travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
4/1/2018 Ξεκινήσαμε στις 09:00 ξανά για τα βράχια. Ο Uluru έχει μήκος 3,5 χλμ και πλάτος 2,4 χλμ. Το Ayers Rock (Έτσι είναι πιο πολύ γνωστός ο βράχος αυτός) έχει ύψος 384 μέτρα πάνω από τον περιβάλλοντα χώρο και 863 μέτρα πάνω από τη θάλασσα. Γύρω από αυτόν έχει μια διαδρομή με μήκος κοντά στα δέκα χιλιόμετρα, αν θες να κάνεις περπατώντας τον κύκλο ολόκληρο. Εμείς θέλαμε να την κάνουμε αλλά το πρόβλημα ήταν ο καιρός και η ζέστη με τον ήλιο. Για να φτάναμε πολύ πρωί (στις 06:00 ας πούμε) ούτε που το σκεφτόμασταν, γιατί έπρεπε να φύγουμε από το ξενοδοχείο στις 04:45, πολύ νωρίς. Και καλά, να την κάνουμε τη θυσία για να μη μας φάει ο ήλιος. Αφού τελειώναμε τον γύρο, τι θα κάναμε το μεσημέρι; Θα επιστρέφαμε στο ξενοδοχείο και θα ξαναφεύγαμε το απόγευμα για Kata Tjuta; Δεν ήμασταν για τόσες διαδρομές, στους ίδιους δρόμους. Ίσως, αν θεωρούσαμε ότι άξιζε να κάνουμε τον κύκλο του βράχου, να το προσπαθούσαμε. Όμως μπορούσαμε να κάνουμε 3-4 στάσεις που έχει γύρω από το βράχο, να περπατήσουμε όσο θέλουμε και να δούμε και να θαυμάσουμε από κοντά τον Uluru. Και αυτό κάναμε. Περίπου τρεις ώρες περιπλανηθήκαμε στο βράχο, ίσως στα πιο ενδιαφέροντα σημεία του. Φυσικά έκανε ζέστη και σκιά πολλή δεν είχε εκεί, αλλά δεν είχε και πολύ νόημα να τον γυρίσουμε ολόκληρο. Άλλωστε δεν είναι να πεις ότι, εντάξει, δέκα χιλιόμετρα είναι θα τα κάνω σε δυο-τρεις ώρες. Δεν τα κάνεις ούτε σε πέντε. Συνέχεια σταματάς για φωτογραφίες και ο χρόνος περνά.
Τέλος πάντων. Δε θέλω να ευλογήσω τα γένια μας αλλά κάναμε το καλύτερο πιστεύω για μας και την ηλικία μας. Επί τρεις ώρες είτε περπατούσαμε δίπλα στο βράχο, είτε οδηγούσαμε ώστε να ολοκληρώσουμε ένα πλήρη κύκλο γύρω του. Το περπάτημα δίπλα του ήταν υπέροχο γιατί βλέπεις λεπτομέρειες του βράχου, αλλά και του περιβάλλοντός του, που δεν τις φαντάζεσαι όταν είσαι μακριά. Από μακριά φαίνεται λείος και καθαρός. Από κοντά βλέπεις ότι αλλού είναι γεμάτος τρύπες, αλλού έχει κάτι σαν λέπια και αλλού έχει σχισίματα και κατολισθήσεις.
Υπήρχαν και ορισμένες βραχογραφίες:
Είναι αλήθεια επίσης ότι μετά από τόση ώρα περπάτημα, σου φαίνεται ότι όλα τα είδη επιφανείας και σχηματισμούς τους έχεις δει. Είτε έτσι είναι είτε δικαιολογώντας τους εαυτούς μας, το μεσημέρι πήγαμε και την αράξαμε στο Cultural Centre, όπου είχε διάφορα σχετικά με τους αβορίγινες αλλά και μαγαζάκια να φας ή να ψωνίσεις. Είχε κάτι σαν λαογραφικό μουσείο αλλά και είδη χειροτεχνίας των αβορίγινων τα οποία πουλούσαν. Εννοείται ότι δε σου επιτρέπεται να φωτογραφήσεις ούτε τους ανθρώπους ούτε τα εκθέματα. Τα πουλάκια ναι!
Με την κουβεντούλα και κάτι μικρά ψώνια από τα πανάκριβα είδη τους, πέρασε η ώρα και κατά τις τρεις φύγαμε για τον Kata Tjuta. Είπαμε, η απόσταση είναι 40 χιλιόμετρα. Φθάσαμε νωρίς και οδήγησα εγώ αυτή τη φορά. Το λέω γιατί πηγαίνοντας να παρκάρω με όπισθεν γρατσούνισα λίγο το αμάξι σε ένα σίδερο. Βέβαια είχαμε πλήρη κάλυψη αλλά άντε να βρεις το δίκιο σου, που λένε. Το κακό ήταν ότι την κάλυψη την είχα αγοράσει από έναν μεσάζοντα και όχι από τη Thrifty, γιατί ήταν λίγο φτηνότερα. Δε θα το ξανακάνω και ο λόγος είναι ότι αν την κάλυψη την έχεις από την ίδια την εταιρία ενοικίασης (στην προκειμένη περίπτωση τη Thrifty) δεν πληρώνεις τίποτα. Αν όμως την έχεις από το μεσάζοντα, στα κρατά η εταιρία (Thrifty) και εσύ πρέπει να ζητήσεις τα χρήματα από τον μεσάζοντα. Άντε να βγάλεις άκρη μετά. Για τις επόμενες ώρες είχα λίγο τα νεύρα μου εξ αιτίας του γεγονότος αυτού.
Εμείς είχαμε μια μικρή ελπίδα γιατί λίγο, πιο πάνω από εκεί που έγινε η γρατζουνιά υπήρχε και μια άλλη ανεπαίσθητη σημειωμένη στα χαρτιά που μας είχαν δώσει. Έτσι ίσως νόμιζαν ότι είναι εκείνη. Και τελικά, μέχρι σήμερα, δε με χρέωσαν τίποτα. Ελπίζω να έχει τελειώσει το θέμα.
Ας πάμε όμως στον Kata Tjuta. Έχει ύψος κατά διακόσια μέτρα περισσότερο από τον Uluru και επίσης λίγο μεγαλύτερη έκταση (συνολικά η συστάδα των βράχων). Επειδή φτάσαμε νωρίς εκεί και παρά τη ζέστη, κάναμε σχεδόν όλες τις προτεινόμενες διαδρομές. Όλες εκτός από μία, που ίσως είναι και η καλύτερη. Την Walk of the Winds. Αυτή έχει ένα περιορισμό: αν η θερμοκρασία είναι πάνω από 36 βαθμούς Κελσίου δεν επιτρέπεται το περπάτημα. Όταν πήγαμε εμείς το θερμόμετρο του αυτοκινήτου έλεγε 37. Και ο χρόνος μας έφτασε ίσα-ίσα μετά από όλες αυτές τις πεζοπορίες για να πάμε να δούμε το ηλιοβασίλεμα. Αναφέρω ότι η πεζοπορία στο φαράγγι Walpa Gorge ήταν καταπληκτική και αν φτάσεις μέχρι εκεί δεν πρέπει να τη χάσεις.
Στο parking του ηλιοβασιλέματος ήταν το πολύ έξι αυτοκίνητα. Που τα εκατό, ίσως και τριακόσια, το προηγούμενο απόγευμα στον Uluru! Το απολαύσαμε κι αυτό και τραβήξαμε ένα σωρό φωτογραφίες.
Τώρα κι εμείς, όπως χτες όλοι οι υπόλοιποι επισκέπτες, φύγαμε αμέσως μετά γιατί είχαμε πολύ δρόμο να κάνουμε, 140 χιλιόμετρα, ως το ξενοδοχείο. Βγαίνοντας από το πάρκο μπροστά μας ήταν 7-8 αυτοκίνητα. Περιμέναμε να δούμε πόσα θα συνέχιζαν το δικό μας δρόμο και πόσα θα έστριβαν δεξιά για τα ξενοδοχεία κοντά στον Uluru. Έστριψαν όλα εκτός από ένα. Μα να! Ανάβει τα αλάρμ και κάνει αναστροφή. Επιστρέφει κι αυτό! Συνεχίσαμε μόνοι μας. Βάζουμε στοίχημα μεταξύ μας για το πόσα αυτοκίνητα θα συναντήσουμε πηγαίνοντας στο ξενοδοχείο, για τα επόμενα δηλαδή εκατό χιλιόμετρα, μία ώρα δρόμος. Τα νούμερα που δώσαμε ήταν από ένα μέχρι πέντε. Χάσαμε όλοι. Πέρασαν έξι.
Επιστρέφοντας και αφού ακόμα δεν είχε ανατείλει το φεγγάρι, και όντας η νύχτα ανέφελη, σταματήσαμε σε μια άκρη να δούμε τα άστρα. Υπέροχο θέαμα, μοναδικό. Μόνο στο χωριό της μητέρας μου πριν σαράντα χρόνια, στους πρόποδες του Ψηλορείτη, έβλεπα τόσα άστρα. Προσπαθήσαμε να δούμε το Σταυρό του Νότου αλλά δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε. Όμως είδαμε τα υπέροχα και ξακουστά Νέφη του Μαγγελάνου, το Μικρό και το Μεγάλο. Τους δυο μικρούς εγγύτατους γαλαξίες στο δικό μας γαλαξία. Ήμουν πολύ χαρούμενος γι αυτό που είδα.
Φτάσαμε στο ερημικό (πλην όμως πολύ οικονομικό) ξενοδοχείο μας, φάγαμε ό,τι μας βρισκόταν και πέσαμε πλήρως ικανοποιημένοι για ύπνο, αφού άλλωστε είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα.


Τέλος πάντων. Δε θέλω να ευλογήσω τα γένια μας αλλά κάναμε το καλύτερο πιστεύω για μας και την ηλικία μας. Επί τρεις ώρες είτε περπατούσαμε δίπλα στο βράχο, είτε οδηγούσαμε ώστε να ολοκληρώσουμε ένα πλήρη κύκλο γύρω του. Το περπάτημα δίπλα του ήταν υπέροχο γιατί βλέπεις λεπτομέρειες του βράχου, αλλά και του περιβάλλοντός του, που δεν τις φαντάζεσαι όταν είσαι μακριά. Από μακριά φαίνεται λείος και καθαρός. Από κοντά βλέπεις ότι αλλού είναι γεμάτος τρύπες, αλλού έχει κάτι σαν λέπια και αλλού έχει σχισίματα και κατολισθήσεις.



Υπήρχαν και ορισμένες βραχογραφίες:






Είναι αλήθεια επίσης ότι μετά από τόση ώρα περπάτημα, σου φαίνεται ότι όλα τα είδη επιφανείας και σχηματισμούς τους έχεις δει. Είτε έτσι είναι είτε δικαιολογώντας τους εαυτούς μας, το μεσημέρι πήγαμε και την αράξαμε στο Cultural Centre, όπου είχε διάφορα σχετικά με τους αβορίγινες αλλά και μαγαζάκια να φας ή να ψωνίσεις. Είχε κάτι σαν λαογραφικό μουσείο αλλά και είδη χειροτεχνίας των αβορίγινων τα οποία πουλούσαν. Εννοείται ότι δε σου επιτρέπεται να φωτογραφήσεις ούτε τους ανθρώπους ούτε τα εκθέματα. Τα πουλάκια ναι!

Με την κουβεντούλα και κάτι μικρά ψώνια από τα πανάκριβα είδη τους, πέρασε η ώρα και κατά τις τρεις φύγαμε για τον Kata Tjuta. Είπαμε, η απόσταση είναι 40 χιλιόμετρα. Φθάσαμε νωρίς και οδήγησα εγώ αυτή τη φορά. Το λέω γιατί πηγαίνοντας να παρκάρω με όπισθεν γρατσούνισα λίγο το αμάξι σε ένα σίδερο. Βέβαια είχαμε πλήρη κάλυψη αλλά άντε να βρεις το δίκιο σου, που λένε. Το κακό ήταν ότι την κάλυψη την είχα αγοράσει από έναν μεσάζοντα και όχι από τη Thrifty, γιατί ήταν λίγο φτηνότερα. Δε θα το ξανακάνω και ο λόγος είναι ότι αν την κάλυψη την έχεις από την ίδια την εταιρία ενοικίασης (στην προκειμένη περίπτωση τη Thrifty) δεν πληρώνεις τίποτα. Αν όμως την έχεις από το μεσάζοντα, στα κρατά η εταιρία (Thrifty) και εσύ πρέπει να ζητήσεις τα χρήματα από τον μεσάζοντα. Άντε να βγάλεις άκρη μετά. Για τις επόμενες ώρες είχα λίγο τα νεύρα μου εξ αιτίας του γεγονότος αυτού.
Εμείς είχαμε μια μικρή ελπίδα γιατί λίγο, πιο πάνω από εκεί που έγινε η γρατζουνιά υπήρχε και μια άλλη ανεπαίσθητη σημειωμένη στα χαρτιά που μας είχαν δώσει. Έτσι ίσως νόμιζαν ότι είναι εκείνη. Και τελικά, μέχρι σήμερα, δε με χρέωσαν τίποτα. Ελπίζω να έχει τελειώσει το θέμα.
Ας πάμε όμως στον Kata Tjuta. Έχει ύψος κατά διακόσια μέτρα περισσότερο από τον Uluru και επίσης λίγο μεγαλύτερη έκταση (συνολικά η συστάδα των βράχων). Επειδή φτάσαμε νωρίς εκεί και παρά τη ζέστη, κάναμε σχεδόν όλες τις προτεινόμενες διαδρομές. Όλες εκτός από μία, που ίσως είναι και η καλύτερη. Την Walk of the Winds. Αυτή έχει ένα περιορισμό: αν η θερμοκρασία είναι πάνω από 36 βαθμούς Κελσίου δεν επιτρέπεται το περπάτημα. Όταν πήγαμε εμείς το θερμόμετρο του αυτοκινήτου έλεγε 37. Και ο χρόνος μας έφτασε ίσα-ίσα μετά από όλες αυτές τις πεζοπορίες για να πάμε να δούμε το ηλιοβασίλεμα. Αναφέρω ότι η πεζοπορία στο φαράγγι Walpa Gorge ήταν καταπληκτική και αν φτάσεις μέχρι εκεί δεν πρέπει να τη χάσεις.






Στο parking του ηλιοβασιλέματος ήταν το πολύ έξι αυτοκίνητα. Που τα εκατό, ίσως και τριακόσια, το προηγούμενο απόγευμα στον Uluru! Το απολαύσαμε κι αυτό και τραβήξαμε ένα σωρό φωτογραφίες.


Τώρα κι εμείς, όπως χτες όλοι οι υπόλοιποι επισκέπτες, φύγαμε αμέσως μετά γιατί είχαμε πολύ δρόμο να κάνουμε, 140 χιλιόμετρα, ως το ξενοδοχείο. Βγαίνοντας από το πάρκο μπροστά μας ήταν 7-8 αυτοκίνητα. Περιμέναμε να δούμε πόσα θα συνέχιζαν το δικό μας δρόμο και πόσα θα έστριβαν δεξιά για τα ξενοδοχεία κοντά στον Uluru. Έστριψαν όλα εκτός από ένα. Μα να! Ανάβει τα αλάρμ και κάνει αναστροφή. Επιστρέφει κι αυτό! Συνεχίσαμε μόνοι μας. Βάζουμε στοίχημα μεταξύ μας για το πόσα αυτοκίνητα θα συναντήσουμε πηγαίνοντας στο ξενοδοχείο, για τα επόμενα δηλαδή εκατό χιλιόμετρα, μία ώρα δρόμος. Τα νούμερα που δώσαμε ήταν από ένα μέχρι πέντε. Χάσαμε όλοι. Πέρασαν έξι.
Επιστρέφοντας και αφού ακόμα δεν είχε ανατείλει το φεγγάρι, και όντας η νύχτα ανέφελη, σταματήσαμε σε μια άκρη να δούμε τα άστρα. Υπέροχο θέαμα, μοναδικό. Μόνο στο χωριό της μητέρας μου πριν σαράντα χρόνια, στους πρόποδες του Ψηλορείτη, έβλεπα τόσα άστρα. Προσπαθήσαμε να δούμε το Σταυρό του Νότου αλλά δεν μπορούσαμε να τα καταφέρουμε. Όμως είδαμε τα υπέροχα και ξακουστά Νέφη του Μαγγελάνου, το Μικρό και το Μεγάλο. Τους δυο μικρούς εγγύτατους γαλαξίες στο δικό μας γαλαξία. Ήμουν πολύ χαρούμενος γι αυτό που είδα.
Φτάσαμε στο ερημικό (πλην όμως πολύ οικονομικό) ξενοδοχείο μας, φάγαμε ό,τι μας βρισκόταν και πέσαμε πλήρως ικανοποιημένοι για ύπνο, αφού άλλωστε είχαμε πολύ πρωινό ξύπνημα.