travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
28/12/2017 Μπορεί δυο πλήρεις μέρες να μην είναι αρκετές για το Σύδνεϋ, αλλά εμείς δεν μπορούσαμε να διαθέσουμε περισσότερο χρόνο. Και αν έρθομε στο ερώτημα: και πόσο να μείνουμε δηλαδή στο Σύδνεϋ; Τι απαντάς;

Έχω φίλους που σε μια πόλη σαν αυτήν θέλουν οπωσδήποτε μια εβδομάδα. Το θέμα είναι: αν μείνεις στο Σύδνεϋ μια βδομάδα πως θα διαθέσεις τον υπόλοιπο χρόνο σου; Εκείνοι απαντούν ότι προτιμούν να δούνε καλά μια ή δυο πόλεις και ας αφήσουν τα υπόλοιπα χωρίς να τα δουν. Περί ορέξεως κολοκυθόπιτα. Εμείς στην παρέα έχουμε άλλη λογική: τρέχουμε να δούμε τα βασικά και αφήνουμε τις λεπτομέρειες σε εκείνους που έχουν πιο πολύ χρόνο και λεφτά. Για να πω την αλήθεια και στο Σύδνεϋ μείναμε δυο και όχι μια μέρα, για να περιμένουμε τις αποσκευές μας, μη τυχόν και καθυστερούσαν να έρθουν λόγω εορτών. Η αλήθεια είναι όμως ότι τις άξιζε. Εμείς νομίζω είμαστε και παρέα που σε δυο μέρες βλέπει όσα κάποιοι άλλοι βλέπουν σε 3 ή και 4 μέρες. Επίσης σημειώνω ότι τις πόλεις θέλουμε να τις περπατήσουμε και όχι όπως τα πρακτορεία που σου κάνουν 5-6 στάσεις των 10 λεπτών και ό,τι προλάβεις. Βέβαια την πληρώνουν τα μουσεία που σπανίως επισκεπτόμαστε. Αλλά όπως λέει και ο φίλος μου ο Γιάννης, έτσι κι αλλιώς μετά από ένα χρόνο δε θυμάται τίποτα. Εν μέρει συμφωνώ, αλλά δεν είναι όλα τα μουσεία τα ίδια. Δε μπορείς να πας Ιταλία και να μη δεις μουσεία! Αυστραλία, δε μου λέει.

Σήμερα λοιπόν αρχίζει το πραγματικό ταξίδι για μένα. Μου αρέσει πολύ ο ανοιχτός δρόμος. Αφού σκεφτόμουν αρχικά να κάναμε το γύρο της μισής Αυστραλίας οδικά. Δυστυχώς χωρίς τις παρακάμψεις είναι 8-9 χιλιάδες χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι θα έπρεπε να διανύσουμε τουλάχιστον 12 χιλιάδες χιλιόμετρα. Ακόμα και για τα δικά μας μέτρα αυτό απαιτεί περίπου ένα μήνα. Και φυσικά αντί για έξοδα 3400 ευρώ που βγήκε αυτό το ταξίδι που περιγράφω, θα πήγαινε στα πέντε χιλιάδες ευρώ και παραπάνω. Θα ήταν όμως ονειρεμένο.
Εμείς λοιπόν από το Σύδνεϋ ξεκινάμε το πρωί στις 07:30 με τελικό προορισμό την Αδελαΐδα, που προβλέπεται να φτάσουμε μετά από τέσσερις διανυκτερεύσεις, η πέμπτη στη Αδελαΐδα. Η απόσταση που διανύσαμε ήταν κάπου 3,5 χιλιάδες χιλιόμετρα. Ευτυχώς το ΚΙΑ Sorento έκαιγε πετρέλαιο και ήταν οικονομικό. Όμως όταν φτάσεις στην Αυστραλία λίγο σε νοιάζει αν θα δώσεις και κάτι παραπάνω στο καύσιμο. Ήμασταν και πέντε άτομα οπότε τα έξοδα μοιραζόταν. Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας είχε διανυκτέρευση στο χωριό Eden, που με τη διαδρομή που κάναμε απέχει από το Σύδνεϋ 650 χιλιόμετρα.

Αρχικά πήραμε ένα παραλιακό δρόμο ο οποίος ενώ ήταν αρκετά μεγάλος είχε τρομερή κίνηση. Δε μπορώ να καταλάβω με τόσους δρόμους μεγάλους και ευθείς, πως αυτή η τεράστια σε έκταση χώρα, των μόλις 25 εκατομμυρίων κατοίκων, καταφέρνει και τους γεμίζει ανά πάσα ημέρα και (σχεδόν) ώρα. Και το σημαντικό για το δρόμο είναι ότι δεν βλέπαμε και τίποτα σπουδαίο τουριστικά, ούτε από φύση ούτε από θάλασσα. Για να δούμε κάτι έπρεπε να βγαίνουμε σε εξόδους προς τις ακτές, συνεπώς δε θα μας έπαιρνε ο χρόνος. Αναζητήσαμε κι εμείς ένα πιο κεντρικό δρόμο και κατευθυνθήκαμε προς την πρώτη κύρια στάση μας που ήταν η Καμπέρα, η πρωτεύουσα της χώρας.

Μείναμε περίπου τρεις ώρες αλλά ήταν μια απογοήτευση για μένα. Από τη μια έλεγα, τι πήγαμε να κάνουμε και από την άλλη σκεφτόμουν ότι καλό είναι να ξέρεις πως είναι η πρωτεύουσα μιας τέτοιας χώρας. Σχεδόν νεκρή πόλη. Όμορφα πάρκα, επιβλητικά κτήρια, μονοκατοικίες με μεγάλους κήπους, αλλά κόσμος πουθενά. Δεν ξέρω, μπορεί να φύγανε οι κάτοικοι για τις παραλίες, όπως τον Αύγουστο στην Αθήνα, αλλά καλά που υπήρχαν και οι τουρίστες που πήγαιναν στα αξιοθέατα. Εκεί είδαμε λίγους ανθρώπους να κυκλοφορούν. Τα σημεία που επιλέξαμε να δούμε ήταν το Australian War Memorial, το Parliament House και η λίμνη Burley Griffin.

Για το πρώτο, Μουσείο του Πολέμου, έχω να πω ότι ήταν ωραίο αλλά έχουν τόσο πολλά μουσεία σχετικά με τους πολέμους που διεξήγαγαν που πλέον μου φέρνει μια αποστροφή προς ό,τι έχει σχέση με αυτά. Δεν είδα όπου και να πήγα ούτε μια προτομή ενός επιστήμονα ή ενός αθλητή. Βέβαια κάπου θα έχουν, δε μπορεί να είναι φίλοι μόνο των πολεμικών μνημείων. Όλο στρατηγοί και στρατιώτες. Άλογα να πηγαίνουν φορτωμένα στον πόλεμο, οβελίσκους αφιερωμένους στις μάχες και γυναίκες να βοηθάνε τραυματίες. Φαίνεται αυτό είναι που ενώνει τους Αυστραλούς: οι πόλεμοι. Και να πεις ότι έκαναν έστω έναν μέσα στην Αυστραλία! Ούτε μισό. Μόνο με τους ιθαγενείς. Τα μνημεία αφιερωμένα στην Κορέα, στο Βιετνάμ, στο Ιράκ, στην Ελλάδα, στην Καλλίπολη. Έλεος πια! Και μεγάλο μνημείο αφιερωμένο στην τουρκοαυστραλιανή φιλία, κάπου είδαμε, όχι στην Καμπέρα. Και δίπλα το μνημείο της Καλλίπολης. Εντάξει. Κάντε πόλεμο.

Δίπλα στα πλαστικά αυτά λουλούδια είναι γραμμένα τα ονόματα των πεσόντων.

Αμ τους Αβορίγινες; Τους έχετε παρατημένους στη μοίρα τους. Άλλους να μπεκροπίνουν και άλλους να ζητιανεύουν. Τουλάχιστον στη Νέα Ζηλανδία τους Μαορί τους περισσότερους τους έβλεπες να είναι μια χαρά. Σε αυτά τα θέματα η Αυστραλία με απογοήτευσε. Και δε μιλώ τώρα για την Καμπέρα, αλλά εδώ μου δόθηκε η πρώτη αφορμή.


Το κοινοβούλιο.
Βρήκα ευκαιρία και έβγαλα το άχτι μου γιατί βλέπεις μια «νεκρή» πόλη να πιάνεται από τα πολεμικά μνημεία της. Τα όμορφα πάρκα της ήταν λίγο εγκαταλειμμένα, η όμορφη λίμνη χωρίς κίνηση, οι κατοικίες φαινόταν άδειες. Μικρή πόλη βέβαια είναι: ούτε τριακόσιες χιλιάδες κατοίκους.


Φύγαμε απογοητευμένοι για τις παραλίες παίρνοντας τον πιο σύντομο δρόμο. Κάναμε λίγες σύντομες στάσεις χωρίς ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Εκεί όμως που πραγματικά άξιζε ήταν μια μικρή πόλη, η Merimbula, κοντά στο Eden που θα μέναμε το βράδυ. Μείναμε για να τη δούμε όσο μπορούσαμε, δηλαδή μέχρι που βράδιασε, γιατί μας άρεσε πολύ. Έχει την ομώνυμη λίμνη (ουσιαστικά λιμνοθάλασσα) με υπέροχες αμμουδιές και αμμόγλωσσες. Εκεί είχε και αρκετό κόσμο, άλλοι να κολυμπάνε ακόμα και τόσο αργά, άλλοι να ψαρεύουν και άλλοι να διασκεδάζουν.




Merimbula




Και το Eden που πήγαμε για ύπνο ήταν πολύ όμορφο αλλά μας άρχισε η βροχή και δεν το ευχαριστηθήκαμε ούτε το βράδυ αλλά ούτε και την επομένη το πρωί.


29/12/2017 Παρά το πρωινό ψιλόβροχο, είπαμε να πάμε να δούμε την παραλία και τη λίμνη του Eden. Πολύ όμορφα αλλά αν για να τα δεις πρέπει να κρατάς ομπρέλα, τότε το πράγμα γίνεται λίγο δύσκολο. Δυστυχώς έχουμε γίνει σαν τους Γιαπωνέζους που πριν 30-40 χρόνια κοροϊδεύαμε, και θέλουμε τώρα κι εμείς να τραβάμε συνέχεια και τα πάντα φωτογραφίες. Νομίζουμε πως αν δεν μπορέσουμε να τραβήξουμε κάτι σε φωτογραφία δεν αξίζει να πάμε. Κάποτε έκανα ταξίδια στο εξωτερικό (ας μη μιλάμε για εσωτερικό) και δεν κρατούσα μαζί μου κάμερα. Τώρα βέβαια το μετανιώνω, αλλά πάνε χάθηκαν οι μνήμες και οι εικόνες. Ας μη χαθούν άλλες.

Στη συνέχεια αναχωρήσαμε με τελικό βραδινό προορισμό τη Μελβούρνη. Προηγουμένως όμως είχαμε τις παραλίες μέχρι εκεί. Ο ένας της παρέας είχε διαφορετική άποψη και επέμενε να πάμε να δούμε τα σπήλαια του Buchan. Είχε λίγο δίκιο γιατί η μέρα ήταν όλο βροχή και δε θα μπορούσαμε να περπατήσουμε στις παραλίες, ενώ στα σπήλαια δεν έχεις ανάγκη. Βέβαια εκείνος δεν το έκανε για τη βροχή αλλά έχει ένα κόλλημα με τα σπήλαια. Το επιχείρημά μου ότι όλα τα σπήλαια είναι όμορφα (και μένα μου αρέσουν), αλλά είναι και παρόμοια τα περισσότερα, δεν τον έπεισε. Και πράγματι ήταν πολύ όμορφα, αλλά όχι και να πας στην Αυστραλία τρέχοντας γα να τα δεις. Μάλιστα ήταν και δύο. Το Royal και το Fairy Cave. Το Lonely Planet τους αφιερώνει πέντε ολόκληρες γραμμές σε δίστηλη διάταξη. Άμα σου λέω: τέλεια!




Πέρα από την πλάκα ήταν το Fairy πολύ όμορφο γιατί ερχόσουν πολύ κοντά με τους σχηματισμούς που μερικοί ήταν λεπτοί σαν ύφασμα. Πρέπει να ομολογήσουμε πάντως ότι για να κάνουν προσβάσιμα στον τουρίστα τα σπήλαια τα κατέστρεψαν. Αναγκάστηκαν να σκάψουν τα βράχια με τους σχηματισμούς τους ώστε να δημιουργήσουν πέρασμα για τους επισκέπτες. Επειδή η τιμή για είσοδο και στα δύο ήταν ελκυστική, πήραμε εισιτήριο combo και έτσι μείναμε κάπου τέσσερις ώρες εκεί.




Μπορεί στο πρόγραμμά μου να έγραφα ότι πρέπει να επιδιώξουμε να περάσουμε από το Phillip Island εκείνο το απόγευμα για να δούμε πιγκουίνους και κοάλα, αλλά φυσικά δεν προλάβαμε, αφού μάλιστα στη Μελβούρνη φτάσαμε αργά το βράδυ. Η επίσκεψη γίνεται μόνο απόγευμα, αφού η μεγάλη ομάδα των πιγκουίνων πάει στην ακτή μόνο λίγο πριν βραδιάσει. Έτσι αποφασίσαμε να πάμε την επόμενη το απόγευμα, μια απόσταση 150 χιλιόμετρα από την Μελβούρνη. Ενώ τη σημερινή μέρα η παράκαμψη ήταν μόλις 50 χιλιόμετρα. Την επομένη παντού βλέπαμε διαφημίσεις στη Μελβούρνη για το Penguin Parade.
Σήμερα είδαμε και τα πρώτα καγκουρό. Συνέβη 2-3 φορές και ήταν έξω στα λιβάδια μερικά μόνα τους. Ενδέχεται να ήταν ελεύθερα αλλά σε μια άλλη περίπτωση ήταν σε κοπάδι, πιστεύω μαντρωμένα από κάποιο κτηνοτρόφο. Σε όλες τις περιπτώσεις ήταν μακριά και μόλις σταματήσαμε για φωτογράφιση απομακρύνονταν, αρχικά κοιτάζοντας με περιέργεια και κατόπιν σαν τρομαγμένα. Αυτό το σκηνικό συνέβη αρκετές φορές στο ταξίδι μας. Μπορέσαμε και τα πλησιάσαμε μόνο σε λίγες περιπτώσεις, που φαίνεται ότι είχαν εξοικειωθεί με την ανθρώπινη παρουσία.


Σήμερα επίσης για πρώτη φορά πήρα και το τιμόνι στο αυτοκίνητο, σε μια περίπτωση που ούτε ο πλοηγός ήταν σε μεγάλη ανάγκη, αλλά ούτε και η κίνηση ήταν πυκνή. Έτσι κι αλλιώς μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις μπόρεσα να οδηγήσω κι εγώ.
Οι δρόμοι στη Μελβούρνη είναι μια κόλαση. Έχει παντού αυτοκινητόδρομους αλλά είναι τόσο πολύπλοκοι που ο πλοηγός δεν είναι σίγουρο ότι θα σε βοηθήσει πάντα να πάρεις το σωστό δρόμο. Εμείς για παράδειγμα χάσαμε μια έξοδο πηγαίνοντας στο ξενοδοχείο και κάναμε 25 χιλιόμετρα κύκλο παραπάνω για να φτάσουμε. Τουλάχιστο είναι γρήγοροι οι δρόμοι. Οδηγούσε ο Φίλιππος κι εγώ κοιτούσα μερικές φορές τρεις πλοηγούς ταυτόχρονα: του αυτοκινήτου που ήταν και ο καλύτερος, το GPS από το Tablet μου και τις οδηγίες από την Google, πάλι μέσω του Tablet. Ευτυχώς δεν ξαναχαθήκαμε. Το ξενοδοχείο μας ήταν λίγο έξω από την πόλη σε μια περιοχή που λέγεται Fawkner. Σε όλο το ταξίδι είχα διαλέξει διαμονή σε ξενοδοχεία με parking και μάλιστα τσάμπα, οπότε μερικά ήταν και λίγο πιο μακριά από όσο θα μας βόλευε. Δυστυχώς αν θέλαμε να μένουμε στο κέντρο θα πληρώναμε πολλά χρήματα και για τη διαμονή και για το parking. Όμως η άνεση είναι μεγάλη και το καταλάβαμε στο Brisbane που το ξενοδοχείο αν και με parking ήταν στο κέντρο.