Γαλλία Απόβαση στη Νορμανδία

pinelopi

Member
Μηνύματα
265
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
Βρεττάνη , Λίγηρας
Ταξίδι-Όνειρο
Παντού..αρκεί να φεύγω

To πρωϊ της επόμενης ημέρας , ο καιρός ήταν ακόμα καλύτερος . Λαμπερός ήλιος και γλυκιά θερμοκρασία . Ότι έπρεπε για βόλτα στα παράλια. Το πρόγραμμα σήμερα θα περιελάμβανε την Αλαβάστρινη ακτή “Côte d’ Albatre”

Ξεκινώντας λοιπόν , πρώτη στάση ήταν το ονειρεμένο Honfleur , στα παράλια της Μάγχης. Γραφικό θέρετρο της Γαλλικής μπουρζουαζίας των αρχών του 20ου αιώνα, κρατάει ακόμα το αλλοτινό του αέρα. Με το παλιό λιμάνι του (Vieux Bassin) γεμάτο με μικρά και μεγάλα ιστιοπλοϊκά , τα πανέμορφα μαγαζιά του γύρω γύρω, τα γραφικά δρομάκια που σε καλούν να τα περπατήσεις…Εντυπωσιακή και πρωτότυπη η ξύλινη εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης που θα πρέπει να την επισκεφθείτε…


Η βόλτα στα μαγαζιά , τα ψώνια και το άραγμα σε κάποιο καφέ επιβάλλονται…Να διορθώσω ..τα ψώνια δεν επιβάλλονται γιατί οι τιμές δεν είναι φθηνές αλλά τα μαγαζιά είναι κουκλιά.. . οπότε μπαίνεις να τα χαζέψεις και όλο και κάτι θα βρεθεί να σου φωνάξει «πάρε με …πάρε με».

Συνεχίζουμε την περίηγησή μας περνώντας από την περίφημη Γέφυρα της Νορμανδίας ( Pont de Normandie) ( έχει διόδια αν θυμάμαι καλά περίπου 5 ?) και συνεχίζουμε για τη Χάβρη που αποτελεί το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Γαλλίας . Δεν παρουσιάζει κατά τη γνώμη μου κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Μία απλή βόλτα με το αυτοκίνητο νομίζω ότι αρκεί .Σημειώνω μόνο την εκκλησία St- Joseph που μοιάζει με φάρο και είναι τόσο ψηλή που φαίνεται από όλη την πόλη.


Επόμενη στάση η πόλη Etretat . Είναι γνωστή για τους 2 τεράστιους βράχους που στέκουν επιβλητικοί στην παραλία της τους “Falaise d’ Amont” και “Falaise d’ Aval” με το χαρακτηριστικό λευκό πέτρωμά τους που διαβρώνεται σταδιακά από τη θάλασσα. Νομίζω ότι μπορείς από κάποιο μονοπάτι να ανέβεις στους βράχους αυτούς αλλά ήταν πάρα πολύ για μένα τέτοια ανηφόρα
Για ένα καφέ ή και φαγητό ακόμη , προτείνω το Γκόλφ Κλαμπ που δεσπόζει πάνω σε ένα λόφο στην κορυφή της πόλης με υπέροχη θέα . Είναι ανοιχτό κλαμπ που μπορεί να πάει ο καθένας χωρίς να είναι μέλος και να παίζει γκολφ και οι τιμές του είναι κανονικές. Εμείς καθίσαμε για ένα ελαφρύ σάντουιτς , μπύρα και γλυκό .
Αφού ξεκουραστήκαμε και χαζέψαμε αρκετή ώρα προς την ανοιχτή θάλασσα, συνεχίζουμε για Fecamp. Στη Fecamp αξίζει να επισκεφθείτε το Palais Benedictine . Κατά την έξοδο επιβάλλεται μία επίσκεψη στο κατάστημα που λειτουργεί εντός του χώρου για τις απαραίτητες αγορές ( φυσικά λικέρ Βενεδικτίνης. Βρισκόμαστε άλλωστε στην πηγή).

Αν και σκοπεύαμε να συνεχίσουμε μέχρι την Dieppe , η «Γιορτή της Mουσικής και της Θάλασσας» στην παραλία της Fecamp μας έκανε να αλλάξουμε πλάνο. Θα μέναμε περισσότερο στην όμορφη αυτή πόλη …Περιπλανηθήκαμε στους πάγκους που πουλούσαν ότι μπορεί να φανταστεί κανείς ( εξοπλισμό για σκάφη, ρουχισμό, είδη διακόσμησης…όλα θαλασσινά) , απολαύσαμε το διαγωνισμό των χαρταετών στην παραλία , φάγαμε παγωτά και λιαστήκαμε …πάντα με μουσική υπόκρουση καθώς έπαιζαν διάφορες μπάντες τριγύρω.
Θέλω εδώ να σημειώσω ότι αξιοπερίεργος είναι ο τρόπος που αράζουν τα σκάφη τους στο λιμάνι τους. Λόγω του φαινομένου της παλίρροιας τα διάφορα σκάφη , μικρά και μεγάλα δεν έχουν άγκυρες . Δένονται με σχοινιά δεξιά και αριστερά με τα διπλανά τους και από την πλώρη στην αποβάθρα , η οποία είναι πλωτή .Αυτές οι αποβάθρες στηρίζονται σε ψηλές ξύλινες κολώνες οι οποίες έχουν ποντισθεί μέσα στη θάλασσα και είναι και τα μοναδικά σταθερά σημεία του όλου συστήματος. Με την άνοδο των νερών λοιπόν, αρχίζουν οι αποβάθρες να ανεβαίνουν μαζί με τα σκάφη. Όταν τα νερά υποχωρούν , γλυστρούν προς τα κάτω οι αποβάθρες μαζί με όλο το …στόλο και πάει λέγοντας…….. ( αυτή μία μικρή αναφορά για όσους αγαπούν και ασχολούνται με την θάλασσα και τη «ναυτική τέχνη»)

Στο γυρισμό δεν ακολουθήσαμε τον δρόμο από τον οποίο ήρθαμε αλλά ένα εσωτερικό δρόμο για να διασχίσουμε την Pont de Tancarville , μία από τις πιο γνωστές μεγάλες γέφυρες του Σηκουάνα. To βραδάκι κάναμε πάλι τη βόλτα μας μετά φαγητού στην Dauville και στην Trouville. Κάναμε και την σκέψη να επισκεφθούμε το φημισμένο καζίνο της Dauville όμως μείναμε με την όρεξη καθώς απαγορευόταν η είσοδος σε άτομα κάτω από 18 ετών και η μικρή δεν έμπαινε με τίποτα. Πίσω λοιπόν για ύπνο γιατί την άλλη ημέρα είχε αναχώρηση νωρίς νωρίς.

Την επομένη ήταν η ημέρα που θα φεύγαμε πλέον προς τη δυτική πλευρά της Νορμανδίας. Η πρώτη μεγάλη πόλη που θα συναντούσαμε ήταν η Caen. Η διαδρομή όμως ως την Caen ήταν όλα τα λεφτά καθώς διασχίζει την περιοχή του Calvados. Βάλαμε λοιπόν στο GPS από Pont L’ Eveque κατεύθυνση για Beuvron en Auge που είναι ένα πανέμορφο χωριουδάκι . Με τον τρόπο αυτό διασχίζεις όλη την περιοχή Pays d’ Auge , που είναι η καρδιά της Νορμανδικής υπαίθρου. Το θέμα είναι να αποφύγει κανείς την κύρια οδική αρτηρία που δεν βλέπεις τίποτα . Στην περιοχή λοιπόν αυτή μπορείς να ακολουθήσεις δύο «γαστρονομικές» διαδρομές: είτε το δρόμο του Μηλίτη(Route du Cidre) είτε το δρόμο του τυριού( Route du Fromage). Τι είναι αυτές οι διαδρομές λοιπόν….Η πρώτη είναι διαδρομή που σε οδηγεί στα διάφορα αποστακτήρια του μπράντυ Calvados και η δεύτερη σε διάφορα τυροκομεία.
Εμείς φυσικά και προτιμήσαμε το “δρόμο του Μηλίτη”. Δεν θυμάμαι ακριβώς το νούμερο όμως δεν πρόκειται να τον χάσετε. Σε όλη τη διαδρομή υπάρχουν ταμπελίτσες που έχουν ζωγραφισμένο ένα μήλο και το νούμερο του δρόμου. Aπλά τις ακολουθείτε. Εδώ λοιπόν παράγεται το πασίγνωστο μπράντυ . Ο δρόμος σε περνά από πολλά αποστακτήρια που αν δεν ακολουθήσετε αυτή τη διαδρομή δεν πρόκειται να τα δείτε ( είναι ακριβώς σαν να διασχίζεις την περιοχή του Chianti στην Τοσκάνη με τα οινοποιεία ) . Σταματάτε , δοκιμάζετε και αγοράζετε ότι σας αρέσει…Οι τιμές πολύ καλές .Τι θα πάρετε; Φυσικά Calvados , μηλίτη, λικέρ και μαρμελάδες και ζελέ μήλου με μπράντυ ή χωρίς .

Συνεχίζουμε φθάνοντας στην Caen .Πρόκειται για μία πόλη χωρίς πολύ μεγάλο ενδιαφέρον. Ανοικοδομήθηκε πλήρως μετά την Μάχη της Νορμανδίας . Αξίζει να επισκεφθείτε το κάστρο που δεσπόζει στην κορυφή , χτισμένο τον 11ο αιώνα από τον Γουλιέλμο τον Κατακτητή και τα δύο εντυπωσιακά Αβαεία που έχτισε μαζί με τη γυναίκα του , ως εξιλέωση για τον αιμομικτικό τους γάμο , το Αβαείο των Ανδρών(Abbaye aux Hommes) και το Αβαείο των Γυναικών( Abbaye aux Dames).
Στο κάστρο στεγάζεται και το Μουσείο Καλών Τεχνών της πόλης. Πριν φύγετε περπατήστε και στην Rue du Vaugueux την πιο γνωστή παλιά περιοχή της πόλης.
Να σημειώσω εδώ ότι από την Caen και δυτικά αλλάζει πλέον η αρχιτεκτονική της Νορμανδίας. Tα σπίτια χτίζονται περισσότερο με πέτρες καθώς αφθονεί πλέον η ανοιχτόχρωμη ονομαστή πέτρα της Caen .

Σε περίπου μισή ώρα από την Caen σταματάμε στην ιστορική πόλη Bayeux. Απαραίτητη η στάση εδώ για να επισκεφθείτε την φημισμένη ταπισερί του. Πρόκειται για μία κεντημένη ταπισερί μήκους 70 μέτρων η οποία κατασκευάστηκε περίπου το 1066 μ.Χ. , που αναπαριστά την νορμανδική επιδρομή του Γουλιέλμου στην Αγγλία. Εκτίθεται σε μία κατασκότεινη αίθουσα στο «Κέντρο του Γουλιέλμου του Κατακτητή» . Το γύρω σκοτάδι κάνει τα άριστα διατηρημένα χρώματα του κεντήματος , το οποίο μόνο φωτίζεται με ειδικά μελετημένο φωτισμό , να προβάλλονται με τον καλύτερο τρόπο.
Στο Bayeux επισκεφθήκαμε επίσης τον καθεδρικό Ναό της Παναγίας και το Μουσείο της Μάχης της Νορμανδίας( War Museum) . Εδώ ξετυλίγεται όλο το χρονικό της απόβασης των συμμαχικών στρατευμάτων στις ακτές της Νορμανδίας με πλήρη ανασκόπηση των γεγονότων μέσω φωτογραφιών , οπτικοακουστικού υλικού , όπλων , στρατιωτικών στολών , άρθρων της εποχήςκ.λ.π. . Ακριβώς απέναντι από το Μουσείο υπάρχει και το νεκροταφείο πολέμου του Βαyeux. Συνεχίζουμε στο δρόμο των ακτών να ακολουθούμε την ιστορία , με επόμενη στάση την πόλη Arromanches όπου στην παραλία της κείτονται τα κουφάρια των τεράστιων τεχνητών στρατιωτικών λιμανιών ( Μulberry Harbors) που κατασκευάστηκαν για την απόβαση και στη συνέχεια επισκεπτόμενοι την ακτή Omaha Beach και το Αμερικάνικο στρατιωτικό νεκροταφείο ( γύρω στους 10.000 τάφους έχει) στην Colleville sur mer. Περίπου μία εβδομάδα πριν το είχε επισκεφθεί ο Obama.
Το απόγευμα πλέον είχε προχωρήσει αρκετά οπότε και ήταν ώρα να αρχίσουμε να κατηφορίζουμε προς το Mont saint michel. Το βράδυ θα μέναμε σε ένα άλλο B/B κοντά στο Mont saint michel .Το όνομά του “Ferme du Rouet”(www.fermedurouet.fr). Ήταν μία φάρμα με αγελάδες χαμένη στην εξοχή. Τα βράδια καθόμασταν στην αυλή περιμένοντας να αποφασίσει να σκοτεινιάσει , πίνοντας τα ..λικέρ που είχαμε αγοράσει και ακούγοντας το απόλυτο …τίποτα. Μονάχα τους γρύλλους και καμιά αγελάδα που μπορεί να ενοχλούνταν που μας άκουγε. Άλλωστε δεν είχε συνηθίσει να ακούει ομιλίες τόσο προχωρημένη ώρα …11 το βράδυ .( μα επιτέλους αυτοί οι Γάλλοι με τόσο φώς πως τρώνε βραδυνό και κοιμούνται από τις 10; ).
 

Attachments

Last edited by a moderator:

marydim

Member
Μηνύματα
1.631
Likes
410
Επόμενο Ταξίδι
Μεσόγειος
Ταξίδι-Όνειρο
Δρόμος Αγ. Ιακώβου-Ισπανί
Το πρώτο σας "σπίτι" φαίνεται μια χαρά και κάτι μου λέει ότι η Νορμανδία θα μας ξετρελάνει απ' όσα θα μας αφηγηθείς!
Ταξίδεψέ μας, λοιπόν...


 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Ωραιος προορισμος! Κοριτσια και εγω στο στασιδι! Αναμενω συνεχεια...
 

XRISTOS71

Member
Μηνύματα
3.388
Likes
1.498
καλή αρχή .......super καλό το πρώτο σπίτι
άλλη μια θέση στο στασίδι εδώθει ..........
 

Dorotija

Member
Μηνύματα
1.297
Likes
701
Επόμενο Ταξίδι
Να είναι η Κρακοβία?
Ταξίδι-Όνειρο
Yemen
Καλέ χωράω κι εγώ?

Μπράβο pinelopi καλή αρχή οι μαργαρίτες τελικά φέρνουν έμπνευση!
 

Dafni

Member
Μηνύματα
984
Likes
598
Aχ Πηνελόπη και μένα μου άρεσε πολύ αυτό το κατύλυμα που διαλέξατε....και με την περιγραφή σου με έβαλες κατ'ευθείαν στο κλίμα.....
 

pinelopi

Member
Μηνύματα
265
Likes
43
Επόμενο Ταξίδι
Βρεττάνη , Λίγηρας
Ταξίδι-Όνειρο
Παντού..αρκεί να φεύγω
Μετά από ένα λυτρωτικό ύπνο , το πρωϊ ξυπνήσαμε με μία βελτιωμένη σαφώς διάθεση. Ανοίγοντας τα παράθυρα αντικρίσαμε στο φως της ημέρας το πόσο πνιγμένο ήταν το σπίτι στο πράσινο. Πανύψηλα φουντωτά δέντρα , τεράστιοι θάμνοι , λουλούδια παντού…Βέβαια ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και έτοιμος για βροχή, αλλά δεν πτοηθήκαμε. Άλλωστε μετά τη χθεσινοβραδυνή ταλαιπωρία , τίποτα δεν ήταν χειρότερο.
Κατεβήκαμε στην τραπεζαρία όπου γύρω από ένα μεγάλο τραπέζι πήραμε το πρωϊνό μας ( όπως είπα όχι κάτι ιδιαίτερο, τα βασικά ..μόνο οι μαρμελάδες ήταν χειροποίητες..) και ξεκινήσαμε για την πρώτη μας ημέρα στη Νορμανδία. Σήμερα το πρόγραμμα έλεγε περιοχή Εvreux και κεντρικά της περιοχής Sein - maritime . Μέσα από το φόρουμ βρήκα ένα site το Les plus beaux villages de France - Site officiel ( δεν θυμάμαι ποιος το ανέφερε αλλά τον ευχαριστώ πολύ) όπου επιλέγεις την περιοχή και σου βγάζει τα ωραιότερα χωριά . Πραγματικά τα χωριά που επισκεφθήκαμε ήταν σκέτες κούκλες . Ξεκινήσαμε λοιπόν από το χωριό μας , το Pon’t L’Eveque ( αφού βέβαια εφοδιαστήκαμε με όλα τα απαραίτητα φαγώσιμα από την αγορά του χωριού .Εδώ θα πρέπει να πω για τους λάτρεις των γαλλικών τυριών ότι στο συγκεκριμένο χωριό και γενικά σε όλη την περιοχή του Calvados , παράγεται ένα ονομαστό τυρί , το Pon’t L’Eveque. Τύπος τυριού και όχι μάρκα , από το οποίο και πήρε το όνομά του το χωριό. Πολύ λιπαρό με βελούδινη υφή και εξαιρετική …. μυρωδιά. Λίγο το αφήσαμε στο αυτοκίνητο και όταν ανοίξαμε τις πόρτες μύριζε σαν …στρατιωτικός κοιτώνας ) κατευθυνόμενοι στην ουσία πίσω προς την κατεύθυνση του Παρισιού, μέσα όμως από ήσυχους αγροτικούς δρόμους , με πρώτη στάση ένα από τα les-plus-beaux-villages-de-france , το Le Bec- Hellouin. Πανέμορφο μικρό γραφικό χωριό με ένα πολύ ωραίο Αβαείο , που φυσικά αξίζει κανείς να το επισκεφθεί. Όλα τα σπίτια παλιά και καινούρια ήταν χτισμένα με την χαρακτηριστική Νορμανδική τεχνοτροπία με τα δοκάρια. Κάθετοι και διαγώνιοι σκουρόχρωμοι δοκοί , κάνουν τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά τα σπίτια …ριγέ .Βέβαια εδώ θα πρέπει να πω ότι αυτή η τεχνοτροπία είναι χαρακτηριστική της ανατολικής πλευράς της Νορμανδίας καθώς εδώ τα δάση είναι πολύ περισσότερα . Από τα δυτικά και όσο πλησιάζουμε προς τη Βρετάνη , αλλάζει το στυλ. Ήταν αρκετά νωρίς και δεν είχαμε όρεξη για καφέ , αν βρεθείτε όμως εκεί και θέλετε να καθήσετε για φαγητό ή καφέ ή και να κοιμηθείτε επίσης , υπάρχει το L’ Auberge de l’ Abbaye (AUBERGE DE L'ABBAYE).
Συνεχίζουμε λοιπόν παίρνοντας τώρα αναγκαστικά την κεντρική οδική αρτηρία για να φθάσουμε στο Giverny. To Giverny είναι το χωριό όπου έζησε για πάνω από 40 χρόνια ο μεγάλος Ιμπρεσσιονιστής ζωγράφος Κλοντ Μονε. Εκεί είχε το σπίτι με τους φημισμένους κήπους του που τον ενέπνευσαν για πολλά από τα διάσημα έργα του . Στο χωριό αυτό θα επισκεφθεί κάποιος το σπίτι και το Μουσείο Μονέ. Εμείς σταθήκαμε πολύ τυχεροί καθώς την εποχή που πήγαμε , λειτουργούσε η έκθεση «Νύμφες» με αυθεντικά έργα του Μονέ που είχαν μεταφερθεί από Μουσείο του Παρισιού για να εκτεθούν στο Giverny για 2 μήνες.
Στο σπίτι δυστυχώς δεν μπορέσαμε να μπούμε καθώς οι ουρά ήταν τεράστια( θα πρέπει να πάει κανείς πριν την 10.00 το πρωϊ που ανοίγει αν θέλει να μην ταλαιπωρηθεί στην ουρά) και ήταν και αδύνατο να περιμένουμε γιατί έβρεχε( σε όλο το ταξίδι έβρεξε μόνο κανένα δίωρο και ήταν ακριβώς όσο ήμασταν στο Giverny ).Ξέχασα να πω ότι πηγαίνοντας για το Giverny αξίζει μία στάση στο Vernon.
Είναι ένα ωραιότατο χωριό( μάλλον σε κωμόπολη μου κάνει) στις όχθες του Σηκουάνα .Καντε μία βόλτα στο κέντρο της και επισκεφθείτε τον παλιό μύλο που δεσπόζει πάνω στο ποτάμι και είναι το σήμα κατατεθέν του χωριού.
Στη συνέχεια αφήνουμε το Κλώντ Μονέ και το χωριό του για να συνεχίσουμε για Ρουέν που ήταν και ο τελικός μας προορισμός. Όχι όμως από την εθνική οδό. Η κατεύθυνση στο GPS έλεγε Les Andelys και μετά Lions les forets. Χωριά χαρακτηριστικά της περιοχής . Το Lions le foret δε , είχε μία τόσο παλιά και γραφική σκεπαστή αγορά όπου έχουν γυριστεί διάφορες ταινίες εποχής. Πραγματικά ήταν όπως έλεγε και ο οδηγός , σαν σκηνικό .

Συνεχίζουμε λοιπόν για Ρουέν . Εδώ να επισημάνω για τους φίλους των αντικών ότι πολύ συχνά στο δρόμο έβρισκες παλαιοπωλεία . Άλλα ήταν κανονικά μαγαζιά και άλλες φορές έμπαινες σε αγροικίες που σε κάποιο στάβλο ή αποθήκη πουλούσαν διάφορα παλιά πράγματα.( όχι παλιοπράγματα., κάθε άλλο …, έπιπλα , διακοσμητικά , φωτιστικά , γκραβούρες..). Διάθεση για ψάξιμο να είχες…Συνήθως πάνω στο δρόμο υπήρχαν επιγραφές «Antiquitees» ή «Brocage» (αν και τα γαλλικά δεν είναι το δυνατό μου σημείο, νομίζω ότι δεν τα γράφω λάθος) που σε καθοδηγούσαν σε εσωτερικές αυλές αγροικιών για ατελείωτο ψάξιμο . Όλα αυτά βέβαια μόνο αν κινηθεί κανείς στο επαρχιακό δίκτυο.
Φθάνουμε τελικά στη Ρουέν νωρίς το απογευματάκι. Πρώτη επίσκεψη στον καθεδρικό ναό. Καθώς προχωρούσαμε ακούγαμε όλο και δυνατότερα μουσική κάθε άλλο παρά θρησκευτική .Φθάνοντας στην είσοδο του ναού , είδαμε και την πηγή της μουσικής. Τρελό Gay Parade Music festival …..Άντρες και γυναίκες ντυμένοι με φτερά και πούπουλα να χορεύουν και να τραγουδούν… το απόλυτο αλλαλούμ στην είσοδο του καθεδρικού ναού.
Η μουσική και η διάθεσή τους σε παρέσυρε ..Για την εκκλησία πηγαίναμε , σε πάρτυ καταλήξαμε…Ξέχασα να πω ότι το συγκεκριμένο ΠΣΚ που ήμασταν εκεί (19-21 Ιουνίου) κάθε χρόνο γίνεται η Γιορτή της Μουσικής. Είναι ένας θεσμός που ξεκίνησε πριν χρόνια από τον τότε Yπουργό πολιτισμού Ζακ Λάνγκ που πολύ γρήγορα ξεπέρασε τα σύνορα της Γαλλίας και υιοθετήθηκε από πολλές άλλες χώρες . Γι’αυτό και το τριήμερο αυτό όπου και να πηγαίναμε συναντούσαμε φεστιβάλ και γιορτές.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
5.504
Likes
8.033
Πολύ όμορφες περιγραφές! Πρέπει να είναι κουκλίστικα τα χωριά που είδες...
 

ΕΡΣΗ

Member
Μηνύματα
6.454
Likes
2.531
Επόμενο Ταξίδι
Βερολίνο (ξανά!)
Ταξίδι-Όνειρο
Λάος, Βιετνάμ, Καμπότζη
Ασε και τα Σοδομα και Γομορα εξω απο τον καθεδρικο... :haha:
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.222
Μηνύματα
884.202
Μέλη
38.914
Νεότερο μέλος
daglas

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom