travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
3/1/2018 Σήμερα ήταν η μέρα με τα πιο πολλά χιλιόμετρα. Πρέπει να περάσαμε τα 850. Ευτυχώς οι δρόμοι είναι καλοί. Φύγαμε από τις επτά το πρωί για να καταλήξουμε στην περιοχή του Ayers Rock-Uluru που απέχει από το Alice Springs 460 χιλιόμετρα. Βασικά είναι το πάρκο Uluru-Kata Tjuta National Park. Ο Uluru είναι ο μεγάλος μονόλιθος και ο πλέον γνωστός. Ενώ το Kata Tjuta είναι το λεγόμενο The Olgas, που είναι μια συστάδα μικρότερων, σε σχέση με τον Uluru, βράχων. Δεν είναι και τόσο διάσημοι γιατί ο περισσότερος κόσμος δεν έχει χρόνο να τους επισκεφτεί, αφού πηγαίνει μονοήμερη στην περιοχή και ίσα-ίσα που βλέπει τον Uluru. Νομίζω η περιοχή έχει και άλλα παρόμοια βράχια αλλά είναι πολύ μακριά. Άλλωστε το Uluru από το The Olgas απέχει κάπου σαράντα χιλιόμετρα.
Δεν πήγαμε όμως αμέσως στο βράχο, αλλά προσεγγίσαμε το West Mac Donnell National Park, που βρίσκεται δυτικά του Alice Springs. Έχει μερικά σημεία ενδιαφέροντος που απέχουν μεγάλες αποστάσεις. Μιλάμε για 50, 100 ή και περισσότερα χιλιόμετρα το ένα από το άλλο. Το πιο κοντινό στο Alice Springs είναι το φαράγγι Standley Chasm, που είναι σε απόσταση 50 χιλιόμετρα. Είναι ένα πολύ στενό φαράγγι το οποίο περπατήσαμε λίγο, πιστεύω ότι το είδαμε όλο. Από εκεί και μετά είχε περπάτημα για τους περιπατητές. Είπαμε να πάμε και κάπου αλλού. Θελήσαμε να πάμε στο Ellery Creek Big Hole, που ήταν άλλα πενήντα χιλιόμετρα, αλλά μπερδέψαμε το δρόμο μας και βγήκαμε για το αβοριγίνικο χωριό Hermannsburg. Αυτό βρίσκεται ακόμα πιο μακριά και πιστεύαμε ότι θα άξιζε να δούμε ένα τέτοιο χωριό.

Τελικά όχι, τίποτα, παρά μόνο για να καταλάβουμε ότι οι αυστραλοί έχουν προσπαθήσει να μετατρέψουν σε αυστραλούς τους καημένους τους αβορίγινες, με σπίτια δυτικού τύπου, μουσεία κλπ. και ο ντόπιος κόσμος κλεισμένος μέσα. Τραβήξαμε μερικές τυπικές φωτογραφίες και πήραμε το δρόμο του γυρισμού και να συνεχίσουμε για τα περίφημα βράχια.

Κάναμε 2-3 στάσεις για βενζίνη και για ξεκούραση, που όμως δεν είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Γενικότερα η περιοχή που πιστεύαμε ότι θα μας τρέλαινε με την αγριότητα και την ιδιαιτερότητά της ήταν άγονη φωτογραφικά και σου ερχόταν να κοιμηθείς και λίγο. Όμως όταν είσαι τόσο μακριά δεν γίνεται να κοιμάσαι, παρά μόνο αργά τη νύχτα.

Όμως δεν μπορούσαμε να μην κάνουμε μια παράκαμψη σε χωματόδρομο 15 χιλιομέτρων για να δούμε την περιοχή με την τρομερή ονομασία Henbury Meteorites Conservation Reserve. Εκεί βρίσκονται οι κρατήρες από μια δεκαριά μετεωρίτες που έπεσαν πριν μερικές χιλιάδες χρόνια. Ο μεγαλύτερος κρατήρας έχει διάμετρο 180 μέτρα. Μας άρεσε αλλά δεν έχει καμιά σχέση με τον γνωστό κρατήρα της Αριζόνα. Οι κρατήρες πλέον εδώ έχουν διαβρωθεί και έχουν και δένδρα. Είχε αρκετό περπάτημα για να φτάσουμε και πλέον οι θερμοκρασίες είναι αρκετά υψηλές: φτάνουν τους 35 και 37 βαθμούς Κελσίου. Και σύννεφο ούτε για δείγμα. Πάντως η υγρασία δεν ήταν μεγάλη και έτσι η ζέστη ήταν ανεκτή.


Συνεχίσαμε το δρόμο μας και κάπου στις έξι φτάσαμε στο κατάλυμα που θα μέναμε. Δε μας ενθουσίασε. Ο τύπος έχει μια καταπληκτική ιστοσελίδα και νομίζεις ότι θα πας σε πολύ κυριλέ μαγαζί. Αυτή την εντύπωση μου έδινε όταν το έκλεινα. Και ουσιαστικά τα δωμάτια είναι σε κοντέινερ. Ευτυχώς πάνω από αυτά έχει κάνει μια σκεπή και γλυτώνεις λίγο τη ζέστη. Βέβαια έχει κλιματισμό μέσα. Εμείς είχαμε κλείσει ένα διαμέρισμα με δυο υπνοδωμάτια και ένα μεγάλο καθιστικό. Μια χαρά βολευτήκαμε. Τα δυο ζευγάρια στα υπνοδωμάτια και ο μόνος άντρας στο καθιστικό. Εκεί όταν φτάσαμε, κατεβάσαμε μόνο τα πράγματα από το αυτοκίνητο και φύγαμε βιαστικά για το βράχο να προλάβουμε το ηλιοβασίλεμα.

Εκεί εγώ έπαθα ένα σοκ. Νόμιζα ότι θα πάμε σε σχέση με το βράχο στα ανατολικά του για να δούμε τον ήλιο να δύει πίσω ή στο πλάι του βράχου. Λογικό μου φαινόταν αλλά εκεί έχουν άλλη λογική: πας στα δυτικά του Uluru για να δεις τα χρώματα της δύσης πάνω του. Δε με τρέλανε. Έτσι κι αλλιώς είναι κόκκινος, φαινόταν λίγο περισσότερο. Ούτως ή άλλως το μέρος έχει τη γοητεία της κεντρικής Αυστραλίας και την ιερότητα του χώρου, για τους αβορίγινες, που όμως μεταφέρεται και στον επισκέπτη.
Στο ηλιοβασίλεμα.

Εκεί η περιοχή έχει δυο parking ειδικά για την περίσταση του ηλιοβασιλέματος. Ένα για τα πούλμαν και ένα για τα ΙΧ. Εκατοντάδες κόσμου είχε παρκάρει από νωρίς για να δει το «φαντασμαγορικό» θέαμα. Πήγαμε κι εμείς, έστω και τελευταίοι, αλλά προλάβαμε. Μάλιστα είχαμε χρόνο να περπατήσουμε για να βρούμε το καλύτερο σημείο. Μέσα σε μια απόσταση πεντακοσίων μέτρων που ήταν οι θέσεις για το παρκάρισμα μόνο σε ένα μήκος δέκα μέτρων μπορούσες να τραβήξεις φωτογραφία χωρίς να βρίσκεται ανάμεσα σε σένα και στο βράχο κάποιο ψηλό δένδρο. Ψάχνουμε κι εμείς οι τουρίστες ώρες-ώρες κάτι πράγματα! Η απόσταση του σημείου από το πιο κοντινό σημείο του βράχου πρέπει να ήταν ένα χιλιόμετρο. Βγάλαμε εννοείται τις φωτογραφίες μας και έχουμε να λέμε.


Μόλις έπεσε ο ήλιος και σκούρυνε λίγο το χρώμα του βράχου, όλοι πήραν δρόμο λες και τους κυνηγούσαν. Η ώρα ήταν κάπου 19:30 και φυσικά είχε φως για ακόμα μισή ώρα, που εμείς το εκμεταλλευτήκαμε και κάναμε βόλτες μέχρι σχεδόν τις εννιά που κλείνει το πάρκο και φύγαμε για το ξενοδοχείο μας. Το οποίο μάλιστα απέχει από το βράχο κάπου εκατό χιλιόμετρα, 70 λεπτά οδήγηση. Ήταν όμως μια γεμάτη μέρα. Στο ξενοδοχείο αναγκαστήκαμε και αγοράσαμε νερό εμφιαλωμένο προς 4,80 δολάρια, αφού η περιοχή δεν είχε όχι μόνο σούπερ μάρκετ αλλά ούτε ψιλικατζίδικο. Όλο το εμπόριο τα κάνει ο τύπος που έχει το ξενοδοχείο μας και οι τιμές είναι στάνταρ. Έχει εστιατόριο, μάρκετ, βενζινάδικο και κάμπινγκ. Η περιοχή λέγεται Curtin Springs και το ξενοδοχείο έχει τουριστικά το ίδιο όνομα, αν και στα χαρτιά είδα κάτι άλλο. Δεν έχει ιδιαίτερα πολύ κόσμο. Έχει και το κάμπινγκ εκεί δίπλα, που ο κόσμος διανυκτερεύει μόνο για ένα βράδυ (τους είδαμε το πρωί που τα μάζευαν για να φύγουν). Πρέπει να ήμασταν εξαίρεση που μείναμε δυο βραδιές.

Και μια υπέροχη ταμπέλα στο μαγαζάκι του ξενοδοχείου.

Τα ξενοδοχεία που υπάρχουν κοντά στον βράχο είναι πανάκριβα: πάνω από 300 δολάρια το δίκλινο. Και φυσικά είναι και καλής ποιότητας. Ο βράχος έχει και αεροδρόμιο εκεί, αλλά εμάς δε μας βόλευε να το χρησιμοποιήσουμε. Μόνο από τις πόλεις Sydney, Alice Springs, Cairns και Melbourne έχει σύνδεση αυτό το μικρό αεροδρόμιο. Γι αυτό αναγκαστήκαμε από Αδελαΐδα να πάμε στο Alice Springs και από εκεί στο Uluru. Φυσικά θέλαμε να δούμε και τη φύση, γι αυτό άλλωστε μείναμε τόσες μέρες. Στο πλάνο μας ήταν να δούμε και άλλα ενδιαφέροντα μέρη της περιοχής, αλλά αφ’ ενός ήταν μακριά, αφ’ ετέρου έγινε μια αλλαγή στην πτήση της αναχώρησής μας από το Alice Springs και φύγαμε νωρίτερα. Νομίζω όμως ότι σε καλό μας βγήκε τελικά. Θα τα πούμε αργότερα.
Ένα άσχετο βουνό-τραπέζι λίγο πριν φτάσουμε στην περιοχή των διάσημων βράχων. Ονομάζεται Mount Conner:

Η πρώτη μέρα στην περιοχή μας άρεσε πολύ γιατί περιπλανηθήκαμε και είδαμε πράγματα, όχι θαυμαστά αλλά πολλά. Το θέμα μας ήταν πως θα κινούμασταν την επόμενη μέρα, που την είχαμε όλη στην περιοχή του βράχου. Μια ιδέα να πάμε στο προτεινόμενο από το Lonely Planet φαράγγι Kings Canyon, που όμως απέχει από το ξενοδοχείο μας 220 χιλιόμετρα, την διώξαμε γρήγορα, κυρίως επειδή δεν ήμασταν σίγουροι ότι θα μας άρεσε. Μη την πατήσουμε όπως στο Mac Donnell, που δεν μας ενθουσίασε. Άλλο αν τελικά καλύτερα που πήγαμε, γιατί δε θα είχαμε κάτι καλύτερο να δούμε. Αποφασίσαμε λοιπόν να πάμε την επομένη το πρωί στο Uluru, αλλά όχι βιαστικά, να κάνουμε τη βόλτα μας και το απογευματάκι να πάμε και στο Kata Tjuta, όπου θα βλέπαμε και από εκεί το ηλιοβασίλεμα. Έτσι κι έγινε.
Να και ένα μικρό βίντεο από την Κεντρική Αυστραλία: