gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.774
- Likes
- 9.658
- Επόμενο Ταξίδι
- Αργεντινή,Χιλή,Ουρουγουάη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μαδρίτη Ι - Κέντρο, Lavapiés, Reina Sofía
- Μαδρίτη ΙΙ - Κέντρο, La Latina, Salamanca, Prado, Retiro, Rio Manzanares, El Rastro
- Μαγιόρκα Ι - Alcúdia, Νυχτερινή Palma
- Μαγιόρκα II - Palma de Mallorca
- Μαγιόρκα ΙII - Valldemossa, Sóller, Port de Sóller
- Μαγιόρκα ΙV - Palma de Mallorca, Καθεδρικός, Ίδρυμα Μιρό
- Βαρκελώνη I - Festes del Gòtic, L'Eixample, Barri Gotic, Κτίρια Gaudí
- Βαρκελώνη II - Barri Gotic (συνέχεια), Barceloneta, El Born, La Ribera
- Επίλογος - Χρήσιμες πληροφορίες
Μαγιόρκα II - Palma de Mallorca
Το πρωινό ξύπνημα ήταν οδυνηρό και η επίσκεψη στο Κέντρο Βιοποικιλότητας των Βαλεαρίδων δεν βοήθησε πολύ. Ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρουσα και δεν χρειάστηκε να κάνουμε απολύτως τίποτα που θα απαιτούσε σκέψη ή ενέργεια. Κάποια στιγμή που ένας διδακτορικός φοιτητής ρώτησε ποιός από τους συμμετέχοντες είναι IT και θα ήθελε να μάθει ή να ρωτήσει για το πρόγραμμα που χρησιμοποιούσαν για τις καταγραφές των νέων ειδών, εγώ και ο @stonerolling κάναμε την πάπια. Η μάλλον βαρετή παρουσίαση των προπτυχιακών προγραμμάτων του πανεπιστημίου (UIB) στα γνωστά, κακά αγγλικά των Ισπανόφωνων που ακολούθησε μας αποκοίμισε ακόμη περισσότερο.
Ευτυχώς όλα τελείωσαν περίπου στις 14:00 κι έτσι είχαμε χρόνο να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο έως τις 18:00 που ήταν προγραμματισμένη η ξενάγηση στην Palma de Mallorca. Περάσαμε μόνο μπροστά από Coliseo Balear, την αρένα των ταυρομαχιών δηλαδή, πήραμε 1-2 πίτσες στο χέρι (μέρες είχαμε να φάμε πίτσα,
) και “ρίξαμε” μια καλή σιέστα που ήταν απαραίτητη.
Καθώς καθυστερήσαμε λίγο να φύγουμε από το ξενοδοχείο και το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο σημείο του ραντεβού δεν ερχόταν αναγκαστήκαμε να περπατήσουμε - σχεδόν τρέχοντας - όλη την 30λεπτη διαδρομή για να φτάσουμε καθυστερημένοι για την ξενάγηση που είχε ήδη αρχίσει. Τραβήξαμε μια δυό βιαστικές φωτογραφίες του εντυπωσιακού και τεράστιου καθεδρικού της Πάλμα και της περιοχής προς την θάλασσα.
Μπήκαμε επιτέλους στο γκρούπ κι ακούγαμε αυτά που έλεγε η πολύ καταρτισμένη και ιδιαίτερα ενθουσιώδης ξεναγός για τον ναό. Μας μίλησε για πολλά, όπως για τον τεράστιο ρόδακα του - το στρογγυλό παράθυρο με βιτρό - που είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, για τα αστεία γκαργκόιλς που διαθέτει (σε αντίθεση με τα αντίστοιχα τρομακτικά που έχουν άλλοι ναοί) αλλά και για τις αλλαγές που είχε φέρει στο εσωτερικό του ο περίφημος Καταλανός αρχιτέκτονας Γκαουντί. Αυτά τα τελευταία δεν τα είδαμε γιατί η είσοδος στον ναό δεν ήταν στο πρόγραμμα αλλά είχαμε αποφασίσει να μπούμε μόνοι μας σε 2ο χρόνο.
Προχωρήσαμε στα στενά που βρίσκονται πίσω από το ναό κατευθυνόμενοι προς το κέντρο της παλιάς πόλης ενώ μας εξηγούσε πολλά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της περιοχής.
Ένα από αυτά ήταν η ύπαρξη ενός πάνω ορόφου, σχετικά χαμηλοτάβανου, με πολλά ανοίγματα, που λειτουργούσε ως σύστημα κλιματισμού και το οποίο το είχαν κληρονομήσει στους ντόπιους οι άραβες που για αρκετά χρόνια είχαν το νησί στην κατοχή τους.
Άλλο στοιχείο των αρχοντικών της περιοχής ήταν οι πολλές, μικρές εσωτερικές αυλές με αψίδες και συχνά περίτεχνες σκάλες κάτι που είχα δει στο παρελθόν στην Βαρκελώνη.
Σε λίγο φτάσαμε στην Plaça de Cort ή αλλιώς Plaça de Palma, μια μικρή τριγωνική πλατεία περιτρυγιρισμένη από όμορφα κτίρια αλλά και μια υπεραιωνόβια ελιά που δέσποζε στην μια άκρη της.
Στην ίδια πλατεία βρίσκεται και το κτίριο του δημαρχείου της πόλης, που εξωτερικά μπορείς να θαυμάσεις τις περίτεχνες ξύλινες σκεπές και τις διακοσμημένες πόρτες του.
Φυσικά και εσωτερικά υπήρχαν πολλά να θαυμάσεις, όπως οι μεγάλες μαριονέτες από πεπιεσμένο χαρτί που συχνά συναντάς και στην ηπειρωτική Ισπανία.
Συνεχίσαμε στους δρόμους και τους πεζοδρόμους που όσο απομακρυνόμασταν από τον καθεδρικό άλλαζαν ελαφρά το στυλ τους.
Δεν αργήσαμε πολύ για να φτάσουμε στην μικρή Plaça del Marquès del Palmer όπου στέκεται το κτίριο Can Forteza Rey, σε στυλ Αρτ Νουβό, σαφώς επηρεασμένο από τα έργα του Γκαουντί.
Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε ύστερα από λίγο, στην Plaça Major που βρήκαμε ευκαιρία να την δούμε ημέρα και με κόσμο αυτή την φορά.
Είχαμε όμως ακόμη 1,5 ώρα φως στην διάθεση μας και καθώς αντέχαμε ακόμη αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μόνοι μας σε άλλα αξιοθέατα της πόλης. Πρώτα απ’ όλα κατεβήκαμε προς την La Rambla της Πάλμα που συγκρινόμενη με την αντίστοιχη της Βαρκελώνης, έμοιαζε να είναι La Rambla από τα Lidl.
Πάνω στη Rambla είδαμε το μοναστήρι Convent de Santa Magdalena de Palma καθώς και την είσοδο του πολιτιστικού κέντρου La Misericòrdia.
Ενώ όλα όσα είχαμε δει στην διάρκεια της ξενάγησης ανήκαν στην “Πάνω πόλη” από την στιγμή που πατήσαμε στη La Rambla είχαμε βρεθεί στην “Κάτω πόλη” που θεωρητικά ήταν υποδεέστερη. Η βόλτα στους δρόμους της όμως δεν έδειχνε κάτι τέτοιο. Κι εδώ υπήρχαν όμορφες γειτονιές, ωραία διακοσμημένα σπίτια και κτίρια ενώ κατά περιόδους πετυχαίναμε πολυτελή ξενοδοχεία με πραγματικά πολύ ξεχωριστές εσωτερικές αυλές και αίθρια.
Το άγαλμα της σφίγγας μπροστά από το κτίριο Casal Solleric μας “υποδέχτηκε” στην είσοδο του Paseo del Born, έναν δρόμο στο στυλ της Rambla αλλά απείρως ωραιότερο και γραφικότερο.
Μετά τον φαρδύ Paseo del Born ξανάρχισαν το στενά δρομάκια, αυτή τη φορά γεμάτα από τουρίστες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά καταστήματα.
Συνεχίσαμε προς την παραλιακή και φτάσαμε στο γοτθικό κτίριο Llotja de Palma, που ήταν το κέντρο εμπορικών και ναυτιλιακών συναλλαγών της πόλης και το οποίο χτίστηκε μεταξύ του 1426 και του 1447. Μας θύμισε έντονα το αντίστοιχο κτίριο της Βαλένθια (Llotja de la Seda) που είχαμε δει πριν 2 χρόνια αν και αυτό της Μαγιόρκα ήταν σαφώς μικρότερο και φτωχότερο.
Απ’ εκεί πήραμε τον παραλιακό δρόμο με τους φοίνικες και σύντομα φτάσαμε μπροστά στο κτίριο του 16ου αιώνα Consolat de Mar που επιπλέον διαθέτει ωραίους κήπους και σήμερα στεγάζει υπηρεσίες της τοπικής κυβέρνησης. Ο ήλιος πια είχε πέσει και ο φωτισμός είχε δώσει μια έξτρα λάμψη στο κτίριο. Ο δε @stonerolling συνέχισε την αυτό-φωτογράφιση του είτε ως “βλήμα” στο κανόνι είτε ως Τιτάνας που σηκώνει με άνεση την πινακίδα της Palma.
Η προσπάθεια που κάναμε για να βγούμε δίπλα στην θάλασσα, στην τεράστια μαρίνα της Πάλμα, στέφθηκε από πλήρη αποτυχία καθώς τα πάντα ήταν φραγμένα, ίσως λόγω μιας έκθεσης σκαφών και λοιπών ναυτιλιακών ειδών. Γυρίσαμε έτσι προς την πόλη περνώντας, όσο αυτό ήταν δυνατό, από διαφορετικές διαδρομές. Έτσι βρεθήκαμε αρχικά στην ήσυχη πλατεία Plaça de Sa Drassana ενώ περνούσαμε διαρκώς μπροστά από πολυτελή ξενοδοχείο κι εστιατόρια. Στο τελευταίο που είδαμε μάλλον έτρωγαν υπερβολικά (τον Abaco) και γι' αυτό υπήρχε άνθρωπος στην πόρτα που εμπόδιζε την φωτογράφιση.
Φτάσαμε στο αραβικό κηπάριο L'Hort del Rei που βρίσκεται κάτω από το Βασιλικό Ανάκτορο, και το οποίο φωτισμένο αναδεικνυόταν περισσότερο από ότι στην διάρκεια της ημέρας.
Όταν συναντήσαμε το ίδρυμα - μουσείο - καφετέρια (όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω) Fundación Bartolomé March είχαμε αρχίσει να ανηφορίζουμε, επιστρέφοντας προς την “άνω πόλη”.
Μετά το κοινοβούλιο της τοπικής κυβέρνησης (Parlament de les Illes Balears) βγήκαμε σε γνωστά μέρη, στο δημαρχείο και στην πλατεία Plaça de Cort.
Εκεί προσέξαμε για πρώτη φορά το κτίριο Can Corbella (σε στύλ neoMudejar), με τα εξαίρετα βιτρό παράθυρα του. Φαντάζομαι πως αν φωτιζόταν ολόκληρο το κτίριο θα μπορούσαμε να απολαύσουμε περισσότερες λεπτομέρειες αλλά φαίνεται ότι έκαναν οικονομία…
Είχε έρθει πια η ώρα να βρέξουμε το λαρύγγι μας που είχε στεγνώσει. Είχαμε σημειώσει 2-3 μπαράκια λίγο πιο κάτω, κοντά στην πλατεία εμπορίου (Plaça del Mercat) και πήγαμε προς τα εκεί. Η περιοχή αν και είχε κάποιο ενδιαφέρον για περιηγητές, αποδείχθηκε πολύ ήσυχη για τα γούστα μας, με λιγοστό κόσμο και μισοάδεια μπαρ.
Έτσι γρήγορα επιστρέψαμε πιο κεντρικά κι αφού περάσαμε δίπλα από την εκκλησία Santa Eulàlia de Ciutat de Mallorca αρχίσαμε να βλέπουμε πιο “ζωηρές” περιοχές.
Με λίγο ψάξιμο καταλήξαμε στο ομορφούλικο Sa Juguetería, που ήταν διακοσμημένο με ταπετσαρίες αποτελούμενες από κομμάτια γνωστών και άγνωστων κόμιξ καθώς και διάφορα παιδικά κι εφηβικά παιχνίδια. Είχε αρκετό καλλιτεχνικό ύφος και νεανικό κοινό που ήταν κυρίως φοιτητές Erasmus. Συνδιάσαμε συμπαθητικό κρασάκι με ελαφρύ φαγητό και όχι, αυτή την φορά, δεν έφαγε πίτσα. Δεν είχε στον κατάλογο…
Διαδρομή 2ης ημέρας στην Μαγιόρκα
Η επόμενη ημέρα ήταν ουσιαστικά χαμένη από τουριστική άποψη καθώς πέρα από τις πρωινές συναντήσεις και τις διαλέξεις (πολύ ενδιαφέρουσες, ειδικά αυτή για το Gentrification σε σχέση με το τουρισμό) στο πρόγραμμα υπήρχε μεσημεριανό φαγητό στην σχολή τουριστικών επαγγελμάτων.
Η υποτιθέμενη μεσογειακή κουζίνα που μας είπαν ότι θα δοκιμάζαμε στην πράξη ήταν διάφορες γκλαμουριές και δηθενιές της μοντέρνας κουζίνας (μοσχάρι σε σως αχλάδι, χυμό φραγκοστάφυλο, σπαράγγια, λεμονόχορτα κι άλλα τέτοια). Στην διάρκεια του γεύματος, ένα ζευγάρι ρουμάνων καθηγητών, μας ρώτησε την γνώμη μας, ως Έλληνες, για το αν είναι σωστό αυτό που είχαν διαβάσει κι έκαναν, δηλαδή να πίνουν ένα κουτάλι ελαιόλαδο κάθε μέρα σαν γιατρικό, τρελαθήκαμε στο γέλιο. Τους είπαμε πως στην Ελλάδα η ποσότητα ελαιόλαδου που καταναλώνουμε είναι τεράστια καθώς μπαίνει παντού σε ποσότητα. Ευτυχώς πάντως υπήρχε μπόλικο καλό κρασί και μια μεγάλη χαρούμενη παρέα. Ο @stonerolling δεν σταμάτησε να ζητά κι άλλο μπουκάλι, παρέσυρε και τους άλλους (όχι εμένα, δεν είμαι τέτοιος…) κι τελικά, αρκετά αργά το απόγευμα, φύγαμε απ’ εκεί ελαφρώς τρεκλίζοντας.
Το υπόλοιπο απόγευμα μην με ρωτήσετε τι κάναμε, δεν ξέρω να σας πω... Το βράδυ πάντως ακολουθήσαμε ομοιοπαθητική αγωγή σε επανάληψη. Sa Juguetería για αρχή (μέχρι να μας διώξουν - σχεδόν όλα τα μπαρ του κέντρου έκλειναν στις 12:00 - 12:30). Αυτή τη φορά είχε πολύ περισσότερο κόσμο, οπότε δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να κάτσουμε στην μπάρα κι ο @stonerolling το χάρηκε γιατί είχε την δυνατότητα να κουνιέται στον ρυθμό της μουσικής. Γνωρίσαμε και την γκαρσόνα η οποία μας επιβεβαίωσε ότι δεν τρέχει τίποτα άλλο στο κέντρο και πως όλα ήταν ψόφια γενικά. Η ίδια δε είχε επισκεφθεί την Αθήνα μαζί με την σύντροφό της και έτρεφε μεγάλη εκτίμηση για τα Εξάρχεια, ένα μέρος γεμάτο ζωή και ενέργεια, όπως έλεγε. Κρίνοντας από το ύφος του μαγαζιού που δούλευε, ο @stonerolling την ρώτησε αν είχε επισκεφτεί το Booze στο κέντρο της Αθήνας και φυσικά το ήξερε. Μετά την αποχώρηση μας καταλήξαμε (αναγκαστικά, μιας που δεν ήμασταν για ύπνο) στο Shamrock Irish Pub. Εκεί έγιναν πάλι τα γνωστά με τον @stonerolling να χοροπηδάει χωρίς σταματημό στους ρυθμούς της ροκ μπάντας μέχρι τις 3:30. Rewind and replay please.
Το πρωινό ξύπνημα ήταν οδυνηρό και η επίσκεψη στο Κέντρο Βιοποικιλότητας των Βαλεαρίδων δεν βοήθησε πολύ. Ήταν όμως αρκετά ενδιαφέρουσα και δεν χρειάστηκε να κάνουμε απολύτως τίποτα που θα απαιτούσε σκέψη ή ενέργεια. Κάποια στιγμή που ένας διδακτορικός φοιτητής ρώτησε ποιός από τους συμμετέχοντες είναι IT και θα ήθελε να μάθει ή να ρωτήσει για το πρόγραμμα που χρησιμοποιούσαν για τις καταγραφές των νέων ειδών, εγώ και ο @stonerolling κάναμε την πάπια. Η μάλλον βαρετή παρουσίαση των προπτυχιακών προγραμμάτων του πανεπιστημίου (UIB) στα γνωστά, κακά αγγλικά των Ισπανόφωνων που ακολούθησε μας αποκοίμισε ακόμη περισσότερο.


Ευτυχώς όλα τελείωσαν περίπου στις 14:00 κι έτσι είχαμε χρόνο να γυρίσουμε στο ξενοδοχείο έως τις 18:00 που ήταν προγραμματισμένη η ξενάγηση στην Palma de Mallorca. Περάσαμε μόνο μπροστά από Coliseo Balear, την αρένα των ταυρομαχιών δηλαδή, πήραμε 1-2 πίτσες στο χέρι (μέρες είχαμε να φάμε πίτσα,





Καθώς καθυστερήσαμε λίγο να φύγουμε από το ξενοδοχείο και το λεωφορείο που θα μας πήγαινε στο σημείο του ραντεβού δεν ερχόταν αναγκαστήκαμε να περπατήσουμε - σχεδόν τρέχοντας - όλη την 30λεπτη διαδρομή για να φτάσουμε καθυστερημένοι για την ξενάγηση που είχε ήδη αρχίσει. Τραβήξαμε μια δυό βιαστικές φωτογραφίες του εντυπωσιακού και τεράστιου καθεδρικού της Πάλμα και της περιοχής προς την θάλασσα.



Μπήκαμε επιτέλους στο γκρούπ κι ακούγαμε αυτά που έλεγε η πολύ καταρτισμένη και ιδιαίτερα ενθουσιώδης ξεναγός για τον ναό. Μας μίλησε για πολλά, όπως για τον τεράστιο ρόδακα του - το στρογγυλό παράθυρο με βιτρό - που είναι ο μεγαλύτερος στον κόσμο, για τα αστεία γκαργκόιλς που διαθέτει (σε αντίθεση με τα αντίστοιχα τρομακτικά που έχουν άλλοι ναοί) αλλά και για τις αλλαγές που είχε φέρει στο εσωτερικό του ο περίφημος Καταλανός αρχιτέκτονας Γκαουντί. Αυτά τα τελευταία δεν τα είδαμε γιατί η είσοδος στον ναό δεν ήταν στο πρόγραμμα αλλά είχαμε αποφασίσει να μπούμε μόνοι μας σε 2ο χρόνο.



Προχωρήσαμε στα στενά που βρίσκονται πίσω από το ναό κατευθυνόμενοι προς το κέντρο της παλιάς πόλης ενώ μας εξηγούσε πολλά αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά της περιοχής.



Ένα από αυτά ήταν η ύπαρξη ενός πάνω ορόφου, σχετικά χαμηλοτάβανου, με πολλά ανοίγματα, που λειτουργούσε ως σύστημα κλιματισμού και το οποίο το είχαν κληρονομήσει στους ντόπιους οι άραβες που για αρκετά χρόνια είχαν το νησί στην κατοχή τους.

Άλλο στοιχείο των αρχοντικών της περιοχής ήταν οι πολλές, μικρές εσωτερικές αυλές με αψίδες και συχνά περίτεχνες σκάλες κάτι που είχα δει στο παρελθόν στην Βαρκελώνη.



Σε λίγο φτάσαμε στην Plaça de Cort ή αλλιώς Plaça de Palma, μια μικρή τριγωνική πλατεία περιτρυγιρισμένη από όμορφα κτίρια αλλά και μια υπεραιωνόβια ελιά που δέσποζε στην μια άκρη της.


Στην ίδια πλατεία βρίσκεται και το κτίριο του δημαρχείου της πόλης, που εξωτερικά μπορείς να θαυμάσεις τις περίτεχνες ξύλινες σκεπές και τις διακοσμημένες πόρτες του.



Φυσικά και εσωτερικά υπήρχαν πολλά να θαυμάσεις, όπως οι μεγάλες μαριονέτες από πεπιεσμένο χαρτί που συχνά συναντάς και στην ηπειρωτική Ισπανία.



Συνεχίσαμε στους δρόμους και τους πεζοδρόμους που όσο απομακρυνόμασταν από τον καθεδρικό άλλαζαν ελαφρά το στυλ τους.



Δεν αργήσαμε πολύ για να φτάσουμε στην μικρή Plaça del Marquès del Palmer όπου στέκεται το κτίριο Can Forteza Rey, σε στυλ Αρτ Νουβό, σαφώς επηρεασμένο από τα έργα του Γκαουντί.


Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε ύστερα από λίγο, στην Plaça Major που βρήκαμε ευκαιρία να την δούμε ημέρα και με κόσμο αυτή την φορά.


Είχαμε όμως ακόμη 1,5 ώρα φως στην διάθεση μας και καθώς αντέχαμε ακόμη αποφασίσαμε να συνεχίσουμε μόνοι μας σε άλλα αξιοθέατα της πόλης. Πρώτα απ’ όλα κατεβήκαμε προς την La Rambla της Πάλμα που συγκρινόμενη με την αντίστοιχη της Βαρκελώνης, έμοιαζε να είναι La Rambla από τα Lidl.


Πάνω στη Rambla είδαμε το μοναστήρι Convent de Santa Magdalena de Palma καθώς και την είσοδο του πολιτιστικού κέντρου La Misericòrdia.


Ενώ όλα όσα είχαμε δει στην διάρκεια της ξενάγησης ανήκαν στην “Πάνω πόλη” από την στιγμή που πατήσαμε στη La Rambla είχαμε βρεθεί στην “Κάτω πόλη” που θεωρητικά ήταν υποδεέστερη. Η βόλτα στους δρόμους της όμως δεν έδειχνε κάτι τέτοιο. Κι εδώ υπήρχαν όμορφες γειτονιές, ωραία διακοσμημένα σπίτια και κτίρια ενώ κατά περιόδους πετυχαίναμε πολυτελή ξενοδοχεία με πραγματικά πολύ ξεχωριστές εσωτερικές αυλές και αίθρια.



Το άγαλμα της σφίγγας μπροστά από το κτίριο Casal Solleric μας “υποδέχτηκε” στην είσοδο του Paseo del Born, έναν δρόμο στο στυλ της Rambla αλλά απείρως ωραιότερο και γραφικότερο.



Μετά τον φαρδύ Paseo del Born ξανάρχισαν το στενά δρομάκια, αυτή τη φορά γεμάτα από τουρίστες, ξενοδοχεία, εστιατόρια και τουριστικά καταστήματα.


Συνεχίσαμε προς την παραλιακή και φτάσαμε στο γοτθικό κτίριο Llotja de Palma, που ήταν το κέντρο εμπορικών και ναυτιλιακών συναλλαγών της πόλης και το οποίο χτίστηκε μεταξύ του 1426 και του 1447. Μας θύμισε έντονα το αντίστοιχο κτίριο της Βαλένθια (Llotja de la Seda) που είχαμε δει πριν 2 χρόνια αν και αυτό της Μαγιόρκα ήταν σαφώς μικρότερο και φτωχότερο.



Απ’ εκεί πήραμε τον παραλιακό δρόμο με τους φοίνικες και σύντομα φτάσαμε μπροστά στο κτίριο του 16ου αιώνα Consolat de Mar που επιπλέον διαθέτει ωραίους κήπους και σήμερα στεγάζει υπηρεσίες της τοπικής κυβέρνησης. Ο ήλιος πια είχε πέσει και ο φωτισμός είχε δώσει μια έξτρα λάμψη στο κτίριο. Ο δε @stonerolling συνέχισε την αυτό-φωτογράφιση του είτε ως “βλήμα” στο κανόνι είτε ως Τιτάνας που σηκώνει με άνεση την πινακίδα της Palma.



Η προσπάθεια που κάναμε για να βγούμε δίπλα στην θάλασσα, στην τεράστια μαρίνα της Πάλμα, στέφθηκε από πλήρη αποτυχία καθώς τα πάντα ήταν φραγμένα, ίσως λόγω μιας έκθεσης σκαφών και λοιπών ναυτιλιακών ειδών. Γυρίσαμε έτσι προς την πόλη περνώντας, όσο αυτό ήταν δυνατό, από διαφορετικές διαδρομές. Έτσι βρεθήκαμε αρχικά στην ήσυχη πλατεία Plaça de Sa Drassana ενώ περνούσαμε διαρκώς μπροστά από πολυτελή ξενοδοχείο κι εστιατόρια. Στο τελευταίο που είδαμε μάλλον έτρωγαν υπερβολικά (τον Abaco) και γι' αυτό υπήρχε άνθρωπος στην πόρτα που εμπόδιζε την φωτογράφιση.



Φτάσαμε στο αραβικό κηπάριο L'Hort del Rei που βρίσκεται κάτω από το Βασιλικό Ανάκτορο, και το οποίο φωτισμένο αναδεικνυόταν περισσότερο από ότι στην διάρκεια της ημέρας.


Όταν συναντήσαμε το ίδρυμα - μουσείο - καφετέρια (όλα τα σφάζω, όλα τα μαχαιρώνω) Fundación Bartolomé March είχαμε αρχίσει να ανηφορίζουμε, επιστρέφοντας προς την “άνω πόλη”.

Μετά το κοινοβούλιο της τοπικής κυβέρνησης (Parlament de les Illes Balears) βγήκαμε σε γνωστά μέρη, στο δημαρχείο και στην πλατεία Plaça de Cort.


Εκεί προσέξαμε για πρώτη φορά το κτίριο Can Corbella (σε στύλ neoMudejar), με τα εξαίρετα βιτρό παράθυρα του. Φαντάζομαι πως αν φωτιζόταν ολόκληρο το κτίριο θα μπορούσαμε να απολαύσουμε περισσότερες λεπτομέρειες αλλά φαίνεται ότι έκαναν οικονομία…

Είχε έρθει πια η ώρα να βρέξουμε το λαρύγγι μας που είχε στεγνώσει. Είχαμε σημειώσει 2-3 μπαράκια λίγο πιο κάτω, κοντά στην πλατεία εμπορίου (Plaça del Mercat) και πήγαμε προς τα εκεί. Η περιοχή αν και είχε κάποιο ενδιαφέρον για περιηγητές, αποδείχθηκε πολύ ήσυχη για τα γούστα μας, με λιγοστό κόσμο και μισοάδεια μπαρ.


Έτσι γρήγορα επιστρέψαμε πιο κεντρικά κι αφού περάσαμε δίπλα από την εκκλησία Santa Eulàlia de Ciutat de Mallorca αρχίσαμε να βλέπουμε πιο “ζωηρές” περιοχές.


Με λίγο ψάξιμο καταλήξαμε στο ομορφούλικο Sa Juguetería, που ήταν διακοσμημένο με ταπετσαρίες αποτελούμενες από κομμάτια γνωστών και άγνωστων κόμιξ καθώς και διάφορα παιδικά κι εφηβικά παιχνίδια. Είχε αρκετό καλλιτεχνικό ύφος και νεανικό κοινό που ήταν κυρίως φοιτητές Erasmus. Συνδιάσαμε συμπαθητικό κρασάκι με ελαφρύ φαγητό και όχι, αυτή την φορά, δεν έφαγε πίτσα. Δεν είχε στον κατάλογο…


Διαδρομή 2ης ημέρας στην Μαγιόρκα

Η επόμενη ημέρα ήταν ουσιαστικά χαμένη από τουριστική άποψη καθώς πέρα από τις πρωινές συναντήσεις και τις διαλέξεις (πολύ ενδιαφέρουσες, ειδικά αυτή για το Gentrification σε σχέση με το τουρισμό) στο πρόγραμμα υπήρχε μεσημεριανό φαγητό στην σχολή τουριστικών επαγγελμάτων.

Η υποτιθέμενη μεσογειακή κουζίνα που μας είπαν ότι θα δοκιμάζαμε στην πράξη ήταν διάφορες γκλαμουριές και δηθενιές της μοντέρνας κουζίνας (μοσχάρι σε σως αχλάδι, χυμό φραγκοστάφυλο, σπαράγγια, λεμονόχορτα κι άλλα τέτοια). Στην διάρκεια του γεύματος, ένα ζευγάρι ρουμάνων καθηγητών, μας ρώτησε την γνώμη μας, ως Έλληνες, για το αν είναι σωστό αυτό που είχαν διαβάσει κι έκαναν, δηλαδή να πίνουν ένα κουτάλι ελαιόλαδο κάθε μέρα σαν γιατρικό, τρελαθήκαμε στο γέλιο. Τους είπαμε πως στην Ελλάδα η ποσότητα ελαιόλαδου που καταναλώνουμε είναι τεράστια καθώς μπαίνει παντού σε ποσότητα. Ευτυχώς πάντως υπήρχε μπόλικο καλό κρασί και μια μεγάλη χαρούμενη παρέα. Ο @stonerolling δεν σταμάτησε να ζητά κι άλλο μπουκάλι, παρέσυρε και τους άλλους (όχι εμένα, δεν είμαι τέτοιος…) κι τελικά, αρκετά αργά το απόγευμα, φύγαμε απ’ εκεί ελαφρώς τρεκλίζοντας.


Το υπόλοιπο απόγευμα μην με ρωτήσετε τι κάναμε, δεν ξέρω να σας πω... Το βράδυ πάντως ακολουθήσαμε ομοιοπαθητική αγωγή σε επανάληψη. Sa Juguetería για αρχή (μέχρι να μας διώξουν - σχεδόν όλα τα μπαρ του κέντρου έκλειναν στις 12:00 - 12:30). Αυτή τη φορά είχε πολύ περισσότερο κόσμο, οπότε δεν είχαμε άλλη επιλογή από το να κάτσουμε στην μπάρα κι ο @stonerolling το χάρηκε γιατί είχε την δυνατότητα να κουνιέται στον ρυθμό της μουσικής. Γνωρίσαμε και την γκαρσόνα η οποία μας επιβεβαίωσε ότι δεν τρέχει τίποτα άλλο στο κέντρο και πως όλα ήταν ψόφια γενικά. Η ίδια δε είχε επισκεφθεί την Αθήνα μαζί με την σύντροφό της και έτρεφε μεγάλη εκτίμηση για τα Εξάρχεια, ένα μέρος γεμάτο ζωή και ενέργεια, όπως έλεγε. Κρίνοντας από το ύφος του μαγαζιού που δούλευε, ο @stonerolling την ρώτησε αν είχε επισκεφτεί το Booze στο κέντρο της Αθήνας και φυσικά το ήξερε. Μετά την αποχώρηση μας καταλήξαμε (αναγκαστικά, μιας που δεν ήμασταν για ύπνο) στο Shamrock Irish Pub. Εκεί έγιναν πάλι τα γνωστά με τον @stonerolling να χοροπηδάει χωρίς σταματημό στους ρυθμούς της ροκ μπάντας μέχρι τις 3:30. Rewind and replay please.


