erodios
Member
- Μηνύματα
- 144
- Likes
- 600
- Ταξίδι-Όνειρο
- Στο φεγγάρι της σκέψης
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Πρώτες πληροφορίες - Βίζα - Συνάλλαγμα
- 1η ημέρα: Από την Μπανγκόκ στο Σιέμ Ριπ
- Πρώτη βραδιά στην Pub Street
- 2η ημέρα: Επιτέλους στο Άνγκορ!
- Angkor Wat
- Ta Prohm Temple
- Angkor Thom
- Δεύτερη βραδιά στο Σιέμ Ριπ
- 3η ημέρα: Στο Κάμπονγκ Φλοκ της λίμνης Τόνλε
- 4η ημέρα: Αναχωρώντας από το Σιέμ Ριπ για το Πουκέτ
Angkor Wat
Βρισκόμασταν πια στον δρόμο δίπλα από την υδάτινη τάφρο/λίμνη που περιβάλλει το Angkor Wat. Αποβιβαστήκαμε από το βαν και περπατήσαμε προς τη δυτική γέφυρα/δίοδο που οδηγεί στο κτηριακό συγκρότημα του ναού. Εκεί γίνονταν κάποιες εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης.
Αρχικά είχα επιλέξει να ανεβάσω την πρώτη από τις δύο παρακάτω φωτογραφίες, επειδή στα δεξιά της διακρίνονται μαζί με τα λιοντάρια και δύο νάγκα, για τα οποία έψαχνα και δεν μπορούσα να βρω κάποια άλλα πιο όμορφα πλάνα, που είχα από την κεντρική είσοδο.
“Αν υποψιαστώ... ότι τα έχω διαγράψει ...θα πεθάνω”, όπως θα 'λεγε και η χήρα Μήτση!
Ψάχνοντας όμως ανακουφίστηκα κάπως. Βρήκα τουλάχιστον τη δεύτερη φωτογραφία, που είναι τραβηγμένη στον κεντρικό διάδρομο προς τον ναό. Σε αυτήν φαίνονται σε πρώτο πλάνο δύο μικρά νάγκα ενώ στο βάθος δεξιά οι πύργοι του Angkor Wat.
Τα νάγκα αντιπροσωπεύουν το πνεύμα του νερού και την ευημερία των Χμερ, των οποίων οι θρύλοι τούς παρουσιάζουν ως απογόνους του θρυλικού Νάγκα. Εμφανίζονται συνήθως ως αγάλματα σε ναούς της Καμπότζης ή πιο συχνά σε γέφυρες ως επτακέφαλα φίδια, απλωμένα σε μια ανοιχτή κουκούλα κόμπρας. Σχετίζονται επίσης με το ουράνιο τόξο και τα χρώματά του.
Ο ξεναγός μας ανέφερε ότι απεικονίσεις των νάγκα ως προστατών υπάρχουν παντού στις άκρες των λωτών των πύργων του Angkor Wat.
Στο πλάι του κεντρικού διαδρόμου προς τον ναό υπάρχει η εξωτερική βόρεια βιβλιοθήκη, που ωστόσο είναι πιθανόν, όπως και αυτές στο κύριο συγκρότημα του ναού, να λειτουργούσε όχι μόνο ως χώρος χειρογράφων αλλά και ως ιερό.
Το παρακάτω πλάνο φαίνεται πως είναι ένα από τα αγαπημένα στο Angkor Wat. Στον χώρο έξω από τον κυρίως ναό, ο οποίος αντικατοπτρίζεται στο νερό της λιμνούλας που σχηματίζεται, συνηθίζουν να φωτογραφίζονται νιόπαντρα και όχι μόνο ζευγάρια.
Το Angkor Wat χτίστηκε στις αρχές του 12ου αι. ως ινδουιστικός ναός αφιερωμένος στον Βισνού και όχι στον Σίβα, όπως συμβαίνει με τους υπόλοιπους της περιοχής. Συνδυάζει δύο βασικούς ρυθμούς τής αρχιτεκτονικής των ναών των Χμερ, τον ναό-γκαλερί και τον ναό-βουνό.
Στους διαδρόμους των εσωτερικών στοών-γκαλερί του, αλλά και εξωτερικά, υπάρχουν παντού ανάγλυφες απεικονίσεις. Στις παρακάτω φωτογραφίες φαίνονται κάποιοι διάδρομοι-γκαλερί, από τους οποίους ο ένας είναι εκτός των άλλων με ανακατασκευασμένη την οροφή του, μετά τις εργασίες συντήρησης που έγιναν από τους Γάλλους κυρίως στη δεκαετία του 1960 και διακόπηκαν στην περίοδο των Ερυθρών Χμερ.
Ο ξεναγός μάς επισήμανε επίσης ότι στις δύσκολες περιόδους της ιστορίας τους, όπως ήταν αυτές των πολεμικών συρράξεων, οι Καμποτζιανοί έβρισκαν καταφύγιο στους χώρους του Angkor Wat σε άθλιες ωστόσο συνθήκες.
Ο ναός-βουνό του Angkor Wat, που ως ρυθμός κυριαρχούσε στην περίοδο της ανέγερσής του, είναι οικοδομημένος σαν πυραμίδα τριών επιπέδων με επιστέγασμα πέντε ογκώδεις πύργους σε σχήμα μπουμπουκιών λωτού. Ο κεντρικός πύργος έχει ύψος 43 μ. από τη βάση του και φτάνει τα 65 μ. από το έδαφος. Το αρχιτεκτονικό σχέδιο του ναού-βουνού αναπαριστά στον συγκεκριμένο ναό τις πέντε κορυφές του μυθικού όρους Μέρου της ινδουιστικής αλλά και της βουδιστικής κοσμολογίας.
Ο ναός μετατράπηκε σταδιακά σε βουδιστικό και σε αντίθεση με άλλα θρησκευτικά συγκροτήματα της περιοχής δεν εγκαταλείφθηκε ποτέ.
Οι σκάλες ανάβασης στο τρίτο επίπεδο του ναού-βουνού είναι πολύ απότομες, θέλοντας πέρα από την προοπτική ύψους να δώσουν και την αίσθηση της αναρρίχησης στον ουρανό, που είναι το βασίλειο των θεών. Η ξύλινη σκάλα που έχει τοποθετηθεί διευκολύνει κάπως την ανάβαση.
Από τα ψηλότερα επίπεδα φαίνεται το δάσος που περιβάλλει πια τον ναό.
Στη δυτική πύλη βρίσκεται το ιερό άγαλμα 5 μ. του Τα Ριτς με τα οκτώ χέρια. Ενώ γνώριζα ότι είναι αφιερωμένο στον Βισνού, διαπίστωσα ότι ως ισχυρό πνεύμα προσκυνάται μέχρι σήμερα και δέχεται προσφορές από τους ντόπιους κατοίκους, οι οποίοι ζητούν την ευλογία του.
Στον ναό υπάρχει επίσης ένα άγαλμα του Βούδα σε μια από τις πιο αγαπημένες και συνηθισμένες αναπαραστάσεις του. Ο Σιντάρτα Γκαουτάμα Βούδα διαλογίζεται στο ιερό δέντρο Μπόντι, όπου έγινε η φώτιση του, ενώ ο ισχυρός βασιλιάς νάγκα Μουκαλίντα τον προστατεύει από τα στοιχεία της φύσης, καλύπτοντάς τον με τη βεντάλια της ανοιχτής κουκούλας του.
Στην παρακάτω φωτογραφία απεικονίζεται ο χώρος “στάθμευσης” των βασιλικών ελεφάντων, όπως τον αποκάλεσε ο ξεναγός μας, και αποβίβασης του αυτοκράτορα. Το Angkor Wat άλλωστε, εκτός από θρησκευτικό συγκρότημα και βασιλικός ναός, υπήρξε πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας. Πιο κάτω είναι ακόμα ένα πιο μακρινό πλάνο της ίδιας πλευράς του συγκροτήματος.
Το Angkor Wat είναι διακοσμημένο με πολλές Ντεβάτα και Άπσαρα, οι οποίες συχνά συγχέονται. Οι Ντεβάτα, όπως αυτή στο ανάγλυφο στο πλάι της εισόδου, είναι δευτερεύουσες γυναικείες θεότητες, ενώ οι Άπσαρα είναι θεϊκές νύμφες και απεικονίζονται σαν ουράνια κορίτσια που χορεύουν.
Η ίδια ονομασία όμως "άπσαρα" αναφέρεται και στον χαρακτηριστικό παραδοσιακό χορό μπαλέτου ή μεμονωμένων χορευτριών της Καμπότζης. Προσωπικά αποχαυνώνομαι όταν τον παρακολουθώ και χάνομαι στην πλαστική κίνηση της παλάμης και των δακτύλων των χορευτριών. Δυστυχώς δεν έχω φωτογραφίες από χορό άπσαρα, αλλά στο διαδίκτυο υπάρχουν πάρα πολλές όπως και πλήθος σχετικών βίντεο.
Το πρώτο από τα παρακάτω βίντεο είναι από τα πιο αγαπημένα μου με χορό άπσαρα, ενώ το δεύτερο το αναρτώ επειδή οι κοπέλες του μπαλέτου χορεύουν στον ναό Ta Prohm, που ήταν η επόμενη στάση μας.
Last edited: