vasnorth
Member
- Μηνύματα
- 610
- Likes
- 1.868
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πτήση - άφιξη στο Τορόντο
- Πρώτη γνωριμία με το Τορόντο
- CN Tower - PATH
- Περίπατος στο κέντρο του Τορόντο
- Niagara Falls
- Τελευταίες μέρες στο Τορόντο
- Αναχώρηση για το Μόντρεαλ
- Γύρος του Μόντρεαλ - Vieux Montreal - Vieux Port
- Εκδρομή στην Οττάβα
- Ολυμπιακό Πάρκο - στα προάστια του Μόντρεαλ
- Εκδρομή στην πόλη του Κεμπέκ
- Τελευταίες βόλτες στο Μόντρεαλ - η επιστροφή - επίλογος
Γύρος του Μόντρεαλ - Vieux Montreal - Vieux Port
Το σημερινό πρωϊνό με το κλασσικό διώροφο λεωφορείο hop on - hop off θα κάνουμε τον μεγάλο γύρο της πόλης για να έχουμε μία πρώτη εικόνα από όλη την πόλη και τα αξιοθέατα της και τις επόμενες μέρες με την ησυχία μας θα επισκεπτόμασταν μόνοι μας τα σημαντικότερα από αυτά.
Το εισιτήριο και εδώ ήταν διάρκειας τριών ημερών, όπου για τις επόμενες μέρες μας χρησίμευσε πολύ σε μακρυνά μέρη, όπου και η πρόσβαση ήταν κάπως δύσκολη.
Οι πρώτες εικόνες δείχνουν μιά γραφική πόλη, πολύ φιλική για τους κατοίκους, με πολύ πράσινο, δεντροφυτεμένους φαρδείς δρόμους, μεγάλα πεζοδρόμια όπου μπορείς άνετα να περπατήσεις, ανθοστόλιστες πλατείες και μία αρχιτεκτονική να πλησιάζει παρα πολύ σε στυλ τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και αυτό το συναντάς έντονα, περπατώντας ιδίως στην παλιά πόλη.
Είναι μία πόλη που φτιάχτηκε με σεβασμό για τον άνθρωπο!
Επειδή είναι όμως και μία επαρχία επηρεασμένη αρκετά από τη Γαλλική της προέλευση, δείχνει να μην θέλει να ξεκόψει με τις ρίζες της και αυτό το συναντάς σε πολλά σημεία της πόλης. Όπως για παράδειγμα κάποιες είσοδοι του μετρό είναι αντίγραφο αυτών που συναντάμε στο Παρίσι.
Η μέρα μας ξεκίνησε σήμερα από το πιό γοητευτικό κομμάτι του Μόντρεαλ, από την παλιά πόλη και το παλιό λιμάνι.
Η περιοχή αυτή είναι η καλύτερη αρχή για να ξεκινήσει κάποιος την περιήγηση του στην πόλη.
Τα πλακόστρωτα δρομάκια, οι επιβλητικές εκκλησίες, τα εντυπωσακά δημόσια κτήρια, τα αμαξάκια που τα σέρνουν άλογα αλλά και το κοσμοπολίτικο λιμάνι φτιάχνουν ένα ρομαντικό σκηνικό που δίνουν ένα τόνο αρχοντιάς και ευρωπαϊκής αύρας σ’ αυτή την τόσο γοητευτική πόλη.
Εδώ αξίζει, αλλά και επιβάλεται, να ξοδέψει κάποιος πολλές μέρες από το ταξίδι του για να εξερευνήσει και να βιώσει κάθε όμορφη γωνιά αυτής της περιοχής. Εξ άλλου εδώ βρίσκονται και μερικές από τις καλύτερες επιλογές για φαγητό στην πόλη.
Έτσι ξεκινώντας από την πλατεία των Όπλων (Place d’ Armes) συναντάμε ένα από τα πιό θαυμαστά αξιοθέατα της πόλης, την Βασιλική της Notre Dame.
Κάποτε ήταν η μεγαλύτερη εκκλησία της Βόρειας Αμερικής. Χτίστηκε το 1829 και αποτελεί ορόσημο στην περιοχή. Προσωπικά η πρόσοψη μου θύμισε αρκετά τη Notre Dame του Παρισιού.
Το εσωτερικό αυτής της σημαντικής καθολικής εκκλησίας είναι τόσο επιβλητικό που σε αφήνει άφωνο. Στολισμένη με εξαιρετικά λεπτοδουλεμένα κοσμοτεχνήματα από ξύλο καρυδιάς και υπέροχα βιτρώ παράθυρα, καθώς και με ένα από τα μεγαλύτερα εκκλησιαστικά όργανα στον κόσμο σε κάνουν δύσκολα να πιστέψεις τι έφτιαξαν οι άνθρωποι!
Κάποιο βράδυ πετύχαμε και την παράσταση ''Ηχος και Φως'' που παρουσιάζουν τις καλοκαιρινές νύχτες και με φόντο τη φωτισμένη εκκλησία βιώνεις μία μοναδική εμπειρία.
Από τα περίεργα αξιοθέατα της εκκλησίας είναι το παρεκκλήσι της Sacre Coeur, το οποίο κάποια στιγμή κλέβει τις εντυπώσεις και από τον ίδιο τον κύριο ναό. Βρίσκεται κρυμμένο στο βάθος πίσω από την Αγία Τράπεζα και αν δεν το γνωρίζεις από πριν, δύσκολα φαντάζεσαι ότι πίσω από το Ιερό κρύβεται άλλος ένας ναός!
Πολλοί διάσημοι έχουν διαλέξει αυτό το παρεκκλήσι για να τελέσουν το γάμο τους, με πιό γνωστό το γάμο της Σελίν Ντιόν.
Ένα άλλο κομμάτι που είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της εκκλησίας αφορά τον αρχιτέκτονα που την σχεδίασε. Ο Ιρλανδός James O’ Donnell σχεδίασε και ξεκίνησε την κατασκευή της Βασιλικής της Notre Dame το 1823. Όντας Προτεστάντης ο ίδιος, λόγω όμως του ενθουσιασμού του για το δημιούργημα του, ασπάστηκε τον καθολικισμό και έτσι του δόθηκε η ''τιμή'' να ταφεί μέσα στο ναό.
Περπατώντας λίγο πιό κάτω από την Notre Dame βρίσκουμε ένα από τα πιό φωτογραφημένα κτήρια του Μόντρεαλ, το Δημαρχείο(Hotel de Ville) . Είναι ένα πανέμορφο κτήριο του 1828, το οποίο αφού έπαθε ζημιές από πυρκαγιά το 1922, χτίστηκε ξανά πιό εντυπωσιακό από ότι ήταν πριν.
Η ιστορία του Δημαρχείου είναι συνδεδεμένη και με το κίνημα της Αυτονομίας.
Όταν οι Βρετανοί επέτρεψαν το 1848 στους Γαλλους να διατηρήσουν τη γλώσσα τους σε μία περιοχή όπου τα Αγγλικά ήταν η βασική γλώσσα, η ιστορία απέδειξε ότι αυτό ήταν η αφορμή από τότε, οι σχέσεις της επαρχίας του Κεμπέκ και του κράτους του Καναδά να περιέλθουν σε αδιέξοδο. Έτσι ξεκίνησε το κίνημα της Αυτονομίας, όπου το 1980 και το 1995, ύστερα από δημοψήφισμα, με οριακά το όχι (50,5%) η επαρχία του Κεμπέκ παρέμεινε ενωμένη με το υπόλοιπο κράτος του Καναδά.
Έχει μείνει στην ιστορία, όταν το 1967, ο πρόεδρος Σαρλ ντε Γκωλ στο τέλος του λόγου του από το μπαλκόνι του Δημαρχείου να λέει την περίφημη φράση ‘’Vive le Quebec - Vive le Quebec Libre’’ (Ζήτω το Κεμπέκ - Ζήτω το ελεύθερο Κεμπέκ!), εκδηλώνοντας την στήριξη του στην αυτονομία της επαρχίας από τον Καναδά.
Συνεχίζοντας τον περίπατο σ’ αυτή την παραδοσιακή γειτονιά το μάτι μας πέφτει σε ένα τεράστιο εντυπωσιακό κτήριο, που αρχικά νομίζεις ότι είναι κάποιο μουσείο, κάποια εκκλησία ή κάποιο σημαντικό δημόσιο κτήριο τέλος πάντων. Στον χάρτη διαβάζουμε ότι είναι το Marche’ Bonsecours.
Αυτό το πανέμορφο κτήριο - στολίδι στον παραλιακό δρόμο - έχει πλούσια ιστορία.
Αρχικά φιλοξένησε τη Βουλή του Καναδά, αργότερα το προσωρινό δημαρχείο, κάποια στιγμή ήταν και θεατρική σκηνή, όπου φιλοξένησε τον Κάρολο Ντίκενς, όταν ήταν ηθοποιός.
Σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα πολυχώρο εκδηλώσεων όπου θα βρεί κανείς αρκετά μικρά καταστήματα, καφέ και εκθέσεις έργων τέχνης.
Προσωπικά, λόγω των μοντέρνων μετατροπών που έχουν γίνει στους εσωτερικούς χώρους, κάπου μου φάνηκαν οι χώροι αδιάφοροι και λίγο παράταιροι και να μην δένουν με την ιστορία του κτηρίου αλλά και το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Μπορεί να είμαι αυστηρός και να κάνω λάθος, δεν είμαι και κριτικός τέχνης.
Συνεχίζοντας πλέον τη βόλτα με το λεωφορείο φτάσαμε στα ορεινά του Μόντρεαλ και συγκεκριμένα στο λόφο McGill, όπου πέρα από την υπέροχη θέα της πόλης - θα είχαμε βέβαια την ευκαιρία και από άλλα ψηλά σημεία να θαυμάσουμε αυτή την ξεχωριστή πόλη - θα γνωρίζαμε και τα κτήρια του ομώνυμου Πανεπιστημίου. Δημιουργήθηκε από τον πλούσιο Σκωτέζο James McGill στις αρχές του 19ου αιώνα. Είναι φημισμένο σε όλο τον κόσμο και στην ιστορία του καταγράφονται οι ταραχές του 1969, όταν αυτονομιστές κάτοικοι προσπάθησαν με βίαιες εξεργέσεις να μετατρέψουν το Πανεπιστήμιο σε γαλλόφωνο, αλλά απέτυχαν.
Η θέα από το λόφο.
Αρκετά κουρασμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ανάκτηση δυνάμεων αλλά και με την απόφαση το βράδυ να επιστρέψουμε ξανά στην παλιά πόλη για να δούμε πως είναι η περιοχή όταν νυχτώνει, αφού το πρώτο βράδυ είχαμε δει πολύ λίγα.
Το απόγευμα εκείνο παίρνοντας το λεωφορείο για να πάμε στο παλιό λιμάνι καταλάβαμε πόσο πολιτισμένοι αλλά και έξω από τύπους είναι στην καθημερινότητα τους αυτοί οι άνθρωποι. Αρχικά με ξάφνιασε που είδα τον οδηγό να φορά βερμούδα και μετά ανεβαίνοντας στο λεωφορείο χαμογελώντας να γυρνά και να μου λέει - ''Bonsoir Monsieur, bienvenue!''
Επιστρέφοντας πάλι εκείνο το βράδυ εκεί που είμασταν το πρωί, ξεκινήσαμε ένα μεγάλο περίπατο από την προκυμαία.
Η όλη διαδρομή είναι πολύ γραφική και νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε κάποια μεσογειακή λουτρόπολη.
Φτάνοντας στα ανατολικά συναντάμε, φτιαγμένο σχεδόν μέσα στη θάλασσα, τοΚέντρο Επιστημών του Μόντρεαλ (Centre des Sciences de Montreal) . Είναι ένας χώρος πολύ δημοφιλής σε μικρούς και μεγάλους, όπου μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις για τα τεχνολογικά επιτεύγματα μέσα από διαδραστικά εκθέματα, αλλά και παράλληλα να διασκεδάσουν. Υπάρχουν χώροι παιχνιδιών, φαγητού (όχι όμως και τίποτα αξιόλογο, περισσότερο σε fast food β’ διαλογής) και ένα εντυπωσιακό θέατρο IMAX, το οποίο προβάλλει κυρίως ταινίες μικρού μήκους με θέμα τη φύση και το ζωικό βασίλειο.
http://www.montrealsciencecentre.com/home.html
Συνεχίζοντας τον περίπατο κατά μήκος της προκυμαίας ωραίες μυρωδιές μας πήραν τη μύτη.
- Όπα λέω, κάτι ωραίο πρέπει να ψήνουν εκεί απέναντι!
Η μυρωδιά μου θύμιζε βάφλα Βελγίου.
Πλησιάζοντας κοντά, ανακαλύψαμε τι ήταν αυτό που τόσος κόσμος κάθε βράδυ συνήθιζε να τρώει από τα πολυάριθμα μαγαζάκια της προκυμαίας.
Ήταν τα περίφημα ''Beaver Tails'' ή επί το ελληνικότερον, αν μπορούσαμε να το μεταφράσουμε κατά λέξη, ''η ουρά του κάστορα''.
Το συγκεκριμένο είναι ένα τηγανητό γλύκισμα κάτι ανάμεσα σε βάφλα και ντόνατ και το οποίο σερβίρεται με πολλούς τρόπους, σκέτο με ζάχαρη, με πραλίνα, με μπανάνα, με φράουλες έως και τον πιό ευφάνταστο συνδυασμό. Ένα γλύκισμα πολύ δημοφιλές στους ντόποιους γιατί το συναντήσαμε να το φτιάχνουν και σε άλλα μέρη εκτός του Μόντρεαλ.
Αφού απολαύσαμε αυτό το νόστιμο γλύκισμα, καθήσαμε στα παγκάκια του πάρκου που υπάρχει κατά μήκος της παραλίας χαζεύοντας τον κόσμο και τις γραφικές άμαξες που περνούσαν από μπροστά μας. Ξαφνικά μία σουρεάλ σκηνή ήλθε να ταράξει την ήρεμη βραδυά. Ένα άλογο, μάλλον τρομαγμένο, σέρνοντας μία άμαξα κάλπαζε αφηνιασμένο ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην παραλιακή λεωφόρο με σοβαρό κίνδυνο να τραυματίσει κάποιον και από πίσω ο ιδιοκτήτης του, τρέχοντας πανικόβλητος, να προσπαθεί να το ακινητοποιήσει. Τελικά δεν είδαμε τι έγινε αφού το άλογο χάθηκε στο βάθος της λεωφόρου.
Η ώρα περνούσε και επειδή αύριο θα έπρεπε να σηκωθούμε πολύ νωρίς, βρεθήκαμε ξανά στην Place Cartier για να φάμε σε ένα πολύ γραφικό εστιατόριο με ένα δροσερό κήπο στο βάθος, το ''Jardin Nelson''.
http://www.jardinnelson.com/en/home.html
Αφού είχαμε ένα υπέροχο δείπνο συνοδεία και ζωντανής μουσικής , πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί αύριο θα ήταν μία πολύ γεμάτη μέρα.
Το σημερινό πρωϊνό με το κλασσικό διώροφο λεωφορείο hop on - hop off θα κάνουμε τον μεγάλο γύρο της πόλης για να έχουμε μία πρώτη εικόνα από όλη την πόλη και τα αξιοθέατα της και τις επόμενες μέρες με την ησυχία μας θα επισκεπτόμασταν μόνοι μας τα σημαντικότερα από αυτά.
Το εισιτήριο και εδώ ήταν διάρκειας τριών ημερών, όπου για τις επόμενες μέρες μας χρησίμευσε πολύ σε μακρυνά μέρη, όπου και η πρόσβαση ήταν κάπως δύσκολη.
Οι πρώτες εικόνες δείχνουν μιά γραφική πόλη, πολύ φιλική για τους κατοίκους, με πολύ πράσινο, δεντροφυτεμένους φαρδείς δρόμους, μεγάλα πεζοδρόμια όπου μπορείς άνετα να περπατήσεις, ανθοστόλιστες πλατείες και μία αρχιτεκτονική να πλησιάζει παρα πολύ σε στυλ τις ευρωπαϊκές μεγαλουπόλεις και αυτό το συναντάς έντονα, περπατώντας ιδίως στην παλιά πόλη.
Είναι μία πόλη που φτιάχτηκε με σεβασμό για τον άνθρωπο!
Επειδή είναι όμως και μία επαρχία επηρεασμένη αρκετά από τη Γαλλική της προέλευση, δείχνει να μην θέλει να ξεκόψει με τις ρίζες της και αυτό το συναντάς σε πολλά σημεία της πόλης. Όπως για παράδειγμα κάποιες είσοδοι του μετρό είναι αντίγραφο αυτών που συναντάμε στο Παρίσι.
Η μέρα μας ξεκίνησε σήμερα από το πιό γοητευτικό κομμάτι του Μόντρεαλ, από την παλιά πόλη και το παλιό λιμάνι.
Η περιοχή αυτή είναι η καλύτερη αρχή για να ξεκινήσει κάποιος την περιήγηση του στην πόλη.
Τα πλακόστρωτα δρομάκια, οι επιβλητικές εκκλησίες, τα εντυπωσακά δημόσια κτήρια, τα αμαξάκια που τα σέρνουν άλογα αλλά και το κοσμοπολίτικο λιμάνι φτιάχνουν ένα ρομαντικό σκηνικό που δίνουν ένα τόνο αρχοντιάς και ευρωπαϊκής αύρας σ’ αυτή την τόσο γοητευτική πόλη.
Εδώ αξίζει, αλλά και επιβάλεται, να ξοδέψει κάποιος πολλές μέρες από το ταξίδι του για να εξερευνήσει και να βιώσει κάθε όμορφη γωνιά αυτής της περιοχής. Εξ άλλου εδώ βρίσκονται και μερικές από τις καλύτερες επιλογές για φαγητό στην πόλη.
Έτσι ξεκινώντας από την πλατεία των Όπλων (Place d’ Armes) συναντάμε ένα από τα πιό θαυμαστά αξιοθέατα της πόλης, την Βασιλική της Notre Dame.
Κάποτε ήταν η μεγαλύτερη εκκλησία της Βόρειας Αμερικής. Χτίστηκε το 1829 και αποτελεί ορόσημο στην περιοχή. Προσωπικά η πρόσοψη μου θύμισε αρκετά τη Notre Dame του Παρισιού.
Το εσωτερικό αυτής της σημαντικής καθολικής εκκλησίας είναι τόσο επιβλητικό που σε αφήνει άφωνο. Στολισμένη με εξαιρετικά λεπτοδουλεμένα κοσμοτεχνήματα από ξύλο καρυδιάς και υπέροχα βιτρώ παράθυρα, καθώς και με ένα από τα μεγαλύτερα εκκλησιαστικά όργανα στον κόσμο σε κάνουν δύσκολα να πιστέψεις τι έφτιαξαν οι άνθρωποι!
Κάποιο βράδυ πετύχαμε και την παράσταση ''Ηχος και Φως'' που παρουσιάζουν τις καλοκαιρινές νύχτες και με φόντο τη φωτισμένη εκκλησία βιώνεις μία μοναδική εμπειρία.
Από τα περίεργα αξιοθέατα της εκκλησίας είναι το παρεκκλήσι της Sacre Coeur, το οποίο κάποια στιγμή κλέβει τις εντυπώσεις και από τον ίδιο τον κύριο ναό. Βρίσκεται κρυμμένο στο βάθος πίσω από την Αγία Τράπεζα και αν δεν το γνωρίζεις από πριν, δύσκολα φαντάζεσαι ότι πίσω από το Ιερό κρύβεται άλλος ένας ναός!
Πολλοί διάσημοι έχουν διαλέξει αυτό το παρεκκλήσι για να τελέσουν το γάμο τους, με πιό γνωστό το γάμο της Σελίν Ντιόν.
Ένα άλλο κομμάτι που είναι συνδεδεμένο με την ιστορία της εκκλησίας αφορά τον αρχιτέκτονα που την σχεδίασε. Ο Ιρλανδός James O’ Donnell σχεδίασε και ξεκίνησε την κατασκευή της Βασιλικής της Notre Dame το 1823. Όντας Προτεστάντης ο ίδιος, λόγω όμως του ενθουσιασμού του για το δημιούργημα του, ασπάστηκε τον καθολικισμό και έτσι του δόθηκε η ''τιμή'' να ταφεί μέσα στο ναό.
Περπατώντας λίγο πιό κάτω από την Notre Dame βρίσκουμε ένα από τα πιό φωτογραφημένα κτήρια του Μόντρεαλ, το Δημαρχείο(Hotel de Ville) . Είναι ένα πανέμορφο κτήριο του 1828, το οποίο αφού έπαθε ζημιές από πυρκαγιά το 1922, χτίστηκε ξανά πιό εντυπωσιακό από ότι ήταν πριν.
Η ιστορία του Δημαρχείου είναι συνδεδεμένη και με το κίνημα της Αυτονομίας.
Όταν οι Βρετανοί επέτρεψαν το 1848 στους Γαλλους να διατηρήσουν τη γλώσσα τους σε μία περιοχή όπου τα Αγγλικά ήταν η βασική γλώσσα, η ιστορία απέδειξε ότι αυτό ήταν η αφορμή από τότε, οι σχέσεις της επαρχίας του Κεμπέκ και του κράτους του Καναδά να περιέλθουν σε αδιέξοδο. Έτσι ξεκίνησε το κίνημα της Αυτονομίας, όπου το 1980 και το 1995, ύστερα από δημοψήφισμα, με οριακά το όχι (50,5%) η επαρχία του Κεμπέκ παρέμεινε ενωμένη με το υπόλοιπο κράτος του Καναδά.
Έχει μείνει στην ιστορία, όταν το 1967, ο πρόεδρος Σαρλ ντε Γκωλ στο τέλος του λόγου του από το μπαλκόνι του Δημαρχείου να λέει την περίφημη φράση ‘’Vive le Quebec - Vive le Quebec Libre’’ (Ζήτω το Κεμπέκ - Ζήτω το ελεύθερο Κεμπέκ!), εκδηλώνοντας την στήριξη του στην αυτονομία της επαρχίας από τον Καναδά.
Συνεχίζοντας τον περίπατο σ’ αυτή την παραδοσιακή γειτονιά το μάτι μας πέφτει σε ένα τεράστιο εντυπωσιακό κτήριο, που αρχικά νομίζεις ότι είναι κάποιο μουσείο, κάποια εκκλησία ή κάποιο σημαντικό δημόσιο κτήριο τέλος πάντων. Στον χάρτη διαβάζουμε ότι είναι το Marche’ Bonsecours.
Αυτό το πανέμορφο κτήριο - στολίδι στον παραλιακό δρόμο - έχει πλούσια ιστορία.
Αρχικά φιλοξένησε τη Βουλή του Καναδά, αργότερα το προσωρινό δημαρχείο, κάποια στιγμή ήταν και θεατρική σκηνή, όπου φιλοξένησε τον Κάρολο Ντίκενς, όταν ήταν ηθοποιός.
Σήμερα έχει μετατραπεί σε ένα πολυχώρο εκδηλώσεων όπου θα βρεί κανείς αρκετά μικρά καταστήματα, καφέ και εκθέσεις έργων τέχνης.
Προσωπικά, λόγω των μοντέρνων μετατροπών που έχουν γίνει στους εσωτερικούς χώρους, κάπου μου φάνηκαν οι χώροι αδιάφοροι και λίγο παράταιροι και να μην δένουν με την ιστορία του κτηρίου αλλά και το εντυπωσιακό εξωτερικό του. Μπορεί να είμαι αυστηρός και να κάνω λάθος, δεν είμαι και κριτικός τέχνης.
Συνεχίζοντας πλέον τη βόλτα με το λεωφορείο φτάσαμε στα ορεινά του Μόντρεαλ και συγκεκριμένα στο λόφο McGill, όπου πέρα από την υπέροχη θέα της πόλης - θα είχαμε βέβαια την ευκαιρία και από άλλα ψηλά σημεία να θαυμάσουμε αυτή την ξεχωριστή πόλη - θα γνωρίζαμε και τα κτήρια του ομώνυμου Πανεπιστημίου. Δημιουργήθηκε από τον πλούσιο Σκωτέζο James McGill στις αρχές του 19ου αιώνα. Είναι φημισμένο σε όλο τον κόσμο και στην ιστορία του καταγράφονται οι ταραχές του 1969, όταν αυτονομιστές κάτοικοι προσπάθησαν με βίαιες εξεργέσεις να μετατρέψουν το Πανεπιστήμιο σε γαλλόφωνο, αλλά απέτυχαν.
Η θέα από το λόφο.
Αρκετά κουρασμένοι επιστρέψαμε στο ξενοδοχείο για ανάκτηση δυνάμεων αλλά και με την απόφαση το βράδυ να επιστρέψουμε ξανά στην παλιά πόλη για να δούμε πως είναι η περιοχή όταν νυχτώνει, αφού το πρώτο βράδυ είχαμε δει πολύ λίγα.
Το απόγευμα εκείνο παίρνοντας το λεωφορείο για να πάμε στο παλιό λιμάνι καταλάβαμε πόσο πολιτισμένοι αλλά και έξω από τύπους είναι στην καθημερινότητα τους αυτοί οι άνθρωποι. Αρχικά με ξάφνιασε που είδα τον οδηγό να φορά βερμούδα και μετά ανεβαίνοντας στο λεωφορείο χαμογελώντας να γυρνά και να μου λέει - ''Bonsoir Monsieur, bienvenue!''
Επιστρέφοντας πάλι εκείνο το βράδυ εκεί που είμασταν το πρωί, ξεκινήσαμε ένα μεγάλο περίπατο από την προκυμαία.
Η όλη διαδρομή είναι πολύ γραφική και νομίζεις ότι βρίσκεσαι σε κάποια μεσογειακή λουτρόπολη.
Φτάνοντας στα ανατολικά συναντάμε, φτιαγμένο σχεδόν μέσα στη θάλασσα, τοΚέντρο Επιστημών του Μόντρεαλ (Centre des Sciences de Montreal) . Είναι ένας χώρος πολύ δημοφιλής σε μικρούς και μεγάλους, όπου μπορούν να αποκτήσουν γνώσεις για τα τεχνολογικά επιτεύγματα μέσα από διαδραστικά εκθέματα, αλλά και παράλληλα να διασκεδάσουν. Υπάρχουν χώροι παιχνιδιών, φαγητού (όχι όμως και τίποτα αξιόλογο, περισσότερο σε fast food β’ διαλογής) και ένα εντυπωσιακό θέατρο IMAX, το οποίο προβάλλει κυρίως ταινίες μικρού μήκους με θέμα τη φύση και το ζωικό βασίλειο.
http://www.montrealsciencecentre.com/home.html
Συνεχίζοντας τον περίπατο κατά μήκος της προκυμαίας ωραίες μυρωδιές μας πήραν τη μύτη.
- Όπα λέω, κάτι ωραίο πρέπει να ψήνουν εκεί απέναντι!
Η μυρωδιά μου θύμιζε βάφλα Βελγίου.
Πλησιάζοντας κοντά, ανακαλύψαμε τι ήταν αυτό που τόσος κόσμος κάθε βράδυ συνήθιζε να τρώει από τα πολυάριθμα μαγαζάκια της προκυμαίας.
Ήταν τα περίφημα ''Beaver Tails'' ή επί το ελληνικότερον, αν μπορούσαμε να το μεταφράσουμε κατά λέξη, ''η ουρά του κάστορα''.
Το συγκεκριμένο είναι ένα τηγανητό γλύκισμα κάτι ανάμεσα σε βάφλα και ντόνατ και το οποίο σερβίρεται με πολλούς τρόπους, σκέτο με ζάχαρη, με πραλίνα, με μπανάνα, με φράουλες έως και τον πιό ευφάνταστο συνδυασμό. Ένα γλύκισμα πολύ δημοφιλές στους ντόποιους γιατί το συναντήσαμε να το φτιάχνουν και σε άλλα μέρη εκτός του Μόντρεαλ.
Αφού απολαύσαμε αυτό το νόστιμο γλύκισμα, καθήσαμε στα παγκάκια του πάρκου που υπάρχει κατά μήκος της παραλίας χαζεύοντας τον κόσμο και τις γραφικές άμαξες που περνούσαν από μπροστά μας. Ξαφνικά μία σουρεάλ σκηνή ήλθε να ταράξει την ήρεμη βραδυά. Ένα άλογο, μάλλον τρομαγμένο, σέρνοντας μία άμαξα κάλπαζε αφηνιασμένο ανάμεσα στα αυτοκίνητα στην παραλιακή λεωφόρο με σοβαρό κίνδυνο να τραυματίσει κάποιον και από πίσω ο ιδιοκτήτης του, τρέχοντας πανικόβλητος, να προσπαθεί να το ακινητοποιήσει. Τελικά δεν είδαμε τι έγινε αφού το άλογο χάθηκε στο βάθος της λεωφόρου.
Η ώρα περνούσε και επειδή αύριο θα έπρεπε να σηκωθούμε πολύ νωρίς, βρεθήκαμε ξανά στην Place Cartier για να φάμε σε ένα πολύ γραφικό εστιατόριο με ένα δροσερό κήπο στο βάθος, το ''Jardin Nelson''.
http://www.jardinnelson.com/en/home.html
Αφού είχαμε ένα υπέροχο δείπνο συνοδεία και ζωντανής μουσικής , πήραμε το δρόμο της επιστροφής γιατί αύριο θα ήταν μία πολύ γεμάτη μέρα.
Last edited: