέρηση των δύο ωρών, λόγω βλάβης σε μία από τις πόρτες του αεροπλάνου, ήταν περισσότερο άνετη από εκείνη του ερχομού γιατί το αεροπλάνο δεν ήταν τελείως γεμάτο και υπήρχαν άδειες σειρές στο τέλος, όπου και μπορούσες να απλωθείς και να ταξιδέψεις πιό άνετα.
Κάπως έτσι τελείωσε αυτό το υπέροχο ταξίδι. Στο ξεκίνημα της ιστορίας είχα πει ότι όλα έμοιαζαν με παραμύθι. Φτάνοντας στο τέλος μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι αυτά που ζήσαμε ήταν παραμύθι .
Σίγουρα κάποιος μπορεί να πει ότι είναι ένα ''ασφαλές'' και ''προβλέψιμο'' ταξίδι σε ένα τυπικά αστικό προορισμό χωρίς τις συναρπαστικές εμπειρίες που μπορείς να κερδίσεις σε άλλους μακρινούς και δύσκολους προορισμούς. 'Ισως και να έχει δίκιο. Έχω βρεθεί κάποιες στιγμές , στο μέτρο του δυνατού βέβαια, γιατί προσωπικά είμαι και λίγο καλοπερασάκιας
Πάντα λοιπόν αυτό το ταξίδι σ΄αυτές τις υπέροχες πόλεις του Καναδά θα έχει ξεχωριστή θέση στις σκέψεις και στις αναμνήσεις μου.
Ευχαριστώ όλους εσάς που ''ταξιδέψατε'' μαζί μου και αφιερώσατε χρόνο για να ασχοληθείτε με την ιστορία μου.
Last edited: