gkalla
Member
- Μηνύματα
- 1.774
- Likes
- 9.658
- Επόμενο Ταξίδι
- Αργεντινή,Χιλή,Ουρουγουάη
- Ταξίδι-Όνειρο
- Κούβα, Περού, Ν. Ζηλανδία
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Μαδρίτη Ι - Κέντρο, Lavapiés, Reina Sofía
- Μαδρίτη ΙΙ - Κέντρο, La Latina, Salamanca, Prado, Retiro, Rio Manzanares, El Rastro
- Μαγιόρκα Ι - Alcúdia, Νυχτερινή Palma
- Μαγιόρκα II - Palma de Mallorca
- Μαγιόρκα ΙII - Valldemossa, Sóller, Port de Sóller
- Μαγιόρκα ΙV - Palma de Mallorca, Καθεδρικός, Ίδρυμα Μιρό
- Βαρκελώνη I - Festes del Gòtic, L'Eixample, Barri Gotic, Κτίρια Gaudí
- Βαρκελώνη II - Barri Gotic (συνέχεια), Barceloneta, El Born, La Ribera
- Επίλογος - Χρήσιμες πληροφορίες
Μαγιόρκα ΙII - Valldemossa, Sóller, Port de Sóller
Η 4η ημέρα στην Μαγιόρκα θα ήταν αφιερωμένη σε μια εκδρομή στα γραφικά χωριά που είναι σκαρφαλωμένα στην οροσειρά της Tramuntana, τα σχετικά χαμηλά βουνά που απλώνονται σε όλη την βόρειο-δυτική πλευρά του νησιού.
Η αρχή έγινε με την Valldemossa, ένα αρκετά μεγάλο χωριό γεμάτο με ιστορικά κτίρια, επιβλητικές εκκλησίες και πολλές γραφικές γωνιές. Φυσικά ήταν κι’ αυτό γεμάτο από τουρίστες που, αν και σχετικά νωρίς, είχαν αρχίσει να συρρέουν.
Το πρώτο βασικό αξιοθέατο και ίσως το σημαντικότερο του χωριού, ήταν ένα βασιλικό παλάτι που από το 1399 είχε μετατραπεί σε μοναστήρι,και σήμερα πια σε μουσείο, το Museu Cartoixa de Valldemossa. Το περικυκλώσαμε φωτογραφίζοντας πολλές από τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες των επιμέρους κτισμάτων του, μισοακούγοντας ταυτόχρονα τις περιγραφές του ξεναγού.
Προχωρήσαμε στο πίσω μέρος του μοναστηριού, σ’ένα παρατηρητήριο (Placa Rubén Darío) απ’ όπου μπορούσαμε να δούμε αρκετά καλά το εξωτερικό μέρος του χωριού, την γύρω δασική κι αγροτική περιοχή αλλά και μακριά, στο βάθος, τον μεγάλο κάμπο της Μαγιόρκα.
Συνεχίσαμε στα πολύ γραφικά στενά του οικισμού, ανακαλύπτοντας συνεχώς πολύ ενδιαφέρουσες γωνιές του.
Η ξενάγηση δεν θα μπορούσε να μην μας φέρει στην Església de Sant Bartomeu που παρά την αφιέρωσή της στο Άγιο Βαρθολομαίο ουσιαστικά είναι αφιερωμένη στην Sta. Catalina Thomàs, την βασική Αγία ολόκληρου του νησιού η οποία καταγόταν από την Valldemossa.
Δεν ξέχασαν να μας πάνε επίσης στο σπίτι στο οποίο γεννήθηκε και τώρα υπάρχει εκεί ένας μικρός βωμός.
Εννοείτε πως έγινε αναφορά στον Πολωνό συνθέτη Σοπέν που πέρασε στο χωριό αρκετό καιρό μαζί με τη αγαπημένη του γαλλίδα συγγραφέα Amantine-Lucile-Aurore Dupin (γνωστή με το ψευδώνυμο George Sand). Υπήρχε κι ένα μουσείο αφιερωμένο σ’ αυτούς τους 2 καθώς η Dupin έγραψε και βιβλίο σχετικό με την περιοχή, κάνοντας την ευρύτερα γνωστή σ’ όλη την Ευρώπη του 18ο αιώνα.
Αφού περπατήσαμε αρκετά στα στενά του χωριού, ήπιαμε καφεδάκι και τσιμπήσαμε μερικά τοπικά γλυκά επιβιβαστήκαμε ξανά στο λεωφορείο με κατεύθυνση ένα παρατηρητήριο ανάμεσα στην Valldemossa και την Deià (Mirador de sa Foradada). Εκεί αγναντέψαμε το πέλαγος και τις ακτές του νησιού που μοιάζουν πολύ με τις ακτές των δυτικών περιοχών των Ιονίων Νήσων. Είδαμε ακόμη και τον βράχο Na foradada που βγαίνει προς την θάλασσα, σαν μικρή χερσόνησος κι έχει μια περίεργη τρύπα στην κορυφή του.
Στην Deià δεν σταθήκαμε καθόλου αν και μας είχαν πει πως θα σταματούσαμε κι εκεί. Ίσα ίσα προλάβαμε να βγάλουμε 1-2 φωτογραφίες μέσα από το λεωφορείο. Μάλλον πήρε το αυτί τους την επιθυμία του @stonerolling που ήθελε να σταματήσουμε στην παραλία του οικισμού (Cala de Deià), για να κάνει μια βουτιά. Θα σκέφτηκαν “Μας τα έχει πρήξει με το κόλλημά του με τις βουτιές και τους χορούς”.
Σε περίπου μισή ωρίτσα είχαμε φτάσει στο Sóller, μια μικρή πόλη 14 χιλιάδων κατοίκων, στο κέντρο της περιοχής της Tramuntana, μέσα σ’ ένα μικρό κάμπο που περιτριγυρίζεται από την ομώνυμη οροσειρά.
Η πόλη ήταν γεμάτη από δύο ειδών σημαίες που έμοιαζαν λίγο με την τουρκική και την αγγλική. Σχεδόν όλα τα κτίρια αλλά και το δημαρχείο είχαν τέτοιες σημαίες και άλλα σύμβολα της εποχής όπως π.χ. σπαθια και γιαταγάνια. Μάθαμε από τον ξεναγό πως 2-3 μέρες μετά θα εορταζόταν το φεστιβάλ Firó, στην μνήμη της εκδίωξης των Μαυριτανών πειρατών από την περιοχή. Οι ντόπιοι ντύνονται είτε με τα παραδοσιακά ενδύματα είτε με τα πειρατικά ρούχα με τα χαρακτηριστικά μαυριτάνικα τουρμπάνια και πραγματοποιούν αναπαραστάσεις των μαχών της εποχής συνοδευμένες με βεγγαλικά.
Είχαμε φτάσει πια στην κεντρική πλατεία του Sóller όπου πέρα από το δημαρχείο είδαμε άλλα 2 ακόμη πιο ιδιαίτερα οικοδομήματα. Η Església de Sant Bartomeu de Sóller, η εντυπωσιακή εκκλησία του 1904 και το κτίριο της τράπεζας Banco de Sóller (τώρα τράπεζα Santander), και τα 2 φτιαγμένα από τον μαθητή του Γκαουντί, Joan Rubió Bellver.
Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πόλης είναι το παλιό ξύλινο τραίνο/τραμ που την συνδέει με την Πάλμα αλλά και το Λιμάνι του Σόγιερ (Port de Sóller) και αποτελούσε για πολλά χρόνια το μόνο τρόπο επικοινωνίας με τον γύρω κόσμο. Το είδαμε αρκετές φορές να πηγαινοέρχεται περνώντας μάλιστα από την κεντρική πλατεία σαν να ήταν τραμ.
Όταν ο ξεναγός μας αποδέσμευσε πήγαμε, δίπλα στην Plaça de la Constitució, στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, για να δούμε τις 2 μικρές εκθέσεις τέχνης αφιερωμένους σε δυο διάσημους Ισπανούς ζωγράφους, στον Miró και στο Picasso. Ο Miró καταγόταν από το Sóller (από την πλευρά της μητέρας του) και επισκεπτόταν συχνά το μέρος φιλοξενώντας συχνά κι άλλους καλλιτέχνες, όπως ο Picasso. Κάποια στιγμή αποφάσισε να δωρίσει αρκετά από τα έργα του με σκοπό να γίνει μια μικρή μόνιμη έκθεση στην πόλη κι έπεισε τον Picasso να κάνει κι εκείνος το ίδιο, δίνοντας αρκετά κεραμικά που είχε δημιουργήσει. Οι 2 εκθέσεις μάλιστα είναι τελείως δωρεάν για όποιον θέλει να τις επισκεφθεί. Εννοείτε πως δεν τις χάσαμε.
Μετά από ένα διάλειμμα για ανεφοδιασμό σε τροφή και δροσερή μπυρίτσα αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα στην περιοχή του κέντρου στον λίγο χρόνο που διαθέταμε. Μπήκαμε στα στενά, που πια είχαν αρχίσει να κατακλύζονται από τουρίστες για να δούμε όσο περισσότερο γινόταν αυτήν την πολύ γραφική πόλη.
Η τελευταία στάση της εκδρομής θα ήταν το Port de Sóller στο οποίο φτάσαμε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα. Συναντήσαμε έναν τουριστικό, παραθαλάσσιο οικισμό, χτισμένο γύρω από ένα σχετικά όμορφο, κλειστό κόλπο, γεμάτο από αμφιβόλου αισθητικής πολυκατοικίες, εστιατόρια, σουβενιράδικα, ομπρελοξαπλωστρες κι αρκετό κόσμο να κατακλύζει όλη την περιοχή. Στο βάθος και σε όλες τις πλαγιές των λόφων βλέπαμε παντού χτισμένα σπίτια που εικάζω πως τα περισσότερα ήταν ενοικιαζόμενα ή εξοχικές κατοικίες ενώ προς την έξοδο του κόλπου βλέπαμε επιπλέον τον γραφικό φάρο του λιμανιού (Far des Cap Gros).
Ο @stonerolling είδε θάλασσα και δεν κρατήθηκε. Παρόλο που τα νερά δεν φαινόντουσαν ιδιαίτερα ελκυστικά, αυτός βούτηξε αμέσως, παρέα με μια συνάδελφο από την Κροατία, ενώ οι υπόλοιποι συνάδελφοι απλά βούτηξαν τα πόδια τους στο δροσερό νερό.
Κατά τις 6 η εκδρομή τελείωσε και μέχρι τις 7,5-8 είχαμε επιστρέψει στο ξενοδοχείο μας, αρκετά κουρασμένοι. Λίγο αργότερα ξαναβγήκαμε στην γειτονιά για να τσιμπήσουμε κάτι στο συνοικιακό μαγαζάκι Café & restaurant Estaciones που βρισκόταν δίπλα στην γέφυρα Es Pont des Tren και το πάρκο Parc de ses Estacions. Πιάσαμε την κουβέντα με την χαμογελαστή και πολύ γλυκιά Βολιβιανή σερβιτόρα μιλώντας λίγο για την πολιτική κατάσταση της χώρας της, όταν στην κουβέντα ενεπλάκει κι ένα ζευγάρι Ισπανών “κατηγορώντας” την ως αναρχική και κομμουνίστρια. Την υπερασπιστήκαμε, και κάναμε μια σχετικά ήρεμη κουβέντα μαζί τους. Δήλωναν φτωχοί, δημόσιοι υπάλληλοι, μέλη του δεξιού κόμματος της Ισπανίας και είχαν όρεξη να μας αναλύσουν την “φιλοσοφία’ τους γύρω από την πολιτική κατάσταση του πλανήτη. Διαφωνούσαμε προφανώς και προσπαθήσαμε να απαλλαγούμε ευγενικά από την παρέα τους κάτι που πετύχαμε σχετικά γρήγορα. Η τρελή κατάληξη είναι πως όταν έφυγαν, η σερβιτόρα μας ενημέρωσε πως μας είχαν κεράσει το φαγητό μας. Που να συμφωνούσαμε κιόλας! Θα είχαμε τώρα σπίτι κι αυτοκίνητο στην Μαγιόρκα.
Δεν είμασταν για πολλά πολλά αυτή την τελευταία νύχτα μας στο νησί. Με την βοήθεια της Βολιβιανής εντοπίσαμε ένα μικρό μπαράκι (Scandal) στην περιοχή και ήπιαμε 1-2 αποχαιρετιστήριες τεκίλες πριν τελικά επιστρέψουμε στο φιλόξενο ξενοδοχείο μας.
Το θετικό ήταν πως την επόμενη μέρα δεν θα είχαμε την υποχρέωση να πάμε στο πανεπιστήμιο οπότε θα μπορούσαμε να ξεκουραστούμε ως σχετικά αργά και θα μας έμενε αρκετός χρόνος για να επισκεφτούμε 2 ακόμα σημεία της Πάλμα που θέλαμε να δούμε εως ότου έρθει η ώρα να φύγουμε για την Βαρκελώνη.
Διαδρομή 4ης ημέρας στην Μαγιόρκα
Η 4η ημέρα στην Μαγιόρκα θα ήταν αφιερωμένη σε μια εκδρομή στα γραφικά χωριά που είναι σκαρφαλωμένα στην οροσειρά της Tramuntana, τα σχετικά χαμηλά βουνά που απλώνονται σε όλη την βόρειο-δυτική πλευρά του νησιού.
Η αρχή έγινε με την Valldemossa, ένα αρκετά μεγάλο χωριό γεμάτο με ιστορικά κτίρια, επιβλητικές εκκλησίες και πολλές γραφικές γωνιές. Φυσικά ήταν κι’ αυτό γεμάτο από τουρίστες που, αν και σχετικά νωρίς, είχαν αρχίσει να συρρέουν.


Το πρώτο βασικό αξιοθέατο και ίσως το σημαντικότερο του χωριού, ήταν ένα βασιλικό παλάτι που από το 1399 είχε μετατραπεί σε μοναστήρι,και σήμερα πια σε μουσείο, το Museu Cartoixa de Valldemossa. Το περικυκλώσαμε φωτογραφίζοντας πολλές από τις αρχιτεκτονικές λεπτομέρειες των επιμέρους κτισμάτων του, μισοακούγοντας ταυτόχρονα τις περιγραφές του ξεναγού.



Προχωρήσαμε στο πίσω μέρος του μοναστηριού, σ’ένα παρατηρητήριο (Placa Rubén Darío) απ’ όπου μπορούσαμε να δούμε αρκετά καλά το εξωτερικό μέρος του χωριού, την γύρω δασική κι αγροτική περιοχή αλλά και μακριά, στο βάθος, τον μεγάλο κάμπο της Μαγιόρκα.


Συνεχίσαμε στα πολύ γραφικά στενά του οικισμού, ανακαλύπτοντας συνεχώς πολύ ενδιαφέρουσες γωνιές του.



Η ξενάγηση δεν θα μπορούσε να μην μας φέρει στην Església de Sant Bartomeu που παρά την αφιέρωσή της στο Άγιο Βαρθολομαίο ουσιαστικά είναι αφιερωμένη στην Sta. Catalina Thomàs, την βασική Αγία ολόκληρου του νησιού η οποία καταγόταν από την Valldemossa.


Δεν ξέχασαν να μας πάνε επίσης στο σπίτι στο οποίο γεννήθηκε και τώρα υπάρχει εκεί ένας μικρός βωμός.

Εννοείτε πως έγινε αναφορά στον Πολωνό συνθέτη Σοπέν που πέρασε στο χωριό αρκετό καιρό μαζί με τη αγαπημένη του γαλλίδα συγγραφέα Amantine-Lucile-Aurore Dupin (γνωστή με το ψευδώνυμο George Sand). Υπήρχε κι ένα μουσείο αφιερωμένο σ’ αυτούς τους 2 καθώς η Dupin έγραψε και βιβλίο σχετικό με την περιοχή, κάνοντας την ευρύτερα γνωστή σ’ όλη την Ευρώπη του 18ο αιώνα.


Αφού περπατήσαμε αρκετά στα στενά του χωριού, ήπιαμε καφεδάκι και τσιμπήσαμε μερικά τοπικά γλυκά επιβιβαστήκαμε ξανά στο λεωφορείο με κατεύθυνση ένα παρατηρητήριο ανάμεσα στην Valldemossa και την Deià (Mirador de sa Foradada). Εκεί αγναντέψαμε το πέλαγος και τις ακτές του νησιού που μοιάζουν πολύ με τις ακτές των δυτικών περιοχών των Ιονίων Νήσων. Είδαμε ακόμη και τον βράχο Na foradada που βγαίνει προς την θάλασσα, σαν μικρή χερσόνησος κι έχει μια περίεργη τρύπα στην κορυφή του.


Στην Deià δεν σταθήκαμε καθόλου αν και μας είχαν πει πως θα σταματούσαμε κι εκεί. Ίσα ίσα προλάβαμε να βγάλουμε 1-2 φωτογραφίες μέσα από το λεωφορείο. Μάλλον πήρε το αυτί τους την επιθυμία του @stonerolling που ήθελε να σταματήσουμε στην παραλία του οικισμού (Cala de Deià), για να κάνει μια βουτιά. Θα σκέφτηκαν “Μας τα έχει πρήξει με το κόλλημά του με τις βουτιές και τους χορούς”.


Σε περίπου μισή ωρίτσα είχαμε φτάσει στο Sóller, μια μικρή πόλη 14 χιλιάδων κατοίκων, στο κέντρο της περιοχής της Tramuntana, μέσα σ’ ένα μικρό κάμπο που περιτριγυρίζεται από την ομώνυμη οροσειρά.
Η πόλη ήταν γεμάτη από δύο ειδών σημαίες που έμοιαζαν λίγο με την τουρκική και την αγγλική. Σχεδόν όλα τα κτίρια αλλά και το δημαρχείο είχαν τέτοιες σημαίες και άλλα σύμβολα της εποχής όπως π.χ. σπαθια και γιαταγάνια. Μάθαμε από τον ξεναγό πως 2-3 μέρες μετά θα εορταζόταν το φεστιβάλ Firó, στην μνήμη της εκδίωξης των Μαυριτανών πειρατών από την περιοχή. Οι ντόπιοι ντύνονται είτε με τα παραδοσιακά ενδύματα είτε με τα πειρατικά ρούχα με τα χαρακτηριστικά μαυριτάνικα τουρμπάνια και πραγματοποιούν αναπαραστάσεις των μαχών της εποχής συνοδευμένες με βεγγαλικά.


Είχαμε φτάσει πια στην κεντρική πλατεία του Sóller όπου πέρα από το δημαρχείο είδαμε άλλα 2 ακόμη πιο ιδιαίτερα οικοδομήματα. Η Església de Sant Bartomeu de Sóller, η εντυπωσιακή εκκλησία του 1904 και το κτίριο της τράπεζας Banco de Sóller (τώρα τράπεζα Santander), και τα 2 φτιαγμένα από τον μαθητή του Γκαουντί, Joan Rubió Bellver.



Ένα από τα βασικά χαρακτηριστικά της πόλης είναι το παλιό ξύλινο τραίνο/τραμ που την συνδέει με την Πάλμα αλλά και το Λιμάνι του Σόγιερ (Port de Sóller) και αποτελούσε για πολλά χρόνια το μόνο τρόπο επικοινωνίας με τον γύρω κόσμο. Το είδαμε αρκετές φορές να πηγαινοέρχεται περνώντας μάλιστα από την κεντρική πλατεία σαν να ήταν τραμ.


Όταν ο ξεναγός μας αποδέσμευσε πήγαμε, δίπλα στην Plaça de la Constitució, στον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης, για να δούμε τις 2 μικρές εκθέσεις τέχνης αφιερωμένους σε δυο διάσημους Ισπανούς ζωγράφους, στον Miró και στο Picasso. Ο Miró καταγόταν από το Sóller (από την πλευρά της μητέρας του) και επισκεπτόταν συχνά το μέρος φιλοξενώντας συχνά κι άλλους καλλιτέχνες, όπως ο Picasso. Κάποια στιγμή αποφάσισε να δωρίσει αρκετά από τα έργα του με σκοπό να γίνει μια μικρή μόνιμη έκθεση στην πόλη κι έπεισε τον Picasso να κάνει κι εκείνος το ίδιο, δίνοντας αρκετά κεραμικά που είχε δημιουργήσει. Οι 2 εκθέσεις μάλιστα είναι τελείως δωρεάν για όποιον θέλει να τις επισκεφθεί. Εννοείτε πως δεν τις χάσαμε.




Μετά από ένα διάλειμμα για ανεφοδιασμό σε τροφή και δροσερή μπυρίτσα αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή βόλτα στην περιοχή του κέντρου στον λίγο χρόνο που διαθέταμε. Μπήκαμε στα στενά, που πια είχαν αρχίσει να κατακλύζονται από τουρίστες για να δούμε όσο περισσότερο γινόταν αυτήν την πολύ γραφική πόλη.



Η τελευταία στάση της εκδρομής θα ήταν το Port de Sóller στο οποίο φτάσαμε λίγο μετά τις 4 το απόγευμα. Συναντήσαμε έναν τουριστικό, παραθαλάσσιο οικισμό, χτισμένο γύρω από ένα σχετικά όμορφο, κλειστό κόλπο, γεμάτο από αμφιβόλου αισθητικής πολυκατοικίες, εστιατόρια, σουβενιράδικα, ομπρελοξαπλωστρες κι αρκετό κόσμο να κατακλύζει όλη την περιοχή. Στο βάθος και σε όλες τις πλαγιές των λόφων βλέπαμε παντού χτισμένα σπίτια που εικάζω πως τα περισσότερα ήταν ενοικιαζόμενα ή εξοχικές κατοικίες ενώ προς την έξοδο του κόλπου βλέπαμε επιπλέον τον γραφικό φάρο του λιμανιού (Far des Cap Gros).



Ο @stonerolling είδε θάλασσα και δεν κρατήθηκε. Παρόλο που τα νερά δεν φαινόντουσαν ιδιαίτερα ελκυστικά, αυτός βούτηξε αμέσως, παρέα με μια συνάδελφο από την Κροατία, ενώ οι υπόλοιποι συνάδελφοι απλά βούτηξαν τα πόδια τους στο δροσερό νερό.
Κατά τις 6 η εκδρομή τελείωσε και μέχρι τις 7,5-8 είχαμε επιστρέψει στο ξενοδοχείο μας, αρκετά κουρασμένοι. Λίγο αργότερα ξαναβγήκαμε στην γειτονιά για να τσιμπήσουμε κάτι στο συνοικιακό μαγαζάκι Café & restaurant Estaciones που βρισκόταν δίπλα στην γέφυρα Es Pont des Tren και το πάρκο Parc de ses Estacions. Πιάσαμε την κουβέντα με την χαμογελαστή και πολύ γλυκιά Βολιβιανή σερβιτόρα μιλώντας λίγο για την πολιτική κατάσταση της χώρας της, όταν στην κουβέντα ενεπλάκει κι ένα ζευγάρι Ισπανών “κατηγορώντας” την ως αναρχική και κομμουνίστρια. Την υπερασπιστήκαμε, και κάναμε μια σχετικά ήρεμη κουβέντα μαζί τους. Δήλωναν φτωχοί, δημόσιοι υπάλληλοι, μέλη του δεξιού κόμματος της Ισπανίας και είχαν όρεξη να μας αναλύσουν την “φιλοσοφία’ τους γύρω από την πολιτική κατάσταση του πλανήτη. Διαφωνούσαμε προφανώς και προσπαθήσαμε να απαλλαγούμε ευγενικά από την παρέα τους κάτι που πετύχαμε σχετικά γρήγορα. Η τρελή κατάληξη είναι πως όταν έφυγαν, η σερβιτόρα μας ενημέρωσε πως μας είχαν κεράσει το φαγητό μας. Που να συμφωνούσαμε κιόλας! Θα είχαμε τώρα σπίτι κι αυτοκίνητο στην Μαγιόρκα.
Δεν είμασταν για πολλά πολλά αυτή την τελευταία νύχτα μας στο νησί. Με την βοήθεια της Βολιβιανής εντοπίσαμε ένα μικρό μπαράκι (Scandal) στην περιοχή και ήπιαμε 1-2 αποχαιρετιστήριες τεκίλες πριν τελικά επιστρέψουμε στο φιλόξενο ξενοδοχείο μας.


Το θετικό ήταν πως την επόμενη μέρα δεν θα είχαμε την υποχρέωση να πάμε στο πανεπιστήμιο οπότε θα μπορούσαμε να ξεκουραστούμε ως σχετικά αργά και θα μας έμενε αρκετός χρόνος για να επισκεφτούμε 2 ακόμα σημεία της Πάλμα που θέλαμε να δούμε εως ότου έρθει η ώρα να φύγουμε για την Βαρκελώνη.
Διαδρομή 4ης ημέρας στην Μαγιόρκα
