travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.968
- Likes
- 17.262
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
2/1/2018 Πάμε λοιπόν να δούμε την Αδελαΐδα. Ξεκινήσαμε στις οκτώ με φορτωμένο το αυτοκίνητο, αφού το απόγευμα στις 16:00 πετούσαμε για το Alice Springs. Σε σχέση με το προηγούμενο βράδυ φτάσαμε πανεύκολα στο κέντρο της πόλης και παρκάραμε επίσης εύκολα δίνοντας δεκαπέντε δολάρια για δέκα ώρες. Πήραμε την κατεύθυνση προς το ποτάμι και το πάρκο με τον καθεδρικό του Αγίου Πέτρου. Είδαμε τα κτήρια και με το φως της ημέρας. Δεν είναι η πόλη που λες: κρίμα που δεν έχω άλλες δυο μέρες να τη δω καλύτερα. Δεν ξέρω τι γίνεται έξω από αυτήν, σίγουρα θα έχει ενδιαφέροντα πράγματα, όμως δεν είχαμε χρόνο για εξερευνήσεις. Ούτε εκείνη τη μέρα το πρωί, αλλά ούτε και στο σχεδιασμό του προγράμματος να προσθέταμε άλλη μια μέρα στην περιοχή. Ας πάμε να δούμε επί τέλους και τους αβορίγινες, που ως τώρα είχαμε δει ελάχιστους, λες και δεν υπήρχαν.
Το αυτοκίνητο το είχαμε πάρει από το Σύδνεϋ και με ένα επί πλέον κόστος κάπου 300 δολάρια θα το παραδίδαμε στην Αδελαΐδα. Πάμε στο αεροδρόμιο να το αφήσουμε και εκεί μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη: το βρήκε η προϊσταμένη των παραλαβών πολύ ακάθαρτο και μας χρέωσε για τον έχτρα καθαρισμό. Όταν το ακούσαμε μας ήρθε νταμπλάς γιατί η χρέωση θα ήταν από 100 μέχρι 300 δολάρια: πακέτο. Αρχίσαμε τις διαμαρτυρίες αλλά τίποτα. Εκείνη την ώρα σκέφτηκα, αλλά δεν είπα τίποτα για να μη βρω τον μπελά μου, να της πω: επειδή έχουμε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη (Super Cover το λέει η Hertz) θα μπορούσαμε χωρίς κανένα κόστος να προκαλέσουμε βλάβες στο αυτοκίνητο. Μετά από οκτώ μέρες ενοικίαση και με κόστος γύρω στα 1300 ευρώ, μας χρεώνει ότι έχει άμμο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και χρειάζεται ηλεκτρική σκούπα για το καθάρισμα. Τι να πω; Το φάγαμε το πακέτο και μου ήρθε και 300 δολάρια η χρέωση, το μεγαλύτερο δυνατόν ποσό. Το μεθεπόμενο αυτοκίνητο που πήραμε ήταν πάλι από τη Hertz και ρωτήσαμε για την καθαριότητα. Εκεί μας είπαν ότι δεν τους νοιάζει η άμμος στο πάτωμα, αλλά τα πολύ χειρότερα. Όμως στο τελευταίο που νοικιάσαμε στο Brisbane μας είπαν πάλι ότι το θέλουν πεντακάθαρο. Τι να κάνουμε! Εκεί τους το καθαρίσαμε όσο μπορούσαμε και όλα καλά.
Από την πτήση μας προς το Alice Springs.
Ήμασταν όλο νεύρα με την ατυχία μας στη Hertz. Δεν περιμέναμε να πάει τίποτα καλό τη υπόλοιπη μέρα. Και όμως υπάρχει Θεός. Με το που φτάνουμε στο κέντρο της Αυστραλίας, στο αεροδρόμιο του Alice Springs, τρέχω μήπως και βρω ανοιχτό το γραφείο της Thrifty, της εταιρίας που θα νοικιάζαμε το αυτοκίνητο στην περιοχή αυτή. Προηγουμένως πρέπει να πω ότι όταν τον περασμένο Οκτώβριο ήθελα να κλείσω το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο του Alice Springs, μου έδινε το αντίστοιχο site ότι εκείνη την ώρα το γραφείο είναι κλειστό. Έτσι αναγκάστηκα να κλείσω αυτοκίνητο από την ίδια εταιρία και να το παραλάβω όχι από το αεροδρόμιο αλλά την άλλη μέρα από το κέντρο της πόλης. Άρα το πλάνο μας ήταν να πάρουμε ταξί για το ξενοδοχείο μας και την επομένη να περιμένουμε μέχρι τις εννιά να ανοίξει το γραφείο της Thrifty και καλές δέκα να πάρουμε το αυτοκίνητο.
Έχουμε μείνει στο αεροδρόμιο που τρέχω μήπως βρω το γραφείο της Thrifty ανοιχτό. Και όντως ήταν. Λέω στον υπάλληλο την περίπτωσή μας και βλέπω το πρόσωπό του να αγαλλιάζει: τέλεια, μου λέει, το αυτοκίνητο είναι εδώ και με βγάζετε και από τον κόπο να το μεταφέρω στην πόλη. Γλυκό μου αγόρι! Νάξερες τη χαρά μας δίνεις! Αλλά και εκείνος δεν πήρε λιγότερη. Και για τις παραπάνω ώρες δεν είχαμε επί πλέον χρέωση αφού δεν κλείναμε κανένα παραπάνω εικοσιτετράωρο ενοικίασης.
Πάντως εδώ οι διαδικασίες είναι πολύ γρήγορες: σου κρατάνε φωτοτυπίες την πιστωτική και το δίπλωμα οδήγησης, σου δίνουν τα χαρτιά της ενοικίασης, σου δίνουν και το κλειδί του αυτοκινήτου και άντε βρες το και στο καλό. Και τίποτα να θες να ρωτήσεις δεν υπάρχει κανείς, και κάτι να έχει το αυτοκίνητο δε βρίσκεις άκρη. Πάλι ένα KIA πήραμε, αυτή τη φορά όμως ήταν το Carnival που είναι λίγο μεγαλύτερο από το Sorento. Μια χαρά, αυτόματο κιβώτιο εννοείται, όπως όλα σε αυτό το ταξίδι, με υπολογιστή ταξιδιού, αλλά χωρίς πλοηγό αυτή τη φορά. Ευτυχώς εδώ οι δρόμοι ήταν πιο ήρεμοι, έως έρημοι θα έλεγα, και δε χρειαζόταν κάτι καλύτερο GPS από το δικό μου.
Πήγαμε σε ένα πολύ ωραίο μοτέλ και αφού αφήσαμε τα πράγματά μας, εγώ με τη Ντίνα φύγαμε για βόλτα στην πόλη και συγκεκριμένα σε ένα λόφο που είχαμε δει εκεί κοντά. Με τα πόδια εννοείται. Οι άλλοι τρεις πήγαν για να αγοράσουν τρόφιμα και να φάνε γιατί πεινούσαν.
Το Alice Springs είναι μια ήρεμη και μικρή πόλη, με το πολύ 30.000 κατοίκους. Μόνο χαμηλά κτήρια και άπειρους, επί τέλους, αβορίγινες να κυκλοφορούν στους δρόμους. Φαίνονται τελείως φτωχοί και σχεδόν εξαθλιωμένοι. Πιστεύω ότι μέσα σε διακόσια χρόνια δεν έχουν προλάβει να προσαρμοστούν στον «πολιτισμό» μας. Ισορροπούν ανάμεσα από τη μια στην ιστορία και το παρελθόν τους και από την άλλη στο καινούργιο που κατά βάθος ίσως τους αρέσει. Και αν τους αρέσει είναι επειδή έχει εύκολο φαγητό, καλύτερα σπίτια και όλα τα γνωστά της σύγχρονης κοινωνίας. Όμως το DNA τους είναι ακόμα χιλιάδες χρόνια πίσω. Πρέπει να φταίνε πάντως και οι αυστραλοί, που πιστεύω δεν τους βοηθάνε.
Πήγαμε λοιπόν πάνω στο λόφο, που βέβαια δεν έχει άλλο όνομα παρά: Anzac Hill. Anzac είναι, όπως το βρίσκω στη Wikipedia: είναι το ακρωνύμιο του στρατιωτικού εκστρατευτικού σώματος Αυστραλών και Νεοζηλανδών (Australian and New Zealand Army Corps), που μετείχε στον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο, στην εκστρατεία της Καλλίπολης το 1915. Με την ίδια επωνυμία υπήρξαν και μεταγενέστερες στρατιωτικές μονάδες. Είναι επίσης και το όνομα της εθνικής τους μέρας μνήμης των θυμάτων των πολέμων. Παντού έχουν μνημεία, πάρκα και πλατείες με αυτό το όνομα. Τι να το κάνουν οι αβορίγινες! Εκεί επάνω πάντως βρήκαμε αρκετούς τουρίστες και μαζί μας ανέβηκαν και 7-8 έφηβοι που με χαρά στήθηκαν να φωτογραφηθούν μαζί μας.
Από εκεί είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα. Τέλεια κατακόκκινα χρώματα στα λίγα σύννεφα. Και οι σχηματισμοί τους ήταν πρωτόγνωροι για μας. Το μόνο σπαστικό ήταν δυο γερμανοί από πίσω μου που μιλούσαν αυτή την απαίσια γλώσσα τους και δεν έκαναν ησυχία να απολαύσουμε τη δύση του υπέροχου ήλιου. Κατά τα άλλα η θέα προς την πόλη δεν έλεγε κάτι ιδιαίτερο: απλά έβλεπες την πόλη (και τα γύρω χαμηλά βουνά) να απλώνεται εκατό μέτρα πιο κάτω. Είχε και μια πολύ όμορη πανσέληνο εκείνη τη μέρα. Όταν κατεβαίναμε είδαμε το φεγγάρι να ανατέλλει.
Στο ξενοδοχείο βρήκαμε τους φίλους μας και κάναμε λίγη παρέα μέχρι να πέσουμε για ύπνο. Επιστρέφοντας φυσικά περάσαμε κι εμείς από σούπερ μάρκετ για προμήθειες λίγων ημερών. Εκεί στον κόκκινο βράχο δεν ξέραμε τι μας περίμενε. Το μόνο λάθος που κάναμε ήταν που δεν προμηθευτήκαμε νερά και το πληρώσαμε λίγο ακριβά, είτε αγοράζοντας πανάκριβα είτε πίνοντας καθαρό αλλά άγευστο νερό από την περιοχή εκεί. Στα σούπερ μάρκετ οι τιμές στα περισσότερα είδη είναι νορμάλ. Εξαιρούνται ψωμί, φαγητό και νερό. Καλά, δεν κοίταξα και όλα τα πράγματα. Πάντως νερό βρίσκεις και με 80 σεντς το 1,5 λίτρο, αλλά είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το ψωμί κάπου τρία δολάρια το μισό ή κάτι παραπάνω από κιλό. Σε μια τέτοια εκδρομή δε σε νοιάζουν αυτές οι τιμές. Πόσο ψωμί να φας; Εμείς είχαμε μαζί μας και αρκετά παξιμάδια που κράτησαν πάνω από δέκα μέρες, απλά εγώ δεν έτρωγα και τόσο πολλά. Το μόνο που κοιτάζαμε στα σούπερ μάρκετ ήταν μην πάρουμε κανένα μπέικον που να έχει 30 δολάρια το κιλό αφού είχε και με 12.




Το αυτοκίνητο το είχαμε πάρει από το Σύδνεϋ και με ένα επί πλέον κόστος κάπου 300 δολάρια θα το παραδίδαμε στην Αδελαΐδα. Πάμε στο αεροδρόμιο να το αφήσουμε και εκεί μας περίμενε μια μεγάλη έκπληξη: το βρήκε η προϊσταμένη των παραλαβών πολύ ακάθαρτο και μας χρέωσε για τον έχτρα καθαρισμό. Όταν το ακούσαμε μας ήρθε νταμπλάς γιατί η χρέωση θα ήταν από 100 μέχρι 300 δολάρια: πακέτο. Αρχίσαμε τις διαμαρτυρίες αλλά τίποτα. Εκείνη την ώρα σκέφτηκα, αλλά δεν είπα τίποτα για να μη βρω τον μπελά μου, να της πω: επειδή έχουμε πλήρη ασφαλιστική κάλυψη (Super Cover το λέει η Hertz) θα μπορούσαμε χωρίς κανένα κόστος να προκαλέσουμε βλάβες στο αυτοκίνητο. Μετά από οκτώ μέρες ενοικίαση και με κόστος γύρω στα 1300 ευρώ, μας χρεώνει ότι έχει άμμο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και χρειάζεται ηλεκτρική σκούπα για το καθάρισμα. Τι να πω; Το φάγαμε το πακέτο και μου ήρθε και 300 δολάρια η χρέωση, το μεγαλύτερο δυνατόν ποσό. Το μεθεπόμενο αυτοκίνητο που πήραμε ήταν πάλι από τη Hertz και ρωτήσαμε για την καθαριότητα. Εκεί μας είπαν ότι δεν τους νοιάζει η άμμος στο πάτωμα, αλλά τα πολύ χειρότερα. Όμως στο τελευταίο που νοικιάσαμε στο Brisbane μας είπαν πάλι ότι το θέλουν πεντακάθαρο. Τι να κάνουμε! Εκεί τους το καθαρίσαμε όσο μπορούσαμε και όλα καλά.


Από την πτήση μας προς το Alice Springs.
Ήμασταν όλο νεύρα με την ατυχία μας στη Hertz. Δεν περιμέναμε να πάει τίποτα καλό τη υπόλοιπη μέρα. Και όμως υπάρχει Θεός. Με το που φτάνουμε στο κέντρο της Αυστραλίας, στο αεροδρόμιο του Alice Springs, τρέχω μήπως και βρω ανοιχτό το γραφείο της Thrifty, της εταιρίας που θα νοικιάζαμε το αυτοκίνητο στην περιοχή αυτή. Προηγουμένως πρέπει να πω ότι όταν τον περασμένο Οκτώβριο ήθελα να κλείσω το αυτοκίνητο στο αεροδρόμιο του Alice Springs, μου έδινε το αντίστοιχο site ότι εκείνη την ώρα το γραφείο είναι κλειστό. Έτσι αναγκάστηκα να κλείσω αυτοκίνητο από την ίδια εταιρία και να το παραλάβω όχι από το αεροδρόμιο αλλά την άλλη μέρα από το κέντρο της πόλης. Άρα το πλάνο μας ήταν να πάρουμε ταξί για το ξενοδοχείο μας και την επομένη να περιμένουμε μέχρι τις εννιά να ανοίξει το γραφείο της Thrifty και καλές δέκα να πάρουμε το αυτοκίνητο.
Έχουμε μείνει στο αεροδρόμιο που τρέχω μήπως βρω το γραφείο της Thrifty ανοιχτό. Και όντως ήταν. Λέω στον υπάλληλο την περίπτωσή μας και βλέπω το πρόσωπό του να αγαλλιάζει: τέλεια, μου λέει, το αυτοκίνητο είναι εδώ και με βγάζετε και από τον κόπο να το μεταφέρω στην πόλη. Γλυκό μου αγόρι! Νάξερες τη χαρά μας δίνεις! Αλλά και εκείνος δεν πήρε λιγότερη. Και για τις παραπάνω ώρες δεν είχαμε επί πλέον χρέωση αφού δεν κλείναμε κανένα παραπάνω εικοσιτετράωρο ενοικίασης.
Πάντως εδώ οι διαδικασίες είναι πολύ γρήγορες: σου κρατάνε φωτοτυπίες την πιστωτική και το δίπλωμα οδήγησης, σου δίνουν τα χαρτιά της ενοικίασης, σου δίνουν και το κλειδί του αυτοκινήτου και άντε βρες το και στο καλό. Και τίποτα να θες να ρωτήσεις δεν υπάρχει κανείς, και κάτι να έχει το αυτοκίνητο δε βρίσκεις άκρη. Πάλι ένα KIA πήραμε, αυτή τη φορά όμως ήταν το Carnival που είναι λίγο μεγαλύτερο από το Sorento. Μια χαρά, αυτόματο κιβώτιο εννοείται, όπως όλα σε αυτό το ταξίδι, με υπολογιστή ταξιδιού, αλλά χωρίς πλοηγό αυτή τη φορά. Ευτυχώς εδώ οι δρόμοι ήταν πιο ήρεμοι, έως έρημοι θα έλεγα, και δε χρειαζόταν κάτι καλύτερο GPS από το δικό μου.
Πήγαμε σε ένα πολύ ωραίο μοτέλ και αφού αφήσαμε τα πράγματά μας, εγώ με τη Ντίνα φύγαμε για βόλτα στην πόλη και συγκεκριμένα σε ένα λόφο που είχαμε δει εκεί κοντά. Με τα πόδια εννοείται. Οι άλλοι τρεις πήγαν για να αγοράσουν τρόφιμα και να φάνε γιατί πεινούσαν.

Το Alice Springs είναι μια ήρεμη και μικρή πόλη, με το πολύ 30.000 κατοίκους. Μόνο χαμηλά κτήρια και άπειρους, επί τέλους, αβορίγινες να κυκλοφορούν στους δρόμους. Φαίνονται τελείως φτωχοί και σχεδόν εξαθλιωμένοι. Πιστεύω ότι μέσα σε διακόσια χρόνια δεν έχουν προλάβει να προσαρμοστούν στον «πολιτισμό» μας. Ισορροπούν ανάμεσα από τη μια στην ιστορία και το παρελθόν τους και από την άλλη στο καινούργιο που κατά βάθος ίσως τους αρέσει. Και αν τους αρέσει είναι επειδή έχει εύκολο φαγητό, καλύτερα σπίτια και όλα τα γνωστά της σύγχρονης κοινωνίας. Όμως το DNA τους είναι ακόμα χιλιάδες χρόνια πίσω. Πρέπει να φταίνε πάντως και οι αυστραλοί, που πιστεύω δεν τους βοηθάνε.


Πήγαμε λοιπόν πάνω στο λόφο, που βέβαια δεν έχει άλλο όνομα παρά: Anzac Hill. Anzac είναι, όπως το βρίσκω στη Wikipedia: είναι το ακρωνύμιο του στρατιωτικού εκστρατευτικού σώματος Αυστραλών και Νεοζηλανδών (Australian and New Zealand Army Corps), που μετείχε στον Α΄ παγκόσμιο πόλεμο, στην εκστρατεία της Καλλίπολης το 1915. Με την ίδια επωνυμία υπήρξαν και μεταγενέστερες στρατιωτικές μονάδες. Είναι επίσης και το όνομα της εθνικής τους μέρας μνήμης των θυμάτων των πολέμων. Παντού έχουν μνημεία, πάρκα και πλατείες με αυτό το όνομα. Τι να το κάνουν οι αβορίγινες! Εκεί επάνω πάντως βρήκαμε αρκετούς τουρίστες και μαζί μας ανέβηκαν και 7-8 έφηβοι που με χαρά στήθηκαν να φωτογραφηθούν μαζί μας.
Από εκεί είδαμε ένα καταπληκτικό ηλιοβασίλεμα. Τέλεια κατακόκκινα χρώματα στα λίγα σύννεφα. Και οι σχηματισμοί τους ήταν πρωτόγνωροι για μας. Το μόνο σπαστικό ήταν δυο γερμανοί από πίσω μου που μιλούσαν αυτή την απαίσια γλώσσα τους και δεν έκαναν ησυχία να απολαύσουμε τη δύση του υπέροχου ήλιου. Κατά τα άλλα η θέα προς την πόλη δεν έλεγε κάτι ιδιαίτερο: απλά έβλεπες την πόλη (και τα γύρω χαμηλά βουνά) να απλώνεται εκατό μέτρα πιο κάτω. Είχε και μια πολύ όμορη πανσέληνο εκείνη τη μέρα. Όταν κατεβαίναμε είδαμε το φεγγάρι να ανατέλλει.



Στο ξενοδοχείο βρήκαμε τους φίλους μας και κάναμε λίγη παρέα μέχρι να πέσουμε για ύπνο. Επιστρέφοντας φυσικά περάσαμε κι εμείς από σούπερ μάρκετ για προμήθειες λίγων ημερών. Εκεί στον κόκκινο βράχο δεν ξέραμε τι μας περίμενε. Το μόνο λάθος που κάναμε ήταν που δεν προμηθευτήκαμε νερά και το πληρώσαμε λίγο ακριβά, είτε αγοράζοντας πανάκριβα είτε πίνοντας καθαρό αλλά άγευστο νερό από την περιοχή εκεί. Στα σούπερ μάρκετ οι τιμές στα περισσότερα είδη είναι νορμάλ. Εξαιρούνται ψωμί, φαγητό και νερό. Καλά, δεν κοίταξα και όλα τα πράγματα. Πάντως νερό βρίσκεις και με 80 σεντς το 1,5 λίτρο, αλλά είναι ιδιωτικής ετικέτας. Το ψωμί κάπου τρία δολάρια το μισό ή κάτι παραπάνω από κιλό. Σε μια τέτοια εκδρομή δε σε νοιάζουν αυτές οι τιμές. Πόσο ψωμί να φας; Εμείς είχαμε μαζί μας και αρκετά παξιμάδια που κράτησαν πάνω από δέκα μέρες, απλά εγώ δεν έτρωγα και τόσο πολλά. Το μόνο που κοιτάζαμε στα σούπερ μάρκετ ήταν μην πάρουμε κανένα μπέικον που να έχει 30 δολάρια το κιλό αφού είχε και με 12.